هدایت شده از موسسه طلوع آفتاب توحید
✍️آيتالله سعادتپرور پهلوانی :
اگر انسان ساخته شود، آثار وجودی او بی سر و صدا، خانه به خانه سرایت میکند.
#آیتالله_سعادتپرور
📚 کیمیای وصل، ج۲، ص۱۵۹
🕌@tolooaftabtohid
🤛 پوستر #حماس برای نبرد با کفار حربی
💥پینوشت: برای مردم مظلوم و مقتدر #فلسطین که در خط مقدم #جبهه_مقاومت قرار دارند دعا کنیم🤲 "امن یجیب" بخوانیم. اگر رسانهای داریم تبیین کنیم اگر نداریم اهل تبیین را حمایت کنیم فقط جزو #بیتفاوت_ها نباشیم...
💔این صحنه، معرکهای است برای امتحان قلبها. گرچه دستها به اسلحه نمیرسد و مامور به صبریم؛ اما قلبها باید بخروشد.
خدا به #قلب ها نظر دارد. قلبی که در این جنایت وحشیانه برای مجاهدان فلسطینی نتپیده باشد مثل کسی است که از دستش کاری بر میآمد و هیچ نکرد. چه فرقی میکند؟ از قلبش کاری برمیآمد و از دعایی دریغ کرد...
✍محمدمهدی حسین زاده
📲 @menhaj_hoseinzade
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #کلیپ_ویژه | #سید_عزیز
🔺️بیانات آیت الله مصباح یزدی قدس سره درباره صفا و خلوصِ سیدحسن نصرالله،
۱۳۸۸/۱۲/۲۴
✅️ آیت الله مصباح یزدی(قدس سره): «من واقعا در مقابل ایشان احساس حقارت می کنم.»
#سید_حسن_نصرالله
#حزب_الله
📲 @menhaj_hoseinzade
🖋امروز چند خطی در خصوص تاریخ سینما و اولین کسانی که سینما را تعطیل کردند خواهم نوشت...
بعضی بستن سینما را در زمان ورود به ایران به مخالفت فقها به خصوص شیخ فضل الله نوری نسبت میدن. اما واقعیت چیست؟
📺تهمتی به جان شیخ
🔗سینما در ایران برخلاف دیگر کشورها نه درمیان مردم متولد شد و نه در میان مردم رشد کرد. مظفرالدینشاه قاجار در سالهای آخر سلطنت خود سفری به فرانسه رفت تا از نمایشگاه پاریس دیدن کند. در این هنگام بود که او با سینما یا به گفته خودش «سینموفتوگراف» آشنا شد.
🔗 شاه با دیدن سینما مسحور این پدیده مدرن میشود و دستور خرید آن را صادر میکند.
جالب است که قصد او از وارد کردن سینما به ایران خدمت به مردم نبوده بلکه نمایش فیلم درمیان درباریان یا به قول خودش "نوکران" بوده است. چهار سال ابتدایی فیلم تنها در میان درباریان پخش میشده و مردم از این پدیده بی خبر بودند تا اینکه . «میرزا ابراهیمخان صحافباشی» مرد متجدد و مشروطهخواه سالنی برای پخش فیلم های کوتاه احداث نمود. در این هنگام شاه از ترس فراگیری محبوبیت یک مشروطه خواه اقدام به بستن این سالن سینمایی می کند.
🔗پس از او روسی خان که فردی درباری و مورد حمایت محمدعلی شاه بود سالن سینمایی تاسیس کرده و برای مردم فیلم نمایش میدهد تا اینکه مشروطه خواهان قدرت میگیرند و سالن او را اشغال میکنند. بنابرین اولین سالن سینما را یک مشروطه خواه احداث میکند و دربار آن را میبندد و دومین سالن را یک درباری باز میکند و مشروطه خواهان میبندند.
💢آنچه باعث تاسف است تهمتی است که پیش از انقلاب(مجله ستاره سینما) تا به امروز نسبت به شیخ فضل الله نوری نسبت داده اند. بسیاری از اهل قلم شیخ فضل الله نوری را عامل تعطیلی سینما دانسته و اساسا او را مخالف تکنولوژی می دانند درحالی که واقعیت تاریخی نشان می دهد نزاع دو جریان غالب سبب تعطیلی شده است.
✅بر همان مبنای فرمایش امام خمینی ره که فرمود ما مخالف سینما نیستیم؛ بلکه با فحشا مخالفیم، شیخ فضلالله نوری هم با اشاعه فحشا و منکر مخالف بوده چه آن که منکر از قانون مشروطه باشد و چه از دل سینما برون آید و بنابر نظر ایشان هم مشروطه میتواند مشروعه باشد و هم سینما.
✍ محمدمهدی حسین زاده
#شیخ_فضل_الله_نوری
#سینما
@menhaj_hoseinzade
6.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤"چرا هوا زمستونیه...
نماهنگ "چرا هوا زمستونیه" به مناسیت ایام فاطمیه
#فاطمیه
#روضه
@menhaj_hoseinzade
رسالت طلبگی هدایت اجتماعی(3).mp3
15.01M
🎙 رسالت طلبگی هدایت اجتماعی
⁉️چگونه میتوان در ابتدای طلبگی با وجود تمحّض در درسوبحث از فهم مسائل اجتماعی نیز باز نمانیم؟
🕌 مدرسه امام باقر(ع)| ۱۴۰۲/۹/۲۲
#طلبگی
#رسالت_طلبگی
📲@menhaj_hoseinzade
هدایت شده از نفی و اثبات
📱این کانالها متعلق به تعدادی از طلاب است که به واسطه حوزه مشترک مطالعات با یکدیگر همکاری داریم.
🎯شرح حال
🏷کانال شخصی حمیدرضا باقری (یاداشتهایی در شرح امروز و دیروز)
👉 @sharhe_hal
🎯 آیات و روایات کاربردی
🏷 آیات و روایات کاربردی (آیات و روایات کاربردی برای زندگی که مورد غفلت واقع شدهاند.)
👉 @ayat_va_revayat
🎯 ترور رسانه
🏷راهبردها و اقدامات آمریکا در مواجهه با ایران همراه با تاریخ معاصر،اطلاعاتی از اقدامات سازمانهای امنیتی
👉 @terrorofmedia
🎯کتاب تاریخی سیاسی
🏷کتابها از دسته محتواهایی است که نشر مجازیاش بلامانع است. هرکتابی که در کانال بارگزاری میشود به معنای تایید محتوای آن نیست
👉 @book_article
🎯 نفی و اثبات
🏷یادداشتهای محمدطلایی
👉 @nafy_va_esbat
🎯 مِنهاج
🏷تاملات، دغدغه ها و یادداشتهای محمدمهدی حسینزاده
👉 @menhaj_hoseinzade
🎯 غرب از نگاه غرب
🏷 آرشیو محتوایی است درباره مسائل غرب مدرن؛ تا دنباله روی《کور》و حتی گاهی《خیال دنباله روی》را از فکر ایرانی بزداید.
👉 @westernwfw
🎯اضغاث احلام
🏷نوشتجات و خواب های پریشان مصطفی عیدی
👉 @asghaseahlam
🎯 مدرسه تاریخ پژوهی صاد
🏷تبارشناسی واقعیت های امروز
👉 @sadtarikh
🎯 نواظر
🏷دیدنی هایی از یک طلبه
👉 @navazer
🎯 سطور
🏷یادداشتهای حمید آقانوری
👉 @sotoor_ra
🔅فرهیخته گرامی، از شما دعوت میشود در کانالهای فوق عضو شوید🌹
📝دغدغههای پژوهشی
🖋دیروز(۱۴۰۲/۹/۲۲) به دعوت خبرگزاریرسا به نشستی با حضور معاونمحترمپژوهش حوزهعلميه، جناب استاد مقیمیحاجی دعوت شدم. این نشست صمیمی به مناسبت هفته پژوهش در سالن نشستهای خبرگزاری رسا برگزار شده بود. قرار شد هرکس دغدغههای پژوهشی خود را بیان کند و از معاون پژوهش حوزههای علمیه کشور پاسخ بشنود.
🖋بنده نیز تاملات خام خود را به عنوان شاگرد به محضر استاد عرضه کردم و با تاکید بر محوریت "حل مساله" در پژوهش و تقویت چرخه پژوهشی اینچنین بحثم را آغاز نمودم:
🖋بنابر نظر مقاممعظمرهبری معیار نخبگی "حل مسأله" است. (پیرامون این گزاره ماهها پیش یادداشتی نوشته بودم که بازنشر میکنم) تاکید معظمله بر "حل مسأله" ریشه در دیدگاه ایشان در باب "جهاد" دارد. حضرتآقا جهاد را کار پرتلاش، پرزحمت و پرحجم نمیدانند؛ بلکه به کاری که با تلاش انجام گیرد و خلا و نیاز اولویتداری را حل نماید جهاد مینامند. بنابراین جهاد علمی همان تلاش برای "حل مسأله" و پر کردن خلا های واقعی است.
🖋محوریت "حل مساله" با "موضوع محوری" در پژوهش قدری متفاوت است. چه بسا موضوع واحدی صدهاسال محل بحث علما قرار گیرد و هر پژوهشگری یک مدل حل مسأله ذیل آن موضوع ارائه کند. سیر تطور "اصول فقه" مویّد این روش است؛ چرا که هزارسال علمای اصولی پیرامون موضوعات مشترک بحث کردهاند و مدلهای مختلفی را برای "حل مسأله فقهی" ارائه فرمودند.
🖋از زمان قدمایی چون شیخ طوسی تا معاصرینی چون امام خمینی(ع) موضوعات آنچنان تغییر نکرد؛ اما شیوه حل مسألهفقهی متحول شد و موضوعات هم به تبع محتوا تغییر یافت.
ادامه یادداشت👇
📲@menhaj_hoseinzade
👆ادامه یادداشت قبل(دغدغههای پژوهشی)
🖋 این رویکرد با رویکرد "موضوع محوری" فعلی متفاوت است. در حال حاضر پژوهشی پذیرفته میشود که موضوع جدیدی داشته باشد. رویکرد فعلی عرضی به پژوهش مینگرد و به دنبال کشف جزیرههای جدید است. در حالی که حل مسأله تنها با تراکم اندیشهها بر موضوع واحد محقق میشود.
🖋 نکته دوم بنده پیرامون چرخه پژوهشی بود. نهاد متولی پژوهش میبایست با همکاری حاکمیت خلاءهای نظری مرحله اجرا را شناسایی کرده و به پژوهشگران عرضه کند و یا حداقل بستر را برای ورود پژوهشگر به نهادهای حاکمیتی هموار کند تا خود او با مشکلات رودررو شود.
🖋 پس از انجام پژوهش توسط پژوهشگر نهاد پژوهشی میبایست خریدار این پژوهش باشد. محتوای پژوهشی میوه و سبزی نیست تا در ترهبار عرضه شود و مردم بهتبع "میل به خوردن" به سمت مصرف آن بروند. تحقیق پژوهشی نیاز به معرفی و تبیین دارد تا آن غباری که روی "میل به مطالعه" را گرفته، برطرف شود و احساس نیاز به مطالعه درون انسانها روشن شود.
✍محمدمهدی حسینزاده
📲@menhaj_hoseinzade