هدایت شده از mesaghمیثاق
#عراق
🔰 جزئیات طرح استقرار نظامیان عراقی در مرز با ایران و ترکیه
🔸به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مشاور امنیتی نخست وزیر عراق در خصوص طرح جدید استقرار نیروهای مرزبانی در مرزهای عراق با ایران و ترکیه در اقلیم کردستان توضیحاتی ارائه نمود.
در ۲۱ آذر ماه، حسین علاوی، مشاور امنیتی نخست وزیر عراق در گفتگو با رسانه شفق نیوز، با اشاره به طرح استقرار نظامیان عراقی در مرزهای مشترک اقلیم کردستان با ایران و ترکیه اظهار داشت:
“میان فرماندهی عملیات مشترک عراق و دولت اقلیم کردستان در خصوص استقرار نیروهای مرزبانی در مناطق مرزی، روند توانمندسازی نیروها، محل استقرار، مشخص کردن پاسگاههای مرزی، تامین مالی و احداث زیرساختهای مورد نیاز آنها همکاری و هماهنگی وجود دارد.”
علاوی تاکید کرد:
“در حال حاضر، وزارت کشور عراق از طریق نیروهای مرزبانی در تلاش است تا اقداماتی را برای تعیین مسیرهایی برای ایجاد نقاط مرزی، پاسگاهها و همچنین راهاندازی مقرهای قدیمی واقع شده در خط صفر مرزی میان عراق با ایران و ترکیه را انجام دهد. این اقدامات برای حلوفصل یک مشکل ۴۰ ساله در عراق برای حفظ مرزهای بینالمللی کشور با طرف ایرانی و ترکیهای و نیز تمام مرزهای بینالمللی با کشورهای همسایه صورت میگیرد.”
بر اساس اعلام وی، نیروهای مرزبانی عراق با همکاری نیروهای پیشمرگه در مناطق شمالی عراق مستقر خواهند شد و این موضوع، بخشی از توافق میان دولت عراق و اقلیم کردستان جهت کنترل مرزهای شمالی عراق است.
شایان ذکر است در ۱۳ آذر ماه سال جاری، سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، دستور کنترل مناطق صفر مرزی ترکیه و ایران از سوی نیروهای مرزبانی را صادر کرد. یک روز پس از اعلام سرلشکر یحیی رسول، دو تیپ از نیروهای مرزبانی عراق به همراه تجهیزات لازم به مرزهای مشترک عراق با ایران و ترکیه از جمله مناطق مرزی در اقلیم کردستان اعزام شدند.
▪️بیشتر بخوانید:
▪️دستور السودانی جهت استقرار نیروهای ارتش عراق در مرز با ایران و ترکیه
▪️اعزام نیروهای مرزبانی عراق به مرزهای ایران و ترکیه
•┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈•
کانال ملاصدرای سیاسی
@mollasadrasyasi
هدایت شده از mesaghمیثاق
بانوان متحصن در بقاع متبرکه کشور دنباله رو زنان بنی اسد هستند که به مردانشون گفتند اگر شما می ترسید خودمون بریم و شهدای کربلا رو با عزت و احترام دفن کنیم. دنباله رو همون زنان نوغانی هستند که برای شهادت امام رضا(ع) گل آوردند و این بزرگوار رو با عزت و احترام تشییع کردند. همون زنان تهرانی هستند که با سه هزار محجبه نقابدار چماق به دست در بازار تهران تحصن کردند و به ناصر الدین شاه تلگراف زدند که یا قرارداد تنباکو رو لغو می کنی یا ما به سمت کاخ شاه حرکت می کنیم. دنباله رو همون زنان مشهدی هستند که در زمان رضاشاه هفت سال تمام در خانه نشستند و از طریق دالان هایی که با خانه همسایه ها حفر کرده بودند و از طریق پشت بام ها با هم رفت و آمد می کردند تا مجبور نباشند بدون لچک باشند. دنباله رو همون زنان کردنشینی هستند دنباله رو همان زنان قمی هستند که در راهپیمایی های انقلاب می گفتند : نگاه نکن ما زنیم تو دهنت می زنیم.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ما طنزش نکردیم خودش جوک میگه 😂
🔹 بله میان حکم ما تا حکم ایشون تفاوت از زمین تا آسمان است 😂😂😂
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🖋 مهدی جمشیدی
🔹بسیار اندک بودند، امّا میخواستند «وانمود» کنند که فراونند. میخواستند «گروهکهای مجازی» را به «لشکرهای خیابانی» تبدیل کنند. بااینحال، نتوانستند «مردم» را با خود همراه کنند. تصوّر میکردند که «جامعۀ ایران»، چونان «انبار کاه»، فقط محتاج یک «جرقۀ کوچک» است تا شعلهور شود. نهفقط «جرقه»، بلکه «آتشها» برافروختند امّا جامعه نخروشید و با آنها همصدا و همداستان نشد. این اقلیّت محض و مطلق، نعرههای بلند سر دادند، امّا جامعه به راهی رفت و اینان به راهی دیگر. «اقلیّت مطلق» بودند و «اقلیّت مطلق» ماندند. هرچه که دستوپا زدند و هوچیگری و روایتسازی و بازیپردازی کردند، نشد که نشد. و چون ناکام ماندند، در پی جبران برآمدند؛ با «آتش» و «خون» و «دروغ» و «فریب» در خیاباهای فضای مجازی و خیابانهای ایران. و تلختر و سوزانندهتر از همه، روایتهای دروغین بود. و از این جمله، متهمساختن آیتالله خامنهای به «دیکتاتوری».
🔹آیتالله خامنهای چه کرده است که چنین اتهامی را بر او روا داشتند؟! او در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده است و همچون یک شهروند عادی، «یک رأی» به صندوق انداخته و سپس نظارهگر کنشگریِ آزادانۀ مردم بوده است. او رأی مردم را «محترم» دانسته است و در منطق حکمرانی، «دخالت مستقیم و جدّی» داده است. او همواره به «مشارکت حداکثریِ مردم در انتخابات»، توصیه کرده است و نتیجه را فرع بر حضور دانسته است. حتّی آنگاه که «گزینههای زاویهدار با او» به قدرت رسیدهاند، منطق مردمسالاری را کنار ننهاده و انتخابات را «ابطال» نکرده است. او در برابر این گزینهها، «کارشکنی» و «سنگاندازی» نکرده و جهتگیریهای شخصیاش را مبنای تعاملاتش قرار نداده است. همۀ تعاملات او بر اساس «اخلاق» و در چهارچوب «قانون» بوده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🔹آیتالله خامنهای در وظایف قوا و نهادها دخالت نکرده و از مدیران و کارگزاران، «مترسک بیعمل» و «عروسکهای خیمهشببازی» نساخته است. او به جای «قانون»، به «خود» ارجاع نداده است و در دورۀ حاکمیّت، نظرش جایگزین قانون نشده است. او سلیقه و پسند خود را بر قانون ترجیح نداده است. هرچه که توانسته، کمتروکمتر مداخله کرده و حضور داشته است تا جریان امور، بهصورت طبیعی و در امتداد قانون پیش برود. او نه آشکارا و نه پنهانی، هیچ امری را از «مدار قانون»، خارج نکرده و «بدعت» نساخته است. حکومت ایران در چهارچوب قانون پیش میرود نه خواستههای شخص او. حضور و قدرت و عظمت او، کمترین سایهای بر سرِ قانون نیفکنده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🔹آیتالله خامنهای، بسیار بر «فرهنگ» و «سبک زندگی» اصرار میورزد، امّا در پی «تحمیل» و «تحکّم» نبوده است. با اینکه «حاکم» و «در قدرت» است، امّا به زبان «زور» و «اجبار» سخن نگفته و «امر» و «فرمان» صادر نکرده است، بلکه همچون یک «عالِم دینی»، دردها و نگرانیهای فرهنگیاش را شفاف و صمیمانه بازگفته و «استدلال» کرده است. آری، «استدلال»! او برای اصلاح سبک زندگی، «بخشنامههای فاشیستی» صادر نکرده و از «موضع بالا» به جامعه نگاه نکرده است. او همواره خود را «از جامعه» و «در کنار جامعه»، انگاشته است. او «از مردم» بوده است نه «بر مردم». او «تربیت» و «فهم» و «اخلاق» و «گفتگو» و «تبیین» و «گفتمانسازی» را کنار نزده و «تحکّم» و «تحمیل» و «زور» و «خشونت» و «تعدّی» و «جبر» را حاکم نکرده است. زبان او، «زبان استدلال» بوده است؛ همچون تمام گذشتۀ فکریاش. «آیتالله خامنهایِ نظام جمهوری اسلامی»، همان «حجتالاسلام خامنهایِ طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن» است؛ با همان حوصلۀ گفتگویی و اهتمام تبیینی و منطق تبلیغی. پس از پنجاه سال، و با وجود صدرنشینی در قدرت سیاسی، حالوهوای او دگرگون نشده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🔹عدّهای از یک «اعتراض جزئی»، شعار ساختارشکنانۀ «مرگ بر دیکتاتور» ساختند و در خیابان، حرمت او را شکستند و حریمش را درنوردید، امّا او هیچ واکنشی نشان نداد. نهفقط توپ و تانک به خیابان نیاورد و چوبۀ دار برپا نکرد، بلکه گفت حساب «هیجانزدگانِ بازیخورده» را از «غرضورزانِ بازیساز» جدا کنید و همه را به یک چوب نرانید. او هیچ سخنی در دفاع از خود نگفت و زبان به انتقاد نگشود. او مرز میان «منتقد» و «معارض» را شعار «مرگ بر دیکتاتور» ندانست و خویش را محور و مبنای حقّ معرفی نکرد. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🔹نه، او «دیکتاتور» نیست، او «مقتدرِ مظلوم» است. و مگر حاجقاسم سلیمانی در وصیّتنامهاش، آیتالله خامنهای را «مظلوم» نخواند؟! چه خوندلها که نخورده است در این سالها، و چه دردها و رنجها که پنهان نساخته است در عمق سینهاش... . از چشمانِ قلمم، اشک میچکد و از حنجرهاش، فریاد برمیآید.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انگار برای فتنه اخیر صحبت کرده!
امام خمینی :
ما بیزار هستیم از آزادی منهای قرآن...
ما بیزار هستیم از آزادی منهای اسلام...
ما بیزار هستیم از اسلام منهای روحانیت...
اینها دنبال آزادی منهای قرآن و اسلام هستند!
مسلمین، از اینها دوری کنید!
شما اسلام می خواهید ولی اینها اسلام را نمی خواهند!
هدایت شده از mesaghمیثاق
لطفا این متن در مورد مجیدرهنورد رو تاآخرش بخونید و ببینید که فضای مجازی مسموم چه بر سر فرزندانمون آورده که مجبور شدیم برای جوانی که از ابتدا نمازخوان و هیئتی بوده الان هشتگ #قمه_کش_را_اعدام_نکنید بزنیم.
امروز صبح که خبر اعدام مجید رهنورد را همراه عکسش دیدم یک حس عجیبی بهم دست دادخوشحال نشدم به چهره اش که نگاه کردم افسوس خوردم که چرا عاقبت این جوان باید این جوری بشه تا این که بعدازظهر به جلسه ای دعوت شدم، سخنرانش فردی بودکه از زندگی او مستندی تهیه کرده بود و در جریان باز جویی وی بود این حرفها از زبان ایشان است.
مادرش به عشق امام رضا نامش را مجید رضا گذاشت از کودکی مسجدی و هیئتی بود همیشه تلاش میکرد صف اول نماز جماعت خودش را جاکند حتی برای ثواب بیشتر نماز عبا بر شانه می انداخت ولی از 15سالگی که وارد فضای مجازی شد کم کم تحت تاثیر قرار گرفت آنچنان شست و شوی مغزی شد که نماز را ترک میکند و اعتقادات مذهبی و عشق به امام حسین ع و حضرت فاطمه س را کنار گذاشته و حتی مسخره میکند. خودش میگوید8سال رسانه مغز من را تبدیل کرد به یک اتاق گاز که هر لحظه ممکن بود با یک جرقه منفجر شود، روز حادثه با دیدن آن گروه صد نفره اغتشاش در خیابان آن جرقه زده شد اول در خانه وصیت نامه اش را مینویسد که برای من گریه نکنید سر قبرم قرآن نخوانید
هرچاقویی که زده به خاطر کینه ای بوده که از حزب اللهی ها داشته،
او میگوید با خودش فکر میکرده بعد از قتل اگر اورا بگیرن حتما زجر کش و تکه تکه اش میکنن برای همین موقع دستگیری میگوید مرا زود اعدام کنید اما بعد از چند روز که رفتار ماموران اطلاعاتی را میبیند که با رفتار دینی با او تعامل میکنند تمام معادلات ذهنی اش به هم میریزد بچه های اطلاعاتی به جای این که اورا برنند وشکنجه اش بدهند، با او صحبت میکنند از زندگیش می پرسند برای اینکه متوجه شود اعتقاداتش اشتباه است به او کتاب میدهند بخواند و خلاصه مجرم و بازجو باهم گریه میکنند آخر تازه فهمیده که این8سال چه قدر فضای مجازی مغزش را شستشو داده تا دست به این جنایت برند، به مادرش میگوید، با مادران شهدا صحبت کن، طلب عفو نکن فقط طلب حلالیت کن من مثل یک حیوان برادرم را کشتم😔
مجیدرضا میگوید چند حسرت به دلم مانده، یک بار دیگر دست مادرم را ببوسم به مادرم کادو بدهم بعداز8 سال دوباره پایم به حرم امام رضا برسد(این حرف را با گریه و زجه میزند و باز جو هم همراهش گریه و زجه میزند) او بسیار پشیمان و شکسته شده بود.
در حقیقت میشود گفت دشمن دوتا جوان مارا شهید نکرد بلکه دوتا جوان را شهید کرد ویک جوان را کشت، دشمن یک جوان را که میتوانست سرباز امام زمان باشد را تبدیل به یک قاتل کرد.
خدایا عاقبت همه رو به خیر کن
هدایت شده از mesaghمیثاق
بنظرم دیدن این کلیپ در ایام فاطمیه یه رزقه👌
هدایت شده از mesaghمیثاق
7.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا