eitaa logo
پایگاه سیاسی نظامی سجیل
14.3هزار دنبال‌کننده
36.5هزار عکس
35.5هزار ویدیو
150 فایل
فقط نظرات @mojir395 تبادل و تبلیغات @mensejjiltbl به همه مسائل تهدید محور ورود می کنیم .خبر و اطلاعات تخصصی کپی از مطالب : حلال این پایگاه آتش به اختیار بوده و وابسته به هیچ ارگان و یا سازمانی نیست گروه فضای مجازی « موج سجیل »
مشاهده در ایتا
دانلود
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور ┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣5️⃣•┈┈┈┈┈┈ 🔻حال چگونه ممکن است، امام معصوم، حمله به آذربایجان ایران از سوی دشمن را بیان نمایند اما در عین حال شیعیان را به حضور در وطن و محل زندگی خویش دستور دهند و حتی امر نمایند که در خانه‌هایتان باشید (فَكُونُوا أَحْلَاسَ بُيُوتِكُمْ) تا مورد کشتار و قتل و غارت واقع شوند؟ در سستی دیدگاه سوم، این بیان کافی است و البته به تفصیل در این‌باره در دیدگاه اول نیز گفتگو شده است. بنابراین به قرینه اینکه امام معصوم، شیعه را به عدم مداخله نظامی در جنگ آذربایجان فراخواندند، بیانگر این است این جنگ، در مناطقی خارج از محدوده جغرافیای «حکومت شیعه زمینه‌ساز» رخ خواهد داد. 🔹و حتی بر فرض صحت ادعای دیدگاه سوم «نار آذربایجان»، مقصود آن وقوع حمله به ایران در همان روزهای آغازین ایجاد شعله‌های آتش آذربایحان نیست بلکه بیانگر این است عامل خارجی که بر ایران تاثیر منفی خواهد گذاشت، جنگ ناحیه آذربایجان در منطقه قفقار است. 🔹ضمن اینکه مدافعان این نظریه باید پاسخ دهند چگونه است در گزاره «آتش آذربایجان» سخن از اجرای قطعی عملیات و حمله دشمن است (لَا يَقُومُ لَهَا شَيْ) در حالیکه در احادیث دیگر صرفا به نقشه دشمن به منظور حمله به مناطقی در ایران اشاره شده و سپس به جنگ بین دشمنان با یکدیگر و آنگاه از اجرایی نشدن نقشه حمله، سخن به میان آمده است؟ 🔹بنابراین دیدگاه دوم، از شواهد متقن و محکم‌تری برخوردار است بدین معنا که آتش آذربایجان با جنگ جهانی قبل از ظهور مرتبط است و همانطور که بیان گردید منظور از آذربایجان، مناطقی خارج از ایران، مقصود است[127] و در واقع اشاره به فتنه‌‏هايى دارد كه از سمت آذربايجان مانند آتش به سایر نقاط نیز شعله‏‌ور مى‏شود و به قرینه «لَايَقُومُ لَهَا شَيْ‏ء» بتدریج گسترش می‌یابد[128]؛ و به قرینه «أَحْلَاسَ بُيُوتِكُمْ»، آتش آذربایجان در زمره حوادث ایران محسوب نمی‌شود بلکه مربوط به شراره‌های جنگ جهانی قبل از ظهور خواهد بود و به شیعیان توصیه شده است نقش «بی‌طرفی» را در پیش بگیرند ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️ 🌸🍃 @mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور ┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣6️⃣•┈┈┈┈┈┈ 🔻جنگ ولد عباس با ارمنی‌ها و شعله‌های جنگ جهانی 🔹اشاره 🔹در کتاب‏ ‏الغیبة نعمانی به نقل از «کعب‌الأحبار»، به جنگ ولد عباس با جوانان ارمنی و سپس آذربایجان اشاره شده است: 🔹 حَرْبِ وُلْدِ الْعَبَّاسِ مَعَ فِتْيَانٍ أَرْمِينِيَّةٍ وَ آذَرْبِيجَانَ تِلْكَ حَرْبٌ يُقْتَلُ فِيهَا أُلُوفٌ وَ أُلُوفٌ كُلٌّ يَقْبِضُ عَلَى سَيْفٍ مُحَلَّى تَخْفِقُ عَلَيْهِ رَايَاتٌ سُودٌ تِلْكَ حَرْبٌ يَشُوبُهَا (يُسْتَبْشَرُ فِيهَا) الْمَوْتُ الْأَحْمَرُ وَ الطَّاعُونُ الْأَغْبَرُ (الْأَكْبَرُ).[130] 🔹 جنگی میان فرزندان عبّاس (کنایه از اهل‌سنت تکفیری) با جوانان ارمنستان و آذربايجان رخ خواهد داد؛ چنان جنگى كه هزاران و هزاران نفر در آن كشته می‌شوند، هر جنگجو شمشيرى زيور يافته به دست می‌گيرد (کنایه از(استفاده از سلاح‌های پیشرفته) و پرچم‌هاى سياه بر آن به اهتزاز در می‌آيد، آن جنگى است كه به مرگ سرخ و طاعون بسيار خطرناک نیز آميخته است و منتهی می‌شود. 🔹البته همه یا بخشی از محتوای آن در کتاب الفضائل[131]، تفسیر البرهان[132]، اثبات الهداة[133] و نوادر الاخبار[134] نیز ذکر شده است.[135] 🔹گزارش فوق در واقع، فقره‌ای از مجموعه عباراتی است که از «کعب الاحبار» نقل شده و در «کتب شیعی» انعکاس یافته و در ضمن بخشی از «اعترافات»[136] وی در فضیلت و برتری امام علی و ظهور منجی ادیان، در ادامه به «نشانه‌های ظهور» در آخرالزمان نیز پرداخته شده است. اما علاوه بر اینکه سند این گزارش به «کعب الاحبار» منتهی می‌شود، مشکل دیگر این است که نمی‌توان به آن، اصطلاح «حدیث» اطلاق نمود. زیرا کعب الاحبار، در زمان پیامبر ایمان نیاورد[137] و این گزارش را از کسی نیز نقل نکرده که به معصوم منتهی شود. البته بنابر نقل‌های تاریخی، کعب الاحبار[138] بعد از اینکه به ظاهر اسلام می‌آورد، اخبار «ملاحم و فتن آخرالزمان» را از کتاب «انبیاء پیشین» برای مسلمانان بیان می‌کرده است[139] اما کعب الاحبار در این نقل قول‌ها نیز صداقت کامل نداشته و حق و باطل را با هم می‌آمیخته[140] و از اینرو تشخیص سره از ناسره در این نقل قول‌ها از کتب انبیاء پیشین که به معصوم نیز منتهی نمی‌شود، بسیار سخت است. 🔹البته به صرف این‌که در سند گزارش، شخصی از پیروان مکتب خلفاء و از راویان اهل‌سنت، قرار گرفته است، دلالت بر جعلی بودن همه محتوای آن ندارد؛ کما این‌که اهل‌بیت نیز در سخنان خویش بر این «مبنا» تاکید فرموده‌اند[141] و معیار پذیرش، موافقت با عقاید حقه شیعی هرچند از زبان راویان عامه و مخالفین -البته به عنوان مؤید در کنار احادیث صحیح و معتبر شیعی- می‏باشد و نمونه‌های مختلفی از آن را می‏توان در میراث حدیثی بیان نمود[142]؛ بنابراین مانوربر روی این نوع گزارش‌ها و انتساب آن به معصوم، صحیح نیست و صرفا زمانی قابل استناد است که شاهدی از آن در منابع شیعی باشد و یا در واقعیت محقق شود ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️ 🌸🍃 🌿🌸 @mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور ┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣7️⃣•┈┈┈┈┈┈ 🔻ولد عباس: مخالف مذهب شیعه 🔹ثابت و یقینی است که شیعه در جنگ ناحیه آذربایجان، نقش بی‌طرف را ایفا می‌کند و شرکت ندارد (فَكُونُوا أَحْلَاسَ بُيُوتِكُمْ). حال افرادی که افکار آلوده سیاسی خویش را مباحث علمی می‌آمیزند، چگونه مدعی هستند «ولد عباس» بر حکومت شیعی ایران قبل ظهور منطبق است و آیا شیعه ایران با ارمنی‌ها در جنگ ناحیه آذربایجان خواهند جنگید (حَرْبِ وُلْدِ الْعَبَّاسِ مَعَ فِتْيَانٍ أَرْمِينِيَّةٍ)؟ خیر[144]. زیرا به قرینه اینکه شیعه در این جنگ شرکت نمی‌کند. 🔹«بنی‌عباس» مذکور در احادیث مهدویت، کنایه از حکومت‌های عربی مخالف منهج اهل‌بیت[145] و «ولد عباس» نیز اشاره به پروش‌یافتگان حکومت‌های عربی مخالف شیعه و مکتب اهل‌سنت تکفیری (که حتی در رنگ سیاه لباس و پوشش نیز خود را به بنی‌عباس شبیه کردند) و متعلق به «جریان ابقع»[146] مستقر در فتنه شام قبل ظهور است[147] و نشانگر این است که یکی از طرف‌های جنگ با نظامیان ارمنستان، گروه‌های سلفی مخالف شیعه خواهند بود. لازم به ذکر است، زبان روایات در بیان اسامی شخصیت‌های ظهور، نمادین، رمزآلود، کنایه‌ای و حاکی از حقایق و واقعیاتی است. ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️ 🌸🍃 @mensejjil
24.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور ┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣0️⃣•┈┈┈┈┈┈ 🔻« تصویر بالا » : افشاگری امام‌جمعه اردبیل از فتنه جنگ در آذربایجان ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️ 🌸🍃 @mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور ┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣9️⃣•┈┈┈┈┈┈ 🔻ائتلاف نظامی «اخوان ‌الترک» و «ولد عباس» در جنگ آذربایجان 🔹سوالی که مطرح می‌شود «ولد عباس» مستقر در فتنه شام، چگونه در منطقه آذربایجان با جوانان ارمنی به جنگ خواهند پرداخت؟[150] با تشکیل «خانواده حدیثی» و به قرینه اینکه از دسیسه‌چینی ترک‌ها در خرابی آذربایجان، سخن به میان آمده است، احتمال دارد گروه‌های تکفیری مخالف شیعه توسط ترک‌ها از منطقه شام به صحنه جنگ آذربایجان منتقل شوند. و یکی از دلایل عمده خرابی منطقه آذربایجان در نتیجه ورود جماعت سلفی به این مناطق رقم خواهد خورد. زیرا در روایات، برای ترک‌ها دو مرحله نظامی مخرّب، مطرح شده است، نقش‌آفرینی نظامی در منطقه آذربایجان و نیز گسیل قدرت نظامی به شرق سوریه: 🔹 لِلتُّرْكِ خَرْجَتَانِ: خَرْجَةٌ مِنْهَا خَرَابُ آذَرْبِيجَانَ، وَ خَرْجَةٌ يَخْرُجُونَ فِي الْجَزِيرَة[151]؛ لِلتُّرْكِ خَرْجَتَانِ: إِحْدَاهُمَا يُخَرِّبُونَ أَذَرْبِيجَانَ، وَ الثَّانِيَةُ يَشْرَعُونَ مِنْهَا عَلَى شَطِّ الْفُرَات‏.[152] 🔹به قرینه اینکه «ترک‌ها» وارد جزیرۀ[153] در مناطق محل عبور فرات می‌شوند، پس به یقین، مقصود «اخوان الترک» نقش‌آفرین در منطقه شام است که در مراحل پایانی فتنه شام[154] به جزیرة الشام (مناطق مابین رقه و دیرالزور) در شرق سوریه[155] حمله نظامی می‌کنند: 🔹 تُخْسَفُ‏ قَرْيَةٌ مِنْ قُرَى الشَّام‏ ... وَ سَيُقْبِلُ إِخْوَانُ التُّرْكِ حَتَّى يَنْزِلُوا الْجَزِيرَة.[156] 🔹جنگ ایران و ترکیه در آخرالزمان؟ 🔹نکته مهم و شایان ذکر اینکه هرچند حضور جماعت تکفیری سلفی در مرزهای کیان شیعه، خطرساز و تهدید امنیت ملی، تلقی می‌شود لکن با تاکید امام معصوم بر عدم مداخله نظامی مستقیم با طرف‌های درگیر در جنگ ناحیه آذربایجان (فَكُونُوا أَحْلَاسَ بُيُوتِكُمْ)، از اینرو با فتنه‌گری‌های «اخوان الترک»، نباید مواجهه مستقیم نظامی داشت تا سرانجام با دست خویش، خود را در مهلکه شرق سوریه (قرقیسیا) در مواجهه با دشمنان شیعه هلاک نمایند و در واقع اخوان الترک، سپر بلای شیعه در تقابل نظامی با دشمن اصلی، سفیانی موردحمایت غربی‌ها خواهند شد ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️ 🌸🍃 @mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور ┈┈┈┈┈┈┈•3️⃣1️⃣•┈┈┈┈┈┈ 🔻دیپلماسی مواجهه با فتنه «اخوان الترک» در جغرافیای ظهور 🔹بنابراین دیپلماسی حکومت زمینه‌ساز در مواجهه با فتنه‌انگیزی «اخوان الترک»، باید مبتنی بر خویشتنداری و در عین حال پاسداری از مرزهای جغرافیای کیان شیعه باشد؛ زیرا هرچند در «ابتدا» فتنه شام، ترک‌ها با رومی‌ها، اشتراک منافع دارند اما در نهایت بعد از وقوع حوادثی باهم اختلاف شدید پیدا خواهند کرد به گونه‌ای که منجر به جنگ در برخی مناطق نیز خواهد شد: 🔹 اسْتَثَارَتْ عَلَيْكُمُ الرُّومُ وَ التُّرْكُ وَ جُهِّزَتِ الْجُيُوشُ ... وَ يَتَخَالَفُ التُّرْكُ وَ الرُّومُ وَ تَكْثُرُ الْحُرُوبُ فِي الْأَرْض‏.[166] 🔹 زمانى كه رومی‌ها و ترک‏ها، غبار فتنه را عليه شما بلند كردند و بر شما بشورند و لشکرها آماده و تجهيز شوند ... آنگاه و ترک‏ها با رومی‌ها اختلاف پیدا می‌کنند و جنگ در نقاط مختلف گسترش پیدا می‌کند. 🔹به نظر می‌رسد بعد از اعلان «مارقة الشام»[167]، به دلیل پیشروی نظامی اخوان الترک در شرق سوریه، از علل اصلی اختلاف ترک‌ها با غربی‌ها است. و همانطور که بیان گردید با فتنه‌گری‌های «اخوان الترک» در جغرافیای ظهور، نباید مواجهه مستقیم نظامی داشت تا سرانجام با دست خویش خود را در مهلکه شرق سوریه (قرقیسیا) در مواجهه با دشمنان شیعه هلاک نمایند. ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️ 🌸🍃 @mensejjil
7.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور ┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣2️⃣•┈┈┈┈┈┈ 🔻« تصویر بالا » : پناهیان: ذکر برخی نشانه‌های ظهور از باب رصد تحرکات دشمن است و الزاما به معنای وقوع آن نیست ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️ 🌸🍃 @mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور ┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣8️⃣•┈┈┈┈┈┈ 🔻ولد عباس: تروریست‌های تکفیری سیاه‌پوش 🔹جنگ ولد عباس با ارمنی و آذربایجان ، تلمیحی است به اینکه بعد از این که جماعت تکفیری سلفی، وارد معرکه جنگ در قفقاز شدند، ابتدا با ارمنی‌ها و سپس با خود آذربایجانی‌ها خواهند جنگید. و از آنجا که گروه‌های تکفیری مخالف شیعه، تمرکز نظامی در فتنه شام، دارند؛ بنابراین حضور جماعت تکفیری مخالف شیعه (ولد عباس) در منطقه قفقاز، بیانگر این است که با انتقال آنان از فتنه شام به معرکه جنگ ناحیه آذربایجان، «جنگ‌های نیابتی» در این سرزمین نیز شکل خواهد گرفت. در منازعه آذربایجان، ترکها در طرف مقابل رومی‌ها قرار خواهند گرفت. زیرا علاوه بر اینکه از اختلاف ترک‌ها و رومی‌ها[149] به دلیل تضاد منافع سخن به میان آمده است؛ جریان ولد عباس که مورد حمایت ترک‌ها است، با سفیانی مورد حمایت غربی‌ها نیز در شرق سوریه خواهند جنگید. ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️ 🌸🍃 @mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور ┈┈┈┈┈┈┈•3️⃣0️⃣•┈┈┈┈┈┈ 🔻تهدید اردوغان رهبر ترکیه به مشارکت در تجزیه ایران 🔹توضیح اینکه: سفیانی بعد از تسلط بر الکور الخمس شام[157] و تثبیت قدرت در دمشق[158]، آنگاه در مسیر حمله به عراق[159] ناگزیر در منطقه قرقیسیا دیرالزور در شرق سوریه[160] با «اخوان الترک» که از قبل تا «جزیرة الشام» پیشروی نظامی داشته‌اند[161] و نیز با بنی‌قیس همپیمان ترک‌ها در قرقیسیاء در شرق سوریه وارد جنگ خواهد شد[162]؛ بنی قیس، ساکنان اهل‌سنت شرق سوریه هستند که البته امتداد قومیتی آن در مناطق غرب عراق تا بغداد نیز وجود دارد[163] و از فتنه‌گری آنان و جنگ در مناطق بنی قیس قبل از ظهور نیز در کتب معتبر سخن به میان آمده است[164]؛ لازم به ذکر است از سفیانی به عنوان نقمت و عذاب برای دشمنان شیعه، نام برده شده است (السُّفْیانِی نَقِمَةً لَكُمْ مِنْ عَدُوِّكُم) و دشمنان مشغول جنگ با یکدیگر خواهند شد (أَعْدَاءَكُمْ یقْتَتِلُونَ فِی مَعَاصِی اللَّهِ وَ یقْتُلُ بَعْضُهُمْ بَعْضا) که عبارة اخری «جنگ جبّارین» با یکدیگر است در حالیکه شیعه از مناطق جنگ به دور است (وَ أَنْتُمْ فِی بُیوتِكُمْ آمِنُونَ فِی عُزْلَةٍ عَنْهُم) ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️ 🌸🍃 @mensejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور ┈┈┈┈┈┈┈•3️⃣2️⃣•┈┈┈┈┈┈ 🔻به زمین خوردن اردوغان ترکیه 🔹رویای اردوغان با اسب عربی 🔹سناریوی جنگ در همسایگان شمالی و تاثیر آن بر امنیت ایران قبل ظهور 🔹هرچند احتمال دارد شیعیان مظلوم منطقه آذربایجان و سایر مناطق، طعمه خواسته‌های نامشروع حاکمان و قدرت‌های استعماری گردند. زیرا نقمت و بلا هرگاه واقع شود، فرقی بین گناهکار و دیگران نیست و در آتش جنگ، تر و خشک باهم می‌سوزد[168]؛ اما وظیفه محور مقاومت شیعی و حکومت زمینه‌ساز باید در حد توان و استطاعت، مانع از قتل و خونریزی گردد و حتی در جهت خنثی کردن فتنه دشمنان، تمهیداتی ولو با کمک غیرمستقیم برای مقابله با اقدامات «دشمن اصلی» صورت گیرد. ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️ 🌸🍃 @mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور ┈┈┈┈┈┈┈•3️⃣3️⃣•┈┈┈┈┈┈ 🔻اتحاد پنهان اردوغان و نتانیاهو علیه ایران در جنگ قره‌باغ 🔹و البته اگر بنا بر حمایت نیز باشد[169]، باید در حمایت معنوی از شیعیان و پشتیبانی از جبهه‌ای باشد که در طرف مقابل دشمنان واقعی (مثلث غربی عبری و عربی) قرار گرفته است که البته تشخیص این امر نیز دشوار خواهد بود: 🔹 قلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ... إِنِّي كُنْتُ أَحْمِلُ السِّلَاحَ إِلَى أَهْلِ الشَّامِ فَأَبِيعُهُ مِنْهُمْ فَلَمَّا أَنْ عَرَّفَنِيَ اللَّهُ هَذَا الْأَمْرَ ضِقْتُ بِذَلِكَ وَ قُلْتُ لَا أَحْمِلُ إِلَى أَعْدَاءِ اللَّهِ فَقَالَ احْمِلْ إِلَيْهِمْ فَإِنَّ اللَّهَ يَدْفَعُ بِهِمْ عَدُوَّنَا وَ عَدُوَّكُمْ يَعْنِي الرُّومَ وَ بِعْهُمْ فَإِذَا كَانَتِ الْحَرْبُ بَيْنَنَا فَلَا تَحْمِلُوا.[170] 🔹طبق گزاره حدیثی فوق که در دیگر کتب معتبر شیعی نیز نقل شده است[171]، از امام معصوم درباره فروش سلاح و کمک نظامی به برخی از طرف‌های درگیر در «منطقه شام» که در جبهه حق قرار ندارند اما در حال جنگ با دشمن اصلی شیعه هستند، استفسار می‌شود و امام چنین پاسخ می‌گویند: حتما سلاح بفروشید و در اختیارشان قرار دهید. زیرا به واسطه این کار، دشمنان شیعه، دفع و نابود می‌شوند اما هرگاه جنگ با شیعه رخ داد، دیگر اقدام به فروش سلاح نکنید. ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️ 🌸🍃 @mensejjil
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور ┈┈┈┈┈┈┈•3️⃣4️⃣•┈┈┈┈┈┈ 🔻ترافیک پرتعداد پروازهای ترابری بین کشور آذربایجان با رژیم منحوس اسرائیل و ترکیه 🔹از مجموعه آنچه بیان گردید، آنچه از «آینده‌پژوهی مهدوی» مستفاد است، درگیری نظامی در آذربایجان، آتش جنگ و فتنه (نَار مِنْ آذَرْبِيجَان) قابل سرایت به سایر کشورها که تلاش‌های بین‌المللی برای توقف آن نیز کارساز نخواهد شد (لَا يَقُومُ لَهَا شَيْ‏ءٌ) و نیز به دلیل اینکه ترک‌ها از عوامل اصلی دخیل در تخریب آذربایجان هستند[172]؛ قطعا یکی از دلایل اختلاف غربی‌ها با ترک‌ها[173] در حوادث منطقه آذربایجان خواهد بود و به قرینه اینکه در گزارش جنگ «ولدعباس با جوانان ارمنی و آذری» نیز از کلیدواژه‌های مشترک با جنگ جهانی (قتل آلاف آلاف، موت احمر و طاعون) استفاده شده است[174]، بیانگر این است آتش جنگ در منطقه آذربایجان در کنار اختلاف ترکها با رومی‌ها و نیز در کنار حوادث فتنه شام در شرق سوریه قرقیسیا، از عوامل شعله‌های شرارت آتش «جنگ جهانی قبل ظهور»[175] است.[176] 🔹ضمن اینکه آتش آذربایجان، طراحی چندبُعدی به منظور عملیات ایذایی، بحران‌سازی و تاثیر منفی بر امنیت مناطق در مرزهای شمالی ایران است؛ بنابراین، استراتژی شیعه و دیپلماسی زمینه‌ساز پیرامون جنگ منطقه آذربایجان در عصر ظهور، باید مبتنی بر «بی‌طرفی» (فَكُونُوا أَحْلَاسَ بُيُوتِكُمْ) و در عین حال راهبرد امنیتی محور مقاومت شیعی، اوج «اقتدار نظامی» (فَاسْعَوْا إِلَيْهِ) در دفاع از کیان شیعه در جغرافیای ظهور باشد. ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️ 🌸🍃