eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
188هزار عکس
170.6هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️ در انسان و جامعه (بخش سوم و پایانی) 🔷 به انسان مى‏دهد، یعنى او را از و بندگى و آزاد مى‏کند، رشته و طمع و و و را از گردنش برمى‏دارد و به این ترتیب ریشه رقّیتها و را از بین مى‏برد. 💠اثر اخروى تقوا 🔷اثر در این است که گناهان گذشته را پاک مى‏کند، کفاره عمل گذشته است، یعنى [گناهان گذشته را] محو مى‏کند: وَ یُکَفِّرْ عَنْکُمْ سَیِّئاتِکُمْ. مقصود این است‏ که را جبران مى‏کند، چون [همراه با] است. کسى که یک آلودگیهایى در گذشته داشته، هنگامى باتقوا خواهد بود که از آن آلودگیها توبه کند. پس اثر آن گناهان گذشته پاک مى‏شود، مجازات اخروى هم از انسان سلب مى‏شود، یعنى خدا دیگر بنده باتقوایش را به خاطر گناهان گذشته‏اش مجازات نمى‏کند.  🔷وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظیمِ‏ خدا صاحب فضل و بزرگ است. قرآن کریم در این آیات مى‏خواهد ما را توجه بدهد که اگر ایمان ما باشد و اگر عمل ما باشد و اگر جامعه ما جامعه مسلمان باشد، مشمول انواعى از عنایتهاى الهى خواهیم بود و موفقیتها خواهیم داشت. «انْ تَتَّقُوا اللَّهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقاناً؛ داشته باشید تا ‏_بین باشید»؛ و این خودش چه است که یک فرد یا یک جامعه روشن‏بین باشد. 🔷گاهى قرآن بر همین اساس داستان نقل مى‏کند، یعنى جریانهایى از تاریخ مسلمین نقل مى‏کند که به موجب این جریانها نشان مى‏دهد که در صدر اول، خداوند چگونه پیغمبر خودش را و به تبع، مؤمنینى را که همراه او بودند، چون بر راه حق و بر راه خدا و بر بودند مؤیَّد کرد و از چه مضایق و تنگناهایى نجات داد، و برعکس دشمنان آنها را با آن همه قدرت و سطوت، با آن همه طنطنه و طُمطُراق نیست و نابود کرد. همه اینها را به صورت درس عملى بیان مى‏کند. [۱] پی نوشت [۱] مطهری، مرتضی، مجموعه آثار شهید مطهری، آشنایى با قرآن ۱-۵، ۱۳۷۷ش، ج ۲۶، صص ۲۲۳-۲۲۲ پدیدآورنده: حمید حنائی نژاد منبع: وبسایت راسخون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 حقیقتِ خیانتکاران 💬 آیت الله جوادی آملی 🔹 اینکه ذات أقدس الهی در قرآن کریم فرمود بعضی ها بدتر از حیوان هستند: ﴿أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَل‏﴾، این تحقیر نیست، سبّ نیست، فحش نیست، بی ‌ادبی نیست، بد دهنی نیست، این یک تحلیل علمی است، چرا؟ 🔹 این جمله را در پرانتز عرض کنم قبل از اینکه مرغداری و اینها باشد، در خانه‌ ها مرغ بود، اینها برای خودشان و گاهی هم مهمان می ‌آمد، این مرغ را می ‌کشتند. سال ۱۳۳۴ بود یا ۱۳۳۵ بود، در حدود ۶۵ یا ۶۶ سال قبل یک روز رفتم خدمت مرحوم علامه طباطبایی _ ایشان هم مثل سایرین در خانه ‌شان چند‌تا مرغ بود و این مرغ‌ ها گاهی می‌ آمدند جلوی ایوان و گاهی هم مزاحم بودند _ ما اولین بار این مطلب بلند آسمانی را از ایشان شنیدیم، فرمودند این مرغ‌ هایی که در خانه‌ های ماست، ما هرگز اینها را نمی ‌کشیم، اینها پیر می ‌شوند و می ‌میرند، بعد به روایت برخوردیم که این دستور دین است ائمه فرمودند مرغ می‌خواهی از بیرون بخر، گوسفند می‌خواهی از بیرون بخر، گوسفندی که خودت آوردی تربیت کردی، این را نکش که از گوشت آن استفاده کنی! این با عاطفه هماهنگ نیست، این دستور دین است. حالا این پرانتز بسته. 🔹 چرا قرآن فرمود یک عده از حیوانات پست‌ تر هستند؟ این مرغ خانگی که قبلاً بود هر کدام از اعضای خانه، وقتی کنار این مرغ می ‌رفتند، این از ترس فاصله می‌ گرفت و می ‌رفت؛ اما همین که چهار‌تا تخم مرغ پیدا شد و این را گذاشتند زیر پَرش، این روی آن نشسته و مادر شده، از این به بعد هر کس بخواهد نزدیک شود، این حمله می ‌کند! اگر کسی از کشور خود دفاع نکند، از سرزمین خود دفاع نکند، از ناموس خود دفاع نکند، از حیوان پست ‌تر است! 🔹 نمونه دوم: جسارت است، این سگ شکاری که خوب تربیت شد، در این سنگلاخ ‌ها و دامنه ‌های کوه یک کبک دری را اگر کسی بزند، این سگ با تمام تلاش و کوشش در این سنگلاخ‌ ها می‌ رود و خود را به خطر می ‌اندازد تا آن را پیدا کند و بیاورد؛ گرسنه است و تشنه است و کبک دری هم گوشت لذیذی است اما این را به دندان می‌ گیرد، از همه این سنگلاخ ‌ها عبور می ‌کند، می‌ آید نزد صاحب خود دُم می‌ جنباند؛ یعنی من امین هستم! چرا قرآن می ‌گوید اگر کسی اختلاسی یا نجومی بود از حیوان پست ‌تر است؟ قرآن ادب دارد نه اینکه تحقیر کند، نمی ‌خواهد به کسی فحش بگوید، این تحلیل است؛ حیوان که تربیت شود، این است. کدام سگ شکاری است که خلاف کرده است، با اینکه خود گرسنه و تشنه است؟! این صاحب، گوشت را می ‌خورد بعد استخوان آن را می ‌اندازد پیش او. اگر خدا در قرآن فرمود یک عده از حیوانات پست ‌تر هستند، این تحقیق است، نه تحقیر! ۱۳۹۶/٠۷/۲۶ aparat.com/v/1shnA
‌🔰 اسراف، زندگی را خراب میکند 💬 ‌رهبر انقلاب‌ اسلامی: 🔹 اسراف را در جامعه کم کنیم. مردهای ما، زنهای ما، جوانهای ما، پیرهای ما، اسراف را -اسراف در لباس، اسراف در خوراک، اسراف در تجمّلات زندگی، اسراف در زینتها و آویزه‌های گوناگون- [کنار بگذارند]. یا چشم‌وهم‌چشمی که در این عروسی، در این مهمانی، این خانم این‌جوری پوشیده، این‌جوری زینت آویخته به خودش، از این نشانه‌ی آرایش و مانند اینها استفاده کرده، من نباید عقب بمانم، اینها همان خطاها و خطرهای بسیار بزرگ است. همینها است که زندگی را خراب میکند، همینها است که در جامعه بی‌عدالتی به وجود می‌آورد.
🔰 مرعشی گفته ما اشتباه کردیم از رهبری دور افتادیم! ما می‌خواهیم به رهبری و دولت راهکار بدیم! 🔹 قربون دستتون، شما همون راهکارهای التقاطی که به ابداع کننده مانور تجمل دادید و سال‌ها یک ایران رو با لیبرالیسم اسلامی از نهضت اسلامی دور کردید کافیه. خروجی تفکر شما غرق شدن در استخر فرح بود. ✍ پوریا فاضل
19.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 | نقش حاج قاسم سلیمانی در توسعه حرم امام علی(ع)، حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل و حرم امامین عسکریین (ع) 🔹 قسمت سیزدهم؛ بازسازی عتبات عالیات، توسعه حرمین شریفین و ده ها اقدام عمرانی در کشور عراق چگونه توسط حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت
🔰 بیکارترین رشته‌های دانشگاهی در ایران 🔹 ۴۰ درصد از دانش آموختگان رشته علوم رایانه، ۲۷ درصد از هنر، ۲۶ درصد از معماری و ساختمان سازی، ۲۲ درصد از فیزیک، حقوق، علوم زیستی و کشاورزی، ۲۱ درصد از حرفه‌های مهندسی، ۲۰ درصد از علوم رفتاری و اجتماعی، بازرگانی و علوم اداری، ۱۹ درصد از دامپزشکی و خدمات پزشکی، ۱۸ درصد از ریاضیات و آمار بیکار هستند. donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3833496
هدایت شده از mesaghمیثاق
13890606_2627_1281k.mp3
1.6M
🏴 غزلی تقدیم به ساحت حضرت ام‌البنین علیهاالسلام زن رشک حور بود و تمنای خود نداشت چون آسمان نظر به بلندای خود نداشت اسمی عظیم بود که چون راز سر به مهر در خانه‌ی علی سَرِ افشای خود نداشت ▪️شعرخوانی آقای افشین علاء تقدیم به ساحت حضرت ام‌البنین علیهاالسلام در دیدار شاعران سال ۱۳۸۹ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از mesaghمیثاق
✍🏻 مرقومه رهبرانقلاب در قرآن تقدیمی به مادران چشم انتظار شهدای مفقود الاثر 🏴 بمناسبت وفات حضرت ام البنین(س) ☑️ @Khamenei_ir
صدای جدایی حوزه از سیاست، خواسته استعماری انگلیس خبیث موضع‌گیری صریح علیه 🔹گزیده سخنان جناب آقای ، امام جمعه محترم قم: ▫️غیرت دینی بدون عقلانیت منجر به جدایی از ولایت می‌شود. همه ما و شما در مقابل جنگ نرم دشمن باید با عقلانیت و غیرت با تمام ظرفیت و توان به صحنه بیاییم و چهره شهر خون، قیام، جهاد و اجتهاد را در تراز و شأن مردم ولایتمدار، انقلابی و با بصیرت قم باز آرایی کنیم. ▫️در دوازدهمين اجلاسیه اعضای جامعه مدرسین و علمای بلاد، رویکرد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نسبت به مسائل روز بیان شد که مهمترین آنها دفاع از نظام اسلامی در برابر دشمنان تا پای جان، مخالفت با برخی از برخوردهای منفعلانه روحانیت نسبت به سیاست و شعار جدایی دین از سیاست و لزوم توجه حوزه علمیه به کادرسازی برای نظام است. ▫️مقام معظم رهبری در دیدار تصویری با مردم قم، قیام تاریخی ۱۹ دی را نشان دهنده عمق اعتقاد دینی و غیرت دینی همراه با عقلانیت مردم خواندند و با اشاره به کینه عمیق آمریکا به نظام که برخاسته از تقابل در اعتقادات است فرمودند باید با درک وظیفه، امید، وحدت و قدرت به سمت چشم انداز آینده حرکت کینم و مسئولان هم باید با تقویت حرکت های مردمی برای حل مشکلات مردم تلاش کنند. ▫️راز دشمنی دشمن با علما در توان موج آفرینی آنها است. موج در آوردن اقیانوس عظیم ملت مقابل استکبار فقط کار عالم و مرجع دینی است. ▫️از همین‌جا می‌شود راز دشمنی عمیق دشمن با علما، دین و فقه سیاسی را درک کرد؛ رهبر انقلاب امام خمینی(ره) را مظهر غیرت دینی همراه با عقلانیت دانستند و فرمودند آیت الله مصباح یزدی، هم در غیرت دینی در اوج بود و هم در عقلانیت یک فیلسوف به معنای واقعی کلمه بود. ▫️کلیدواژه رهبر معظم انقلاب از قیام ۱۹ دی، توجه به مقتضیات زمان، عقلانیت و غیرت دینی بود. ▫️عقلانیت بدون غیرت دینی منجر به محافظه کاری و سستی از انجام وظایف است و غیرت دینی بدون عقلانیت منجر به جدایی از ولایت و افتادن در دامی که خوارج نهروان در آن افتادند است. ▫️برخی از روحانیت با تحریف تاریخ حوزه به مردم آدرس غلط می‌دهند. امروز در میان حوزویان باید شخصیت‌هایی را الگو قرار دهیم که از عقلانیت و غیرت دینی برخوردار باشند. ▫️برخی از حوزویان به جای عقلانیت دینی شعار جدایی دین از سیاست را سر می دهند و غیرت دینی و جوشش حوزویان را نشانه گرفته اند و با تحریف تاریخ حوزه به مردم آدرس غلط می‌دهند. ▫️استعمار انگلیس و استکبار جهانی از روحانیت ضربه های سنگینی خورده است. امروز حوزه آگاه و بیدار است و صدای جدایی حوزه از سیاست صدای جنگ نرم دشمن و خواسته استعماری انگلیس خبیث است. ▫️برخی تلاش می کنند غیرت دینی را بی منطقی و خشونت بنامند ولی حقیقت این است که غیرت دینی همراه با عقلانیت و برخاسته از بصیرت است و بصیرت شعبه ای از عقلانیت است بنابراین غیرت دینی عامل نجات کشور و تبدیل تهدید به فرصت است. ▫️هر جا مشکلات فرهنگی وجود دارد یا ناشی از بی‌غیرتی دینی یا ضعف عقلانیت و برنامه ریزی نکردن است. ▫️همه ما و شما در مقابل جنگ نرم دشمن باید با عقلانیت و غیرت با تمام ظرفیت و توان به صحنه بیاییم و چهره شهر خون، قیام، جهاد و اجتهاد را در تراز و شأن مردم ولایتمدار، انقلابی و با بصیرت قم باز آرایی کنیم.
تقدیم به پیشگاه ام الادب، ام الوفاء، ام الغیره ای فلک یک مه و سپهر سه اختر شیرخدا را خجسته همدم و همسر فاطمــه دوم بــهشت ولایـت یـار عـلی، نایــب بتـول مطهر یوسف زهرا توجهش به تو بانو زینب‌کبری تو را صدا زده مادر امّ‌بنیــن، مــام شیـر خـداوند امّ‌ادب، آفتاب خانـه ی حیـدر خوانده کنیـز عزیز فـاطمه خود را ای بـه ادب از همه زنان جهان سر برده به میراث از تو عشق و ادب را حضـرت عبـاس در حضــور بـرادر کرده نثار قدوم یوسف زهرا چــار گل سـرخ و چار لاله ی پرپر ای پسر تو حسین دوم زهرا ای بــه بنینت ســلام آل پیمبر از همگان برترنـد خیـل شهیدان رتبه ی عباس توست ز آن همه برتر نیست عجب گر که با زیارت زهرا گــردد اجــر زیــارت تــو برابــر رویــت مــانند آفتــاب درخشـان بــختت بالاتــر از سپهــر مــدوّر غبطـه بـه عبـاس تو برند شهیدان با همه قدر و جلال در صف محشر زائــر بــاب البقیـع تـوست دل ما ای نفس جـان بـه تربـت تـو معطر روی ارادت نهاده‌ایم بر آن خاک حـاجت دائـم گرفته‌ایم از آن در روز وفات تـو گشت شهـر مدینه محفل اندوه و اشک و ناله سراسر کاش که بودند چار دسته گل تو تا که زنند از غمت به سینه و بر سر حیف نه عباس داشتی و نه عثمان آه نه عون تو بـا تو بود نه جعفر آب شدی در فراق یوسف زهرا گـرچه تــو را بــود داغ‌هـای مکرر دوست نه تنها گریست بر تو که می‌زد بــر دل دشمــن شــرار آه تـــو آذر در کـف عبـاس تـوست حاجت کونین گرچـه جـدا شـد ورا دو دست ز پیکر دست جدا گشت و دیده شد هدف تیر نیــزه بــه سینــه، عمـود آهن بر سر بـر تــو و عبــاس تــو ســلام هماره ای پــدر و مــادرم فــدای تــو مادر گـــر بگــذارند دشمنــان تو «میثم» گیرد چون جان خـود مـزار تو در بر