eitaa logo
منبر روشمند
836 دنبال‌کننده
746 عکس
1هزار ویدیو
583 فایل
🔻به فضل خدا توی مناسبت ها با چندین سخنرانی مکتوب به استقبال شما خواهیم امد. 🔻 راه ارتباط با ادمین @menbar6
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹عالم عامل شهیدآیت الله دستغیب ♦️ خدا لعنت کند هر عمامه سری را که از رهبری اطاعت نکند.رهبر یکی است، امام یکی است و نائب امام هم یکی است.تا زمانی که حسن (ع) امام بود حسین(ع) امام نبودوای بر ملتی که از رهبر خود فاصله بگیرد. ♦️مواظب باشید گرگ ها شما را از رهبر الهی جدا نکنند.شما را گروه گروه نکنند.شما را طعمه خودشان قرار ندهند.وسیله پیشرفت دشمن نشوید.شما الان در جبهه جنگید.در جبهه جنگ دینی هستید. 🗓20 آذر سالروز شهادت 🕊شادی روح بلندشان صلوات 🌷 "قرارگاه فرهنگی نمازجمعه صفاشهر در : 🌐ایتا؛ https://eitaa.com/safashahr_njomeh
در سخت‌ترین مواقع هم افسرده نباشید انقلاب با چهره‌ها و دل‌های افسرده تضمین‌شدنی نیست. انقلاب با دل‌های پرشور و چهره‌های شاداب تضمین می‌شود. هیچ‌کس مرا در این دوره نشیب و فراز انقلاب در سخت‌ترین مواقع، نتوانسته است با قیافهٔ افسرده ببیند. چرا افسرده باشیم؟ ما که به دنبال إحدی الحُسنَیَینیم؛ یا یا پیروزی، دیگر چرا افسردگی؟ افسرده نباشید چهره‌ها شاداب باشد، نشاط داشته باشید. آن‌وقت شعارتان همین است که آمریکا و مزدورانش هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. ما در زیر بار سختی‌ها و مشکلات و دشواری‌ها قد خم نمی‌کنیم. «ما راست‌قامتان جاودانهٔ تاریخ خواهیم ماند.» تنها موقعی سرپا نیستیم که یا کشته شویم و یا زخم بخوریم و بر خاک بیفتیم و الّا هیچ قدرتی نمی‌تواند پشت ما را خم بکند . شهید آیت‌الله دکتر بهشتی
8.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 فیلم حلالیت طلبیدن بسیجی مدافع امنیت حسن مختارزاده، طلبه مدرسه علمیه عترت قم و عضو گردان فاتحین امام علی(ع)🥀
هدایت شده از شمع | شبکهٔ مبلغان
hidden power2_m2.pdf
4.6M
قدرت پنهان «ویژه مخاطب عام» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ «بازخوانی سیره حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) در مدیریت عواطف اجتماعی» جلسه اول و دوم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ سرفصل‌ها: مجلس اول زنِ میدان «بازخوانی نقش‌آفرینی‌های حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در میدان زندگی فردی و اجتماعی» جلسه دوم: اقتدار علوی و عطوفت فاطمی «تبیین فطری بودن عاطفه در شخصیت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و همه زنان عالم» جلسه سوم کدام آزادی؟ «معرفی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان الگوی آزادگی زنان مسلمان و مقایسه این آزادی با نمونه غربی آن» جلسه چهارم مادر عاطفه‌ها! «مدیریت عواطف، بزرگ‌ترین شاخصه‌ی نقش‌آفرینی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها» جلسه پنجم الگویی برای همیشه «معرفی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان الگوی همیشگی زنان عالم، برای مبارزه با سوءاستفاده از قدرت پنهان زن» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ کاری از گروه تولید محتوای «شهید سلیمانی» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ برای دانلود کامل این کتاب، به بخش محتوای تبلیغی سامانه شمع مراجعه فرمایید. ShabakeTabligh.ir ــــــــــــــــــــــــ شمع شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh
هدایت شده از شمع | شبکهٔ مبلغان
hidden power_m2.pdf
3.61M
قدرت پنهان «ویژه مخاطب خاص» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ «بازخوانی سیره حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) در مدیریت عواطف اجتماعی» جلسه اول و دوم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ سرفصل‌ها: مجلس اول از «سیده نساء العالمین» تا «رهبری جامعه زنان» (نگاهی نو به سیره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در رهبری جامعه زنان) مجلس دوم رهبری جامعه زنان؛ از «مدیریت عواطف اجتماعی» در اسلام تا «مردوارگی زن» در غرب (بررسی انتقادی هویت اجتماعی زن غربی) مجلس سوم از «پرده‌نشینی» تا «مدیریت عواطف اجتماعی» (بررسی انتقادی رویکرد سنتی به نقش زن در جامعه) مجلس چهارم انقلاب اسلامی و رستاخیز "مدیریت عواطف اجتماعی" (بازخوانی نقش انقلاب اسلامی در احیاء هویت اجتماعی زن مسلمان) مجلس پنجم مدیریت عواطف اجتماعی؛ از «مصداق‌یابی» تا «نهادسازی» (راهکارهای تحقق و توسعه «مدیریت عواطف اجتماعی») ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ کاری از گروه تولید محتوای «حسینیه اندیشه» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ برای دانلود کامل این کتاب، به بخش محتوای تبلیغی سامانه شمع مراجعه فرمایید. ShabakeTabligh.ir ــــــــــــــــــــــــ شمع شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh
10.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️جهاد تبیین واجب فوریِ عینی‌ست! ❇️ فضای مجازی محل تهدید دشمن و محل فرصت ماست... | | | 💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت ▫️@heyat_co 🌐 www.heyat.co
روزمان را با آغاز کنیم 🔰چرا بعضی سابقین انقلاب در فتنه ها با دشمن همراهی و همدلی وهم زبانی میکنند آل عمران إِنَّ الَّذِينَ تَوَلَّوْا مِنكُمْ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ إِنَّمَا اسْتَزَلَّهُمُ الشَّيْطَانُ بِبَعْضِ مَا كَسَبُوا وَلَقَدْ عَفَا اللَّهُ عَنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ حَلِيمٌ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻋﺪﻩ‌ﺍی ﻛﻪ ﺑﻪ‌ﻭﻗﺖ ﺩﺭﮔﻴﺮیِ ﺩﻭ ﻃﺮﻑ ﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﺍُﺣﺪ ﭘﺎ ﺑﻪ ﻓﺮﺍﺭ ﮔﺬﺍﺷﺘﻨﺪ، ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﭘﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻟﻐﺰﺍﻧﺪ، ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﮥ ﺑﻌﻀﻲ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ. ﺑﺎﺯ، ﺩﺳﺖ‌ﺁﺧﺮ ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﺍﺷﺘﺒﺎﻫﺎﺗﺸﺎﻥ ﺩﺭﮔﺬﺷﺖ؛ ﭼﻮﻥ ﺧﺪﺍ ﺁﻣﺮﺯﻧﺪﮤ ﺑﺮﺩﺑﺎﺭ ﺍﺳﺖ. (١٥٥) 🌼✳️امام خامنه ای خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران . در یک آیه‌‌‌‌‌ی دیگر میفرماید: «انّ الّذین تولّوا منکم یوم التقی الجمعان انّما استزلّهم الشّیطان ببعض ما کسبوا». اینی که میبینید یک عده‌‌‌‌‌ای در مقابل دشمن منهزم میشوند، طاقت نمی‌آورند، نمیتوانند ایستادگی کنند، به خاطر آن چیزی است که قبلاً از اینها سر زده است؛ باطن خودشان را با گناه و با خطا خراب کرده‌‌‌‌‌اند. لغزشها انسان را فاسد میکند. این فساد، به انحراف در عمل و گاهی به انحراف در عقیده منتهی میشود. این هم بمرور پیش می‌آید؛ دفعتاً پیش نمی‌آید که ما فکر کنیم یک نفری شب مؤمن میخوابد، صبح منافق از خواب بیدار میشود؛ نه، بتدریج و ذره ذره پیش می‌آید. این، علاجش هم مراقبت از خود است. مراقبت از خود هم یعنی همین تقوا. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش https://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻نهراسیم ... وقتی "دفاع" می‌‌کنی، می‌گویند "توجیه‌گرِ نظام". وقتی "نقد" می‌کنی، می‌گویند "همیشه منتقد". وقتی "صریح" می‌نویسی، می‌گویند "بی‌اخلاق". وقتی "عینی" می‌نویسی، می‌گویند "ژورنالیست". وقتی "غیرت" می‌ورزی، می‌گویند "بی‌منطق". و ... . از دریچۀ ذهنِ فروبستۀ خویش می‌نگرند و می‌خواهند تو را نیز در مرداب سکوت، غرق کنند. امّا "تکلیف"، گره‌خورده به این "گفتن‌ها" نیست و از آنها رنگ و اثر نمی‌پذیرد. نباید "دکان‌دار" بود و "تسلیم تقاضا" شد، نباید "سلبریتی" بود و "بردۀ مخاطب" شد، نباید "سیاست‌زده" بود و "محتاج رأی" شد. فقط یک انسانِ بی‌هویّت و نامؤمن است که جهتِ حرکتش را غیر از "وجدانِ ایمانی"‌اش تعیین می‌کند. در جبهۀ فکری و فرهنگیِ انقلاب، باید خویش را ندید و طعمِ طعنه‌ها را چشید و دشنۀ دشنام‌ها را به جان خرید. "گفتنِ حقّ"، تیر و تازیانه دارد نه نان و نام؛ حقیقت‌خواهی، بر دیوار "وجاهت" و "معیشت" تکیه نکرده است. "سفرۀ انقلاب"، برای آنانی‌ست که "تمنّای شهوت" دارند و "سنگر انقلاب"، برای آنان که در "طلب شهادت" هستند. برچسب‌های "علم" و "عقلانیّت" و "اخلاق" نیز، ارزانی آنان که تشنۀ سرکشیدن جامِ اعتبار هستند؛ "مؤمنِ انقلابی"، حریص و اسیرِ این القاب و عناوین نیست. شهید آوینی را به نام "آقاسیّدمرتضی" می‌شناسیم، نه "استاد" و "دکتر". رها شویم از این تعلّقات صوری و توجّهات فریبنده. تاریخِ فردا، قضاوت خواهد کرد که کدام نوشته، شأن معرفتی دارد و جهت‌ساز است. شدن‌های باطنیِ تاریخ، تابعِ اعتباریّات بی‌خاصیّت و ظهوراتِ تهی‌مایه نیست. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
جهاد تبیین، جهاد کبیر فاطمه اطهر (س).pdf
885.7K
🔰فیش‌منبر جهاد تبیین، جهاد کبیر فاطمه اطهر(س) ✍️ پیام: «به مسئله‌ «تبیین» اهمّیّت بدهید... می‌توانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید.» ( رهبرمعظم‌انقلاب؛ اربعین حسینی، ۱۴۰۰/۷/۵) 📌مناسبت: فاطمیه 👇🏻فهرست اجمالی؛ ▫️چگونگی جهاد کبیر فاطمه(س) در مقام تبیین ▪️اهمیت و ضرورت جهاد تبیین ▫️قرآن کتاب تبیین ▪️عرصه های تبیین در قرآن ▫️قواعد ۱۲ گانه تبیین با رویکرد سورۀ انعام ▪️تارکین جهاد تبیین، قاتلین فاطمۀ اطهر(س) | | | 💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت ▫️@heyat_co 🌐 www.heyat.co
🍃چرا بعضی از سابقین انقلاب این روزها این مقدار سقوط کرده اند؟! [سوره الروم ] ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذِينَ أَساؤُا السُّواى‏ أَنْ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ وَ كانُوا بِها يَسْتَهْزِؤُنَ (10) سپس عاقبت كسانى كه كارهاى بد مرتكب شدند، اين شد كه آيات خدا را تكذيب كردند و همواره آن را به مسخره مى‏گرفتند. 🌼امام خامنه ای خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران ۱۳۸۸/۰۶/۲۰ نکته‌‌‌‌‌ی دیگری که فعالان سیاسی، مسئولان، صاحبان قدرت، صاحبان مسئولیتهای گوناگون و متنفذین بشدت بایستی مراقب آن باشند، مسئله‌‌‌‌‌ی انحراف و فسادپذیری شخصی است؛ همه‌‌‌‌‌مان باید مراقبت کنیم. انسانها در معرض فسادند، در معرض انحرافند. گاهی لغزشهای کوچک، انسان را به لغزشهای بزرگ و بزرگتر و گاهی به پرتاپ شدن در اعماق دره‌‌‌‌‌هائی منتهی میکند؛ خیلی باید مراقب بود. قرآن هشدار داده است. در موارد متعدد، در قرآن این هشدار وجود دارد. یک جا میفرماید: «ثمّ کان عاقبة الّذین اساؤا السّوأی ان کذّبوا بأیات اللَّه»؛ عاقبت بعضی از کارها این است که انسان به آن خانه‌‌‌‌‌ی بدترین میرسد که تکذیب آیات الهی است. یک جا میفرماید: «فأعقبهم نفاقا فی قلوبهم الی یوم یلقونه بما اخلفوا اللَّه ما وعدوه»؛ خلف وعده‌‌‌‌‌ی با خدا کردند، این موجب شد نفاق در دلهایشان به وجود بیاید. یعنی انسان گناهی انجام میدهد، این گناه انسان را به وادی نفاق میکشاند؛ که نفاق، کفر باطنی است. ✍
▫️ شنیدم که چند نفر از فریب‌خوردگان به انگیزه خراب کردن چهره حضرت ، حدود سه چهار هزار دینار به‌عنوان وجوهات شرعی برای امام می‌آورند. بعد از چند روز مجدداً مراجعه می‌کنند و می‌گویند: آقا اشتباهی به‌وجود آمده است؛ وجوهی که باید به آقای خویی بدهیم را اشتباهاً به شما داده‌ایم؛ شما لطف کنید و آن را به ما مسترد کنید! ▫️ حضرت امام بی‌درنگ برمی‌خیزند و وجه مزبور را بازمی‌گردانند و حدود یک ربع از مقام و منزلت آقای تعریف می‌کنند و از ایشان به‌عنوان یکی از استوانه‌های علمی یاد می‌کنند و می‌گویند: این مقدار وجه که قابل ایشان را ندارد. تمام وجوهی که برای من می‌آورند، در اختیار ایشان است! ما شاگردان ایشان هستیم و مانند آن. این برخورد حضرت امام مانند بمب در صدا می کند… 🗓 خاطرات آیت الله مسعودی 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
روزمان را با آغاز کنیم 🔰 آیا می‌دانید مذهبیِ بدونِ مبارزه، ظالم است؟ [سوره التوبة (9): آيه 19] أَ جَعَلْتُمْ سِقايَةَ الْحاجِّ وَ عِمارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ كَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ جاهَدَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ لا يَسْتَوُونَ عِنْدَ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ (19) آيا آبرسانى به حاجيان و تعمير مسجد الحرام را همانند (عملِ) كسى قرار داده‏ايد كه به خدا و روز قيامت ايمان آورده و در راه خدا جهاد كرده است؟ اين دو نزد خداوند يكسان نيست و خداوند گروه ستمگر را هدايت نمى‏كند. ✅رحیم پور ازغدی: قرآن ميفرمايد، كسانى كه به اسم كارهاى مذهبى، سرگرم معيشت حجاج و آب دادن و تزيين مسجد الحرام و هيئت راه انداختن و آش نذرى دادن هستند، كه كارهاى خوبى هم هست، آيا فكر كرده‌اند اين كارها مساوى است با جهاد در راه خدا؟ امام خمينى در بياناتش به اين دسته افراد ميفرمايد، خداوند در قرآن جواب شماها را داده كه دنبال يك مذهب بى‌خطريد، مذهب منهاى جهاد و فداكارى، مذهب منهاى مقاومت! امام (ره) ميفرمايد، قرآن ، سرگرمى به معيشت حجاج، آب دادن به آنها و عمارت و تزيين مسجدالحرام و غفلت از ايمان به خدا و روز جزاء و فرار از مبارزه و كناره‌گيرى از جهاد فى سبيل الله را عين ظلم ميداند و ميگويد كسانى كه زندگى مذهبى‌شان اينگونه است، ظالمند! أَجَعَلْتُمْ سِقایَةَ الْحاجِّ وَ عِمارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ کَمَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَ الْیَوْمِ الآْخِرِ وَ جاهَدَ فی سَبیلِ اللّهِ لا یَسْتَوُونَ عِنْدَ اللّهِ وَ اللّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظّالِمینَ ايمان به خداى تعالى و روز جزاء، انسان را به جهاد فى سبيل الله و قيام براى حق و عدل، سوق ميدهد و خداوند قومى را كه اهل مبارزه نباشند، هدايت نميكند و ميفرمايد آنها ظالمند. آنهايى كه مجاهده و مبارزه ميكنند در راه خدا، مساوى نيستند با كسانى كه ميگويند دين از سياست جدا است و بجاى مبارزه با ظلم به حاجى‌ها آب ميدهند، بجايش مسجد ميسازند، هيئت را آب و جارو ميكنند، قند و چايى به عزادارها ميدهند و... خدا اين دو دسته را مساوى نميداند و ميگويد دسته دوم ظالمند، يعنى مذهبى‌هاى بدون جهاد و دور از سياست. امام (ره) ميفرمايد، پيامبر اسلام در تمام ساعات زندگانى‌اش با كفار ظلم پيشه به جنگ پرداخت و از كمى عِدّه و عُدّه نناليد و پيامبران اديان الهى در عين حالى كه در يك دستشان، كتابهاى آسمانى براى هدايت مردم بود، در دست ديگرشان سلاح بود. ابراهيم خليل با يك دست صُحف را داشت و با دست دگر تبر براى شكستن بتها، موسى كليم الله، با يك دست تورات را داشت و با دست دگر عصا، كدام عصا؟ عصايى كه اژدها بود و فرعونيان را به خاك مذلت نشاند، و پيامبر بزرگ اسلام با يك دست قرآن را داشت براى هدايت بشر و با دست دگر شمشير براى سركوب خائنان و آنان كه قابل هدايت نبودند و توطئه ميكردند. اينها فلسفه دين است از نگاه امام. كسان ديگرى، دين را دارند جور ديگرى معنا ميكنند، دين را فقط لبخند با ظالم تفسير ميكنند. اسلام ميگويد لبخند با مردم، اخم با ظالم، اما اينها ميگويند لبخند به همه، ولو به قيمت اخم به محرومان و مردم مظلوم! ◀️همين الان هم كسانى مرتباً امام امام ميگويند ولى درست خلاف حرفهاى ايشان را ميزنند و معتقدند ميشود معنوى باشى و مسجد آباد كنى و هيئت راه بياندازى وليكن اهل لبخند به ظالم هم باشى، با آمريكا، با ابوسفيان با ابوجهل با ابولهب، در ديدگاه اينها ابولهب با حمزه مساوى است! به هر دو بايد لبخند زد ✍️ 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش https://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi