eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
827 دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
56 فایل
﷽ یوسف‌گم‌گشتہ‌باز‌آید، اگر‌ثابت‌شود؛ درفراقش‌مثل‌یعقوبیم وحسرت‌می‌خوریم...! +اللّهُمَّ‌صَلِّ‌عَلی‌مُحَمَّد‌وَآلِ‌مُحَمَّدوَعَجِّل‌فَرَجَهُم+
مشاهده در ایتا
دانلود
یک شب بر تخت خفته بود. نیم‌شب سقف خانه بجنبید؛چنان که کسی بر بام می‌رود، آواز داد که: کیست؟ گفت: آشناست.اُشتری گم کرده‌ام بر این بام طلب می‌کنم. گفت: ای جاهل! اشتر بر بام می‌جویی؟! گفت: ای غافل! تو خدای را در جامه‌ی اطلس، خفته بر تخت زرین می‌طلبی؟ @mehoseinp
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره ق آیه 27 تا 30 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ قٰالَ قَرِينُهُ رَبَّنٰا مٰا أَطْغَيْتُهُ وَ لٰكِنْ كٰانَ فِي ضَلاٰلٍ بَعِيدٍ (٢٧) همنشينش [از ميان شيطان ها] مى گويد: پروردگارا! من او را به سركشى و طغيان وا نداشتم، او خودش [به ميل خود] در گمراهى دور و درازى بود قٰالَ لاٰ تَخْتَصِمُوا لَدَيَّ وَ قَدْ قَدَّمْتُ إِلَيْكُمْ بِالْوَعِيدِ (٢٨) [خدا] مى گويد: در پيشگاه من با يكديگر ستيزه مكنيد، بى ترديد من تهديد [به عذاب] را پيش از اين [از طريق وحى و پيامبران] به شما اعلام كرده بودم مٰا يُبَدَّلُ الْقَوْلُ لَدَيَّ وَ مٰا أَنَا بِظَلاّٰمٍ لِلْعَبِيدِ (٢٩) نزد من فرمان [تهديدآميز به اينكه هر كس با حال كفر و شرك وارد آخرت شود حتماً دوزخى است] تغيير نمى يابد و من نسبت به بندگان ستمكار نيستم يَوْمَ نَقُولُ لِجَهَنَّمَ هَلِ امْتَلَأْتِ وَ تَقُولُ هَلْ مِنْ مَزِيدٍ (٣٠) [ياد كن] روزى را كه به دوزخ مى گوييم: آيا پر شدى ؟ مى گويد: آيا زيادتر از اين هم هست ؟ نکته ها: امام صادق عليه السلام فرمودند: منظور از «قرين» در اين آيه، شيطان است.(24) آرى، در جاى ديگر نيز مى خوانيم: شيطان، قرين بعضى از خلافكاران مى گردد.(25) «فهو له قرين»(26) يكى از عوامل دوزخى شدن انسان، دوست و هم نشين بد است، چنانكه قرآن در اين آيات، از شيطان به عنوان هم نشينى كه انسان را به دوزخ مى افكند نام برده است. يكى از ناله هاى دوزخيان در قيامت، اظهار ندامت از گرفتن دوستان بد در دنياست، چنانكه قرآن سخن آنان را چنين بيان مى فرمايد: «يا ويلتى ليتنى لم أتّخذ فلاناً خليلاً»(27) اى كاش! فلانى را به دوستى نمى گرفتم. در قيامت، ميان مجرمان با يكديگر، و مجرمان با رهبران فاسد، و مجرمان با شيطان، گفتگوهايى است و هر كدام تلاش مى كنند كه گناه خود را به گردن ديگرى بياندازند. در قرآن، صحنه هايى از اين مشاجرات نقل شده است، از جمله: گاهى به يكديگر مى گويند: «لولا أنتم لكنّا مؤمنين»(28) اگر شما نبوديد، قطعاً ما مؤمن بوديم، ولى پاسخ مى شنوند: «بل لم تكونوا مؤمنين»(29) هرگز چنين نيست، بلكه شما خودتان ايمان آور نبوديد. در صحنه و موقفى ديگر به رهبران فاسد مى گويند: «كنّا لكم تبعاً فهل أنتم مغنون عنّا»(30) ما تابع شما بوديم و بدبخت شديم، آيا مى توانيد امروز گرهى از كار ما باز كنيد. و در صحنه اى، شيطان را ملامت مى كنند و او مى گويد: «لاتلومونى و لوموا أنفسكم...»(31) مرا سرزنش نكنيد، خودتان را سرزنش كنيد، من كارى جز دعوت نداشتم، شما خودتان دعوت مرا پذيرفتيد. اين آيه نيز سخنى از ابليس است كه مى گويد: پروردگارا من آنان را به طغيان وانداشتم. جهنّم همواره مى گويد: «هل من مزيد»، چنانكه جهنّميان نيز در دنياپرستى و مال و مقام و خوردن اموال مردم سيرى نداشته و «هل من مزيد» مى گفتند. ----- 24) بحار، ج 5، ص 323. 25) تفسير الميزان. 26) زخرف، 36. 27) فرقان، 28. 28) سبأ، 31. 29) صافّات، 29. 30) ابراهيم، 21. 31) ابراهيم، 22. بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
پیام‌های آیات 27 تا 30 سوره ق - دوست و رفيق بد، انسان را به كجا مى كشاند؛ انسانى كه مى توانست با ابرار هم نشين باشد، همراه و هم نشين شيطان گرديده است. «قرينه» - ابليس، به ربوبيّت خدا معترف است. «قال قرينه ربّنا» - به هوش باشيم كه ابليس در قيامت از خود سلب مسئوليّت مى كند و از منحرفان تبرّى مى جويد. «ما اطغيته» - ابليس كار خود را تنها در محدوده دعوت و وسوسه مى داند، نه اجبار مردم. «ما اطغيته» - كار انسان به جايى مى رسد كه شيطان او را گمراه مى شمرد. «قال قرينه... فى ضلال بعيد» - دوزخيان در قيامت با ابليس جدال و تخاصم دارند. «لاتختصموا لدىّ» - به جاى جدال و مخاصمه با شيطان در قيامت كه سودى ندارد، در دنيا به ستيز با او برخيزيم. «لاتختصموا لدىّ» - قهر خدا، بعد از اتمام حجت است. «القيا فى جهنّم... قد قَدّمتُ اليكم بالوعيد» - گفتگوها و جرّ و بحث ها در قيامت، حكم الهى را تغيير نمى دهد و سبب بازنگرى و تجديد نظر در حكم نمى شود. «ما يبدّل القول لدىّ» - تغيير حكم و تخفيف كيفر ظالم، سبب ظلم به مظلومان است. «ما يبدّل القول لدىّ و ما انا بظلاّم للعبيد» - به دوزخ افتادن مجرمان، ظلمى است كه آنان در حق خود مرتكب شده اند، نه ظلم خدا در حق آنان. «القيا فى جهنّم... و ما انا بظلام للعبيد» - دوزخ، داراى نوعى شعور است و مخاطب خداوند قرار مى گيرد و سؤال الهى را پاسخ مى دهد. «هل امتلأت فتقول هل من مزيد» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم قم ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ 💠درباره لزوم زنده نگه‌ داشتن حوادث تحولی تاریخ: ↙️زنده نگه داشتن حوادث تحوّلیِ تاریخ وظیفه‌ی همه است. 🔻در حوادث بزرگ تاریخی: 🔹یا یک تجربه‌ی گران‌بها هست 🔹یا تبیین یک سنّت الهی در طبیعت هست. 👈هر کدام از اینها در خور توجّه، در خور استفاده‌ی تاریخی ملّتها است؛ لذا باید زنده نگه داشته بشود. 📌چرا میگوییم نوزدهم دی قم یک حادثه‌ی تحوّل‌آفرینِ تاریخی است؟ ✅چون از اینجا یک جهاد بزرگی در سراسر کشور آغاز شد که هدف این جهاد هم این بود که ایران عزیز را: ✔️از هاضمه‌ی غرب بیرون بکشد، ✔️مستقلّش کند، ✔️هویّت تاریخی‌اش را احیا کند. ❌راهبرد جریان باطل، کتمان ایّام‌الله یا کم‌رنگ کردن این‌جور حوادث است. 👌قرآن ما را به یاد و ذکر این‌گونه حوادث امر میکند.
ذکر روز پنجشنبه: لا اله الا الله الملک الحق المبین  100 مرتبه (معبوی جز خدا نیست؛ پادشاه برحق آشکار) ذکر روز پنجشنبه به اسم امام حسن عسکری (ع) است. روایت شده در این روز زیارت امام حسن عسکری (ع) خوانده شود که خواندن آن موجب رزق و روزی می‌شود. صبح همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی
.. بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ 💭🍂💭🍂💭🍂💭 💭ًپنج شنبه است و ياد درگذشتگان 🌹 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ ❄🌺 التماس دعا 🌺❄ پنجشنبه هست شاخه گلي بفرستيم براي تموم آنهايي كه در بين ما نيستند ولي دعاهاشون هنوز كارگشاست، يادشون هميشه با ماست و جاشون بين ما خاليه، دلمون خيلي وقتها هواشونو می كنه, امادیدارشون میفته به قیامت, شاخه گلي به زيبايي يك فاتحه... 🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹
🌴 ﻧﻤﺎﺯ برای ﺁﻣﺮﺯﺵ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ : 💠دو ركعت است در ركعت اوّل فاتحه و ده مرتبه : ✨ربِّ اغْفِرْلى وَ لِوالِدَىَّ وَ لِلْمُؤْمِنينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِساب✨ پروردگارا بيامرز مرا و پدر و مادرم و ديگر مؤ منان را در روزى كه حساب برپا شود 💠و در ركعت دوّم فاتحه و ده مرتبه : ✨ربِّ اغْفِرْلى وَ لِوالِدَىَّ و لِمَنْ دَخَلَ بَيْتِىَ مُؤْمِناً وَ لِلْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ پروردگارا بيامرز مرا و پدر و مادرم هركه در حال ايمان به خانه من درآيد و هر مرد مؤ من و زن با ايمانى را 💠و چون سلام دهد ده مرتبه بگويد: ✨ربِّ ارْحَمْهُما كَما رَبَّيانى صَغيرا✨ پروردگارا ترحم كن بر ايشان چنانچه پروريدند مرا در كودكى. 🌺🌸💐 التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨❤مادر نوشته میشود اما 💚✨عشق خوانده میشود ✨💜صبر خوانده میشود 💖✨محبت خوانده میشود ✨❤ودلیلی برای ادامه زندگی 💚✨خوانده میشود ✨💜مادر نوشته میشود 💖✨ومیتوانی با همین کلمه ✨❤چهارحرفی زندگی را معنا کنی 💖پیشاپیش روز مـ❤️ـادر مبارک 💐 🍃🍃💐💐💐💐💐💐💐🍃🍃
‼️برداشتن اعضاي سجده از روي زمين در حال سجده 🔷 س ۶۵۰۱: اگر يکي از از زمين برداشته شود، نماز باطل است؟ ✅ ج: اگر هنگامی که گفته می شود، يکی از عمداً از زمين بلند شود، نماز باطل می‌شود. ولی موقعی که ذکر گفته نمی شود، اگر ـ غیر از پیشانی ـ عضوی از زمين بلند شود، اشکال ندارد. اگر پيش از تمام شدن ذکر، سهواً از مهر بلند شود، نباید دوباره بر گذاشته شود و بايد آن را يک سجده حساب کند. ولی اگر عضو دیگری غیر از پیشانی سهواً از زمين بلند شود، بايد دو مرتبه بر زمين گذاشته شود و ذکر گفته شود. 🆔 @resale_ahkam