✡ تاکنون کسی توضیح نداده که مراد از خون سامی چیست و چه ترکیبی دارد، چنانکه خون آریایی نیز! و اینکه چگونه میتوان «خون» را با «فرهنگ» در رابطه قرار داد؟!
https://eitaa.com/mesagh
✡ با تعمیم زبانشناسی به مردمشناسی در فرضیههای نژادی، لغت سامی وارد نژادشناسی شده و سخن از نژاد سامی شد، در حالیکه اقوام ریشههای دیگری دارند تا زبانها!
https://eitaa.com/mesagh
✡ فرضیههای نژادی از ریشه نادرست است و نمیتوان انسانها را بخاطر تفاوت مشخصات جسمانی به نژادها ردهبندی كرده و آنرا به فرهنگ، تمدن و استعدادهای فکری تعمیم داد!
https://eitaa.com/mesagh
✡ ردیهای بر فرضیهٔ نژاد سامی (١)
1⃣ تا قرن ١٨میلادی در محافل فرهنگی اروپایغربی در زمینهٔ زبانشناسی نظر عمده این بود که در مطابقت با متن #تورات، پس از فرونشستن طوفان نوح و تا زمان ساختن برج بابل 👈 «تمام جهان را یک زبان و یک لغت بود… خداوند گفت اکنون نازل شویم و زبان ایشانرا در آنجا مشوّش سازیم تا سخن یکدیگر را نفهمند… خداوند لغت تمام اهل جهان را مشوش ساخت.» [سِفر پیدایش، باب١١] و از این زمان به زبانهای مختلف در جامعهٔ بشری سخن گفته میشود.
2⃣ در جریان رشد و توسعهٔ بررسیهای تاریخی و زبانشناسی در اروپا، زبانشناس آلمانی #لودویگ_فن_اشلتسر در سال ١٧٧١ با توجه به وجود شباهتها و تفاوتها در گروههای زبانی دو گروه زبانهای خویشاوند «سامی» و «یافثی» را نامگذاری کرد. اشلتسر با این پیشنهاد برای نخستینبار اصطلاح (زبانهای) #سامی را در تقسیمبندی گروههای زبانهای خویشاوند به کار برد.
3⃣ نامگذاری #سامی در زبانشناسی بهسرعت متداول گردید و تا امروز هم باقی مانده است. همراه با مفهوم سامی در زبانشناسی، نام زبانهای خویشاوند هند و اروپایی، هند و ژرمنی، و #آریایی نیز وارد علوم اجتماعی شد.
4⃣ گروه زبانهای آسیایی که اشلتسر آنرا گروه زبانی «یافثی» نامیده بود، رفتهرفته در آثار زبانشناسان دورهٔ روشنفکری اروپا و اومانیستها بهنام گروه زبانهای #هند_و_اروپایی، یا هند و ژرمنی خوانده شد.
✍️ پروفسور شاپور رواسانی
https://eitaa.com/mesagh
✡ ردیهای بر فرضیهی نژاد سامی (۴)
1⃣ از دید عدهای، #عربستان موطن اولیهٔ #سامیان بوده و بهنظر برخی دیگر #فلات_پامیر که در آنجا سامیان در تماس نزدیک با #آریاها زندگی میکردند و سپس از آنجا از طریق جنوب دریای خزر به جنوبغربی مهاجرت کردهاند! به این ترتیب عربستان یا آفریقا نمیتوانسته خاستگاه اولیه سامیان باشد، بلکه طبق این نظر «سامیان» و «آریاها» هموطن بودهاند و شاید چون نزدیکِ هم زندگی میکردهاند روابطی هم داشتهاند.
2⃣ خیالپردازی نه فقط در باب خاستگاه اولیهٔ «سامیان» همچون خاستگاه #آریاها حد و حدودی نمیشناسد، بلکه پارهای از صاحبنظران به رسم خطوط مهاجرت قومی «سامی» و مناسبات دوستانهاش با قوم «هند و ژرمن» نیز پرداختهاند!!
3⃣ نوشتهاند: این دو قوم [سامی و ژرمن] در زمانهای تاریخی دور تقریباً در جنوبشرقی یا مرکز اروپا یک قوم و یک زبان بودند. بعداً سامیها جدا شدند و به طرف آسیای صغیر و سوریه غربی و سرزمینهای میان دریای مدیترانه و فرات و سرزمین آمور رفتند.
4⃣ این نظر مقدمهٔ «همنژاد» دانستن سامیان و آریاها بود. در فرضیههای نژادی، #نژاد_سفید بهعنوان #نژاد_برتر به دو گروه #آریایی و #سامی تقسیم میشود. «بلونچلی» نژاد سفید را به دو بخش آریایی و سامی تقسیم کرد و سامیان را تنها گروه و قومی دانست که در داشتن تفاوت و اختلاف فاحش با نژادهای پست [سیاهان، زردها، سرخها و…] با آریاییها قابل مقایسهاند!
5⃣ در مقابله با نظرات نژادی که «آریا»ها و «سامی»ها را بر پایهٔ صفات نژادی (شکل بینی، جمجمه و…) از هم جدا میکنند، نظریهپردازانی هم هستند که معتقدند #آریا و #سامی از نظر صفات نژادی با هم اختلافی نداشته و ندارند و در چارچوب نژاد سفید بر سایر «نژادها»ی انسانی برتری دارند!!
6⃣ اما امروزه بررسیهای علمی نشان میدهد که تقسیم گروههای انسانی به نژادهای پست و برتر و سپس تقسیم نژاد سفید به آریا و سامی به کمک زبانشناسی در حقیقت یک ردهبندی #سیاسی با مقاصد اقتصادی #طبقاتی و #استعماری است و پایه و اساسی در علوم طبیعی، علوم اجتماعی و تاریخ ندارد.
✍️ پروفسور شاپور رواسانی
https://eitaa.com/mesagh
✡ ردیهای بر فرضیهٔ نژاد سامی (٢)
1⃣ به نامگذاریِ #زبانهای_سامی توسط اشلتسر ایرادهای فراوان گرفته شده است. یکی اینکه فهرست اسامی قبایل و اقوامی که امروزه زبانشناسان در گروه زبانهای سامی قرار میدهند با فهرست اسامی قبایل و اقوامی که در #تورات بهعنوان اولاد و احفاد #سام نام برده شدهاند، مطابقت ندارند و پارهای از اقوام و قبایل که در گروه زبانهای سامی قرار داده میشوند، در تورات جزء اولاد حام (فرزند دیگرِ نوح) آمدهاند.
2⃣ این نشان میدهد که نمیتوان فهرست قبایل تورات را هم از نظر خویشاوندی قومی و هم از نظر خویشاوندی زبانی یکی دانست و به کار برد، زیرا این ردهبندی نه از نظر قومی و مردمشناسی و نه از نظر زبانشناسی بلکه از نظر تاریخی ـ سیاسی تنظیم شده است.
3⃣ باید به این نکات افزود که در باب ١٠ سِفر پیدایش تعداد زیادی زبانهای مرده یا زبانهایی که در همان زمان بدان صحبت میشد ذکر نشدهاند (و از وجود آنها در دورههای جدید مطلع شدهایم) اما از نظر زبانشناسی تمام اینها جزء زبانهای سامی محسوب میشوند.
4⃣ با آمیختن و تعمیم زبانشناسی به مردمشناسی در چارچوب #فرضیههای_نژادی، لغت و مفهوم #سامی نیز رفته رفته مانند کلمه و مفهوم #آریا از زبانشناسی وارد مردمشناسی و نژادشناسی شد و بهتدریج سخن از #اقوام_سامی و #نژاد_سامی به میان آمد در حالیکه اقوام ریشههای دیگری دارند تا زبانها و تمام آنهایی که در یک گروه فامیل زبانی هستند، خویشاوند قومی نیستند.
✍️ پروفسور شاپور رواسانی
https://eitaa.com/mesagh
✡ برطبق بررسیهای علمی، تقسیم انسانها به نژادهای پست و برتر و تقسیم نژاد سفید به آریا و سامی یک تقسیمبندی سیاسی با مقاصد استعماری است و پایه و اساسی ندارد!
https://eitaa.com/mesagh
✡ ردیهای بر فرضیهی نژاد سامی (٣)
1⃣ در قرون ١٨ و ١٩ کوشش شد یک مقایسهٔ زبانشناسی علمی با روش و نمونه هند و ژرمنی انجام گیرد و از این امر همانطور که در مورد اجداد اولیهٔ هند و ژرمنها رخ داده، موطن اولیهٔ سامیان را نیز تعیین کنند.
2⃣ درهم بودن و اختلافنظر فاحشی که در باب #وطن_اولیه سامیان وجود دارد، نشان میدهد که چگونه مانند کوشش صاحبنظران در یافتن وطن اولیه برای #آریاها بهدنبال تصورات و اعتقادهای سیاسی در چارچوب #فرضیههای_نژادی (اثبات وجود نژاد برتر)، در این مورد نیز نظریهپردازان با تعمیم فرضیههای زبانشناسی به مردمشناسی و تاریخ، در پی یافتن محل اقامت اولیه برای قوم اولیهٔ سامی برآمدهاند و به هیچ نتیجهٔ علمی و مستندی هم نرسیدهاند.
3⃣ وطن اولیهٔ سامیان از جنوب اسپانیا و آفریقا و از عربستان، بابل، و ارمنستان تا فلات پامیر و سرزمینهای آسیای مرکزی نزدیک سیحون و جیحون جستجو شده و تاکنون نیز مانند وطن اولیهٔ «آریاهای اولیه» پیدا نشده است!
4⃣ بهنظر #جیمز_مونتگومری، سرزمین سامیان در تمدنهای باستانی در درّههای دجله و فرات و سوریه و فلسطین و بهمانند کمربندی در صحرای شمال عربستان قرار دارد. عربستان محل ذخیرهی نژاد سامی است که فرهنگش را با خون سامی تازه میسازد و تکرار میکند.
5⃣ این سخنان را در بسیاری از کتب میتوان یافت، اما تاکنون کسی توضیح نداده که مراد از #خون_سامی چیست و این خون چه ترکیبی دارد، چنانکه دربارهٔ #خون_آریایی نیز تاکنون توضیحی داده نشده! و باز هم این سؤال که: چگونه میتوان «خون» را با «فرهنگ» در رابطه قرار داد؟! بدون پاسخ مانده است.
6⃣ این استدلالات شبیه همان است که دربارهٔ #انسان_اولیه و #نژاد_آریا عنوان شده و میشود. آیا این نژاد انسانی (سامیان) در عربستان پا از عدم به وجود گذاشته بودند و خلقت در این سرزمین صورت گرفته بوده؟! یا اینکه این گروه از سرزمین دیگری بدانجا آمده بودند؟!
✍️ پروفسور شاپور رواسانی
https://eitaa.com/mesagh
✡ متن کامل آخرین قسمت از سلسله مقالات «شناخت کریشنامورتی» را که به ماجرای سفرها، رسوایی و مرگ او میپردازد، در لینک زیر مطالعه کنید:
👉 http://jscenter.ir/jewish-and-sects/false-mysticism/12029
https://eitaa.com/mesagh
✡ کریشنامورتی؛ رسوایی و مرگ (٢)
1⃣ #کریشنامورتی هرگز ازدواج نکرد، اما در زندگی او یک نقطهٔ تاریک و مبهم رخ عیان میکند و آن اتهامی است که از سوی دختر یکی از طرفدارانش در خصوص ارتباط نامشروع کریشنا با مادر وی مطرح گردیده که منجر به دعوای بزرگی شد. بهگونهای که این مسأله به دستگاه قضایی کشانده شد.
2⃣ در سال ١٩٩١، «رادا راجاگوپال اسلاس» دختر یکی از هواداران و همکاران کریشنامورتی که والدینش «روزالین» و «دسیکا چاریا راجاگوپال»، سالها روابط بسیار نزدیکی با کریشنامورتی داشتند؛ کتابی مینویسد با نام: «زندگی در سایه، با جی کریشنامورتی».
3⃣ این دختر، در نوشتههایش از روابط مخفی کریشنامورتی با مادرش روزالین که در قالب برنامههای سرّی بین این دو نفر صورت میپذیرفته، پرده برمیدارد. او اذعان میدارد که این روابط مخفی برای سالها ادامه داشته است.
4⃣ این اظهارات هراس و شگفتی بسیاری را در میان طرفداران کریشنامورتی آفرید و موجب بروز تحریکاتی علیه وی شد. چرا که او مدعی بود کریشنامورتی در پردهٔ تجرّد به زندگی مشترک دیگران چشم دارد و تنها با زندگی مجرّدانهاش هوادارانش را فریب میدهد، حال آنکه در زندگی مشترک سایرین روابط نامشروعی برقرار میکند.
5⃣ سرانجام دادگاهی برای بررسی این رابطهٔ مرموز و پنهانی تشکیل گردید و اسنادی از مکالمات خصوصی کریشنا و روزالین، نوشتهها و نامههای شخصی وی توسط راجاگوپالها به دادگاه ارائه شد. اما این منازعه همانطور که آغازش توأم با وضوح نبود، پایان روشنی نیز نیافت و سالها مجادله و گفتوگو به طول انجامید.
✍ حجةالاسلام محمدتقی فعالی
https://eitaa.com/mesagh
✡ ردیهای بر فرضیهی نژاد سامی (۵)
1⃣ در طول تاریخ و از زمانهای بسیار دور در مناطق مختلف جهان اقوام و قبایل و گروههای انسانی متعددی زندگی میکردهاند که زبان، فرهنگ و نام خودشان را داشتهاند و با یکدیگر بهمناسبت مهاجرتها، مبادلات تجاری، جنگها و صلحها مربوط بودهاند، اما در هیچ کتیبه یا سند تاریخی، هیچ قومی به خود نام #سامی نداده است! تورات نیز تنها از اقوامی سخن میگوید که از سام منشأ گرفتهاند، بی آنکه آنان را سامیها یا سامی بنامد.
2⃣ اکنون این پرسش مطرح میگردد که امروزه چگونه میتوان در تعیین هویت تاریخی، قومی و فرهنگی، تعلق داشتن به یک قوم را که اصولاً بدین نام و نشان وجود نداشته است، ملاک و پایهٔ استدلال و بررسی قرار داد؟!!
3⃣ دانش امروزی اثبات میکند که #فرضیههای_نژادی از بیخ و بن نادرست است و نمیتوان جامعهٔ انسانی را بهاستناد تفاوتها در مشخصات ظاهری جسمانی، به #نژادها ردهبندی نمود، سپس این ردهبندی را به #فرهنگ و #تمدن و استعدادهای فکری و ذهنی تعمیم داد و در درون یک «نژاد» معین نیز دست به تقسیم داخلی زد و آنرا به گروههای کوچکتری، که باز هم باید از لحاظ صفات جسمانی و مشخصات فرهنگی متفاوت بوده و یکی بر دیگری مزیّت و برتری داشته باشد تقسیم نمود.
4⃣ همچنین، بررسیهای #زبانشناسی نشان میدهد که زبانشناسی نمیتواند پایه و اساس #قومشناسی یا چیزی شبیه آن باشد و با مقایسهها و تحلیلهای زبانشناسی نمیتوان نوعی ردیابی و «فسیلشناسی» زبانی راه انداخت و بر اساس آن انسانها را به «نژادها»ی مختلف تقسیم و برایشان #وطن_اولیه و #زبان_اولیه تعیین کرد.
✍️ پروفسور شاپور رواسانی
📖 متن کامل مقاله به همراه منابع:
👉 goo.gl/b9Xdgv
https://eitaa.com/mesagh
✡ کریشنامورتی؛ رسوایی و مرگ (٣)
1⃣ #جیدو_کریشنامورتی پس از سالها مسافرت و سخنرانی، در سال ١٩٨۴ مفتخر به دریافت #مدال_صلح از سوی سازمان ملل متحد گردید. او پس از این در ١١ آوریل ١٩٨۵ درست در نودمین سال حیاتش و یک سال قبل از مرگ، در همین سازمان به مناسبت چهلمین سال تأسیس سازمان ملل متحد به ایراد سخن پرداخت.
2⃣ #کریشنامورتی در نوامبر سال ١٩٨۵ به زادگاهش در هندوستان رفت و آخرین سخنرانی خود را ایراد نمود. این سخنان بهنوعی آخرین کلمات، آموزهها و باورهای او بودند که در سرزمین مادریش بیان میکرد. هرچند که برخی منابع تاریخ آخرین سخنرانی او را ۴ ژوئیه ١٩٨۶ ذکر کردهاند.
3⃣ کریشنامورتی، بر اثر ابتلا به بیماری سرطان پانکراس، هر ماه تقریباً ۶ کیلو از وزن خود را از دست میداد و نمیدانست تا کی بدنش تاب و تحمل بیماری را خواهد داشت. به همین دلیل نمیتوانست بهمدت طولانی سخن بگوید.
4⃣ سرانجام کریشنامورتی در ١٧ فوریه ١٩٨۶ (١٣۶۵ش) در ٩١سالگی در اوهایو کالیفرنیا درگذشت. بدن او بهدست دوستانش سوزانده شد و خاکسترش در سه کشور (هند، انگلستان و آمریکا) که بهنوعی بیشترین سالهای حیاتش را در آنها سپری کرده بود، پراکنده گردید.
✍ حجةالاسلام محمدتقی فعالی
https://eitaa.com/mesagh
✡ کریشنامورتی؛ رسوایی و مرگ (١)
1⃣ #جیدو_کریشنامورتی دنیا را گشت و علاوه بر ایراد سخنرانیهای متعدد در زادگاهش هندوستان، به کشورهایی چون امریکا، انگلستان، استرالیا، فرانسه، سوئیس و هلند بارها سفر کرد و به نشر اندیشههایش پرداخت.
2⃣ #کریشنامورتی اولین سخنرانی خود را به سال ١٩٢٧ انجام داد و این روند برای سالها ادامه یافت و تا ده روز قبل از آنکه از دنیا برود، یعنی در ٧ فوریه ١٩٨۶، آنها را به پایان رسانید.
3⃣ کریشنا بیش از ٩٠ سفر انجام داد. یعنی بهازای هر یک سال از عمرش یک مسافرت داشته است. او پیوسته در سفر بود. از قارهای به قارهای و از شهر و مملکتی به شهر و دیاری دیگر. او هرگز مکان خاصی را برای اقامت دائم یا طولانیمدت در نظر نمیگیرد. تا آنجا که در پاسخ به هوادارانی که از او میخواستند تا محل سکونت دائمیاش را هندوستان قرار دهد پاسخ داد: «من همهٔ دنیا را خانهٔ خود قرار دادهام».
4⃣ البته تعبیر «همهٔ دنیا» تا حدّی مسامحهآمیز است. دنیای او منحصر به کشورهای آمریکایی و اروپایی است. کریشنامورتی هرگز به #کشورهای_فقیر سفر نکرده است. او هرگز روی قارهٔ آفریقا را ندیده است. کریشنا در هیچکدام از #کشورهای_اسلامی سخنرانی نکرده است و با آنها بیگانه بود، حتی رایحهای از #اسلام مشام او را نوازش نداد.
✍ حجةالاسلام محمدتقی فعالی
https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در مدارس اسرائیل چه می گذرد؟ شستشوی مغزی بچه های یهودی در مدارس اسرائیل!
♨️ جنگ بزرگی رخ می دهد! همه عربها را می کشیم ! آن هایی هم که زنده می مانند همگی بردگان ما خواهند شد!
🔺 ببینید برخی از دولتهای عرب با چه نسلی توافقنامه امضاء می کنند؛ ایدئولوژی که غیر از خود یا باید نابود شود و یا برده!!
📌اختصاصی
https://eitaa.com/mesagh
باز خوانی روند شکل گیری گروگان گیری در لبنان در پی فاش شدن نام قاتل شهید عماد مغنیه
♐️ انگیزه سازمان سیا از کشتن عماد مغنیه چه بود ؟
💥 #اختصاصی
اخیرا منابع اسرائیلی اعلام کردند "نوعم ایرز"، رئیس اجرایی شرکت اسرائیلی "XM Cyber " که یکی از مسئولان ارشد موساد بوده، مهندس عملیات ترور عماد مغنیه است.
به نقل از شبکه خبری المیادین، سایت اسرائیلی "فشل الرقابه" که به افشای اسرار امنیت داخلی اسرائیلی میپردازد و مقر آن در سیاتل آمریکا است، نام قاتل عماد مغنیه، فرمانده نظامی حزبالله لبنان را که سال ۲۰۰۸ در سوریه ترور شد، فاش کرد.
این سایت اعلام کرد: روزنامه نیویورکر اعلام کرد که ترور عماد مغنیه در آن زمان از طریق عملیات مشترک #آژانس_اطلاعات_مرکزی آمریکا(سیا) و #موساد اسرائیل صورت گرفت و هدف از آن انتقام به خاطر نقشش در انفجارهای پادگان تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت در سال ۱۹۸۲ و انفجارهای سفارت اسرائیل و مرکز یهودیان در بوئنوس آیرس بود .
آمریکایی ها در گذشته نیز دخالت سیا را در شهادت عماد مغنیه به عهده گرفته بودند که البته غیر از دلایل فوق عماد را در ربودن چندین آمریکایی به ویژه ویلیام باکلی رئیس وقت پایگاه سیا در بیروت در سال ۱۹۸۴ (که بعدا در دوران اسارت بر اثر عارضه ی قلبی فوت کرد )متهم می کردند.. و خبرگزاری آمریکایی پلیتیکو واقع در ویرجینیا پا را فراتر می گذارد و عماد مغنیه را متهم به شکل دهی روند گروگان گیری در لبنان می کند و با چشم پوشی از مداخلات آمریکا در منطقه و لبنان؛ حزب الله که تحت حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران است را عامل بی ثباتی می شمارد
اما آیا در حقیقت آغاز کننده ی روش گروگان گیری در لبنان عماد و حزب الله بودند ؟
ابعاد تاریخی گروگانگیری در لبنان را باید از سال ۶۱ پی بگیریم:
در سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ ه.ش) چهار دیپلمات ایرانی به نام های سید محسن موسوی، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان، احمد متوسلیان، رایزن نظامی، تقی رستگار مقدم، راننده سفارت و کاظم اخوان، عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران که در جاده ساحلی طرابلس - بیروت، عازم پایتخت بودند، توسط
نیروهای شبه نظامی مسیحی لبنان، وابسته به رژیم #صهیونیستی، در محل پست بازرسی برباره، به گروگان یا اسارت گرفته شدند و متاسفانه تا به حال، از سرنوشت آنان خبری نیست. شواهد و قرائن حاکی است که این افراد به نظامیان اسرای تحویل داده شده اند و گفته می شود که از آنجا، به یکی از دو بازداشتگاه سری عطا وصرفند، که از مخوف ترین زندان های رژیم صهیونیستی است، انتقال یافته اند.
و بنابراین، اولین گروه های گروگان گیر در لبنان را می توان اسرائیل و #فالانژهای تحت حمایت اسرائیل دانست.! و انگشت اتهام را ابتدائا به سوی اسرائیل و حامی آمریکایی او دانست .
روش گروگان گیری در این کشور برای پیشبرد اهداف هریک از گروه های متخاصم چنان گسترش یافت که کم کم در لبنان به امری عادی تبدیل شد.
https://eitaa.com/mesagh
اتفاق جامعه جهانی بر عدم بازگشت تحریم ها بر ایران به معنای تحریم آمریکا توسط ایران است ...
اتفاق هایی که پس این واقعه خصوصا در خاورمیانه رخ خواهد داد جذاب است ...
https://eitaa.com/mesagh
حیرت زدگی در جنگ عقل و جهل - ۲
🔸برادر نصیری به یاد می آورد که آخرین بار، کی به نقد رویکردهای لیبرالی و خسارت بار دولت مستقر پرداخته؟ یا متعرض ده ها هزار میلیارد تومان واگذاری خسارت بار شرکت های دولتی و حراج 18 میلیارد دلار ارز شده که احتمالا معادل درآمد توریستی دو دهه می باشد، شده است؟
🔸یعنی از همه مشکلاتِ کمبود درآمد و عدم رونق معیشت، الزام حجاب توریست ها، مسئله اول شده؟ در اینجا با "تضییع اصول و تمسک به فروع و حواشی" که معمولا مورد اشاره ایشان است، چه کنیم ؟!
🔸روزنامه کیهان و سپس نشریه صبح که آقای نصیری در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70، به ویژه در حوزه مبارزه با تهاجم فرهنگی و ترویج بی حجابی اداره می کرد کجا؛ و ادبیات امروز او کجا؟
🔸خطی که او در آن وارد شده، همان خطی بود که دولت سازندگی و سپس تجدید نظر طلبان مدعی اصلاح طلبی (انقلابیون پشیمان) در پیش گرفتند و مورد اعتراض گسترده آقای نصیری بودند.
🔸اکنون ممیزه ایشان با آن طیف اشرافی سکولار در دعوت به تنازل در زمینه اجرای احکام دین کجاست؟ شبکه مبتذل منو تو یا بی بی سی و... به همراه نشریات زنجیره ای، دگرگون شده اند یا...؟ استقبال آنها، از باب تنویر است یا مشتبه کردن امر و شارژ پروژه معارضه با احکام الهی؟
🔸در حالی که او دم از عصر حیرت می زند و منطقا باید توقف کند، این اجتهاد خود خوانده و تشریع جدید(!) از کجا می آید؟ تجویز متهوّرانه دست کشیدن از اجرای احکام دین تا کجا؟ و تفاوتش با نسخه استکبار، انجمن حجتیه، لیبرال ها کجاست؟ نظر ایشان، با رفتار "بن سلمان" که الزام حجاب را لغو کرد، چه تفاوتی دارد؟
🔸ظاهرا آقای نصیری، از گارد معارضه شدید با مدرنیته، به گارد باز نشر همان نسخه تغییر موقعیت داده ؛ هر چند که ادعای "برداشتن الزام از یک حکم" به صرف تصور این که نظر اکثریت است، از مدرنیته قائل به چهارچوب های الزام آور هم جلو می زند!
🔸البته ادعای مخالفت اکثریت با الزام قانونی حجاب، ادعایی مجعول و خلاف واقع است که با شانتاژ پر حجم ناتوی فرهنگی واقع نما می شود. اما سخن مبنایی تر این است که هیچ حاکمیتی، تصویب و اجرای قوانین الزام آور را موکول به کسب و جلب نظر اکثریت نمی کند؛ هر چند که اقناع را ضروری می شمارد؛
🔸اولا طبع انسان نوعا با قبول محدودیت مخالف است. ثانیا امکان دستکاری نظر اکثریت بر خلاف مصالح عمومی هست. ثالثا نظر اکثریت غالبا بسیار سیّال است.
🔸رابعا در صورت پایبندی به این گزاره نا معقول، باید ماهانه بلکه هفتگی، تمام قوانین الزام آور را به نظرسنجی عمومی گذاشت و قبل از آن هم اجرای تمام قوانین مربوط به حقوق عمومی و خصوصی و تجاری و مدنی و کیفری و جزایی را متوقف کرد! چنین نسخه ای امتناع عقلی و اجرایی دارد؛ و احتمالا خبر از حیرت زدگی و گم کردن موقعیت در جنگ بزرگ "جنود عقل و جهل" می دهد.
🔹اللهم ارنی الاشیاء کما هی، ثم ارنی الحق حقاً و ارزقنی اتباعه و ارنی الباطل باطلا و ارزقنی اجتنابه . امام سجاد (ع)
♦️اللَّهُمَّ ... أَرِنِی الْحَقَّ حَقّا حَتَّی أَتَّبِعَهُ وَ أَرِنِی الْبَاطِلَ بَاطِلًا حَتَّی أَجْتَنِبَهُ وَ لَا تَجْعَلْهُمَا عَلَیَّ مُتَشَابِهَیْنِ فَأَتَّبِعَ هَوَایَ بِغَیْرِ هُدًی مِنْکَ. امام صادق (ع)
https://eitaa.com/mesagh
حیرت زدگی در جنگ عقل و جهل - ۱
🔸آقای مهدی نصیری در ادامه تشکیک درباره الزام قانونی حجاب، در توییتر نوشته است : "تعمیم وجوب حجاب به توریستهای خارجی در شرایطی که رواج هر چه بیشتر توریسم می توانست به رونق معیشت مردم بیانجامد از دیگر نتایج زیانبار سیاست حجاب در تمام سالهای پس از انقلاب بوده است".
🔸 برادر نصیری، از ارادت نگارنده با خبر است. و اگر نبود حرمت حق که محترم تر از افراد است، نگارنده خود را موظف به نگارش این نقد گلایه آمیز نمی دید.
🔸کاش ایشان که با تشویق های مجازی، تخته گاز در حال حرکت است، لختی بایستد، نفسی تازه کند و از سر "غیرت عقل و شرع" از خویش بپرسد مرز من با "غیر" پا برجاست یا کمرنگ شده؟ و بعدا در عصر حیرتی که ادعایش را دارد، دوباره ادامه یا احیانا تغییر مسیر بدهد.
🔸عجیب است. انسان در دوره ای، با کسانی در بستر رسانه، مصاف اعتقادی و فرهنگی کرده باشد؛ اما مدتی بعد، همان طاغوت ها و اشراف و رسانه های شان، برای رفتار متفاوت وی ذوق مرگ شوند و انسان از خود نپرسد که چرا برای من هورا می کشند! آنها دگرگون شده اند؛ یا من عقبگرد کرده ام؟!
🔸انسان در کنار جاذبه ها، با دافعه هایش هویت می یابد. ما اکنون دافعه های آقای نصیری را نوعا در نسبت با نظام و جبهه خودی می بینیم. اما حتی یک صدم آنها را در نسبت با جبهه مقابل نظام نمی یابیم.
🔸ته این خط کجاست؟ احکامی را که ایشان درباره برداشتن الزام حجاب و عدم ممانعت از بی حجابی در ملا عام صادر می کند، آیا با همان استدلال غلط نمی توان درباره شراب و قمار و زنا و دزدی و جنایت صادر کرد؟!
🔸این احکام من در آوردی کجا متوقف می شود؟ اصلا حد یقف هم دارد یا باید به وضعیت جنگلی و غارنشینی و جاهلیت برگردیم؟ این گشاده دستی کی تمام می شود تا پس از آن، نوبت به دفاع از کیان اسلام و نظام برسد؟ آیا مسئولیت فرد، فقط در خدشه است، یا دفاع هم جزو مسئولیت هاست؟
🔸طبعا باز کردن این باب اگر با امثال آقای نصیری باشد، پایانش با آنها نخواهد بود و عبور از مرز شرع و عقل هیچ محدوده ای نمی شناسد. حتی غرب لیبرال هم ولنگاری تقنینی برآمده از چهارچوب نادرست مد نظر برادر نصیری را بر نمی تابد.
🔸اما اگر در این میان، ایشان غصه اشتغال و درآمد ملی و... دارد، چرا گریبان دولت و مثلا وزیر مستعفی راه و شهرسازی را نمی گیرد که برای پنج سال، بخش مسکن را در کام رکود تورمی (خود تحریمی) بردند؟
🔸با همت و تدبیر در این بخش می شد، هم نقدینگی تورم زا را به سمت تولید هدایت کرد، هم چرخ صدها صنعت تولیدی را چرخاند و اشتغال در تیراژ میلیونی فراهم ساخت، هم نیاز مسکن مردم را برطرف نمود و از فشار تورم به شکل محسوس کاست و هم مانعی بزرگ از سر راه ازدواج جوانان برداشت.
♦️ادامه دارد♦️
https://eitaa.com/mesagh
⚡️تحریم با اقتصاد ایران چه خواهد کرد؟
🔸️آمریکاییها خوب میدانند که در میان مدت، تحریم اقتصادی باعث شکوفایی اقتصاد ایران خواهد شد، چنانکه تحریم نظامی باعث شکوفایی صنعت نظامی ما شد. اما این سوال پیش میآید که چرا واشنگتن با علم به این موضوع، اقتصاد ایران را تحریم کرده است؟ پاسخ کاملا روشن است.
🔸️اگر دقت کنیم، شباهت زیادی میان دوران دفاع مقدس و این ایام، و همچنین میان آن جنگ نظامی و این جنگ اقتصادی خواهیم یافت.
🔸️صنعت دفاعی ایران پیش از انقلاب اسلامی، یک صنعت کاملا وابسته به واردات بود. در محاسبات دشمن، معنی این وابستگی این بود که اگر یک جنگ به ایران تحمیل شود و همزمان، جلوی صادرات سلاح به ایران گرفته شود، کار جمهوری اسلامی تمام است. چه، جنگ سلاح میخواهد و کشوری که صنعت دفاعی بومی ندارد، در صورت تحریم تسلیحاتی محکوم به شکست در جنگ است. اما آنچه در هشت سال دفاع مقدس رخ داد، همه محاسبات دشمن را بهم ریخت. انقلاب ملت ایران، نه تنها در جنگ شکست نخورد، بلکه همین جنگ فرصتی شد که جهاد خودکفایی نظامی کلید بخورد و ایران طی چند دهه، تبدیل به یک قدرت بزرگ نظامی شود.
🔸️تحریمهای اقتصادی نیز در همین چارچوب محاسباتی قرار دارند. تصور دشمن این است که الگوی مصرفی جامعه ایران، یک الگوی وابسته به واردات است و اگر با تحریم، این الگوی مصرفی دچار اخلال شود، یک بحران اجتماعی ایجاد خواهد شد، به تقابل مردم و حاکمیت دامن خواهد زد و کار جمهوری اسلامی تمام خواهد شد؛ تا سلطه آمریکا بر ایران که در دوره پهلوی برقرار بود، احیا شود.
🔸️در دوره جنگ اقتصادی، دقیقا مانند دوران جنگ نظامی، پیاده نظام دشمن در داخل وظیفه القای ناامیدی و ما نمیتوانیم و تجویز مذاکره و عقبنشینی را دارد. با رجوع به دهه شصت، میتوان ادبیات فراوانی از جریان لیبرال به ویژه طیف آقای بازرگان و نهضت آزادی در این حوزه یافت.
🔸️راه پیروزی نیز، همان راه دفاع مقدس است. اولا باید بدانیم دقیقا مانند جنگ نظامی که ما را تبدیل به قدرت نظامی کرد، این جنگ اقتصادی نیز انشاءالله ما را به قدرت اقتصادی تبدیل خواهد کرد. ثانیا فریب جریان لیبرال را نخوریم و اسیر القائات و تجویزهایش برای عقبنشینی و مذاکره نشویم. ثالثا دقیقا مانند دفاع مقدس، همه برای این پیروزی بسیج شویم. رابعا یادمان نرود رمز پیروزی در دفاع مقدس، عبور از مدیریت لیبرال بنیصدری به مدیریت انقلابی بود. این مورد اخیر، کاملا در حوزه اختیار ما مردم است.
https://eitaa.com/mesagh
🔆 معیاری برای راستیآزمایی پایان تحریمهای تسلیحاتی
🔹سال گذشته در چنین ایامی، وقتی کاملا روشن شد که اروپاییها بنای انجام تعهدات خود در برجام و جبران تبعات خروج آمریکا را ندارند، حتی آقای روحانی نیز به این نتیجه رسید که دیگر برجام یک توافق چندجانبه نیست، بلکه یک تعهد یکجانبه از سوی ایران است. چه، برجام قرار بود مسئله فروش نفت و مبادلات بانکی ایران را حل کند، اما نه تنها این موارد حل نشد، بلکه به سبب پذیرش و اجرای یک سری تعهدات به انضمام برجام نظیر برنامه اقدام FATF، پس از خروج آمریکا شرایط تجارت خارجی ایران بدتر از دوره پیشابرجام شد.
🔹در چنین شرایطی، عقل سلیم حکم میکرد که تهران به حضور خود در برجام پایان دهد و جلوی خسارات بیسابقه آن به امنیت و منافع ملی را بگیرد. حتی آقای روحانی هم به این نتیجه رسیده بود که مزایای برجام دیگر برای ایران تمام شده است. اما رئیس دولت برجام، به یک نقطه #امید دوخته بود و آن، پایان بخشی از تحریمهای تسلیحاتی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ بود. روحانی بیستم آبان ۹۸ گفت: "اگر برجام را نگه داریم سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته میشود و ما میتوانیم به راحتی هم سلاح بخریم و هم بفروشیم".
🔹بدیهی بود که آمریکاییها پیش از رسیدن این موعد، مکانیسم فاجعهبار پیشبینی شده در قطعنامه ۲۲۳۱ یعنی بازگشت خودکار تحریمهای شورای امنیت علیه ایران را فعال کرده و اجازه نخواهند داد تهران حتی این یک بهرهبرداری ناچیز را از برجام داشته باشد. "ناچیز" از این جهت که تحریمهای تسلیحاتی شورای امنیت، مسئله حادی برای قدرت دفاعی ایران ایجاد نکرده بود که رفع آنها، دستاورد شاذی باشد. در هر صورت، حدود یک ماه پیش این اتفاق رخ داد و آمریکا مکانیسم ماشه را فعال کرد. اما یک مسئله حقوقی در این میان رخ نمود: آیا واشنگتن که دیگر عضو برجام نیست، حق دارد مکانیسم پیشبینی شده در مواد ۱۱ و ۱۲ قطعنامه ۲۲۳۱ را فعال کند؟ آمریکا بیتوجه به تفاسیر متفاوت ایران و سایر اعضای شورای امنیت، با ثبت یک اعتراض نسبت به نقض فاحش برجام توسط ایران، فرآیند بازگشت تحریمها را کلید زد.
🔹اینک نظام بینالملل با یک معمای حقوقی مواجه شده است: آیا تحریمهای شورای امنیت علیه ایران در ۳۰ شهریور بازخواهد گشت یا خیر؟ در سطح حقوقی، این معما ممکن است یا حل شود یا نشود. آنچه مسلم است اینکه آمریکا بلاتردید ادعا خواهد کرد تحریمها بازگشته و ایران نیز طبیعتا چنین ادعایی را نخواهد پذیرفت. اما آنچه مهم است و باید مبنای تصمیمگیری ایران درباره سرنوشت برجام باشد، نه یک مجادله لفظی، که واقعیات علیالارض است. این واقعیت عبارتست از اینکه آیا ایران پس از ۲۷ مهر ۹۹ میتواند تجارت تسلیحات انجام دهد یا خیر؟ اگر ایران پس از این تاریخ، قراردادهای تسلیحاتی معتبری امضا و اجرا کرد، ادعای آمریکا باطل است و تحریمها بازنگشته است؛ اما اگر از چنین قراردادهایی خبری نشد، حتی اگر آقای روحانی روز ۳۰ شهریور را جشن ملی نیز اعلام کند، برای یک فاجعه دیگر جشن گرفته است و به جای اعلام پیروزی، باید اقدام متقابل درخوری انجام دهد، که جز توقف اجرای تمام تعهدات برجامی نیست. در غیر اینصورت، یک پالس قوی به آمریکا مخابره میشود که هر بلایی سر ایران بیاورد، تهران حاضر نیست از برجام دست بکشد.
🔹فلسفه همراهی لفظی اروپاییها با ایران در قضایای اخیر و رای ممتنع آنها به قطعنامه پیشنهادی واشنگتن برای تمدید تحریم تسلیحاتی نیز روشن است. میتوان به جرئت از یک مصالحه میان اروپاییها و آمریکاییها سخن گفت. به نحوی که اروپاییها با بازگشت اسمی تحریمها مخالفت کنند، اما در عمل هیچگونه تجارت تسلیحات توسط ایران انجام نشود. دستاورد این مخالفتهای اسمی و زبانی نیز، تدوام حضور ایران در برجام باشد. همچنانکه پس از خروج آمریکا از برجام، با لفاظی و وعده و وعید توخالی، دولت آقای روحانی را در برجام حفظ کردند و پای کار معامله یک قطره نفت یا مبادله یک سنت پول نیامدند.
🔹️حتی اگر بخواهیم سخن بیستم آبان ۹۸ آقای روحانی را ملاک قرار دهیم، یعنی با منطق خود این دولت به مسائل نگاه کنیم، آقای روحانی در صورتی که موفق نشود پس از ۱۸ اکتبر(۲۷ مهر) یک قرارداد تسلیحاتی معتبر امضا و اجرا کند، باید تمام تعهدات خود در برجام را به حالت تعلیق درآورد. در غیراینصورت، همه آنچه تاکنون از سوی مقامات دولتی گفته شده، با کمال پوزش جنبه خودفریبی ملی خواهد داشت. بدیهی است که در چنین شرایطی، مجلس باید برای جلوگیری از لطمات بیشتر به منافع ملی، به این خودفریبی پایان دهد. لذا راقم این سطور ضمن مخالفت با سخنانی نظیر "زودتر چکاندن ماشه"، پیشنهاد میکند مجلس دولت را مکلف کند حداکثر تا پایان آبان، یک قرارداد رسمی تجارت تسلیحات به امضا برساند. در غیر اینصورت، دولت مکلف شود در ساعت صفر ۹۹.۰۹.۰۱ تعهدات برجامیاش را تعلیق نماید.
https://eita
⁉️⁉️⁉️جیمز جفری از کردهای سوریه و عراق چه میخواهد؟
👈از دیدگاه آمریکا ایجاد ائتلاف میان اکراد سوریه از یکسو و کمک به بازگشت نیروهای پیشمرگه کرد از کردستان عراق به سوریه؛
ضمانت بخش استمرار حضور آمریکا در سوریه است.
این در حالی است که موانعی جدی میان گروههای مختلف کرد سوری برای ائتلاف و یکپارچگی وجود دارد و در عین حال بسیاری از این گروهها به پیشمرگه کرد حاضر در عراق به عنوان رقیبی جدی نگاه میکنند که حضور مجدد آنها در مناطق شمالی سوریه اوضاع حاکمیتی ایشان را با چالشهایی جدی مواجه میکند.
👈در مقابل این تشتت نگاهها و منافع، آمریکا و برخی دول اروپایی بر این عقیده هستند که با متحد کردن کردها میتوانند در مذاکرات آتی دست برتر را داشته باشند و در سایه آن غافله به گل نشسته تلاشهای میدانی 8 ساله شان برای حذف حکومت قانونی سوریه را در قالبی جدید و البته نرم به سرمنزل مقصود برسانند
👈 اگر چه در خصوص دیدار بارزانی و جفری ادعا شده است که دو طرف در خصوص مسائل متنوعی از جمله مساله کرونا بحث کرده اند؛ اما حضور وزیر پیشمرگه کردستان عراق در این مذاکرات در کنار حضور جفری در حسکه بهمدت دو روز و قبل از سفر به عراق نشان میدهد مهم ترین دستور کار این نشست پیدا کردن راه حلی برای انسجام اکراد سوریه و بازگرداندن نیروهای پیشمرگه به سوریه بوده است!
👈 مقامات آمریکایی البته بهخوبی واقفند که اقدام به تشکیل کردستانی یکپارچه در شمال سوریه بههیچ وجه بدون در نظر گرفتن اعراب و عشایر این منطقه شدنی نیست. بههمین خاطر طی دو هفته گذشته دو گروه با "هویت سعودی" به عنوان پیشاهنگ سفر جفری به کردستان عراق فرستاده شدند.
این گروهها وظیفه جلب نظر عربها و عشایر شمال سوریه را برعهده داشتند و این در حالی است که در سفر جفری به حسکه کوششهای او برای ملاقات با سران عشایر و عربهای منطقه نیز از نظر دور نماند.
👈 در مقابل طرح آمریکایی متحد کردن کردهای سوریه افزون بر آنچه گذشت 4 مانع جدی دیگر نیز وجود دارد:
اول نظام سوریه که بنا ندارد به هیچ عنوان از حق حاکمیت خود بر شمال کشورش چشم پوشی کند
دوم اقلیت مردم سوری ساکن در مناطق شمالی سوری که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند هویت ملی خود را با یک "خرده هویت" معاوضه کنند.
سوم ترکیه که وجود اکراد موحد در بغل مرزهای خود را تهدیدی جدی برای امنیت کشورش معرفی میکند و حتی در شرایط جدید مطالبه اعمال حاکمیت بر "تل رفعت" و "منبج" را هم دارد
چهارم؛ و بالاخره روسیه که درقالب متحدی از متحدان سوریه اصرار دارد ثمرات همراهیش با دولت و ملت سوریه در قالب 8سال جنگ را به پای آمریکا نریزد.
https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مسئولان کاخنشین عامل تباهیِ ملت
➖ توجه به زرق و برق دنیا انسان را تبدیل به حیوان میکند
🎙 #امام_خمینی (۱ فروردین ۱۳۶۲):
💬 اینهایی که برای ملتهای خودشان آن طور تباهی ایجاد میکنند کسانیاند که در کاخ نشستهاند و نمیدانند گرسنگی یعنی چه، فقط توجه به منافع خودشان دارند. یک همچو اشخاصی نمیتوانند به فکر ملت و #استقلال ملت باشند.
💬 اینهایی که همه توجهشان به این است که کاخها برای خودشان درست کنند، نمیتوانند به فکر مردم و آن گرسنههایی باشند که در کشورهای خودشان هست؛ و لهذا میبینیم که نفت همین مردم بیچاره را میبرند به جیب امریکا میریزند و ملتشان آن طور گرسنه و پابرهنه هستند.
💬 اینها دیگر احساس ندارند، اینها احساس انسانی از دستشان رفته. این توجه به زرق و برق دنیا انسان را از آن احساس انسانیاش میبرد، یک حیوان است در بین مردم راه میرود.
https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ با شبیه شدن به قیافه آوینی، میخواهیم مثل او فیلم بسازیم!
🎙 #محمد_علی_شعبانی:
➖ پژوهشگر و مستندساز
💬 آوینیای که در دانشگاه، درس خوانده است، اهل کتاب بوده است و از طرفی، دیوانهوار در جستجوی حقیقت بوده است را به یک قیافه، محدودش میکنیم. این قیافه را برای خودمان میسازیم و بعد میگوییم که چرا فیلمهای ما مثل آوینی نمیشود؟!
💬 اینکه آوینی اینقدر محکم به دیوار انقلاب مشت میکوبد، به این دلیل است که به محکم بودن آن، معتقد است. اینهایی که خیلی راجعبه انقلاب اسلامی، محافظهکاری میکنند، اعتقادی به انقلاب ندارند.
💬 بی بی سی و من و تو، به اعتلای فرهنگی و در مهندسی معکوس، به ما کمک کردهاند. آنقدر ما در حوزه رسانه منفعل هستیم که اول، آنها باید بگویند تا اینکه بعد، ما یک ذره بگوییم.
#مستند_ممنوعه
https://eitaa.com/mesagh