eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.5هزار عکس
167.5هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
34.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍مطالبه گری ، اقتضای مخرج مشترک گرفتن با دشمن را ندارد .. ♦️حجت الاسلام محسن قنبریان مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی ره ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ / اهواز هیئت محبان فاطمه الزهرا(س)اهواز
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 با چه مبنایی باید دارایی هارا اختصاص داد؟ 🔹 آیا فقط باید در فکر سود باشیم؟ 🔹 مبنای دانش اقتصاد مدرن چیست؟ 🔸دکتر علی سعیدی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه قم
هدایت شده از mesaghمیثاق
ظریف: همه ۹ شرط رهبری در موضوع برجام را اجرا کردیم مقام معظم رهبری: در توافق اخیر هسته‌ای نیز که مورد تأیید قرار گرفت و مذاکره‌کنندگان کشورمان نیز مورد قبول بودند، همین اتفاق افتاد و در مواردی، وزیر محترم امور خارجه به من گفت: «ما نتوانستیم برخی خطوط قرمز را حفظ کنیم». ۹۵/۱/۱ واقعا دروغگویی به این شکل وقاحت می‌خواد. کسی که "خط قرمز" را رد کرده بگوید "همه شروط" را هم رعایت کردیم که آقا در مورد شروط هم فرمودند رعایت نشده
هدایت شده از mesaghمیثاق
🎯 انظر الی مادر راسل!!! (و ابن مرجانه‌های اقتصادی) پس از انتشار کتاب و به خصوص بعد از مناظره پرفسور درخشان در شبکه افق در جمع‌های متعدد حقیقی و مجازی از افراد مختلفی شنیدم که چرا ایشان به اشخاص و بزرگان لیبرال و خانواده شان کار دارد؟ ما چه کار داریم که آنها که بوده اند و چه کار کرده‌اند؟ ما باید به «ما قال» نگاه کنیم نه «من قال». روایاتی هم وجود دارد که در آنها اشاره شده است به جواز اخذ علم ولو از مشرکین و منافقین و ... . اما چرا اشاره به این روایات در رابطه با علوم انسانی اشتباه است؟ ۱. حرمت خواندن کتب ضاله یکی از مستنداتی است که می توان به آن اشاره کرد که نمی توان به طور کلی به مردم جواز انظر الی ما قال را داد. ۲. عقل حکم می کند به مردم نگوییم که بروید و پای صحبت هر شخص و هر رسانه‌ای بنشینید. کدام عاقلی می‌گوید مردم پای bbc بنشینند و به ماقال نگاه کنند! ۳. اجتهاد عالم غیرشیعه ولو با تمام اصول و ضوابط تفقه باشد و حکم او هم با حکم فقهای شیعه یکسان باشد قابل رجوع نیست و از شرایط مجتهد، مسلمان مومن بودن است. ۴. در قرآن کریم خداوند متعال می فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا (ای مؤمنان، هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید) سوال: آیا اگر مومنی خبری آورد تبین و تحقیق نیاز نیست؟ طبیعتا منعی ندارد و شاید هم نیاز به تحقیق داشته باشد. اما تاکید قرآن بر تبیّن در مورد خبر فاسق از این باب است که اصل را بر باطل بودن خبر او بگذارید مگر اینکه خلافش ثابت شود. نه اینکه آثار آنها را ترجمه کنیم بدون یک کلمه نقد! ۵. کسی می‌تواند به خبر اهل فسق توجه کند که اهل تبیّن باشد و نمی‌توان به کسانی که توانایی تبیین و تمیز ندارند توصیه کرد که انظر الی ما قال! ۶. در معنای اطلبو العلم ولو بالصین آیت الله بهجت رحمت الله علیه فرمودند: کتابی هست که اگر در چین هم باشد باید برویم و آن را بیابیم و بخوانیم و آن قرآن است. (به نقل از آیت الله میرباقری حفظه الله) در حقیقت معنای این روایت این نیست که علم نزد کفار است و بروید و بگیرید! بلکه می‌فرماید اگر علم حقیقی (قرآن و سنت) در هر نقطه‌ای از عالم بود به دنبال آن بروید و در همین زمینه علامه جوادی آملی می‌فرمایند: الآن شعار رسمی مستضعفان این است «اطلبوا العلم ولو بقُم» ۷. علامه جوادی آملی در مورد روایت انظر الی ما قال می‌فرمایند: چهارچوب‌های علمی اين است كه اگر كسی اهل تحقيق و خردورزی باشد و در حكمت نظری بخواهد كار كند، می‌گويد اُنظُر إلی مَا قال. می‌خواهد فيزيک‌دان باشد يا رياضی‌دان و شيمی‌دان و كيهان‌شناس و غيره، می‌گويد: اين استاد است، چه كار داريم يهودی است يا مسلمان؟ بايد ببينيم فيزيک را خوب درس می‌گويد يا نه. اين اُنظُر إلی مَا قال است. در رياضيات و فيزيك و شيمی و زمين‌شناسی و مانند آن هم همين‌طور است. دين ما اين بخش را امضا كرده است. امّا اگر كسی بخواهد علوم انسانی را فرا بگيرد و انسان بشود و از كرامت انسانی طرفی ببندد و خليفة‌الله شود، ديگر به او نمی‌گويند اُنظُر إلی مَا قالْ؛ می‌گويند: اُنظُر إلَی مَا فَعَلْ. ببينيد اين آقا چه كار می‌كند. در علوم انسانی قرار است اين آدم باتقوا شود، اهل نماز شود، اهل صداقت و فلاح و صلاح و نَجاح بشود. چنين كسی را «فعل» رهبری می‌كند و نه «قول». اُنظُر إلی مَا فَعَلْ، نه اُنظُر إلی مَا قالْ. اُنظُر إلی مَا قالَ مربوط به حكمت نظری و علوم تجربی است، اُنظُر إلی مَا فَعَلَ مربوط به علوم انسانی است. اصرار اقتصاددانان لیبرال بر اینکه اقتصاد هم مثل فیزیک است برای فرار از تمکین به دین اسلام است وگرنه خودشان هم می دانند که مقایسه فیزیک و اقتصاد مضحک است. ۸. قال الباقر علیه‌السلام: قال انه لیس أحد عنده علم شئ الا خرج من عند امیرالمومنین فلیذهب الناس حیث شاء، فو الله لیس الامر الا من ههنا (کافی ج 1 ص 399) ۹. امام صادق علیه‌السلام: فانظروا علمکم هذا عمّن تأخذونه یعنی بنگرید این دانش خود را از که می گیرید. (بحارالانوار، ج 1، ص 195) ۱۰. امام علی علیه‌السلام فرمودند: یا کُمَیْلُ! لا تَأْخُذْ اِلاّ عَنّا، تَکُنْ مِنّا؛ اى کمیل! اگر مى‌خواهى از ما باشى، تمام معارف دینت را از ما بگیر! بحارالانوار، جلد 74، صفحه 412. ۱۱. فرضا که تمام استدلال‌ها و نکات مطرح شده غلط باشند. مگر یک انسان چقدر عمر دارد و چقدر توان دارد که برود و سالها از عمر خود را صرف کند در فراگیری علومی که «من قال» آنها عده ای فاسد و فاجر و بی دین است و «فی‌الجمله» هم می دانیم که آن علوم خلاف و در مقابل اندیشه اسلامی است. یعنی همان نکاتی که امام و رهبری بارها در مورد علوم انسانی غربی و شرقی بیان کرده اند. ضمن اینکه نتیجه عمل به آن علوم که بی‌عدالتی گسترده در سطح جهانی بوده را هم به چشم می‌بینیم. ادامه
هدایت شده از mesaghمیثاق
ادامه از بخش اول ۱۰. بسیار استثناء است که بین علم یک عالم و عملش تفاوت فاحشی وجود داشته باشد. یعنی مثلا یک کسی که به آزادی جنسی و بی‌بند و باری متظاهرانه عمل می‌کند، بگوید من با آزادی جنسی و بی‌بند و باری مخالفم! در صورتی هم که بین علم و عمل یک دانشمند تفاوت باشد شما با یک منافق روبرو هستید که خود عیب بزرگتری است و چرا باید بین این همه دانشمند و عالم به سراق فاسق‌ترین آنها برویم؟ ۱۱. امام باقر علیه السلام: «شَرّقا و غَرّبا فلا تجدا علما صحیحا الا خرج من عندنا اهل البیت». شرق و غرب را بگردید، اگر بخواهید علم صحیح به دست بیاورید، فقط منحصر است عندنا اهل البیت. ١٢. علامه جوادی آملی: تعبير شريف امام صادق عليه‌السلام را ذيل آيه‌ی نورانی فَلْیَنْظُرِ الإنسانُ إلی طَعامِهِ را ببینید. مرحوم فيض نقل كرده كه حضرت فرمود اين طعام جامع است؛ علم را هم شامل می‌شود. انسانی كه می‌خواهد بفهمد علم و حرف را از چه كسی می‌گيرد، فَلينظُرِ الإنسانُ إلی طَعامِهِ اَیْ إلی عِلْمِهِ الَّذی يأخُذ عَمَّنْ يأخُذ؛ ببيند اين علم را از چه كسی دارد می‌گيرد. ۱۲. در روایات معمولا از حرف «لو» استفاده شده است. که این لو می‌تواند به معنای تاکید و یا حتی امتناع باشد. یعنی علم و حکمت را بگیر حتی از مشرکین (هر چند علم و حکمت واقعی نزد آنها نیست) مِثل آن مَثَل معروف که می‌گوید: تو بِدَم، بمیر و بدم! ۱۳. موضوع علم کشف روابط است. اگر این رابطه بین دو شیء باشد موضوع علم فیزیک و شیمی و امثالهم می شود. اما اگر موضوع رابطه بین دو انسان باشد اساسا علم اصالت نداشته و دین است که چگونگی این رابطه را تعیین می‌کند. درحقیقت از رابطه بین تقاضای پرتقال و قیمت آن شاید بتوان یک گزاره اثباتی بیرون کشید اما در رابطه خریدار و فروشنده تنها نکته ای که اهمیت دارد حکم خداوند متعال در مورد این رابطه است که ظالمانه نباشد و مساله ظلم و عدالت موضوع علم به معنای رایج پوزیتیویستی و ساینتیستی آن نیست. نتیجه‌گیری: پرفسور درخشان که همه عمر شریفشان را به «انظر الی ما قال» عمل کرده و زیر و بم آنچه تحت عنوان «علم اقتصاد» از آن یاد می‌شود را بیرون کشیده‌اند، به این دانش می گویند «فریب بزرگ و اقتصاد علم نما» و در کنارِ استدلال های محکم علمی که در کتاب فریب بزرگ آورده اند به شخصیت این دانشمندان و زمینه‌های فکری و اخلاقی و سیاسی آنها می‌پردازند. شناخت شخصیت و زندگی دانشمندان چیزی جدای از شناخت تفکراتشان نیست و اساسا شناخت کامل جمع بین شناخت من قال و ما قال است. به تعبیر علامه جوادی آملی باید علوم انسانی هم نگاه کنیم به من قال و هم به ماقال. اما نکته بسیار مهم اینجاست که مگر آنچه با نام علوم انسانی از غرب به سمت ما سرازیر شده است علم و حکمت است که بخواهیم برویم از سینه منافق و کافر بیرون بکشیم؟ اساسا در مقابل علوم انسانی غربی که به تعبیر مقام معظم رهبری ذاتا مسموم و ماهیتا معارض با اسلام و نظام اسلامی است باید گفت: لکم دینکم و لی دین. ما با دو علم طرف نیستیم. بلکه آنچه پشت واژه زیبای علم پنهان شده است یک دین است که هیچکدام از روایات و استدلال‌هایی که در باب اخذ علم از مشرکین و منافقین وارد شده است در اینجا کاربردی ندارند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بدون توجه به نظام خانوادگی، هیچ کشوری به موفقیت‌نمی رسد. 🔻 دکتر سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مفهوم آزادی 🔻 امام خمینی (ره) ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 📝 برداشتی از بیانات آقا در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) 👌 نسخه مناسب برای اشتراک در شبکه‌های اجتماعی ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر به حجاب گیر میدید و امر به معروف رو به حجاب تقلیل میدید!!! 😳 📣📣📣 پاسـخ به تـرین روز 🎙از زبان مردم بشنویـد😊 احسنت به این مردم با بصیـرت👏👏👏😍 ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 یکی از عبارات پرتکرار و گوش‌آشنای قرآن 'یهدی من یشاء' است. ممکن است از این آیه این نکته به ذهن برسد که در فضای جبری قرار داریم و همه چیز از قبل معلوم است. 🔹 در حالی که بعد از مطالعه سایر آیات و عبارات مشابه متوجه می شویم که اولویت و اصالت با هدایت است و انسان خودش تصمیم می‌گیرد که هدایت الهی را بپذیرد یا پس بزند و اتفاقا چون فضای عالم جبری نیست، به این انتخاب مهر تایید زده شده و نتایج آن دیده می‌شود. 📚 برگرفته از تفسیر آیه شریفه ۱۴۳ سوره مبارکه بقره (ره) ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هدایت شده از mesaghمیثاق
حقیقتا ما تا چه اندازه ای آزاد شده ایم؟! در پس ظاهر فریبنده کامل و خودکفای بسیاری از زنان امروزی، موجودی غمگین و عصبی نهفته است. 🎙«دکتر تونی گرنت» 📚منبع: کتاب زن، ستم تاریخی، ستم برابری ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌مگه نوعِ لباس پوشیدن، یک مسئله شخصی نیست؟ چرا هر جا میریم به لباس پوشیدنِ ما کار دارند!!؟ 🎥پاسخ خانم اسلاملو (نویسنده و پژوهشگر در حوزه زن و خانواده).👌 ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻بعضی هابرای سردرگمی زن هم شده می‌خواهند نشان دهندامام خمینی با انقلاب، زن سنتی را به زن انقلابی، بدل کرد.حقیقت این است امام ظرفیت زن متمدن ایرانی را برای مبارزه باغرب زدگی،استعمار،طاغوت به میدان آورد.پهلوی غرب زده،در حال چپاول جایگاه زن مسلمان ایرانی بودو زن ایرانی به فرمان امام به میدان مبارزه امد. ✍عالیه سادات ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارش خبری | تجلی ایمان و امید 👆 از حضور و سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره). ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هدایت شده از mesaghمیثاق
گاندی می گوید: «غربی برای آن مستحق دریافت لقب خدایی زمین است که همه امکانات وموهبتهای زمینی را مالک است. او به کارهای زمینی قادر است که ملل دیگر آنها رادر قدرت خدا می دانند. لکن غربی از یک چیز عاجز است و آن تامل در باطن خویش است. تنها این موضوع برای اثبات پوچی درخشندگی کاذب تمدن جدیدکافی است. تمدن غربی اگر غربیان را مبتلا به خوردن مشروب و توجه به اعمال جنسی نموده است، به خاطر این است که غربی به جای «خویشتن جویی» در پی نسیان وهدر ساختن خویشتن است... ✾ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اینجا فرانسه است ، واقعا خانمها شون آزادی دارن . ببینید چه قدر با ایران فرق میکنه. آدم چرا حسرت نخوره😒 چقدر آزادی بیان دارن😒 ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 تغییر نام شهرها 🔹 در خردادماه 1314 مطبوعات ایران خبر از تغییر نام برخی شهرها دادند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 جمعیت مشهد در دوران ناصرالدین‌شاه 🔹 تعداد نفوس «ارض اقدس» [جمعیت مشهد] در زمان ناصرالدین شاه، ۵۷هزار و ۲۸۷ نفر بوده است. 🔹 نکته عجیب اینه که تو اون سالها و با اون امکانات محدود چجوری تونستند سرشماری کنند؟!
هدایت شده از mesaghمیثاق
آشپزخانه جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی و آشپزهای فرانسوی در کنار پخته شده برای تزیین سفره ها که البته فقط جنبه دکوری داشته!
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺قابل توجه سلطنت طلب ها که در فضای مجازی برای تطهیر پهلوی این شایعات را نشر میدهند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا