eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
828 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
57 فایل
﷽ کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام استان‌تهران، شهرجدید‌پرند، فاز۲، میدان‌ایمان اطلاع‌رسانی مراسمات گزارش‌های تصویری اعلان‌های ملی، مذهبی و مناسبتی کمک‌های مردمی 6037997976803461 مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
ذکر روز شنبه: یا رب العالمین  (ای پروردگار جهانیان)ذکر روز شنبه به نام پیامبر اکرم (ص) است. روایت شده که در این روز زیارت حضرت رسول الله (ص) خوانده شود که خواندنش موجب بی‌نیازی می‌شود. صبح همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرحیم * جابر گوید که امام باقر علیه السلام  فرمود : ای جابر به خدا سوگند ، حدیثی که از فردی صادق ، در زمینه حلال و حرام به دست آوردی ، از آنچه خورشید بر آن میتابد با ارزشتر است. بحارالانوار جلد 2 صفحه 146 حدیث 15 مصالح اجتماعی، قرض حدیث (8) امام رضا عليه السلام : اِعْلَمْ أَنَّه مَنِ اسْتَدانَ دَيْنا وَ نَوى قَضاءَهُ، فَهُوَ فى أَمانِ اللّه حَتّى يَقْضيَهُ، فَإنْ لَمْ يَنْوِ قَضاءَهُ فَهُوَ سارِقٌ؛ كسى كه قرض بگيرد در صورتى كه تصميم داشته باشد آن را پس دهد در امان خداست تا آن را اداء كند ولى اگر تصميم نداشته باشد آن را به صاحبش برگرداند، دزد محسوب مى شود. فقه الرضا ص 268
‼️شک در داخل شدن وقت نماز ‌ 🔷 اگر یقین کند که وقت داخل شده و مشغول نماز شود و در بین نماز شک کند که وقت داخل شده یا نه، نماز او باطل است ولی اگر در بین نماز یقین داشته باشد که وقت داخل شده و شک کند که آنچه از نماز خوانده، در وقت بوده یا نه، نمازش صحیح است. 📕منبع: رساله نماز و روزه، مسأله ۱۹ 🆔 @resale_ahkam
‼️ راه اثبات وقت نماز 🔷 برای خواندن نماز، مکلف باید یقین یا اطمینان کند که وقت داخل شده است یا دو مرد عادل خبر دهند که وقت داخل شده است و یا مؤذن مورد وثوق و وقت شناس اذان بگوید. 📕منبع: رساله نماز و روزه، مسأله ۱۸ 🆔 @resale_ahkam
هدایت شده از سراج۲
❁﷽❁ 🔸مسابقه نقاشی با محوریت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی🔸 ✨ویژه سنین ۶ تا ۹ و ۱۰ تا ۱۵ سال ✨مهلت تحویل آثار:۸ دی ماه ✨اطلاعات (نام و نام خانوادگی-سن-شماره تماس) حتما گفته شود ✨جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ارسال نقاشی ها به آیدی زیر مراجعه فرمایید: 🆔@misagh59 ❗️عکس بازشود❗️ (س) (ع)
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم امام علی علیه السلام حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به او بياموزد. نهج البلاغة(صبحی صالح) ص546 ، حكمت 399 هرشب آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره صافات آیات 133 تا 138 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ وَإِنَّ لُوطاً لَّمِنَ الْمُرْسَلِينَ (133) إِذْ نَجَّيْنَاهُ وَأَهْلَهُ أَجْمَعِينَ (134) إِلَّا عَجُوزاً فِي الْغَابِرِينَ (135) ثُمَّ دَمَّرْنَا الْآخَرِينَ (136) وَإِنَّكُمْ لَتَمُرُّونَ عَلَيْهِم مُّصْبِحِينَ (137) وَبِاللَّيْلِ أَفَلَا تَعْقِلُونَ (138) ترجمه : و همانا لوط يكى از فرستادگان است. آن گاه كه او و همه خانواده اش را (از قهر خود) نجات داديم. جز پيرزنى كه در ميان باقيماندگان (جزء هلاك شدگان) بود. سپس باقى را نابود كرديم. و همانا شما صبحگاهان بر آثار آنان مى گذريد. (و نيز) شامگاهان؛ پس آيا عقل خود را بكار نمى گيريد. نکته ها: كلمه «غابر» به معناى واپس مانده است، چنانكه «غبار» نيز باقيمانده خاك است. «عجوز» به پيرزنى گويند كه از كار و تلاش عاجز باشد. كلمه «دَمّرنا» از «تدمير» به معناى هلاك كردن است. منطقه ويران شده قوم لوط، در صدر اسلام در مسير حجاز و شام بود كه قافله ها و كاروانيان هر صبح و شام از كنار آن عبور مى كردند. روان شناسان غير مذهبى براى ساخته شدن شخصيّت انسان، عواملى را نام مى برند كه انسان به طور جبرى تحت تأثير آن ها ساخته مى شود، از جمله مى گويند: «نظام اجتماعى يا اقتصادى، سازنده انسان است». امّا اسلام محور سازندگى را اراده خود انسان مى داند نه شرايط بيرونى حاكم بر او، چنانكه زن فرعون بر سر سفره فرعون مى نشست و در كاخ زندگى مى كرد ليكن ذرّه اى تحت تأثير او قرار نگرفت و بالعكس زن لوط و نوح در خانه اين دو پيامبر زندگى كردند امّا راه ديگرى رفتند. پیامها: - آشنايى با تاريخ پر درد و رنج انبيا، سبب تسلّى پيامبر و پايدارى مؤمنان است. «و ان لوطاً لمن المرسلين» - خداوند هر كس را در جاى خود كيفر و پاداش مى دهد. «نجّيناه... الا عجوزاً» - وابستگى فيزيكى سبب نجات نيست، وابستگى فكرى لازم است. «الا عجوزاً» - حساب انبيا از حساب همسرانشان جداست. «نجّيناه... الاّ عجوزاً» - اهل بيت انبيا، پيروان فكرى و عملى آن بزرگوارانند نه خانواده آنان. «نجّيناه و اهله اجمعين الاّ عجوزاً» - اگر رشد معنوى در كار نباشد، همسر پيامبر با ديگر افراد ذرّه اى فرق ندارد. «فى الغابرين» - نجات و هلاكت به دست خداست. «نجّينا - دمّرنا» - از كنار ويرانه ها و آثار باستانى، ساده و بى توجّه نگذريم. «أفلا تعقلون» - سرگذشت قوم لوط، مايه عبرت براى همگان است. «أفلا تعقلون» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر