eitaa logo
منبرهاے‌✌دقیقہ‌اے
2.8هزار دنبال‌کننده
238 عکس
51 ویدیو
60 فایل
🍃🌸 تولید‌محتوای‌منبرکهای‌ویژه‌ #بین_الصلاتین #قرآنی_روایی(بصیرتی_مناسبتی) #کوتاه #مفید #اثرگذار 👌ویژه‌ مبلغین و‌ ائمه‌جماعات‌سراسرکشور
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 احكام تعزيه و شبيه خوانى‏ 🖌 مسأله: و شبيه خوانى اگر مشتمل بر حرام نباشد و موجب مذهب نشود اشكال ندارد ولى بهتر است به جاى آن، مجالس ‏خوانى برپا كنند. (1) 🖌 مسأله: اگر تعزيه و شبيه خوانى موجب حرمت به ساحت مقدس بزرگان دين شود بايد اجتناب شود. (2) ❓پرسش: آيا تعزيه و شبيه خوانى در مراسم عزادارى جايز است؟ ✅ پاسخ: اگر مشتمل بر حرام نباشد و موجب وهن مذهب نشود مانعى ندارد. (3) 👈 اگر تعزيه خوانى مشتمل بر استعمال آلات نباشد و و نخوانند و مرد زن را نپوشد اشكال ندارد. (4) ❓پرسش: آيا تشبّه به اهل بيت عليهم السلام در نمايش و تعزيه و غير آن جايز است؟ ✅ پاسخ: در صورتى كه مستلزم اهانت نباشد مانعى ندارد. (5) ❓پرسش: شبيه‏سازى در نمايش‏ها، همچون تعزيه كه فردى نقش يكى از ائمه عليهم السلام را بازى مى‏كند چه صورت دارد؟ ✅ پاسخ: با مراعات احترام آنان جايز است. (6) -------------- 1. استفتائات امام خمينى( ره)، ج 2، ص 28، س 71 و ج 3، س 44، س 47، س 33؛ جامع المسائل صافى، ج 1، ص 599؛ اجوبة الاستفتائات، س 1440. 2. اجوبة المسائل، علوى گرگانى، ص 365. 3. جامع المسائل فاضل، ج 1، ص 2165. 4. مجمع المسائل گلپايگانى، ج 1، ص 559، س 77. 5. جامع المسائل فاضل، ج 1 س 2166؛ جامع الاحكام صافى، ج 2، ص 132. 6. احكام خانواده، عبدالرحيم، موگهى، طبق فتواى امام، ص 336. 📚 احكام مناسبت ها، ص: 25 💢 حجة الاسلام محمود اکبری ┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄ منبرهاے‌✌دقیقہ‌اے (متمم) ➣ @menbars2m ┄┅┅❅❁❅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
متن روضه شب ششم.pdf
523.5K
متن روضه ┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄ منبرهاے‌✌دقیقہ‌اے (متمم) ➣ @menbars2m ┄┅┅❅❁❅┅┅┄
متن روایات کامل الزیارات شیخ قمی .docx
2.38M
📌متن و شرح روایات کتاب کامل الزیارات 🥇مخصوص منبر محرم و صفر🥇 متن و ترجمه و شرح بخش هایی از کتاب شریف کامل الزیارات هست. ⬅️اما هنوز برای چاپ آماده نشده ▪️ولی برای عزیزان روحانی خیلی می تونه مورد استفاده قرار بگیره. ➖حداقل 20 تا منبر قشنگ ازش در میاد. ان شاءالله ما را هم دعا کنید. خادم مبلغین شیخ قمی. ┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄ منبرهاے‌✌دقیقہ‌اے (متمم) ➣ @menbars2m ┄┅┅❅❁❅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوشنبه شب ۱۴۰۲/۰۵/۰۲ موضوع: 💢اصل خداترسی نشانه های انسانهای خداترس(۳) (شب/روز هفتم) : معرفی کانال به دیگر طلاب محترم (نشر حداکثری) ┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄ منبرهاے‌✌دقیقہ‌اے (متمم) ➣ @menbars2m 👈 عضویت👈 ┄┅┅❅❁❅┅┅┄
منبرهاے‌✌دقیقہ‌اے
دوشنبه شب ۱۴۰۲/۰۵/۰۲ موضوع: #سبک_زندگی_امام_حسین_علیه_السلام۵ 💢اصل خداترسی نشانه های انسانهای خداتر
دوشنبه شب ۱۴۰۲/۰۵/۰۲ موضوع: 💢اصل خداترسی نشانه های انسانهای خداترس(۳) (شب/روز هفتم) سلام علیکم، بسم الله الرحمن الرحیم؛ سیربحث: سبک زندگی ابی عبدالله ع/اصل خداترسی/نشانه های انسانهای خداترس/1. خدا را شاهد و ناظر بر اعمال خود دیدن/2. غیرخدا را بر خدا ترجیح ندادن گفته شد یکی از نشانه های انسان های خداترسی این بود که هرگز غیر خدا را بر خدا ترجیح نمی دهند. حرف مردم برایشان چندان مهم نیست و چون دنبال رضای خدا در زندگی خود هستند قضاوتهای نابجای مردم، آن ها را از راه خارج نمی سازد. اما امروز نشانه سوم انسانهای خداترس: : تعهدات اخلاقی داشتن کسی که خداترس است در زندگی خود، تعهدات اخلاقی دارد. همسایه اش را آزار نمی دهد/ پدر و مادر و زن و فرزندش را اذیت نمی کند/ دیگران از اینکه در کنار او هستند احساس امنیت و آرامش دارند/ به قول و وعده هایی می دهد عمل می کند. (بی قیدو بند نیست. زندگی او دارای چارچوب است. حدومرز دارد.یله و رها هرزه نیست. (هرزه به آدم بی قید و بند میگویند).هر چیزی وهر لقمه ای را نمی خورد، به هر تصویری و هرصحنه ای نگاه نمی کند، به هر مجلسی نمی رود، هر پولی را وارد زندگی اش نمی کند، هر حرفی بر زبان جاری نمیکند و ... ) در قرآن هرجا که می گوید: (یاایها الذین آمنوا) بعدش گفته یا این کار را بکن یا این کار را نکن. (بایدها و نبایدها) یا ایها الذین آمنوا: لَا يَغْتَب بَّعْضُكُم بَعْضًا/ اتَّقُوا اللَّهَ / قُولُوا قَوْلًا سَدِیداً/ لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفۡعَلُونَ/ لَا تَأْكُلُوا الرِّبَا/ أَوْفُوا بِالْعُقُودِ/ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ مؤمن: کسی است که هم ایمان به خدا دارد و هم اهل عمل است. مسلمان: کسی است که خدا را قبول دارد اما گاه عمل نمی کند. منافق: کسی است که تظاهر به قبول داشتن می کند ولی باور ندارد. مشرک: کسی است که خدا را قبول دارد اما در کنار خدا کسی دیگر را هم قبول دارد. کافر: کسی که اصلا خدا را قبول ندارد لذا طبعا اهل عمل هم نیست. تفکر انحرافی:بعضی ها فکر می کنند ایمان تنها به قلب و دله.میگویند: مهم اینه دلت پاک باشد. در حالیکه اینگونه نیست ایمان بدون عمل معنا ندارد.(زهی خیال باطل) به دختر بی حجاب محترمانه تذکر می دهی: می گوید: مهم اینه دلت پاک باشه.(دین راحت و حداقلی را برای خود اختیار کردند.) کسی اگر مسلمان است مؤمن است باید به لوازم ایمان (عمل) هم پایبند باشد. متأسفانه این تفکر از مسیحیت انحرافی منشأ گرفته که می گویند ایمان به قلب و دل است. اما اسلام به شدت با این تفکر مبارزه می کند: : اباصلت هروی نقل می کند:سألت الرضا علیه‌السلام عن الایمان. فقال: الإیمان عقد بالقلب و لفظ باللسان و عمل بالجوارح، لا یکون الایمان إلّا هکذا؛ از امام رضا علیه‌السلام درباره ایمان پرسیدم؛ فرمودند: ایمان عبارت است از باور قلبی و اظهار به زبان و عمل با اعضای بدن، ایمان جز این نیست.» (معانی الاخبار، ص 65) پس یکی دیگر از نشانه های انسانهای خداترس را گفتیم که مؤمن خداترس، تعهدات اخلاقی دارد. : معرفی کانال به دیگر طلاب محترم (نشر حداکثری) ┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄ منبرهاے‌✌دقیقہ‌اے (متمم) ➣ @menbars2m 👈 عضویت🔺 ┄┅┅❅❁❅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 احكام استفاده از لباس سياه‏ 🖌 رنگ سياه از جهات گوناگون، آثار و خواص مختلف دارد و به اعتبار هريك از اين خواص، فرد يا گروهى مخصوص براى منظور ويژه خويش از آن بهره مى‏گيرند. 1⃣ رنگ سياه از جهتى رنگ است، يعنى رنگ تيره سبب استتار و اختفا مى‏گردد و گاه براى چنين امرى به كار گرفته مى‏شود. 2⃣ رنگ سياه از جهت ديگر، رنگ و تشخص است و از اين رو، لباس رسمى شخصيت‏ها نوعاً سياه يا سرمه‏اى سير است، و در نقل‏هاى تاريخى موارد فراوانى را مى‏توان يافت كه براى نشان دادن هيبت و تشخص فرد، گروه، حكومت يا مسأله‏اى از اين رنگ استفاده مى‏شده است. 3⃣ يكى ديگر از خواص و آثار رنگ سياه، آن است كه اين رنگ به صورت طبيعى، رنگى ‏آور و دلگير و مناسب عزا و ماتم است. از همين رو، بسيارى از مردم جهان، از اين رنگ به عنوان اظهار غم و اندوه از مرگ دوستان و عزيزان خود سود مى‏جويند. 👈 اما بايد توجه داشت كه انتخاب رنگ سياه در ايام سوگوارى (علاوه بر نكته فوق) علتى نيز دارد و آن عبارت است از اين حقيقت كه: كسى كه در ماتم عزيزان خويش، جامه سياه مى‏پوشد و در و ديوار را سياهپوش مى‏كند، با اين عمل مى‏خواهد بگويد و بفهماند كه: «تو مايه روشنى چشم من و در حكم فروغ ديدگان من بودى و دفن پيكر تو در دل خاك بسان افول ماه و خورشيد در چاه مغرب، حيات و زندگى را در چشمم تيره و تار ساخته و زمين و زمان را در سياهى و ظلمت فرو برده است.» (1) ⬅️ چنان كه حضرت زهرا عليها السلام در روز هشتم رحلت حضرت رسول صلى الله عليه و آله و سلم بر سر قبر آن حضرت رفت و فرياد برآورد: يا ابتاه انقطعت بك الدنيا بانوارها و زوت زهرتها و كانت بِبَهجتك زاهرة فقد اسودَّ نهارها، فصار يحكى حنادسها رَطبها و يابسها ... و الأسى لازمنا ... . (2) اى پدر! تو رفتى و با رفتن تو، دنيا روشنى‏هاى خويش را از ما برگرفت و نعمت و خوشى‏اش را از ما دريغ كرد. جهان، به حسن و جمال تو، روشن و درخشان بود (ولى اكنون با رفتن تو) روز روشن آن سياه گشته و تر و خشكش حكايت از شبهاى بس تاريك دارد ... و حزن و اندوه، همواره ملازم ماست ... ✅ بنابراين، سياه‏پوشى به دليل رمز و رازى كه در اين رنگ نهفته است، به عنوان يك رسم طبيعى و سنت منطقى نشان و اندوه دارد و پيروان اهل‏بيت عليهم السلام در ايام عزادارى، لباس سياه بر تن مى‏كنند؛ زيرا لباس سياه، نشانه و به ساحت آنان، اعلام از سرور آزادگان، در جبهه حق و باطل و اظهار شدن آفاق حيات معنوى است. 🖌 وقتى كه امام حسين عليه السلام و يارانش به شهادت رسيدند. بنى هاشم لباس سياه پوشيدند. (3) 🔻حاجى نورى در جلد سوم مستدرك رواياتى نقل كرده مبنى بر عدم كراهت لباس سياه در عزاى امام حسين عليه السلام. 🔻آيت الله العظمى مرعشى نجفى‏ در وصيتنامه خود فرموده‏اند: سفارش مى‏كنم لباس سياهى را كه در ماه محرم و صفر مى‏پوشيدم جهت حزن و اندوه در مصيبت‏هاى آل رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم با من دفن شود. (4) 🔻علامه ممقانى: پوشيدن لباس سياه در عزاى اهل بيت عليهم السلام كراهت ندارد بلكه پوشيدن لباس سياه در عزاى مؤمن (شيعه دوازده امامى) هم به خاطر احترام او كراهت ندارد. (5) ❓پرسش: آيا پوشيدن لباس سياه در عزادارى امام حسين عليه السلام جايز است و آيا رجحان دارد؟ ✅ پاسخ: پوشيدن لباس سياه در عزاى امام حسين عليه السلام و ديگر ائمه عليهم السلام چون از مصاديق است، واجد رجحان شرعى مى‏باشد و بزرگانى چون مرحوم آيت اللَّه بروجردى در روز عاشورا از سياه استفاده مى‏كردند. (6) ✅ آيت اللَّه صافى و نورى همدانى: پوشيدن لباس سياه به عنوان اعلان حزن و اندوه در مصيبت امام حسين عليه السلام و ائمه عليهم السلام رجحان دارد. (7) ❓پرسش: آيا نماز خواندن با لباس سياه بر عزاداران امام حسين عليه السلام مكروه است؟ ✅ پاسخ: چون لباس سياه علامت عزاداران سيدالشهداء است و عزادارى آن حضرت كمال رجحان را دارد لذا نماز خواندن با آن نيز مكروه نمى‏باشد. (8) ------------- 1. پرسشهاى دانشجويى، ويژه محرم، ص 179. 2. بحارالانوار، ج 43، ص 174- 180. 3. وسائل الشيعه، ج 2، ص 890؛ جامع المسائل فاضل، ج 1، ص 620. 4. سياه‏پوشى در سوگ ائمه نور، ص 220. 5. همان. 6. جامع المسائل فاضل، ج 1، ص 621، س 2170؛ سياه پوشى در سوگ ائمه ص 215؛ هزار و يك مسأله نورى، ج 2، ص 180 س 602. 7. جامع الاحكام صافى، ج 2، ص 130، س 159؛ و هزار و يك مسئله نورى، ج 2، ص 180، س 602؛ جامع المسائل، فاضل، ج 2، ص 620، س 2171. 8. جامع الاحكام صافى، ج 2، ص 130، س 159؛ جامعه المسائل فاضل، ج 2، ص 620، س 2171. 📚 احكام مناسبت ها، ص: 26 💢 حجة الاسلام محمود اکبری ┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄ منبرهاے‌✌دقیقہ‌اے (متمم) ➣ @menbars2m 👈 عضویت🔺 ┄┅┅❅❁❅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علی اصغر1.pdf
336.2K
⚫️متن روضه 📩pdf ⚫️ محرم ⚫️ : ارسال برای دیگر طلاب محترم (نشر حداکثری) ┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄ منبرهاے‌✌دقیقہ‌اے (متمم) ➣ @menbars2m 👈 عضویت🔺 ┄┅┅❅❁❅┅┅┄