eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187.4هزار عکس
170هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هوشنگ امیر احمدی خطاب به ربع : من یک آدم واقع بین هستم؛ ۴۴ سال است که می‌خواهی براندازی کنی، نمی‌توانی، نمی‌توانی، نمی‌توانی...!!!
هدایت شده از mesaghمیثاق
جنگ کریدورها چیست.mp3
15.23M
🔊 جنگ کریدورها 1⃣ کریدور شمال جنوب با محوریت راه آهن رشت آستارا 2⃣ کریدور شرق به غرب با محوریت شلمچه و بصره 3⃣ کریدور لاجوری 4⃣ کریدور هند، عربستان، رژیم‌صهیونیستی به اروپا 🎙
هدایت شده از mesaghمیثاق
7.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا جنگ ایران و عراق «» بود⁉️ 🔸یکی از مهم‌ترین موضوعات درباره این اتفاق مهم تاریخ انقلاب اسلامی، استفاده از عنوان «دفاع مقدس» برای آن است. چرا به جنگ ایران و عراق چنین لفظی اطلاق شده است؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
♨️پشت پرده‌ی کشف ها چه کسانی هستند؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️حمایت وقیحانه‌ی شبکه تروریستی اینترنشنال از حمله نظامی به خاک ایران!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای رئیسی هرچیزی و هرکسی رو که آمریکا تحریم کرد، همراه خودش برد سازمان ملل‼️ بهتر از این نمی‌شد تحریم های امریکا را به سخره گرفت‼️ ✍ زهرا
هدایت شده از mesaghمیثاق
❌پس از سفر اخیر سردار قاآنی به مناطق عملیاتی سوریه، صفحه رسمی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در پستی نوشته است: پس از آزادشدن پول های بلوکه شده مردم ایران، قاآنی به سوریه سفر کرد. 😏هدفشان از انتشار این پست این بوده که القا کنند پول های بلوکه شده‌ی ایران توسط سپاه خرج سوریه می‌شود! در حالی که سردار قاآنی در طول سال چندین بار به سوریه و عراق سفر می‌کنند و بازدید میدانی دارد و در تصویر بالا چندنمونه از سفرهای علنی فرماندهی نیروی قدس را درج کرده‌ایم. ثانیا سپاه خودش منابع مالی دارد و هر کجا لازم باشد برای حفظ منافع و امنیت ایران هزینه خواهد کرد!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀خنده‌های تلخ گلشیفته فراهانی در پشت صحنه‌ی برنامه: تبعید شدیم، خاک بر سر شدیم؛ این چه زندگیه؟ چقدر بدبخت شدیم! عاقبت چیزی جز این آوارگی و این جملات همراه با اندوه نیست!
هدایت شده از mesaghمیثاق
❌آقا و خانم رسانه داری که به نیت روشنگری و دفاع از حریم شهدا، فیلم مردان بدنساز که حدود ۹٠٪ بدن آنها برهنه است را نشر میدهی!!! این کار شما خودش اشاعه‌ی فحشاست چرا که زنان مجاز نیستند چنین صحنه‌های دارای برهنگی را ببینند! ✍میلاد خورسندی
هدایت شده از mesaghمیثاق
📛وارونه‌نمایی سفر رییس جمهور به نیویورک 🔹علی‌اکبر عبدالعلی زاده [کارشناس رسانه] در مصاحبه با برنامه‌ی در مورد چگونگی پرداختن رسانه‌های ضدانقلاب به سفر آقای رئیسی به نیویورک گفت: آنچه که رسانه‌های معاند در خصوص سفر رییس جمهور به سازمان ملل ارائه کردند مانند فردی است که دست و پای آخر خود را در توسل به هر چیزی می‌زند. این رسانه‌ها تلاش می‌کنند، راه‌های قدیمی خود را تکرار کنند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️غبطه و حسد 🔹 حکم را ندارد. غبطه آن است که کسی نعمتی را که در اختیار دیگری می بیند برای خود بخواهد، بی آن که خواهان سلب آن از وی باشد. امام جعفر صادق علیه‌ السلام  فرموده است: مؤمن غبطه می‌خورد، اما حسد نمی‌ورزد و منافق - بر عکس - حسد می‌ورزد و غبطه نمی خورد.   📕 (تلخیص و تحریر کتاب معراج‌السعادة)، ص ۳۸۲ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢امام علی (علیه السلام) نقش زبان در تجلی «شخصیت انسان» را چگونه تبیین می کنند؟ 🔹 (عليه السلام) در حکمت ۱۴۸ «نهج البلاغه» درباره نقش زبان در تجلی «شخصیت انسان» مى فرمايد: (انسان زير زبان خود پنهان است [و تا سخن نگفته باشد عيب و هنرش نهفته باشد])؛ «الْمَرْءُ مَخْبُوءٌ تَحْتَ لِسَانِهِ». منظور از «مرء»؛ (انسان) در اينجا شخصيت و ارزش انسان است، و منظور از «مخبوء»؛ (نهفته بودن) در زير زبان اين است كه هنگامى كه سخن بگويد شخصيت او آشكار مى شود، چرا كه سخن، ترجمان عقل و دريچه اى به سوى روح آدمى است، و هر چه در روح اوست از خوب و بد، والا و پست، بر زبان و كلماتش ظاهر مى شود. گاه انسان به افرادى برخورد مى كند كه از نظر ظاهر بسيار آراسته و پرابهت اند، اما همين كه زبان به سخن مى گشايند مى بيند كه چقدر تو خالى است، و بر عكس به افرادى برخورد مى كند كه ابداً ظاهرى آراسته ندارند، اما هنگامى كه زبان به سخن مى گشايند، انسان احساس مى كند شخص دانشمند و حكيمى است. 🔹مرحوم علامه مجلسى اين كلام را از «مصباح الشريعة» با اضافه اى از امام صادق از اميرالمؤمنين امام على (عليه السلام) نقل كرده است و آن اين كه امام (عليه السلام) به دنبال اين جمله مى فرمايد: «فَزِنْ كَلاَمَكَ وَ اعْرِضْهُ عَلَى الْعَقْلِ وَ الْمَعْرِفَةِ فَإِنْ كَانَ لِله وَ فِی اللهِ فَتَكَلَّمْ بِهِ وَ إِنْ كَانَ غَيْرَ ذَلِكَ فَالسُّكُوتُ خَيْرٌ مِنْه» [۱]؛ (حال كه چنين است كلام خود را بسنج و بر عقل و معرفت عرضه دار، هرگاه رضاى خدا در آن است آن را بر زبان جارى كن و اگر غير از آن است سكوت از چنين سخن گفتنى بهتر است). درباره اهميت اين جمله كوتاه و تاثير آن در شناخت انسان ها دانشمندان اسلامى، سخن هاى برجسته اى گفته اند؛ از جمله ابن ابى الحديد در ذيل همين كلام حكمت آميز مى گويد: «مفهوم اين كلام در عبارات مختلفى آمده، اما تعبيرى كه در اينجا آمده از نظر كوتاه بودن و پرمعنا بودن نظير و مانند ندارد». [۲] 🔹مرحوم مغنيه در «شرح نهج البلاغه» خود مى گويد: «اديب، فقيه و فيلسوف تنها با سخنانشان شناخته مى شوند و همچنين وكلا و اخترشناسان، ولى طبيب و مهندس و مانند آنها هم با سخنانشان شناخته مى شوند و هم با كارهايشان، و به هر حال هر انسانى كه سخنان تازه و مفيدى در اختيار برادر هم نوعش بگذارد عاقل، عالم، اديب، فقيه و فيلسوف است، اما سخنوران فصيحى كه اثر با ارزشى از خود به يادگار نگذارده اند سوفسطائيانى بيش نيستند، هر چند هزاران جلد نثر و نظم نوشته باشند». [۳] تأثير اين سخن امام (عليه السلام) به قدرى در شعر شعرا و اديبان نمايان است. سعدى مى گويد: «تا مرد سخن نگفته باشد - عيب و هنرش نهفته باشد». نیز می گوید: «زبان در دهان ای خردمند چيست - کلید در گنج صاحب هنر - چو در بسته باشد چه داند كسى - که گوهر فروش است يا پيله ور». شاعر ديگرى مى گويد: «آدمى مخفى است در زير زبان - اين زبان پرده است بر درگاه جان». شاعر ديگرى مى گويد: «مرد، ار خزف و طلاى كان است - در زير زبان خود نهان است». پی نوشت‌ها؛ [۱] بحار الأنوار، مجلسى، دار إحياء التراث العربي‏، بيروت‏، ۱۴۰۳ق، چ دوم، ج ‏۶۸، ص ۲۸۵، باب ۷۸ [۲] شرح نهج البلاغة، ابن أبی الحديد، مكتبة آية الله المرعشی النجفی، قم،‏ ۱۴۰۴ق، چ اول، ج ‏۱۸، ص ۳۵۳، ۱۴۴ [۳] فی ‏ظلال ‏نهج ‏البلاغة، مغنية، محمد جواد، دارالعلم‏ للملايين،‏ بيروت‏، ۱۳۵۸ش، چ سوم‏، ج ۴، ص ۳۱۶ 📕پيام امام امير المؤمنين (ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلاميه‏، تهران‏، ۱۳۸۶ش، چ اول‏، ج ۱۳، ص ۲۲۱ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)