eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.8هزار عکس
167.9هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﷽✨ 🔴حکایت حمال تبریزی ✍️در خیابان شمس تبریزی شهر تبریز زیارتگاهی وجود دارد که به قبر حمال معروف است. فرد بی‌سوادی در تبریز زندگی می‌کرد و تمام عمر خود را در بازار به حمالی و بارکشی می‌گذراند تا از این راه رزق حلالی به دست آورد. یک روز که مثل همیشه در کوچه پس کوچه‌های شلوغ بازار مشغول حمل بار بود، برای آنکه نفسی تازه کند، بارش را روی زمین می‌گذارد و کمر راست می‌کند. صدایی توجه‌اش را جلب می‌کند؛ می‌بیند بچه‌ای روی پشت بام مشغول بازی است و مادرش مدام بچه را دعوا می‌کند که ورجه وورجه نکن، می‌افتی! در همان لحظه بچه به لبه بام نزدیک می‌شود و ناغافل پایش سر می‌خورد و به پایین پرت می‌شود. مادر جیغی می‌کشد و مردم خیره می‌مانند. حمال پیر فریاد می‌زند "نگهش‌دار!"؛ کودک میان آسمان و زمین معلق می‌ماند، پیرمرد نزدیک می‌شود، به آرامی او را می‌گیرد و به مادرش تحویل می‌دهد. جمعیتی که شاهد این واقعه بودند همه دور او جمع می‌شوند و هر کس از او سوالی می‌پرسد: یکی می‌گوید تو امام زمانی، دیگری می‌گوید حضرت خضر است، کسانی هم می‌گویند جادوگری بلد است و سحر کرده. حمال که دوباره به سختی بارش را بر دوش می‌گذارد، خطاب به همه کسانی که هاج و واج مانده و هر یک به گونه‌ای واقعه را تفسیر می‌کنند، به آرامی و خونسردی می‌گوید: خیر، من نه امام زمانم، نه حضرت خضر و نه جادوگر، من همان حمالی هستم که پنجاه شصت سال است در این بازار می‌شناسید. من کار خارق العاده‌ای نکردم، بلکه ماجرا این است که یک عمر هر چه خدا فرموده بود، من اطاعت کردم، یکبار من از خدا خواستم، او اجابت کرد. اما مردم این واقعه را بر سر زبان‌ها انداختند و این حمال تا به امروز جاودانه شد و قبرش زیارتگاه مردم تبریز شد. ‌‌‌‌
🔺خالق حماسه هایی همچون، توی مجلس حقوقمون فاجعه است،... بعداً نگید چرا نماینده دزد شد و جشن تولد ۱۸.۴ کایی شدن پیج اینستاگرامش در وسط بحران های معیشتی مردم، افاضه فرموده که مردم از عملکرد رئیسی در عذاب هستن.... عذابی هم باشه از عملکرد تو و امثال توئه، که هنوز آوار برداریش تموم نشده! 💬 کچل چشم آبی
✅شهردار ✍️شب بود، باران شدیدی می‌بارید و هر لحظه هم بیشتر می‌شد، مهدی از جا بلند شد و گفت: دیگر باید بروم. گفتم: کجا؟ گفت: جای بدی نمی‌روم، نپرس. آنقدر اصرار کردم تا بالاخره گفت: بلند شو با هم برویم ببین کجا می‌روم! رفتیم تا رسید به جلبی‌آباد. گفتم: اینجا آمدی چکار؟ گفت: روی زمین را نمی‌بینی چقدر آب جمع شده؟ یعنی ما شهردار این شهریم. باید جوابگو باشیم. 📚شهید مهدی باکری، شهردار آن زمان ارومیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی کرونا اومد ماسک و تجهیزات پزشکی همدیگرو میدزدیدن و سر دستمال توالت دعواشون میشد حالا هم نوبت روغنه و فردا... جامعه ای که ایثار و فداکاری رو بزاره کنار و فرد گرایی رو تبلیغ کنه وقت بحران آدمهاش همدیگر رو میخورن تا خودشون زنده بمونن پ.ن: فروشگاهی در فرانسه 💬جناب آقای استیون
▪️ستارخان (سردار ملی): زمان مقاومت در تبریز دیدم که کودکی علف رو از ریشه درآورد و از شدت گرسنگی علف رو با خاک خورد، با خودم گفتم الان مادر این کودک میگه لعنت به ستارخان که ما را به این روز انداخته، اما مادر بچه اش رو بغل کرد و گفت: عیبی نداره فرزندم، خاک می‌خوریم اما خاک نمی‌دهیم. 💬سردار ملی
هیچکس قفل بدون کلید نمیسازد... اگر قفلی در زندگیت می بینی؛ شک نکن اون قفل کلیدی هم داره! کلید خیلی از قفلهای زندگی؛ ✅سه چیز است: "صبر،آرامش و توکل"
▪️کلیسایی ارمنی متعلق به قرن چهارم میلادی با بخشی ساخته شده از سنگ سیاه اینجا نه واتیکان است نه جای دیگری اینجا ایران و این کلیسا گنجینه ملی ایرانیان با هر دین و مسلک. نامش کلیسای تادئوس مقدس یا قره کلیسا است.ارمنی ها می گویند تاده ای وانک اینجا نمادهمنشینی اقوام و ادیان است. 💬 Herbet
✨﷽✨ 🌟زیارت عاشورا🌟 ✍نسخه‌ای گرانبها برای کسانی که گرفتاری مالی دارند به این نسخه گرانبها عمل کنید زیارت عاشورا به نیابت از امام زمان -عجل الله فرجه- : حاج‌سید احمد اصفهانی -رحمه الله- ما را خبر داد و برای ما نوشت: من به مسجد سهله مشرف بودم و روز جمعه در حجره نشسته بودم؛ ناگاه سید با وقاری که عمامه ای بر سر داشت بر من داخل شد، قبای فاخر و عبای قرمز پوشیده بود. به آنچه در زاویه حجره شامل کمی کتب، بعضی ظروف و فرشی بود نظری کرد و فرمود: برای حاجت دنیا تو را کفایت می کند؛ تو هر روز صبح به نیابت حضرت صاحب الزمان زیارت عاشورا می خوانی به قدر کفایت، معیشت هر ماهت را از من بگیر که اصلا به احدی محتاج نباشی. قدری پول به من داد و گفت:این کفایت یک ماه تو را می نماید. ⬅️رو به در مسجد رفت و من به زمین چسبیده بودم، زبانم بند آمده بود، هر چه خواستم تکلم نمایم نتوانستم، و نتوانستم برخیزم تا سید خارج شد. همین که بیرون رفت مثل این که زنجیرهایی از آهن بر من بود که باز شد و شرح صدری پیدا کردم. برخاستم و از مسجد خارج شدم، هر چه گشتم اثری از آن آقا ندیدم. 📚العبقری الحسان صفحه 961 تألیف: آیت الله حاج شیخ علی اکبر نهاوندی ‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️تحریم‌های دولت را دور بزنید!!! 🔴منتظر فلان مجموعه و نهاد و ساختار دولتی نمانید 🤔واقعا بایست نائب الامام با چه زبانی بفرمایند و بفهمانند که بچه انقلابی جان؛ است کاری بکن، حرکتی بزن، قدمی بردار لااقل به اصحاب قدرت‌طلب قبیله اصولگرایان و سواری نده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت* 🔹️ *در ایام نوروز ۱۴۰۱ با سفرنامه جاده همراه شما هستیم، هر شب از شبکه های مختلف سیما* ❇️ *شبكه يك سيما - ساعت ١٦* ❇️ *شبكه سه سیما- بعد از سريال نوروزي - ساعت ٢١:١٥* ❇️ *شبكه نسيم - قبل از برنامه خندوانه - ساعت ۲۲:۳٠* ✅ ۸ فروردین ۱۴۰۱
Sarih.1.8.mp3
9.04M
یمن سعودی را زد ، صدایش از تهران بلند شد / توئیت عجیب خبرنگار غربگرا درباره حمله اخیر حمله یمن به سعودی در نوع خود بسیار عجیب بوده است. آنها سعودی را زده اند اما صدایش از تهران بلند شده است و غربگرایان ایرانی بعد از حمله به سعودی جیغ بنفش کشیده اند...
💢 غرب وحشی 🔷فرانسه به عنوان مهد آزادی ،سفیر روسیه را به دلیل انتشار این کاریکاتور احضار کرده است.اما این غرب به ظاهر متمدن: 🔻با توهین های مکرر به پیامبر اسلام برخوردی نمی کند،زیرا آن را مخالف آزادی بیان می داند. 🔻اجازه حجاب به زنان مسلمان را نمی دهد،زیرا آن را مخالف قوانین خود می داند. 🔻در مقابل کشتار مردم درعراق،سوریه،یمن،افغانستان و...یا مشارکت می کند یا سکوت،زیرا منافع آن ،اینچنین ایجاب می کند. 🔻روسیه را به علت حمله به اوکراین تحریم همه جانبه می کند،اما در مقابل حملات وحشیانه ائتلاف سعودی در یمن سکوت می کند،زیرا سعودی گاو شیرده غرب است. 🔻سپاه،حزب الله،انصارالله را تروریستی می داند،زیرا مانع سیاستهای استعماری، استکبار در منطقه شده اند. ✅ آزادی بیان،حقوق بشر،دموکراسی،مبارزه با تروریسم،پولشویی و ...کلمات زیبایی اند که استکبار جهانی براساس منافع و سیاستهای استعماری خود و در شرایط مختلف،از آن بهره برداری ابزاری می نماید.
📚کتاب خاطرات مستر همفر📚 به نظر می رسد در مورد خاطرات هنفر مطالبی باید مورد توجه قرار بگیرد: ۱. عدم ارتباط ما با مجامع علمی و دانشگاهی عربستان موجب عدم شناخت دقیق از وهابیت شده است گرچه این مشکل تا حدودی با تحقیق پژوهشگران غربی و ارتباط آنها پر شده است ولی این عدم ارتباط مشکلاتی را به همراه دارد؛ یکی از مشکلات همین مورد بحث ما است که اگر با اطلاعات دقیقی داشتیم سراغ این کتاب نمی رفتیم، ولی چون با یک پیش فرض که آن ضاله بودن این فرقه است که حقیقتا هم چنین است، به سمت کتاب می رویم و اشتباهات فاحش آن به چشم نمی خورد و از خواندن آن حالمان خوب می شود. ۲. در مورد منشاء کتاب همفر نیز اختلاف است؛ واقعا مشخص نیست گرچه فرضیات متعددی بیان شده است مانند سخن برنارد هیکل محقق لبنانی ساکن آمریکا، ولی آنچه در این باب مهم است، نگاه به مطالب کتاب است، مثلا یکی از این مطالب سفر محمد بن عبدالوهاب به ایران است، غیر از کتاب هنفر افراد دیگری هم به این موضوع اشاره کرده اند. ۳. آقای حسین مدرسی طباطبائی در مقاله اش می گویند که بر مبنای نامه ای از میرزای قمی به فتحعلی شاه قاجار، که میرزای قمی خاطرات 20 سالگی خود را در عراق بیان کرده، از شیخ جوانی به نام محمد بن عبدالوهاب یاد کرده که در عراق بوده و قصد سفر به ایران را داشته است. در آثاری دیگر هم از سفر او به ایران صحبت کرده اند. اما در میان منابع فارسی، نامه ی میرزای قمی متقن تر به نظر می رسد . ۴. مایکل کوک در مقاله سرچشمه اندیشه های وهابیت مسیر سفر او را پیگیری کرد و بر اساس منابعی که در زمان نوشتن مقاله آقای مدرسی طباطبایی در دسترس نبود یا مورد توجه ایشان قرار نگرفته بود، اثبات کرد که سندی برای ورود محمد بن عبدالوهاب به ایران وجود ندارد. اخیرا آقای مدرسی در بازنشر آن مقاله نظر خود را نسبت به سفر ابن عبدالوهاب به ایران تعدیل کرده اند. با توجه به سال ورود که در کتاب هنفر آمده و تاریخ تولد محمد بن عبدالوهاب، باید وی در زمان ورود به ایران ۹ ساله بودند که ظاهرا درست نمی باشد. ۵. مطالبی که او را شراب خوار و هوس باز توصیف می کند نیز شبیه داستان سرایی است تا نقل تاریخ. ۶. نکته دیگر جاسوس بودن او از سوی انگلیس است که سندی در دست نیست. ۷. در آخر پیشنهاد میکنم کتاب خاطرات کینیاز دالگورکی که یک جاسوس روسی در ایران عصر ناصرالدین شاه آن را نوشته و شبیه خاطرات مستر همفر است.وی به علی محمد باب و فرقه بهائیت پرداخته و همفر به محمدبن عبدالوهاب. تاکید بر فساد ذاتی این دو شخص و خط دهی افراد توسط دولتهای خارجی در هر دو اثر به چشم می خورد. ۸. آنچه باید در این گونه مطالب مورد توجه محققین قرار بگیرد این است که دستگاههای کفر یک مطلب سست و بی پایه را خودشان طراحی و رشد می دهند تا جاییکه نقل محافل شود و بعد ضعف آن را آشکار کرده و می گویند تمام ردیه ها و دلایل گروه مقابل از این نوع می باشد.
💈 شایعه ای از جنس مغالطه 💈 🗞 متن شایعه 🗞 " تفاوت ایشاالله ، انشاالله و ان شاءالله درکجاست؟ ایشاالله: یعنی خدا را به خاک سپردیم (نعوذبالله، استغفرالله) انشاالله: یعنی ما خدا را ایجاد کردیم (نعوذبالله، استغفرالله) ان شاءالله: یعنی اگر خداوند مقدر فرمود (به خواست خدا) 🗞 جواب شایعه 🗞 متاسفانه در این فضای مجازی هر مطلبی بدون تفکر و تامل پخش می شود و گاهی کار به جایی می رسد که مطلب پخش شده سندی محکم تلقی شده و هر کس خلاف آن گوید متهم به بیسوادی می شود و صد افسوس که گاهی خود بنده از بعضی طلاب و دانشجویان نیز شنیده ام که مستقیم و و غیر مستقیم می خواهد بگوید انشاالله درست نیست و مثلا از شما بعید است.😊 در جواب این شایعه و مطلب باید بگوییم اولا اصل مطلب و معنای ادعایی برای ایشاالله انشاالله اشتباه است به طوری که عبارت "ایشاالله" در عربی معنایی ندارد و ترجمه به خاک سپردن صحیح نیست! تلفظ اشتباه بعضی الفاظ موجب تغییر معنا می شود، اما مثال مقایسه "ان شاء الله" و "انشاء الله" صحیح نیست! ثانیا در گفتار، أنشأ باید به فتح همزه اول و ضم همزه آخر تلفظ شود تا معنای «ایجاد کردم» بدهد! ضمن اینکه در فعل أنشأ یک همزه در آخر کلمه وجود دارد که از نظر معنا، تلفظ و نوشتار با کلمه إنشاء الله متفاوت است. ثالثا حتی اگر انشاء را مصدر فرض کنیم، به ترجمه مبهم "ایجاد خدا یا ایجاد کردن خدا" می رسیم که عبارتی ناقص است و در هر حال معنای ادعا شده دریافت نمی شود. بنابراین هر دو صورت متصل "إنشاء الله" و منفصل "إن شاء الله"، به یک شکل تلفظ می شود و تغییری در معنا ایجاد نمی شود.اگر کسی به زبان عربی مطلبی بنویسد واجب است جدا بنویسد ولی در فارسی هر دو استعمال و نوشتار درشت است و در لغت نامه های فارسی هر دو صورت آمده است.
سروده سعدی در مورد معتصم نکته شایان توجه در فتح بغداد آن است که خواجه نصیرالدین طوسی نسبت به مخالفان هلاکو و مدافعان خلیفه بسیار سختگیر شده بوده است تا بدان حد که به روایتی وقتی شنید سعدی شاعر شیراز در مرگ خلیفه گفته بود: آسمان را حق بود گر خون ببارد بر زمین بر زوال ملک مستعصم امیرالمومنین ای محمد در قیامت گر بر آری سر زخاک سر بر آر و این قیامت در میان خلق بین سعدی را احضار کرد و به قولی او را چوب زد!   صاحب حماسه کویر گفته است به نظر من این ماجرا هیچ استبعاد ندارد. هرچند خیلی از اهل علم بعید می دانند که خواجه نصیر، سعدی را چوب زده باشد.مگر سعدی از خلیفه مهمتر بود؟
بالاترین سند برای امامزادگان انتساب آن ها به ۱۴ معصوم است. افرادی که در برخی مسائل تشکیک می کنند این نکته را بدانند این تشکیک ها همیشه بوده است. مگر در ولادت امام زمان تشکیک نکردند و نمیکنند، مگر برای اینکه بدانند امام دروغ نمی گوید برای تشخیص امام قیافه شناس نیاوردند؟! مگرحرف قیافه شناس را بر حرف معصوم برتری نداشت!! کتاب مشهور لهوف نوشته محدّث و مورّخ جلیل القدر، آیة الله سیدبن طاووس (متوفّای 664 ه-. ق) است که اطلاع و احاطه بسیار او به متون حدیثی و تاریخی اسلام و شیعه، ممتاز و چشمگیر است. سید می نویسد: حضرت سیّدالشهداء علیه السلام زمانی که اشعار معروف «یا دهر اُفّ لک من خلیل...» را ایراد فرمود و زینب و اهل حرم علیهنّ السلام فریاد به گریه و ناله برداشتند، حضرت آنان را امر به صبرکرده و فرمود: «یا اختاه یا امّ کلثوم، و أنتِ یا زینب، و أنتِ یا رقیّة، و أنتِ یا فاطمة، و أنتِ یا رباب، اُنْظُرْنَ إذا أنا قُتِلْتُ فلا تشققن علی جَیْبا و لا تخمشن علیّ وجها ولا تقلن علی هجرا.» " یعنی خواهرم ام کلثوم، و تو ای زینب، و تو ای رقیّه، و تو ای فاطمه، و تو ای رباب، زمانی که من به قتل رسیدم در مرگم گریبان چاک نزنید و روی نخراشید و کلامی ناروا (که با رضا به قضای الهی ناسازگار است) بر زبان نرانید. مطابق این نقل، نام حضرت رقیّه بر زبان امام حسین علیه السلام در کربلا جاری شده است. مؤیّد این نقل، مطلبی است که عالم سنی، سلیمان بن ابراهیم قندوزی حنفی ، متوفّای 1294ه-. در کتاب ینابیع المودّة ص 333-335 به نقل از مقتل مسمّی به ابومخنف آورده است.مقتل منسوب به ابومخنف مطابق نقل قندوزی (ینابیع المودّة: ص 346 و احقاق الحق:11/633) پس از شرح کیفیّت شهادت طفل شش ماهه می گوید: ثُم نادی: یا اُم کُلثومَ، وَ یا سَکینةُ، و یا رقیة، وَ یا عاتِکَةُ وَیا زینب؛ یا أهلَ بَیتی علیکنّ مِنّی السَّلامُ»: «آنگاه فریاد برآورد: ای اُمّکلثوم، ای سکینه، ای رقیّه، ای عاتکه، ای زینب، ای اهل بیت من، من نیز رفتم، خداحافظ».  سیف بن عَمیره نخعی کوفی، از اصحاب بزرگوار امام صادق و امام کاظم علیهماالسلام و از راویان برجسته و مشهور شیعه است که رجال شناسان بزرگی چون شیخ طوسی (در فهرست)، نجاشی (در رجال)، علامه حلّی (در خلاصه الا قوال)، ابن داود (در رجال)، و علامه مجلسی (در وجیزه) به سندیت قطعی او تصریح کرده اند. سیف بن عمیره، در رثای سالار شهیدان علیه السلام چکامه بلند و پرسوزی دارد که با مطلع: جلّ المصائب بمن أصبنا فاعذری یا هذه، و عن الملامة فاقصری آغاز می شود، که حقیقتا سوخته و سوزانده است. نکته قابل توجّه در ربط با بحث ما، ابیات زیر از قصیده سیف می باشد که در آن دوبار از حضرت رقیّه(س) یاد کرده است: و سکینه عنها السکینه فارقت لما ابتدیت بفرقة و تغیّر و رقیّة رقّ الحسود لضعفها و غدا لیعذرها الّذی لم یعذر و لاُمّ کلثوم یجد جدیدها لثم عقیب دموعها لم یکرر لم إنسها وسکینة و رقیة عبدالوهّاب بن احمد شافعی مصری، مشهور به شعرانی (متوفّی به سال 397 ق)، در کتاب المنن، باب دهم، نقل می کند:   نزدیک مسجد جامع دمشق، بقعه و مرقدی وجود دارد که به مرقد حضرت رقیّه علیهاالسلام دختر امام حسین علیه السلام معروف است. بر روی سنگی واقع در درگاه این مرقد، چنین نوشته است: هذَا البَیْتُ بُقْعَةٌ شُرِّفَتْ بِآلِ النّبِیّ صلی الله علیه و آله و سلم وَ بِنْتُ الحُسَیْنِ الشَّهید، رُقَیَّة علیهاالسلام (این خانه مکانی است که به ورود آل پیامبر صلی الله علیه و آله سلم و دختر امام حسین علیه السلام، حضرت رقیّه علیهاالسلام شرافت یافته است). طبق نقل علی بن ابی القاسم بیهقی«لباب الأنساب و الألقاب» این کتاب تألیف ابوالحسن علی بن ابی القاسم بن زید بیهقی مشهور به ابن فندق است که متوفای سال ۵۶۵ ق می باشد. وی در مورد فرزندان امام حسین علیه السلام می نویسد: «الطبقه السابعه الحسینیه و… أما الحسینیه فهُم من أولاد الحسین بن علی و لم یبق من أولاده إلا زین العابدین و فاطمه و سکینه و رقیّه» «از فرزندان امام حسین علیه السلام جز حضرت زین العابدین و فاطمه و سکینه و رقیه علیهم السلام باقی نمانده است.»
💈 دروغ مصلحتی 💈 یکی از گزاره های اعتقادی و تاریخی این است که بعد از فوت عمر بن خطاب، شورایی طبق گفته ی او تشکیل شد و یک اتفاق مهم در این شورا افتاد که برای ما درس بزرگی است. دقت کنید!! در پایان ماجرای شورا، عبد الرحمان بن عوف بیعت را بر علی بن ابی طالب (ع) و عثمان بن عفان عرضه کرد. البته بر هر دو شخص مشروط به دو شرط بیعت را عرضه کرد: (1) عمل به کتاب خدا و سنت پیامبر خدا (ص) . (2) عمل بر طبق سیره شیخین.( ابوبکر و عمر) علی بازنده خلافت شد چون شرط دوم را نپذیرفت. و عثمان چون هر دو شرط را قبول کرد، حایز مقام خلافت شد. احمد بن حنبل مى نويسد: عاص بن وائل گويد: به عبد الرحمان گفتم چگونه با وجود شخصيّتى مانند على، با عثمان بيعت كرديد؟ پاسخ داد: گناه من چيست كه سه مرتبه به على پيشنهاد كردم كه خلافت را به شرط عمل به كتاب خدا و سنّت پيامبر و سيره ابوبكر وعمر بپذيرد، ولى قبول نكرد؛ ولى عثمان زير بار اين پيشنهاد رفت. حال سوال من از خودم و دیگران این است چه مصلحتی مهمتر از امر حکومت معصوم و برطرف کردن فساد ۱۲ ساله ی حکومت عثمان‌ وجود دارد؟! مولای ما نمیتوانست یک دروغ مصلحتی بگوید و حاکم و خلیفه شود و بعدا به شرط دوم عمل نکند، همچنانکه خود عثمان درجاهای مختلف به روش شیخین عمل نکرد. چقدر دروغ در نگاه امام علی علیه السلام زشت است که حاضر میشود ۱۲ سال دیگر خانه نشین شود ولی به دروغ نگوید به روش شیخین عمل میکنم. متاسفانه امروز برخی برای چیزهای پیش پا افتاده و برای پیروزی جناح خود و دو روز دنیا، دست به هر دروغ و تقطیع و خلاف واقع و تهمت و... میزنند‌. 📚 مسند احمد، ج 1، ص 75 و فتح البارى، ج 13، ص175
ﺻﺎﺩﻕ هدایت در کتاب بوف کور از سیزده درد مشترک ایرانیان چنین مینویسد: ١ - ﺍﮐﺜﺮ ﻣﺎ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ‌ﻫﺎ ﺗﺨﯿﻞ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻔﮑﺮ ﺗﺮﺟﯿﺢ ﻣﯽ‌ﺩﻫﯿﻢ. ٢ - ﺩﺭ ﻫﺮ ﺷﺮﺍﯾﻄﯽ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﺷﺨﺼﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻣﻠﯽ ﺗﺮﺟﯿﺢ ﻣﯽ‌ﺩﻫﯿﻢ. ٣ - ﺑﺎ ﻃﻨﺎﺏ ﻣﻔﺖ ﺣﺎﺿﺮﯾﻢ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺍﺭ ﺑﺰﻧﯿﻢ. ٤ - ﺑﻪ ﺑﺪﺑﯿﻨﯽ ، ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺧﻮﺵ ﺑﯿﻨﯽ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺩﺍﺭﯾﻢ. ٥ - ﻧﻮﺍﻗﺺ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﯿﻢ ، ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺭﻓﻊ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻗﺪﺍﻣﯽ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻨﯿﻢ. ٦ - ﺩﺭ ﻫﺮ ﮐﺎﺭﯼ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﻓﻀﻞ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﻢ ﻭ ﺍﺯ ﮔﻔﺘﻦ ‏« ﻧﻤﯽ‌ﺩﺍﻧﻢ‏» ﺷﺮﻡ ﺩﺍﺭﯾﻢ. ٧ - ﮐﻠﻤﻪ‌ﯼ ‏«ﻣﻦ ‏» ﺭﺍ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ‏« ﻣﺎ ‏» ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ‌ﺑﺮﯾﻢ. ٨ - ﻏﺎﻟﺒﺎً ﻣﻬﺎﺭﺕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺍﻧﺶ ﺗﺮﺟﯿﺢ ﻣﯽ‌ﺩﻫﯿﻢ. ٩ - ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﻪ ﺳﺮ ﻣﯽ‌ﺑﺮﯾﻢ ﻭ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﻢ. ١٠ - ﺍﺯ ﺩﻭﺭﺍﻧﺪﯾﺸﯽ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﺭﯾﺰﯼ ﻋﺎﺟﺰﯾﻢ ﻭ ﺩﭼﺎﺭ ﺭﻭﺯﻣﺮﮔﯽ ﻣﯽ‌ﺷﻮﯾﻢ. ١١- ﻋﻘﺐ ﺍﻓﺘﺎﺩﮔﯽ‌ﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮔﺮﺩﻥ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻭ ﺗﻮﻃﺌﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﯽﺍﻧﺪﺍﺯﯾﻢ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﺁﻥ ﻫﻢ ﻗﺪﻣﯽ ﺑﺮ ﻧﻤﯽ‌ﺩﺍﺭﯾﻢ. ١٢ - ﺩﺍﺋﻤﺎً ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﻧﺼﯿﺤﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﻢ ، ﻭﻟﯽ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻋﻤﻞ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻨﯿﻢ. ١٣ - ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺁﺧﺮﯾﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻗﯿﻘﻪ آخر ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﯾﻢ.
‼️حکایت نان به نرخ روز خوردن‼️ ✅((مغیره بن شعبه)) از طرف معاویه، فرماندار کوفه بود. او هر روز بر منبر مسجد، امام علی و شیعیان را دشنام می‌داد و لعن می‌کرد. یک روز مغیره به ((صعصعه‌بن‌صوحان)) که از شیعیان امام علی بود گفت: ((بپرهیز از این‌که فضائل على را بیان كنی. من از تو به فضائل علی آگاه‌تر هستم ولى قدرت در دست سلطانی است که اگر از عثمان انتقاد کنیم و مدح علی گوییم، ما را مجازات می‌کند.)) ___________________ 📚کتب اهل سنت: ۱. الاغانی(اصفهانی)جلد ۱۷، صفحه ۹۰ ۲. الکامل(ابن‌اثیر)جلد ۳، صفحه ۴۲۹
💈توهین به حضرات معصومین💈 با آنکه مجازات فردی که به پیامبر(ص) و امامان توهین کند اعدام است؛ چرا آنان در برابر برخی توهین‌ها واکنشی نشان نداده بلکه در برخی از موارد با توهین‌کنندگان به نرمی برخورد می‌‌کردند⁉️⁉️ این سوالی است که در قالب های متعدد از آخوند و عامی شنیده ایم و با این رویکرد، یک طرفه به قاضی می روند و منبرها می روند و حرف هایی که نمی دانم از روی مرض جهل است و یا غرض دیگری...‼️‼️ ولی اگر کسی میخواهد مطلب دینی ارائه دهد باید دو طرف سکه را بگوید نه اینکه برای خواسته های خود روایت مویدی پیدا کند و بگوید دین هم همین را می گوید.😏 برای اینکه بدانیم در مقابل روایاتی که بر بخشش معصومین دلالت دارد، روایات دیگری نیز وجود دارد به دو مورد اکتفا می کنیم. در روایتی از امام صادق(ع) در مورد مردی که به امام علی(ع) ناسزا گفته و از او برائت جسته سؤال شده است، امام(ع) فرمود: «خونش حلال است اما شما متعرض او نشوید،[۱] مگر این‌که از خطر ایمن باشید».[۲] در روایت دیگری آن‌حضرت فرموده‌اند: «هر گاه به ناصبى‏ها و هم‌نشینى آنها گرفتار شدى، مانند کسى باش که روى سنگ سرخ شده در آتش باشد تا برخیزى؛ زیرا خدا آنها را دشمن دارد و لعنت مى‏کند و چون دیدى در باره یکى از امامان بد گویند، بى‏درنگ برخیز که خشم خدا در این جا بر آنها فرود آید».[۳] بنابراین کسانی که به ائمه(ع) توهین می‌کردند؛ اوّلاً: مشمول حکم ساب النبی نمی‌شدند. ثانیاً: اهانت از روی خشم و غضب و یا جهالت دارای تعزیر است نه اعدام و فلسفه تعزیر نیز تنبیه و آگاهی مجرم جهت هدایت و پیشگیری از انجام جرم در آینده است که رفتار امامان(ع) نیز بهترین تعزیر برای این‌گونه افراد بود؛ زیرا سبب شناخت و آگاهی آنان نسبت به اهل بیت و حقانیت آنان می‌شد. ثالثاً: حتی با فرض صدق عنوان ساب النبی، اجرای حکم آن مشروط به ایمن بودن و نبود خطر جانی، مالی و آبرویی برای اجرا کننده و یا وابستگان آنان می‌باشد که چنین شرایطی برای امامان(ع) در آن برهه زمانی مهیا نبوده است. _________________ ۱.طوسى، محمد بن الحسن، تهذیب الأحکام، محقق، مصحح، خرسان، حسن الموسوى، ج 10، ص 215، تهران، دار الکتب الإسلامیه، چاپ چهارم، 1407ق. ۲. «قلت لأبی عبد اللَّه ع أی شی‏ء تقول فی رجل سمعته یشتم‏ علیا ع‏ و یبرأ منه قال فقال لی هو و اللَّه حلال الدم و ما ألف منهم برجل منکم دعه- الکافی‏، لا تعرض له إلا أن تأمن على نفسک‏.»؛ فیض کاشانی، محمد محسن، الوافی، ج 15، ص 499، کتابخانه امام أمیر المؤمنین علی(ع)، اصفهان، چاپ اول، 1406ق. ۳. «إِذَا ابْتُلِیتَ بِأَهْلِ النَّصْبِ وَ مُجَالَسَتِهِمْ فَکُنْ کَأَنَّکَ عَلَى الرَّضْفِ حَتَّى تَقُومَ‏ فَإِنَّ اللَّهَ یَمْقُتُهُمْ وَ یَلْعَنُهُمْ فَإِذَا رَأَیْتَهُمْ یَخُوضُونَ فِی ذِکْرِ إِمَامٍ مِنَ الْأَئِمَّةِ فَقُمْ فَإِنَّ سَخَطَ اللَّهِ یَنْزِلُ هُنَاکَ عَلَیْهِمْ.»؛ کلینى، محمد، کافی، محقق، مصحح، غفارى، على اکبر، آخوندى، محمد، ج 2، ص 379، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق.
‼️منافق‼️ ابوهریره ، علاقه زیادی به سفره های رنگین معاویه داشت. روزی او را دیدند که در نماز جماعت، به امام علی علیه‌السلام اقتدا کرده است. وقتی به ابوهریره به خاطر نفاقش اعتراض کردند پاسخ داد: غذای معاویه چرب‌تر، و نماز علی برتر است! ________________ 📚 کتب اهل سنت ۱.ربیع الابرار (زمخشری) جلد ۳، صفحه ۲۲۷ ۲. شذرات الذهب، جلد ۱، صفحه ۶۴
📮💈 زندان مومن📮💈 بیشتر سوالات و چراهای ذهنی ما ریشه در این مسئله دارد که انسان نمی داند برای ماندن در این دنیا نیامده است که ماندن گندیدن است. باید به جایی رسید که باور کرد که دنیا باهمه زرق و برقی که دارد برایت کم و مُضحک است. با این نگاه الدنیا سِجْنُ المؤمن معنا پیدا می کند که اگر همه دنیا را به انسان با ایمان بدهند، شوق دل کندن و رفتن دارد و ماندن در اینجا را درجا زدن و تلف شدن قلمداد می کند. اما کسی که به کمترین مقدار مادی دنیا دلخوش است و به هیچ قیمتی بیخیال آن نمیشود، کاشف از این هست که بهشتش را در این دنیا می بیند و با این نگرش معنای الدنیا جَنّةُ الکافر روشن می شود. یکی از معیارهای ایمان و کفر همین روایت است که الدنیا سجن المومن و جنة الکافر(۱) یعنی مومن سلیمان وار هم احساس زندانی بودن دارد و کافر با کمترین پست و مقام و مادیات احساس خوشبختی می کند. ____________________ ۱. اين حديث در كتاب هاي مختلف روايي آمده است. در بحارالانوار، ج74، ص159، باب 7 مرحوم ‌مجلسی ذکر کرده است. 📚 کتاب اسلامکده/ص ۲۱۴
‍‍ 🔰اسراف ممنوع🔰 یکی از آسیب هایی که در مراسم عید و دید و بازدید های ما ایرانیان وجود دارد مسئله اسراف است و علی رغم تاکید متون دینی ما بر عدم اسراف همه ما به نوعی گرفتار این رذیله اخلاقی هستیم و هر ساله شکل و شمایل اسراف در حانواده ها غلیظ تر و پررنگ تر می شود ، این در حالی است که همه ما خود را رهرو راه قرآن و حضرات معصومین می دانیم و حاضر هستیم جان خود را فدای راه آنها کنیم ولی به علت بی توجهی و یا کم توجهی ، از عمل به سخنان و سفارشات آنان محروم مانده ایم و زندگی های ما از حالت اسلامی خارج شده است و به زندگی مدرنی که خالی از تعقل و شریعت است،تبدیل شده است.خداوند در سوره انعام به صراحت می فرماید اسراف کنندگان را دوست نمی دارد (1)ویا در سورغافر، اسراف کنندگان را اهل آتش معرفی میکند(2) و اینها هشدار جدی و مهمی است اگر ما اهل توجه و تنبه باشیم. امروزه ما نسبت به مسائل مالی که در دین عزیرمان وجود دارد، بی تفاوت هستیم ولی نسبت به چیزهایی که فایده ای جز دوری از خدا ندارد، توجه کافی داریم و پول خود را برای آن خرج می کنیم و دچار اسراف هستیم .  امام کاظم علیه السلام در این مورد می فرماید : مَنِ اقتَصَدَ و قَنَعَ بَقِيَت علَيهِ النِّعمَةُ، و مَن بَذَّرَ و أسرَفَ زالَت عنهُ النِّعمَة(3)  كسى كه صرفه جو و قانع باشد، نعمت برايش مى ماند و كسى كه ريخت و پاش و اسراف كند نعمت از او زوال مى يابد. امیرالمومنین در این مورد کلام زیبایی دارد که به عنوان حسن ختام کلام ما در این مورد می باشد. امیر بیان می فرماید   الإمامُ عليٌّ عليه السلام : مَن كانَ لَهُ مالٌ فإيّاهُ و الفَسادَ؛ فإنّ إعطاءَكَ المالَ في غَيرِ وَجهِهِ تَبذيرٌ و إسرافٌ ، و هُو يَرفَعُ ذِكرَ صاحِبهِ في النّاسِ ، و يَضَعُهُ عِندَ اللّه ِ . و لَم يَضَعِ امرؤٌ مالَهُ في غَيرِ حَقّهِ و عِندَ غَيرِ أهلِهِ إلاّ حَرَمَهُ شُكرَهُم و كانَ خَيرُهُ لغَيرِهِ ، فإن بَقِيَ مَعهُ مِنهُم مَن يُريهِ الوُدَّ و يُظهِرُ لَهُ الشُّكرَ فإنّما هُو مَلَقٌ و كذبٌ(4)   هركه مالى دارد، مبادا تباه كند؛ زيرا بخشيدن بى جهت مال، ريخت و پاش و اسراف است و اين كار نام صاحبش را در ميان مردم بلند مى گرداند و نزد خدا پست مى سازد. هيچ انسانى مالش را بى جا خرج نكرد و به نا اهلش نداد، مگر اينكه از قدردانى آنان محروم گشت و خير و نفعش به ديگرى رسيد و اگر هم در ميان آنان كسى باشد كه با وى اظهار دوستى و قدردانى كند آن در حقيقت چاپلوسى و دروغ است.  امیدواریم.به برکت تفکر در سخنان قرآن و معصومین بتوانیم زندگی بدون اسراف و امام زمان پسند داشته باشیم. 1_انعام 141 ِ...وَلَا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْرِفِين 2_غافر 43  ...وَأَنَّ الْمُسْرِفِينَ هُمْ أَصْحَابُ النَّارِ 3_بحار الأنوار : 78 / 327 / 4.  4-تحف العقول : 185 . 
هدایت شده از mesaghمیثاق
⛔️نشست نقب؛ سرپوشی برای سرخوردگی‌های صهیوآمریکایی 🔶 نشست نقب در شهر نقب واقع در جنوب فلسطین اشغالی برگزار شد. درست در شهری که بیشترین یهودی‌سازی در سال‌های گذشته را به خود دیده بود. با این وجود این نشست تحت الشعاع بایکوت مسائل مورد بررسی به پایان رسید و تصاویر بسیار اندکی از آن منتشر شد. 🔸 رسانه‌ها نیز عنوان کردند که در این نشست هیچ مسئله‌ای در رابطه با پرونده فلسطین مورد بررسی قرار نگرفت. البته وزرای خارجه حاضر، عملیات مسلحانه شب گذشته در الخضیره را محکوم کردند. 🔸 تحلیلگران مسائل منطقه عنوان می‌کنند این نشست که با حضور وزرای خارجه رژیم صهیونیستی، امارات، مصر، بحرین، مراکش و آمریکا برگزار شد، دو هدف اساسی را دنبال می‌کند: 1️⃣ اینکه کشورهای شرکت کننده در زیر سایه تغییرات منطقه‌ای و جهانی به دلیل جنگ اوکراین به دنبال ایجاد راهکاری برای کم کردن تبعات این جنگ بر اقتصادشان هستند. همچنین این کشورها به دنبال تعمیق روابط با یکدیگرند. 2️⃣ این کشورها با نزدیک شدن به توافق هسته‌ای دنبال ائتلاف نانوشته‌ای برای مقابله با ایران هستند تا پس از حاصل شدن توافق، تا حدود زیادی در برابر آنچه توسعه طلبی ایران می‌خوانند، ایستادگی کنند. ✅🌴https://eitaa.com/mesagh ✅🌴 @mesagh
❗️ بیخبران از ماهیت انسان و «حقوق بشر» 🔹حضرت امام خمینی(ره) : این غربیهایی که دور هم جمع شدند برای منافع ابرقدرتها، اینها از انسانیت اصلًا اطلاعی ندارند. ⚠️ اینها می‌خواهند «حقوق بشر»! تو چه می‌دانی بشر چه هست تا حق بشر چه باشد! ✅🌴https://eitaa.com/mesagh ✅🌴 @mesagh
🔰سقوط آزاد قیمت دلار در روسیه بعد از رکودزنی تاریخی در یک ماه گذشته 🔹 دلار برای اولین بار از اول مارس به زیر ۹۲ روبل رسید 🔹 تصمیم پوتین برای الزام فروش گاز به کشورهایی اروپایی تنها در ازای دریافت روبل موجب قدرت گرفتن مجدد پول ملی این کشور در مقابل ارزهای خارجی شد. ✅🌴https://eitaa.com/mesagh ✅🌴 @mesagh
✋ چقدر بی‌انصافی؟! 🔺منتجب نیا، فعال اصلاح طلب و دبیر کل حزب جمهوریت: 🔹دولت رئیسی ناکارآمدترین و ضعیف‌ترین دولت‌ بعد از انقلاب است! فروردین۱۴۰۱ 🔹باید از روحانی قدردانی بشود، انسان بسیار مجرب و ارزشمندی است، می‌تواند در بخش‌های مختلف برای نظام مفید باشد. ➕ آن زمانی که خدا بین بندگانش انصاف پخش می کرد، ظاهرا آقای منتجب نیا خواب تشریف داشته اند. چطور می شود که چشم هایی هشت سال خسارت، سقوط پول ملی، نجومی شدن قیمت مسکن، گره زدن جان مردم و واردات واکسن به بهانه اف‌ای‌تی‌اف و صبح جمعه های روحانی را می ستایند، اما دولت رئیسی با این همه اقدامات مثبت در ۶ماهِ آغازین را تخریب می کنند. وای بر هر عیب‌جوی هرزه‌زبان! ✅🌴https://eitaa.com/mesagh ✅🌴 @mesagh
✳️مهمترین وظایف رسانه‌ ها برای عملیاتی کردن شعار سال چیست ؟ مقام معظم رهبری در پیام نوروزی، سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» نام گذاری کردند. از این رو، مطلوب است رسانه ها به عنوان طلایه داران عرصه جهاد تبیین، به ابعاد گوناگون شعار سال بپردازند. از اهمیت و ضرورت تولید تا نقش موثر آن در ارتقاء اعتماد به نفس ملی، نیازمند تبیین برای آحاد جامعه است. تولید به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی کشور، همواره در سال های اخیر مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است. یکی از مهمترین وظایف رسانه به تصویر کشیدن آثار تقویت تولید ملی در سطح کشور است. آثار متعددی که چالش های اقتصادی کشور را حل می کند و کشور را در مسیر رشد اقتصادی و بهبود رفاه اجتماعی قرار می دهد. بنابر تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر و متناسب با شعار سال ۱۴۰۱ توصیه های رسانه ای ذیل با هدف تحقق مقدمات لازم جهت ریل گذاری کشور در مسیر تولید ملی پیشنهاد می‌گردد: *تبیین نقش تقویت تولید ملی در حل مشکلات اقتصادی؛ از بهبود معیشت تا رفع گرانی و اشتغال‌زایی *مطالبه از نهادهای مسئول به منظور سیاست‌گذاری های کلان جهت تحقق شعار سال *تولید محتوا در رسانه ها با محوریت اهمیت و ضرورت تولید در برونرفت از مشکلات معیشتی *تاکید بر دانش بنیان بودن آینده اقتصاد و تولید با بازخوانی تجربه کشورهای موفق در این حوزه *تاکید بر آثار اقتصادی رشد تولید با محوریت کاهش تورم و افزایش درآمد سرانه *تبیین آثار روانی تقویت تولید در ارتقاء عزت و اعتماد به نفس ملی * تاکید بر نقش اقتصاد دانش بنیان به عنوان عامل محرک در رشد تصاعدی تولید و اشتغال *تبیین دستاوردهای توسعه تولید در کشور با هدف همراه سازی آحاد جامعه *تشریح موانع تقویت تولید در حوزه های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی، خدمات و غیره و تبیین راهکارهای عبور از آن *تلاش برای گفتمان سازی از تولید به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی *بازخوانی سرنوشت کشورهای متکی به تولید ملی و بازنمایی توان و تاب آوری آن ها در برابر تنگناهای اقتصادی.... ✅🌴https://eitaa.com/mesagh ✅🌴 @mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 فاصله راست تا دروغ❗️ ❌ شایعه: دستور رهبر به نظامیان برای سرکوب مردم! 🎥 در کلیپ فوق جعلی و تقطیعی بودن صوت منتسب به رهبرانقلاب مبنی بر سرکوب مردم توضیح داده شده است. ✅🌴https://eitaa.com/mesagh ✅🌴 @mesagh
توجیه عجیب منتظری درباره‌ی قتلی که مهدی هاشمی مرتکب شده بود حجت الاسلام والمسلمین روح الله حسینیان می‌گوید: عده‌ای از دوستان رفته بودند تا [درباره پرونده مهدی هاشمی] به آقای منتظری توضیح بدهند و ایشان را توجیه کنند. ایشان گفته بود: «حالا مثلاً [مهدی هاشمی] آقای شمس‌آبادی را کشته که کشته! مگر آقای شمس‌آبادی انقلابی بود؟!» [با این توجیه] اگر کسی انقلابی نباشد مگر می‌توان او را کشت؟! بنابراین آقای منتظری نه حساسیتی نسبت به قتل‌ها داشت و نه حساسیتی نسبت به جنایت‌هایی که این‌ها [باند مهدی هاشمی] مرتکب شدند؛ تلاشش هم این بود که این پرونده مسکوت بماند و بررسی نشود.» ✅🌴https://eitaa.com/mesagh ✅🌴 @mesagh