سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•1️⃣9️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻دیدگاه سوم: نقشه حمله به ایران از سمت همسایگان شمال غربی
🔹دیدگاه سوم، نگاه بسیار متفاوتی را نسبت به دو دیدگاه پیشین ابراز و بیان مینماید: مقصود از آذربایجان، مناطقی در ایران است و در آستانه ظهور، آتشی از سمت آذربایجان در شمال غربی ایران توسط دشمن (کنایه از نقشه و تدارک حمله از سمت آذربایجان) شکل خواهد گرفت. و هرچند شکست در یک جبهه، محتمل است لکن پیروز نهایی در مصاف با دشمن، متعلق به جبهه زمینهساز ایران خواهد بود؛ ازجمله شکست دادن بزرگترین دشمن امام عصر، لشکر نظامی سفیانی در عراق -که حمایت و پشتیبانی مثلث «غربی عبری عربی» را دارد- توسط سپاه لشکر زمینهساز ایرانی[109] که بعد از این واقعه، مردم تمنّا و آرزوی ظهور حضرت را خواهند داشت.[110]
🔹البته مدافعان این نظریه در تقویت این دیدگاه سوم میکوشند به شواهدی از میراث حدیثی، نیز استناد نمایند که در ادامه نقد و بررسی خواهد شد:
🔹تحرکات دشمن از مرزهای شمالی ایران
🔹در کتاب کمالالدین شیخ صدوق، از قصد و طراحی نقشه حمله دشمنان از سمت آذربایجان به منطقه ری (تهران) در نزدیکی طالقان ایران، سخن به میان آمده است که البته با تدبیر الهی، بین دشمنان جنگی سخت و بسیار هولناک رخ میدهد و نقشه حمله به ایران، منتفی خواهد شد:
🔹 يَخْرُجُ السَّرُوسِيُّ مِنْ أَرْمِينِيَّةَ وَ آذَرْبِيجَانَ يُرِيدُ وَرَاءَ الرَّيِ الْجَبَلَ الْأَسْوَدَ الْمُتَلَاحِمَ بِالْجَبَلِ الْأَحْمَرِ لَزِيقَ جَبَلِ طَالَقَان فَيَكُونُ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ الْمَرْوَزِيِّ وَقْعَةٌ ... وَ يَظْهَرُ الْقَتْلُ بَيْنَهُمَا.[111]
🔹ضمن اینکه در راویتی دیگر از خسف «بلاد جبال» در ایران ازجمله خسف منطقه ری (تهران) در هنگامه ظهور، سخن به میان آمده است:
🔹 سُئِلَ أَبُوعَبْدِاللَّهِ أَيْنَ بِلَادُ الْجَبَلِ فَإِنَّا قَدْ رُوِّينَا أَنَّهُ إِذَا رُدَّ إِلَيْكُمُ الْأَمْرُ يُخْسَفُ بِبَعْضِهَا ... فَأَمَّا الرَّيُّ فَوَيْلٌ لَهُ مِنْ جَنَاحَيْه.[112]
🔹که احتمال دارد با توجه به حدیث کمالالدین، مراد از خسف ری، خرابی در نتیجه انجام موفقیتآمیز حمله دشمن باشد؛ لکن این احتمال ضعیف است، زیرا بیان گردید در حدیث کمالالدین، صرفا به «قصد و نقشه» حمله به ایران اشاره شده است اما سخنی از وقوع و عملیاتی شدن آن در میان نیست و مسکوت است و در فرض صحت ارتباط حدیث دوم با حوادث ایران قبل ظهور -به دلیل وجود قرینه (إِذَا رُدَّ إِلَيْكُمُ الْأَمْر)[113]- مراد از خسف ری، حادثه طبیعی در اثر زلزله در «منطقه ری» باشد که منجر به خسف و فرو رفتن زمین در مناطق از ری (تهران) نیز میشود.
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣1️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻نقشه حمله به تهران
🔹البته خسف ری در این حدیث به معنای زلزله، احتمال ضعیفی است؛ زیرا در ادامه حدیث بیان شده است که حوادثی در تهران به دلیل اختلاف شمشیرها (کنایه از جنگ دو طرف مقابل) رخ خواهد داد:
🔹 فَأَمَّا الرَّيُّ فَوَيْلٌ لَهُ مِنْ جَنَاحَيْهِ ... قِيلَ وَ مَا جَنَاحَاهُ قَالَ أَحَدُهُمَا بَغْدَادُ وَ الْآخَرُ خُرَاسَانُ فَإِنَّهُ تَلْتَقِي فِيهِ سُيُوفُ الْخُرَاسَانِيِّينَ وَ سُيُوفُ الْبَغْدَادِيِّينَ.[114]
🔹که به نظر میرسد با توجه به اینکه در هنگام حمله سفیانی به عراق، حکومت مرکزی بغداد از اختیار شیعیان خارج میشود، «سیوف بغداد» اشاره به حضور پایگاههای نظامیان دشمن در خاک عراق و قصد حمله به ایران از این پایگاهها در عراق باشد. البته طبق این گزاره حدیثی، مناطق شمال تهران، بیشتر در معرض خطر و آسیب دشمن قرار دارد و مناطق جنوب تهران، کمخطرتر معرفی شده است:
🔹 فَأَمَّا الرَّيُّ فَوَيْلٌ لَهُ مِنْ جَنَاحَيْهِ وَ إِنَّ الْأَمْنَ فِيهِ مِنْ جِهَةِ قُم.[115]
🔹در تقویت این دیدگاه، حدیث کمالالدین نیز موید همین مطلب است:
🔹 يَخْرُجُ السَّرُوسِيُّ مِنْ أَرْمِينِيَّةَ وَ آذَرْبِيجَانَ يُرِيدُ وَرَاءَ الرَّيِّ الْجَبَلَ الْأَسْوَدَ الْمُتَلَاحِمَ بِالْجَبَلِ الْأَحْمَرِ لَزِيقَ جَبَلِ طَالَقَان.[116]
🔹سروسى از مناطقی در ارمنستان و آذربايجان خروج میكند و در تدارک نقشه حمله به مناطقی در ایران، كوه سياه در پشت منطقه رى (تهران) كه به كوه سرخ چسبيده و به كوههاى طالقان متّصل است[117]؛ این حدیث به قصد و نقشه حمله دشمن از پایگاه های خود در کشورهای شمال غربی ایران (ارمنستان و آذربایجان) برای حمله به ایران بویژه مناطق نزدیک به کوههای سیاه (کوههای تُوچال)[118] که در شمال تهران واقع است، اشاره دارد.
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣3️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻حمله نظامی به ایران؟
🔹سپس در ادامه استدلال خویش مبنی بر حمله به ایران از سمت آذربایجان، به احادیث اهلسنت مبنی بر حمله هوایی یا زمینی به برخی مناطق ایران نیز استناد میجویند. زیرا در منابع مکتب خلفاء، از جنگ و درگیری نظامی بین سپاه ایران با لشکر سفیانی -که توسط مثلث شوم «غربی، عبری، عربی» حمایت میشود- در مناطق مختلف ایران از جمله منطقه ری (تهران) سخن به میان آمده است:
🔹 يبث السفيانى جنوده فى الآفاق بعد دخوله الكوفة و بغداد … فتقبل أهل المشرق عليهم قتلا ... فتكون لهم ... وقعة بدولاب الرى.[119]
🔹حمله نظامیان دشمن به به برخی مناطق ایران از طریق مرزهای مشترک با عراق و زمان حمله نیز بعد از اشغال بغداد و کوفه عنوان شده است؛ لکن واقعیت این است، حضور نظامیان خارجی دشمن از جمله نظامیان سفیانی در خاک ایران قبل از ظهور فقط در منابع اهلسنت ذکر شده و به اصطلاح از «انفرادات اهلسنت» است[120] و شاهدی برای آن در منابع معتبر شیعی نیست و از اینرو برخی از محققین بر این عقیدهاند که اینگونه احادیث از جعلیات مکتب خلفاء است[121]؛ زیرا در منابع معتبر شیعی، اشارهای صریح به حمله زمینی نظامیان غربی و دشمن خارجی و درگیری نظامی در خاک ایران نشده است و قرینهای بر تلقی به قبول و اخذ آن نیز وجود ندارد.
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣4️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻تردید جدّی در ادله حمله به ایران
🔹البته ناگفته نماند برخی افراد و جریانها از نگاه آکادمیک و علمی خارج شده و صرفا با اغراض سیاسی[122] در جهت مخالفت با انقلاب زمینهساز و تضعیف جبهه حق، در ترویج دیدگاه سوم میکوشند، در حالیکه میبایست طرح این نوع دیدگاههای متفاوت در کرسیهای نظریهپردازی و با حضور صاحبنظران و نیز رعایت موازین علمی و اجتهادی، به بحث و گفتگو و تبادل آراء و اندیشه در اینباره پرداخت.
🔹از نظرگاه علمی، دیدگاه سوم با ابهام و تردید جدی روبرو است. صرفنظر از اینکه گزارش کمال الدین درباره دیدار ابن مهزیار با امام عصر، با ابهاماتی سندی و محتوایی فراوانی روبرو است[123]؛ ایران قبل ظهور، دارای قدرت نظامی ویژهای است[124]؛ و از سلاح های پیشرفته در دکترین «توازن رعب» بهره میبرند[125]. عبارت «أَحْلَاسَ بُيُوتِكُمْ» قرینه بر این است که منظور از آذربایجان، آن مناطقی از سرزمین «آذربایجان تاریخی» که خارج از مرزهای ایران قرار دارد، مقصود است و الاّ چگونه امکان دارد امام معصوم، شیعیان را در برابر جنگی که در خاک و وطنشان رخ میدهد، دعوت به عدم مقابله نظامی نماید در حالیکه دفاع در برابر تجاوز دشمن، واجب شرعی است. و بر فرض محال، مقصود از آذربایجان، آذربایجان ایران و مقصود از نار آذربایجان، حمله به ایران باشد.
🔹ضمن اینکه این نظریه با ادامه حدیث یعنی عبارت «وَ أَلْبِدُوا مَا أَلْبَدْنَا» نیز سازگاری ندارد، زیرا چگونه امکان دارد امام معصوم به شیعیان دستور میدهد که در خانههایشان باشند و هیچ تحرکی نداشته باشند تا مورد کشتار و قتل و غارت دشمن واقع شوند؟؛ به عنوان مثال، معصومین بعد از وقوع فتنه در شام بویژه بعد از وقوع اولین نشانه حتمی (سفیانی) با ذکر نقشه دشمن در حمله به سوریه، عراق و عربستان، آنگاه ضمن بیان جزئیات، شیعیان و غیر نظامیان را از حضور در مناطق ناپایدار جنگی همچون مناطق قرقیسیاء در شرق سوریه بر حذر داشتهاند و به طور ویژه به شیعیان کوفه و نجف در عراق نیز توصیه میکنند که برای در امان ماندن از حملات نظامی دشمن، در مناطق جنوبی پایینتر از فرات در عراق مستقر شوند. و نیز به شیعیان حجاز (عربستان) نیز توصیه شده است به دلیل حمله سفیانی به مدینه و قتل و کشتار در این شهر، غیرنظامیان در شهر مکه ساکن شوند. زیرا به معجزه الهی، لشکر سفیانی قبل از رسیدن به مکه در منطقه بیداء، خسف و نابود خواهد شد.
🔹 إذَا سَمِعْتُمْ بِاخْتِلَافِ الشَّامِ فِيمَا بَيْنَهُم فَالْهَرَبَ مِنَ الشَّامِ فَإِنَّ الْقَتْلَ بِهَا وَ الْفِتْنَةَ قُلْتُ إِلَى أَيِّ الْبِلَادِ فَقَالَ إِلَى مَكَّةَ فَإِنَّهَا خَيْرُ بِلَادٍ يَهْرُبُ النَّاسُ إِلَيْهَا قُلْتُ فَالْكُوفَةُ قَالَ ...َ أَحْسَنُهُمْ حَالًا مَنْ يَعْبُرُ الْفُرَاتَ وَ مَنْ لَا يَكُونُ شَاهِداً بِهَا قَالَ فَمَا تَرَى فِي سُكَّانِ سَوَادِهَا فَقَالَ بِيَدِهِ يَعْنِي لَا ثُمَّ قَالَ الْخُرُوجُ مِنْهَا خَيْرٌ مِنَ الْمُقَام.
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣5️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻حال چگونه ممکن است، امام معصوم، حمله به آذربایجان ایران از سوی دشمن را بیان نمایند اما در عین حال شیعیان را به حضور در وطن و محل زندگی خویش دستور دهند و حتی امر نمایند که در خانههایتان باشید (فَكُونُوا أَحْلَاسَ بُيُوتِكُمْ) تا مورد کشتار و قتل و غارت واقع شوند؟ در سستی دیدگاه سوم، این بیان کافی است و البته به تفصیل در اینباره در دیدگاه اول نیز گفتگو شده است. بنابراین به قرینه اینکه امام معصوم، شیعه را به عدم مداخله نظامی در جنگ آذربایجان فراخواندند، بیانگر این است این جنگ، در مناطقی خارج از محدوده جغرافیای «حکومت شیعه زمینهساز» رخ خواهد داد.
🔹و حتی بر فرض صحت ادعای دیدگاه سوم «نار آذربایجان»، مقصود آن وقوع حمله به ایران در همان روزهای آغازین ایجاد شعلههای آتش آذربایحان نیست بلکه بیانگر این است عامل خارجی که بر ایران تاثیر منفی خواهد گذاشت، جنگ ناحیه آذربایجان در منطقه قفقار است.
🔹ضمن اینکه مدافعان این نظریه باید پاسخ دهند چگونه است در گزاره «آتش آذربایجان» سخن از اجرای قطعی عملیات و حمله دشمن است (لَا يَقُومُ لَهَا شَيْ) در حالیکه در احادیث دیگر صرفا به نقشه دشمن به منظور حمله به مناطقی در ایران اشاره شده و سپس به جنگ بین دشمنان با یکدیگر و آنگاه از اجرایی نشدن نقشه حمله، سخن به میان آمده است؟
🔹بنابراین دیدگاه دوم، از شواهد متقن و محکمتری برخوردار است بدین معنا که آتش آذربایجان با جنگ جهانی قبل از ظهور مرتبط است و همانطور که بیان گردید منظور از آذربایجان، مناطقی خارج از ایران، مقصود است[127] و در واقع اشاره به فتنههايى دارد كه از سمت آذربايجان مانند آتش به سایر نقاط نیز شعلهور مىشود و به قرینه «لَايَقُومُ لَهَا شَيْء» بتدریج گسترش مییابد[128]؛ و به قرینه «أَحْلَاسَ بُيُوتِكُمْ»، آتش آذربایجان در زمره حوادث ایران محسوب نمیشود بلکه مربوط به شرارههای جنگ جهانی قبل از ظهور خواهد بود و به شیعیان توصیه شده است نقش «بیطرفی» را در پیش بگیرند
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣6️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻جنگ ولد عباس با ارمنیها و شعلههای جنگ جهانی
🔹اشاره
🔹در کتاب الغیبة نعمانی به نقل از «کعبالأحبار»، به جنگ ولد عباس با جوانان ارمنی و سپس آذربایجان اشاره شده است:
🔹 حَرْبِ وُلْدِ الْعَبَّاسِ مَعَ فِتْيَانٍ أَرْمِينِيَّةٍ وَ آذَرْبِيجَانَ تِلْكَ حَرْبٌ يُقْتَلُ فِيهَا أُلُوفٌ وَ أُلُوفٌ كُلٌّ يَقْبِضُ عَلَى سَيْفٍ مُحَلَّى تَخْفِقُ عَلَيْهِ رَايَاتٌ سُودٌ تِلْكَ حَرْبٌ يَشُوبُهَا (يُسْتَبْشَرُ فِيهَا) الْمَوْتُ الْأَحْمَرُ وَ الطَّاعُونُ الْأَغْبَرُ (الْأَكْبَرُ).[130]
🔹 جنگی میان فرزندان عبّاس (کنایه از اهلسنت تکفیری) با جوانان ارمنستان و آذربايجان رخ خواهد داد؛ چنان جنگى كه هزاران و هزاران نفر در آن كشته میشوند، هر جنگجو شمشيرى زيور يافته به دست میگيرد (کنایه از(استفاده از سلاحهای پیشرفته) و پرچمهاى سياه بر آن به اهتزاز در میآيد، آن جنگى است كه به مرگ سرخ و طاعون بسيار خطرناک نیز آميخته است و منتهی میشود.
🔹البته همه یا بخشی از محتوای آن در کتاب الفضائل[131]، تفسیر البرهان[132]، اثبات الهداة[133] و نوادر الاخبار[134] نیز ذکر شده است.[135]
🔹گزارش فوق در واقع، فقرهای از مجموعه عباراتی است که از «کعب الاحبار» نقل شده و در «کتب شیعی» انعکاس یافته و در ضمن بخشی از «اعترافات»[136] وی در فضیلت و برتری امام علی و ظهور منجی ادیان، در ادامه به «نشانههای ظهور» در آخرالزمان نیز پرداخته شده است. اما علاوه بر اینکه سند این گزارش به «کعب الاحبار» منتهی میشود، مشکل دیگر این است که نمیتوان به آن، اصطلاح «حدیث» اطلاق نمود. زیرا کعب الاحبار، در زمان پیامبر ایمان نیاورد[137] و این گزارش را از کسی نیز نقل نکرده که به معصوم منتهی شود. البته بنابر نقلهای تاریخی، کعب الاحبار[138] بعد از اینکه به ظاهر اسلام میآورد، اخبار «ملاحم و فتن آخرالزمان» را از کتاب «انبیاء پیشین» برای مسلمانان بیان میکرده است[139] اما کعب الاحبار در این نقل قولها نیز صداقت کامل نداشته و حق و باطل را با هم میآمیخته[140] و از اینرو تشخیص سره از ناسره در این نقل قولها از کتب انبیاء پیشین که به معصوم نیز منتهی نمیشود، بسیار سخت است.
🔹البته به صرف اینکه در سند گزارش، شخصی از پیروان مکتب خلفاء و از راویان اهلسنت، قرار گرفته است، دلالت بر جعلی بودن همه محتوای آن ندارد؛ کما اینکه اهلبیت نیز در سخنان خویش بر این «مبنا» تاکید فرمودهاند[141] و معیار پذیرش، موافقت با عقاید حقه شیعی هرچند از زبان راویان عامه و مخالفین -البته به عنوان مؤید در کنار احادیث صحیح و معتبر شیعی- میباشد و نمونههای مختلفی از آن را میتوان در میراث حدیثی بیان نمود[142]؛ بنابراین مانوربر روی این نوع گزارشها و انتساب آن به معصوم، صحیح نیست و صرفا زمانی قابل استناد است که شاهدی از آن در منابع شیعی باشد و یا در واقعیت محقق شود
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#الّلهُمَّ_صَلِّ_عَلَی_مُحَمَّد_وَ_آلِ_مُحَمَّدٍ_و_عَجّل_فَرَجَهم 🌿🌸
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣7️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻ولد عباس: مخالف مذهب شیعه
🔹ثابت و یقینی است که شیعه در جنگ ناحیه آذربایجان، نقش بیطرف را ایفا میکند و شرکت ندارد (فَكُونُوا أَحْلَاسَ بُيُوتِكُمْ). حال افرادی که افکار آلوده سیاسی خویش را مباحث علمی میآمیزند، چگونه مدعی هستند «ولد عباس» بر حکومت شیعی ایران قبل ظهور منطبق است و آیا شیعه ایران با ارمنیها در جنگ ناحیه آذربایجان خواهند جنگید (حَرْبِ وُلْدِ الْعَبَّاسِ مَعَ فِتْيَانٍ أَرْمِينِيَّةٍ)؟ خیر[144]. زیرا به قرینه اینکه شیعه در این جنگ شرکت نمیکند.
🔹«بنیعباس» مذکور در احادیث مهدویت، کنایه از حکومتهای عربی مخالف منهج اهلبیت[145] و «ولد عباس» نیز اشاره به پروشیافتگان حکومتهای عربی مخالف شیعه و مکتب اهلسنت تکفیری (که حتی در رنگ سیاه لباس و پوشش نیز خود را به بنیعباس شبیه کردند) و متعلق به «جریان ابقع»[146] مستقر در فتنه شام قبل ظهور است[147] و نشانگر این است که یکی از طرفهای جنگ با نظامیان ارمنستان، گروههای سلفی مخالف شیعه خواهند بود. لازم به ذکر است، زبان روایات در بیان اسامی شخصیتهای ظهور، نمادین، رمزآلود، کنایهای و حاکی از حقایق و واقعیاتی است.
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣0️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻« تصویر بالا » : افشاگری امامجمعه اردبیل از فتنه جنگ در آذربایجان
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣9️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻ائتلاف نظامی «اخوان الترک» و «ولد عباس» در جنگ آذربایجان
🔹سوالی که مطرح میشود «ولد عباس» مستقر در فتنه شام، چگونه در منطقه آذربایجان با جوانان ارمنی به جنگ خواهند پرداخت؟[150] با تشکیل «خانواده حدیثی» و به قرینه اینکه از دسیسهچینی ترکها در خرابی آذربایجان، سخن به میان آمده است، احتمال دارد گروههای تکفیری مخالف شیعه توسط ترکها از منطقه شام به صحنه جنگ آذربایجان منتقل شوند. و یکی از دلایل عمده خرابی منطقه آذربایجان در نتیجه ورود جماعت سلفی به این مناطق رقم خواهد خورد. زیرا در روایات، برای ترکها دو مرحله نظامی مخرّب، مطرح شده است، نقشآفرینی نظامی در منطقه آذربایجان و نیز گسیل قدرت نظامی به شرق سوریه:
🔹 لِلتُّرْكِ خَرْجَتَانِ: خَرْجَةٌ مِنْهَا خَرَابُ آذَرْبِيجَانَ، وَ خَرْجَةٌ يَخْرُجُونَ فِي الْجَزِيرَة[151]؛ لِلتُّرْكِ خَرْجَتَانِ: إِحْدَاهُمَا يُخَرِّبُونَ أَذَرْبِيجَانَ، وَ الثَّانِيَةُ يَشْرَعُونَ مِنْهَا عَلَى شَطِّ الْفُرَات.[152]
🔹به قرینه اینکه «ترکها» وارد جزیرۀ[153] در مناطق محل عبور فرات میشوند، پس به یقین، مقصود «اخوان الترک» نقشآفرین در منطقه شام است که در مراحل پایانی فتنه شام[154] به جزیرة الشام (مناطق مابین رقه و دیرالزور) در شرق سوریه[155] حمله نظامی میکنند:
🔹 تُخْسَفُ قَرْيَةٌ مِنْ قُرَى الشَّام ... وَ سَيُقْبِلُ إِخْوَانُ التُّرْكِ حَتَّى يَنْزِلُوا الْجَزِيرَة.[156]
🔹جنگ ایران و ترکیه در آخرالزمان؟
🔹نکته مهم و شایان ذکر اینکه هرچند حضور جماعت تکفیری سلفی در مرزهای کیان شیعه، خطرساز و تهدید امنیت ملی، تلقی میشود لکن با تاکید امام معصوم بر عدم مداخله نظامی مستقیم با طرفهای درگیر در جنگ ناحیه آذربایجان (فَكُونُوا أَحْلَاسَ بُيُوتِكُمْ)، از اینرو با فتنهگریهای «اخوان الترک»، نباید مواجهه مستقیم نظامی داشت تا سرانجام با دست خویش، خود را در مهلکه شرق سوریه (قرقیسیا) در مواجهه با دشمنان شیعه هلاک نمایند و در واقع اخوان الترک، سپر بلای شیعه در تقابل نظامی با دشمن اصلی، سفیانی موردحمایت غربیها خواهند شد
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•3️⃣1️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻دیپلماسی مواجهه با فتنه «اخوان الترک» در جغرافیای ظهور
🔹بنابراین دیپلماسی حکومت زمینهساز در مواجهه با فتنهانگیزی «اخوان الترک»، باید مبتنی بر خویشتنداری و در عین حال پاسداری از مرزهای جغرافیای کیان شیعه باشد؛ زیرا هرچند در «ابتدا» فتنه شام، ترکها با رومیها، اشتراک منافع دارند اما در نهایت بعد از وقوع حوادثی باهم اختلاف شدید پیدا خواهند کرد به گونهای که منجر به جنگ در برخی مناطق نیز خواهد شد:
🔹 اسْتَثَارَتْ عَلَيْكُمُ الرُّومُ وَ التُّرْكُ وَ جُهِّزَتِ الْجُيُوشُ ... وَ يَتَخَالَفُ التُّرْكُ وَ الرُّومُ وَ تَكْثُرُ الْحُرُوبُ فِي الْأَرْض.[166]
🔹 زمانى كه رومیها و ترکها، غبار فتنه را عليه شما بلند كردند و بر شما بشورند و لشکرها آماده و تجهيز شوند ... آنگاه و ترکها با رومیها اختلاف پیدا میکنند و جنگ در نقاط مختلف گسترش پیدا میکند.
🔹به نظر میرسد بعد از اعلان «مارقة الشام»[167]، به دلیل پیشروی نظامی اخوان الترک در شرق سوریه، از علل اصلی اختلاف ترکها با غربیها است. و همانطور که بیان گردید با فتنهگریهای «اخوان الترک» در جغرافیای ظهور، نباید مواجهه مستقیم نظامی داشت تا سرانجام با دست خویش خود را در مهلکه شرق سوریه (قرقیسیا) در مواجهه با دشمنان شیعه هلاک نمایند.
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣2️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻« تصویر بالا » : پناهیان: ذکر برخی نشانههای ظهور از باب رصد تحرکات دشمن است و الزاما به معنای وقوع آن نیست
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣8️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻ولد عباس: تروریستهای تکفیری سیاهپوش
🔹جنگ ولد عباس با ارمنی و آذربایجان ، تلمیحی است به اینکه بعد از این که جماعت تکفیری سلفی، وارد معرکه جنگ در قفقاز شدند، ابتدا با ارمنیها و سپس با خود آذربایجانیها خواهند جنگید. و از آنجا که گروههای تکفیری مخالف شیعه، تمرکز نظامی در فتنه شام، دارند؛ بنابراین حضور جماعت تکفیری مخالف شیعه (ولد عباس) در منطقه قفقاز، بیانگر این است که با انتقال آنان از فتنه شام به معرکه جنگ ناحیه آذربایجان، «جنگهای نیابتی» در این سرزمین نیز شکل خواهد گرفت. در منازعه آذربایجان، ترکها در طرف مقابل رومیها قرار خواهند گرفت. زیرا علاوه بر اینکه از اختلاف ترکها و رومیها[149] به دلیل تضاد منافع سخن به میان آمده است؛ جریان ولد عباس که مورد حمایت ترکها است، با سفیانی مورد حمایت غربیها نیز در شرق سوریه خواهند جنگید.
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•3️⃣0️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻تهدید اردوغان رهبر ترکیه به مشارکت در تجزیه ایران
🔹توضیح اینکه: سفیانی بعد از تسلط بر الکور الخمس شام[157] و تثبیت قدرت در دمشق[158]، آنگاه در مسیر حمله به عراق[159] ناگزیر در منطقه قرقیسیا دیرالزور در شرق سوریه[160] با «اخوان الترک» که از قبل تا «جزیرة الشام» پیشروی نظامی داشتهاند[161] و نیز با بنیقیس همپیمان ترکها در قرقیسیاء در شرق سوریه وارد جنگ خواهد شد[162]؛ بنی قیس، ساکنان اهلسنت شرق سوریه هستند که البته امتداد قومیتی آن در مناطق غرب عراق تا بغداد نیز وجود دارد[163] و از فتنهگری آنان و جنگ در مناطق بنی قیس قبل از ظهور نیز در کتب معتبر سخن به میان آمده است[164]؛ لازم به ذکر است از سفیانی به عنوان نقمت و عذاب برای دشمنان شیعه، نام برده شده است (السُّفْیانِی نَقِمَةً لَكُمْ مِنْ عَدُوِّكُم) و دشمنان مشغول جنگ با یکدیگر خواهند شد (أَعْدَاءَكُمْ یقْتَتِلُونَ فِی مَعَاصِی اللَّهِ وَ یقْتُلُ بَعْضُهُمْ بَعْضا) که عبارة اخری «جنگ جبّارین» با یکدیگر است در حالیکه شیعه از مناطق جنگ به دور است (وَ أَنْتُمْ فِی بُیوتِكُمْ آمِنُونَ فِی عُزْلَةٍ عَنْهُم)
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•3️⃣2️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻به زمین خوردن اردوغان ترکیه
🔹رویای اردوغان با اسب عربی
🔹سناریوی جنگ در همسایگان شمالی و تاثیر آن بر امنیت ایران قبل ظهور
🔹هرچند احتمال دارد شیعیان مظلوم منطقه آذربایجان و سایر مناطق، طعمه خواستههای نامشروع حاکمان و قدرتهای استعماری گردند. زیرا نقمت و بلا هرگاه واقع شود، فرقی بین گناهکار و دیگران نیست و در آتش جنگ، تر و خشک باهم میسوزد[168]؛ اما وظیفه محور مقاومت شیعی و حکومت زمینهساز باید در حد توان و استطاعت، مانع از قتل و خونریزی گردد و حتی در جهت خنثی کردن فتنه دشمنان، تمهیداتی ولو با کمک غیرمستقیم برای مقابله با اقدامات «دشمن اصلی» صورت گیرد.
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•3️⃣3️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻اتحاد پنهان اردوغان و نتانیاهو علیه ایران در جنگ قرهباغ
🔹و البته اگر بنا بر حمایت نیز باشد[169]، باید در حمایت معنوی از شیعیان و پشتیبانی از جبههای باشد که در طرف مقابل دشمنان واقعی (مثلث غربی عبری و عربی) قرار گرفته است که البته تشخیص این امر نیز دشوار خواهد بود:
🔹 قلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ... إِنِّي كُنْتُ أَحْمِلُ السِّلَاحَ إِلَى أَهْلِ الشَّامِ فَأَبِيعُهُ مِنْهُمْ فَلَمَّا أَنْ عَرَّفَنِيَ اللَّهُ هَذَا الْأَمْرَ ضِقْتُ بِذَلِكَ وَ قُلْتُ لَا أَحْمِلُ إِلَى أَعْدَاءِ اللَّهِ فَقَالَ احْمِلْ إِلَيْهِمْ فَإِنَّ اللَّهَ يَدْفَعُ بِهِمْ عَدُوَّنَا وَ عَدُوَّكُمْ يَعْنِي الرُّومَ وَ بِعْهُمْ فَإِذَا كَانَتِ الْحَرْبُ بَيْنَنَا فَلَا تَحْمِلُوا.[170]
🔹طبق گزاره حدیثی فوق که در دیگر کتب معتبر شیعی نیز نقل شده است[171]، از امام معصوم درباره فروش سلاح و کمک نظامی به برخی از طرفهای درگیر در «منطقه شام» که در جبهه حق قرار ندارند اما در حال جنگ با دشمن اصلی شیعه هستند، استفسار میشود و امام چنین پاسخ میگویند: حتما سلاح بفروشید و در اختیارشان قرار دهید. زیرا به واسطه این کار، دشمنان شیعه، دفع و نابود میشوند اما هرگاه جنگ با شیعه رخ داد، دیگر اقدام به فروش سلاح نکنید.
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•3️⃣4️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻ترافیک پرتعداد پروازهای ترابری بین کشور آذربایجان با رژیم منحوس اسرائیل و ترکیه
🔹از مجموعه آنچه بیان گردید، آنچه از «آیندهپژوهی مهدوی» مستفاد است، درگیری نظامی در آذربایجان، آتش جنگ و فتنه (نَار مِنْ آذَرْبِيجَان) قابل سرایت به سایر کشورها که تلاشهای بینالمللی برای توقف آن نیز کارساز نخواهد شد (لَا يَقُومُ لَهَا شَيْءٌ) و نیز به دلیل اینکه ترکها از عوامل اصلی دخیل در تخریب آذربایجان هستند[172]؛ قطعا یکی از دلایل اختلاف غربیها با ترکها[173] در حوادث منطقه آذربایجان خواهد بود و به قرینه اینکه در گزارش جنگ «ولدعباس با جوانان ارمنی و آذری» نیز از کلیدواژههای مشترک با جنگ جهانی (قتل آلاف آلاف، موت احمر و طاعون) استفاده شده است[174]، بیانگر این است آتش جنگ در منطقه آذربایجان در کنار اختلاف ترکها با رومیها و نیز در کنار حوادث فتنه شام در شرق سوریه قرقیسیا، از عوامل شعلههای شرارت آتش «جنگ جهانی قبل ظهور»[175] است.[176]
🔹ضمن اینکه آتش آذربایجان، طراحی چندبُعدی به منظور عملیات ایذایی، بحرانسازی و تاثیر منفی بر امنیت مناطق در مرزهای شمالی ایران است؛ بنابراین، استراتژی شیعه و دیپلماسی زمینهساز پیرامون جنگ منطقه آذربایجان در عصر ظهور، باید مبتنی بر «بیطرفی» (فَكُونُوا أَحْلَاسَ بُيُوتِكُمْ) و در عین حال راهبرد امنیتی محور مقاومت شیعی، اوج «اقتدار نظامی» (فَاسْعَوْا إِلَيْهِ) در دفاع از کیان شیعه در جغرافیای ظهور باشد.
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#پایگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•3️⃣5️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻اردوغان و شیعه
🔹 بدگویی اردوغان ترکیه نسبت به مذهب شیعه
🔹جنگ امام مهدی با «اخوان الترک» بعد ظهور
🔹و اما سخن درباره دسیسهچینی و فتنهانگیزی «اخوان الترک» فعال در فتنه شام و دیگر نقاط که کیان شیعه را با تهدید و خطر مواجه میکند، است و بیان گردید که نباید رویاروی مستقیم نظامی داشت تا با دشمن اصلی (سفیانی مورد حمایت غربیها) وارد جنگ شوند؛ البته دیری نخواهد پایید بعد از ظهور لشکریان امام مهدی و جبهه حق، فاتحانه وارد «کشور ترکها» خواهند شد:
🔹 يقَاتِلُ السُّفْيَانِيُّ التُّرْكَ ثُمَّ يَكُونُ اسْتِئْصَالُهُمْ عَلَى يَدَيِ الْمَهْدِيِّ[177]؛ لِوَاء يَعْقِدُهُ الْمَهْدِيُّ يَبْعَثُ إِلَى التُّرْكِ فَيَهْزِمُهُم.[178]
🔹لازم به ذکر است مراد از استیصال ترکها که در مقابل جبهه حق و امام مهدی ایستادگی خواهند کرد، اخوان الترک میباشد -که نقش فعال در فتنه شام دارند و با رومیها، نیز اختلاف پیدا خواهد کرد- و نه ترکهای شیعی سایر کشورها. زیرا در احادیث از تحرکات مردمی ترکها در حمایت از آرمان امام مهدی سخن به میان آمده است
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•3️⃣6️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻پرونده ویژه: آذربایجان در تاریخ و آینده
🔹آذربایجان، مهد دلیران
🔹آذربایجان، منطقهای عالمخیز است و در طول تاریخ تشیع علمای تبریز، خوی، اردبیل، لنکران و بادکوبه بر تارک آسمان شیعه درخشیدهاند[180]، حتی سلطه ۷۰ ساله کمونیست و سیاست ضد مذهبی که آنان در پیش گرفتند، نتوانست ارادت مردم منطقه به مکتب اهلبیت را زایل کنند. و این مردم عزیز و شریف پایداری خود را در مسیر اسلام عزیز و مقاومت در برابر مستکبران و صهیونیزم و قدرتهای فاسد نشان دادهاند. و سخنی به گزافه نیست اگر بگوییم شیعیان آذربایجان، جزو پرچمداران «تشیع علوی، حسینی و مهدوی» در ایران به شمار میرفتند و این سرزمین جایگاه خیزش شیعیان دلسوخته اهلبیت در دوره هایمختلف بوده است:
🔹خطّه آذربایجان، حامیان امام حسین
🔹ایرانیان در سپاه امام حسین در روز عاشورا نیز حضور چشمگیر داشتند. از جمله «اسلم بن عمرو» ایرانی تُرکتبار[181] و شعر معروف «أميری حُسَينٌ و نِعمَ الأَمير» را این ایرانی سرخروی سروده است.[182]
🔹در قیام مختارثقفی که به خونخواهی امام حسین شهرت یافت، نیز شیعیان آذربایجان جزو پیشگامان کمک به انقلاب شیعی بودند. مختار به وسیله مردم ایران از جمله شیعیان «آذربایجان» تقویت مالی شد[183] و حتی در سپاه او تعداد زیادی از «موالی ایرانی» و «سرخرویان ایرانی» حضور داشتند[184]؛ البته پیش از آن نیز محبّان ایرانی امام علی با هجرت عاشقانه، گردآگرد وی جمع بودند به گونهای که حضور «سرخرویان ایرانی» حتی گاهی مورد اعتراض «اشراف عرب» نیز قرار میگرفت[185]. حضور پرشمار ایرانیان در سپاه مختار بعد از شهادت امام حسین نیز تکرار شد و یکی از عوامل پیروزیهای مختار، استفاده وی از قدرت ایرانیان در مبارزه بود
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#الّلهُمَّ_صَلِّ_عَلَی_مُحَمَّد_وَ_آلِ_مُحَمَّدٍ_و_عَجّل_فَرَجَهم 🌿🌸
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•3️⃣7️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻نوحه «زینب زینب» موذنزاده اردبیلی
🔹سرخرویان ایرانی، از زمینهسازان ظهور
🔹البته تشیع در سه دوره متفاوت، «همپیمانی ایرانیان با تشیع عراقی» را تجربه کرده است: حضور پرشمار ایرانیان در گردآگرد امام علی، یاری مختار در خونخواهی امام حسین و سرانجام این واقعه قبل از ظهور نیز تکرار خواهد شد[186] و شیعیان ایرانی زمینهساز با مشارکت محور مقاومت شیعی عراق، جریان سفیانی -که حمایت مثلث شوم «غربی عبری عربی» را با خود به همراه دارد- در سرزمین عراق شکست سختی خواهند داد. زیرا با تهدید اماکن و مراکز مقدسه شیعی توسط لشکر متخاصم خارجی، امنیت و ژئوپلتیک شیعه به خطر افتاده، از اینرو، دلیرمردان ایرانی و زمینهسازان ظهور برای دفع خطر دشمن متجاوز که تا نزدیکی مرزهای ایران نیز پیشروی نظامی داشته، وارد عراق خواهند شد و جنگ شدیدی رخ میدهد[187] و لشکر نظامی ایران[188] با همکاری محور مقاومت شیعی[189] (به رهبری سید خراسانی و یمانی)، دشمن متجاوز را در عراق شکست خواهد داد.
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#الّلهُمَّ_صَلِّ_عَلَی_مُحَمَّد_وَ_آلِ_مُحَمَّدٍ_و_عَجّل_فَرَجَهم 🌿🌸
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•3️⃣8️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻نائبان امام مهدی در منطقه آذربایجان
🔹طبق گزارشهای کهن، شیعیان آذربایجان از دیرباز در انتظار ظهور «مهدی موعود» بودهاند[191] و جزو پرچمداران «تشیع علوی، حسینی و مهدوی» در ایران به شمار میرفتند[192]. حضور نائبان و وکلای امام مهدی تحت پوشش نسازمان وکالت» در خطّه آذربایجان، شاهدی بر این مدعا است. از جمله مشهورترین آنها، احمد دینوری وکیل امام مهدی در منطقه اردبیل[193] و قاسم بن علاء ساکن ناحیه آذربایجان[194] و وکیل و نائب امام عصر در دوران غیبت صغرا است؛
🔹داستان عجیب و شگفتآور قاسم بن علاء آذربایجانی و دعای طلب فرزند از امام مهدی خود قصهای پرغصه همراه با بیم و امید است. وی مدت 117 سال عمر كرد! 80 سال آن با سلامت چشم و بينايى و بقيه عمر را در نابينايى سپرى نمود؛ در سال آخر عمر خویش، نامهای از سوی ناحیه مقدسه دریافت میکند که ضمن اعلان روز رحلت او به اذن الله هفت روز قبل از وفات، به اعجاز امام عصر از کوری شفا خواهد یافت. در میان مردم این خبر مشهور شد و سرانجام با قلبی زنده و دیدهای بینا، دار فانی را وداع گفت؛ بـدن رهبر شیعیان آذربایجان را غسل دادند و در پیراهن حضرت هادى کفن کردند و جامههایى را که از سوى حضرت حجت برایش رسیده بود، بر او پوشانیدند و دفن کردند رحمة الله علیه.[195]
🔹یاران امام مهدی از منطقه آذربایجان
🔹این ارادات و محبت شیعیان آذربایجان به خاندان اهلبیت که ریشه کهن و هزارساله دارد تا عصر ظهور نیز امتداد خواهد داشت. و در میراث روایی شیعی از تحرکات مردمی ترکها در حمایت از آرمان امام مهدی در آستانه ظهور سخن به میان آمده است[196]؛ و طبق برخی احادیث، در هنگامه ظهور نیز افراد سرشناسی از اهالی آذربایجان[197]، در زمره یاران خاص امام عصر، قرار دارند.[198]
✅جمعبندی
🔹در بررسی و فهم صحیح گزاره «آتش آذربایجان» قبل از ظهور، سه عامل و معیار مهم: الف. نقشآفرینی مخرّب «اخوان الترک»؛ ب. شروع جنگها در «ماه صفر»؛ ج. راستآزمایی آن به همراه رصد «سلسله حوادث فتنه شام» قبل از اولین نشانه حتمی ظهور، حائز اهمیت است. آنگاه میتوان به تصویر روشنی از وقایع هنگامه ظهور دست یافت.
🔹زیرا در طول تاریخ در منطقه آذربایجان، جنگهای متعددی رخ داده است و هر جنگی، الزاماً به معنای وقوع رویدادهای منتهی به ظهور نیست؛ ضمن اینکه، واقعه «نار آذربایجان» را باید در کنار سایر حوادث قبل ظهور نگریست تا به فهم روشنی دست یافت زیرا نگاه مجزا و مستقل به حوادث کشورهای عصر ظهور، موجب برداشتهای اشتباه میشود. زیرا نشانههای ظهور، «قطعههای مختلف یک پازل» است که باید در کنار هم نگریست. بنابراین آتش آذربایجان را باید در ضمن رخدادهای دیگر نگریست که مهمترین آن، وقوع حوادث «فتنه شام» منتهی به اولین نشانه حتمی (سفیانی) است. و آن آتش آذریایجان، قطعهای از «پازل ظهور» است، که منجر به تنازع قدرتها و جنگ جهانی شود.
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•4️⃣0️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻ضمن اینکه آتش آذربایجان، طراحی چندبُعدی به منظور عملیات ایذایی، بحرانسازی و تاثیر منفی بر امنیت مناطق در مرزهای شمالی ایران است؛ بنابراین، استراتژی شیعه و دیپلماسی زمینهساز پیرامون «جنگ منطقه آذربایجان» در عصر ظهور، باید مبتنی بر «بیطرفی» (فَكُونُوا أَحْلَاسَ بُيُوتِكُمْ) و در عین حال راهبرد امنیتی محور مقاومت شیعی، به دلیل وقوع این حوادث در آستان ظهور، باید مبتنی بر اوج «اقتدار نظامی قبل ظهور» (فَاسْعَوْا إِلَيْهِ) در دفاع از کیان شیعه در تحولات حادثهخیز «جغرافیای ظهور» باشد.
✅نکته پایانی
🔹گزاره «آتش جنگ آذربایجان قبل از ظهور» در میراث «آیندهپژوهی مهدوی» از آوردگاه حدیثی، اعتبارسنجی سندی و محتوایی گردید.
🔹 و صدالبته به دلیل مناقشه قرهباغ و جنگ آذربایجان با ارمنستان، اهمیت و ضرورت بررسی و تحلیل سیاسی آینده بحران قفقاز جنوبی، دوچندان میشود.
🔹 البته همانطور که بیان گردید، دیدهبانی سیاسی و نظامی «کشورهای نقشآفرین و حادثهخیز»، در هر برههای از زمان، می تواند اهمیت استراتژیک و آیندهپژوهانه، داشته باشد؛ زیرا اگر عصر، عصر ظهور باشد؛ مومنین هر لحظه باید مختصات خویش با ظهور را نسبتسنجی نمایند.
🔹 ضمن اینکه استراتژی «محور مقاومت شیعی» نسبت به فتنهها و جنگها و دسیسههای دشمنان قبل ظهور، اوج آمادگی نظامی قلمداد شده است.
🔹حال اگر اساتید دانشگاه بخواهند «سناریوی جنگ آذربایجان» را در آینده ترسیم کنند، به چه نتایجی خواهند رسید؟ سپس نتیجه «تحلیل سیاسی» با سناریوی «آیندهپژوهی مهدوی»، مقایسه و نقاط اشتراک و افتراق نیز نمایان شود.
🔹در واقع پرسش اساسی این است: جنگ آذربایجان، آیا به شعلههای آغاز جنگ جهانی اشاره دارد و یا در واقع تلمیحی است به نقشه تدارک حمله از سوی دشمن به مناطق شیعی و یا با اجازه قدرتهای فرامنطقهای -که هزاران کیلومتر دورتر از محل مناقشه هستند-، در نهایت طرفهای درگیر به صلح و صفا رضایت خواهند داد؟ اساتید دانشگاه و متخصصین علم آیندهپژوهی، مخاطب اصلی این پرسش هستند.
┈┈┈┈┈┈┈•• ✳️پایان گزارش ویژه✳️••┈┈┈┈┈┈┈
◀️برای جستجو و مطالعه دیگر گزارش ها، به ابتدای این گزارش بروید و بر روی هشتک ابی رنگ ان کلیک کنید
◀️جهت نشر بیشتر گزارش های ویژه، استفاده بدون ذکر امضاء و نام پایگاه،ویا تغییر آن بلامانع است
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•3️⃣9️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻جنگ آذربایجان و ارمنستان
🔹اگر عصر، عصر ظهور باشد، باید در فتنه «آتش آذربایجان»، بیطرف بود
🔹بنابراین آنچه از «آیندهپژوهی مهدوی» مستفاد است، درگیری نظامی در آذربایجان، آتش جنگ و فتنه (نَار مِنْ آذَرْبِيجَان) قابل سرایت به سایر کشورها که تلاشهای بینالمللی برای توقف آن نیز کارساز نخواهد شد (لَا يَقُومُ لَهَا شَيْءٌ) و نیز به دلیل اینکه ترکها از عوامل اصلی دخیل در تخریب آذربایجان هستند[199]؛ قطعا یکی از دلایل اختلاف غربیها با ترکها[200] در حوادث منطقه آذربایجان خواهد بود و به قرینه اینکه در گزارش جنگ «ولد عباس با جوانان ارمنی و آذری» نیز از کلیدواژههای مشترک با جنگ جهانی (قتل آلاف آلاف، موت احمر و طاعون) استفاده شده است[201]، بیانگر این است آتش جنگ در منطقه آذربایجان در کنار اختلاف ترکها با رومیها و نیز در کنار حوادث فتنه شام در شرق سوریه قرقیسیا، از عوامل شعلههای شرارت آتش «جنگ جهانی قبل ظهور»[202] است....مصطفی امیری، دانش آموخته حوزه علمیه قم..پایگاه خبری رجانیوز
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#پایگاه_نظامی_سجیل
@mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬛️من ایرانم و تو عراقی ... چه فراقی 😭😭
#اربعین حسینی تسلیت
✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794