هدایت شده از mesaghمیثاق
مطالبه ۲۲میلیون نفری!
📊به نقل از مرکز ملی آمار، ۲۲میلیون نفر از جمعیت بانوان در سن کار کشور اعلام کردند که به دلیل مسئولیت شخصی و خانوادگی در جستوجوی شغلی بیرون از منزل نیستند و بر خلاف تصور ما علاقهای به آن نداشته و خانهداری را به عنوان نقشآفرینی منتخب خود برگزیدهاند.
🏡این بخش از افراد درحالی که در نقش های مادری، همسری و... [که یکی از عرصه های بسیار پر تلاش و حتی سخت تر از مشاغل بیرونی اما عزت مندانه تر از آن است] ایفای نقش میکنند، اما بر اساس شاخص های اقتصادی ذیل «جمعیت غیرفعال اقتصادی» به حساب میآیند و تمرکز سیاستگذاران با دستگاه تحلیلی اشتباه و برخلاف سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و جمعیت و نیز فطرت ذاتی و خواست اجتماعی بانوان، به سمت هدایت آنان به عرصه اشتغال در بیرون از منزل و حضور در فعالیتهای بازاری که عمدتا با سرکوب عزت بانوان در مشاغل سخت، نامناسب و همراه با آسیبهای اجتماعی فراوان است، حرکت مینماید.
📢به عنوان صدای ۲۲میلیون بانوی خانهدار، خواستار توقف این ظلم اجتماعی بوده و مطالبه تمرکز سیاستهای حوزه بانوان را در تکریم و تسهیل وظیفه اصلی بانوان مسلمان یعنی خانهداری را داریم.
🔅این نکته مهم را هم یادآور میشویم که به تعبیر رهبری معظم انقلاب اسلامی، «خانه داری به معنای خانه نشینی نیست.»
📓بانوی اقتصاد خوان
هدایت شده از mesaghمیثاق
🖊سخنی در ردِّ جدایی عفاف از حجاب
❇️ این روزها زیاد به گوش ما میخورد که عفاف از حجاب مهمتر است و ما باید زنان را به عفاف دعوت کنیم و تکثر پوشش آنها را بپذیریم. یا اینکه درباره فلان بازیگر مطرح سینمای گفته میشود فلانی پاکترین و عفیفترین بانوی سینمای ایران است و سخنانی از این دست. در این نوشتار قصد داریم کمی درباره این جداانگاری عفاف و حجاب صحبت کنیم. آیا اساسا این دو مقوله از یکدیگر جدا هستند؟ یا چه نسبتی میان این دو حاکم است؟
✅ نکته اول اینکه اغلب این سخنان و مباحثی که در این زمینه گفته میشود دچار نوعی مغالطه هستند. به این معنا که غالبا معنای عفاف را به «پاکدامنی» تقلیل میدهند. گویی عفیفه بودن یعنی دامن پاک داشتن و مرتکب فحشا نشدن. و براساس این تقلیلگرایی در معنای عفاف اینگونه نتیجه میگیرند که مهم نیست خانمی حجاب داشته باشد یا نداشته باشد مهم این است که پاکدامن بوده و عفیف محسوب شود! در حالیکه پاکدامنی یکی از سطوح و مراتب عفاف است و عفاف سطوح دیگری نیز دارد که این افراد به آن توجه نمی کنند. اینکه به یک فرد بدسخن میگوییم عفت کلام داشته باش! یعنی داریم از سطحی از عفاف که در کلام متجلی هست صحبت میکنیم. عفاف در گفتار، عفاف در رفتار، عفاف در نگاه، عفاف در فکر و خیال و... همگی سطوح مختلفی از عفاف هستند. عفاف در پوشش نیز یک سطح از عفت است که در لباس و نحوه پوشش افراد ظهور مییابد و تجلی آن میشود حجاب. یعنی فردی که حجاب را در پوشش خود رعایت نمیکند و در جامعه و انظار مردم برهنه و بدننما ظاهر میشود حتی اگر پاکدامن باشد، سطحی از عفاف را برخوردار نیست.
✅نکته دوم اینکه حجاب و عفاف در يك معنا مترادف همديگر هستند. زيرا حجاب در کتابهای لغت به معنای پوشش، پرده و مانع آمده است. در گذشته به نگهبان، حاجب می گفتند؛ چون مانع ورود اغيار و بيگانگان در يک حريم و محيط خاص می گردد. بنابراين حجاب و پوشش زن نيز به منزله يک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم است که قصد نفوذ و تصرف در حريم ناموس ديگران را دارند. همين مفهوم منع و امتناع در ريشه لغوی عفت نيز وجود دارد؛ بنابراين، دو واژه «حجاب» و «عفت» در معنای «منع و امتناع» مشترکند. تفاوتی که بين منع و بازداری حجاب و عفت است، تفاوت بين ظاهر و باطن است؛ يعنی منع و بازداری در عفت مربوط به باطن و درون است؛ چون عفت يک حالت درونی است، ولی با توجه به اين که تاثير ظاهر بر باطن و تاثير باطن بر ظاهر، يکی از ويژگی های عمومی انسان است؛ بنابراين بين حجاب و پوشش ظاهری و عفت و بازداری باطنی انسان، تاثير و تاثر متقابل است؛ بدين ترتيب که هرچه حجاب و پوشش ظاهری بيش تر و بهتر باشد، اين نوع حجاب در تقويت و پرورش روحيه باطنی و درونی عفت تاثير بيشتری دارد. و برعکس آن نيز صادق است به اين معني كه هر چه عفت درونی و باطنی بيشتر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بيشتر و بهتر در مواجهه با نامحرم میگردد.
✅ علاوه بر رابطه قبل، بين پوشش ظاهری و عفت باطنی، رابطه علامت و صاحب علامت نيز هست؛ به اين معنا حجاب ظاهری نشانهای از مرحله خاصی از عفت باطنی صاحب حجاب است. البته اين مطلب به اين معنا نيست که هر زنی که حجاب و پوشش ظاهری داشت، لزوماً از همه مراتب عفت و پاکدامنی نيز برخوردار است. به همین دلیل، عفاف بدون رعايت پوشش ظاهری نيز قابل تصور نيست. نمی توان زن يا مردی را که عريان يا نيمه عريان در انظار عمومی ظاهر می شوند را با این ادعا که «اصل با درون و باطن افراد است» عفیف دانست. حجاب ظاهر يکی از علامتها و نشانههای عفاف باطن است و بين مقدار عفاف و حجاب، رابطه تاثير و تاثر متقابل وجود دارد. بعضی نيز رابطه عفاف و حجاب را از نوع رابطه ريشه و ميوه دانستهاند؛ با اين تعبير که حجاب ميوه عفاف و عفاف، ريشه حجاب است.
✍ابوالفضل اقبالی
هدایت شده از mesaghمیثاق
لشکرکشی و آتشریزی توپخانهی رسانهای دشمن در آستانه #سالروز_مهسا #مهدی_یراحی به تازگی از موزیکویدئویی با عنوان #روسریتو رونمایی کرده که در آن با استعانت از واژههای زیبا و رمانتیک، زنان و دختران را تشویق به انداختن روسری و هرزگی میکند.
#جنگ_روایتها
#جنگ_شناختی
هدایت شده از mesaghمیثاق
وقتی یراحی، تعریف زن در آهنگ هایش تغییر کرد...
آقای مهدی یراحی، سلام.
جدیدترین آهنگتان را شنیدم. بهعنوان کسی که با خیلی از قطعات شما، زندگی کرده، هرچه گشتم، هیچ مصرعی در این ترانهٔ تازه پیدا نکردم تا با آن همذاتپنداری کنم.
دیگر برای ما نمیخوانید آقای یراحی؟ برای ما زنان آزادهٔ سرزمینتان که روسری برنمیداریم که حرف خدا زمین نماند، برای ما که هوای شهر را با عفت و حیا و نجابتمان خوب میکنیم و وزن روسری و چادر را عاشقانه به جان میکشیم تا همه سبکبال نفس بکشیم. ما مفقود جملات تازهٔ شماییم. از ما چشم پوشیدهاید و خواندهاید، از ما که میلیونها نفریم.
با قطعهٔ «تابوت خالی» شما خیلی گریه کرده بودم. یادتان هست شعرش را که برای مادران شهدا خوانده بودید؟ راستی وصیتنامهٔ جگرگوشههای همان مادران را خواندهاید؟ کسی میان آنها «روسریتو دربیار» نوشته بود؟ ما میان این وصیتنامهها بزرگ شدهایم آقا! پرتکرارترین کلمهای که میان آنها دیدهایم، #حجاب بود. وقتی پشت میکروفون بدنتان را پیچوتاب میدادید و رقص دختران پخش میشد، چهرهٔ آن مادرها بالای سر تابوت خالی شهیدشان را در ذهن داشتید؟ تصورشان کردید که چه حالی میشوند وقتی خطاب «برقص» شما به دختران ایران را بشنوند؟
برای اهواز و خرمشهر خوانده بودید. یادتان هست؟ ما میان کتابهای سرگذشت شهدا بزرگ شدهایم آقا! پرتکرارترین تصویری که در آنها دیدهایم، کنار زنان رزمندهٔ جنوبی که با مانتوی بلند و چادر خاکی میجنگیدند، زنانی بودند که همیشه یک کلت یا نارنجک زیر چادرشان بود برای لحظهٔ مبادایی که بعثیها بخواهند حجاب از سرشان بکشند و اسیرشان کنند. زنان سرزمین ما، بیحجابی را اسارت و ذلت میدیدند.
آقای یراحی! ما دلبستهٔ حکم خدایی هستیم که پیامبرش گفت: «اگر زن و شوهری دست هم را به مهر بگیرند، گناهانشان از لای انگشتان درهمگرهکردهشان میریزد». ما سرسپردهٔ حکم خدایی هستیم که در عزیزترین کتاب جهان از ما خواست دنبالهٔ روسریمان را بلند بگیریم که با آن، تن بپوشانیم. بوسه اگر حلال باشد، افتخار است. نشان لیاقت عشقیست که خدا در آن آرامش قرار داده. بوسهٔ حلال، اعتراف نمیخواهد آقا!
✍🏼پرستو علیعسگرنجاد
هدایت شده از mesaghمیثاق
🖌🖌🖌 #حیات_اسلام(28)
خشت اوّل و اصلی پیاده روی #اربعین را همان کسانی گذاشتند که درواقع جانشان را برای زیارت قبر اباعبدالله علیهالسّلام فدا کردند.
🎙بیانات مقام معظم رهبری ۲۲/۱۲/۱۳۹۷
#امام_حسین_علیه_السلام
#اربعین
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این فیلم واقعی است؛ واقعهای که جامعه زنان آمریکا را در بهت فرو برده است!
🔸️لحظاتی از تلاش پلیس آمریکا برای نجات یک زن که مدتها همانند حیوان توسط همسرش نگهداری و با بستن زنجیر به دورگردن او، به کف اتاقش بسته شده بود!
📌 #زندگی_نرمال
#خارج_بدون_روتوش
#سردمداران_ززآ
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دولت رئیسی چگونه باید التهاب بازار مسکن را کنترل کند؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
49.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📲اغتشاشات ۱۴۰۱ از دید رهبر
♻️#انتشارش_با_شما👇🏻
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شبکه آلمانی:
📍حضور ایران در بریکس نفوذ سیاسی این گروه را افزایش خواهد داد...
#آلمانی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شش کشور استراتژیک در بریکس
محمد ندیمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
شش کشور استراتژیک در بریکس - ناشناس.mp3
8.39M
شش کشور استراتژیک در بریکس
محمد ندیمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحولات قفقاز، گرجستان، زنگزور
محمد ندیمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
تحولات قفقاز ، گرجستان ، زنگزور - ناشناس.mp3
6.45M
تحولات قفقاز، گرجستان، زنگزور
محمد ندیمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
77.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در بریکس چه گذشت؟ به همراه دکتر زهرا فتوره چی
محمد ندیمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
در بریکس چه گذشت؟ دکتر زهرا فتوره چی و محمد ندیمی - ناشناس.mp3
11.71M
در بریکس چه گذشت؟ به همراه دکتر زهرا فتوره چی
محمد ندیمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
قابل توجه همه دوستان...
بعد از شانگهای
اندکی از #بریکس:
✓بیش از یک سوم جمعیت جهانو داره
✓یک سوم درآمد جهان دستشه
✓یک سوم خاک جهان
✓یک سوم تولید ناخالص جهان
✓یک سوم تجارت جهانی
✓درصد بالایی از غلات دنیا دستشه
✓ذخایر عظیم و متنوعی از معادن طبیعی و زیر زمینی رو داره
✓چند کشور اول نظامی جهان تو این گروهه
✓۲۰ درصد قدرت اقتصادی جهان رو داره
به پیچ تاریخی خوش آمدید
#قله آشکار است...
هدایت شده از mesaghمیثاق
یادتونه سال گذشته چه داستانی داشتیم سر تهیه انسولین و تحریم ها، حالا خبر رسیده به همت جوانان نخبه خودمون این داروی پرمصرف روساختیم این خط تولید، ظرفیت تولید سالیانه ۷۰۰کیلوگرم انسولین دارد. ایران اکنون هفتمین کشور تولیدکننده ماده اولیۀ انسولینه. مامی توانيم فقط کافیست اراده کنیم
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پارکینگ بزرگ اربعین ، شهر مرزی مهران ، امروز ۴ شهریور ۱۴۰۲
براندازها یک صدم این ماشینها هم آدم ندارن 😂
تازه دو هفته مونده تا اربعین
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجرای جذاب فن کشتی که واقعا مختص ایرانیان است و بس
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴گزارش و دقت خبرنگار فرانسوی از ناهار خوردن امام در نجف.
🔺وجوهاتی(اعم از خمس و زکات و کفاره و رد مظالم و ...) که در نجف اشرف در اختیار امامخمینی بود رقمی بسیار سنگین بود.
اما خبرنگار فرانسوی وضعیت غذا خوردن وی را اینگونه گزارش میکند:📚
✍️«ناهار امام یک غذای ایرانی به اسم آبگوشت بود و این همان غذایی بود که در آن روز ظهر دیگران هم از آن استفاده می کردند، آیت الله خمینی بر سر سفره ای که به غیر از ایشان همسر، پسر، عروس و نوه هایش بودند، نشسته و بعد از بر زبان آوردن نام خدا مقدار کمی غذا خوردند. مدت ناهار خوردن ایشان دقیقاً هفت دقیقه و چهل ثانیه بود و بعد بلافاصله به اتاق کارشان رفتند. من دو سال پیش یک بار موفق شدم ناهار خوردن «پاپ» را هم به چشم ببینم، مجموعه غذاهایی که برای ایشان تدارک دیده بودند بر روی میزی به طول دوازده متر و به عرض دو و نیم متر چیده شده بود. هیچ نوع غذای ایتالیایی نبود که بر روی این میز نباشد و آن وقت حضرت پاپ بر سر این میز به تنهایی ناهار خود را میل کردند، مدت ناهار خوردن ایشان یک ساعت و پنجاه دقیقه بود و بعد باقی غذای ایشان، آن طور که من فهمیدم، به کلی معدوم شد.»
📚منبع: اطلاعات هفتگی، شماره 1924، ص5.