eitaa logo
پایگاه سیاسی نظامی سجیل
14.4هزار دنبال‌کننده
35.4هزار عکس
33.7هزار ویدیو
147 فایل
فقط نظرات @mojir395 تبادل و تبلیغات @mensejjiltbl به همه مسائل تهدید محور ورود می کنیم .خبر و اطلاعات تخصصی کپی از مطالب : حلال این پایگاه آتش به اختیار بوده و وابسته به هیچ ارگان و یا سازمانی نیست گروه فضای مجازی « موج سجیل »
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حملات تک تیراندازان گردان های سرایا القدس به نیرو های رژیم صهیونسیتی @mensejjil
74.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻صحنه های از عملیات های جدید گردان های القسام در شرق رفح بر علیه نیروهای رژیم غاصب صهیونیستی @mensejjil
🔻شنیدید میگن اربا اربا؟! 🔻حالا ببینید چجوریه اربا اربا شدن 🔻پ.ن: تصویر پیکر اربا اربا شهدای غزه @mensejjil
1403.04.23-Panahian-ImamSadeghUni-EnhetateMotehajerane...-08-32k.mp3
13.62M
🔻انحطاط متحجرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکرانه 🔻جلس هشتم | ‌۱۴۰۳/۰۴/۲۳ 🔻برخی از عناوین مهم این جلسه: 🔻سابق دوقطبی در ادوار مختلف انتخابات 🔻تحلیل و تجلیل از ادبیات حاکم بر انتخابات اخیر 🔻امت وسط برای اداره کشور، طرح دارد 🔻بر ادبیات کارآمدی تأکید داشته باشیم @mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻لحظه شکار نظامی صهیونیست توسط تک تیرانداز سرایا القدس در شهر رفح در جنوب نوار غزه @mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻تصویری از غنیمت رزمندگان مقاومت در نوار غزه 🔹نظامیان صهیونیست در پی نبرد شدید رزمندگان مقاومت با آنها مجبور به عقب نشینی از محله الشجاعیه در شرق غزه و به جا گذاشتن یک نفربر زرهی شدند که جوانان فلسطینی به نشانه پیروزی سوار این نفربر شدند. @mensejjil
🔻عملیات ارتش یمن برای توقف تجاوز صهیونیست‌ها به غزه به طور تصاعدی ادامه می‌یابد 🔻سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن: 🔹عملیات ارتش یمن برای توقف تجاوزگری رژیم رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با روندی تصاعدی ادامه می یابد. @mensejjil
🔻ریش اصلی قیام امام حسین 🔻حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای 🔹[۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای تشکیل حکومت قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای شهید شدن قیام کرد. امام حسین - علیه‌السلام - هدف دیگری داشت که رسیدن به آن هدف، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو نتیجه را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام هدف نبودند، بلکه دو نتیجه بودند. 🔹[۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادن یک واجب عظیم از واجبات دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسول اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمین انجام این واجب، در زمان امام حسین پیش آمد. 🔹[۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، اما احکام اسلامی از بین نمی‌رود، اما گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایق اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خط اسلام را صدوهشتاد درجه عوض می‌کنند. آن حکم، حکم تغییر وضع و تجدید حیات، یا به‌تعبیر امروز، انقلاب است که مربوط به برگرداندن جامع منحرف به خط اصلی و تضمین‌کنند زنده‌شدن اسلام است، بعد از آن‌که مشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامع اسلامی منحرف شد و این انحراف، به‌جایی رسید که خوف انحراف کل اسلام بود، تکلیف چیست؟! 🔹[۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحراف اساسی در دین رخ داده باشد، شرط دیگر انجام این حکم، آن است که زمینه و موقعیت برای انجام آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که فایده ندارد و اثر نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البته مراد از فراهم‌بودن موقعیت، این نیست که خطری در پی نباشد، بلکه غرض این است که پیام قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجود خطر، این تکلیف را ساقط نمی‌کند، بلکه انجام این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمان ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیف خود را قیام دانست. ازاین‌رو، انقلاب اسلامی، پرتوی از قیام عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیج شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیج برپایی حکومت اسلامی. 🔹[۵]. در زمان امام حسین - علیه‌السلام - هم انحراف اساسی در اسلام به‌وجود آمد و هم فرصت مساعد برای اثرگذاری پیدا شد. اولاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتی ظواهر اسلام را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهل شرب خمر و فسادهای جنسی واضح و شعرسرایی بر رد دین و مخالفت علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوان ریاست بر جامع اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسم اسلام را براندازد. حاکم فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، زمینه هم آماده است؛ یعنی فضای جامع اسلامی، طوری است که ممکن است پیام امام حسین به گوش انسان‌ها در همان زمان و در طول تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمان معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیام او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقانیت سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمان خلافت معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. 🔹[۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامع اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامع اسلامی است، انجام دهد، که این خودش، یک مصداق بزرگ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است. 🔹[۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وعلی الاْسْلام الْسلام اذ قدْ بليت الاْمة براعٍ مثْل يزيد 🔹دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثل یزید، مبتلا گردد. 🔹و أنی لمْ أخْرجْ أشراً و لا بطراً و لا مفْسداً و لا ظالماً و إنما خرجْت لطلب الْإصْلاح فی أمة جدی أريد أنْ آمر بالْمعْروف و أنْهى عن الْمنْكر و أسير بسيرة جدی و أبي علي بْن أبی طالبٍ 🔹و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میان امت جدم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابق سير جدم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. 🔹و أنا أدْعوکمْ إلى کتاب الله و سنة نبیه، فان السنة قدْ أمیتتْ، و إن الْبدْعة قدْ أحْییتْ 🔹و من شما را به کتاب خدا و سنت پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنت او را میرانده و بدعت را زنده کردند. 🔻(در خطبه‌های نماز جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). @mensejjil
🔻طرماح، نرو! حسین تنهاست... 🔹طرماح آدم بدی نبود؛ از یاران علی علیه‌السلام بود. در مقابل معاویه خضوع نکرد و او را امیر مومنان ندانست. در میانه راه، حق را تشخیص داد و به امامش پیوست؛ 🔹خبر شهادت "قیس‌بن‌مسهر صیداوی" را او به حسین علیه‌السلام رساند. راه بلد حسین به سمت کوفه بود. در حق حسین خیرخواهی کرد و گفت به کوفه مرو! 🔹طرماح به قصد شهادت آمده بود و لشکر عظیم کوفه را قبل از حسین دیده بود و می دانست پایان همراهی حسین شهادت است. 🔹طرماح اولین اشعار روضه برای حسین را قبل از واقعه گفت. که هنوز که هنوز است اشعارش خوانده می‌شود. 🔹طرماح ادب هم کرد و برای بردن آذوقه برای عیالش از امام اجازه گرفت. طرماح بعد از اجازه امام علیه‌السلام اشکانش جاری شد و گفت: 🔹"من این خانواده را می‌شناسم، به این راحتی‌ها به کسی رو نمی‌زنند، ببین حسین چقدر غریب شده است که به من می‌گوید زود برگرد" 🔹طرماح فقط و فقط حرف دل امامش را نفهمید و از قافله شهدای کربلا باز ماند؛ 🔹حسین علیه‌السلام به طرماح گفت، برو فقط زود برگرد و طرماح از احوالات حسین باید می‌فهمید که این حرف یعنی: "طرماح، نرو، حسین تنهاست" 🔻سید مصطفی آل‌علی @mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻هیأت اگر نباشد، هیئت نیست... 🔻کل یوم عاشورا یعنی مطالبه‌گری... 🔹تریبون هیئت، در کنار بیان معارف اهل‌بیت، باید محل بیان حقوق و باشد نه محلی برای تخدیر مردم... 🔻دخالت نکردن در یک حرف مفت است... @mensejjil
🔻مردم ما با آن کسانی که به روز عاشورا اهانت کردند قهرند. 🔹ملت با آنهایی که روز عاشورا، با قساوت، با لودگی، با بی‌حیایی آمدند جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر است. با آن کسانی که با اصل انقلاب بدند و میگویند اصل نظام نشانه است، انتخابات بهانه است؛ با آنها آشتی نمیکند! 🔻امام خامنه‌ای / ۲۷ بهمن ۹۵ @mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شمر زمانه ات را بشناس لعنت بر رژیم غاصب و کودک‌کُش صهیونی 🗳 جهش ایران | @jahesheiran
31.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻آجرک الله یا صاحب الزمان... 🔻روضه رو می‌شنوید؟! 🔻روضه رو ببینید .... 🔻امروز، غزه، کربلاست ... 🔹به خدا اگر کسی ذره‌ای فطرت و وجدان بیدار داشته باشد، با جنایت‌های یهود در غزه نسبت خودش را با حق و باطل مشخص می‌کند. 🔻خدایا! 🔹فریادرس مظلومان عالم را برسان، به‌حق کودکان بی‌گناهی که تو بیشتر از هر کسی دوستشان داری؛ 🔻یا مهدی! الغوث! @mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻محمدعلی الحوثی (عضو شورای عالی سیاسی یمن) خطاب به عربستان سعودی: شما هنوز مردم یمن را درست نشناخته‌اید؛ آرامکو را یادتان می‌آید که آخرین باری که توسط مجاهدان ما بمباران شد، تا ۲۵ ساعت نتوانستید آتش آن را خاموش کنید. @mensejjil
🔻تقسیم کار در 🔻پزشکیان شب‌ها هیئت می‌ره؛ ظریف روزها کابینه می‌بنده! 🔻اصلاحاتی‌ها هم درحال هم زدن اختلاف جلیلی‌ها و قالیبافی‌ها... @mensejjil