⭕️ واکنشِ قابلِ تأمل #محمد_دلاوری، مجری برنامه تهران بیست، به گفتگوی زنده تلویزیونی #رئیس_جمهور با مردم:
🔹این «گفتِ» زنده با مردمه نه «گفت و گو»؛
با احترام به استادان خودم، بد نیست در این برنامه «مجری» کلا حذف شود، چون بود و نبودش فرقی نداره.
🔹 ظاهرا #سران_قوا، بعد از به قدرت رسیدن، شأنشان بالاتر از اینه که «پاسخ» بدهند. این سنت همیشگی بوده.
🔹 كسی توجه كرد #وزارت_نفتى كه هفته قبل با تركمنستان و آذربايجان #قرارداد_بينالمللی رسمی علنی امضا كرد هم #تحريم تگ SDGT داشت هم تگ IFSR؟ و هيچ معافيتی هم از جانب خزانه دارى برای اين قرار داد صادر نشده ولی از اول دی اجرايی مى شود.
🔺 پ. ن: تگ SDGT مربوط به تروریسم است و تگ IFSR مربوط به تحریمهای نظام مالی ایران است.
🖋 #مجید_شاکری (اقتصاددان) (+)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨ببینید و به حال مجلس گریه کنید...
🌀نمایندههایی که یکباره فعال شدند!
#سید_یزدان_حبیبی
✅صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
#جهاد_تبیین
#دوگانههای_سرنوشتساز
❇️ذکر این مطالب برای این است که این عناوین، این سرفصلهایی که ما عرض میکنیم، به وسیلهی شما آقایان با علمیّتی که دارید، با مهارتی که دارید، با توانایی تجزیه و تحلیلی که دارید، تبیین بشود برای مردم و به صورت گفتمان دربیاید
🔻چند #دوگانه را من عرض میکنم در این زمینه؛ یعنی نوع مواجهه به چند صورت میتواند تصویر بشود:
◀️ گاهی مواجههی ما با این حوادث
✅ #مواجههی_فعّال است،
گاهی
❌#مواجههی_انفعالی و مواجههی منفعل.
🔷 فعّال یعنی اینکه وقتی با یک حادثهای روبهرو میشویم، نگاه کنیم ببینیم ما در قبال این حادثه - برای دفع آن، برای رفع آن، برای تضعیف آن، یک جاهایی برای تقویت آن - چه کار باید بکنیم؛ فکر کنیم و فعّال وارد میدان بشویم؛ این مواجههی فعّال.
🔴 مواجههی انفعالی این است که وقتی یک حادثهی تلخی، سختی، مشکلی پیش میآید، بنا کنیم آه و ناله کردن، دائم به زبان آوردن، دائماً گفتن، مدام تکرار کردن؛ بدون اینکه یک تحرّکی در مقابل آن داشته باشیم. پس دو جور مواجهه داریم: مواجههی فعّال، مواجههی انفعالی.
⏪ از نگاه دیگر:
❇️ #مواجههی_ابتکاری یا
❌ #مواجههی_عکسالعملی
🔴مواجههی عکسالعملی این است که فرضاً وقتی در مقابل یک #دشمن قرار گرفتیم، و دشمن ما را به یک میدان مواجههای میکشانَد، ما هم برویم در همان میدان، و طبق برنامهریزی او - که یک حرکتی انجام میدهد - مثل خود او یک حرکتی انجام بدهیم؛ این مواجههی انفعالی است، این مواجههی عکسالعملی است؛ یعنی در واقع حرکت ما تابعی از نوع حرکت او است.
❇️ #مواجههی_ابتکاری این است که نه، فرضاً دشمن از یک ناحیهای به ما حمله میکند، ما از ناحیهی دیگری به او حمله کنیم، ما به شکل دیگری ابتکار عمل را به دست بگیریم و نوعی برخورد کنیم که مثلاً ضربه بزنیم. این دو جور مواجهه است.
🗓 بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری؛ ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
#پای_درس_تفسیر #امام_خامنهای_روحی_فداه
📜"وَكَذٰلِكَ جَعَلناكُم أُمَّةً وَسَطًا لِتَكونوا شُهَداءَ عَلَى النّاسِ وَيَكونَ الرَّسولُ عَلَيكُم شَهيدًا" بقره؛ ۱۴۳
🔹 به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از #ادبیّات_دشمن استفاده نکنید. دشمنان #انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات #تندرو و #میانهرو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانهرو است.
🔹 آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها #امام_بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بندهی حقیر هستم. میانهرو حرف قشنگی است امّا اسلام اینجوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را!!!
🔹 اسلام، طرفدار میانه و طرفدار «وسط» است: "وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا". امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل منحرف است: "اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطیٰ هِیَ الجادَّة"؛ این #نهج_البلاغه است.
🔹 راه میانه یعنی راه مستقیم، راه جادّه. اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است. پس در مقابل میانهرو تندرو نیست؛ در مقابل میانهرو منحرف است. آن کسی میانهرو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛
❇️امّا در جادّه، بعضیها تندتر میروند و بعضیها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ "سابِقوا اِلی مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم"؛ جلوتر بروید.
🔹 آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است.
⚠️دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آنهایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در #راه_انقلاب مصمّمتر و پایدارترند؛ حزباللّهیها را میگویند تندرو. میانهرو [هم] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد.
🗓 بیانات در دیدار مردم نجفآباد؛ ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
🔴 برخورد محکم و قاطع حضرت امام خمینی که کمتر شنیده اید
🔻قابل توجه نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی کشور به خصوص دادگاه ویژه روحانیت
🔸 محمد رحمانی پژوهشگر تاریخ معاصر نوشت:
🔹 نسبت به یکی از روحانیون مطرح متوجه می شوند که حاج آقا با یک یا چند خانم دیگر در ارتباط است! فلذا آن خانم یا خانم ها دستگیر می شوند بازجویی شده و گزارشی تهیه می شود.
🔹 خبر به گوش #امام_خمینی می رسد او نیز دو تن از شاخص ترین افراد امنیتی اطلاعاتی و قضایی را احضار می کنند!
🔹امام می پرسد مگر کار اطلاعات این چیزها است که در #زندگی_خصوصی مردم سرک کشد! یکی از آن حضرات می گوید بلی دیگر غیر از این نیست!
🔹 امام که عصبانی شده بود تاکید می کند شما به چه حقی این کارها را میکنید؟! می گویند اعترافات فراوانی موجود است ...
🔹 امام حرفشان را ناقص می گذارد و می گوید هر کسی نظیر این اعترافات و شنودها را حتی بخواند #ازعدالتساقطاست
🔹 این دستور امام نه تنها درخصوص آن روحانی مطرح بلکه در خصوص متهمان امنیتی نیز بود.
🔹 یعنی اگر متهمی به خاطر بمب گذاری شنود است و همزمان روابط غیر شرعی وی کشف شود دادگاه حق برخورد و حتی طرح اتهام هم ندارد!
🔹 امام حاج احمد را صدا میزند و می گوید این را باید مکتوب کنیم!
🔹 مکتوب این فرمان می شود همین فرمان هشت ماده ای که در ۲۴ آذر ۱۳۶۱ آن هم در زمانی که کشور در شرایط امنیتی قرار داشت صادر شد.
🔹 هشت ماده ای که منشوری مهم از #حقوق_شهروندی است که هنوز هم جای ترویج و توجه و تبلیغ دارد جالب آنکه فرمان فقط روی کاغذ نماند و دستگاه قضایی #شخم زده شد!
🔹 تعدادی از مطرح ترین اعضای شورای عالی قضایی برکنار شدند یا استعفا دادند از جمله(بالا غیرتا حاشیه نکنید تاریخ می گم) #آیتالله_جوادیآملی!
🔹دادستان کل کشور یعنی مرحوم ربانی املشی برکنار و جای او آقای صانعی آمد!
🔹 بسیاری از دادستان های انقلاب در تعداد زیادی از استان ها با وجود آنکه در خط مقدم با مسائل امنیتی بودن برکنار شدند لازم به ذکر است اصلا اینها هیچ ربطی با آن پرونده اولیه نداشتند !
🔹 سایر عوامل امنیتی و قضایی در نامه دست جمعی به صورت محرمانه و غیر رسانه ای به مرحوم اردبیلی اعلام کردند اگر این شرایط ادامه یابد استعفا می دهند..
🔹 خبر به امام رسید، امام کوتاه گفت اگر به قصد فشار و جلوگیری از اصلاح چنین کردند #ازمنافقینبدترهستند
🔹 این پایان ماجرا نبود هیئت های چندگانه ای شکل گرفت تا وضعیت زندانیان را بررسی کند و هیئت های دیگر موظف شدند حتی عملکرد دولت را در رعایت حقوق شهروندی بررسی کنند.
🔹 بسیاری از زندانیان تحت نظر آیت الله منتظری شامل عفو شده آن هم در زمانی که خبری از رسانه و مطبوعات چندانی نبود.
🔹 همه اینها بخاطر این بود که امام خمینی احساس کرد رویه ای خلاف اسلام و اخلاق در کشور سامان یافته است.
🔹 امام همچنین دستور میده این نظیر بازجویی ها و شنودها #امحا شوند.
🔹 اون افراد یک نسخه از قبل به آقای خامنه ای رییس جمهور وقت داده بودند که ایشان میگه خدا را شکر فرصت نکردم گزارش را باز کنم که مشمول سقوط از عدالت بشوم چون امام گفته بود هرکسی اینها را بخواند از عدالت ساقطه..
⚫️تاریخسازی به سبک کدیور؛ خاطرهسازی مجعول و بهتان به علامه طباطبایی(ره)
🔴پاسخ بنیاد تاریخپژوهی به بهتان تاریخی کدیور علیه علامه طباطبائی رحمهالله
🔹نقطه آغاز کدیور برای روایت مناسبات علامه طباطبائی و انقلاب اسلامی این جمله است: «اولین شهید این انقلاب، اسلام بود» کدیور جمله مزبور را به علامه طباطبایی نسبت داده و با رویکردی جزمگرایانه آن را « نظر نهائی وی [علامه] دربارهی انقلاب 1357 و جمهوری اسلامی» قلمداد کرده است. این جمله برای کدیور مبدأ تحلیل به حساب میآید، و با تکرار همین جمله آن را دلیل بر تفاوت منظر بنیادین علامه طباطبائی با امام خمینی در تحولات اجتماعی تلقی کرده است. او در نهایت چنین نتیجه گرفته است که علامه طباطبائی هرگز «جزء حامیان انقلاب 57 یا پشتیبانان نظام جمهوری اسلامی قرار نمیگیرد.»
🔸محسن کدیور طی چهار یادداشت تلاش کرده تا علامه طباطبائی را به اصطلاح، «عالمی ضد انقلاب» معرفی کند. اما پرسشی که به ذهن هر خواننده منصفی خطور میکند آنست که مستند کدیور برای این جمله و دلیل او برای این نسبت دادن چیست؟...
متن کامل یادداشت
🔊 بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ رئیس پیشین سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی:
📍میترسیم اصرارهای ایران باعث کوتاه آمدن جامعه جهانی شود، تحریم ها رفع شده، ایران به پول دست پیدا کند و این باعث برتری این کشور نسبت به ما در منطقه شود/فعلا توانایی حمله به ایران را نداریم اما تمام سعی ما فشار به اروپا و آمریکا است تا توافقی حاصل نشود...
#عربی
❇️ختمی برای افزایش روزی از مرحوم آیةالله بهجت قدسسره
🔷سوال کردند دستورالعملی برای ازدیاد روزی بفرمایید مسبب ازدیاد روزی چیست؟
🔶 بله! گفتهاند، تجربه کردهاند همین ختم واقعه را حتی در غیر دوشنبه اول ماه بهجا آوردهاند، دیدهاند همان آثار را دارد.
🔸منظورتان از واقعه همان ختم شب شنبه است؟ ختم واقعهای که شب شنبه میخوانند؟
🔷ختم دوشنبه منظور است.
اگر اول ماه قمری دوشنبه شد، در آنجا وارد شده است؛ اما تجربه کردهاند که نهخیر!
چگونگی بهجا آوردن ختم سوره مبارکه واقعه
از روز دوشنبه (اول ماه قمری)
❇️چون اول ماه، دوشنبه باشد، باید خواندن این سوره مبارکه را با طهارت و رو به قبله آغاز کرد. روز اول یک مرتبه، روز دوم دو مرتبه، روز سوم سه مرتبه و با همین آهنگ به تعداد سوره افزوده میشود تا چهاردهمین روز که باید چهارده مرتبه سوره مبارکه واقع خوانده شود. البته دعایی که در ادامه میآید، هر روز بعد از اتمام تلاوت سورههای مبارکه، باید خوانده شود!
«يا مُسَبِّبَ الْأَسْبابِ وَ يَا مُفَتِّحَ الْأَبْوابِ اِفْتَحْ لَنا الْأَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ
وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]
اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي وَ رِزْقُ عِیالي فِي السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ
وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ
وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيدًا فَقَرِّبْهُ
وَ إِنْ كَانَ قَرِيبًا فَيَسِّرْهُ وَ إِنْ كانَ يَسِيرًا فَكَثِّرْهُ
وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَخَلِّدْهُ وَ إِنْ كانَ مُخَلَّدًا فَطَيِّبْهُ
وَ إِنْ كانَ طَيِّبًا فَبارِكْ لِي فِيهِ
وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ يَا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ وَ وَحْدانِيَّتِكَ
إِنَّكَ عَلی كُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ
وَ إِنْ كانَ عَلی أَيْدِي شِرارِ خَلْقِكَ
فَانْزَعْهُ وَ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ وَ لَا تَنْقُلْنِي إِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ»
مرحوم مجلسی رحِمهالله از امام سجاد علیهالسلام نقل میفرماید که در روزهای پنجشنبه در مدت برگزاری این ختم به جای دعای فوق و پس از اتمام سورههای شریفه، دعایی که در ادامه آمده، باید قرائت شود؛
«يا واحِدُ يَا ماجِدُ يَا جَوادُ يَا حَليمُ يَا حَنّانُ يَا مَنّانُ يَا كَريمُ
أَسْأَلُكَ تُحْفَةً مِنْ تُحَفاتِكَ تَلُمُّ بِها شَعْثي وَ تَقْضي بِها دَيْني وَ تُصْلِحُ بِهَا شَأْني
بِرَحْمَتِكَ يَا سَيِّدي
اَللّهُمَّ إِنْ كانَ رِزْقي فِي السَّماءِ فَأَنْزِلْه
وَ إِنْ كانَ فِي الأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ
وَ إِنْ كانَ بَعيدًا فَقَرِّبْهُ وَ إِنْ كانَ قَريبًا فَيَسِّرْهُ
وَ إِنْ كانَ قَليلًا فَكَثِّرْهُ وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَبارِكْ لي فيهِ
وَ أَرْسِلْهُ عَلَى أَيْدي خِيَارِ خَلْقِكَ
وَ لَا تُحْوِجْني إِلَى شِرارِ خَلْقِكَ
وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ [بِكَيْنُونَتِكَ] وَ وَحْدانِيَّتِكَ
اَللّهُمَّ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ وَ لَا تَنْقُلْني إِلَيْهِ حَيْثُ يَكُونُ إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ
[يا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا واحِدُ يَا مَجيدُ يَا بَرُّ يَا كَريمُ] يَا رَحيمُ يَا غَنِيُّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
وَ تَمِّمْ عَلَيْنا نِعْمَتَكَ وَ هَنِّئْنا كَرامَتَكَ وَ أَلْبِسْنا عافِيَتَكَ»
بهنقل از کتاب «بهجت الدعا»: ص ٣۶٢ تا ٣۶۴.
#معنویت_اولویت_اولیت
#قویترین_واکسن_دعاست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس عرب:
📍فراموش نکنید این آمریکا بود که توافق با ایران را زیرپا گذاشت/اسرائیل میخواهد تنها قدرت هستهای در منطقه باشد/ایرانی ها ملتی هستند که برای بافت یک فرش مدت زمان طولانی وقت میگذارند...
#عربی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اگر این نظام از دست بره...
👤استاد محمدحسین فرج نژاد
🦊 آنتی روباه
🦊 آنتی روباه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😡🤔 #چرا_شرف_نداری ای #ساکت ؟!!!
🔴ظلم میبینی، انحرافات فکری اخلاقی میبینی، منکر میبینی
#چرا_حرف_نمیزنی ؟!!!
#بازگشت_به_انقلاب
#محافظهکاری_قتلگاه_انقلاب
💢 ساده و بیآلایش میگم:
والله و بالله که مسألهی کرونا، این دوگانهی دشمنشاد کن واکسنی نیست...
تمام منازعه بر سر این است که از بین هفت مکتب بزرگ جهانی، فقط دو مکتب دارای ایدئولوژی برای ادارهی آیندهی جهان باقی مانده است:
1⃣ لیبرالیسم با محوریت آمریکای شمالی و اروپای غربی که مدعی #نظم_نوین_جهانی باقی مانده است؛
2⃣ #تشیع با محوریت ولایت در جمهوری اسلامی ایران که طرح #تمدن_نوین_اسلامی را معرفی نموده؛
جنگ، بر سر بریدن آخرین نفسهای نحس شیطان است که سعی دارد #وقت_معلوم را کمی به تعویق بیندازد.
جنگ بر سر تحقق هر چه سریعتر #والعاقبة_للمتقین است.
🔶 تاریخ! تو شاهد باش که قریب به دو سال، سعی شب و روزمان میان مردم و مسئولان چه بود...
✅ بیدار شویم!
همه بیدار شویم و این خانهی صاحبالامر (عج) را از اختلافات کاذب پاک کنیم.
💠 بیدار شویم و باور کنیم نسل ما، نسل ظهور است اگر برخیزیم...
✍️مهندس شکوهیانراد
▪️رسایی گفته بود:
روحانی مظنون به قتل پسرشه
۱۷ سال رفت و آمد مشکوک به انگلیس داشته
مدرک تحصیلیش با سرقت علمی به دست اومده
به احتمال زیاد دو تابعیتیه
روحانی هم ازش شکایت کرد، اما دادگاه رسایی رو تبرئه کرد
من دیگه حرفی ندارم |:
"ایشیخاکی"
👈 فحاشی همسر رضاخان بابت هووی مدرن!
💥 تاجالملوک: میدانستم توی گرسنه، روزی که به نوا برسی، اول زن خواهی گرفت!
🔹چه باید گفت؟ شرح جشن عقد رضاخان و فحاشی تاج الملوک به او و هووی مدرن را خودتان بخوانید و از این زاویه شاه را از نگاه همسرش پیشینه شناسی کنید. البته این ازدواج خالی از رنگ و بوی سیاسی نبود.
📚 خاطرات عین السلطنه، ج۸، ص۶۴۹۷
اسرار تاریخ
🔺 یک سند عجیب از ازدواج سوم رضاخان!
🔹الان دستنویس مرحوم پدرم، استاد منذر را میدیدم که از ترکشهای خانوادگی در ازدواج سوم رضاخان میگوید!
توضیح بیشتر اینکه: رضاخان، چهار بار ازدواج کرد و از هر کدام از این ازدواجها صاحب تعدادی فرزند شد. همسر اول وی دخترداییاش (تاجماه) بود. این ازدواج به دلیل مرگ زودهنگام همسرش، دوامی نداشت. همسر دوم رضاخان نیمتاج (تاجالملوک آیرملو) فرزند میرپنج تیمورخان مشهور به آیرملو بود که در سال 1295ش با رضاخان ازدواج کرد. رضاخان به مدد پدر همین خانم، مراتب بالای نظامی را بهدست آورد و به فرماندهی دیوزیون قزاق رسید. چون زمان ازدواج، رضاخان یک قزاق ساده بود و درجهاش پایینتر از تیمورخان بود، تاجالملوک به رضاخان فخرفروشی میکرد و پدرش را عامل پیشرفت او میدانست. همین امر سبب مجادلههای طولانی وی و رضاخان، که روحیه انعطافناپذیری داشت، میشد.
زندگی رضاخان، بعد از کودتایِ 1299ش، یکباره دگرگون شد؛ مردم، دیگر رضا را با عناوین «رضا قزاق»، «رضا میرپنج»، و عناوین دیگر قبلی نمیشناختند. او کودتا کرده، به سردار سپه موسوم شده و گرفتاریهای بسیاری بر سرش ریخته بود و هیچکس نمیتوانست حدس بزند با آنهمه مشغله، در خانه نیز کودتا خواهد کرد. ماجرای کودتای خانگی سردار سپه از آنجا آغاز شد که تاجالملوک (همسر۲ رضاشاه)، خلقوخویی تند داشت و از بالا به رضاخان نگاه میکرد و درنتیجه نزاعی دائمی بین دو خلق تند برقرار بود.
اما وقتی رضاخان به فکر ازدواج جدید افتاد و در سال 1300ش با نوه مجدالدوله قاجار، ازدواج کرد، توپخانه لسانی تاجالملوک شروع به بمباران رضاخان کرد.