eitaa logo
ملت قوی✊🇮🇷
195 دنبال‌کننده
43هزار عکس
32.1هزار ویدیو
358 فایل
"ملت ایران بایدقوی شود و راهی جزقوی شدن ندارد".امام خامنه ای زیدعزه 🔸تنها راه تقویت ملت ایران بکارگیری صحیح از همه استعدادهای کشور و پس زدن جریانات چپ و راست از تعیین سرنوشت ملت به وسیله احیای نهضت #بسیج‌مستضعفین است. https://eitaa.com/Mellate_ghavi
مشاهده در ایتا
دانلود
2.65M
📢 بشنوید 🔶🔹 گزاره‌هایی که مؤید تحولات عمیق تمدنی در جهان هستند؛ از آمریکا و روسیه تا ایران و غزه 💢 محورهای موضوعی 1⃣ اندیشه‌ی نوین دفاعی آمریکا در دسته‌بندی تسلیحات نامتعارف (WMD) 2⃣ برابری حملات سایبری با حملات اتمی در حوزه‌ی جنگ نوین 3⃣ یکسان‌پنداری ترور فرهنگی و ترور فیزیکی در اندیشه‌ی نوین دفاعی روسیه 4⃣ افزوده شدن گروه‌های همجنس‌باز به فهرست گروه‌های تروریستی در روسیه 5⃣ عقب‌ماندگی برخی مسئولان کشور از فرایند پرشتاب تحولات تمدنی جهان ✍ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
والامقام ملک زاده، سردار بزرگ وزارت بهداشت جهانی، مخترع کلمه سولیداتوری، مروج قرص مدفوع/پیوند مدفوع برای لاغری، که تلاش‌هایش برای تست داروهای کرونا بر روی هموطنان (در این آزمایش جهانی، ۳ هزار نفر از ۱۱هزار نفر، ایرانی بودند) موجب ترند شدن هشتگ موش آزمایشگاهی و برکناری/ از عموم پنهان شدن موقتی ایشان شد، همچنین آزمایشات کوهورت‌شان، ریز و درشت اطلاعات نوجوانان ایرانی را برای ایمپریال کالج لندن می‌فرستاد و البته از طرفداران پر و پا قرص کنترل جمعیت/کاهش جمعیت بوده‌اند، قرار بود بازنشسته/اخراج شوند که با حضور به موقع رییس جمهور و وزیر بهداشت در مسئولیت خود ابقاء شدند!! یعنی اگر قرار بود شانسی هم چیزی به نفع رعیت بشه باز یکی ‌پیدا میشه جلوش رو بگیره!!!! 🆔@MizPodcast 🔶🔹 پی‌نوشت 💢 اگر حرام شرعی نیست، یک سوال دارم: ✴️ چرا در دولت سیزدهم، مسئولانی که واقعاً انقلابی و مبتنی بر نگاه امام جامعه انجام وظیفه کردند، عمومأ عمر مسئولیت‌شان زود به سر می‌آید، آن هم با انواع انگ و برچسب و تخریب‌های رسانه‌ای اما کسانی که علنا و عیان در مسیر توسعه‌ی پایدار ۲۰۳۰ هستند، نه تنها کاملا حمایت می‌شوند، بلکه حتی اگر به حسب قانون، موعد بازنشستگی‌شان فرا برسد، بعضاً با وساطت خود رئیس‌جمهور ابقا می‌شوند؟! 🔴 دقیقاً در این‌دولت چه خبر هست؟! ✍ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ببینید 🔶🔹 حاکمیت سایبرنتیکی جمهوری اسلامی ایران 💢 محورهای موضوعی 1⃣ زاویه نگاه امام جامعه به فضای سایبر؛ 2⃣ دانش سایبرنتیک در طرح‌ریزی الگوی نوین حکمرانی؛ 3⃣ فضای سایبر به‌عنوان بستر عملیاتی حکمرانی سایبرنتیکی؛ 4⃣ تغییر مبنای قدرت منطقه‌ای و جهانی در عصر سایبرنتیک؛ 5⃣ دولت سیزدهم، فرصت طلایی نظام در گام دوم انقلاب اسلامی برای تحقق حکمرانی اطلاعاتی - شناختی و استقلال سایبرنتیکی؛ ❇️ بخشی از دومین نشست حکمرانی انقلابی با عنوان «دولت سیزدهم و حاکمیت سایبرنتیک جمهوری اسلامی» که به همت اندیشکده‌ی معنا مورخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شده است. 🔰 ارائه‌کننده: محمد علی شکوهیان‌راد - مدرس دانشگاه تهران - پژوهشگر ارشد آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران ⭕️ ناقدان: 🔻 مهندس عباس پورخصالیان 🔻 دکتر آرش وکیلیان از مرکز ملی فضای مجازی 🔶🔹 پی‌نوشت این مطالب را پیش از آنکه مشخص شود سکاندار دولت سیزدهم چه جریانی است، بیان کرده بودیم. 🔴 تطبیق دهید با تصمیمات فاجعه‌باری که در این ایام، شورای عالی فضای مجازی اخذ کرده است! ✍ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
❕ نگاه دولت آیت الله رئیسی به مسئله حجاب را می‌توان در این عکس تحلیل کرد 1️⃣ بی تفاوتی مسئول نسبت به فضای موجود، تنها تلاش مسئول بی‌توجهی و ندیدن است 2️⃣ دوربین برای دشمن است (راوی اتفاقات همیشه «دیگری» است) 3️⃣ طرف مقابل هم سطح سفیر ما نیست ولی پرچم کشورش را آورده تا به نمایش بگذارد (فضای مجازی نگاه استعماری به جریان حزب الله دارد و هیچ حرمتی برای او قائل نیست و تصویری خشن و بی‌منطق از او روایت کرده است. سطح مجری خود را با سفیر ما یکسان می‌بیند) 4️⃣ مجری خانم قوانین کشور ما را نادیده گرفته است و با وجود حضور متولیان امر تذکری دریافت نمی‌کند، چرا که قوانین و پروتکل‌های فرهنگی انگار برایشان بی‌اهمیت و بی اولویت است. 5️⃣ حتی عکسی که از دیدار منتشر شده، برای رسانه باکو «دیگری» است. 6️⃣ تنها چیزی که سرجایش درست قرار گرفته، سه عکس است؛ امام، حضرت آقا و رئیسی (چقدر تلخ) 📌 @ponezs
🔸 امشب، ماییم و تو... 🔸 امشب، مایی هستیم که نیستیم جز تو، 🔸 پس امشب، تویی و تویی و تو... 💫 پس از آن قسم نور عالم‌تابت که به‌حکمت اختیاری که عطا کردی، به تاریکی و ظلمت رفت، در گذر و به راه نور مطلقت باز گردان. 💫 از آن قسم نورانی‌ات که محب چهارده نور هفت آسمان و دو جهان است و امشب از غم ضربت و جراحت امیرش، تاب ندارد، در گذر. 💫 از آن قسم نورانی‌ات به حق کلام امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) که فرمود «اگر قسم نخورده بودی که منکرانت را به آتش سخت عذاب می‌کنی، هم‌اکنون تمام آتش را خاموش و جهنم را سرد می‌کردی» به حق امام‌مان بگذر ... 💠 یا راد ما قد فات! امشب به حق «یا من نفذ فی کل شئ امره» از بنده‌ی کمترینت در گذر. 💢 و تو می‌دانی که درد من،‌ «خلصنا من النار» نیست. مرا آوردی که به من فرصت دهی تا بگویمت «خلصنا من نفسی...» 💎 امشب، ، ای که ولی می‌شوی برای هر کس که تو را مولای خود بخواهد ... 🔶🔹 پی‌نوشت از تمام عزیزان، طلب حلالیت دارم ✍ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
وزارت اطلاعات دستور داده مطالب گر حجاب از مسئولین را به نماز جمعه راه ندهیم! پ.ن آقایان قوه قضائیه! آقایان‌ مسئولین امنیتی! آقای وزیر کشور! جناب‌رئیسی! جناب رادان! جناب صدیقی! به کجا دارید میرید؟! چرا هیچ واهمه ای از خدا و آه مستضعفان و مومنین‌ ندارید؟! چرا همه چیز برایتان مهم است الا اجرای حکم الهی و دستور امام جامعه؟! چرا با مجرمین مدارا‌ و مماشات و مرحمت‌ میکنید‌ وبالعکس با مومنان‌ مطالبه گر که خواستار اجرای دستورات الهی و قانون در کشور هستند ، با شدت و بی‌مروتی‌ و نامردی و بی‌قانونی و هرچه‌ نا و بی هست برخورد میکنید؟! چرا! واقعا چرا با اون هرزه خیابانی عریان که امام و انقلاب و آرمان‌های اسلام و شهدا رو به فحش‌ می‌کشد و با ناخونهای‌ کاشته‌ شده و لاک زده به جونتان‌ می‌افتد برخورد نمیکنید ، چرا با این طلبه مومن‌ انقلابی بی‌ریا و باغیرت و شجاع و مطالبه گران روزه دار و زنان محجبه حامی حکم الهی حجاب تجمع می‌کنند با بی‌رحمی برخورد میکنید؟! بدانید ؛ قطعا این مؤمنین باغیرت یاران امام زمان عج می‌شوند نه شما ها ... شما در یاری ولی‌فقیه‌هم کوتاهی کردید و دستورات ولی را یکی پس از دیگری روی زمین گذاشتید و جامعه را روز به روز بسمت استحاله فرهنگی پیش می‌برید، پس بدانید این راه جز لعن و نفرین خانواده شهدا و امام شهدا را در بر نخواهد داشت... والسلام فرزند شهید و مطالبه‌گر اجرای دستورات الهی و امام‌جامعه و منتقد مسئولان نااهل و نامحرم. @zohe72.کانال کمیل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وزارت اطلاعات دستور داده مطالبگر حجاب از مسئولین را به نماز جمعه راه ندهیم پ.ن: ۱. مثل روز روشنه اگه کسانی هم برای نماز جمعه هفته بعد بخوان این روحانی رو همراهی کنن دوباره متهم و محکوم به فتنه‌انگیزی و اغتشاش می‌کنن! اما کسانی که براشون مقدوره می‌تونن از این هفته خودشون برن نماز جمعه و شاهد باشن که این طلبه چه خطای احتمالی ازش سر می‌زنه و چه برخورد احتمالی با او صورت می‌گیره؟! ۲.اون چیزی که مسجله این هست که طلاب انقلابی باید در عین ساده زیستی به مطالبه‌گری و مخالفت با طاغوت مسلکی مسئولین قیام کنن که کم نبوده و نیستن برادران و خواهرانی که همت به این کار کرده و می‌کنن و در طرف مقابل مسئولین طاغوت صفت هم هستن که تاب و تحمل نورافشانی هیچ آینه‌ی خورشیدنما و شمعی رو در برابر ظلمت پراکنی‌های مستمر خودشون ندارن و دست به تخریب و تهدید و حذف این نیروها می‌زنن. ۳. بنا به توصیه مولاامیرالمؤمنين به تاریخ رجوع کنیم و خط مبارزات حق و باطل رو بررسی کنیم سرنوشت کسانی که راه مقاومت در برابر طاغوت و طاغوت مسلکان در پیش گرفتن چه شد و سرنوشت کسانی که سکوت کردن و آمران به معروف و ناهیان از منکر رو تنها گذاشته و یا حتی طردشون کردن چه شد؟فاعتبروا یا اولی الابصار... ✊🇮🇷 @MellateGhavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جانفشانی مسلم بن عبدالله مجاشمی برای دفاع از حضرت علی(ع) و قرآن خدایا به ما هم توفیق دفاع از حق رو عطا کن. 📌 🎙️ @zaghsiah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در بنی‌اسرائیل کار به جایی رسید که فاسقان و مفسدان در امان بودند و صدیقین و انبیاء و مصلحان به دنبال مأمن می‌گشتند؛ تا آنکه از یک شب تا صبح بیش از ۷۰ نبی و صدیق رو سر بریدند و صبح مشغول کسب و کار شدند. ✊🇮🇷 @MellateGhavi
🔴 این ملعون باز مانده از قوم لوط در کشور مدارس غیر انتفاعی دارد و بچه های ایرانی زیر نظر این تفکر درس می خوانند ... ✅ برای ظهور دنبال کنید➖👇👇 @baraye_zohor
بوی سجاده خونین علی در راه است این خبر را برسانید به عشاق علی مرغ از قفس پرید ، ندا داد جبرئیل اینک شما و وحشت دنیای بی علی ‏سحر نوزدهم خون به دل "زینب" شد فرق بشکافته را دید و دگر غوغا شد...
اللهم العن قتلة أمير المؤمنين ومن قتلته، وأشياعهم وأنصارهم، اللهم العن ظالمي الحسين وقاتليه والمتابعين عدوه وناصريه، والراضين بقتله وخاذليه، لعنا وبيلا. اللهم العن أول ظالم ظلم آل محمد ومانعيهم حقوقهم، اللهم خص أول ظالم وغاصب لآل محمد باللعن وكل مستن بما سن إلى يوم الدين
📚 سندی تاریخی از شهادت امیرالمؤمنین (ع) به دست معاویه 1️⃣ در یادداشت‌های متعددی نوشته‌ایم که آن‌چه در دوران کوتاه خلافت حقّهٔ امیرالمؤمنین (ع) رخ داد، و از جمله حوادث جنگ‌های جمل، صفین و نهروان، با توطئهٔ نفوذیان یهودی و هم‌پیمانان آنان رخ داد. 2️⃣ هم‌چنین نوشتیم که توطئهٔ شهادت امیرالمؤمنین (ع) نیز با اِعمال نفوذ معاویه از طریق هماهنگی‌های عمروعاص و سایر عوامل نفوذی مرتبط با یهود، صورت گرفته است. 3️⃣ بعد از انتشار این نوشتار، اشکالات متعددی از طرف برخی خوانندگان که اسیر مشهورات تاریخی هستند، متوجه ما شد که: خوارج، همان‌طور که با امیرالمؤمنین (ع) دشمنی داشتند، با معاویه و عمرعاص هم دشمن بودند؛ و ابن ملجم و دو رفیقش با هم قرار گذاشته بودند که در یک زمان، امیرالمؤمنین (ع) و معاویه و عمروعاص را با هم به قتل برسانند! پس منطقاً توطئهٔ شهادت امیرالمؤمنین (ع) ربطی به معاویه و عمروعاص ندارد! 4️⃣ این سطحی‌نگری‌ها، ناشی از غلبهٔ مشهورات تاریخی است که حتی آن‌جا که راست می‌گویند نیز، تنها به نقل ظواهر قضایا می‌پردازند و نقل پشت‌پرده‌ها را مسکوت می‌گذارند. 5️⃣ اما در کتاب «تاریخ سبئوس» که به‌عنوان یک منبع دست اول، در زمان خلافت غاصبانهٔ معاویه به نگارش درآمده است، مورّخ می‌نویسد: ✍️ «آن امیر عرب‌ها که در آسورستان مستقر بود معاویه نام داشت و صاحب دومین مقام پس از پادشاه [یعنی: امام علی (ع)] آنان بود. او وقتی این احوال [یعنی: اختلافات و قتل عثمان] را دید، سپاهیان خود را گرد آورد، به دل بیابان زد و رفت و آن پادشاه دیگری [یعنی: امام علی (ع)] را که برگمارده بودند به قتل آورد، در مملکت عرب‌ها جنگ به پا کرد، و کشتار مهیبی از آنان کرد [اشاره به غارت‌های معاویه]». 6️⃣ گویا شواهد متعدد سبب شده است که این مورّخ (برخلاف مشهورات سُست تاریخی که توسط مورّخین مخالف رواج داده شده و معاویه را در قتل امیرالمؤمنین (ع) بی‌تقصیر می‌دانند)، شهادت امام (ع) را به خود معاویه منسوب کند. ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
📚 متن کامل یادداشت «سند تاریخی از شهادت امیرالمؤمنین (ع) به دست معاویه» را در آدرس زیر بخوانید: 👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/19687 ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
📖 آیا ابن ملجم یهودی بود؟ 👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/14006 📖 نقش یهود در شهادت امام علی (ع) 👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/19573
✡️ نقش یهود در شهادت امام علی [١] 💥 منافقین و جاسوسان معاویه، یاوران ابن ملجم 1️⃣ در طول تاریخ، یکی از عوامل مهم برای گمراه‌کردن افراد و یکی از لغزشگاه‌های افراد تحریک قوه آن‌هاست. وقتی که به قصد کشتن امام علی (ع) به کوفه آمد، مدتی در کوفه مستقر شده و ممکن بود طیّ این مدت در هدف خود مردّد شود. لذا که مدت زیادی با ابن ملجم زندگی کرده و به نقاط ضعف وی آشنایی کامل دارد، نقشه‌ای برای ابن ملجم طرح کرد که در هدفش سُست نگردد. 2️⃣ از همان محلی که ابن ملجم هر روز می‌نشست، دختری که: «کانت من أجمل نساء أهل زمانها» با روی باز از مقابل ابن ملجم رد می‌شود، در حالی‌که در جامعهٔ آن روزِ کوفه، زن‌ها با صورت پوشیده بیرون می‌آمدند. مخصوصاً از دختری که ادعا می‌شود پدر و برادرش از خشک‌مذهبان بوده‌اند و خودش را هم جزء خوارج دانسته‌اند – که گناه را باعث کفر می‌دانند – قابل قبول نیست که بدون هدف خاص، با صورت بدون پوشش در مقابل مردی غریبه ظاهر شود. 3️⃣ و عجیب‌تر از آن این است که این دختر با آن جمال، به پیشنهاد ازدواج پیرمردی غریبه بلافاصله جواب مثبت می‌دهد و مهریّهٔ خود را برایش عرضه می‌کند! 4️⃣ نکتهٔ قابل تأمل دیگر این‌که بعد از اعلام آمادگی ابن ملجم جهت ترور امام علی (ع)، دو نفر را برای وی به‌عنوان یاور معرفی می‌کند. گویا این دو نفر از قبل برای این مأموریت آماده شده بودند. 5️⃣ از طرف دیگر، با دستور عمرو عاص قبل از قتل حضرت، قطام با ابن ملجم و یاوران او مجلس خمر و مستی برگزار کرده و در مقابل صدهزار درهمی که عمرو عاص برای قطام فرستاده است، ابن ملجم را با تثبیت می‌کند تا مبادا از هدف خود برگردد. بعد از اتمام مستی، بر تن وی حریری پوشانده و به مأموریت قتل امام (ع) می‌فرستد. 6️⃣ با توجه به این نکات، اتفاقی‌بودنِ آشنایی ابن ملجم با قطام، قابل قبول نخواهد بود. قطام و وردان و شبیب، همه از طرف عمرو عاص مأموریتی داشتند که ابن ملجم را در هدفش مصمّم سازند. ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ نقش یهود در شهادت امام علی [۲] 💥 نقش اشعث بن قیس یهودی 1️⃣ که در زمان امام علی (ع) رأس المنافقین بود و می‌توان گفت منافقین دیگر تابع وی بودند، بعد از آشکار شدن نفاقش، دشمنی خود با حضرت على (ع) را شدت بخشید. 2️⃣ او حتی در یک مورد به سخنان حضرت اعتراض کرد، ولی آن حضرت پاسخ قاطعی به وی داد. لذا امیرالمؤمنین (ع) را به قتل تهدید کرد! 3️⃣ به‌دنبال این تهدید و به‌دنبال جایزه‌هایی که در مقابل خوش‌خدمتی به در صفین و حَکَمیت از معاویه گرفته بود، خواست خدمتی دیگر به معاویه نماید، لذا تهدید خود را عملی کرده و زمینه را برای قتل آن حضرت آماده نمود. 4️⃣ بعد از ورود به کوفه در منزل اشعث ساکن شد و این نشان دیگری از تعامل و هماهنگی بین منافقان و جاسوسان معاویه و عمروعاص بوده و نشان می‌دهد که ابن ملجم با هدف خاصی به کوفه آمده است، نه برای بیعت با حضرت علی (ع). 5️⃣ در شب قتل امیرالمؤمنین (ع)، ابن ملجم تا صبح در کنار اشعث بود و به دستور اشعث دست به شمشیر برد. 6️⃣ با گزارشات مسلّم تاریخی، نقش اشعت به‌خوبی روشن و دخالت معاویه در امر قتل امیرالمؤمنین (ع) معلوم می‌شود. ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡ آیا ابن‌ملجم یهودی بود؟ 1️⃣ قاتل امیرمؤمنان (ع) یکی از مشهورترین چهره‌های «عبدالرحمن بن عمرو بن ملجم مرادی» است. وی از قبیله «حمیر» و از تیره‌های «مراد» است. (۱) 2️⃣ اهل و ساکن کوفه بود که همراه با بازمانده خوارج به مکه رفت. (۲) 3️⃣ او پس از بیعت مردم با (ع) چندین بار برای بیعت نزد امام آمد، ولی حضرت ایشان را نپذیرفت، برای بار سوم که خدمت امام رسید، حضرت فرمودند: او محاسن مرا با خون پیشانی‌ام خضاب می‌کند. (۳) 4️⃣ از 9 نفری بود که در جنگ جان سالم به در برد و به مکه آمد و در جلسه‌ای با حضور گروهی از نقشه قتل امام علی (ع)، معاویه و عمروعاص را کشیدند و در کنار خانه خدا هم‌قسم شدند که به پیمان خود وفادار باشند. او مسئولیت ترور امام علی (ع) را به عهده گرفت و به کوفه آمد و با همکاری چند تن از خوارج کوفه، چون اشعث بن قیس، وردان بن مجالد و... در سحرگاه نوزدهم رمضان سال چهلم هجری در محراب مسجد کوفه، حضرت را با شمشیری زهرآگین زخمی کرد که بر اثر آن امام به شهادت رسید. (۴) 5️⃣ بررسی تاریخ نشان می‌دهد که ابن ملجم مرادی در سرپرستی زنی قرار داشت. روزی امام علی (ع) از اصل و تبار وی پرسید، ولی او در جواب به ذکر نام پدر کفایت کرد و امام فرمود: رسول خدا (ص) به من خبر داده که قاتل من فردی است. (۵) 📚 منابع: ۱. البلاذری، انساب الاشراف، بیروت، دارالفکر، چاپ اول، ١۴١٧ق، ج٣، ص٢۵٠ و ٢۵١. ۲. رشاد، علی اکبر، دانشنامه امام علی(ع)، تهران، مرکز نشر فرهنگ و اندیشه اسلامی، چاپ اول، ١٣٨٠ش، ج٩، ص۴٣٢. ۳. شیخ مفید، الارشاد، ترجمه رسولی محلاتی، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، چاپ ششم، ١٣٨٣ش، ج١، ص١٣. ابن شهر آشوب، مناقب، بیروت، دارالأضواء، چاپ دوم، ١۴١٢ق، ج٣، ص٣۵۶ و ٣۵٧. ۴. الارشاد، همان، ج١، ص١١ و ١٢. یعقوبی، تاریخ یعقوبی، ترجمه آیتی، تهران، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ نهم، ١٣٨٢ش، ج٢، ص١٣٨. ۵. مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، بیروت، داراحیاء التراث العربی، چاپ سوم، ١۴٠٣ق، ج۴٢، ص٢۶٢ و ٢۶٣. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter