eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187.4هزار عکس
170هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
‍ ⚪️ سوالی از آقای ملکیان و پاسخ ایشان: ❓❓سوال:آيا مي توان گفت که دينداري مطابق با جهان بيني مدرنيستي، نوعي تعلق خاطر داشتن نسبت به دين است؟ ☘☘پاسخ: خير. انسان مدرن نمي تواند به دين تعلق خاطر داشته باشد و اگر چنين تعلق خاطري داشت، يا از دين تلقي معنوي دارد يا مدرنيته اش يك مدرنيته تمام عيار نيست. مثل بسياري از ما. افراد زيادي را ديده ام که واقعاً در زندگيشان تضاد است. روشنفكرانه ترين حرفها را مي زنند، ولي روز عاشورا اگر براي سينه زني بيرون نرود، يك عذاب وجداني مي گيرد. حالا سينه زني اي که فكر نمي کنم حتي از استحبابش هم نشود دفاع کرد. يا مي گويد، امسال متاسفانه شب احياء خوابمان برد و نتوانستيم يك مسجدي برويم و يك قرآني روي سرمان بگذاريم. اين شخص، يك مدرن تمام عيار نيست. مدرن ناشرمنده مي گويد اين حرفها يعني چه؟ 🌼🌼استاد ملکیان،سنتگرایی،تجددگرایی،پساتجددگرایی،جلسه 10 ______________________ ⚪️ پرسشی از اینجا به ذهن می آید وآن اینکه در کشورهای متجدد اروپائی که شاهد تکمیل مدرنیزاسیون هستیم هم شاهد عزاداری مسیحیان هستیم. حتی گاهی عزاداری هایی خشن تر از آنچه در جهان اسلام می بینیم! اگر بگفته آقای ملکیان بین عزاداری ومدرنیته تضاد هست چطور شاهد این تجمعات بزرگ عزادار در اروپای مدرن هستیم؟! گاه چند کیلومتر روی زانو رفتن یا میخ به دست وپای خود زدن وتشبه به مسیح را شاهدیم آیا آن جمعیت اروپايی هم مدرنیسم شان ناتمام است؟! پاسخ در ادامه👇
هدایت شده از mesaghمیثاق
‍ ⚪️ پاسخ: مدرن ناشرمنده و عزاداری اباعبدالله ⭕️ بنظر میرسد حرف جناب ملکیان نادرست نباشد. با این توضیح که مطلق عزاداری با مدرنیته تضاد ندارد؛ اما عزاداری اباعبدالله -لااقل آنچه در جامعه معاصر شیعی شایع است- با مدرنیته سازگار نیست. 🔺اگر عزاداری از هر جهت به اصطلاح اینان بنیادگرایانه خالی شود وهیچ مطالبه انقلابی وآرمانی نداشته باشد و صرفا گرامیداشت «یک قدیس» باشد که «محبت واحسان» به بشر ارزانی کرده، یا از باب «تفدیه» و... به آن واقعه تماشا شود قابل جمع با مدرنیسم است! والبته تحریف بزرگ عاشوراست چنانچه شهید مطهری در حماسه حسینی به این انحراف وتحریف پرداخته است. 🔺عزاداران مسیحی اروپا، نه عیسای انقلابی ومبارز علیه ظالم ویاریگر مظلوم را سینه میزنند ونه شعار پیروزی خون بر شمشیر را در آموزه های خود دارند. بلکه عیسی را فدا شده برای کفاره گناهان امت میدانند وتفدیه اورا در خود شبیه سازی میکنند. 🔺این برداشت سکولار وفردی از مسلوب شدن مسیح نه با قاتلان دیروزش (بنظر مسیحیان) کاری دارد ونه تابعی در امروز دارد ونه رد ونفی ای بر سلطان وسلطه ای دارد ونه... 🔺از قضا برخی روشنفکران سکولار ماهم تلاش برای قرائتی سکولار ومدرن از عاشورا دارند که اگر بگیرد ای بسا شاهد عزاداری ای مدرن مثل اروپا هم بشویم! 🔺مثلا مجید محمدی برای همسان سازی عاشورا با جهانی سازی غرب و هم راستا کردن عاشورا ومدرنیته دارد: «تفسیر مسیحائی از رنج ومصیبت امام، سازگاری بیشتری باساختار مدرن دارد» (عاشورا در گذار به عصر سکولار/مقاله ی فرهنگ عاشورا در عثر سکولار ص ۲۰۷ تا۲۲۵). ⭕️ جمع بندی 🔺 صرف سینه زنی ،حتی زنجیر وقمه زنی منافاتی با مدرنیته ،سکولاریزم و جهانی سازی ندارد آنچه در تضاد هست روح اعتراضی عاشورا وتلاش برای جامعه موعود وآموزه های سیاسی- اجتماعی آن است . همین مشکل با جمکران هم هست حاتم قادری سالی ۳ میلیون زائر جمکران با مدرنیته را ناسازگار میخواند در حالی که قریب همین جمعیت در زیارتگاههای واتیکان، فاطیما و... هم دیده میشوند بدون تضاد با مدرنیته. 🔺 سازگار کردن عاشورا و عزاداری حسینی با مدرنیته با اصل گرفتن مدرنیته در گرو قرائتی سکولار از عاشورا است چیزی که متفکران دینی مثل مطهری و روشنفکران مسلمان دهه ۳۰ و۴۰ شمسی آنرا ظلم مضاعف به حسین وتحریف ومیان تهی کردن عاشورا از عاشورا میدانند. 🔺 نکته جالب اینکه این قرائت مدرن از عاشورا وعزاداری با قرائت سنتی وغیر انقلابی مورد اعتراض مصلحان دیروز قرابتی نزدیک یافته است از این روست که قمه زنی طرفداران شبکه های شیرازی مورد پوشش رسانه های مدرن غرب واقع میشود اما عزاداری معقول اما حماسی وانقلابی بحرین ولبنان و عراق و ایران مورد بی مهری و حتی غضب این رسانه های جهانی است. 📝 محسن قنبریان ۹۵/۸/۱
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢عاشورا؛ نزاع دو اسلام 2⃣ مناجات شمر! شمر در مسجد الحرام در ضمن دعای خود می گفت:"خدایا! من انسان شریفی هستم، مرا ببخش!" وقتی به او اعتراض شد که چگونه خدا او را ببخشد در حالیکه پسر پیامبر(ص) را کشته است؟! گفت: "ما دربرابر دستور امیران خود چه میتوانستیم بکنیم؟! اگر با آنان مخالفت می کردیم از خران آبکش بدتر بودیم"(مختصر تاریخ دمشق ج۱۰ص۳۳۲) • خصوصیت اسلام غیر محمدی این بود که بجای "حفظ سنت"، بر "حفظ جماعت و وحدت" و بجای "رعایت عدالت" بر "رعایت امنیت" پا میفشرد! اسلام محمدی اما "امنیت" را برای "عدالت" و "جماعت و وحدت" را "حول حق و سنت" می خواست. ( برشی از جلسه سوم: عاشورا؛ نزاع دو اسلام) ۱۴۰۰
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢عاشورا؛ نزاع دو اسلام 2⃣ مناجات شمر! شمر در مسجد الحرام در ضمن دعای خود می گفت:"خدایا! من انسان شریفی هستم، مرا ببخش!" وقتی به او اعتراض شد که چگونه خدا او را ببخشد در حالیکه پسر پیامبر(ص) را کشته است؟! گفت: "ما دربرابر دستور امیران خود چه میتوانستیم بکنیم؟! اگر با آنان مخالفت می کردیم از خران آبکش بدتر بودیم"(مختصر تاریخ دمشق ج۱۰ص۳۳۲) • خصوصیت اسلام غیر محمدی این بود که بجای "حفظ سنت"، بر "حفظ جماعت و وحدت" و بجای "رعایت عدالت" بر "رعایت امنیت" پا میفشرد! اسلام محمدی اما "امنیت" را برای "عدالت" و "جماعت و وحدت" را "حول حق و سنت" می خواست. ( برشی از جلسه سوم: عاشورا؛ نزاع دو اسلام) ۱۴۰۰
هدایت شده از mesaghمیثاق
۲-عاشورا؛ نزاع دو اسلام.mp3
15.81M
عاشورا؛ نزاع دو اسلام! 🎙صوت جلسه دوم • سه محور اسلام غیر محمدی در آخرین خطبه رسول الله(ص): ۱. سیاستهایی اجتماعی که به ذلیل کردن مردم می انجامد(استخفاف) ۲.سیاستهای اقتصادی ای که به فقیر سازی و کافر سازی آنها می انجامد(استضعاف) ۳.فاصله گیری با مردم که منجر به خورده شدن ضعفاء توسط اقویا میشود. • آن حذرهای پیامبر اتفاق افتاد. جامعه مساواتی و قرار دادی مدینه (ساخت پیامبر)، به جامعه طبقاتی مکه و قریش سالاری جاهلیت منقلب شد! • آنچه ایده احیای قریش سالاری و جامعه طبقاتی را تحقق داد، بیت المال چاق و نحوه توزیع تبعیض آمیز آن بود... • حسین(ع) صدای آن جامعه مساواتی و محمدی بود که با مشت آهنین سرکوب شد تا دیگر کسی از آن ضعفاء و پابرهنگان جرات اعتراض نکند. اما آن راس روی نیزه، فریادش را در گلوهای مستضعفان عاریه نهاد... (تفصیل نکات را در فایل صوتی بشنوید) ۱۴۰۰
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️شیعه ی تراریخته! یک جامعه نیز مثل یک موجود زنده ممکن است ژنی بیرونی به آن تزریق و جزء ژنوم آن شود و به نسل بعد منتقل شود؛ میشود شیعه تراریخته! اشتباه نگیر ! قصه عمیق تر از عکس بالا یا عزاپارتی و حتی پاپ-مداحی هاست! فرهنگ شاهان، چه ژنهایی به شیعه تزریق کردند؟! مدرنیته مشغول چه دستکاریِ ژنتیکی بر تشیع است؟! تشیع اصیل و ارگانیک چه ریختی است؟!
هدایت شده از mesaghمیثاق
۱-عاشورا؛ نزاع دو اسلام.mp3
12.18M
⚔ عاشورا؛ نزاع دو اسلام! 🎙صوت جلسه اول • بدیهی و بی اختلاف است که عاشورا، جنگ اسلام و روم، اسلام و یهود و حتی سنی با شیعه نیست! جنگ فسق و فجور های مصطلح با نماز و روزه و پاکی هم نبود! بلکه جنگ دو اسلام با هم بود • هشت نما و نمایه از اینکه عاشورا، نزاع دو اسلام بود نه کمتر از آن! • منظومه: استخفاف-استضعاف-استئثار-استبداد- استعباد ؛ زنجیره به هم متصل یک اسلام و مقابل اینها منظومه اسلام حسینی است! • آن اسلام مثل ستاره دریایی یک جزء زنجیره اش میتواند به مرور اجزاء دیگر را بسازد: ویژه خواری به استبداد یا برعکس؛ و تا برده گرفتن ... ۱۴۰۰
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢عاشورا؛ نزاع دو اسلام 1⃣ نذر زنان برای قتل حسین(ع) عبدالله بن هانی وقتی خواست افتخارات قبیله اش (بنی اود) را نزد حجاج بشمرد از جمله گفت: زنانی از ما نذر کردند که اگر حسین بن علی کشته شود هر یک، ده شتر قربانی کنند و چنین کردند! حجاج گفت: این منقبتی است به خدا! عاشورا جدال مسلمان و رومی یا یهودی نبود؛ فقط جدال مسلمان_مسلمان هم نبود! فقط دو صف جماعت و دو قصد قربت و دو نذر و عهد هم نبود! نزاع دو اسلام بود! کاملا متمایز با دو منظومه متفاوت!
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ شیعه ترا ریخته 3⃣ شهادت سیدالشهداء، گناه ما یا کفاره ما؟! یکی از دستکاری های ژنوم تشیع، تفسیر مسیحی از شهادت امام حسین(ع) و کفاره گناهان کردن آن است! شهید مطهری می گفت:"از نظر مسیحیت این جزء متن مسیحیت است که عیسی به دار کشیده شد تا کفاره گناهان امت باشد! ما فکر نکردیم که این، حرف دنیای مسیحیت است و با روح اسلام سازگار نیست، با سخن حسین(ع) سازگار نیست. به خدا قسم این حرف تهمت به اباعبدالله است. اباعبدالله که برای مبارزه با گناه کردن قیام کرد، ما گفتیم قیام کرد تا سنگری برای گناهکاران باشد! گفتیم: حسین یک شرکت بیمه درست کرد. بیمه چه؟ بیمه گناه! گفت: شما را از نظر گناه بیمه کردم در عوض چه بگیرم؟ اشک! شما هرچه می خواهید باشید، ابن زیاد باشید! یک ابن زیاد در دنیا کم بود، امام حسین خواست زیاد بشود! گفت: ایها الناس هرچه می توانید بد باشید، که من بیمه شما هستم! مکتب امام حسین بجای اینکه مکتب احیای احکام دین باشد، مکتب ابن زیاد سازی و یزید سازی شد!" ( ر.ک:حماسه حسینی ج۱ص۱۰۲و۱۰۳/ ج۲ص۱۷۱تا۱۷۳) ۱۴۰۰
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️شیعه ی تراریخته 2⃣ • تا زمان امام کاظم(ع) -به جز دوره کوتاهی در عصر امام صادق(ع)- قبر حضرت امیر(ع) مخفی بود. بین شیعیان اختلاف بود که آیا در مسجد کوفه است یا در قصر یا در اراضی نجف؟! حسن بن جهم نزد امام کاظم(ع) احتمال قصر را چنین باطل کرد: "به آن قائلین جواب دادم که: خداوند هرگز قبر امیرالمومنین را درقصر و خانه های ظالمین قرار نمی دهد"! امام(ع) براستدلال او صحه نهاد و مذهب او را ستود. • اصل ساخت عمارت بر قبور ائمه و زیارت آنان ضروری مذهب است و هیچ اختلافی در آن نیست. امام صادق(ع) به ابی عامر الساجی -واعظ اهل حجاز- از پیامبر(ص) روایت کرده بود که به علی(ع) فرموده بود: "هرکس قبور شما را تعمیر کند کٲنه سلیمان را در بناء بیت المقدس یاری کرده است". • آن تشیع اصیل این سخن حضرت امیر(ع) وقت ورود به کوفه، آویزه گوشش بود که:"در قصر فساد منزلم ندهید!" شعار پیامبر(ص) : تَبّاً للذَهَب: مرگ بر طلا! نصب العینش بود! • اما ژن شاهان و اشراف به فرهنگ تشیع ریخت، عمارت مزار آنان، حرم-کاخ شد ، قرآن و منبر طلا و درب و ایوانهای طلا باب شد و به نسلهای بعد منتقل شد! حالا در عرف، تعظیم شعائر است و با متدینین و مجتهدین هم ادامه می یابد.
تنها سناریو پیش رو در افغانستان متاسفانه طی روزهای اخیر فیلم‌های ویدئویی زیادی نیز از ترورها و کشت و کشتارهای گروه طالبان در شهرهای مختلف این کشور منتشر شده که نشان می‌دهد طالبان حتی به قول و قرارهای قبلی خود نیز پایبند نیست و گروهی که هنوز به قدرت نرسیده جنایت‌های خود را آغاز کرده بسیار بعید به نظر می‌رسد که بعد از تثبیت قدرت خود از یک موضع انسانی به اقوام و مذاهب دیگر نگاه کند. طالبان گروه یک دستی نیست و بسیاری از سلفی تکفیری‌های داعش که پس از شکست در جنگ سوریه به افغانستان نقل مکان کرده و با این گروه همراه شده‌اند مترصد فرصتی هستند که پس از تثبیت موقعیتشان انتقام خود را از شیعیان این کشور بگیرند. https://kayhan.ir/fa/news/223728
📝📝در حسرت دست هاي پاك ♈️در سال ۱۹۴۸ آقای بهیج تقی الدین به عنوان وزیر کشاورزی لبنان منصوب شد. وقتی برادرش سعید تقی الدین نویسنده و روزنامه نگاراز این انتصاب با خبر شد در نامه ای برایش این چنین نوشت: ♈️ در سال ۱۹۴۸ آقای بهیج تقی الدین به عنوان وزیر کشاورزی لبنان منصوب شد. وقتی برادرش سعید تقی الدین نویسنده و روزنامه نگاراز این انتصاب با خبر شد در نامه ای برایش این چنین نوشت: ♈️برادرم بهیج درود بر تو ♈️شنیده ام وزیر شده ای و این خبر برای خانواده ما و منطقه ی ما خبر خوب و جای بسی افتخار است. به همین دلیل خواستم به یادت آورم وقتی بچه بودیم، برای اینکه شبها درکنار بستر پدر، که رحمت خدا بر او باد بخوابیم، از همه پیشی می گرفتیم. و یادم می آید پدر دست های ما را بو می کرد، تا مطمئن شود بعد از شام آن ها را شسته ایم و دست هایمان تمیز است تا اجازه بدهد در کنارش بخوابیم. الان پدر ما در زیر خاک آرمیده است و بدون شک ما هم بعد از مدتی همان جا در کنار او خواهیم خوابید. به تو توصیه می کنم برادر مواظب باشی، تا موقع خوابیدن در کنار او دست هایت تمیز باشد تا در کمال آسایش بخوابی.