eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
830 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
56 فایل
﷽ یوسف‌گم‌گشتہ‌باز‌آید، اگر‌ثابت‌شود؛ درفراقش‌مثل‌یعقوبیم وحسرت‌می‌خوریم...! +اللّهُمَّ‌صَلِّ‌عَلی‌مُحَمَّد‌وَآلِ‌مُحَمَّدوَعَجِّل‌فَرَجَهُم+
مشاهده در ایتا
دانلود
ذکر روز  یکشنبه:     یا ذالجلال والاکرام سلام صبح همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری، موفق و مؤید باشید التماس دعا
اعضای محترم کانال مسجد امام حسین علیه السلام با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما به اطلاع می رساند روز های یکشنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء جناب آقای جباری در رابطه با سپاه ثقلین و نقش اتحاد و وحدت مسلمین در برابر نقشه های استکباری دشمنان اسلام سخنانی بیان مینمایند. از همه عزیزان، مؤمنین و بویژه جوانان عزیز دعوت می گردد در مسجد حضور بهم رسانده و از مطالب روشنگرانه ایشان در شناخت هرچه بیشتر وظایف ما در تبعیت از ولایت بهره مند گردند التماس دعا
6بهمن سالروز حماسه ی افتخارآفرین مردم غیور آمل روز ششم بهمن ماه یادآور یک روز تاریخی در تقویم ایران اسلامی است . یکی از مناطقی که کانون نا آرامی ها و تجاوز منافقین از خدا بی خبر شده بود، شهر عزیزمان آمل بود. در آن زمان بعضی از انقلابیون که اغلب کسبه و کارگر بودند، هدف ترور قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. منافقین کور دل از اواخر سال 1358 ه.ش جنگل های زیبای آمل را محلی برای اقدامات خرابکارانه و مبارزۀ مسلحانه علیه نه تنها شهر آمل، بلکه کل کشور در نظر گرفتند. جادۀ هراز که یکی از مهمترین راه های مواصلاتی تهران و شمال کشور محسوب می شد، نا آرام گشت. اتحادیه کمونیستهاى ایران که متشکل از مارکسیست- لنینیستهاى چپ بودند با ارزیابى موقعیتهاى جغرافیایى، جنگلهاى آمل را مناسب براى عملیات چریکى تشخیص دادند و در آنجا استقرار یافتند. منافقین سنگ دل با جذب افراد فریب خورده و تجمع در جنگل ها در بهمن ماه سال 1360 به خیال خام خود زمینه را برای حمله به شهر آمل و تصرف آن آماده دیده بودند و بنابراین با یک گروه کمتر از صد نفری برای حملۀ به شهر در صبحگاه ششم بهمن ماه برنامه ریزی نمودند. صبح روز ششم بهمن ماه، یک روز سرد زمستانی فرا رسید. طبق برنامه ریزی صورت گرفته، منافقین ابتدا به مراکز حساس نظامی و تصمیم گیری نظیر سپاه، کمیته انقلاب اسلامی ( نیروی انتظامی فعلی)، ژاندارمری، فرمانداری، بخشداری و بنیاد شهید حمله کردند و این مراکز را تا روشن شدن صبح و آغاز بکار ادارات به تصرف خود در آوردند. بعضی از مناطق مهم شهر مثل دوازده پله، پلیس راه و سبزه میدان نیز در کنترل آن ها در آمد. اما این یک روی سکه بود. از همان ابتدای صبح وقتی ملت شجاع و انقلابی آمل و روستاهای اطراف از قضیه مطلع شدند، از خانه ها بیرون آمدند و نبرد مسلحانه و غییر مسلحانۀ خود را با یاغیان و گرگ صفتان منافق شروع کردند. و با ساخت سنگرهای بیشمار، شهر آمل را برای همیشه به نام شهر«هزارسنگر»در قاموس انقلاب اسلامی ایران ثبت کردند. میدان هزار سنگر آمل که در خیابان امام رضا (ع) به طرف بابل قرار دارد، در همان سال ها به همین دلیل نام گزاری شد. همۀ شهر حالت تعطیلی و وضعیت نظامی به خود گرفته بود. این نامردمان به هرکسی که در شهر می دیدند، تیراندازی می کردند. درگیری میان نیروهای مردمی و منافقین در دم دمای ظهر به اوج خود رسید و تعداد زیادی از نیروها به شهادت رسیدند. خیلی از زن ها نیز در کنار مردان در این حماسه نقش آفرینی کردند ویک شهید نیز تقدیم نمودند. سهم روستائیان پاک دل در این میان سرنوشت ساز بود. درگیری تا غروب همان روز ادامه داشت و نیروهای مردمی یکی پس از دیگری مراکز حساس شهر را که به تصرف منافقین درآمده بود، پس گرفتند و شهر در کنترل کامل ملت قرار گرفت. در این واقعه از مردم شریف آمل نیز چهل نفر به شهادت رسیدند؛ از کمونیستها نیز 34نفر کشته و چند تن زخمى و سى نفر دستگیر شدند و بقیه نیز با ذلت و خواری مجبور به فرار گردیدند.
ششم بهمن ماه روز جهانی گمرک سازمان جهانی گمرک سال 2020 را تحت عنوان "گمرک، تقویت‌کننده ثبات برای مردم، شکوفایی اقتصادی و محیط زیست" نامگذاری کرده که نشان‌دهنده اهمیت نقش و وسعت عمل گمرک در حوزه‌های مختلف ازجمله فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و محیط زیست است. براساس این شعار گمرکات عضو این سازمان باید در جهت ایفای وظایف و مأموریت‌های پیش‌بینی شده تلاش کنند و جایگاه خود را ارتقا دهند. نگاهی به عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته که با شعار "مرزهای هوشمند برای تجارت، مسافرت و حمل‌ونقل بدون وقفه" نامگذاری شده بود، نشان می‌دهد که با وجود همه مشکلات و محدودیت‌های مالی و مقرراتی، این سازمان با استفاده از نیروی انسانی متعهد و متخصص، دانش فنی منطبق بر استانداردهای روز دنیا و اجرای دستورالعمل‌های سازمان جهانی گمرک (WCO) توانسته است گام‌های بلندی در جهت روان‌سازی و افزایش سرعت عملیات گمرکی و در نتیجه تسهیل و توسعه تجارت بردارد. 
1398.11.4-نشست بصیرت فاطمی-حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب.mp3
43.92M
#کلیپ_صوتی #سخنرانی 🔈 سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب (فرمانده قرارگاه عمار) 📝 #نشست_بصیرت_فاطمی (۱) 📅 ۴ بهمن ۱۳۹۸ - پرند،مسجد امام حسن مجتبی (ع) 🆔 @yaa_karim
🏴گوش دادن به موسیقی در ایام فاطمیه 🔷س 2364: آیا گوش دادن به آهنگهای حلال و غمگین در ایام فاطمیه جایز است؟ ✅ج: اگر خلاف شأن و حرمت ایام عزای اهل بیت(علیهم السلام) باشد، جایز نیست.  📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️تصرف در ملک مشاع بدون رضايت شريک 🔷س 2363: ما در خانه ارثی زندگی می‌کنیم، کدورتی بین ما و بعضی از وارثان وجود دارد، اگر بعضی از #ورثه، ابراز عدم رضايت کنند با توجه به این که #شراکت به صورت #مشاع است، زندگي کردن و نماز خواندن در این خانه براي ما چه حکمي دارد؟ ✅ج: اگر حتی یکی از ورثه، رضايت نداشته باشد، #تصرف جایز نيست و حکم #غصب را دارد و نماز در آنجا نیز صحیح نیست. #احکام_غصب #تصرف_در_خانه_ارثی 🆔 @resale_ahkam
بسم الله الرحمن الرحیم کتاب نهج الفصاحه مجموعه ای از کلمات قصار پيامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است بمنظور استفاده از این کلمات در زندگانی هرشب یک یا دو مورد از آن را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. 77 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند: أحبّ الأعمال إلى اللَّه بعد الفرائض إدخال السّرور على المسلم. بهترين كارها در پيش خدا بعد از اداى واجبات خوشحال كردن مرد مسلمان است. نهج الفصاحه 78 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند: أحبّ الأعمال إلى اللَّه حفظ الّلسان. بهترين كارها در پيش خدا نگه دارى زبان است. نهج الفصاحه
ذکر روز  دوشنبه:     یا قاضی الحاجات سلام صبح همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری، موفق و مؤید باشید التماس دعا
بسم الله الرحمن الرحیم ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره طه آیات 120 و 121 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم فَوَسْوَسَ إِلَيْهِ الشَّيْطَانُ قَالَ يَا آدَمُ هَلْ أَدُلُّكَ عَلَي شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَمُلْكٍ لَّا يَبْلَي  فَأَكَلَا مِنْهَا فَبَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِن وَرَقِ الْجَنَّةِ وَعَصَي آدَمُ رَبَّهُ فَغَوَي  ترجمه : پس شيطان او را وسوسه كرد (و) گفت: اى آدم! آيا (مى خواهى كه) تو را به درخت جاودانگى و مُلك (و پادشاهى) فنا ناپذير راهنمايى كنم؟! پس (آدم و همسرش فريفته شده و) هر دو از آن (درخت ممنوعه) خوردند، پس (به ناگاه لباس هايشان ريخت و) شرمگاهشان براى آنان ظاهر شد و (ناچاراً) هر دو به چسبانيدن برگ (درختان) بهشت بر خودشان مشغول شدند و (اين چنين) آدم پروردگارش را نافرمانى كرد و بيراهه رفت. نکته ها: شيطان، نام ديگر ابليس است. «فسجدوا الا ابليس... فوسوس اليه الشيطان» وسوسه شدن آدم، قبل از رسيدن او به مقام نبوّت بوده است.(134) سيدبن طاووس قدس سره در بيان لطيفى مى فرمايد: شيطان ابتدا با شعار راهنمايى و دلالت به سراغ آدم آمد، «هل ادلّك» وبعد او را تدليه و وسوسه كرد، «فدلاّهما بغرور»(135)، پس واى به حال ما كه شيطان از ابتدا به قصد اغرا و فريب ما مى آيد. «فبعزّتك لاغوينّهم اجمعين»(136) كلمه «غَوى » از «غَىّ» در برابر رشد است، يعنى راهى كه انسان را از مقصد باز مى دارد. خداوند درباره ى آدم فرمود: «فغوى» امّا درباره ى پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله مى فرمايد: «ما ضلّ صاحبكم و ما غوى»(137) وسوسه ى شيطان، اختيار انسان را سلب نمى كند، از اين رو بعد از وسوسه شدن، انسان مورد ملامت خود و ديگران قرار مى گيرد، در حالى كه اگر وسوسه، اختيار انسان ها را سلب مى كرد، ديگر كسى از آنها انتقاد نمى كرد. گناه حضرت آدم در ارتباط با جمله «عصى آدم ربّه فغوى» چند احتمال داده شده است: الف: آدم گناه نكرد، بلكه مرتكب ترك اولى شد و«غوى» يعنى رشد نكرد، نه اينكه گمراه شد. ب: نهى آدم از درخت ممنوعه، نهى ارشادى بود، نه نهى مولوى.(138) ج: «عصيان» هم در ترك واجب بكار مى رود و هم در ترك مستحب.(139) امّا هيچ كدام از اين احتمالات مورد پذيرش نيست زيرا؛ اوّلاً: اين آيه و آيات مشابه آن صراحت در عصيان آدم دارند. ثانياً: دليلى بر ارشادى بودن نهى نداريم. ثالثاً: ادعاى نبودن حكم تكليفى در آن زمان درست نيست، زيرا در اين صورت بايد بگوييم كه شيطان هم مرتكب خلافى نشده و گناه نكرده است. رابعاً: مگر توبه از كار منهىّ عنه با نهى ارشادى معنا دارد؟ خامساً: عصيان در قرآن، تنها به معناى گناه بكار رفته است. بنابراين بهتر است به سراغ امام معصوم برويم آنجا كه مأمون از امام رضا عليه السلام پرسيد: اگر پيامبران معصومند، پس معناى آيه «و عصى آدم ربّه فغوى» چيست؟ امام عليه السلام فرمودند: «كان ذلك من آدم قبل النبوة... من الذنوب الّتى تجوز على الانبياء قبل نزول الوحى عليهم...»(140) يعنى نافرمانى حضرت آدم قبل از بعثت او بوده است و خلافى بوده كه ارتكاب آن با مقام نبوّت منافاتى ندارد. 134) تفسير كبير فخررازى. 135) اعراف، 22. 136) ص، 82. 137) نجم، 2. 138) تفسير الميزان. 139) تفسير نمونه. 140) بحار، ج 11، ص 164 ؛ عيون اخبارالرضا، ج 1، ص 195. پیام‌ها : - راه نفوذ شيطان، تمايلات انسانى است. «هل ادلّك على شجرة الخلد» (شيطان بر نيازها وخواسته هاى آدمى آگاه بوده است لذا آدم را از راه ميل به جاودانگى، اغفال كرد. آرى آرزوهاى طولانى ودراز، انسان را به گناه مى كشاند.) - شياطين از نام ها و عناوين زيبا و جذاب براى انحراف مردم و مقاصد شوم خود استفاده مى كنند. «هل ادلّك على شجرة الخلد» - دروغ، ابزار شيطان براى فريفتن انسان هاست. «هل ادلّك على شجرة الخلد» - اگر اولياى الهى لغزش داشته باشند، فوراً تنبيه مى شوند. «فبدت» - ظاهر شدن زشتى ها وبرهنگى، اوّلين اثر عصيان آدم بود. «فبدت لهما» - پوشش براى انسان، كرامت وزيبايى، وبرهنگى، پستى وزشتى است. «سوءاتهما» - لقمه ى نابجا، سبب ريختن شرم وحيا و ظهور زشتى ها مى شود. «فاكلا... فبدت لهما سوءاتهما» - پوشش و پوشاندن شرمگاه، در فطرت تمام انسان هاست. «و طفقا يخصفان» - مخالفت با امر خدا، مخالفت با رشد وتربيت خود انسان است. «عصى آدم ربّه» - پيامدهاى گناه براى تمامى مرتكبان آن يكسان نيست. «فاكلا... عصى آدم» (با اينكه هر دو نافرمانى كرده و از درخت ممنوعه خوردند، ولى معصيت به آدم نسبت داده شده است.) - گناه سبب محروميت انسان مى شود. «عصى... فغوى»
‼️پرداخت مالیات 🔷س 2372: آیا #پرداخت_مالیات بر درآمد و سایر مالیاتها، واجب است؟ آیا #مالیات_به_عنوان_خمس یا زکات محسوب می شود؟ ✅ج: پرداخت مالیات مطابق قانون رسمی نظام جمهوری اسلامی واجب است و جایگزین خمس یا زکات نمی شود. #احکام_ماليات #ماليات_بر_درآمد 🆔 @resale_ahkam
‼️خرید و فروش مواد مخدر 🔷س 2373: خرید و فروش #مواد_مخدر چه حکمي دارد، وظیفه ما نسبت به اقوامي که مبادرت به انجام چنين کاري ميکنند، چیست؟ ✅ج: تابع #مقررات_نظام جمهوری اسلامى است و تخلف از آن جايز نيست، نسبت به کسانی که تخلف می کنند، وظیفه شما ـ با وجود شرایط امر به معروف و نهی از منکر ـ امر و نهی زبانی است و در صورت نیاز، برای انجام مراتب بالاتر، وضعیت را به مقامات مربوطه گزارش دهید. #احکام_کسب #فروش_مواد_مخدر 🆔 @resale_ahkam