فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب جمعه و سلام بر حسین علیه السلام. السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین
پیرامون عید غدیر.MP3
5.09M
بسمالله
«الْحَمْدُ لِله الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ المَعصومین عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ»
جایگاه غدیر در بین مفاهیم اسلام
عید غدیر مبارک
#غدیر
#ولایت
#عیدالله_الاکبر
@mekafil
.
🌹 امروز ١١ مرداد است
در سال ١٢٨٨ شهادت شیخ فضل الله نوری اتفاق افتاد .
‼️روایتی غریب و سوزناک از وقایع بعد از شهادت شیخ فضل الله نوری ( ۱۲۸۸)، کیفیت غسل و کفن و دفن ...😭😥‼️
در اثر تلاطم و طوفان یک مرتبه طناب از گردن آقا پاره شد و نعش به زمین افتاد
جنازه را آوردند توی حیاط نظمیه مقابل در حیاط روی یک نیمکت گذاشتند جمعیت کثیری ریخت توی حیاط محشری برپا شد .
مثل مور و ملخ از سر و کول هم بالا می رفتند همه می خواستند خود را به جنازه برسانند .
دور نعش را گرفتند
و آنقدر با قنداق تفنگ و لگد به نعش زدند که خونابه از سر و صورت و دماغ و دهانش روی گونه ها و محاسنش سرازیر شد .😨
هر که هر چه در دست داشت میزد آنهایی هم که دستشون به نعش نمیرسید تف می انداختند😲
به همه مقدسات قسم که در این ساعت گودال قتلگاه را به چشم خودم دیدم .
یک مرتبه دیدم یک نفر از سران مجاهدین مرد تنومند و چهارشانه بود وارد حیاط نظمیه شد .
غریبه بود.
جلو آمد .
بالای جنازه ایستاد.
جلوی همه دکمه های شلوارش را باز کرد و روبروی اینهمه چشم شُر شُر به سر و صورت آقا شاشید!🤦🏻♂️
▪️تحویل جنازه
عده ای از صاحب نفوذها یپرم ارمنی را از عواقب سوزاندن نعش شیخ و تحویل ندادن می ترسانند .
یپرم راضی میشود
و می گوید :
بسیار خوب ... به نظمیه تلفون کنید که لاشه را به صاحبانش رد کنند.
سه نفر از بستگان شیخ شهید و سه نفر از نوکر هایش توی آن تاریکی توپخانه در گوشهای با یک تابوت منتظر تحویل جنازه بودند.
آقا لخت و عور آن گوشه همینطور افتاده بود😨
لا اله الا الله جنازه را در تابوت گذاشتیم و با دو مجاهد ما را راهی کردند.
▪️جنازه را وارد حیاط خلوت خانه شیخ کردند.
شیخ ابراهیم نوری از شاگردان شیخ جنازه را غسل داد.
بعد کفن کردیم و بردیم در اطاق پنج دری میان دو حیاط کوچک پنهان کردیم.
سر مجاهد ها را گرم کردیم.
بعد تابوت را با سنگ و کلوخ و پوشال و پوشاک پر و سنگین کردیم.
یک لحاف هم تا کرده روی آن کشیدیم تابوت قلابی را با آن دو نگهبان سر قبر آقا فرستادیم.
متولی قبرستان که در جریان بود مثلاً نعش را دفن کردو آن دو نگهبان با تابوت به نظمیه برگشتند.
صبح اوستا اکبر معمار آمد و درهای اطاق پنج دری را تیغه کردیم و رویش را گچکاری کردیم.
♦️دو ماه بعد از شهادت شیخ در اتاق پنج دری را شکافتیم
جنازه در آن هوای گرم همانطور تر و تازه مانده بود.
جنازه را از آنجا برداشتیم و به اتاقی دیگر آن سوی حیاط منتقل کردیم و دوباره تیغه کردیم.
♠️ کم کم مردم فهمیدند که نعش شیخ نوری در خانه است می آمدند پشتدیوار فاتحه می خواندند و می رفتند.
از گوشه و کنار پیغام میدادند امامزاده درست کردید؟!
۱۸ ماه از شهادت شیخ گذشته بود.
بازاری ها بخیال میافتند دیوار را بشکافند و جنازه را برداشته دورشهر بیفتند و وااسلاما و واحسینا راه بیندازند.
پیراهن عثمان برای مقصد خودشان.
🕌حاج میرزا عبدالله سبوحی واعظ میگوید یک روز زمستانی خانم شیخ مرا خواست.
دیدم زار زار گریه میکند گفت دیشب مرحوم آقا رو خواب دیدم که خیلی خوش و خندان بود ولی من گریه میکردم آقا به من گفت گریه نکن همان بلاهایی را که سر سیدالشهدا آوردند ، سر من هم آوردند. اینها می خواهند نعش مرا در بیاورند زود آن را به قم بفرست.
همان شب تیغه را شکافتیم و نعش را در آوردیم. با اینکه دو تابستان از آن گذشته بود و جایش هم نمناک بود اما جسد پس از ۱۸ ماه همانطور تر و تازه مانده بود فقط کفن کمی زرد شده بود به دستور خانم دوباره کفن کردیم و نمد پیچ نمودیم به مسجد یونس خان بردیم و صبح به اسم یک طلبه که مرده آنرا با درشکه به امامزاده عبدالله بردیم و صبح جنازه را با دلیجان به طرف حضرت معصومه حرکت دادیم.
شیخ شهید در زمان حیات خود در صحن مطهر برای خودش مقبرهای تهیه کرده بود و به سید موسی متولی آن گفته بود این زمین نکره یک روز معرفه خواهد شد
نزدیک قم کاغذ به متولی نوشتیم که زنی از خاندان شیخ فوت کرده می خواهیم در مقبره شیخ دفنش کنیم و به هادی پسر شیخ سپردیم در هنگام دفن جلو نیاید تا فکر کنند واقعا میت زن است و قضیه لو نرود.
شب جنازه در مقبره ماند صبح خیلی سریع قبری به حد نصاب شرعی کندیم و با مهر تربتی که خانم داده بود جنازه را درون قبر گذاشتیم نعش پس از ۱۸ ماه کمترین بوی عفونتی نداشت.
و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.
این آیه ای است که روی قبر شهید حاج شیخ فضل الله نوری نوشته شده است .
📗کتاب سرّ دار به قلم تندرکیا نوه شیخ شهید& نشر صبح ۱۳۸۹/ چاپ سوم - ص ۵۲ - ۷۲
عبدالله گنجی
آقای نصیری! زیباکلام هنوز در قید حیات است
جناب مهدی نصیری که همانند سروش، کدیور و امثالهم هم میخواهد کنشگر سیاسی باشد و هم پوستین کار تئوریک و اندیشه بپوشد، آنقدر در فشار و ناراحتی درونی است که انسجام کلام و منطق خود را بعضاً از دست میدهد. هر روز مطلبی مینویسد که باید توسط سوپرمنهای اصلاحطلب ویرایش شود. به بهانه انتشار مستند «عبرت آیندگان» مطلبی با عنوان «دستاوردهای غربستیزی جمهوری اسلامی چه بوده است؟» نوشته است. قبلاً پرچمدار این خط و ظلم فاحش زیباکلام بود و گویی کهولت سن او، ایشان را جایگزین کرده است.
در این نوشته هیچ حجتی برای غربستیزی ایران نیاورده است، بلکه برعکس به مذاکرات ما با غرب در زمان احمدینژاد، سعید جلیلی، نقش رهبری و مجلس در برجام و... اشاره شده است که همه این کدها حاکی از تلاش ایران برای تعامل با غرب - حتی در مسئلهای که ربطی به غرب ندارد- است.
جناب آقای نصیری ما چه کردهایم که شما غربستیزی میبینید. ایران کدام اقدام را علیه غرب انجام داده است؟ میتوانید ردیف کنید؟ در نقطه مقابل شجاعت دارید ردیف کنید؟ متن جنابعالی صرفاً الزام جمهوری اسلامی برای پذیرش سیادت غرب را گوشزد میکند، ولاغیر. بفرمایید ما در این ۴۲ سال چه ظلمی به فرانسه، انگلیس، آلمان و امریکا کردهایم؟ سلاح شیمیایی به صدام دادهایم؟ در ساحل آنان بودهایم؟ شخصیتهایشان را ترور کردهایم؟ تحریم کردهایم؟ قطعنامه علیه آنان صادر کردهایم؟ به قوانین داخلی آنان اعتراض کردهایم یا با آنان جنگیدهایم؟ چرا ناراحتیهای خود از چند برخورد – حتی ناحق- با خود را در تبرئه غرب جستوجو میکنید؟ ما که هیچ چیز از غرب نمیخواهیم، آنان از ما مطالباتی دارند. به نظر شما مطالبات آنان -که باز هم هیچ ربطی به غرب ندارد- را اگر لبیک نگوییم، غربستیز هستیم؟ کدام دفعه غرب با ما محترمانه برخورد کرده است که ما بد عمل کردهایم؟ مواجهه غرب با برجام رگ گردن شما را برجسته نمیکند؟ اگر منظور شما از غربستیزی نپذیرفتن سیادت غرب توسط جمهوری اسلامی است با شما موافقم و اگر اقدامات مخرب ما علیه کشورهای غربی را ردیف کنید از شما عذرخواهی میکنم.
شما خود را فریب ندهید، مشکل غرب با ما بر سر ماهیت و وجود انقلاب اسلامی است نه چند مسئله یا شعار. آیا راهپیمایی مردم را که غرب در قالب آزادی بیان مدعی آن است، غربستیزی میدانید؟ غربستیزی شما در ادبیات امام «خروج ایران از سلطه جباران و جهانخواران است»، وگرنه ما به فرانسه چه ظلمی کرده ایم؟ جز تسخیر سفارت امریکا که بعداً از اسناد معلوم شد مهمتر از انقلاب اول است، چه کردهایم؟ شما اقدامات غربستیزانه ایران علیه غرب را ردیف کنید و بنده هم اقدامات ایرانستیزانه غرب را ردیف میکنم. یک هیئت داوری بیطرف انتخاب میکنیم تا آنها را از جهت کمی و کیفی بررسی کنند.
جناب آقای نصیری، جهانیسازی غرب یعنی پذیرش استانداردهای حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی غرب به عنوان استانداردهای جهانشمول. مگر چالش غرب با ما این نیست که باید به استانداردهای آنان در عرصه سیاست، حقوق بشر، اجتماع و منطقه عمل کنیم؟ عوامانه به شرق اشاره میکنید، شرقی که از جهت ماهیت و ایدئولوژی وجود خارجی ندارد، اما شرق جغرافیایی را در مقابل غرب سلطهطلب، زیادهخواه، فضول و به تعبیر امام جهانخواران معادلهسازی میکنید تا پذیرش سلطه غرب را تئوریزه کنید؟ شما کشوری را در جهان میشناسید که یا تحت سلطه و تسلیم امریکا نباشد یا با آن سرشاخ نباشد؟ کدام کشور را میشناسید که رفتار محترمانه دوطرفه و متعادل و مبنی بر حقوق برابر با امریکا داشته باشد؟
اسامی را ذکر کنید. کره، ژاپن، فرانسه و آلمان؟ ندیدید ترس از امریکا بعد از برجام با آنان چه کرد؟ ما شما را که مدعی تمسک به مهدویت هستید، عدالتخواه میپسندیم، ایران در بیعدالتی جهانی چه نقشی دارد؟
اینکه امریکا نباید در حاشیه مرزهای ما پایگاه نظامی داشته باشد، غربستیزی است؟ اگر امروز تجدیدنظرطلب شدهاید محترم، اما غرب و انقلاب اسلامی تغییر نکردهاند. امام نقطه مقابل مدعای شماست. امام رابطه ما با غرب را اینگونه عنوان میکند: «ما چه بخواهیم و چه نخواهیم استکبار و صهیونیستها در تعقیبمان خواهند بود تا حیثیت مکتبی ما را لکهدار کنند»، یعنی دست ما نیست، در هر صورت ما مسئله آنان هستیم، چون منازعه، منازعه معرفتی است و آنان هژمون هستند و ما نمیتوانیم از تجاوز به خود لذت ببریم.
ما که زمان امام موشک و هستهای نداشتیم، آیا غرب ما را به رسمیت میشناخت؟
این عبارت امام را غربستیزانه یا دروغ میپندارید:«این ملت مظلوم ایران است که همواره مورد حمله جهانخواران بوده است و استکبار از همه کمینگاههای سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی به آن حمله کرده است.»
لابد برای فریاد برائت در مکه نیز باید پاسخگوی غرب باشیم. امام ۳۳ سال پیش که چنین اتهامی به مخیله شما ن
میرسید، پاسخ امروزتان را داده است. البته امیدوارم شما مصداق این عبارت امام نباشید: «بعضی مغرضین ما را به اعمال سیاست نفرت و کینهتوزی در مجامع جهانی توصیف و مورد شماتت قرار میدهند و با دلسوزیهای بیمورد و اعتراضهای کودکانه میگویند جمهوری اسلامی سبب دشمنیها شده است و از چشم غرب و شرق و ایادیشان افتاده است که چه خوب است [به]این سؤال پاسخ داده شود که ملتهای جهان سوم و مسلمانان و خصوصاً ملت ایران در چه زمانی نزد غربیها و شرقیها احترام و اعتبار داشتهاند که امروز بیاعتبار شدهاند؟» و باز امام مشکل غرب با ما را اینگونه به ماهیت و هویت جمهوری اسلامی ارجاع میدهند: «همه توطئههای جهانخواران علیه ما (شما حتماً میگویید توطئههای ایران علیه جهانخواران) از جنگ تحمیلی گرفته تا حصر اقتصادی و غیر برای این بوده است که نگوییم اسلام جوابگوی جامعه است و حتماً در مسائل و اقدامات خود از آنان مجوز بگیریم».
البته ظاهراً شما از اسلام مدنظر امام عبور و عدول کردهاید و با خود بنده در رد «اسلام ناب محمدی» مدنظر امام سخن گفتید. غرب هستهای و غرب موشکی دنبال ما راه افتادهاند و تحریم میکنند که شما نباید مثل ما باشید. آقای نصیری شما با آنان همراه هستید؟ چرا موشک و بمب هستهای آنان به ما ربطی ندارد، اما موشک ما به آنان ربط دارد؟ شما انصاف دارید؟ با نظام مشکل دارید، در مسائل داخلی تخلیه کنید. اما ظلم نکنید.
ما به قول امام فقط از مظلومیت خویش در جهان دفاع کردهایم. در اندیشه مهدوی لابد دفاع از ملت آواره فلسطین غربستیزی است؟ مبارزه با تروریسم آدمکش در غرب آسیا موجب اخم غرب و ناراحتی شما شده است؟ هر موقع ما در غرب ناو جنگی بردیم، پایگاه زدیم، ترور کردیم، تحریم کردیم، انفجار انجام دادیم، بهترین نخبگان آنان را ترور کردیم، شما رساله غربستیزی جمهوری اسلامی را منتشر نمایید. هیچ اشکالی ندارد. شما تجدیدنظرطلب باشید، هیچ اشکالی ندارد جمهوری اسلامی را نقد کنید، اما آزاده باشید، وارونه نکنید. لااقل بعد از نحوه مواجهه غربیان با امضاهای خود در برجام قدری احتیاط کنید. مگر در همین نوشتهتان به چند تلاش ایران در سالهای گذشته برای شفافسازی مسائلی که غرب مدعی است، اشاره نکردهاید. چرا بین تیتر و محتوای متن شما رابطهای وجود ندارد؟ عاقبت به خیر باشید و باشیم انشاءالله.
بسم الله؛ با توجه به درخواست بعضی همراهان فایل های صوتی تحصیل ادبیات عرب در حوزه مجددا بارگذاری می شود.👇👇👇
#روضه_صبحها_دهه_اول_محرم
🔸️همراه با اقامه نماز صبح
🔸️زیارت عاشورا
🔸️سخنران :حجت الاسلام والمسلمین
#محمد_ابراهیم_کفیل«زیدعزه»
♦️مکان:مسجد،مدرسه علمیه وکتابخانه صاحب الزمان علیه السلام
@jalaseha
🖤🖤🖤🖤
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
بسم الله
مظلوم ترین و بی پناه ترین قشر جامعه، جوانانند که نه تجربه ای کافی دارند، و نه حوادث مختلف سیاسی و اجتماعی را پشت سر گذاشته اند، و نه تهاجم های گوناگون فرهنگی و اعتقادی را از سر گذرانده و بی مایگی آنها را آزموده اند، و نه اهدافی سیاسی را که با زبان فرهنگی بیان می شود باز می شناسند تا به هر بادی نلرزند و سرمایه اصلی حیات یعنی «گوهر ایمان» را از دست ندهند و از بهترین ذخیره عمر یعنی «عمل صالح» باز نمانند و نه اغلب فرصت هایی بسنده و کسانی صاحب صلاحیت در اختیار دارند تا از اصول و مبانی اصلی و متون استنادی دین اطلاعات لازم را به دست آورند و ارتباط ژرفی که میان احکام دین با اهداف دین و اهداف دین با ابعاد دین، و ابعاد دین با اعماق دین وجود دارد، و هم چنین ارتباط آنچه از دین ذکر شد با «واقعیت انسان» به خوبی آگاه گردند.
🖊استاد محمدرضا حکیمی
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
شرح زیارت عاشورا. آخرین بازبینی ذی الحجة الحرام 1442.docx
265K
بسته فرهنگی شماره 1 محرم الحرام 1443مطالب جمع آوری شده در این نوشتار ممکنه برا دوستان خصوصا عزیزان اهل منبر مفید باشه.
هدایت شده از بسیج مدرسه علمیه حقانی
💢سوابق و عملکرد دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهو.pdf
369.4K
✅ سوابق و عملکرد دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور
#واحد_سیاسی
#رئیسی #رئیس_جمهور #مخبر
┏━━━🔸💠🔸━━━┓
🆔️ @basije_haghani
┗━━━🔸💠🔸━━━┛
سرفصل های مناسب برای صحبت در مجالس حسینی علیه السلام.docx
30.3K
به نظر می رسد این سرفصل ها برای مجالس امام حسین علیه السلام مناسب است.
یادداشتهای حقیر - به صورت ناقص- مناسب با سرفصل های مذکور
ان شاءالله به عنوان بسته های فرهنگی بارگذاری خواهد شد.
سرفصل های مناسب برای صحبت در مجالس حسینی علیه السلام.pdf
737K
بسمالله
بسته فرهنگی شماره ۱
محرم الحرام ۱۴۴۳
#محرم
#محتوای_تبلیغی