eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.5هزار عکس
167.5هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عصبانیت شدید کارشناس اینترنشنال از ناکامی آمریکا در براندازی حکومت در ایران!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چرا آقای «شی» برنده‌ی جنگ اوکراین است؟ چین معتقد است وجود روسیه ضعیف و متکی به پکن فرصت جدیدی برای آن‌ها می‌سازد مسکو جز نگاه به شرق گزینه دیگری ندارد 🔻در جنگ اوکراین و روسیه، چین می‌خواهد غرب را از آمریکا دور کند و اتحاد دفاعی ناتو را نامشروع کند
هدایت شده از mesaghمیثاق
27.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ مستند قسمت دوازدهم: اگروتروریسم (١) 💥 تروریسم کشاورزی 📚 مقالات مرتبط: 📖 بیوتروریسم نوین 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jews-and-hygiene/5782 📖 بررسی ابعاد جنگ بیولوژیک 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jews-and-hygiene/9623 📖 پرونده ویژه «جنگ جهانی غذا» 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jews-and-hygiene/9387
هدایت شده از mesaghمیثاق
4_5861542040096999496.mp3
4.65M
شخصیت شناسی (بررسی زندگی سیاسی ، علی لاریجانی) 📍قسمت اول 🎙سید فخرالدین موسوی
هدایت شده از mesaghمیثاق
VID_20230801_103449_532.mp3
14.75M
تحولات جهان و منطقه ، کودتای نیجر 🎙 دکتر امیر عسگر
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡️ مستند قسمت سیزدهم: اگروتروریسم (٢) 📚 مقالات مرتبط: 📖 بیوتروریسم نوین 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jews-and-hygiene/5782 📖 بررسی ابعاد جنگ بیولوژیک 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jews-and-hygiene/9623 📖 پرونده ویژه «جنگ جهانی غذا» 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jews-and-hygiene/9387
هدایت شده از mesaghمیثاق
4_5861542040096999495.mp3
2.27M
شخصیت شناسی (بررسی زندگی سیاسی ، علی لاریجانی) 📍قسمت دوم 🎙سید فخرالدین موسوی
هدایت شده از mesaghمیثاق
4_5861542040096999495.mp3
2.27M
شخصیت شناسی (بررسی زندگی سیاسی ، علی لاریجانی) 📍قسمت دوم 🎙سید فخرالدین موسوی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افشاگری جالب درباره زندگی زنی از اعضای منافقین، که حتی در اتوبوس‌های سوئد خانواده حمید نوری را تعقیب و آزار و اذیت میکرد چگونه یک انسان تبدیل به یک بی‌وتن میشود؟! برشی از مستند | بخش چهارم
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان روشنگرانه و صریح حاج‌احمد پناهیان در خصوص انحرافات برنامه‌ی مهلا
هدایت شده از mesaghمیثاق
🌪 دریافت گزارشات مردمی کشف حجاب توسط فراجا ایجاد شد/ سامانه ناظر معابر فعال شد ⛈ مردم میتوانند عکس کشف حجاب و بدن نمایی در معابر و انظار عمومی را برای تشخیص هویت به این سامانه ارسال کنند. 👉 https://nazerpolice.police.ir
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیام مخاطبین از لندن ۸۰ درصد ملت ایران طرفدار ربع پهلوی ان🤡
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقلای مجری بی‌بی‌سی فارسی در خصوص عدم فرزندآوری به بهانه‌های مختلف! بی‌بی‌سی فارسی در ادامه سناریوهای ضد ایرانی خود اینبار با توجیه زندگی بدون فرزند، درصدد القاء سیاست‌های خبیثانه خود علیه پروژه جوان سازی جمعیت برآمد!
هدایت شده از mesaghمیثاق
ترافیک فوق سنگین در راه‌های مازندران/ کندوان و هراز قفل شد 🔹رییس پلیس راه مازندران: ورود قابل توجه گردشگران از نقاط مختلف کشور به مازندران در زمان حاضر باعث ایجاد ترافیک فوق سنگین در مناطق شهری و مبادی اصلی استان شده است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رزمایش دریایی سپاه در بوموسی و رونمایی از سامانه های موشکی مجهز به هوش مصنوعی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ چند دقیقه شنیدنی درباره اهداف حامیان کشف حجاب در داخل ایران اسلامی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🚨 لایحه عفاف و حجاب و کودتا علیه بسیج و سپاه ! 🔻در ماده (32) لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب، وظایف بسیج مستضعفین اینگونه بیان شده است: 1- آموزش عمومی امربه معروف و نهی از منکر لسانی به بسیجیان برای گسترش فرهنگ امربه معروف ونهی ازمنکر. 2- ساماندهی و گسترش توانمندی های بسیج در جهت گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در فضای حقیقی و مجازی. 🔻همچنین بر اساس ماده (62) این قانون پیشنهادی، درصورتیکه فردی مرتکب جرائم موضوع این قانون به جز در موارد مندرج در مواد (38) و (50) این قانون گردد، با ارائه مستندات تصویری فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران(فراجا)، توسط دادسرا صرفا ً احضار می گردد. 👈یعنی در مواردی مانند بدپوششی (پوشیدن لباس های خلاف عفت عمومی) و کشف حجاب اساساً بسیج و سپاه را کنار گذاشته است❗️ ✳️ چند نکته: 1️⃣ براساس ماده (29) قانون آيين دادرسي کیفری، در کنار نیروی انتظامی، مأمورین‏ نيروي‏ مقاومت‏ ‏ سپاه‏ پاسداران نیز از جمله دادگستری شمرده شده اند. 2️⃣ در ماده (۱) قانون حمایت قضایی از بسیج، مصوب 1371/10/01 مجلس شورای اسلامی « به نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجازه داده می‌شود همانند ضابطین قوه قضاییه هنگام برخورد با در‌صورت عدم حضور ضابطین دیگر و یا عدم اقدام به موقع آنها و یا اعلام نیاز آنان به منظور جلوگیری از امحاء آثار جرم و فرار متهم و تهیه و ارسال‌گزارش به مراجع قضایی اقدامات قانونی لازم را به عمل آورند ». 3️⃣ در اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، « از انقلاب اسلامي ايران و آن و كوشش مستمر در راه آرمان‌هاي الهي و گسترش حاكميت طبق قوانين جمهوري اسلامي ايران » به عنوان بخشی از اهداف این نهاد مقدس آورده شده است. 4️⃣ رهبر معظم انقلاب نیز به بسیجیان فرمودند: « بسیج در همه‌ی کشور، راهبرد و تاکتیکِ آماده داشته باشد؛ در مقابل گوناگون، و راهبردهای آماده داشته باشید؛ هم در زمینه‌های دفاع سخت و نیمه‌سخت، هم در زمینه‌های گوناگون دیگر. غافلگیر نشوید؛ سعی کنید در هیچ قضیه‌ای غافلگیر نشوید. تجربه‌ی کمیته‌ها در سال ۶۰ تجربه‌ی خوبی است، از آن تجربه استفاده بشود ... » https://khl.ink/f/44267 ⚠️ با همه اینها می توان نتیجه گرفت که محول کردن وظایف دم دستی – که مردم عادی هم می توانند آن را انجام دهند – در ماده (32) و آوردن نام نیروی انتظامی در ماده (62)، در حقیقت، کردن بسیج و سپاه است. در مجموع، لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب، به نوعی یک علیه بسیج و سپاه در یک جنگ ترکیبی تمام عیار است❗️
هدایت شده از mesaghمیثاق
آقای خبرگزاری ایسنا، خانم خبرگزاری ایسنا؛ طویله‌ای به اسم اورشلیم وجود ندارد آنجا بیت‌المقدس است، قبله اول مسلمانان، جایی که حاج قاسم و حسن حسن تهرانی مقدم آرزوی آزادی‌اش را داشتند، جایی که بنیانگذار انقلاب یک روز را در تقویم بنامش اختصاص داد تا یاد همه بماند که آنجا بیت‌المقدس است، قدس شریف است، قدس اشغال‌شده است... اورشلیم خراب شد و رفت... شماها چرا نمی‌خواهید بفهمید؟ هر چه صهیونیست‌ها و رسانه‌های غربی بلغور کردند شما هم باید تکرار کنید؟ بروید و اصلاح کنید... اصلاح کنید تا بیشتر گندش در نیامده است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸سوراخ دعا رو یاد گرفته اند. از مادر قاتل پلیس تا همین سلیطه ی تراز شورش شل مغزان. این فاحشه ها هر نوع غلط و جنایتی می کنند زمانی که دستگیر می شوند برای فرار از مجازات یا به ککه خوری می افتند یا می گویند اختلال روانی داریم! 🔹حکم شرعی سب نبی(ع) و سب امام معصوم(ع) چیست؟ مگر شدید ترین برخورد در احکام مربوط به این جرم نیست.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺️حمله عجیب یک زن به مامور پلیس راهور کرمان !/ زن مامور پلیس را کتک زد و فرار کردیک زن حین رانندگی با گوشی صحبت میکرده؛ پلیس ایست میده. زنه هم می ایسته و فحش و بد و بیراه به مامور و بعدم به مامور حمله میکنه و پلیس را زخمی میکنه و در میره!
هدایت شده از mesaghمیثاق
🏴 نهضت حسینی ادامه دارد امام حسین علیه السلام در جای جای مسیر خروج نورانیش از مدینه تا کربلا حتی در روز عاشورا، از قیامش را برای عام و خاص توضیح داد تا کسی نتواند قیام خونین آن حضرت را تحریف و تصرف کند. امام در قسمتی از وصیتنامه‌اش به برادر خود محمد بن حنفیه چنین می فرماید: " وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی ص أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ "؛ و همانا من براى سركشى و خود پسندی و تكبر و فساد كردن و ظلم نمودن خارج نشدم [قیام نكردم]. و به تحقیق كه من برای اصلاح و درست كردن [كارها] در میان امت جدم قیام كردم و می خواهم به نیكی سفارش و از بدی نهی كنم و مطابق سيره جدم رسول خدا و پدرم على بن ابى طالب عليهم السّلام رفتار می‌نمایم. ( بحارالأنوار، علامه مجلسی ج۴۴ ص ۳۲۹ ؛ المناقب، ابن شهر آشوب، ج ۴، ص ۸۹ ) این فرمایش امام حسین علیه السلام از آن زمان تا کنون الهام بخش خدا جویان زیادی بوده است. بی تردید یکی از آن خداجویان مرحوم امام خمینی ره است. امام راحل با تأسی به نهضت عاشورا قیام کرد و به پشتوانه مردم دیندار و اخلاق مدار ایران توانست را جایگزین حاکمیت طاغوت کند. آری، ماهیت خروج امام خمینی ره در پانزده خرداد ۴۲ که منجر به وقوع انقلاب اسلامی شد همین فرمایش اباعبدالله الحسین علیه السلام بود. امام راحل برای سرکشی و خودپسندی و تکبر و فساد کردن و ظلم و ستم کردن بر مردم قیام نکرد بلکه خروج ایشان برای اصلاح امور جامعه و امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سیره رسول خدا و وصی اش علی بن ابی طالب علیهما السلام در امر بوده است. بحمدالله ملت شریف ایران به دعوت امام خمینی ره لبیک گفتند و بر خلاف مردم کوفه بد عهدی نکردند و تا پای جان ایستادگی کردند و حکومت اسلامی را بر پا کردند. خداوند سبحان در سال ۶۸ به قلب پاک امام خمینی ره و خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مجاهدت بزرگان دین نظر کرد و این قیام را به دست کسی سپرد که وفادارترین مجاهد انقلابی به راه و مکتب امام خمینی ره است. ایشان نیز همانند امام خمینی ره برای یاغی‌گری و غرور و تکبر و فسادگری و ستمگری بر منصب ولایت فقیه تکیه نزد. سیره حکمرانی ایشان از چنین اتهاماتی پاک و منزه است. بلکه ایشان از آغاز عهده‌داری امر ولایت تا کنون پی گیر اصلاح امور و امر به معروف و نهی از منکر و اجرای احکام اسلامی بر اساس سنت نبوی و علوی بوده است. اینکه مردم همچنان خواستار اصلاح دینی امور و امر به معروف و نهی از منکر و اجرای احکام اسلامی هستند به دلیل وفاداری ولی فقیه به مکتب امام خمینی ره و آرمان‌های انقلاب اسلامی است. وفاداری ولی فقیه بر خروج حسینی را می‌توان از مقابله جبهه معارض با ایشان به خوبی شناسایی کرد. امروز، مخالف و معاند و معارض ایشان یا از میان سرکشان و مفسده‌جویان و خوشگذران و ستمگران است و یا اگر از این جماعت نباشند از میان متحجّرین و روشنفکران سکولاری هستند که اگر امروز نظام استبداد پهلوی برقرار می بود، اینان ثناگوی و هوادار آن بودند. امروز، همان جبهه‌ای که در دهه شصت تمام قد برابر حکمرانی امام خمینی ره ایستاده بود و خصومت می ورزید، عیناً همانها برابر ولی فقیه صف آرایی می کنند بلکه خصومت و کینه توزی‌شان دو صد چندان بیشتر از گذشته شده است. اگر مدعی با این سخن مخالف است به مخاطبان خود نشان دهد که کدام بخش از آن جبهه مخالف و معاند با امام خمینی، اکنون با همان مواضع دهه شصتی حامی و پیرو ولی فقیه شده است. بنابراین، می توان با قاطعیت بیان کرد که به لطف الهی نهضت حسینی که با خروج امام خمینی ره در پانزده خرداد ۴۲ آغاز شد همچنان استوار و محکم پابرجاست. گویی این انقلاب و نظام اسلامی زمینه ساز قیام و انقلاب حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است. یک دلیل مهم این پابرجایی شدت یافتن حضور مردم در مراسم جشن و عزای علوی و حسینی است. بر پایی باشکوه راهپیمایی اربعین که امروزه مایه عذاب و بلای جان دشمنان اسلام و موجب شور و شعف محبان حسین شده است، نتیجه ولایت ولی فقیه است. خداوند تبارک و تعالی عمر با برکت و پر عزت ایشان را تا قیام و در رکاب حضرت حجت عج الله تعالی فرجه الشریف مستدام بگرداند. انشالله ✍ داود مهدوی زادگان
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢ریل‌گذاری نظام اسلامی کاملا صحیح و به سوی ظهور است. 💢با دیدن چند مدیر فاسد نباید نا امید و دلسرد شد و گفت این حکومت، اسلامی نیست. 💢در دوره حکومت امام علی(ع) هم برخی مدیران او نالایق و یا فاسد بودند. 💢سرعت عمل مسوولین در از بین بردن بی‌حجابی بسیار مهم است. 💢انقلاب اسلامی در دنیا این همه انسان را مسلمان و با حجاب کرده، طبیعی است که دشمن هم چند نفر را از ما تلفات بگیرد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰علوم انسانیِ بیگانه با «انسان ایرانی» «علوم انسانی مُقَفَّل»، «علوم انسانی مُعَطّل»، «علوم انسانی مُسَخّر»، «علوم انسانی مُحتضَر»، «مرگ علوم انسانی» از جمله اصطلاحاتی است که مدتهاست، با نگرانی و ناامیدی در بیان و بنان عده‌ای از دغدغه‌مندان و متخصصان «علوم انسانی وارداتی» در کشور ما مطرح شده و می‌شود. دائماً و به هر بهانه‌ای از بی‌مهری و بی‌اعتنایی مردم و مدیران به علوم انسانی می‌نالند. و همین بی‌مهری و بی‌توجهی به داده‌های علوم انسانی و به عالمان علوم انسانی را دلیل احتضار و بلکه مرگ علوم انسانی در ایران می‌دانند! 🔸بنده هرگز چنین نگاهی به «علوم انسانی» ندارم. بلکه اهمیت و ضرورت آنها را برای مدیریت فرهنگی، علمی، اقتصادی و سیاسی کشور به مراتب بیش از علوم طبیعی می‌دانم. و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، علوم انسانی را «هوای تنفسی» مجموعه‌های نخبه و «عهده‌دار هدایت جامعه» و «نرم‌افزار» فردسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی‌ می‌دانم. و معتقدم نه مردم و نه مدیران جامعه اسلامی نمی‌توانند به علوم انسانی بی‌اعتنا و بی‌توجه باشند. مگر کسی می‌تواند خود را بی‌نیاز از هوا برای تنفس بداند؟ و مگر جامعه را بدون نرم‌افزار می‌توان اداره کرد؟! در عین حال، واقعیت این است که هم مردم و هم مسؤولان آگاه در جامعه ما، به حق، به «علوم انسانی موجود» بی‌اعتماد و درنتیجه بی‌اعتنایند. و نرم‌افزار موجود را «نرم‌افزاری ویروسی» و بلکه یک «بدافزار معرفتی» برای اداره جامعه می‌دانند. پیشنهاد بنده به دغدغه‌مندان این است که به جای گلایه نسبت به این بی‌مهری‌ها، بهتر است درباره چرایی آن، تحلیل و تحقیقی جامع صورت دهند. به راستی وقتی مدعیان علوم انسانی به مسائل واقعی مردم و باورها و ارزش‌های آنان بی‌توجهی می‌کنند و هیچ ابزار و روش و واژگانی برای توصیف و تفسیر و تبیین و تقویت یا اصلاح آنها در اختیار ندارد، چرا باید مورد توجه مردم و مسئولان (که آنها نیز از جنس همین مردم‌اند و دغدغه مسائل همین مردم را دارند)، قرار گیرند؟ وقتی مدعیان روان‌شناسی و جامعه‌شناسی در کشور ما با عینک «فکر غربی» و با «فرهنگ انسان غربی» و با تکیه بر «انسان‌شناسی داروینیستی و اگوست‌کنتی» و «نظام ارزشی لیبرالی» به تحلیل کنش‌های فردی و اجتماعیِ «انسان ایرانی اسلامی» می‌پردازند، نه تنها از نگاه مردم، که از نگاه فرهیختگان جامعه اسلامی نیز «همان به که بمیرد.» وقتی مردم می‌بییند که با انتشار کوچکترین خبری درباره یک ناهنجاری اخلاقی در گوشه‌ای از کشور، همه باورها و ارزش‌های آنان توسط عده‌ای از مدعیان روان‌شناسی و جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی به سخره گرفته می‌شود، چرا باید آنها را باور کنند؟ وقتی مردم می‌بینند که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عنصر هویت‌بخش و انسجام‌بخش اجتماعی‌شان یعنی «محرم و صفر» هیچ جایگاهی در تحلیل‌های اقتصادی و اجتماعی و روان‌شناختی و سیاسی مدعیان علوم انسانی ندارد، چرا باید به آنها اعتنایی کنند؟ وقتی مردم می‌بینند که فلان دانشمند بزرگ روان‌شناسی با برافروختن رگ‌های گردن و با حالتی عصبانی و دور از منطق علمی و با عینک روان‌شناسی غربی و لیبرالی علیه حکم الهی و علیه فرهنگ چند هزارساله پوشش ایرانیان، موضع‌گیری می‌کند، آیا می‌توانند باور کنند که چنین نگاهی، از روی علم و تحقیق بیان می‌شود؟! ✍️ احمدحسین شریفی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰از دانشکده‌ی الهیات تا مجلس اهل‌بیت 🔖۱. این‌که دربارۀ حضور زنانی با ظاهر به‌شدت ناموجّه از قبیل «کشف حجاب» و «برهنگی» و ... در مجلس اهل بیت، گفته شود که چون این مجالس، برای خودِ اهل بیت هستند و در حکم خانه آنهایند، پس ما حق نداریم به چنین افرادی تذکر بدهیم و نهی‌ازمنکر کنیم، یک سخن ذوقی و ناصواب است؛ چون به این معنی است که انسان فقط در «ملک خودش»، حق نهی ازمنکر دارد، درحالی که نهی ‌ازمنکر، «مکان‌مند» نیست. این حق از ولایت «ایمانی» –و نه ولایت مِلکی و مالکیّتی - مؤمنان نسبت به یکدیگر برآمده که خدای متعال آن را به صورت دوسویه و متقابل قرار داده است: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُ نْکَرِ». در اینجا هیچ سخنی از «شرط مالکیّت» به میان نیامده است. 🔖۲. لازمه حضور در مکان و مراسم مقدس، «رعایت حداقل‌ها» است و از آن جمله، ملاحظه اندکی از «مقدمات ظاهری» است. در غیر این صورت، اولاً مجلس اهل بیت به «محل معصیت» تبدیل خواهد شد و ثانیاً «شأن» این مجلس نیز تنزّل خواهد یافت. نمی‌توان به «کمال فرد» نگریست اما هم «مصلحت جمع» را نادیده انگاشت و هم «منزلت مکان و مراسم» را. محاسبه باید برآیندی و مجموعی باشد، نه «فردگرایانه». نهی‌از منکر به صورت غیرمستقیم نیز در جایی موضوعیّت و مشروعیت دارد که مفاسد جمعی و عمومی بر آن مترتّب نشود و منکر، محدود به وضع شخصی خود فرد باشد، اما در اینجا، پای مصالح مؤمنین و حرمت اولیای الهی در میان است. 🔖۳. رعایت حداقل‌های ظاهری، هیچ دشواری و مشقتی ندارد و محتاج سیر و سلوک نیست؛ آن هم برای ساعتی که فرد در مجلس اهل بیت، حاضر است. و تازه در اینجا سخن از حداقل‌های ظاهری و پوششی است نه چادر. کسی‌ که برای حضور در اینچنین مجلسی، حتی حاضر نباشد همین اندازه در وضع خود تجدیدنظر موقتی کند، باید در محبتش به اهل بیت تردید کند. حضور در مجلس اهل بیت، محتاج «ادب حضور» است و محبت بدون ادب، معنا ندارد. نمی‌توان پذیرفت که کسی حتی در مجلس اهل بیت نیز همچنان به انجامِ «حرام اجتماعی»، ادامه بدهد. دست‌کم در اینجا باید خویشتن‌داری کند و بکوشد از محرّمات فاصله بگیرد نه این‌که حتی در این مجلس نیز بر ارتکاب محرّمات، اصرار بورزد. 🔖۴. تا گفته می‌شود که «نهی‌ازمنکر» کنیم، کسانی نتیجه می‌گیرند که قرار است «طرد» صورت بگیرد؛ درحالی‌که میان «نهی‌ازمنکر» و «طرد»، هیچ‌گونه تلازمی وجود ندارد. نباید تصور کنیم که «نهی‌ازمنکر»، به معنی «طرد» است. میتوان با بهترین روش‌ها و حکیمانه‌ترین سازوکارها، در همان محل ورود به مجلس اهل بیت، اقدام کرد و موجبات و بسترهای رعایت حداقل‌های ظاهری را فراهم نمود؛ بدون آن‌که کسی طرد و گریزان شود. اما از آنجا که ما دچار فقر طراحی‌های خلاقانه و هنرمندانه هستیم، صورت مسأله را پاک می‌کنیم و می‌گوییم در مجلس اهل بیت به روی همه و با هر ظاهر و رفتاری باز است. به بیان دیگر، به جای این‌که برای نهی‌ازمنکر، «شکل اثربخش» و «قالب کارآمد» بیافرینیم، اصل این واجب الهی را کنار می‌گذاریم. وظیفۀ مؤمنین این نیست که در انتظار تحقق‌یافتن شرایط تأثیر نهی‌ازمنکر بنشینند، بلکه باید فاعلانه و مسئولانه، این شرایط را پدید بیاورند و این از طریق « تجدیدنظر در روش‌ها » ممکن است نه « تعطیل‌کردن نهی‌ازمنکر». در زمان طاغوت که استاد مطهری در دانشکدۀ الهیات دانشگاه تهران تدریس می‌کرد، قرار شد آزمون وروی برای داوطلبان در خود دانشکده الهیات برگزار شود. استاد مطهری معتقد بود که چون این دانشکده، مقدس است باید داوطلبان خانم، باحجاب وارد شوند. ازاین‌رو، تعدادی روسری تهیه کرد و در جلوی در ورودی دانشکده، به دختران مکشفه داده شد تا حجاب را در این مکان رعایت کنند. از قضا، طرح استاد مطهری با استقبال داوطلبان نیز مواجه شد. او در زمانه طاغوت نسبت به دانشکده الهیات، این‌چنین حساسیت داشت و ما در زمانه حکومت اسلامی نسبت به مجالس اهل بیت، بی‌تفاوت هستیم. 🔖۵. «جذب حداکثری» نیز به معنی نفی نهی‌ازمنکر نیست. قرار نیست فقط جذب کنیم، بلکه بناست به «ارزش‌ها» جذب کنیم. جذب، برای جذب نیست، بلکه وسیله است برای تحقق خیرات و برکات معنوی در فرد. در این صورت، تنها جذبی مطلوب است که حاصلش، «نزدیک‌شدن فرد به ارزش‌ها» باشد، نه جذبی که در اثر تساهل و مداهنه و مصانعه صورت می‌گیرد. جذب حداکثری، هم به معنی تنگ‌نظر و سخت‌گیر نبودن است و هم به معنی استفاده از روش‌ها و قالب‌های نو، اما هرگز به معنی عبور از ارزش‌ها برای پُر تعداد شدن نیست. کثرت مؤمنان باید بر مدار حقّ باشد، نه به واسطه تضییع ارزش‌ها. 🌐 منتشرشده در: http://fna.ir/3e2b3h ✍️ مهدی جمشیدی