هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑 #پهلوی_به_روایت_تاریخ (۷ و ۸ و ۹ تیر): خروج ۲۴٪ سرمایه کشور به غرب
🔹 ۷ تیر ۱۳۵۵: در پی تبلیغات مطبوعات انگلیس علیه رژیم شاه، «پرویز راجی» سفیر ایران در لندن از سوی شاه مأموریت یافت با پرداخت رشوه آنها را جذب کند.
🔹 ۱۳۰۳: روزنامه «قرن بیستم» جمهوری رضاخانی را بازی بیگانگان برای از بین بردن استقلال ایران خواند.
🔸 ۸ تیر ۱۳۵۶: «نیویورکتایمز» نوشت: «در حال حاضر ۳۰ هزار تکنسین نظامی آمریکا به این دلیل در ایران به سر میبرند.»
🔸 ۱۳۴۲: به دستور وزارت خارجه، رادیو و تلویزیون و مطبوعات کشور موظف شدند از نشر هر مطلبی درباره روابط ایران و اسرائیل خودداری کنند.
🔹 ۹ تیر ۱۳۵۷: روزنامه «لوموند» نوشت: «شاه امسال ۳۰٪ بودجه کشور را صرف خرید اسلحه کرده است.»
🔹 نشریه «میدلایست نیوز لتر» با تیتر «پرواز سرمایههای چند میلیارد دلاری از ایران» نوشت: «درآمد تقریبی ایران در سال، ۲۱ میلیارد دلار است، اما حدود ۲۴٪ این سرمایه از کشور خارج میشود و عمدتا به آمریکا میرود.»
🔹 ۱۳۳۲: رئیسجمهور آمریکا تأکید کرد تا زمانی که اختلاف بر سر نفت ایران و انگلیس حل نشود آمریکا از ایران نفت نمیخرد!
هدایت شده از mesaghمیثاق
9.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 شبکه ضدایرانی ایراناینترنشنال: اروپا از براندازها ناامید شده و دنبال امتیازدادن به حکومت ایران است
هدایت شده از mesaghمیثاق
✅ بازدارندگی بالای ایران در مقابل دشمنان
🔺اندیشکده #فیشر بر این باور است که با توجه به سرعت و دقت بالای موشکهای سپاه پاسداران، #ایران میتواند به راحتی اهداف مهم دشمنان خود را در منطقه و حتی در دورترین نقاط جهان هدف قرار دهد.
🔻همچنین، این اندیشکده بیان میکند ایران با داشتن تکنولوژی موشکهای #مافوق_صوت در آینده به عنوان یک نیروی نظامی #قدرتمند در جهان شناخته خواهد شد.
❇️ لینک گزارش:
https://defence-industry.eu/irans-fattah-hypersonic-missile-real-threat-and-technological-challenge/
هدایت شده از mesaghمیثاق
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻تقطیع وتحریف رو از برعنداز جماعت بگیری هیچی واسه گفتن نداره...
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻اولین اظهارات فردی که توسط انتظامات مسجد مکی بازداشت شده بود
🔹آنها تهدید کردند اگر اعتراف نکنم مرا تکهتکه میکنند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
مداحی آنلاین - دلشوره دارم پسر عمو - نریمانی.mp3
2.98M
🏴#شهادت_حضرت_مسلم(ع)
دلشوره دارم پسر عمو
ببین که دست و پام میلرزه
🎙 #سید_رضا_نریمان
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻امدادرسانی در شرایط طوفان شن و دمای ۵۰درجه زابل!
هدایت شده از mesaghمیثاق
#استارت_آپ
📖 صفحهٔ ۱
🔸در سالهای اخیر گونه بدیعی از کسبوکار، تحت عنوان «استارتآپ» رواج پیدا کرده است. سرمایهگذاران و نخبگان بسیاری هم نسبت به آن اقبال پیدا کردهاند؛ همچنین از کشورهای خارجی، سرمایهگذاریهای خوبی در این حوزه صورتگرفته؛ حتی در بسیاری از دانشگاهها و مراکز علمی مهم، اخذ فرصت شغلی در استارتاپها بهعنوان یک آینده مطلوب برای دانشجویان بهحساب میآید و در این سالها این شرکتها توانستهاند، نخبگان بسیاری را جذب خود کنند.
لکن اینهمهٔ ماجرا نیست، هر پدیدهای مخصوصاً در این سطحِ گسترده ابعاد متنوعی دارد که احتیاج به بررسی دقیقی دارد.
🔸استارتآپها پیامدهای منفی متعددی دارند که این مشکلات فقط مخصوص ایران نیست و یک چالش جهانی است، لکن در ایران باتوجهبه جنگ همهجانبهٔ قدرتهای غربی این پیامدها خطرناک و مخربتر از دیگر کشورهای جهان میتواند باشد.
⭕️ آثار منفی و مخرّب
1⃣ این شرکتها اطّلاعاتِ فراوانی درباره شرایط کسبوکار و بازار ایران به دست میآورند؛ و ثانیاً بسیاری از استارتآپها مجموعهدادههای عظیمی از اعمال شهروندان دراختیار دارند که این اطلاعات اگر موردِ نظارت جدی قرار نگیرد؛ میتواند در ابتدا ابزار سوءاستفاده همین کمپانیها از مردم و در ادامه با فروش یا در اختیار گذاشتن آن به دشمنان چالشهای جدی و مهمی در نظام حکمرانی ایران بهوجود آورد.
2⃣ اثر منفی دیگر کسب قدرت و نفوذ اجتماعی و سوءاستفاده از این نفوذ است. بسیاری از استارتاپها رکنی از ارکان زندگی دیجیتال مردم شدهاند؛ در تمام ساعات روز، از خرید یک محصول ساده تا جابهجاییهای شهری، یا حتی رزرو هتل در یک کشور خارجی از طریق این اپلیکیشنها صورت میگیرد؛ این امر میتواند یک علقهٔ حسی میانِ مردم و نمادهای این شرکتها ایجاد کند، تا جایی که بتوانند بهعنوان یک کُنشگر در زمینههای سیاسی و اجتماعی برخلاف منافع ملی حرکت کنند و باتوجهبه علاقهای که مردم به آنها دارند، باعث تصمیمگیری اشتباه برخی مردم و جریانسازی غلط شوند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
#استارت_آپ
📖صفحه ۲ (آخر)
⭕️کمی جدیتر ورود کنیم
3⃣ ترویج سبک زندگی غربی از طریق استارتاپها بیشتر و پررنگتر از نمود ایرانی اسلامی در آنهاست. برچه اساس میگوییم؟ شورای امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۱۱ سندی دالِ بر گسترش حاکمیت آمریکا، گسترش دموکراسی، گسترش اقتصاد جهانی در کشورهای اسلامی منتشر کرد و مصداقا درمورد راهکارهای پیادهسازی این اهداف در کشورهای اسلامی اسم از «استارتآپ» آورد.
تأثیرات فرهنگی این شرکتها بیشمار است، بهطور مثال شما دیجیکالا را درنظر بگیرید؛ اگر بخواهد یک کتابِ خاص، یک لباسِ خاص، یک وسیله الکترونیکی خاص را در جامعه گسترش دهد، بهراحتی قابلیت انجام این کار دارد و کاملاً با اقدامی نرم میتواند آن الگوی مطلوب خودش را القا کند؛ خوب الان دیجیکالا برای معرفی محصولات خودش از چه الگوی فکری استفاده میکند؟ پیروی استارتاپها از دستگاه اقتصاد جهانی که برگرفته از نظام ارزشی آمریکا است، واضح و مشخص است و این مشکل لزوماً از استارتاپ نیست، از سیاستگذاران است که لزوم سندنویسی و الگوسازی اسلامی در حوزه استارتاپها را فراموش کردند.
⭕️کمی مصداقیتر
🔸در ماجرایِ فوت مرحومه مهسا امینی، عمدهٔ استارتآپهای بزرگِ کشور موضعگیری داشته و بعضاً با تندی در آتش اغتشاشات خیابانی دمیدند؛
❓این سؤال بهنظر میرسد که چرا و در چه مکانیزمی این اتفاق رخ داد؟ در مسئلهای که هنوز ابعاد آن مشخص نشده، نظام را محکوم و در به آشوب کشیدنِ کشور همراه جریانات ضدانقلاب شدند؟
👈این موضعگیری خبر از چند نکته مهم دارد؛
🔸انحصار بخش خصوصی از عواملی است که میتواند به یک شرکت بهاندازهای نفوذ و قدرت اجتماعی دهد که وظیفه خود را فراموش کرده و دست به امور غیرتخصصی بزند. سالهاست که دیجیکالا، اسنپ، دیوار، شیپور، تپسی، یکهتازانِ عرصههای خاص خودشان هستند و هیچگونه، تأکید میکنم هیچگونه قانونی برای شکست حلقه انحصار این شرکتها وجود ندارد؛ در مقابل کشورهای غربی خصوصاً آمریکا قوانین سختگیرانهای برای شکست انحصار و ایجاد رقابت دارند. شرکت مایکروسافت زمانی که با تکنولوژی ویندوز آنقدر قدرتمند شده بود که عرصه رقابت را بر همه تنگ میکرد، با جریمه سخت مالیاتی تا نزدیکیِ ورشکستگی پیش رفت، به فاصله زمانی کوتاهی از این تصمیمِ ایالات متحده، چند شرکت جدید توانستند جانی بگیرند و پا به فضای کسبوکار بگذارند.
🛑نبود قانونهای انحصارشکن و بالاتر از آن نبود تنظیمگری که بتواند با وضع قانون و نظارت، سامانی به اوضاع دهد، باعث ترویج سبک زندگی غیراسلامی و انحصار در استارتاپها شده.
⁉️برخی ممکن است سؤال مطرح کنند که این شرکتها در راستایِ رسالت اجتماعی خود مطالبی را در ماجرایِ مرحومه امینی منتشر کردند؟
بله دقیقاً نقطه کانونی اشکال ما نیز همینجاست، رسالت اجتماعی در شرکتهای نوآورانه باید در راستای افزایش امنیت جامعه، گسترش عدالت و منافع عمومی باشد. اما موضعگیری استارتاپها درجهت برهمزدن امنیت عمومی و آرامش مردم بوده است. این اقدام در راستای منافع دشمن بود تا منافع عمومی؛ شاهد دیگر این حرف که در بسیاری از مسائلی که همهٔ مردم ایران داغدار هستند مثل شهادت سردار بزرگ اسلام حاجقاسم سلیمانی یا شهادت دانشمند هستهای دکتر فخریزاده یا همین اتفاق حملهٔ وحشیانه به حرم احمدبنموسی هیچ واکنشی نداشته و سکوت پیشه کردند. این استاندارد دوگانه در عملکرد عمدهُ ادلهاش مطرح شد، پیروی استارتاپها از الگوی اقتصاد جهانی و نبود تنظیمگری صحیح با فرهنگ ایرانی اسلامی و همچنین انحصار باعث بروز چنین رفتاری شده است.
🔸در نهایت بهعنوان راهکار ایجابی حل این قضیه، در قدم اول باید یک تنظیمگر شبکهای برایِ نظارت به استارتاپها بهوجود آید، بهاین نحو که از نهادهای مختلف مثل قوه قضائیه، نهادهای امنیتی و انتظامی، نهادهای فرهنگی مثل حوزههای علمیه و سازمان تبلیغات در آن حضور داشته باشند و با وضع مقررات در راستای اسناد بالادستی کشور به این اوضاع سامان دهند.
همچنین با شفافیت و امکان دسترسی اطلاعات برای نهادهای محلی مثل شهرداریها، امکان افشای اطلاعات و سوءاستفاده از آنها بسته شود.
همچنین نهاد تنظیمگر فوقالذکر با وضع قوانین حمایتی از کسبوکارهای کوچک و وضع قوانین انحصارشکن، جلوی یکهتازی چند شرکت محدود را بگیرد. تنظیمگری شبکهای به دلیلِ حضور نهادهایی انتظامی و قضایی امکان رسیدگی به جرائم بهصورت فنی در درون ساختار خود را دارد، درصورت وجود این نهاد پلتفرمها دقت بیشتری در موضعگیریهایی که هزینه اجتماعی دارد، میکنند و این امر باعث بازدارندگی و درصورت ِ وقوع جرائم، امکان رهگیری فنی را به تنظیمگر میدهد.
🌐https://islamic.majazi.ir/index.php?module=cdk&func=loadmodule&system=cdk&sismodule=user/content_view.php&sisOp=view&ctp_id=23&cnt_id=98026&id=1199
هدایت شده از mesaghمیثاق
«بررسی ابعادِ موضعگیری استارتاپها در ماجرایِ فوت مرحومه امینی».pdf
137.8K
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴ماجرای "مسلم بن عقيل" و " هانى بن عروه" و خواص جبهه حقی كه اشتباه كردند
🔻وقتى به اسامى كسانى كه از كوفه براى امام حسين عليهالسّلام نامه نوشتند و او را دعوت كردند، نگاه مىكنيد، مىبينيد همه جزو طبقهى خواص و از زبدگان و برجستگان جامعهاند. تعداد نامهها زياد است. صدها صفحه نامه و شايد چندين خورجين يا بستهى بزرگ نامه، از كوفه براى امام حسين عليهالسّلام فرستاده شد.
🔻 همهى نامهها را بزرگان و اعيان و شخصيّتهاى برجسته و نام و نشاندار و همان خواص نوشتند. منتها مضمون و لحن نامهها را كه نگاه كنيد، معلوم مىشود از اين خواصِ طرفدارِ حق، كدامها جزو دستهاى هستند كه حاضرند دينشان را قربانى دنيايشان كنند و كدامها كسانى هستند كه حاضرند دنيايشان را قربانى دينشان كنند. از تفكيكِ نامهها هم مىشود فهميد كه عدّهى كسانى كه حاضرند دينشان را قربانى دنيا كنند، بيشتر است. نتيجه در كوفه آن مىشود كه مسلم بن عقيل به شهادت مىرسد و از همان كوفهاى كه هجده هزار شهروندش با مسلم بيعت كردند، بيست، سى هزار نفر يا بيشتر، براى جنگ با امام حسين عليهالسّلام به كربلا مىروند! يعنى حركت خواص، به دنبال خود، حركت عوام را مىآورد.
🔻نمىدانم عظمت اين حقيقت كه براى هميشه گريبان انسانهاى هوشمند را مىگيرد، درست براى ما روشن مىشود يا نه؟ ماجراى كوفه را لابد شنيدهايد. به امام حسين عليهالسّلام نامه نوشتند و آن حضرت در نخستين گام، مسلمبن عقيل را به كوفه اعزام كرد. با خود انديشيد: "مسلم را به آنجا مىفرستم. اگر خبر داد كه اوضاع مساعد است، خود نيز راهى كوفه مىشوم.” مسلم بن عقيل به محض ورود به كوفه، به منزل بزرگان شيعه وارد شد و نامهى حضرت را خواند. گروه گروه، مردم آمدند و همه، اظهار ارادت كردند. فرماندار كوفه، "نعمانبنبشير” نام داشت كه فردى ضعيف و ملايم بود. گفت: "تا كسى با من سرِ جنگ نداشته باشد، جنگ نمىكنم.” لذا با مسلم مقابله نكرد. مردم كه جوّ را آرام و ميدان را باز مىديدند، بيش از پيش با حضرت بيعت كردند. دو، سه تن از خواصِ جبههى باطل - طرفداران بنىاميّه - به يزيد نامه نوشتند كه "اگر مىخواهى كوفه را داشته باشى، فرد شايستهاى را براى حكومت بفرست؛ چون نعمان بن بشير نمىتواند در مقابل مسلمبن عقيل مقاومت كند.” يزيد هم عبيداللَّه بن زياد، فرماندار بصره را حكم داد كه علاوه بر بصره - به قول امروز، "با حفظ سمت” - كوفه را نيز تحت حكومت خود درآور. عبيداللَّه بن زياد از بصره تا كوفه يكسره تاخت. (در قضيهى آمدن او به كوفه هم نقش خواص معلوم مىشود، كه اگر ديدم مجالى هست، بخشى از آن را برايتان نقل خواهم كرد.) او هنگامى به دروازهى كوفه رسيد كه شب بود. مردم معمولى كوفه - از همان عوامى كه قادر به تحليل نبودند - تا ديدند فردى با اسب و تجهيزات و نقاب بر چهره وارد شهر شد، تصوّر كردند امام حسين عليهالسّلام است. جلو دويدند و فرياد "السّلام عليك يا بن رسولاللَّه” در فضا طنين افكند!
🔻ويژگى فرد عامى، چنين است. آدمى كه اهل تحليل نيست، منتظر تحقيق نمىشود. ديدند فردى با اسب و تجهيزات وارد شد. بى آنكه يك كلمه حرف با او زده باشند، تصوّر غلط كردند. تا يكى گفت "او امام حسين عليهالسّلام است” همه فرياد "امام حسين، امام حسين” برآوردند! به او سلام كردند و مقدمش را گرامى داشتند؛ بى آنكه صبر كنند تا حقيقت آشكار شود. عبيداللَّه هم اعتنايى به آنها نكرد و خود را به دارالاماره رساند و از همان جا طرح مبارزه با مسلم بن عقيل را به اجرا گذاشت. اساس كار او عبارت از اين بود كه طرفداران مسلم بن عقيل را با اشدّ فشار مورد تهديد و شكنجه قرار دهد. بدين جهت، "هانى بن عروه” را با غدر و حيله به دارالاماره كشاند و به ضرب و شتم او پرداخت. وقتى گروهى از مردم در اعتراض به رفتار او دارالاماره را محاصره كردند، با توسّل به دروغ و نيرنگ، آنها را متفرق كرد.
⚠️در اين مقطع هم، نقش خواصِ به اصطلاح طرفدارِ حق كه حق را شناختند و تشخيص دادند، اما دنيايشان را بر آن مرجّح دانستند، آشكار مىشود. از طرف ديگر، حضرت مسلم با جمعيت زيادى به حركت درآمد. در تاريخ "ابن اثير” آمده است كه گويى سى هزار نفر اطراف مسلم گرد آمده بودند. از اين عدّه فقط چهار هزار نفر دوْرادوْر محلّ اقامت او ايستاده بودند و شمشير به دست، به نفع مسلم بن عقيل شعار مىدادند.
🔻اين وقايع، مربوط به روز نهم ذىالحجّه است. كارى كه ابن زياد كرد اين بود كه عدّهاى از خواص را وارد دستههاى مردم كرد تا آنها را بترسانند. خواص هم در بين مردم مىگشتند و مىگفتند "با چه كسى سر جنگ داريد؟! چرا مىجنگيد؟! اگر مىخواهيد در امان باشيد، به خانههايتان برگرديد. اينها بنىاميّهاند. پول و شمشير و تازيانه دارند.” چنان مردم را ترساندند و از گرد مسلم پراكندند كه آن حضرت به وقت نماز عشا هيچ كس را همراه نداشت؛ هيچكس!