eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187.5هزار عکس
170.1هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
✡ پروندهٔ جادوی پول و بانک (١) 1⃣ اسناد منتشر شده به‌روشنی نشان می‌دهد نظام پولی و بانکی جهان عمیقاً به (یا دقیق‌تر = ) وابسته است. 2⃣ این ساختار از قرن ١٣ میلادی توسط (همچون خانواده «مدیچی») در ایتالیا پایه‌گذاری شد؛ عملکرد این نهاد ادامه یافت، تا در قرون بعد به مدد نظریه‌پردازان فیلسوف اجتماعی چون جان لاک و آدام اسمیت و جرمی بنتام در قالب ساختار سیاسی-اجتماعیِ اصالتِ ‌منفعتِ فرد، تئوریزه شد؛ ‌تا اکنون که این شبکهٔ پیچیده، توسط (بانک متولی نشر «دلار بدون پشتوانه») اداره می‌شود. 3⃣ رهبر فرزانه انقلاب از این شرایط به «جادوی پولی و مالی دشمن» تعبیر کردند. ایشان دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۳۹۵/۰۶/۲۸ فرمودند: 👈 اگر مسئولان و مردم بتوانند را به معنای واقعی محقق و کشور را از «جادوی مالی و پولی دشمن» خلاص کنند و «ارزش و آقایی دلار» را در زندگی اقتصادی بشکنند، کشورهای دیگر را نیز نجات داده‌اند و برای آنها الگو خواهند شد. ✍ نویسنده: عبدالرضا طالقانی 👉 http://jscenter.ir/jewish-and-science/jewish-and-economy/12494 https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
✡ پروندهٔ جادوی پول و بانک (٢) 1⃣ اهم مشکلات این ساختار در دو مسأله اساسی خلاصه می‌شود: 👈 الف. خلق فزایندهٔ پول، از «هیچ»، به نفع آمریکا، 👈 ب. مقبولیت به‌عنوان ارز واسط؛ که به «کنترل نظام‌مند و ساختاری» و نیز «رصد و کنترل مبادلات تجاری» اقتصاد دیگر کشورها انجامیده است. 2⃣ دیگر نکته، توجه به جایگاه و «ابعاد فرا راهبردی مسأله» در سطح جهانی است؛ چه این‌که عملکردهای بیمار پولی و مالی، تمامی ساحت‌های اقتصاد، و به تبع آن تمام ابعاد فردی و اجتماعی زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده است. 3⃣ کوتاه سخن این‌که همه‌گیری ویروس البته در اطوار جدید، و آلوده‌شدن نظام پولی و مالی در سطح جهان، به تعبیرِ قرآن‌کریم، به درگیری و جنگ خواسته یا ناخواستهٔ جامعه با حضرت حق منجر شده، که لزوم قیام نخبگانی آزاده در برابر این مسأله را خاطرنشان می‌کند. 4⃣ از سوی دیگر اگر منصفانه بنگریم در کشور ما در حوزه اصلاح پول و بانک تلاش‌هایی صورت گرفته تا دست‌کم «در سطح حداقلی» زندگی جاری مردم را از مشکلات پولی بزداید، که یک گام به جلو محسوب می‌شود، اما با توجه به نقایص فراوان موجود، حرکت مؤثر در مسیر نظام‌مند کردن ، به‌عنوان نهاد مهمی از ، تلاشی مضاعف می‌طلبد. ✍ نویسنده: عبدالرضا طالقانی 👉 http://jscenter.ir/jewish-and-science/jewish-and-economy/12494 https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
✡ پروندهٔ جادوی پول و بانک (٣) 1⃣ مراکز متعددی در کشور داعیه‌دار فهم مسألهٔ و هستند، اما حقیقت این است که نقطهٔ کانونی، که جامع‌الأطراف و تأثیرگذار باشد،‌ وجود ندارد. 2⃣ برای حل این مسأله خطیر،‌ سه ضلع «شناخت مبانی فقهی اسلام»، «دانش آکادمیک و روزآمد» و همچنین «تجربه و دانش اجرایی» لازم است. 3⃣ حاصل نقص متولیان امر در این سه ضلع اساسی، «نگرش جزیره‌ای» نخبگان به مسأله و عدم وجود خروجی معتنابه در اصلاح این حوزه است. با این وصف، تقریباً تمامی بروندادهای نخبگانی مصلحان پول و بانک در جمهوری اسلامی از بیماری «نگرش یک‌جانبه و جزیره‌ای» رنج می‌برد. 4⃣ در پروندهٔ بر ماهیت و چیستی پول و بانک تأکید شده، و با نگاه دقیق به جریان‌شناسی اقتصادی سیاسی حول این موضوع مهم، تلاش خواهد شد تا فهم دقیق از مسأله به مخاطب منتقل شود. 5⃣ لذا از این پس، در قالب سلسله یادداشت‌هایی به تبیین سیر تطوّر نظام پولی و مالی جهانی خصوصاً تأثیرگذاری عمیق در رویدادهای بزرگ جهانی، مانند جنگ‌های جهانی، تشکیل اسرائیل، جنگ اعراب و اسرائیل، جنگ خلیج فارس و همچنین تشکیل نهادهای چندملیّتی مانند تأسیس بانک جهانی، صندوق بین‌المللی پول، سازمان تجارت جهانی و… خواهیم پرداخت. 🌺 با ما همراه باشید… ✍ نویسنده: عبدالرضا طالقانی 👉 http://jscenter.ir/jewish-and-science/jewish-and-economy/12494 https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
✡ مطالبی به‌مناسبت سالمرگ «سالم مولی ابی‌حذیفة» لعنة‌الله‌علیه https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
✡ سالم مولی ابی‌حذیفه و صحیفه‌ی ملعونه 1⃣ پس از جریان و شکست عملیات ترور، ١۵ منافق فوق، در خانه‌ی جمع شده و عهد و پیمان بستند که بیعت علی (ع) را بشکنند و خلافت به ابوبکر، عمر، ابوعبیدة بن جراح و برسد و به کس دیگری منتقل نشود. 2⃣ سعید بن عاص این پیمان را در صفحه‌ای نوشت و اسامی را هم در آخر صفحه ذکر کرد و بر این پیمان‌نامه ٣۴نفر از منافقان شاهد بودند. چهارده نفر از اصحاب عقبه، و باقی از سایر منافقان. سپس وی صحیفه را به مکه فرستاد و این صحیفه در کعبه مدفون بود و در زمان خلافت خود آن را از آن مکان بیرون آورد. 3⃣  نام شماری از کسانی که در هنگام نوشتن صحیفه حاضر بودند، به این شرح می‌شمرد: ابوسفیان، عکرمة بن ابی‌جهل، صفوان بن امیة بن خلف، سعید بن عاص، خالد بن ولید، عیاش بن أبی‌ربیعة، بشیر بن سعد، سهیل بن عمرو، حکیم بن حزم، صهیب بن سنان، أبوالاعور سلمی و مطیع بن اسود المدری، حذیفه می‌گوید: شماری دیگر هم بودند که نام آنها را فراموش کرده‌ام. 📚 منبع: ارشاد القلوب، ج٢، ص٣٣٣-٣٣۶ ؛ الکافی، ج٨، ص١٧٩ ؛ بحارالانوار، ج٢٨، ص١٠٢-١١٢ https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
✡ پیوستن سالم مولی ابی‌حذیفه به جریان نفاق 1⃣ وقتی در حجةالوداع دستور اعلام خلافت و وصایت امام علی (ع) به رسول خدا (ص) ابلاغ شد، ایشان امام علی (ع) را خواست و یک شب و یک روز با او خلوت کرد. پیامبر (ص) در این روز نزد بود، عایشه بلافاصله خبر را به گفت و هرکدام به پدر خود منتقل کردند. و جماعت طلقاء و منافقان را فراخواندند. سپس داستان را بیان کرده و اتفاق کردند بر این‌که ناقه‌ی رسول خدا (ص) را در گردنه‌ای در راه مکه، رَم دهند. 2⃣  می‌گوید: وقتی رسول خدا (ص) نزدیک مکان موردنظر رسید، آن منافقان که زودتر بر سر عقبه قرار گرفته بوده و با دبه‌هایی پر از سنگ منتظر بودند، دبه‌ها را رها کردند؛ به‌گونه‌ای که زیر پای ناقه‌ی رسول خدا (ص) فرود آمد. ناقه ترسید و نزدیک بود رَم کند و حضرت را بیندازد. حضرت خطاب به ناقه فرمود آرام باش، بر تو باکی نیست. منافقان نزدیک ناقه آمدند که آن را به درّه بیندازند. من و عمار به‌سوی آنان حمله‌ور شدیم، بنابراین ناامیدانه بازگشتند. چون شب بسیار تاریکی بود، مهاجمین را نشناختم. به رسول خدا (ص) عرض کردم: چه کسانی بودند؟ فرمودند: آنها منافقان‌اند در دنیا و آخرت. عرض کردم: کیستند؟ یکایک را نام بردند... چهارده نفر بودند: 👈 ابوبکر، عمر، عثمان، طلحه، عبدالرحمن بن عوف، سعد بن ابى‌وقاص، ابوعبیدة بن جراح، معاویة بن ابی‌سفیان و عمرو بن عاص از قریش و: ابوموسی اشعری، مغیرة بن شعبه، اوس بن حدثان، ابوهریره و ابوطلحه انصاری. 3⃣ پس از ناموفق ماندن ترور، در راه مکه به این گروه از منافقان اضافه شد و تعهدنامه‌ی آنان را برای پذیرفت. 📚 منبع: ارشاد القلوب، ج٢، ص٣٢٨-٣٣٣ ؛ بحارالانوار، ج٢٨، ص٩٧-١٠١ https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
✡ سالم مولی ابی‌حذیفه و توطئه سقیفه 1⃣ در ماجرای ، ابوبکر، عمر و ابوعبیده، با انصار مجادله کرده و هرکدام این سخنان را گفتند: ای جمعیت انصار، قریش برای سزاوارترند تا شما، چون رسول خدا (ص) فرموده‌اند: الائمة من قریش؛ پیشوایان از قریش هستند. 2⃣ سلمان فارسی می‌گوید: پس از این جریان، نزد امیرمؤمنان (ع) آمدم و دیدم ایشان بدن مطهر رسول خدا (ص) را غسل می‌دهند. داستان را نقل کردم. فرمودند: می‌دانی اولین کسی که با بر فراز منبر رسول‌الله (ص) بیعت کرد در مسجد چه کسی بود؟ عرض کردم: خیر، من در مسجد نبودم. ولی در بنی‌ساعده اولین بیعت‌کننده مغیرة بن شعبه، سپس به‌ترتیب بشیر بن سعد، ابوعبیدة بن جراح، عمر بن خطاب، و معاذ بن جبل بودند. 📚 منبع: کتاب سلیم بن قیس، ص١۴٣-١۴۴ ؛ کافی، ج٨، ص٣۴٣ ؛ بحارالانوار، ج٢٨، ص٢۶١ https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
✡ سالم مولی ابی‌حذیفه و شهادت دروغ 1⃣ مدتی از بیعت مردم با گذشت، امام علی (ع) با ابوبکر بیعت نکردند و این برای دستگاه غاصب خلافت خوشایند نبود؛ از این‌رو تصمیم گرفتند ایشان را به هر شکل ممکن به مسجد بیاورند. 2⃣ و و شماری دیگر به سمت خانه‌ی حضرت حرکت کردند و ایشان را به اجبار به مسجد آوردند. در مسجد بین امام (ع) و ابوبکر سخنانی رد و بدل شد. ابوبکر ترسید کلمات حضرت در مردم نفوذ کند؛ بنابراین همان‌جا حدیثی با این مفاد جعل کرد: 👈 «از رسول خدا شنیدم که فرمود: خداوند سبحان برای ما اهل‌بیت، نبوت و خلافت را با هم قرار نداده است.» 3⃣ امیرمؤمنان فرمودند: آیا از اصحاب رسول خدا (ص) کسی شاهد بود؟ عمر گفت: خلیفه‌ی رسول خدا راست می‌گوید. من از رسول خدا همین سخنان را شنیدم، ابوعبیده بن جراح و و معاذ بن جبل هم تصدیق کردند و گفتند ما از رسول خدا این مطلب را شنیدیم. (اندیشکده: دلایل جعلی بودن این حدیث در ادامه‌ی مقاله ذکر شده.) 📚 منبع: کتاب سلیم بن قیس، ص١۵٣-١۵۴ ؛ بحارالانوار، ج٢٨، ص٢٧۴؛ الاحتجاج، ج١، ص١١٠ https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
✍ آنچه خواندید قسمت‌هایی بود از مقاله‌ی «برنامه‌های یهود برای نفوذ در سازمان حکومتی پیامبر». متن کامل این مقاله را می‌توانید در سایت اندیشکده مطالعه کنید: 👉 http://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/4828 https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🌹 شهید مهدی (ادواردو) آنیلی https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🌺 شروع ماجرای یک مهدی 1⃣ (Edoardo Agnelli) ٩ ژوئن ١٩۵۴ در نیویورک به‌دنیا آمد و در ١۵ نوامبر ٢٠٠٠ در فوسانو به شهادت رسید. او یکی از دو فرزند جیانی آنیلی (سرمایه‌دار و میلیاردر ایتالیایی و مالک سابق مجموعه فیات) و مارلا کاراچولو بود. وی پس از قبول مذهب تشیع نام خود را به تغییر داد. 2⃣ پدرش سرمایه‌دار ایتالیایی، میراث‌دار خاندان مشهور آنیلی، مالک گروه سرمایه‌گذاری اکسور و مالک کارخانجات اتومبیل‌سازی فیات، فراری، مازراتی، آلفا رومئو، لانچیا، آبارت، اویکو به‌همراه چندین کارخانه تولید قطعات صنعتی، چند بانک خصوصی، شرکت‌های طراحی مد و لباس، روزنامه‌های لاستامپا و کوریره دلاسرا، باشگاه اتومبیل‌رانی فراری و باشگاه فوتبال یوونتوس بود. افزون بر این‌ها چندین شرکت ساختمان‌سازی، راه‌سازی، تولید لوازم پزشکی و بالگردسازی هم وجود دارد که خانواده آنیلی جزء سهام‌داران اصلی آن‌ها هستند. 3⃣ مادر ادواردو، مارلا کاراچولو دی کاستانیتو نیز یکی از نوادگان خاندان اصیل کاراچولو و خواهر کارلو کاراچولو مؤسس و صاحب امتیاز گروه رسانه‌ای اسپرسو، غول رسانه‌ای ایتالیا بود. 4⃣ جیانی آنیلی صاحب یک دختر به‌نام مارگریتا نیز شده بود. مارگریتا با ، از نوادگان خاندان مشهور و سرمایه‌دار الکان، پسر ژان-پل الکان، بانکدار، سرمایه‌دار و مدیر سابق شرکت تولید کالاهای لوکس کریستین دیور اس. آ. و همچنین رئیس انجمن مرکزی فرانسه وصلت کرد. هدف اصلی در وصلت با خانواده آنیلی تلاش برای تصاحب اموال میلیاردی این خانواده بود! 5⃣ بی‌اهمیتی ثروت برای ادواردو و تمایلش به اسلام، موجب شد تا پدرش حاضر نشود میراث خانواده را به او بسپارد؛ لذا جیانی آنیلی پسر برادرش که  بود را به‎‌عنوان جانشین ادواردو تعیین می‌کند. اما چیزی نمی‌گذرد که خبر مرگ پسرعموی ادواردو بر اثر سرطان ناشناخته‎ای می‌پیچد. این مرگ نیز از مرگ‌های مشکوک خانواده آنیلی بود؛ چرا که اگر وی به عنوان وارث اموال آنیلی زنده می‌ماند، مدیریت این ثروت عظیم به یک تعلق می‌گرفت و این خلاف خواسته‌ بود. https://eitaa.com/mesagh