eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187.9هزار عکس
170.6هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
📣 استفاده از انرژی هسته‌ای را به حداکثر ممکن می‌رسانیم 🔺 سید علی یزدی‌خواه، نماینده مردم تهران در مجلس به خبرنگار مهر گفت: راه اندازی و تزریق گاز به صدها ماشین سانتریفیوژ جدید توسط سازمان انرژی اتمی در راستای اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، صیانت از حقوق ملت ایران و تحقق ظرفیت ۱۹۰ هزار سو غنی‌سازی بود. 🔺تقاضای ما از سازمان انرژی اتمی این است که به همه تکالیف قانونی خود در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران عمل کند. 🔺 غربی‌ها باید بدانند که مسیر جمهوری اسلامی ایران یک مسیر بدون بازگشت است و ما مصمم هستیم که فناوری‌های خود را توسعه دهیم و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را به حداکثر ممکن برسانیم.
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ یزید هم حاضر است اسپانسرِ اینگونه مراسمات شود! ◀️ این سخنان را حتماً بخوانید؛ شهید، خطری جدی را به ما یادآوری می‌کند؛ خطرِ تهی‌شدن یک حرکت اجتماعی از معنا؛ خطرِ برگزاری مراسماتی بی‌جهت، خنثی، تشریفاتی و از روی عادت؛ مراسماتی بی‌اثر، که حتی اگر یزید هم از گور درآید، می‌تواند در آن‌ها شرکت کند، و برای حسینش اشک بریزد: 🔸 گاهی یک جریان موج خیز و حرکت‌زای اجتماعی، روح خود را از دست می‌دهد و از آن جز یک سلسله آداب و تشریفات بی‌اثر باقی نمی‌ماند. 🔹 اميرالمؤمنين فرمود اسلام به دست اموي‌ها مانند ظرفی که وارونه شود و محتوایش بیرون بریزد و جز خود ظرف باقی نماند، وارونه می‌شود و از محتوای خود خالی می‌شود (یُکْفَأُ الْاِسْلامُ کَما یُکْفَأُ الْاِناءُ). و ما، نام این پدیده اجتماعی را، تبدیل حرکت به بنیاد می‌نهیم. 🔸 در شرایطی که حسین به صورت یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبلِ راه و روش اجتماعی معین، و نفی کننده‌ی راه و روش دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن در واقع نوعی سربازی است. 🔹 در شرایط خشن یزیدی، در حزب حسینی‌ها شرکت کردن و تظاهر به گریه کردن بر شهدا نوعی اعلام وابسته بودن به گروه اهل حق و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت نوعی از خود گذشتگی است. اینجاست که عزاداری حسین بن علی یک حرکت است، یک موج است، یک است. 🔸 اما تدریجاً روح و فلسفه این دستور فراموش می‌شود و محتوای این ظرف بیرون می‌ریزد و مسئله شکل یک عادت به خود می‌گیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایان‌گر یک باشد و بدون آنکه از نظر اجتماعی عمل معنی‌داری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب (که البته دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود) مراسمی را مجرد از وظایف اجتماعی و بی رابطه با حسین‌های زمان و بی رابطه با یزیدها و عبيدالله‌های زمان بپا دارند. 🔹 اینجاست که حرکت تبدیل به بنیاد یعنی شده و محتوای ظرف، بیرون ریخته و ظرفِ خالی، باقی مانده است. در چنین مراسمی است که اگر شخص یزید بن معاویه هم از گور بدر آید حاضر است که شرکت کند، بلکه بزرگترین مراسم را بپا دارد. در چنین مراسمی است که نه تنها (تباکی) اثر ندارد، اگر یک مَن اشک هم نثار کنیم به جایی برنمی خورد. 📚 استاد مطهری؛ بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی در صد ساله اخیر - ص ۸۲
هدایت شده از mesaghمیثاق
18.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ گریه مخدر یا گریه انسان‌ساز؟ ➖ مجموعه قسمت اول ◀️ در مکتب انقلاب اسلامی اگر عزاداری، جهت­گیری سیاسی نداشته و فقط به گریه و کسب ثواب محدود بمانند، بیش از پیش، از هدف و انگیزه قیام سیدالشهدا فاصله خواهند گرفت. 🎙: 💬 این مجالس روضه و عزای سیدالشهدا و این تبلیغات بر ضد ظلم، تبلیغ بر ضد طاغوت است. بیان ظلمی که به مظلوم شده تا آخر باید باشد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🖋 حجت الاسلام مجتبی نامخواه: 🔹 چرا اسم این وضعیت می‌گذاریم و آن را تحقق سطوحی از تحول نمی‌دانیم؟ مگر جز این است که در سند بنیادین آموزش و پرورش می‌خوانیم: «تقویت و گسترش مدارس غیردولتی با اصلاح و بازنگری قوانین و مقررات موجود»؟ 🔹 مسئله این نیست که ما در وضعیت موجود نداریم و در عدالت اجتماعی عقب‌مانده‌ایم. مسئله این است که ما حتی «آرزوی عدالت» هم نداریم و در عالی‌ترین اسناد سیاستی‌مان، به نام ، و «بازنگری در وضع موجود»، این است که تجویز می‌شود.
هدایت شده از mesaghمیثاق
⚫️ عاشورا صرفاً سوگ‌نامه نیست! ▪️ واقعۀ طف سوگ‌نامه‌ای گذرا نیست که فقط در مرحله‌ای مشخص از تاریخ روی داده باشد؛ بلکه صورتی کامل از پیکره یافتن نبرد حق و باطل است؛ ▪️صحنه‌ای واقعی و زنده است که نقش‌های آن را همۀ طبقات بشر با سن‌ها و جنس‌های گوناگون ایفا می‌کنند: ▪️معصومی که کوتاهی و خطا نمی‌کند، مجرمی که از پست‌ترین و فجیع‌ترین کارها ابایی ندارد، و زن و کودک شیرخوار و پیرمرد سالمند و توبه‌کار و گنه‌کار، همه در آن هستند. ▪️هم والایی و بلندمرتبگی در آن هست و هم پستی و فرومایگی. 📚 سید محمدباقر صدر؛ امامان اهل‌بیت علیهم‌السلام؛ صفحه ۴۸۴
هدایت شده از mesaghمیثاق
13.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ عاقبت دنیاطلبی جامعه ➖ مجموعه قسمت دوم ◀️ جامعه‌ای که رسول خدا بنیان نهاده بود کارش به جایی رسید که سرِ فرزندان رسول خدا را بر نیزه کرد و در شهرها گرداند. چه شد که سرنوشت انقلابِ پیامبر به گودالِ قتلگاه کشیده شد؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
8.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ششمین قسمت از مجموعه ویدئویی ⭕️ بازتولید تبعیض با ساختار آموزش و پرورش، آموزش‌ آزاد و دانشگاه! 🔹 چگونه با ساختاری کاملا قانونی می‌تواند را از نسلی به نسل دیگر انتقال دهد؟! 🔹 چه چیزی باعث می‌شود که تهران و قم، خیلی بیشتر از مناطق دیگر کشور سهم در رتبه‌های خوب داشته باشند؟ 🔺در این قسمت حجت الاسلام از شیوه‌ی با ساختار آموزش‌و‌پرورش، آموزش آزاد و دانشگاه می‌گوید.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تمام‌قد در مقابل انحراف انقلاب ➖ مجموعه قسمت سوم ◀️ شرایطِ جامعه به گونه­ ای بود که نخبگان، علما و بزرگان در برابر ظلمِ حکومت و ضایع کردن حق ضعفا و محرومان سکوت می­کردند ولی همین‌­ها هر آنچه از بیت المال را که حق خود می­دانستند، تا دینار آخر طلب می­کردند. قطارِ انقلابِ پیامبر از ریل خارج شده و خطر انحرافِ کلّ اسلام و نابودی معارف اسلام وجود دارد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
11.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 هفتمین قسمت از مجموعه ویدئویی ⭕️ بازنمایی و عادی‌سازی تبعیض توسط رسانه! 🔹در شرایطی که به صورت قانونی توسط ساختارهای مالی، منابع طبیعی و معدنی، صنعت و تکنولوژی و... تولید، و توسط ساختار آموزشی بازتولید می‌شود آنچه می‌تواند به این ساختارها مشروعیت ببخشد و ذهن‌ها را نسبت به تبعیض بی‌تفاوت کند است. 🔹با کتاب‌ها و سمینارهای موفقیت و ثروت و برنامه‌هایی مانند و مطبوعاتی مثل مجله تجارت فردا، اینطور وانمود می‌کنند که موفقیت شخص تنها در گرو تلاش و استعداد فردی است و کلاً بر ساختار چشم می‌بندند. 🔺در آخرین قسمت از این مجموعه ویدئویی حجت‌الاسلام از شیوه‌ی بازنمایی و عادی‌سازی تبعیض توسط رسانه و مطبوعات می‌گوید.