.
تا فرصت هست، جبران می کند؟!
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
shabnameh867.mp3
10.83M
ایران به ساخت سلاح هسته ای نزدیک شده ؟
........................
هیاهوی اخیر برای چیست ؟ ایران به ساخت سلاح هسته ای نزدیک شده است ؟
شبنامه / این روزها دبیر کل آژانس جلساتی را با مقامات رژیم صهیونیستی در فلسطین برگزار کرده است / آمریکایی ها به دنبال حساس کردن جهان به مسئله هسته ای ایران هستند / ادعای آنها این است که ایران به ساخت سلاح هسته ای نزدیک شده / این همه هیاهو برای چیست ؟ / قسمت۸۶۷
آقای تحلیلگر
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
#توییت آقای تحلیلگر
او با صاحب قلمهای مخالف رفیق است
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
#توییت آقای تحلیلگر
استندآپِ #شاهزاده
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
🎥 ورود قوه قضائیه به موضوع کاخ ویلای جنجالی مازندران
رئیس سازمان بازرسی:
🔸 ۴ پرونده برای ساخت و ساز غیرمجاز در حریم روستای سالدوزکلا شهرستان سیمرغ استان مازندران تشکیل شده است.
🔹علاوه بر ارسال گزارش این ساخت و ساز غیرمجاز برای استاندار مازندران، گزارشهای کیفری علیه مدیر وقت بنیاد مسکن قائمشهر، مسئول فنی بخشداری و همچنین دهیار روستای سالدوزکلارا به مراجع قضایی ذیصلاح ارسال کردیم.
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️
☄
⭕️زن در حصار جاهلیت مدرن (بخش اول)
🔸با مطالعه تاریخ و نگاهی به تحولات متعددی که در دوره های متفاوت و در مکانهای مختلف به وقوع پیوسته، میتوان دریافت، #زن و جایگاه او همواره در تمامی این تحول ها ـ چه از نوع اصلاحی و چه از نوع انقلابی آن ـ یکی از ویژگی های مهم تغییرهاست. در اروپایی که مدرنیته در آن به ظهور رسید، یکی از کلیدی ترین ویژگی های آن، تحول در موقعیت و #جایگاه_زنان بود. این شرایط تا جایی پیش رفت که #نقش_زنان در جامعه، اغلب، معیاری برای سنجش مدرن یا سنتی بودن آن جامعه بوده است. با همه آزادیهای زن در جوامع غربی، آنها با مقوله #جاهلیت_مدرن مواجه شدند. بر آنیم تا نشان دهیم چگونه #زن در فرهنگ مدرن غربی، مجدد زنده به گور شد و ریشه های این مسئله کدام اند؟ نحوه این زنده به گوری چیست؟ پیامدهای آن کدام است؟
💠بهره کشی از زنان با شعار پیشرفت زنان
🔹غرب تحول هایی را پیمود که ریشه در #رویکرد_سرمایه_داری دارد. سرمایه داری باعث صنعتی شدن یا همان #انقلاب_صنعتی شد. انقلاب صنعتی نیاز به کارگر داشت و مردها پاسخگوی این نیاز نبودند، لذا در انقلاب صنعتی #زنان و کودکان نیز در بدترین شرایط به کار گرفته شدند. طبق این ویژگی، #زن دیگر موجودی محصور در خانه نبود، و این حق را داشت که به اندازه مردان، پا به عرصه اجتماع بگذرد. در این میان، نقشهای سنتی مرتبط با جنسیت از میان برداشته و تلاشهایی شد تا با دورکردن #زنان از فضای سنتی، و وارد کردن آنها از فضای خانه به فضای اجتماع، هویتی به اصطلاح مدرن به آن ها بدهند.
🔹در همین رابطه روشنفکران غربی، ایده استقلال زنان را طرح کردند و این باور را گسترش دادند که اگر جامعه ای بخواهد مستقل باشد، ابتدا باید زنان آن مستقل شوند و سرنوشت جامعه را به سرنوشت زنان گره زدند. از سوی دیگر، انقلاب صنعتی به قدرتمند شدن کشورهای غربی انجامید، که نتیجه این افزایش قدرت، جنگ های جهانی اول و دوم بود که در مجموع بیش از پنجاه میلیون کشته داشت که غالب آن ها، مردهای سربازی بودند که در نبرد حضور داشتند و #زنان در این دوره، افراد بی پناهی شدند که ناچار بودند خودشان، زندگی خود را اداره کنند و #جامعه_غربی نیز دچار بحرانی جدی شد؛ بنابراین، در دنیای مدرن و صنعتی شده، که شعار اصلی آن پیشرفت بود، اتفاق هایی شکل گرفت که اگر در جوامع دیگر رخ میداد، به عقب ماندگی و مدرن نبودن آن جوامع نسبت داده میشد. #ادامه_دارد...
#زن #زنان
منبع: حوزه نت، به نقل از مجله پیام زن، شماره ۲۷۳، فضه خاتمی نیا
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️
☄
⭕️زن در حصار جاهلیت مدرن (بخش دوم)
🔸در اروپایی که مدرنیته در آن به ظهور رسید، یکی از کلیدی ترین ویژگی های آن، تحول در موقعیت و #جایگاه_زنان بود. این شرایط تا جایی پیش رفت که #نقش_زنان در جامعه، اغلب، معیاری برای سنجش مدرن یا سنتی بودن آن جامعه بوده است. با همه آزادی های زن در جوامع غربی، آن ها با مقوله ی #جاهلیت_مدرن مواجه شدند.
💠ورود زن به اجتماع به بهانه مدرنیته
🔹تغییر در #جایگاه_زن، حاصل استعماری بود که غرب و اروپای مدرن با آن به تمام نقاط - که از نظر اقتصادی برای آن ها سودمند بود - سرَک کشیدند و مردم و منابع آن ها را به بهانه متمدن و مدرن کردن، زیر #سلطه خود درآوردند. آن ها تلاش کردند تا #زنان را نیز به بهانه مدرن شدن، وارد عرصه اجتماع کنند، تا از این طریق، بتوانند در دنیای تازه صنعتی شده - که نیاز به کارگر داشت - از نیروی کارِ ارزان تر، #بهره_کشی کنند. از آن جایی که #زنان در مقایسه با مردان، دستمزدهای کمتری میگرفتند، بنابراین حضور هرچه بیشتر آنها در این دنیای صنعتی شده مدرن، بیش از پیش تبلیغ میشد.
🔹ما مخالف حضور زنان در جامعه نیستیم و نمیخواهیم نقش محوری و کاربردی زنان را در پیش برد اهداف جامعه، برای توسعه نادیده بگیریم؛ بلکه می خواهیم به این نکته اشاره کنیم که #استفاده_ابزاری از #زنان، تناسبی با فطرت و روحیه آنان ندارد، و نه تنها باعث پیشرفت شان نمی شود، بلکه در طولانی مدت، جامعه با تناقض های متعددی روبهرو می گردد. مشارکت اجتماعی زنان نیز در نظام غربی - که مادیگرایی و سودگرایی، تمامی جنبه های زندگی را در سلطه خود گرفته است - از این قاعده جدا نیست.
🔹در چنین جوامعی، #زنان پا به پای مردان به عرصه اجتماعی وارد میشوند و هدف اصلی از مشارکت آنان، #سودگرایی و #استفاده_ابزاری از زنان است. امام خمینی (ره) نیز اشاره کرده است: «مربی انسانها، #زن است، سعادت و شقاوت کشورها بسته به #وجودِ_زن است. زن، با تربیت صحیح خودش انسان درست می کند و با تربیت صحیح خودش کشور را آباد می کند. مبدأ همه سعادتها از دامن #زن بلند می شود». [۱] #ادامه_دارد...
پی نوشت:
[۱] صحیفه ی نور، ج ۷، ص ۳۳۹
منبع: حوزه نت، به نقل از مجله پیام زن، شماره ۲۷۳، فضه خاتمی نیا
#زن #زنان
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️ تاکتیک های جنگ روانی (بخش اول)
🔶 #جنگ_روانی از واژه هایی است که تاکنون تعریف های متنوع و گوناگونی براساس شرایط استفاده از آن، ارائه شده است.
🔹ارتش آمریکا در مارس ۱۹۵۵م در آئین نامه رزمی خود، تعریفی جالب از #جنگ_روانی در عرصه بین المللی ارائه کرد. جنگ روانی در آئین نامه یاد شده، اینگونه تعریف شده است: «#جنگ_روانی، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، تأثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد».
🔹به اعتقاد ویلیام داواتی، #جنگ_روانی عبارت است از: «مجموع اقداماتی که از طرف یک کشور، به منظور اثرگذاری و نفوذ بر عقاید و رفتار دولتها و ملتهای دیگر، در جهت مطلوب و با ابزارهایی غیر از نظامی، سیاسی و اقتصادی، انجام میشود». طرفداران این نگرش اغلب بر این باورند که #تبلیغات، جزء اصلی و اساسی جنگ روانی است، نه همه آن. #جنگ_روانی همچنین عبارت است از: مجموعه اقدامات تبلیغی - روانی یک کشور یا یک گروه، به منظور اثرگذاری و نفوذ بر عقاید و رفتار دولتها و مردم، در جهت مطلوب.
🔹در بخش های بعدی این نوشتار به توضیح اجمالی در مورد برخی از #تاکتیکهای_جنگ_روانی، از جمله سانسور، تحریف، ساختن یک یا چند دشمن فرضی، پاره حقیقت گویی، محک زدن، ادعا به جای واقعیت، شایعه، ماساژ پیام، کلی بافی، زمانبندی، حذف، قطره چکانی، دروغ بزرگ یا استفاده از دروغ محض، فوریت بخشیدن ساختگی به خبر و پیچیده کردن خبر برای عدم کشف حقیقت خواهیم پرداخت. #ادامه_دارد...
نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر
منبع: حوزه نت به نقل از جنگ روانی، معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها
#جنگ_روانی
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️فرزند آوری در آئینه آیات قرآن (بخش اول)
🔸امروزه یکی از مهمترین موضوعات مربوط به رفتارشناسی خانواده ها، مسأله #فرزندآوری و پایین آمدن نرخ فرزندآوری است. کاهشی که در ابعاد کلان، موجب #کاهش_رشد_جمعیت می شود و در دراز مدت ممکن است تبعاتی را برای جامعه به همراه داشته باشد که هم اینک موضوع سخن ما نیست.
🔹پایین آمدن #نرخ_جمعیّت در #جوامع_دینی مذموم شمرده می شود. با این حال ممکن است عده ای این ایده را مطرح کنند که لزوم فرزندآوری به هیچ وجه قابل استنباط از هیچ کدام از آیات قرآن نیست و از آنجایی که این کتاب آسمانی هیچ گونه خطابی را راجع به این موضوع متوجه پیروان خود نساخته، نباید و نمی توان مستظهر به آموزه های کتاب مقدس مسلمانان از آنها خواست که بچه دار شوند. به خصوص در شرایط سخت اقتصادی جامعه امروز که تأمین ابتدایی ترین لوازم نگهداری و مراقبت و تربیت کودکان با چالش مواجه می شود و برای والدین رؤیای ساختن حیاتی مرفه برای فرزندان شان را دست نیافتنی کرده است. در اینجا این سؤال مطرح می شود که آیا در واقع قرآن هیچ توصیه ای برای زاد ولد و فرزند آوری ندارد؟!
🔹در پاسخ به چنین سؤالی و پیش از ورود به جزئیات بحث می گوییم که ممکن است آیه ای در قرآن مجید یافت نشود که به صورت صریح و مستقیم دستور به فرزندآوری را متوجّه آحاد جامعه اسلامی و بشری کرده باشد، امّا در بسیاری از #آیات_قرآن #فرزندآوری با ویژگی ها و تعابیری توصیف شده که جای هیچ شک و شبهه ای را باقی نمی گذارد که در گفتمان وحیانی این کتاب مقدس، موضوع فرزندآوری و #ازدیاد_نسل #امری_مطلوب و پسندیده است. ضمن اینکه بسیاری از احکام و دستورات دین اسلام به صورت صریح و جزئی تر در آئینه روایات منعکس شده است. در میان آیات قرآن، تعبیرها و توصیفات بسیار ستوده ای برای فرزندان و فرزندآوری وجود دارد که در بخش های بعدی این نوشتار به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. #ادامه_دارد...
نویسندگان: حجّة الاسلام احمد حیدری - علی غبیشاوی
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#فرزند #فرزندآوری
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️فرزند آوری در آئینه آیات قرآن (بخش دوم)
🔸در بسیاری از آیات #قرآن_کریم #فرزندآوری با ویژگی ها و تعابیر بسیار ستودهای توصیف شده که جای هیچ شک و شبهه ای را باقی نمی گذارد که در گفتمان وحیانی این کتاب مقدس، موضوع فرزندآوری و #ازدیاد_نسل #امری_مطلوب و پسندیده است، ضمن اینکه بسیاری از احکام و دستورات دین اسلام به صورت صریح و جزئی تر در آئینه روایات منعکس شده است.
💠به برخی از آیات قرآن که تعابير بسیار پسندیده ای برای فرزند و فرزندآوری در آنها وجود دارد اشاره میکنیم:
1⃣آیه ۴۶ سوره کهف: در این آیه کریمه می خوانیم: «الْمالُ وَ الْبَنُونَ زينَةُ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ الْباقِياتُ الصَّالِحاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَواباً وَ خَيْرٌ أَمَلاً؛ مال و #فرزند، #زينت_زندگى_دنياست و باقيات صالحات [ارزش هاى پايدار و شايسته] ثوابش نزد پروردگارت بهتر و اميدبخش تر است!». در این آیه شریفه موقعيت مال و ثروت و نيروى انسانى كه دو ركن اصلى حيات دنياست مشخص شده اند. در اینجا #فرزندان در کنار اموال به عنوان شكوفه ها و گل هايى معرفی می شوند که بر شاخه هاى درخت زندگی می رویند. #داشتن_فرزند در کنار برخورداری از اموال، یکی از مهمترین سرمايههاى زندگى دنياست، چرا كه براى رسيدن به هر مقصودى از مقاصد مادى حتما مورد نیاز است و به همين دليل آنها كه بر تخت قدرت مى نشينند، در کنار مال اندوزی، سعى در جمع آورى اين نيرو نیز مى كنند؛ مخصوصا در زمان هاى گذشته هر كس فرزندان بيشترى داشت خود را نيرومندتر احساس مى كرد، چرا كه آنها يكى از دو ركن اصلى قدرت او را تشكيل مى دادند. [۱]
🔹نکته لازم به ذکر این است که اگرچه این آیه اموال و #فرزندان را زینت زیست دنیوی می داند، امّا به تصریح بخش انتهایی آیه یعنی «الدُّنْيا وَ الْباقِياتُ الصَّالِحاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَواباً وَ خَيْرٌ أَمَلاً» این امور زینت هایی زودگذرند که اگر از طريق قرار گرفتن در مسير «الله» رنگ جاودانگى نگيرند بسيار بى اعتبارند. [۲] با این حال بنا به تعبیر آیه ۳۱ سوره اعراف یعنی «يا بَنِي آدَمَ خُذُوا زِينَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ»، این زینت ها می توانند با استقرار و ثبات قدم صاحبانشان در مسیر الهی تمام ناشدنی و در مقدس ترین مکان ها نیز قابل همراهی با آدمی گردند. #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] تفسیر نمونه، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الإسلامية، تهران، ۱۳۷۱ش، چ دهم، ج ۱۲، ص ۴۴۵
[۲] همان
نویسندگان: حجّة الاسلام احمد حیدری - علی غبیشاوی
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#فرزند #فرزندآوری
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️ تاکتیک های جنگ روانی (بخش دوم)
🔸 دو تعریف از جنگ روانی؛ #جنگ_روانی، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، #تأثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد. همچنین #جنگ_روانی عبارت است از: مجموع اقداماتی که از طرف یک کشور، به منظور #اثرگذاری و نفوذ بر عقاید و رفتار دولتها و ملتهای دیگر، در جهت مطلوب و با ابزارهایی غیر از نظامی، سیاسی و اقتصادی، انجام میشود.
💠برخی از مهم ترین تاکتیک های جنگ روانی
1⃣ #سانسور؛ سانسور عبارت است از #حذف_عمدی موادی از جریان عبور آگاهیها، به منظور شکل دادن عقاید و اعمال دیگران. این حذف عمدی، میتواند به دو شکل صورت پذیرد: سانسور در ساده ترین معنی اش، رسیدگی و آزمایش پیامهای کثیرالانتشار، توسط اولیای امور، برای بازداشت موادی است که از نظر آنان نامطلوب است. این شکل سانسور، همان ایجاد مانع قبلی یا عملی، برای جلوگیری از انتشار مواد نامطلوب است که میتواند شامل حذف واژه ها، عبارات یا جملاتی خاص، توسط سانسورگر باشد؛
🔹اما #سانسور در شکل گستردهتر آن، میتواند در برگیرنده هر نوع تلاشی جهت تضعیف یا جلوگیری از انتشار مواد نامطلوب از نظر برخی از اولیای امور باشد. بدین ترتیب، ممکن است دولتی جلوی انتشار اطلاعات یا اخباری را که میتوانند بازتابی مخالف یا ناموافق بر مقامات آن دولت داشته باشند، بگیرد، یا ممکن است دولت مذکور، اقدام به صدور مجوزهایی کند که از این راه، انتشار مواد نامطلوب را دچار مشکل یا فترت سازد. از طرف دیگر، ممکن است اولیای امور، اقدامی تنبیهی نیز بر ضد متخلفان در پیش گیرند؛ بدین منظور که مطمئن شوند متخلفان، دیگر دست به خلاف نخواهند زد و نیز دیگران را از انتشار موادی دارای ایراد، برحذر دارند.
2⃣ #تحریف؛ یکی از رایجترین شیوه های پوشش خبری و مطبوعاتی، #تغییر_متن_پیام به شیوه های مختلف، از طریق #دستکاری خبر است. در مسئله تحریف، سه پدیده به چشم میخورد که عبارتند از: تعدیل، شاخ و برگ دادن و جذب. یک خبر در حین انتقال از شخصی به شخص دیگر، به تدریج، کوچکتر از گذشته، قابل فهم تر و از نظر بازگو کردن، ساده تر میشود. در حین عمل انتقال متوالی خبر، بسیاری از جزییات اصلی خبر، کم کم تعدیل میشوند. تجربه هایی که در مورد تحریف انجام شده، نشان میدهد که بسیاری از جزئیات موجود، در ابتدای زنجیره انتقال، به شدت حذف میشوند. هر بار که خبر تحریف شده نقل میشود، میزان جزئیات، هرچند با کندی، کاهش می یابد. در همان زمانی که عمل تعدیل انجام میگیرد، شاخ و برگهای دیگری به خبر اضافه میشود. شاخ و برگ دادن به خبر بر ادراک انتخابی و حفظ انتخابی موضوع در ذهن و نقل جزئیات کمی از موضوع اصلی، مبتنی است. #ادامه_دارد...
نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر
منبع: حوزه نت به نقل از جنگ روانی، معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها
#جنگ_روانی
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️
☄
⭕️زن در حصار جاهلیت مدرن (بخش سوم)
🔸در اروپایی که مدرنیته در آن به ظهور رسید، یکی از کلیدی ترین ویژگی های آن، تحول در موقعیت و #جایگاه_زنان بود. این شرایط تا جایی پیش رفت که #نقش_زنان در جامعه، اغلب، معیاری برای سنجش مدرن یا سنتی بودن آن جامعه بوده است. با همه آزادی های زن در جوامع غربی، آن ها با مقوله ی #جاهلیت_مدرن مواجه شدند.
💠استفاده ابزاری از زن و جاهلیت مدرن
🔹برای حضور #زن در جامعه، نباید به طور محض از #غرب و دنیای مدرن تقلید کنیم؛ زیرا غرب با همه ادعای مدرن و متمدن بودن خود - گرچه از نظر اقتصادی و تکنولوژیکی به پیشرفت هایی دست یافته است - نمی تواند ادعا کند که مشکلی ندارد و با تناقض ها دست و پنجه نرم نمی کند. #جامعه برای پیشرفت خود به #حضور_زنان نیازمند است، اما زن نباید به دلیل حضور در جامعه، #انسان_بودن خود را فراموش کند و راه را برای #استفاده_ابزاری جامعه از خود، هموار سازد و رفته رفته حضور او تنها به پیشبرد لذت های مادی و شهوانی محدود شود. اگر جامعه ای بخواهد به سوی پیشرفت گام بردارد، باید به این نکته توجه کند که #نقش_خانواده را نمی تواند در رسیدن به این مهم انکار کند.
🔹اگر #زن محور و کانون اصلی خانواده است، نباید تنها به دلیل حضوری پررنگ در اجتماع، نقش خود را در پرورش و حفظ #خانواده_موفق نادیده بگیرد، که بدین ترتیب در طولانی مدت، نه تنها خودِ او، بلکه اجتماع نیز با مشکل های بیشماری روبهرو می شود. ورود زن به اجتماع نباید به فساد اخلاقی و بی بندوباری منجر شود که در نهایت، فروپاشی خانواده و به دنبال آن فروپاشی جامعه را از درون در پی خواهد داشت. #نظام_سرمایه_داری در #غرب، نیازهای روحی و معنوی را با نیازهای مادی جایگزین کرده و بدیهی است در چنین وضعیتی، گرچه شرایط از گذشته بهتر شده، اما رفته رفته به پدیده #جاهلیت_مدرن بدل گردیده است. #ادامه_دارد...
منبع: حوزه نت، به نقل از مجله پیام زن، شماره ۲۷۳، فضه خاتمی نیا
#زن #زنان
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️ تاکتیک های جنگ روانی (بخش سوم)
🔸 دو تعریف از جنگ روانی؛ #جنگ_روانی، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، #تأثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد. همچنین #جنگ_روانی عبارت است از: مجموع اقداماتی که از طرف یک کشور، به منظور #اثرگذاری و نفوذ بر عقاید و رفتار دولتها و ملتهای دیگر، در جهت مطلوب و با ابزارهایی غیر از نظامی، سیاسی و اقتصادی، انجام میشود.
💠برخی از مهم ترین تاکتیک های جنگ روانی
3⃣ ساختن یک یا چند #دشمن_فرضی: این، یکی از شیوه های قدیمی سیاسیون کهنه کار است که قدرت را در اختیار دارند و برای بقا و ماندگاری در حکومت، از آن استفاده میکنند. این شیوه به مطبوعات نیز رخنه کرده است. در این شیوه، سعی میشود تا سایر رسانه ها و مطبوعات یا سایر سیاستمداران و احزاب در #چشم_مخاطبان، به شکل یک #دشمن نشان داده شوند. همیشه داشتن یک #دشمن_فرضی، میتواند اقدامات طرف مقابل را محق و معتبر جلوه دهد و زمینه را برای هر نوع اقدامی، فراهم آورد. استفاده از این شیوه، میتواند برای متحد کردن افراد داخل یک کشور نیز مفید واقع شود. هنگام بحرانهای اقتصادی و سیاسی و یا خطرات سیاسی که از درون یک کشور را تهدید میکنند، وجود یک دشمن فرضی خارجی، میتواند سرپوشی بر بحرانها باشد و اتحاد داخل کشور بر ضد آن بحران ها را میسر سازد.
4⃣ #پاره_حقیقت_گویی: گاهی حادثه، خبر یا سخنی مطرح میشود که از نظر منبع، محتوای پیام، مجموعه ای به هم پیوسته و مرتب است که اگر بخشی از آن نقل و بخشی نقل نشود، جهت و نتیجه پیام، منحرف خواهد شد. این از رویه های رایج مطبوعات است که معمولاً متناسب با جایگاه و جناح سیاسی ای که به آن متمایل هستند، بخشی از خبر را نقل و بخشی را نقل نمیکنند. این شیوه به خصوص در انتشار نظرات رهبران سیاسی، بسیار متداول است. استفاده از تیترهای اصلی روزنامه ها، مطابق با میل و سلیقه آن روزنامه، از نمونه های بارز #پاره_حقیقت_گویی است. #ادامه_دارد...
نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر
منبع: حوزه نت به نقل از جنگ روانی، معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها
#جنگ_روانی
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️
☄
⭕️زن در حصار جاهلیت مدرن (بخش چهارم)
🔹در اروپایی که مدرنیته در آن به ظهور رسید، یکی از کلیدی ترین ویژگی های آن، تحول در موقعیت و #جایگاه_زنان بود. این شرایط تا جایی پیش رفت که #نقش_زنان در جامعه، اغلب، معیاری برای سنجش مدرن یا سنتی بودن آن جامعه بوده است. با همه آزادی های زن در جوامع غربی، آن ها با مقوله ی #جاهلیت_مدرن مواجه شدند.
💠زن به گونه ای دیگر زنده به گور میشود
🔹 #حقوق_زن در گذشته، به طور افراطی نادیده گرفته می شد و در #غرب زن ها را به بهانه زن بودن، تحقیر می کردند و آن ها را در انجام فعالیت های مهم - چه در امور خانه و چه در محیط بیرون ـ ناتوان می دیدند و به هر نحوی تلاش می کردند تا هویت زن ها را، به مثابه یک انسان، نادیده بگیرند. امروزه نیز، با #استفاده_ابزاری و افراطی از #زن در جوامع مدرن ـ که حضور او را بیش از گذشته در عرصه اجتماعی پررنگ کرده است - همچنان هویت او، به مثابه یک انسان، نادیده گرفته می شود. امروزه در مقایسه با گذشته، زن ها رفاه نسبی بیشتری دارند؛ اما از طرفی دیگر، نیازهای معنوی و روحی آن ها و نیز فطرت شان فراموش شده است؛ به عبارت دیگر، در دنیای به اصطلاح مدرن #غرب که زن، بیشتر، یک کالای لوکس و پرزرق و برق است، گونه ای دیگر از #جاهلیت_مدرن شکل گرفت که در آن، زن به گونه ای دیگر، زنده به گور می شود.
🔹ریشه فلسفی این #جاهلیت به اندیشه های اومانیستی (انسان گرایی) بر میگردد و ریشه در اندیشه های افرادی، چون نیچه دارد. در این رویکرد، انسان رها از ارزش، تصور می شود و می تواند هرگونه می خواهد زندگی کند؛ لذا زن در این میان، لذتبخش ترین تفریح و لعبت برای این فضاست. امروزه در #کشورهای_غربی برای اینکه به اصطلاح عدالت را رعایت کند، حقوق مشابهی را برای مردان و زنان در نظر میگیرند، و از این روست که از شغل گرفته تا مشارکت در زندگی، زن باید در کنار مرد باشد و به اندازه وی، وظیفه بر عهده دارد؛ مثلا از زنها در ارتش و جنگها استفاده میکنند، و این استفاده از زنان، جز تخریب روحیه ظریف و پاک آنها و تبدیل آنان به موجودهایی خشن و بی روح چه پیامد دیگری میتواند داشته باشد؟ آیا برابری زن با مرد، لزوماً به این معناست که زن باید هم چون مرد، در تمامی مشاغل و عرصه ها ـ که به طور ذاتی برای مردان طراحی شده است ـ حضوری فعال داشته باشد؟ در #رویکرد_اسلامی، برعهده گرفتن چنین مشاغلی از سوی زنان، فقط در حد ضرورت است. #ادامه_دارد...
منبع: حوزه نت، به نقل از مجله پیام زن، شماره ۲۷۳، فضه خاتمی نیا
#زن #زنان
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️ تاکتیک های جنگ روانی (بخش چهارم)
🔸 دو تعریف از جنگ روانی؛ #جنگ_روانی، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، #تأثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد. همچنین #جنگ_روانی عبارت است از: مجموع اقداماتی که از طرف یک کشور، به منظور #اثرگذاری و نفوذ بر عقاید و رفتار دولتها و ملتهای دیگر، در جهت مطلوب و با ابزارهایی غیر از نظامی، سیاسی و اقتصادی، انجام میشود.
💠برخی از مهم ترین تاکتیک های جنگ روانی
5⃣ #محک_زدن: گاهی برای ارزیابی اوضاع جامعه و طرز تفکر مردم جامعه درباره موضوعی خاص، که نسبت به آن حساسیت وجود دارد و یا برای دریافت نظر حاکمان و یا گروهی خاص یا صنفی از جامعه، خبری منتشر میشود که عکس العمل نسبت به آن، زمینه طرح هدفهای بعدی قرار میگیرد. #عوامل_تبلیغاتی سعی میکنند برای دریافت نظر گروهی خاص و یا حتی افراد جامعه، با انتشار یک موضوع، عکس العمل آنها را مورد ارزیابی قرار دهند و سیاستهای آینده خود را نسبت به آن، طراحی کنند؛ مثلاً برای ارزیابی نظر مردم ایران درباره رابطه با آمریکا، خبری منتشر میشود تا پس از محک زدن آن، موضوعات جدی تری را در این باره منتشر سازند.
6⃣ #ادعا_بجای_واقعیت: رسانه های خبری برای دستیابی به اهداف مورد نظر خود، گاهی ادعاهایی بر ضد افراد، گروه های مختلف و رسانه های رقیب مطرح می کنند و آنان را مجبور به پاسخگویی مینمایند. در واقع، در این روش، اخبار مخابره شده و یا به چاپ رسیده، نوعی #ادعا به جای واقعیت را در #ذهن_مخاطب تداعی میکند، و با استفاده از کلماتی نظیر ادعا، منبع خبر، سعی میکند خبر را از دست ندهد و نیز درستی و نادرسی خبر را به گردن منبع مدعی آن انداخته، چنانچه خبر مورد تایید قرار گرفت، اعتبار پخش آن را نصیب خود کند و سرانجام، پیامی را که مورد نظرش می باشد، به همراه خبر، القا نماید.
🔹در جریان حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ پس از هر بمباران شدید مقرهای طالبان، ادعاهایی درباره کشته شدن بن لادن از سوی رسانه های آمریکایی و رسانه های همسو با آنها، مطرح میشد و زمانی که طالبان خبر را تکذیب میکردند، آمریکاییها میفهمیدند که تلاش آنها در انهدام مواضع طالبان و کشتار آنها، چندان موثر نبوده است و اگر طالبان سکوت میکردند این سکوت، صحت ادعای آمریکایی ها را اثبات میکرد و نیروهای طالبان را از نظر روحی تضعیف میکرد. #ادامه_دارد...
نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر
منبع: حوزه نت به نقل از جنگ روانی، معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها
#جنگ_روانی
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️ تاکتیک های جنگ روانی (بخش پنجم)
🔸 دو تعریف از جنگ روانی؛ #جنگ_روانی، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، #تأثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد. همچنین #جنگ_روانی عبارت است از: مجموع اقداماتی که از طرف یک کشور، به منظور #اثرگذاری و نفوذ بر عقاید و رفتار دولتها و ملتهای دیگر، در جهت مطلوب و با ابزارهایی غیر از نظامی، سیاسی و اقتصادی، انجام میشود.
💠برخی از مهم ترین تاکتیک های جنگ روانی
7⃣ #شایعه: زمانی که جریان خبر از بین افرادی شروع میشود که از حقیقت موضوع دورند، #شایعه، آغاز میشود و تکرار آن، بدون ارائه برهان و دلیل، ادامه مییابد، تا تقریبا بسیاری از مردم، آن را باور میکنند و سرانجام، شیوه معینی برای ترویج آن در پیش گرفته میشود؛ مانند «آنها میگویند...» یا «از یک منبع مسئول شنیده ام که...» یا «اخبار دقیقی دارم مبنی بر این که...» و مانند آنها. میتوانیم بگوییم که #شایعه، برای به انجام رساندن دو وظیفه همراه هم انتشار مییابد؛ اولین وظیفه، بیان و تفسیر تنش احساسی است که افراد حس میکنند و وظیفه دوم، تسکین این تنش است.
🔹در شرایط عادی، اخبار از طریق منابع قابل اطمینان و رادیو و تلویزیون پخش میشود و شایعه، کمتر ظهور و بروز مییابد؛ اما وقتی #فشار_روحی و #سردرگمی به وجود می آید، #شایعه نیز گسترش مییابد؛ اما وقتی فشار روحی و #شایعات از پشتوانه و شواهد محکمی برخوردار نیستند، اما به دلیل خودداری منابع رسمی از انتشار اطلاعات و اخبار کافی و شواهد که گاهی به خاطر دسترسی نداشتن، و گاهی به لحاظ اعمال سانسور است، #شایعه به سرعت و از طریق #تکرار در میان مردم، در سطح وسیعی گسترش مییابد و این تکرار، از آن جهت است که نیازهای هیجانی مردم را برآورده می کند.
8⃣ #ماساژ_پیام: انواع بیشماری از فریب و خودفریبی در انبوه داده ها و اطلاعات و دانشی که هر روز از کارخانه کار فکری دولت به بیرون جریان مییابد، دیده شده است که به #ماساژ_پیام، معروف است. تاکتیک حذف، تاکتیک کلی بافی، تاکتیک زمان بندی، تاکتیک قطره چکانی، تاکتیک موجی و تاکتیک تبخیر، از تاکتیکهای ماساژ پیام به شمار می آیند که در کتاب های نوشته شده توسط الوین تافلر، به طور کامل، در مورد آنها توضیح داده شده است. #ادامه_دارد...
نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر
منبع: حوزه نت به نقل از جنگ روانی، معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها
#جنگ_روانی
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️فرزند آوری در آئینه آیات قرآن (بخش سوم)
🔸در بسیاری از آیات #قرآن_کریم #فرزندآوری با ویژگی ها و تعابیر بسیار ستودهای توصیف شده که جای هیچ شک و شبهه ای را باقی نمی گذارد که در گفتمان وحیانی این کتاب مقدس، موضوع فرزندآوری و #ازدیاد_نسل #امری_مطلوب و پسندیده است، ضمن اینکه بسیاری از احکام و دستورات دین اسلام به صورت صریح و جزئی تر در آئینه روایات منعکس شده است.
💠به برخی از آیات قرآن که تعابير بسیار پسندیده ای برای فرزند و فرزندآوری در آنها وجود دارد اشاره میکنیم:
2⃣آیه ۸۳ سوره کهف: در بخشی از این آیه کریمه می خوانیم: «وَ إِذْ أَخَذْنا ميثاقَ بَني إِسْرائيلَ لا تَعْبُدُونَ إِلاَّ اللَّهَ وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً؛ و [به ياد آوريد] زمانى را كه از بنى اسرائيل پيمان گرفتيم كه جز خداوند يگانه را پرستش نكنيد و به پدر و مادر و نزديكان و يتيمان و بينوايان نيكى كنيد». اینکه نیکی کردن به والدین بعد از [توحید در] عبادت، میثاق بعدی خداوند با بنی اسرائیل معرفی شده، می تواند حکایت از رابطه بسیار ویژه ای بکند که بین انسان ها بعد از فرزندآوری، به عنوان والدین و فرزندان، پدید می آید. به عبارت دیگر، دانش و تجربه و حتی پیمان ازدواج و شروع زندگی مشترک، وضعیت ها و نقش های بزرگسالی را به وجود نمی آورد، بلکه دوره «پدر و مادر شدن» است که نقش های بزرگسالی را مشخص می کند.
🔹بنابراین به نظر می رسد که تجربه پدر و مادری در فراهم کردن تعالی و رشد شخصیت افراد اهمیت وِیژه ای دارد. وجود همین تجربه ها مجموعه کاملی از ارزش ها را به ساختار شخصیت والدین می افزاید. از این روست که والدین در این آیه کریمه با قرار گرفتن در کنار نام خدا گرامی داشته می شوند. [۱] می توان گفت سفارش خدا به «احسان در حق والدین» در کنار «دعوت به توحید» به این معنی است که سمت و #جایگاه_والدین از این حیث که سرپرستان چندین فرزند می باشند، در مراتب معنوی و انسانی بسیار عالی است. البته بسیار واضح است که «والدین» عنوانی است که با #فرزندآوری بر صاحبان این شأن اطلاق می شود و تا فرزند نداشته و یا فرزندانی را بر اساس آموزه های الهی تربیت نکرده باشند به مقامات معنوی موجود در آیه نمی رسند.
3⃣آیه ۶ سوره اسراء: در بخشی از این آیه و بعد از ذکر شدن چند عنوان از ویژگی های بنی اسرائیل و وضعیت آنها، خطاب به آنها گفته می شود که: «ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَ أَمْدَدْناكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنينَ وَ جَعَلْناكُمْ أَكْثَرَ نَفيراً؛ سپس شما را بر آنها چيره مى کنيم؛ و شما را به وسيله دارايی ها و فرزندانى كمك خواهيم كرد؛ و نفرات شما را بيشتر [از دشمن] قرار مى دهيم». در اینجا می بینیم که #زیادی_فرزندان به عنوان یکی از اسباب امداد و یاری الهی، معرفی شده است. #ادامه_دارد...
پی نوشت؛
[۱] مقاله «مبانی فقهی الزام به فرزندآوری»، رهنما، نسرین، امیدی فرد، عبدالله، نشریه علمی پژوهشی پژوهش های فقهی، دوره ۱۱، ش سوم، پاییز ۹۴
نویسندگان: حجّة الاسلام احمد حیدری - علی غبیشاوی
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#فرزند #فرزندآوری
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️
☄
⭕️زن در حصار جاهلیت مدرن (بخش پنجم و پایانی)
🔸در اروپایی که مدرنیته در آن به ظهور رسید، یکی از کلیدی ترین ویژگی های آن، تحول در موقعیت و #جایگاه_زنان بود. این شرایط تا جایی پیش رفت که #نقش_زنان در جامعه، اغلب، معیاری برای سنجش مدرن یا سنتی بودن آن جامعه بوده است. با همه آزادی های زن در جوامع غربی، آن ها با مقوله ی #جاهلیت_مدرن مواجه شدند.
💠زن و تقابل میان اسلام و غرب
🔹الگویی که #غرب برای احقاق #حقوق_زنان ارائه می کند، الگوی متعادلی نیست و خواهان #حضور_افراطی_زن در اجتماع است؛ اما #حقوق_زنان، تنها زمانی به درستی ادا می شود که با آنان به مثابه یک #انسان برخورد شود و #نقش_زن با توجه به فطرت او و توانایی های جسمانی و روحی اش در نظر گرفته شود. جایگاه زن در جهان مدرن، جایگاهی است که پذیرفته نیست. زن در #فرهنگ_غرب، همانند مردها از آزادی برخوردار است؛ پس اولین دلیل - برای نشان دادن این که زن در غرب، در نوعی جاهلیت مدرن زندگی می کند - این است که #غربیها، بدون توجه به ویژگی های شخصیتی، طبیعی و ذاتی #زن، برای وی حقوق مشابهی همانند مردها در نظر گرفته اند.
🔹این حقوق مشابه، از منظر #اسلام، نوعی جاهلیت مدرن است. در این حقوق مشابه، زن در زندگی فردی و خانوادگی، حقوق متفاوتی ندارد. این در حالی است که در #دین_مبین_اسلام، همراه با پذیرش آزادی های اجتماعی برای زن، به مثابه یک فرد، هنگامی که نقش #همسری و #مادری را برمی گزیند، #حقوق_مضاعفی برای زن در نظر گرفته می شود؛ مانند: مهریه، نفقه و غیره؛ در حالی که در غرب، زن و مرد کاملاً شریک زندگی هستند.
منبع: حوزه نت، به نقل از مجله پیام زن، شماره ۲۷۳، فضه خاتمی نیا
#زن #زنان
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
⭕️اسلام از ما خواسته انتظار داشته باشیم
🔹در #اسلام از ما خواسته شده است که #انتظار داشته باشیم. انتظار، فراتر از نیازمندی است، فراتر از احساس نیاز است. گفتهاند منتظر باشید؛ انتظار یعنی #امید، انتظار یعنی اعتقاد به اینکه یک آیندهی قطعیای وجود دارد؛ صِرف نیاز نیست؛ انتظار، سازنده است، لذا در روایات ما، معارف ما، #انتظار_فرج جایگاه بسیار مهمّی دارد. در توقیع شریف حضرت ولیّعصر (عج) به ابنبابویه از قول پیغمبر (ص) نقل شده که فرمود: اَفضَلُ اَعمالِ اُمّتی انِتِظارُ الفَرَج؛ یعنی برترینِ اعمال امّت من این است که #منتظر_فرج باشند؛ [یعنی] #امید. در یک روایتی از موسی بن جعفر (ع) [آمده]: اَفضَلُ العِبادَةِ بَعدَ المَعرِفَةِ اِنتِظارُ الفَرَج. معرفت یعنی توحید و معرفتِ حقایق الهی، [برترین اعمال] بعد از آن، انتظار فرج است. از امیرالمؤمنین (ع) [نقل شده]: اِنتَظِرُوا الفَرَجَ وَ لا تَیأَسوا مِن رَوحِ الله؛ #انتظار_فرج داشته باشید، از رَوح و رحمت و #گشایش_الهی مأیوس نشوید.
🔹پس در #انتظار_فرج، امید هست، تحرّک هست، اقدام وجود دارد که البتّه حالا در مورد انتظار فرج گفته شده است و مسلّم است که انتظار فرج، یعنی انتظار فرج حضرت ولیّعصر؛ این یک مصداق از انتظار فرج است. اینکه پیغمبر (ص) میفرماید: اَفضَلُ اَعمالِ اُمَّتی اِنتِظارُ الفَرَج، ناظر به همهی مشکلاتی است که برای زندگی انسان پیش میآید؛ مشکلات گوناگونی در زندگی پیش میآید، انسان در مواجههی با این مشکلات نبایستی مأیوس بشود؛ باید انتظار فرج داشته باشد؛ باید بداند که #فرج خواهد آمد. خود انتظار فرج، یک نوع فرج است که این روایتی است از حضرت موسیبنجعفر: لَستَ تَعلَمُ اَنَّ اِنتِظارَ الفَرَجِ مِنَ الفَرَج؛ خود انتظار فرج و #انتظار_گشایش، یک گشایشی است برای انسان که او را از آن حالت یأس، از حال درماندگی که به کارهای عجیب و غریبی وادار میکند، نجات میدهد. خب، اینکه پیغمبر و ائمّه این جور فرمودند، معنایش این است که امّت محمّدی (ص)، در هیچ حادثهای از حوادث زندگی دچار یأس و ناامیدی نمیشوند و همیشه در همه حال #انتظار_فرج دارند.
بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی ۹۹/۰۱/۲۱
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری
#امام_خامنه_ای
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️ تاکتیک های جنگ روانی (بخش ششم)
🔸 دو تعریف از جنگ روانی؛ #جنگ_روانی، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، #تأثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد. همچنین #جنگ_روانی عبارت است از: مجموع اقداماتی که از طرف یک کشور، به منظور #اثرگذاری و نفوذ بر عقاید و رفتار دولتها و ملتهای دیگر، در جهت مطلوب و با ابزارهایی غیر از نظامی، سیاسی و اقتصادی، انجام میشود.
💠برخی از مهم ترین تاکتیک های جنگ روانی
9⃣ #کلی_بافی: تاکتیک کلی بافی، تاکتیکی است که در آن جزئیاتی را که ممکن است مخالفت اداری یا سیاسی را برانگیزد، با لعابی از مطالب غیر واقعی، میپوشانند. در پخش این تاکتیک، سعی میشود بدون توجه به مسائل اصلی و عمیق در خبر و بدون ریشه یابی موضوعی که منعکس میشود، به #حواشی آن پرداخته شده، به خبر #لعاب بزنند و شاخ و برگ آن را اضافه کنند و خواننده را در سطح، نگه دارند و توجه وی را کمتر معطوف به عمق مطالب نمایند. این تاکتیک، بیشتر در پخش بیانیه های وزارت امور خارجه و یا دستگاه دیپلماسی خارجی کشورها مورد استفاده قرار می گیرد که در آنها، از شیوه بی حس سازی مغزی استفاده میشود.
🔟 #زمان_بندی: مرسوم ترین مصداقی را که میتوان برای تاکتیک زمان بندی مثال زد، تاخیر در پخش خبر میباشد، به نحوی که دیگر پیامگیر نتواند کاری بکند. این شیوه در بسیاری از موارد، التهاب و اشتیاق مخاطبین را برای شنیدن خبر از منابع موثق، مهیا نموده، در بخشی دیگر، زمینه پخش #شایعات را نیز فراهم میکند. «تافلر» میگوید: «پیچیدگی افکار عمومی به گونه ای است که استفاده از یک تاکتیک به شکل مجزا و مجرد، نمیتواند کاربرد لازم را داشته باشد».
1⃣1⃣ #حذف: براساس این تاکتیک، قسمتهای مهمی از خبر، به دلایلی که از پیش طراحی شده و به شکلی هدفمند حذف میشود، تا زمینه را برای پخش تاکتیک شایعه، مهیا نماید. در این تاکتیک، پخش کننده خبر (رسانه) میداند که با پخش قسمت ناقصی از خبر، سؤالاتی در ذهن مخاطبان ایجاد میکند و این سؤالات، چنانچه پاسخ گفته نشود، زمینه پخش #شایعات را فراهم میکند. در وسایل ارتباط جمعی، معروف است که شایعه، جایی پخش میشود که خبر نباشد. #ادامه_دارد...
نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر
منبع: حوزه نت به نقل از جنگ روانی، معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها
#جنگ_روانی
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh