🔞 سینما عرصه ظهور بیعفتی؟! (بخش اول)
‼️ سینمای قبل از انقلاب را میتوان آیینه تمامنمای ابتذال، بیعفتی و زیر پا نهادن حریم اخلاقی و حرمت زنان دانست البته بیانصافی است که به طور مطلق تمام فیلمهای پیش از انقلاب را عرصه نمایش بیعفتی دانست.
🔻 چه آنکه برخی فیلمهای معناگرا و خوب را نیز میتوان از شمار ابتذال در آن دوران خارج دانست، فیلمهایی نظیر خانه خدا، خشت و آئينه، گاو و .... در شمار فیلم های خوب آن دوران به شمار میآیند، اما همانگونه که گفته شد، حیات سینما در آن سالها با جریان ابتذال قوت میگرفت و صنعت سینما صنعت نمایش دادن بدنهای بیپوشش زنان هرزه و اعمال خلاف دین بود.
🔰 دقیقا به خاطر این رویکرد کلان بود که نگاه تیزبین بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی را متوجه هنر هفتم نمود.
🔻 [امام خمینی (ره)] نیز این صنعت آغشته به پلیدی در دوران پیش از انقلاب را به چالش بکشند و سینمای زمان طاغوت را "مرکز فحشا" معرفی کنند و با تأکید بر این نکته که: «سینماها که باید مرکز تربیت جوانهای ما باشد، مرکز فساد و مرکز فساد اخلاق بود»؛ خاطرنشان میکنند: «سینمای ایران جای رفتن نیست، این یک مصیبتی است که بر ایران وارد است که جوان های ما را این سینماها ضایع میکنند خراب میکنند.»
💢 در آن دوران، سازندگان فیلمهای فارسی به واسطه نوع تبلیغاتی که در سطح کشور صورت میگرفت و جهتی که مردم به آن هدایت میشدند، نبض جامعه در دستشان بود و از همه بیشتر به بهرهگیری از پستترین تمایلات مردم برای پر کردن جیب خود توجه داشتند.
@mesagh
#سینما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اگر تعداد ما (جمعیت) کمتر باشد، کنترل و مدیریت ما برای کسانی که میخواهند صاحب جهان باشند، آسان تر خواهد بود!
برنامه پخش ویروس کرونا در سراسر جهان و
برنامه جامع واکسیناسیون بین المللی، تکهای از پازل
✡♦️ #کاهش_جمعیت بنیاد راکفلر که اجرای آن را بیل گیتس برعهده گرفته است!
✡🔹صهیونیزم جهانی برای سیطره برجهان
چهل سال است دربخش جنگ بیولوژیک در ارتش امریکا روی این ویروسها و واکسنها
فقط وفقط برای قتل وعام جهانی، ولو از مردم خود امریکا کار علمی وتحفیقاتی انجام میدهد
✡♦️🔶✡🔶♦️✡♦️🔶✡
۱—✡🔹در هر کشوری امثال ،حسن روحانی وباند همراهش در دولت ونفودیهای در مجلس ماموریت اجرای ان را بر عهده دارند
۲—در کشور چین باان همه جمعیت ،سرسپردگان به امریکا در مدیریتها،کاره ای نبودند دیدیم به راحتی این طرح شکست خورد
۳—🔹♦️در ایران چرا بعد از هشت ماه مجلس انقلابی ما تحقیق وتفحصی از عملکرد ستاد کرونا وورزات بهداشت ،نداشته ؟؟
۴—🔹♦️چرا پدافند غیرعامل کشوربه بخاطر خیانتکاری یاترس وبزدلی مدیرش ،،غلامرضاجلالی ،، فعلا از میدان گریخته واز صحنه کشوربکلی محو شده؟
۵—✡🔹♦️از فردای دستور اکید رهبری در مورد واکسن و خواست عموم ملت
مجلس به چه عذری می خواهد همچون خر در گل نشسته به تماشای قتل وعام ملت،توسط منافقین نفوذی ،صهیونیزم جهانی وعوامل خیانتکارداخلی انها بنشیند
۶♦️🔹روز شنبه حسن روحانی فورا به میدان امد وگفت،علی رغم دستور وهبری ،،شصت میلیون نفر را به قربانگاه واکسن ، میفرستد
♦️🔶مجلسیان بگویند چه کردند وچه میکنند ؟؟؟
چرا این مجلس ،نمی خواهد خود را از باند خیانتکاران نفوذی خلاص کنند
@tabyinchannel
⭕️ #امام_جواد علیه السلام:
🔷تأخير در #توبه، خود را فريب دادن است، و امروز و فردا كردن زياد، باعث سرگردانى است، و پيامد عذر تراشى براى خدا، هلاكت است، و پافشارى بر گناه، در اثر آسوده خاطر بودن از مكر خداست، و از مكر خدا آسوده خاطر نباشد، مگر كسانى كه زيانكارند.
📕تحف العقول، صفحه ۸۲۸
#امام_جواد
🔞 سینما عرصه ظهور بیعفتی؟!
⭕️ بیعفتی در سینمای پیش از انقلاب، تنها به صحنههای رقص و آواز زنان و به نمایش گذاشتن اندام خود در برابر دوربین محصور نشد، بلکه با فزونی یافتن قدرت محمدرضا شاه به ویژه در دهه پنجاه، همزمان نیز سیاست ضددینی و ضدفرهنگی رژیم به ویژه در عرصه سینما فزونی گرفت.
💯 رواج سکس در سینمای ایران در این سالها به اوج خود رسید و حتی نمایش برخی فیلمها را از یک اثر هنری تا حد اثری پورنوگرافیک (هرزه گری) تنزل داد. ابتذال و بیعفتی در اینگونه فیلمها به حدی میرسد که حتی خود رژیم شاه نیز به خاطر شدت ابتذال و تصاویر خلاف عفت، فیلمها را در محاق توقیف قرار میدهد.
🔆 با پیروزی انقلاب اسلامی، تحولی شگرف در ساختار و مضمون و پیام اخلاقی فیلمهای سینمایی صورت پذیرفت؛ سینما و هنرپیشههای آن موظف به رعایت حریم اخلاقی و اسلامی شدند.
@mesagh
#سینما
السلام علیک یا فاطمه الزهراء
سنگینترین مصیبتی که خواص در فاطمیه برای آن گریه میکنند آن است که چرا حضرت علی (ع) غریب ماند و به قدرت نرسید.
شهدا شعار می دادند ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند و این شعار به شعور رسید و در مقابل دنیا ایستادیم.
وقت آن است که نگذاریم فاطمیه در فضای مجازی تکرار شود و انشاءا... نخواهیم گذاشت.
خناسانی دلخوش به بیعت سقیفه پنداشته اند توانسته اند مردم را به بیخبری تلگرام ببرند و به سرگرمی اینستاگرام بفریبند.
اما #بسیجیان_روح_ا... #عمار گونه دست به قبضه شمشیرند و منتظر #اشارت_گوشه_چشم_علی.
هشدار می دهیم ما #فرزندان_فاطمه ایم و از هیاهوی هیزم کشان نمی هراسیم.
هر چه اراذل جولان بیشتر دهند دستمان محکمتر بر قبضه شمشیر است.
#تکرار_فاطمیه_محال_است
⛔️ به این ترتیب دیگر از ابتذال و سکس و بیعفتی سینمای پیش از انقلاب خبری نبود. فیلم ها عموما دارای محتوای خوب بودند. در دهه شصت، به خاطر حاکم بودن فضای معنوی جبهه و جنگ، بیشتر فیلمها هم در این حال و هوا ساخته میشدند.
📛 این رویه تا سالهای ابتدایی دهه هفتاد ادامه داشت. هر چند ابتذال از سینمای ایران رخت بربسته بود، اما در نیمه دوم دهه هفتاد و همزمان با روی کار آمدن دولت اصلاحات، این بار ابتذال نه در ظاهر، بلکه در لایههای درونی فیلمها راه یافت و در نوع بازی هنرپیشگان نمایان گشت.
⭕️ رواج وسيع ابتذال در سینمای پس از انقلاب را باید در دوران پس از وزارت آقای عطاءالله مهاجرانی و سیاستهای سهله و سمحه وی جستوجو کرد.
🔞
💢 در این دوران، بنایی در سینمای ایران نهاده شد که این بنا متأسفانه حتی در دولتهای نهم و دهم نیز به استحکام و رشد خود ادامه داد. این بنا که به بهانه نجات سینما از ورشکستی و تأمین گیشه رشد مییافت، به رواج بیعفتی و ابتذال در سینمای ایران و بازگشت مجدد دوره «فیلم فارسی سازی» منتج شد.
📽 فیلمهای عشقی با استفاده از چهرههای نو رسیده و زیبارو، بدون آنکه هیچ تجربهای در عرصه سینما و هنر داشته باشند، به اوج خود رسید و فیلمهایی سخیف و بیمحتوا و به قول سینمایی نویسان، فیلمهای «آبگوشتی» و «علی بی غمی» رواج یافت.
#سینما