هدایت شده از mesaghمیثاق
همون خانمی که با لباسِ خواب میاد اماکن عمومی !!
و به قانون حجاب اهمیتی نمیده
اگه شوهرش یک ساعت دیر بیاد خونه !
یا بهش اهمیت نده
برای شوهرش تبدیل به آخرین زن شائولین میشه !!
و چنانچه نتونه شوهرش رو متوجه اشتباهش کنه !!
به قانون متوسل میشه
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از " محمد علی کلی " میپرسه چرا خانومت #حجاب دﺍره!؟ و جواب تامل بر انگیز محمد!
هدایت شده از mesaghمیثاق
« نخست وزیری که در اسید حل شد!»
پاتریس لومومبا رهبر استقلال کنگو و اولین نخستوزیر منتخب مردم جمهوری دموکراتیک کنگو پس از رهایی از استعمار بلژیک بود.
۱۷ ژانویه ۱۹۶۱ پاتریس لومومبا به همراه دو وزیرش به دسته جوخه اعدام متشکل از افسران بلژیکی سپرده شده و تیرباران شدند.
پس از به خاک سپرده شدن اجساد، دو بار محل دفن لومومبا و وزرایش نبش قبر شد و اجساد آنها به نقاط دیگری منتقل شد.
نهایتا "ژرار سئورت" افسر پلیس بلژیک اعتراف کرد وی و برادرش پس از دومین نبش قبر، اجساد لومومبا و دو تن دیگر را قطعهقطعه کرده و در اسید سولفوریک حل کردهاند.
سر «لی» شخصیت برجسته انگلیسی مینویسد: «در واقع در این موضوع بخصوص، میتوانم گزارش دهم ما قطعا میدانیم که بریتانیا توطئه قتل لومومبا را ترتیب داده است!».
بلژیک ۶۱ سال پس از قتل پاتریس لومومبا، دندان پاتریس لومومبا را به خانواده بازگرداند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آهای مقتدی صدر چرا در مقابل تجاوزات ترکیه و کشتار مردمت هیچ غلطی نمیکنی؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
فوتبالیست وطنپرست، شهید راه وطن "مجتبی جباری" اعلام کردن به خاطر الاهلی قید تيمملی رو زدم
تیتر بعدی فرهیختگان با عنوان "شهید وطن"
تعلق میگیره به "مجتبی جباری"
#فوتبال_شهید_پرور
هدایت شده از mesaghمیثاق
5.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷
🎥#کلیپ هفت تیر کشی در سیاست‼️
🍃🌹🍃
🔗دریافت با کیفیت اصلی👇
🆔 https://basirat.ir/fa/news/338767
هدایت شده از mesaghمیثاق
🇮🇷
📝#صرفا_جهت_اطلاع | پاداش پنج قرن بردگی
🍃🌹🍃
🔻 پرتغال در سال ۱۴۸۳ وارد آنگولای امروزی شد. آنگولا در قرنهای ۱۷ و ۱۸، یکی از مناطق مهم تجارت برده برای پرتغال محسوب میشد.
🔹 تعداد زیادی از آنگولاییها نیز به کار اجباری در مزارع مشغول بودند. به تدریج مردم آنگولا علیه استعمار پرتغال به پا خاستند. اوج خشونتهای اولیه علیه مردم معترض بومی، در نیمه اول سال ۱۹۶۱ اتفاق افتاد.
🔸 حداقل ۵۰۰۰ نفر از مردم، در قتل عامی که در تاریخ سوم و چهارم ژانویه رخ داد، توسط سربازان پرتغالی کشته شدند. در مارس همان سال نیز، پس از اینکه تعدادی از کارگران بومی، خواهان بهبود شرایط کار در مزارع شمال کشور شدند، نظامیان پرتغالی مناطقی از آنگولا (ایکولو بنگو و بایا دکاسانج) را بمباران و ۱۷ روستا را نابود کردند. در این جنایت نیز حدود ۲۰۰۰۰ آنگولایی کشته شدند.
🔺 منابع مختلف، تعداد کل کشتهشدگان آنگولایی در هشت ماه نخست سال ۱۹۶۱ را تا ۵۰۰۰۰ نفر نیز بیان کردهاند.
#جنایات_غرب
هدایت شده از mesaghمیثاق
⌛️ رصد پنجشنبه (30تیر، 21ذی الحجه و 21جولای)
1331؛ قیام مردم مسلمان ایران به رهبری "آیت اللَّه كاشانی" و به قدرت رسیدن مجدد دکتر مصدق
1345؛ هجوم مأموران ساواك برای برداشتن تصاویر امام خمینی از در و دیوار مدارس فیضیه و حقانی
1357؛ شیخ "احمد کافی" از وعاظ معروف در یک سانحه رانندگی مشکوک در راه قوچان - مشهد به شهادت رسید
1211ق؛ قتل "آقامحمدخان قاجار" مؤسس و اولين پادشاه سلسله قاجاريه
1798م؛ آغاز جنگ تاریخی "اهرام" بین نیروهای فرانسوی و مصری
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ برخوردهای قهری نقطهای گشت ارشاد در کمتر از ۷ درصد جامعه هدف، اجرا میشوند
✍️ علی یعقوبی، مدیر مسئول روزنامه قدس
🔹تردیدی در این نیست که بیحجابی، بدپوششی و تبرج، یک ناهنجاری اجتماعی است و در فرهنگ و هویت اسلامی و ایرانی ملت ما قابل قبول و پذیرفتنی نیست.
🔹همچنین در این موضوع هم تردیدی نیست که حکومت اسلامی حق دارد -مانند همه کشورهای جهان، حتی حکومتهای لیبرال که برای نحوه حضور در انظار عمومی محدودیتهایی وضع میکنند- برای حفظ و صیانت از ارزشها و ریشههای خود و در رویارویی با ناهنجاریهای اجتماعی قوانینی وضع و آن را اجرا کند. اما به نظر میرسد در نوع مواجهه با این پدیده چه در شأن سیاستگذاری و چه در مقام اجرا، نکات مهمی نادیده گرفتهشده است.
🔹«بدپوششی» پدیدهای نیست که امروز و دیروز به وجود آمده باشد، بلکه دستکم از دوره کشف حجاب رضاخانی به اینسو که نزدیک به یک قرن است، آغاز و طی فرایندی پیچیده و بلندمدت بهتدریج شکلگرفته [...] برخورد با این پدیده نیز باید بلندمدت، عمیق، هوشمندانه و نه عجولانه و دفعی باشد.
🔹دانشمندان علم سیاستگذاری عمومی، معتقدند چنانکه خطمشیهای سخت و اصطلاحاً «از بالا به پایین» در مواجهه با پدیدههای ساده و تکبعدی مؤثرند، در پدیدههای پیچیده اجتماعی اما، باید از خطمشیهای «پایین به بالا» یا لااقل «ترکیبی» بهره گرفت. [...] خوشبختانه این پیچیدگی بهدرستی در قانون موسوم به «راهکارهای اجرایی گسترش عفاف و حجاب» مصوب ۱۳/۱۰/۱۳۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی، موردتوجه واقع شد و با همه قوت و ضعفهایش برای ۱۵ دستگاه اجرایی و فرهنگی در ۲۵۵ بند، وظایفی تعیین گردید که عمدتاً ایجابی و در مسیر فرهنگسازی و آگاهیبخشی است [...] اما شوربختانه و بهصراحت میتوان گفت این مصوبه که خود دیرهنگام بود نهتنها بنا به دلایل سیاسی و برای سالهای طولانی اجرایی نشد بلکه معدود اقداماتی که انجام شد نیز با سطحینگری و سادهانگاری و مواجهه غیرحرفهای و بیشتر با تأکید بر جنبههای سلبی روبهرو گردید. پسازآن طرحهایی نظیر «صیانت از حریم عفاف و حجاب» که در سال ۱۳۹۳ مطرح شد نیز جنبههای پیچیده این پدیده را موردتوجه قرار نداد.
🔹پرسش اصلی این است که نقطه اصابت قانون باید علتها باشند یا معلولها؟ توجه و تمرکز قانونگذاران و مجریان باید بر شبکههای فساد و عاملان اصلی ترویج بیحجابی و بدحجابی و کانونهای مدلینگ و تولیدیها و واردکنندگان هنجارشکن یا حتی vodهای پر اما و اگر دارای مجوز رسمی فعالیت باشند یا مردم کوچه و خیابان؟
🔹برخوردهای قهری نقطهای که بر اساس برآوردها، در کمتر از ۷ درصد جامعه هدف، اجرا میشوند و حتی از منظر سلبی نیز نمیتوانند موفق عمل کنند، چیزی جز ایجاد دستاویزی برای حمله بدخواهان و دوقطبیسازی جامعه، نفرت پراکنی و آب به آسیاب دشمنان ریختن، نتیجهای در برندارند. اینگونه برخوردها به دلیل ماهیتشان و همچنین بدسلیقگی مجریان یا آموزش ناکافی آنها، معمولاً این ظرفیت را دارد که به بداخلاقی منتهی شود و با وجود معدود بودن، بهشدت برجستهسازی و مصادره شود.
🔹صداقت و شجاعت رئیسجمهور و دولت فعلی در اجرای قوانین روی زمینمانده از جمله قانون عفاف و حجاب، قابل تحسین است اما باید مراقب بود با بدسلیقگی، بیدقتی و سطحیزدگی در اجرای قانون و تفسیر آن روبهرو نشویم و حتی اگر اشکالاتی در قانون یا موضوعاتی برای اکمال آن وجود دارد مانند نحوه جرمانگاری و سطح بندی مواجهه با آن و تمرکز بر علتها و ریشهها، درصدد رفع و اصلاح آن باشیم تا سرمایه اجتماعی این نظام، طعمه روبهان مکار و گرگان غدّار کمین کرده واقع نشود./ روزنامه قدس