eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.6هزار عکس
167.6هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 شبکه ضدایرانی ایران‌اینترنشنال: اروپا از براندازها ناامید شده و دنبال امتیازدادن به حکومت ایران است
هدایت شده از mesaghمیثاق
✅ بازدارندگی بالای ایران در مقابل دشمنان 🔺اندیشکده‌ بر این باور است که با توجه به سرعت و دقت بالای موشک‌های سپاه پاسداران، می‌تواند به راحتی اهداف مهم دشمنان خود را در منطقه و حتی در دورترین نقاط جهان هدف قرار دهد. 🔻همچنین، این اندیشکده بیان می‌کند ایران با داشتن تکنولوژی موشک‌های در آینده به عنوان یک نیروی نظامی در جهان شناخته خواهد شد. ❇️‌ لینک گزارش: https://defence-industry.eu/irans-fattah-hypersonic-missile-real-threat-and-technological-challenge/
هدایت شده از mesaghمیثاق
پیامبر گرامی اسلام: خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه، بندگان خود را از آتش جهنم آزاد نمی کند. 📚سنن الکبری، ج ۵، ص ۱۹
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻تقطیع وتحریف رو از برعنداز جماعت بگیری هیچی واسه گفتن نداره...
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻اولین اظهارات فردی که توسط انتظامات مسجد مکی بازداشت شده بود 🔹آنها تهدید کردند اگر اعتراف نکنم مرا تکه‌تکه می‌کنند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻امدادرسانی در شرایط طوفان شن و دمای ۵۰درجه زابل!
هدایت شده از mesaghمیثاق
📖 صفحهٔ ۱ 🔸در سال‌های اخیر گونه‌ بدیعی از کسب‌وکار، تحت عنوان «استارت‌آپ» رواج پیدا کرده است. سرمایه‌گذاران و نخبگان بسیاری هم نسبت به‌ آن اقبال پیدا کرده‌اند؛ همچنین از کشور‌های خارجی، سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این حوزه صورت‌گرفته؛ حتی در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز علمی مهم، اخذ فرصت شغلی در استارتاپ‌ها به‌عنوان یک آینده مطلوب برای دانشجویان به‌حساب می‌آید و در این سال‌ها این شرکت‌ها توانسته‌اند، نخبگان بسیاری را جذب خود کنند. لکن این‌همهٔ ماجرا نیست، هر پدیده‌ای مخصوصاً در این سطحِ گسترده ابعاد متنوعی دارد که احتیاج به بررسی دقیقی دارد. 🔸استارت‌آپ‌ها پیامدهای منفی متعددی دارند که این مشکلات فقط مخصوص ایران نیست و یک چالش جهانی است، لکن در ایران با‌توجه‌به جنگ همه‌جانبهٔ قدرت‌های غربی این پیامد‌ها خطرناک‌ و مخرب‌تر از دیگر کشورهای جهان می‌تواند باشد. ⭕️ آثار منفی و مخرّب 1⃣ این شرکت‌ها اطّلاعاتِ فراوانی درباره شرایط کسب‌وکار و بازار ایران به دست می‌آورند؛ و ثانیاً بسیاری از استارت‌آپ‌ها مجموعه‌داده‌های عظیمی از اعمال شهروندان دراختیار دارند که این اطلاعات اگر موردِ نظارت جدی قرار نگیرد؛ می‌تواند در ابتدا ابزار سوءاستفاده همین کمپانی‌ها از مردم و در ادامه با فروش یا در اختیار گذاشتن آن به دشمنان چالش‌های جدی و مهمی در نظام حکمرانی ایران به‌وجود آورد. 2⃣ اثر منفی دیگر کسب قدرت و نفوذ اجتماعی و سوءاستفاده از این نفوذ است. بسیاری از استارتاپ‌ها رکنی از ارکان زندگی دیجیتال مردم شده‌اند؛ در تمام ساعات روز، از خرید یک محصول ساده تا جابه‌جایی‌های شهری، یا حتی رزرو هتل در یک کشور خارجی از طریق این اپلیکیشن‌ها صورت می‌گیرد؛ این امر می‌تواند یک علقه‌ٔ حسی میانِ مردم و نمادهای این شرکت‌ها ایجاد کند، تا جایی که بتوانند به‌عنوان یک کُنش‌گر در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی برخلاف منافع ملی حرکت کنند و باتوجه‌به علاقه‌ای که مردم به آن‌ها دارند، باعث تصمیم‌گیری اشتباه برخی مردم و جریان‌سازی غلط شوند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
📖صفحه ۲ (آخر) ⭕️کمی جدی‌تر ورود کنیم 3⃣ ترویج سبک زندگی غربی از طریق استارتاپ‌ها بیشتر و پررنگ‌تر از نمود ایرانی اسلامی در آنهاست. برچه اساس می‌گوییم؟ شورای امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۱۱ سندی دالِ بر گسترش حاکمیت آمریکا، گسترش دموکراسی، گسترش اقتصاد جهانی در کشور‌های اسلامی منتشر کرد و مصداقا درمورد راهکارهای پیاده‌سازی این اهداف در کشور‌های اسلامی اسم از «استارت‌آپ» آورد. تأثیرات فرهنگی این شرکت‌ها بی‌شمار است، به‌طور مثال شما دیجی‌کالا را درنظر بگیرید؛ اگر بخواهد یک کتابِ خاص، یک لباسِ خاص، یک وسیله الکترونیکی خاص را در جامعه گسترش دهد، به‌راحتی قابلیت انجام این کار دارد و کاملاً با اقدامی نرم می‌تواند آن الگوی مطلوب خودش را القا کند؛ خوب الان دیجی‌کالا برای معرفی محصولات خودش از چه الگوی فکری استفاده می‌کند؟ پیروی استارتاپ‌ها از دستگاه اقتصاد جهانی که برگرفته از نظام ارزشی آمریکا است، واضح و مشخص است و این مشکل لزوماً از استارتاپ نیست، از سیاست‌گذاران است که لزوم سندنویسی و الگو‌سازی اسلامی در حوزه استارتاپ‌ها را فراموش کردند. ⭕️کمی مصداقی‌تر 🔸در ماجرایِ فوت مرحومه مهسا امینی، عمدهٔ استارت‌آپ‌های بزرگِ کشور موضع‌گیری داشته و بعضاً با تندی در آتش اغتشاشات خیابانی دمیدند؛ ❓این سؤال به‌نظر می‌رسد که چرا و در چه مکانیزمی این اتفاق رخ داد؟ در مسئله‌ای که هنوز ابعاد آن مشخص نشده، نظام را محکوم و در به آشوب کشیدنِ کشور همراه جریانات ضدانقلاب شدند؟ 👈این موضع‌گیری خبر از چند نکته مهم دارد؛ 🔸انحصار بخش خصوصی از عواملی است که می‌تواند به یک شرکت به‌اندازه‌ای نفوذ و قدرت اجتماعی دهد که وظیفه خود را فراموش کرده و دست به امور غیرتخصصی بزند. سال‌هاست که دیجی‌کالا، اسنپ، دیوار، شیپور، تپ‌سی، یکه‌تازانِ عرصه‌های خاص خودشان هستند و هیچ‌گونه، تأکید می‌کنم هیچ‌گونه قانونی برای شکست حلقه انحصار این شرکت‌ها وجود ندارد؛ در مقابل کشورهای غربی خصوصاً آمریکا قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای شکست انحصار و ایجاد رقابت دارند. شرکت مایکروسافت زمانی که با تکنولوژی ویندوز آن‌قدر قدرت‌مند شده بود که عرصه رقابت را بر همه تنگ می‌کرد، با جریمه سخت مالیاتی تا نزدیکیِ ورشکستگی پیش رفت، به فاصله زمانی کوتاهی از این تصمیمِ ایالات متحده، چند شرکت جدید توانستند جانی بگیرند و پا به فضای کسب‌و‌کار بگذارند. 🛑نبود قانون‌های انحصارشکن و بالاتر از آن نبود تنظیم‌گری که بتواند با وضع قانون و نظارت، سامانی به اوضاع دهد، باعث ترویج سبک زندگی غیراسلامی و انحصار در استارتاپ‌ها شده‌. ⁉️برخی ممکن است سؤال مطرح کنند که این شرکت‌ها در راستایِ رسالت اجتماعی خود مطالبی را در ماجرایِ مرحومه امینی منتشر کردند؟ بله دقیقاً نقطه کانونی اشکال ما نیز همین‌جاست، رسالت اجتماعی در شرکت‌های نوآورانه باید در راستای افزایش امنیت جامعه، گسترش عدالت و منافع عمومی باشد. اما موضع‌گیری استارتاپ‌ها درجهت برهم‌زدن امنیت عمومی و آرامش مردم بوده است. این اقدام در راستای منافع دشمن بود تا منافع عمومی؛ شاهد دیگر این حرف که در بسیاری از مسائلی که همهٔ مردم ایران داغ‌دار هستند مثل شهادت سردار بزرگ اسلام حاج‌قاسم سلیمانی یا شهادت دانشمند هسته‌ای دکتر فخری‌زاده یا همین اتفاق حملهٔ وحشیانه به حرم احمد‌بن‌موسی هیچ واکنشی نداشته و سکوت پیشه کردند. این استاندارد دوگانه در عملکرد عمدهُ ادله‌اش مطرح شد، پیروی استارتاپ‌ها از الگوی اقتصاد جهانی و نبود تنظیم‌گری صحیح با فرهنگ ایرانی اسلامی و هم‌چنین انحصار باعث بروز چنین رفتاری شده است. 🔸در نهایت به‌عنوان راه‌کار ایجابی حل این قضیه، در قدم اول باید یک تنظیم‌گر شبکه‌ای برایِ نظارت به استارتاپ‌ها به‌وجود آید، به‌این نحو که از نهادهای مختلف مثل قوه قضائیه، نهادهای امنیتی و انتظامی، نهادهای فرهنگی مثل حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات در آن حضور داشته باشند و با وضع مقررات در راستای اسناد بالادستی کشور به این اوضاع سامان دهند. همچنین با شفافیت و امکان دسترسی اطلاعات برای نهادهای محلی مثل شهرداری‌ها، امکان افشای اطلاعات و سوءاستفاده از آن‌ها بسته شود. همچنین نهاد تنظیم‌گر فوق‌الذکر با وضع قوانین حمایتی از کسب‌و‌کارهای کوچک و وضع قوانین انحصارشکن، جلوی یکه‌تازی چند شرکت محدود را بگیرد. تنظیم‌گری شبکه‌ای به دلیلِ حضور نهادهایی انتظامی و قضایی امکان رسیدگی به جرائم به‌صورت فنی در درون ساختار خود را دارد، در‌صورت وجود این نهاد پلتفرم‌ها دقت بیشتری در موضع‌گیری‌هایی که هزینه اجتماعی دارد، می‌کنند و این امر باعث بازدارندگی و درصورت ِ وقوع جرائم، امکان ره‌گیری فنی را به تنظیم‌گر می‌دهد. 🌐https://islamic.majazi.ir/index.php?module=cdk&func=loadmodule&system=cdk&sismodule=user/content_view.php&sisOp=view&ctp_id=23&cnt_id=98026&id=1199
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴ماجرای "مسلم بن عقيل" و " هانى بن عروه" و خواص جبهه حقی كه اشتباه كردند 🔻وقتى به اسامى كسانى كه از كوفه براى امام حسين عليه‌السّلام نامه نوشتند و او را دعوت كردند، نگاه مى‌كنيد، مى‌بينيد همه جزو طبقه‌ى خواص و از زبدگان و برجستگان جامعه‌اند. تعداد نامه‌ها زياد است. صدها صفحه نامه و شايد چندين خورجين يا بسته‌ى بزرگ نامه، از كوفه براى امام حسين عليه‌السّلام فرستاده شد. 🔻 همه‌ى نامه‌ها را بزرگان و اعيان و شخصيّتهاى برجسته و نام و نشاندار و همان خواص نوشتند. منتها مضمون و لحن نامه‌ها را كه نگاه كنيد، معلوم مى‌شود از اين خواصِ طرفدارِ حق، كدامها جزو دسته‌اى هستند كه حاضرند دينشان را قربانى دنيايشان كنند و كدامها كسانى هستند كه حاضرند دنيايشان را قربانى دينشان كنند. از تفكيكِ نامه‌ها هم مى‌شود فهميد كه عدّه‌ى كسانى كه حاضرند دينشان را قربانى دنيا كنند، بيشتر است. نتيجه در كوفه آن مى‌شود كه مسلم بن عقيل به شهادت مى‌رسد و از همان كوفه‌اى كه هجده هزار شهروندش با مسلم بيعت كردند، بيست، سى هزار نفر يا بيشتر، براى جنگ با امام حسين عليه‌السّلام به كربلا مى‌روند! يعنى حركت خواص، به دنبال خود، حركت عوام را مى‌آورد. 🔻نمى‌دانم عظمت اين حقيقت كه براى هميشه گريبان انسانهاى هوشمند را مى‌گيرد، درست براى ما روشن مى‌شود يا نه؟ ماجراى كوفه را لابد شنيده‌ايد. به امام حسين عليه‌السّلام نامه نوشتند و آن حضرت در نخستين گام، مسلم‌بن عقيل را به كوفه اعزام كرد. با خود انديشيد: "مسلم را به آن‌جا مى‌فرستم. اگر خبر داد كه اوضاع مساعد است، خود نيز راهى كوفه مى‌شوم.” مسلم بن عقيل به محض ورود به كوفه، به منزل بزرگان شيعه وارد شد و نامه‌ى حضرت را خواند. گروه گروه، مردم آمدند و همه، اظهار ارادت كردند. فرماندار كوفه، "نعمان‌بن‌بشير” نام داشت كه فردى ضعيف و ملايم بود. گفت: "تا كسى با من سرِ جنگ نداشته باشد، جنگ نمى‌كنم.” لذا با مسلم مقابله نكرد. مردم كه جوّ را آرام و ميدان را باز مى‌ديدند، بيش از پيش با حضرت بيعت كردند. دو، سه تن از خواصِ جبهه‌ى باطل - طرفداران بنى‌اميّه - به يزيد نامه نوشتند كه "اگر مى‌خواهى كوفه را داشته باشى، فرد شايسته‌اى را براى حكومت بفرست؛ چون نعمان بن بشير نمى‌تواند در مقابل مسلم‌بن عقيل مقاومت كند.” يزيد هم عبيداللَّه بن زياد، فرماندار بصره را حكم داد كه علاوه بر بصره - به قول امروز، "با حفظ سمت” - كوفه را نيز تحت حكومت خود درآور. عبيداللَّه بن زياد از بصره تا كوفه يكسره تاخت. (در قضيه‌ى آمدن او به كوفه هم نقش خواص معلوم مى‌شود، كه اگر ديدم مجالى هست، بخشى از آن را برايتان نقل خواهم كرد.) او هنگامى به دروازه‌ى كوفه رسيد كه شب بود. مردم معمولى كوفه - از همان عوامى كه قادر به تحليل نبودند - تا ديدند فردى با اسب و تجهيزات و نقاب بر چهره وارد شهر شد، تصوّر كردند امام حسين عليه‌السّلام است. جلو دويدند و فرياد "السّلام عليك يا بن رسول‌اللَّه” در فضا طنين افكند! 🔻ويژگى فرد عامى، چنين است. آدمى كه اهل تحليل نيست، منتظر تحقيق نمى‌شود. ديدند فردى با اسب و تجهيزات وارد شد. بى آن‌كه يك كلمه حرف با او زده باشند، تصوّر غلط كردند. تا يكى گفت "او امام حسين عليه‌السّلام است” همه فرياد "امام حسين، امام حسين” برآوردند! به او سلام كردند و مقدمش را گرامى داشتند؛ بى آن‌كه صبر كنند تا حقيقت آشكار شود. عبيداللَّه هم اعتنايى به آنها نكرد و خود را به دارالاماره رساند و از همان جا طرح مبارزه با مسلم بن عقيل را به اجرا گذاشت. اساس كار او عبارت از اين بود كه طرفداران مسلم بن عقيل را با اشدّ فشار مورد تهديد و شكنجه قرار دهد. بدين جهت، "هانى بن عروه” را با غدر و حيله به دارالاماره كشاند و به ضرب و شتم او پرداخت. وقتى گروهى از مردم در اعتراض به رفتار او دارالاماره را محاصره كردند، با توسّل به دروغ و نيرنگ، آنها را متفرق كرد. ⚠️در اين مقطع هم، نقش خواصِ به اصطلاح طرفدارِ حق كه حق را شناختند و تشخيص دادند، اما دنيايشان را بر آن مرجّح دانستند، آشكار مى‌شود. از طرف ديگر، حضرت مسلم با جمعيت زيادى به حركت درآمد. در تاريخ "ابن اثير” آمده است كه گويى سى هزار نفر اطراف مسلم گرد آمده بودند. از اين عدّه فقط چهار هزار نفر دوْرادوْر محلّ اقامت او ايستاده بودند و شمشير به دست، به نفع مسلم بن عقيل شعار مى‌دادند. 🔻اين وقايع، مربوط به روز نهم ذى‌الحجّه است. كارى كه ابن زياد كرد اين بود كه عدّه‌اى از خواص را وارد دسته‌هاى مردم كرد تا آنها را بترسانند. خواص هم در بين مردم مى‌گشتند و مى‌گفتند "با چه كسى سر جنگ داريد؟! چرا مى‌جنگيد؟! اگر مى‌خواهيد در امان باشيد، به خانه‌هايتان برگرديد. اينها بنى‌اميّه‌اند. پول و شمشير و تازيانه دارند.” چنان مردم را ترساندند و از گرد مسلم پراكندند كه آن حضرت به وقت نماز عشا هيچ كس را همراه نداشت؛ هيچ‌كس!
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻آن گاه ابن زياد به مسجد كوفه رفت و اعلان عمومى كرد كه "همه بايد به مسجد بيايند و نماز عشايشان را به امامت من بخوانند!” 🔻تاريخ مى‌نويسد: "مسجد كوفه مملو از جمعيتى شد كه پشت سر ابن زياد به نماز عشا ايستاده بودند.” چرا چنين شد؟ بنده كه نگاه مى‌كنم، مى‌بينم خواصِ طرفدارِ حقْ مقصرّند و بعضى‌شان در نهايتِ بدى عمل كردند. مثل چه كسى؟ مثل "شريح قاضى”. شريح قاضى كه جزو بنى‌اميّه نبود! كسى بود كه مى‌فهميد حق با كيست. مى‌فهميد كه اوضاع از چه قرار است. وقتى "هانى بن عروه” را با سر و روى مجروح به زندان افكندند، سربازان و افراد قبيله‌ى او اطراف قصر عبيداللَّه زياد را به كنترل خود درآوردند. 🔻ابن زياد ترسيد. آنها مى‌گفتند: "شما هانى را كشته‌ايد.” ابن زياد به "شريح قاضى” گفت: "برو ببين اگر هانى زنده است، به مردمش خبر بده.” شريح ديد هانى بن عروه زنده، اما مجروح است. تا چشم هانى به شريح افتاد، فرياد برآورد: "اى مسلمانان! اين چه وضعى است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نيامدند؟! چرا نمى‌آيند مرا از اين‌جا نجات دهند؟! مگر مرده‌اند؟!” شريح قاضى گفت: "مى‌خواستم حرفهاى هانى را به كسانى كه دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعكس كنم. اما افسوس كه جاسوس عبيداللَّه آن‌جا حضور داشت و جرأت نكردم!” "جرأت نكردم” يعنى چه؟ يعنى همين كه ما مى‌گوييم ترجيح دنيا بر دين! شايد اگر شريح همين يك كار را انجام مى‌داد، تاريخ عوض مى‌شد. اگر شريح به مردم مى‌گفت كه هانى زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبيداللَّه قصد دارد او را بكشد، با توجّه به اين‌كه عبيداللَّه هنوز قدرت نگرفته بود، آنها مى‌ريختند و هانى را نجات مى‌دادند. با نجات هانى هم قدرت پيدا مى‌كردند، روحيه مى‌يافتند، دارالاماره را محاصره مى‌كردند، عبيداللَّه را مى‌گرفتند؛ يا مى‌كشتند و يا مى‌فرستادند مى‌رفت. آن گاه كوفه از آنِ امام حسين عليه‌السّلام مى‌شد و ديگر واقعه‌ى كربلا اتّفاق نمى‌افتاد! اگر واقعه‌ى كربلا اتّفاق نمى‌افتاد؛ يعنى امام حسين عليه‌السّلام به حكومت مى‌رسيد. 🔻حكومت حسينى، اگر شش ماه هم طول مى‌كشيد براى تاريخ، بركات زيادى داشت. گرچه، بيشتر هم ممكن بود طول بكشد. يك وقت يك حركت بجا، تاريخ را نجات مى‌دهد و گاهى يك حركت نابجا كه ناشى از ترس و ضعف و دنياطلبى و حرص به زنده ماندن است، تاريخ را در ورطه‌ى گمراهى مى‌غلتاند. اى شريح قاضى! چرا وقتى كه ديدى هانى در آن وضعيت است، شهادتِ حق ندادى؟! عيب و نقصِ خواصِ ترجيح دهنده‌ى دنيا بر دين، همين است. به داخل شهر كوفه برگرديم:وقتى كه عبيداللَّه بن زياد به رؤساى قبايل كوفه گفت "برويد و مردم را از دُورْ مسلم پراكنده كنيد وگرنه پدرتان را در مى‌آورم” چرا امر او را اطاعت كردند؟! رؤساى قبايل كه همه‌شان اموى نبودند و از شام نيامده بودند! بعضى از آنها جزو نويسندگان نامه به امام حسين عليه‌السّلام بودند. "شَبَثْ بن ربْعى” يكى از آنها بود كه به امام حسين عليه‌السّلام نامه نوشت و او را به كوفه دعوت كرد. همو، جزو كسانى است كه وقتى عبيداللَّه گفت "برويد مردم را از دُوْر مسلم متفرّق كنيد” قدم پيش گذاشت و به تهديد و تطميع و ترساندنِ اهالى كوفه پرداخت! 🔻چرا چنين كارى كردند؟! اگر امثال شَبَثْ بن ربْعى در يك لحظه‌ى حسّاس، به جاى اين‌كه از ابن زياد بترسند، از خدا مى‌ترسيدند، تاريخ عوض مى‌شد. گيرم كه عوامْ متفرّق شدند؛ چرا خواصِ مؤمنى كه دوْر مسلم بودند، از او دست كشيدند؟ بين اينها افرادى خوب و حسابى بودند كه بعضيشان بعداً در كربلا شهيد شدند؛ اما اين‌جا، اشتباه كردند. البته آنهايى كه در كربلا شهيد شدند، كفّاره‌ى اشتباهشان داده شد. درباره‌ى آنها بحثى نيست و اسمشان را هم نمى‌آوريم. اما كسانى از خواص، به كربلا هم نرفتند. نتوانستند بروند؛ توفيق پيدا نكردند و البته، بعد مجبور شدند جزو توّابين شوند. چه فايده؟! وقتى امام حسين عليه‌السّلام كشته شد؛ وقتى فرزند پيغمبر از دست رفت؛ وقتى فاجعه اتّفاق افتاد؛ وقتى حركت تاريخ به سمت سراشيب آغاز شد، ديگرچه فايده؟! لذاست كه در تاريخ، عدّه‌ى توّابين، چند برابر عدّه‌ى شهداى كربلاست. شهداى كربلا همه در يك روز كشته شدند؛ توّابين نيز همه در يك روز كشته شدند. اما اثرى كه توّابين در تاريخ گذاشتند، يك هزارم اثرى كه شهداى كربلا گذاشتند، نيست! به‌خاطر اين‌كه در وقت خود نيامدند. كار را در لحظه‌ى خود انجام ندادند. دير تصميم گرفتند و دير تشخيص دادند. 🔻چرا مسلم بن عقيل را با اين‌كه مى‌دانستيد نماينده‌ى امام است، تنها گذاشتيد؟! آمده بود و با او بيعت هم كرده بوديد. قبولش هم داشتيد. (به عوام كارى ندارم. خواص را مى‌گويم.) چرا هنگام عصر و سرِ شب كه شد، مسلم را تنها گذاشتيد تا به خانه‌ى "طوعه” پناه ببرد؟! اگر خواص، مسلم را تنها نمى‌گذاشتند و مثلاً، عدّه به صد نفر مى‌رسيد، آن صد نفر دُوْر مسلم را مى‌گرفتند. خانه‌ى يكى‌شان را مقرّ فرماندهى مى‌كردند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
..... مى‌ايستادند و دفاع مى‌كردند. مسلم، تنها هم كه بود، وقتى خواستند دستگيرش كنند، ساعتها طول كشيد. سربازان ابن زياد، چندين بار حمله كردند؛ مسلم به تنهايى همه را پس زد. اگر صد نفر مردم با او بودند، مگر مى‌توانستند دستگيرش كنند؟! باز مردم دورشان جمع مى‌شدند. ⚠️پس، خواص در اين مرحله، كوتاهى كردند كه دوْر مسلم را نگرفتند.... بیانات امام خامنه ای...
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 این مسئول ما زمین گیر شده اما جانباز ویلچرنشین ما روی دو پای خود ایستاده 🎙این صوت یک جانباز مدافع حرم ( امیر حسین حاجی نصیری ) است که با وجود اینکه بر روی ویلچر می نشیند، باز هم همراه بسیجیان به کف جامعه رفته و احساس وظیفه کرده که زنان یا دختران کشف حجاب کرده را امر به معروف و نهی از منکر کند و از نتایج جالب توجه این کار برای ما می گوید. 🔻آنگاه برخی از مسئولین ما در این زمینه ها ترک فعل می کنند، توجیه می آورند، از هنجارشکنان می ترسند و ... و بعد روی دو پای خود هم ایستاده اند. 👈 حقیقت این است که این عده از مسئولین ما به وسیله دشمن و ولنگاران شده اند اما امثال امیرحسین حاجی نصیری ها محکم بر اصول انقلاب و بر روی دو پای خود ایستاده اند. ⚠️البته ما از مسئولین و هم این انتظار را داریم که براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، از تجربه ها استفاده کنند و به نوعی مدل امروزی آن را شکل دهند تا در راستای وظایف ذاتی خود به مقابله با هنجارشکنان بپردازند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹طبیعیه هر کسی که قصد مهاجرت داره از قبلش باید به خوبی راجع‌به کشور مقصد تحقیق کنه و خوب و بدش رو سبک و سنگین کنه. 🔸اکثر وقتا هم کشورهای صنعتی و ثروتمند در اولویت مهاجرت هستن؛ کشورهایی مثل آمریکا، آلمان، فرانسه، ژاپن و ... 🔹یه ویدئو دیدم که اومده بود شرایط زندگی در کانادا رو با بقیه‌ی کشورهای صنعتی معروف به G7 مقایسه کرده بود. 🔺فیلمش رو ببینید.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ ظاهرا وسط لباس دوختن، یه هو اعلام کردن که شروع شده 😂
هدایت شده از mesaghمیثاق
✳️ گزارشی جنجالی از به قدرت رسیدن خاندان‌های برده‌دار در آمریکا ◀️رویترز یه گزارش کار کرده درباره‌ی پیشینه‌ی خانوادگی سیاستمداران آمریکایی: 🔹اکثر قریب به اتفاق روسای جمهور آمریکا و ۱۱۸ نفر از مقامات فعلی، از جمله بایدن از نوادگان برده‌دارها هستند. (لینک) 🔹از بین روسای جمهوری سابق زنده‌ی آمریکا فقط دونالد ترامپ از نوادگان مستقیم برده‌داران آمریکا نیست.
هدایت شده از mesaghمیثاق
31.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ چرا از آمریکا برگشتم؟ ◀️ پای صحبت یکی از هموطنانمون نشستیم که بعد از ۱۸ سال تونستن گرین کارت و اقامت آمریکا بگیرن ولی بعد از فقط دو ماه برگشتن. نکات جالبی گفتن که شنیدنش می‌تونه جذاب باشه.🤔 🔺پ.ن: تصویر ایشون به خاطر حفظ حریم خصوصی حذف شد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اولین اظهارات فردی که توسط انتظامات مسجد مکی بازداشت شده بود 🔹‌ آنها تهدید کردند اگر اعتراف نکنم مرا تکه‌تکه می‌کنند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتراضات گسترده به قتل یک نوجوان به‌دست پلیس فرانسه 🔹‌منابع خبری از درگیری پلیس فرانسه در غرب پاریس با معترضان به کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس خبر داده‌اند. 🔹شبکه الجزیره از به آتش کشیده شدن یک ساختمان شهرداری در منطقه «وال فورت» در غرب پاریس خبر داده است. 🔹‌ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی دو افسر پلیس را در کنار یک خودرو نشان می‌دهد که یکی از این افسران پس از دور شدن خودرو اقدام به تیراندازی می‌کند. 🔹این نوجوان ۱۷ ساله پس از اصابت گلوله مجروح و در بیمارستان جان خود را از دست داده است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استوری همسر شهیدباب‌الخانی روضه ی مصور شد 🔹حقیقتا اگه ضاربان و هتاکان این قصه به درستی جریمه نشن جواب این خونواده رو چه جوری میخواین بدین؟!
هدایت شده از mesaghمیثاق
عرضهٔ قطره‌چکانی سیمان توسط دلال‌ها 🔹دبیر کانون انبوه‌سازان: کارخانه سیمان، برق و انرژی ارزان دریافت می‌کند و در اردیبهشت نسبت به فروردین ۸۷ درصد افزایش تولید داشته، اما عرضه به بازار را ۳ درصد کاهش داده که باعث افزایش قابل توجه قیمت سیمان در بازار شده. 🔹خلأ حضور نهادهای نظارتی باعث شده کارخانه‌ها به‌شکل مهندسی‌شده عرضهٔ سیمان را کاهش دهند و با بهانه‌هایی مثل مدیریت مصرف برق قیمت سیمان را افزایش دهند.