eitaa logo
ملت قوی✊🇮🇷
190 دنبال‌کننده
43.5هزار عکس
32.7هزار ویدیو
360 فایل
"ملت ایران بایدقوی شود و راهی جزقوی شدن ندارد".امام خامنه ای زیدعزه 🔸تنها راه تقویت ملت ایران بکارگیری صحیح از همه استعدادهای کشور و پس زدن جریانات چپ و راست از تعیین سرنوشت ملت به وسیله احیای نهضت #بسیج‌مستضعفین است. https://eitaa.com/Mellate_ghavi
مشاهده در ایتا
دانلود
✡️ سعید نفیسی و تألیف اثری متملقانه درباره رضا شاه 1️⃣ اثر مورد نظر، کتابچه‌ای است با عنوان «تاریخ شهریاری شاهنشاه رضا شاه پهلوی»، کتابی که در سال ١٣۴۴ توسط «شورای مرکزی جشن‌های بنیادگزاری شاهنشاهی ایران» چاپ شده است. 2️⃣ این درست زمانی است که پس از زلزله‌ای که به‌خاطر رویدادهای سال‌های ۴١ تا ۴٣ تحمل کرده بود، کوشید تا را برای تقویت پایه‌های لرزان خود احیا کند. 3️⃣ در این اوضاع متزلزل، دست به دامان دانشمندانی شد تا از دانش و تجربه آنان برای خود بهره بگیرد و کسانی مانند را با مُشتی پول بخرد. 4️⃣ سعید نفیسی در این کتاب از به‌عنوان فردی از یک یاد می‌کند!! و در سراسر کتاب از «اصلاحات»‌ در تمام عرصه‌ها و با بهترین تصویر سخن می‌گوید و حتی یک انتقاد ساده هم مطرح نمی‌کند. 5️⃣ کتاب بسیار تبلیغی نوشته شده و بدون هرگونه ارجاعی، با قلمی متملّقانه، وصف دلپذیری از دولت به‌دست داده و بدون شک نه یک اثر تاریخی که اثری سیاسی است. 6️⃣ در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: ✍️ در تیرماه ١٣١٣ شاهنشاه رضا شاه پهلوی به هیئت دولت دستور دادند صورتی از کسانی که برای تدوین و تألیف تاریخ دوران شهریاری آن شاهنشاه مناسب باشند، آماده کند. در میان کسانی که نامشان برده شد بود، مرا بدین افتخار نایل کردند و من صمیمانه این خدمت را بعهده گرفتم. زیرا که دورهٔ پیش از شهریاری آن شاهنشاه را درک کرده بودم و پیشرفت‌هایی را که روزبه‌روز در پرتو کوشش شبانه‌روزی این مرد بزرگ بهرهٔ ایران می‌شد می‌دیدم... ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ «سرقت کتب خطی کتابخانه مجلس» و «تألیف اثر متملقانه درباره رضاشاه» از لکه‌های سیاه کارنامه ننگین سعید نفیسی است که پرستندگان این بُت علمی، هرگز برای شما نقل نخواهند کرد! متن کامل یادداشت «سعید نفیسی؛ از سرقت کتب خطی تا تملق رضاشاه» را در آدرس زیر بخوانید: 👉 https://jscenter.ir/other-topics/jewish-celebrities/15511 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💥 امروز قصد داریم یک معرفی کنیم. اما قبل از این‌که مطلب ما را بخوانید، ابتدا نام را سرچ کنید و نگاهی به تعریف و تمجیدها از این شخص بیندازید [تمجیدهایی مثل: «واعظ الهی»، «مجاهد شهید»، «شهید آزادی» و...] و سپس مطلب ما را مطالعه کنید تا به عمق فاجعه آگاه شوید. (آنچه در ادامه می‌خوانید تنها قسمت کوتاهی از مطلبی‌است که بزودی درباره‌ی این شخصیت منتشر خواهیم کرد.)
✡️ سیدجمال‌الدین واعظ اصفهانی؛ نفوذی با لباس روحانیت 1️⃣ توصیف ملک‌زاده (تاریخ‌نگار ازلی)، از سیدجمال‌الدین واعظ اصفهانی، چنین است: ✍️ سی سال تمام، با مرحوم ملک‌المتکلمین، دوست و همقدم و همفکر بود، و تا روزی که اساس مشروطیت، با توپ ستمگری و بیداد، منهدم شد، و هر دو شهید شدند، چون یک روح در دو بدن، در خدمت به نوع و اساس تمدن و آزادی، با یکدیگر همکاری می‌کردند. [١] 2️⃣ ملک‌زاده، در جایی دیگر، نوشته که سیدجمال‌الدین واعظ، در «مجامع روشنفکران آن زمان، شرکت کرد، و با ملک‌المتکلمین، آشنایی، و سپس، دوستی فناناپذیری پیدا کرد.» [٢] 3️⃣ نخستین گزارش از آشنایی این دو (که این پژوهش، بر آن آگاه است)، همان تأثیرپذیری‌شان از سبک سخنرانی شیخ محمد منشادی یزدی است. [٣] آن‌چنان که نوشته‌اند، منشادی «صاحب افکار تازه» بود [۴]، و در حدود سال ۱۲۹۹ق. به اصفهان آمد. 4️⃣ سیدجمال‌الدين، همچون ملک‌المتکلمین، در میان اعضای برجسته‌ی «انجمن باغ میرزا سلیمان‌خان میکده» [۵]، جای داشت [۶]، و در تکاپوهای مشروطه‌خواهی، از مشهوران زمان بود. 5️⃣ قهرمان‌میرزا عين‌السلطنه (برادرزاده‌ی ناصرالدین‌شاه)، در خاطرات خود، وی را «ازلی» خوانده است. [۷] 6️⃣ نورالدين چهاردهی - که برخی پیروان صبح ازل را می‌شناخت - از او، با عنوان یکی از «بزرگان بابیّه» یاد کرده است. [۸] 7️⃣ عباس افندی (عبدالبهاء)، وی را در میان «امت یحیای بی‌وفا» آورده، و بر ایشان طعن زده است. [٩] 8️⃣ حاج‌آقا محمد علاقبند (وقایع‌نگار بهائی معاصر با مشروطیّت) هم او را در کنار ملک‌المتکلمین، از «معتقدین به یحیی» یاد کرده است. [۱٠] 9️⃣ این نکته نیز مهم است که سیدمحمدعلی جمال‌زاده (فرزند سیدجمال‌الدین)، باب را بزرگ‌ترین شخصیت تاریخ معاصر ایران دانسته [١١]، و به «زیارت» آرامگاه میرزا آقاخان کرمانی، در تبریز، همراه با پدر خود، اشاره کرده است. [۱۲] 🔟 جالب این‌که بابیان، خاندان قاجار را «رجعت بنی‌امیه» می‌دانستند و به‌دنبال برقراری سلطنت بابی بعد از انقراض دولت قاجار بودند و با همین سودا نیز به قتل ناصرالدین‌شاه اقدام کردند. حاج‌آقا محمد علاقبند درباره‌ی هدف غایی بابیان از کُشتن ناصرالدین‌شاه می‌نویسد: ✍️ «از روضه‌خوان‌ها، یکی، آقا سیّدجمال [واعظ اصفهانی] نام داشت؛ و یکی، حاجی میرزا نصرالله [ملک‌المتکلمین]. هردو از اهل اصفهان، و هردو از معتقدین به یحیی [صبح ازل]. با پسرهای حاجی میرزا هادی دولت‌آبادی [حاج میرزا یحیی و حاج میرزا علی‌محمد] همدست شده، و در عقب مرام و اعتقاد مذهبی... خیال کردند که اگر سلطان کشته شود، سلطنت به «ازل» می‌رسد. [لذا] تیر به ناصرالدین‌شاه زدند. [۱٣] ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📚 منابع تحقیق: 🔸[1] مهدی ملک‌زاده، «زندگانی ملک‌المتکلمین»، ص۶۴. 🔸[2] مهدی ملک‌زاده، «تاریخ انقلاب مشروطیت ایران»، ج١، ص١۶۵. 🔸[3] یحیی دولت‌آبادی، «حیات یحیی»، ج١، ص۶۴. 🔸[4] عبارت‌هایی چون «بیداران»، «منوّرالفکران»، «افکار تازه» و... در ادبیات نهان‌نگارانه‌ی دولت‌آبادی، بیشتر با آیین باب ارتباط دارند. نک: سیدمقداد نبوی رضوی، «نقش وقایع‌نگاران بابی در گزارش‌گری جنبش مشروطیت ایران»، بخش مربوط به حاج میرزا یحیی دولت‌آبادی. 🔸[5] انجمنی سرّی از بابیان بود که در راستای حذف سلطنت قاجار و استقرار یک «سلطنت بابی» در محل باغ میرزا سلیمان‌خان میکده فعالیت می‌نمود. -اندیشکده مطالعات یهود- 🔸[6] مهدی ملک‌زاده، «تاریخ انقلاب مشروطیت ایران»، ج۲، ص۲۳۹. 🔸[7] قهرمان‌میرزا عين‌السلطنه، «روزنامه‌ی خاطرات عين‌السلطنه»، ج۳، صص۲۱۵۸و۲۱۸۵. 🔸[8] نورالدين چهاردهی، «باب کیست و سخن او چیست؟»، صص۹۸و۲۴۰. 🔸[9] عباس افندی (عبدالبهاء)، «مجموعه‌ی الواح تذهیب شده» (به‌خط علی‌اکبر میلانی)، ص۲۲۹. 🔸[10] حاج‌آقا محمد علاقبند، «تاریخ مشروطیت»، ص۴١. 🔸[11] او، این عبارت را ضمن نامه‌ای که به دکتر هما ناطق، نوشته، آورده است. (نک: هما ناطق، «روحانیت در برخاست بابیان»، مندرج در: www.faravahr.org) 🔸[12] هما ناطق، «میرزا رضای شاه‌شکار آبشخور سرخوردگی‌ها و سرکشی‌ها»، فصلنامه‌ی باران، ش١٣، پاییز ١٣٨۵. این موضوع را جمال‌زاده، برای نویسنده، نگاشته است. 🔸[13] حاج‌آقا محمد علاقبند، «تاریخ مشروطیت»، ص۴١. منبع: سیدمقداد نبوی رضوی، «تاریخ مکتوم» نگاهی به تلاش‌های سیاسی فعالان ازلی در مخالفت با حکومت قاجار و تدارک انقلاب مشروطه، انتشارات شیرازه کتاب ما، چاپ سوم، تهران: مهر١٣٩٨، صص۴٠-۴٢و٢٢٨-٢٢٩. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✍ «برهنگی» از نخستین تابوهایی بود که به‌صورت آهسته و بدون این‌که نهادهای فرهنگی و اجتماعی متوجه حضور تدریجی آن در سینما باشند، شکسته شد. بدون شک شکست قُبح ترسیم اعمال جنسی در سینمای همه‌گیر آن روزها، برای سردمداران صنعت پورن بهترین راهکار تبلیغات ایدئولوژی‌های بازاری‌شان به حساب می‌آمد و مخاطبان این فیلم‌ها را به سمت سبک زندگی‌ای که آن‌ها در سر می‌پروراندند، رهنمون می‌ساخت. 🎬 قسمت اول از سلسله مقالات «تابوشکنی مرحله‌ای در سینمای ایران» ✡️ تابوشکنی مرحله‌ای در سینما 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/8593 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✍ نخستین فیلم ناطق صنعت سینمای ایران با عنوان «دختر لر» به‌وسیلهٔ اردشیر ایرانی و عبدالحسین سپنتا، از «پارسیان» مقیم هند ساخته شد و در ۳۰ آبان ۱۳۱۲، به روی پردهٔ سینماهای ایران رفت. این فیلم گرچه پروپاگاندایی برای نمایش پیشرفت کاذب ایران در دورهٔ رضاخانی است، اما در آن می‌توان تابوشکنی‌های بسیاری چون رقص یک زن ایرانی در کاباره را دید. 🎬 قسمت دوم از سلسله مقالات «تابوشکنی مرحله‌ای در سینمای ایران» ✡ تابوشکنی به سبک سینمای رضا قزاق 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/8871 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✍ عموم تابوشکنی‌های صورت گرفته در سینمای پس از انقلاب، توسط افراد و شخصیت‌های کانونی قدرت و بعضاً پُرمدعای مذهبی صورت پذیرفته است. چنان‌که برای نخستین‌بار یکی از اعضای اصلی حلقهٔ متصل به برخی جریانات مدعیِ صیانت از فرهنگ و هنر انقلاب، اقدام به خلق اثری با عنوان «عروس» نمود که اولین فیلمی بود که تابوشکنی نسبت به خط قرمزهای دههٔ شصت را آغاز کرد. 🎬 قسمت سوم از سلسله مقالات «تابوشکنی مرحله‌ای در سینمای ایران» ✡ شوکران فیلمفارسی در سینمای پس از انقلاب 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/9154 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ دربارهٔ یهودیان و بهائیان مخفی (١) 1⃣ ، و به تبع آن ، عاملی بسیار مهم و مؤثر، و به همین میزان ناشناخته، در تحولات تاریخ معاصر ایران است که به‌کلی مسکوت مانده بود و به جدّ می‌کوشند این سکوت شکسته نشود. 2⃣ «یهودیت مخفی» Crypto-Judaism پدیده‌ای واقعی است نه موهوم. در منابع یهودی، از جمله در دانشنامه‌های مرجع یهودی چون «جوداییکا» و «دائرة‌المعارف یهود»، این عنوان کاربرد رسمی گسترده دارد و در مدخل‌های مستقلی چون ، ، ، ، و غیره بدان پرداخته شده. یهودیان و غیریهودیان در این زمینه صدها کتاب و مقاله نگاشته‌اند. 3⃣ با آن یهودی که به‌راستی باور به دین خود را از دست داده، این باور را علنی کرده و از جامعهٔ یهودی جدا یا طرد شده تفاوت دارد. جوداییکا این گروه را می‌نامد، و در مدخلی جدا از مدخل «یهودیان مخفی»، با نام Apostasy به ایشان می‌پردازد، و میان آنان با «یهودیان مخفی» تفاوت قائل است. 4⃣ دائرة‌المعارف یهود «یهودیان مخفی» را چنین معرفی می‌کند: «یهودیانی که خود را پیرو دین دیگر معرفی می‌کنند، ولی در خانه‌های خود در خفا را به جا می‌آورند.» 5⃣ یکی از سرشناس‌ترین نمونه‌های «یهودیان مخفی» دکتر ، پزشک مخصوص الیزابت اول است و نمونه‌های سرشناس «مرتدین» یهودی، و . آبنر در اوائل سدهٔ ١۴ میلادی در کاستیل (اسپانیا) واقعاً به مسیحیت گروید، اسپینوزا، که اعقابش «یهودی مخفی» بودند، در هلند سدهٔ ١٧ واقعاً از یهودیت گسست ولی دین دیگری برنگزید. ✍ استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ گروهی از یهودیان ساکن عثمانی در سدهٔ ١٧، به پیروی از شابتای زوی یهودی که خود را مسیح موعود یهود معرفی می‌کرد و ناتان غزه‌ای یهودی، توده‌وار به اسلام گرویدند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ دربارهٔ یهودیان و بهائیان مخفی (٢) 1⃣ سرشناس‌ترین فرقهٔ در جهان اسلام نام دارد. 2⃣ دونمه، به‌معنی «برگشته» و ، به گروهی از یهودیان ساکن اطلاق می‌شود که در سدهٔ ١٧ میلادی، به پیروی از ، یهودی که خود را مسیح موعود یهودیان معرفی می‌کرد، و ، یهودی دیگر که در مقام مدعی «پیامبری» کردار شابتای را توجیه می‌نمود، توده‌وار به گرویدند. 3⃣ اینان در طول دو سده نظام عثمانی را گام به گام از «درون» تسخیر کردند و سرانجام آن را منهدم نمودند. 4⃣ «جوداییکا» نهان‌پیشگی دونمه‌ها را چنین توصیف کرده است: 👈 دونمه‌ها در ظاهر خود را مسلمان می‌خواندند و به‌شدت مقید به انجام ظواهر اسلامی بودند. نخستین گروه دونمه‌ها در حوالی سال ١۶٩٠ به زیارت مکه رفتند. مع‌هذا، آنان بودند و به شکل پنهان مناسک خود را، که آمیزه‌ای از مناسک سنتی یهودی و آداب جدید است، انجام می‌دادند. در زمان جنگ اول جهانی، تعداد آن‌ها ١٠ الی ١۵ هزار نفر تخمین زده می‌شد. دونمه‌ها نوشته‌های خود را بر روی کاغذهای بسیار کوچک می‌نگاشتند که به‌راحتی قابل مخفی کردن بود. دونمه‌ها چنان ماهرانه موفق به پنهان کردن مسائل درونی خود بودند که تنها منبع شناخت ایشان شایعاتی بود که در بیرون از آنان در پیرامون‌شان وجود داشت. 5⃣ تأکید می‌کنم که این فرقه بیش از دو سده در عثمانی فعالیت پنهان کرد، در مراکز مهم قدرت عثمانی نمود و تلاش این فرقه سهم بزرگ در داشت. 6⃣ فرقهٔ دونمه تنها به عثمانی محدود نبود. شاخه‌ای از آن را در شرق اروپا بنا نهاد که، مانند دونمه‌های عثمانی، از آداب درونی‌شان بود. این فرقه نام گرفت و حتی به درون جامعهٔ کشیشان مسیحی و اشرافیت هابسبورگ نفوذ کرد. امروزه، بسیاری از فرانکیست‌های شرق اروپا و اتریش به آمریکای شمالی مهاجرت کرده‌اند. به‌نوشته جوداییکا، فرقهٔ دونمه، علاوه بر عثمانی، از سدهٔ ١٨ میلادی در یمن، و شمال آفریقا نیز گسترش یافت. جوداییکا، در جای دیگر، ترکیه، ایتالیا، لهستان، مراکش و را از مراکز حضور فعلی این فرقه معرفی می‌کند. ✍ استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter