eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.6هزار عکس
169.2هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
✅خداوند بدی هیچ یک از بندگان خود را نمی‌خواهد ✍️مولا علی (ع): وقتی خداوند بنده‌ای را دوست بدارد، مال و ثروت را در پیش او منفور و ناپسند جلوه می‌دهد و آرزوهای او را کوتاه می‌کند و چون خداوند بدی بنده‌ای را اراده کند، مال و ثروت را محبوب او قرار دهد و آرزوهایش را گسترش می‌دهد. خداوند متعال بدی هیچ یک از بندگان خود را نمی‌خواهد مگر اینکه خود بنده اعمالی را انجام دهد که مورد خشم پروردگار خود قرار گیرد که در این صورت خدا هم او را رها می‌سازد و به خودش وا می‌گذارد. 📚غررالحکم ج3، ص166 ┄┄┅┅┅❅❁❅┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ازار جنسی یک کودک اسرائیلی توسط حاخام اسرائیلی 👤 آنتی صهیون: روزی نیست که اینگونه خبرهای قتل و جنایت و تجاوز و آزار و اذیت در نباشد، منتها ایران نیست که سعودی اینترنشنالها و منوتو ها ضریب داده و صبح تا شب در موردش صحبت کنند! ما هم از هر صدتا یکیشو در کانال منتشر میکنیم فقط محض اطلاع یک عده!
📸 تظاهرات ساکنان تل‌آویو درپی گرانی سرسام‌آور 🔹ساکنان تل‌آویو در اعتراض به افزایش شدید هزینه‌های زندگی و قیمت مواد غذایی در رژیم صهیونیستی دیشب در خیابان‌ها تظاهرات کردند.
🔷تصویری از راکت عظیمی که شهید تهرانی مقدم برای تستش حضور یافته 🔹همینطور که در تصویر پیداست قطر این راکت غول پیکر1/5متر و طولش برابر با7/5متر است البته بدون کلاهک، با کلاهک تقریبا8/2متر طول دارد. 🔹این قطر زیاد مربوط به پیشران است که احتمالا یک پیشران سوخت جامد است،در اصل تست این راکت برای تست موتور است که عملکرد موتور سنجیده شود. 🔹پیشرانی با این قطر برای موشک های قاره پیما و همچنین ماهواره بر ها توسعه داده می شود و توسعه این موتور در زمان حیات شهید تهرانی مقدم نشان می دهد که ایران از قبل به تکنولوژی موشک های قاره پیما دست یافته است.
7.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تست یک راکت بزرگ با موتور سوخت جامد در زمان حیات شهید والامقام حسن طهرانی مقدم و سایر شهدای اقتدار با رمز مقدس یا زینب کبری سلام‌ الله‌ علیها
در ایران قومی به اسم فارس وجود خارجی ندارد فریب قبیله گرایانی مانند پانترکها و... را نخورید! "پرسیس،پرشیا،پارس،فارس" تمامشون نام های ایران بوده در دوره های مختلف! یعنی تمامی ایرانیان پارسی هستند! و این ربطی به زبان و نژاد و فرهنگ نداره! نام بین‌المللی ایران تا قبل از اینکه رضاشاه تغییر بده پرشیاPersia بود یعنی در داخل ایران میگفتند و در خارج از کشور نام بین‌المللی پرشیا بود رضاشاه با تغییر نام بین‌المللی از پرشیا به ایران باعث شد تا پانها حتی ریشه نام مقدس و قدیمی ایران رو با جعل به زمان رضاشاه نسبت بدن! ‌ این قضیه همین الانشم در بین خیلی از کشورا هستش و اصلا چیز عجیبی نیست! چینی ها به کشورشون "ژونگوآ" میگن ولی نام بین‌المللیشون "چین،China=چاینا" هستش! یا یونان در زبان یونانی پریفرئیس هستش و در خارج از یونان نام بین‌المللی این کشور Greece هستش و در بین ملل شرق یونان میگن خیلیا و کاملا یه چیز عادیه! ‌ پس فریب پانها و صهیونیستارو نخورید🤝 ‌
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️ در اسلام چه جایگاهی دارد؟ (بخش اول) 🔷از منظر و دانش است؛ و در پاره اى قسمت ها محسوب مى شود؛ يعنى بخشى از علوم را همگان بايد فرا گيرند و آن بخش كه جنبه تخصّصى دارد و فراگيرى آن براى همه ميسّر نيست، واجب كفايى مى باشد. نيز همين گونه است، بخشى از آن توسّط كسانى كه از آن آگاهند بايد به همگان تعليم داده شود، در حالى كه تعليمِ بخشى ديگر هم واجب كفايى است. بر این اساس و كه قوام جامعه بشرى از نظر معنوى و مادّى بدان بستگى دارد، گاه به صورت واجب عينى، و گاه به صورت واجب كفايى لازم و ضرورى است، و به همين دليل هيچ مسلمانى نمى تواند خود را از پيشرفت هاى علمى روز جدا سازد، بلكه براى تقويت ، بايد بيشترين سعى و تلاش براى تعليم و تعلّم آن صورت گيرد، و به يقين اگر در اين زمينه كوتاهى كنند و مايه عقب افتادگى كشورهاى اسلامى گردند در پيشگاه خدا مسئولند! 🔷 ، را ، و را (ع)، و نخستين علمى كه به او تعليم داده شد علم الاسماء مى شمرد‌. (به احتمال قوى منظور از آن، آگاهى بر اسرار افرينش و موجودات جهان است). تنها آدم (ع) نبود كه خداوند به او تعليم داد، بلكه به (ع) تعليم تعبير خواب داد: «وَ عَلَّمْتَنِى مِنْ تَأوِيلِ الاَحَادِيثِ» [یوسف، ۱۰۱]، و به (ع)، زبان پرندگان آموخت: «وَ قَالَ يَا اَيُّهَا النّاسُ عُلِّمْنَا مَنْطِقَ الطَّيْرِ» [نمل، ۱۶]، و به (ع) زره ساختن را: «وَ عَلَّمْنَاهُ صَنْعَةَ لَبُوسٍ لَكُمْ» [انبیاء، ۸۰]، و به (ع)، علم و آگاهى فراوانى داد: «وَ عَلَّمْنَاهُ مِنْ لَدُنّا عِلْماً» [کهف، ۶۵]، و به ، علوم فراونى بخشيد: «سُبْحانَكَ لا عِلْمَ لَنا اِلاّ ما عَلَّمْتَنا» [بقره، ۳۲]، و به ، نطق و بيان آموخت: «عَلَّمَهُ الْبَيَانَ» و از همه بالاتر اينكه به (ص)، علوم و دانش هايى كه هرگز تحصيل آن از طرق عادى براى او ممكن نبود آموزش داد: «وَ عَلَّمَكَ مَالَمْ تَكُنْ تَعْلَمُ» [نساء، ۱۱۳]؛ 🔷فرشته بزرگ الهى يعنى (جبرئيل) نيز به (ص) داد: «عَلَّمَهُ شَدِيدُ الْقُوَى». [۱]  نيز به نوبه خود در زمره جهان اند كه علوم و را در زمينه دين و دنيا به نسل بشر آموختند؛ قرآن درباره پيامبر اسلام (ص) - كه بزرگترين پيامبر الهی است - مى فرمايد: «وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَ الْحِكْمَةَ؛ و به مردم، كتاب [قرآن] و حكمت مى آموزد». [جمعه، ۲] همين برنامه را هر پيامبرى در مورد امت خويش اجرا كرد و علمِ دين و دنيا را به آنها آموخت. و - كه وارثان پيامبران اند - بعد از آنها به كرسى تعليم نشستند و علم و دانش را به انسانها آموختند، و مقامشان از نظر قرآن آنقدر والا و بالا است كه درباره آنها مى گويد: «يَرْفَعِ اللهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذِينَ اُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ؛ خداوند كسانى را كه ايمان آورده اند و كسانى را كه به آنها داده شده است، مى بخشد». [مجادله، ۱۱] ... پی نوشت: [۱] غالب مفسّران «شديد القوى» را به جبرئيل (ع) تفسير كرده اند؛ ولى بعضى آن را ذات پاك خداوند مى دانند، قرآن کریم، سوره نجم، آيه ۵ 📕پيام قرآن‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلاميه‏، تهران‏، ‏۱۳۸۶ ش، چ نهم، ج ۱۰، ص ۲۶۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
✨🌷✨🌷✨🌷✨🌷✨ 🌷 ⭕️ ستون خیمه زندگی (بخش اول) 🔶نگاهی به در خانواده؛ وقتی همسران در جایگاه درست خود قرار بگیرند و در گام بعدی، جایگاه والدینی خود را به درستی ترسیم نمایند اثرات مثبت آن را در جامعه نیز شاهد خواهیم بود. ریشه بسیاری از اتفاقاتی که در جامعه به وقوع می پیوندد را باید در جست، اما باید توجه داشت نیز بر روی خانواده اثرگذار است. ترویج در جامعه برای  است. نقش ها و وظایف مردانه برای زنان و تساوی میان این نقش ها اولین خیانتی بود که به خانواده شد. با توجه به توان بالاتر نسبت به زن، متناسب با این توان، اختیار عمل گسترده تر و البته  را به او محول کرده است. خانه نیز وظیفه دارد که از اقتدار مردش، که وسیله ایست برای حفاظت از خود او، مراقبت و نگهداری کند.   💠در خانواده هر کس نقشی دارد 🔷  به عنوان اولین هسته تشکیل دهنده جامعه از دیر باز مورد توجه محققان مختلف در علوم انسانی قرار گرفته است و مطالعات فراوانی درباره چیستی و چرایی آن صورت پذیرفته است. در نظر دانشمندان و محققان مختلف علوم رفتاری، ریشه بسیاری از اتفاقاتی که در جامعه به وقوع می پیوندد را باید در جست، چرا که اولین جمع و اجتماعی که خواه ناخواه انسان از آن بیشترین تاثیر را می پذیرد خانواده است. «خانواده از منظر جامعه شناسى، اساسى ترین نهاد اجتماعى است که در شکل گیرى ساختار کلان جامعه و افزایش بهره ورى آن نقش بسزا دارد. چون بافت اجتماعى به نوعى تحت تأثیر تحولات خانوادگى قرار دارد و در ها لزوماً در منعکس مى شود». [۱]   🔷وقتی  در این درجه از اهمیت قرار می گیرد که می تواند در جامعه تاثیرات بسزایی داشته باشد، تک تک نیز دارای اهمیت می شود. طبیعتاً اولین نقش هایی که در کانون خانواده و در اولین مرحله شکل گیری آن ایجاد می شود  یا همان زن و شوهری است. این و هستند که در جایگاه همسری تعیین می کنند که خانواده در ادامه حیات خود به کدام سمت و سو حرکت کند و چه مسیری را طی نماید. اگر نقش های میان زن و شوهر به درستی تقسیم شده باشد و هر کس بداند که در این جایگاهی که قرار دارد چه عملکردی باید داشته باشد، مسیر پر از پیشرفت و سعادت در انتظار کلیّه اعضای خانواده خواهد بود. وقتی  در جایگاه درست خود قرار بگیرند و در گام بعدی خود را به درستی ترسیم نمایند اثرات مثبت آن را در جامعه نیز شاهد خواهیم بود.   💠خانواده از جامعه تأثیر می پذیرد 🔷باید از این نکته نیز غافل نشد که همانگونه که خانواده در حرکت جامعه تأثیر دارد، نیز بر روی خانواده اثرگذار است. فرهنگ ها و سبک های زندگی که در جامعه ترویج می شود به مرور بر تاثیر می گذارند. در ابتدای مسیر ممکن است این تاثیر گذرا و سطحی باشد، اما به مرور زمان در لایه های عمیق تر خانواده نفوذ خواهد کرد و کانون خانواده را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد، «از این رو، مى توان گفت: میان خانواده و جامعه یک رابطه دو سویه برقرار است و هر کدام بر دیگرى تأثیر مى گذارد». [۲] متاسفانه در این ایام، برخی افراد تحت تأثیر  که بر طبل آزادی بی قید و شرط می کوبد قرار گرفته اند و ما شاهد آن هستیم که در حال شکل گرفتن است؛ سبک هایی که کانون خانواده را به عنوان اصلی ترین سنگر یک انسان مورد تهدید جدی قرار می دهد و نقش های درون آن را به شدت به چالش می کشاند. ... پی نوشت ها [۱] مقاله: خانواده ۱، محمد احسانی، مجله معرفت، شماره ۸۱ [۲] همان نویسنده: مصطفی راهی منبع: راسخون
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️ در اسلام چه جایگاهی دارد؟ (بخش دوم و پایانی) 🔷در آنقدر والا است كه خدا و فرشتگان و همه موجودات ـ حتّى مورچه در لانه خود و ماهيان در درياها ـ بر كسى كه به مردم درود مى فرستند؛ چنانكه در حديثى از رسول خدا(ص) آمده است: «اِنَّ اللهَ و مَلَائِكَتَهُ حَتَّى النَّمْلَةِ فِى حُجْرِهَا وَ حَتّى الْحُوتِ فِى الْبَحْرِ يُصَلُّونَ عَلَى مُعَلِّمِ النّاسِ الْخَيْرَ». [۱] همين مضمون در احاديث متعدد ديگرى نيز وارد شده است. در حديث ديگرى از همان حضرت مى خوانيم: «اَلَا اُخْبِرُكُمْ بِاَجْوَدِ الاَجْوَادِ؟ اللهُ اَلاَجْوَدُ الاَجْوَادِ! وَ اَنَا اَجْوَدُ وُلْدِ آدَمَ! وَ اَجْوَدُكُمْ مِنْ بَعْدِى رَجُلٌ عَلِمَ عِلْماً فَنَشَرَ عِلْمَهُ يُبْعَثُ يَومَ الْقِيَامَةِ اُمَّةً وَاحِدَةً!؛ آيا به شما خبر دهم كه بخشنده ترين بخشنده ها كيست؟ بخشنده ترين بخشنده ها خدا است، و من بخشنده ترين فرزندان آدم هستم؛ و بعد از من از همه شما بخشنده تر كسى است كه و را فرا گيرد، و آن را دهد و به ديگران بياموزد، روز به تنهايى به صورت برانگيخته خواهد شد!». [۲] 🔷تعبير به به خوبى نشان مى دهد كه به موازات آنها در ميان صورت مى گيرد، و هر قدر شاگردان بيشترى را تعليم و تربيت كنند به همان نسبت شخصيّت معنوى و اجتماعى آنها گسترده تر مى شود و گاه به اندازه يك امّت مى گردد. و دانش و فرهنگ در تا آن حدّ است، كه در حديثى معروف، را، باغى از باغ هاى بهشت شمرده است. جالب اينكه در هر كارى كه مقدّمه فراگيرى علم، يا مناسبتى با آن داشته باشد، شمرده شده است. در حديثى از (ص) مى خوانيم: «مُجَالَسَةُ الْعُلَمَاءِ عِبَادَةٌ؛ همنشينى با است». [۳] در حديث ديگرى از (ع) مى خوانيم: «اَلنَّظَرُ اِلَى وَجْهِ الْعَالِمِ حُبّاً لَهُ عِبادَةٌ؛ نگاه به از روى محبّت، است». [۴] 🔷در حديث ديگرى (ص) به ابوذر فرمود: «اَلْجُلُوسُ سَاعَةً عِنْدَ مُذَاكَرَةِ الْعِلْمِ خَيْرٌ لَكَ مِنْ عِبَادَةِ سَنَةٍ، صِيَامٍ نَهَارُهَا، وَ قِيَامٍ لَيْلُهَا وَ النَّظَرُ اِلَى وَجْهِ الْعَالِمِ خَيْرٌ لَكَ مِنْ عِتْقِ اَلْفِ رَقَبَةٍ؛ يك ساعت در شركت كردن، براى تو بهتر از عبادت يك سال است كه روزها روزه باشى و شب ها مشغول عبادت شوى، و نگاه به ، براى تو بهتر است از آزاد كردن يك هزار برده!». [۵] احاديث در اين زمينه فراوان و پربار است كه ذكر همه آنها، به طول مى انجامد، سخن را كوتاه مى كنيم و اين بحث را با حديثى از - كه سخنانش در قرآن مجيد در كنار سخنان خدا قرار گرفته - به پايان مى بريم، او به فرزندش فرمود: «يا بُنَىَّ جَالِسِ الْعُلَمَاءَ ... فَاِنَّ اللهَ عَزَّوَجَلَّ يُحيِى الْقُلُوبَ بِنُورِ الْحِكْمَةِ كَمَا يُحْيِى الاَرْضَ بِوَابِلِ السَّمَاءِ؛ فرزندم! با همنشين شو...؛ زيرا خداوند دلها را به روشن مى كند، آنگونه كه زمين را با قطره هاى درشت باران زنده مى كند». [۶] پی نوشت ها [۱] كنز العمال فى سنن الأقوال و الأفعال، متقي هندی، المحقق: بكري حياني، صفوة السقا، مؤسسة الرسالة، چ ۵، ج ۱۰، ص ۲۵۵، ح ۲۸۷۳۶ [۲] كنز العمال في سنن الأقوال و الأفعال، همان، ص ۲۶۷، ح ۲۸۷۷۱ [۳] كشف الغمة في معرفة الأئمة، اربلى، محقق / مصحح: رسولى محلاتى، هاشم‏، بنى هاشمى‏، تبريز، چ ۱، ج ‏۲، ص ۲۶۸ [۴] الجعفريات (الأشعثيات)، ابن اشعث، محمد بن محمد، مكتبة النينوى الحديثة، چ۱، بى تا، ص ۱۹۴ [۵] جامع الأخبار، شعيری،، مطبعة حيدرية، نجف‏، بى تا، چ۱، ص ۳۸ [۶] روضة الواعظين و بصيرة المتعظين، فتال نيشابورى، انتشارات رضى‏، قم،‏ ۱۳۷۵ ش‏، چ۱، ج ‏۱، ص ۱۱ 📕پيام قرآن‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلاميه‏، تهران‏، ‏۱۳۸۶ ش، چ نهم، ج ۱۰، ص ۲۶۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
✨🌷✨🌷✨🌷✨🌷✨ 🌷 ⭕️ ستون خیمه زندگی (بخش دوم) 🔶نگاهی به در خانواده؛ وقتی همسران در جایگاه درست خود قرار بگیرند و در گام بعدی، خود را به درستی ترسیم نمایند اثرات مثبت آن را در جامعه نیز شاهد خواهیم بود. با توجه به توان بالاتر نسبت به زن، متناسب با این توان، اختیار عمل گسترده تر و البته  را به او محول کرده است. خانه نیز وظیفه دارد که از اقتدار مردش، که وسیله ایست برای حفاظت از خود او، مراقبت و نگهداری کند.   💠نقشهای درست زیر سایه تأمین نیازهای واقعی 🔷  نقشها و وظایفشان را زمانی به درستی انجام میدهند که در یک فضای واقعی به درستی به نیازهایشان پاسخ داده شده باشد. وقتی یک ، نیاز به اقتدارش به عنوان اصلی ترین نیاز روانیش، و نیاز جنسیش به عنوان اصلی ترین نیاز جسمیش دچار آسیب شود، او دیگر توان آن را ندارد که نقش خود را به عنوان  به درستی ایفا نماید، و به وظایفی که به عهده او گذاشته شده است جامع عمل بپوشاند. معمولا افرادی که نیازهایشان به طور کامل پاسخ داده نشده باشد در عملکرد روزمره شان دچار افراط و تفریط می شوند. 🔷بطور مثال که از دست رفته است، یا اینگونه است که در خود فرو می رود و و با صلابتی از خود نشان نمی دهد، و یا به شکلی افراطی برای اثبات خود و به دست آوردن اقتدار و صلابت از دست رفته اش ممکن است دست به اقدامات نادرستی بزند و رفتارهای پرخاشگرانه ای از خود بروز دهد. در سمت مقابل همان مردی که از بین رفته است، دیگر آنچنان توانی را در خود نمی بیند که بتواند  را که به عنوان یک وظیفه، در قالب پذیرش یک نقش به عهده او بوده است تأمین نماید. به عنوان مثال اگر ما برای یک زن نیاز به توجه، محبت، و داشتن تکیه گاه مطمئن را جزو اصلی ترین نیازهای او به حساب بیاوریم، از یک مرد که اقتدار لازم را ندارد و رفتارهای پرخاشگرانه از او صادر می شود، توجه کردن همراه با ابراز محبت را نباید انتظار نداشت... 💠ریشه اصلی مشکلات درون خانواده 🔷با کمی دقت می توان به ریشه اصلی بسیاری از مشکلات دست پیدا کرد.  در جامعه تهدیدی رسمی برای نقش های درون خانواده است، نقش هایی که در آن اگر چه برابری وجود ندارد، اما تناسب به طور کامل رعایت شده است. «هدف ، از دیرباز، احقاق حقوق برابر با مردان، برای زنان بوده و علیه قوانین و سنت هایی مبارزه کرده است که حق را به مردان می دادند. رویکرد ، تمام تلاش خود را برای نفوذ در حصار جنس مذکر صرف می کند و نه به رسمیت شناختن جنس مؤنت.  در این رویکرد، با نمایش مردانه، خواهان نقش ها و وظایف ایشان هستند». [۱]   🔷 و  برای و تساوی میان این نقش ها بود که به خانواده شد. وقتی یک  نقش های مردانه را بر خلاف آن سرشت و خلقتی که دارد قبول می کند، در ظاهر از محدودیت خارج شده است و حق انتخابی به او داده شده است، اما در حقیقت از چاله ای به در آمده و به چاهی عمیق در افتاده است. و وقتی تناسب نداشته باشد، نیازها نیز به درستی تأمین نخواهد شد؛ نه فرصت و توان تأمین نیاز مردش را پیدا می کند و نه در سمت مقابل این توان برای وجود خواهد داشت. برای حل مشکلات کنونی باید از این جدا شویم و به همان که از دل خارج می شود باز گردیم. ... پی نوشت: [۱] مقاله تاملی بر نسبت فمینیسم با انقلاب اسلامی ایران، نرگس نیکخواه قمصری، مجله مطالعات اجتماعی ایران، سال دهم بهار ۹۵، ش ۱ نویسنده: مصطفی راهی منبع: راسخون