eitaa logo
مصباح
241 دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
5.7هزار ویدیو
68 فایل
#مصباح، کانال سیاسی_اسلامی، با رویکرد انقلابی. تولید و تحلیل محتوا، جریان شناسی سیاسی، تحولات محور مقاومت، ترویج سبک زندگی اسلامی_ایرانی و... بانک جامع مقالات > وبلاگ سروش فرهنگ👇 http://soroushfarhang.blogfa.com ارتباط با مدیر مصباح @Reza177
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
...آنگاه هدایت شدم 👇 (قسمت ۸۳) @mesbah_313_ir
بسم الله الرحمن الرحیم ....احادیثی که پیروي اهل بیت(علیهم السلام) را واجب می داند: ۱-حدیث ثقلین اشاره رسول خدا «ص» فرمود: یا ایها الّناس انّی ترکت فیکم ما ان أخذتم به لن تضلّوا، کتاب الّله و عترتی أهل بیتی» اي مردم! من در میان شما گذاشتم چیزي را که اگر از آن پیروي کنید، هرگز گمراه نمی شوید:کتاب خدا و خاندانم، اهل بیتم. و همچنین فرمود: «بزودي فرستاده پروردگارم می آید، و من دعوت حق را اجابت می کنم و همانا در میان شما دو چیز سنگین و گرانبها بجاي می گذارم، اول کتاب خدا است که در آن هدایت و نور است و دوم ، اهل بیتم، شما را بخدا اهل بیتم را از یاد نبرید، شما را بخدا اهل بیتم را فراموش نکنید» (صحیح مسلم-باب فضائل علی-ج۵-ص۱۲۲،صحیح ترمذي-ج۵-ص۳۲۸ ،مستدرك) اگر با دقت بنگریم در این حدیث شریفی که در صحاح اهل سنت آمده است، می بینیم تنها شیعیان هستند که پیروي از ثقلین(کتاب خدا و عترت پاك پیامبر) کردند، ولی دیگران تبعیّت از سخن عمر نمودند که گفت: «ما را کتاب خدا بس است» و اي کاش، از کتاب خدا تبعیت می کردند، بی آنکه آن را تأویل هاي باطل و طبق هواهاي نفسانی خود بکنند، و اگر عمر خود از کتاب خدا، معناي«کلاله» را ندانست و آیۀ تیمم را نفهمید و بسیاري دیگر از احکام را درك نکرد، پس چه رسد به آنان که پس از او آمده و بدون اجتهاد، از او تقلید کردند و نظرات و اجتهادات او را در آیات قرآنی پذیرفتند؟ قطعاً پاسخ مرا با این حدیث که خودشان روایتش کرده اند، می دهند و آن اینکه: «در میان شما کتاب و سنّتم را باقی گذاشتم» ( ۱-حاکم-ج۳-ص۱۴۸ ،مسند امام احمد بن حنبل-ج۳-ص۱۷/ ۲-مسلم در صحیحش و نسائی و ترمذي و ابن ماجه و ابو داود در سننشان، این حدیث را نقل کرده اند.) و این حدیث -اگر صحیح باشد- در معنی صحیح است زیرا معناي عترت در حدیث ثقلین که قبلاـ ذکرش گذشت، همان رجوع به اهل بیت است تا: اولاً - سنت پیامبر را به مردم ابلاغ کنند و روایتهائی درست و صحیح از آن حضرت نقل نمایند چرا که اهل بیت، منزّه از دروغ اند و خداوند با آیۀ تطهیر، آنها را معصوم دانسته. ثانیاً- براي اینکه معانی آیات و مقاصد الهی را تفسیر نمایند، زیرا کتاب خدا به تنهائی کافی نیست. و چه بسیارند گروه هائی که با کتاب خدا استدلال می کنند و خود در گمراهی اند. از پیامبر اکرم «ص» نقل شده که فرمود: «اي بسا قاري قرآن که قرآن او را لعن می کند» کتاب خدا ساکت است و آیات را می شود بر وجوه زیادي حمل کرد و قرآن داراي محکمات و متشابهات است و براي فهم و درکش، باید به راسخین در علم رجوع کرد همان طور که در عبارت قرآن آمده، و به اهل بیت باید رجوع کرد همانطور که در تفسیر نبوي آمده است. بنابراین، شیعه همه چیز را به ائمۀ معصومین ارجاع می دهند و تنها در مواردي که نصّی وجود نداشته باشد، اجتهاد می کنند، ولی ما همه چیز را به اصحاب ارجاع می دهیم،چه در مورد تفسیر قرآن و یا تفسیر سنت پیامبر و احادیث وارده، و این در حالی است که احوال و اوضاع اصحاب و کارها و رفتارها و استنباط ها و بدعتها و اجتهادهایشان را در مقابل نص که متجاوز از صدها مورد است، دانستیم بنابراین، بعد از آنچه از آنها سر زده است، نمی توان به آنان تکیه کرد و احکام را از آنان اخذ نمود. و اگر از علمایمان بپرسیم:کدام سنت را پیروي می کنید؟ قطعاً پاسخ می دهند: سنت پیامبر «ص» ! ولی واقعیت تاریخ، آن را رد می کند زیرا روایت کرده اند که پیامبر خود فرموده است: «بر شما باد به سنت من و سنت خلفاي راشدین بعد از من، پس عاقلانه از آن پیروي کنید» ! و در این صورت،سنتی که مورد پیروي آنها قرار می گیرد غالباً سنت راشدین است و حتی سنت پیامبر را از راه همین افراد بدست آورده اند، و این در جائی است که ما در صحاحمان نقل کرده ایم که پیامبر، اصحاب را از نوشتن سنّتش منع نمود تا با قرآن، آمیخته نگردد! و چنین کردند ابوبکر و عمر در دوران خلافتشان، پس دیگر جائی براي این قول پیامبر باقی نمی ماند که فرمود: «ترکت فیکم سنّتی» (من سنت خود را در میان شما باقی گذاردم.) و آنچه از نمونه ها در این بحث ذکر"کردم-و آنچه ذکر نکرده ام چندین برابر است-کافی است که این حدیث را رد کند، زیرا سنت ابوبکر و عمر و عثمان، مناقض و مخالف سنت رسول خدا «ص» است و آنرا باطل می کند، همان طور که روشن و واضح است.... ادامه دارد.... @mesbah_313_ir
السلام علیک یا بقیه الله (عج)❤ 🤲 @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در انتشار تصاویر شهدا شریک شوید! شاید دل مادر شهیدی شاد و راضی بشه!🌹... 🌹«بهشت زیر پای مادران است» تبریک ویژه روز مادر به مادران شهدا🌹 @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍✍✍ باسمه تعالی دکتر رضا زمانی از منشور حسینی تا منشور مهدوی دکترین فاطمیت (۲): جامعه فاطمی، مدل خانواده مهدوی، سبک زندگی تراز. بررسی و مقایسه مختصر مبانی جامعه مدنی به عنوان گزاره ای از جامعه غربی با جامعه فاطمی به عنوان گزاره ای از جامعه مهدوی در نقش و کارکرد زنان، می تواند ابعاد جامعه فاطمی را آشکار تر کند!🤔 اجتماع مرد و زن امروزی دچار عذاب و مریضی است.! امروزه در غرب خانواده پاشیده و انسان ها در سود انگاری جایی برای ایثار نمی بینند و از انسانیت خود فاصله می گیرند به نحوی که این اجتماع شکل جهنمی گرفته است.!....😳 اما برای دوری از این آتش چه باید کرد؟!؛🧐 جواب ؛ تاسی به زهرا مرضیه! 😊 امام هشتم امام رضا🌹علیه السلام درباره نام فاطمه می فرماید: فاطمه به معنای بریده از آتش است و ایشان و شیعیان ایشان از آتش جهنم مبرا هستند! کتاب خدا و عترت رسول الله سبب نجات هستند!😊 تبیین جهنم دنیایی زمینه تبیین جامعه فاطمی را به عنوان گزاره ای از جامعه مهدوی روشن می کند!☺️ ❌ و اما پایه های آتش در جامعه مدنی غربی و غیر فاطمی کدامند؟👇👇👇 ۱. اصالت انسان پرستی در مقابل خداپرستی؛ در جامعه مدنی زن اسیر تعینات دنیایی است و پشت به خدا کرده است!. زن غربی عاطفه غریزی را کنار نهاده، اسیر تعینات و مادیات صرف است!😳 اما در جامعه فاطمی، زن رو به خدا دارد و معیارهای محاسباتی لزوماً مادی نیستند! ☺️ ۲. اصالت فرد گرایی یا «تفرد» در مقابل روح جمع گرایی ؛ در جامعه مدنی، جدایی و تمایز از همه با هدف قربانی کردن همه برای خود اتفاق می‌افتد!.... در واقع خودکشی برادر تنهایی است. انسان فردگرا از خانواده خود سهم می خواهد.! در مبانی فردگرایی دانشمندان بزرگ غربی مثل دورکیم، روسو، هابز و.....انسان تنهاست!.در غرب روح واحد جمعی موضوعیت ندارد! 😳 اما در جامعه فاطمی، انسان خدامحور به روح جمعی قائل است.☺️ ۳. اصالت سودانگاری در مقابل ارزش انگاری ؛ در جامعه مدنی غربی کنش ها و کوشش ها، سودمحور است! 😳 اما درجامعه مهدوی اصالت با ارزش‌هاست که ممکن است جان را در مسیر آرمان خود بدهد!.☺️ ۴. اصالت واقعیت و تعینات در مقابل ایدئالیسم. در جامعه مدنی عمل و نتیجه مهم است و واقع گراست، بلکه اصالت با لذت های ظاهری، مادی و عینی است.😳 اما در جامعه فاطمی، اصالت با جامعه آرمانی مهدوی است.☺️ ۵. اصالت لذت جویی عینی در مقابل کشش های روحی و معنوی؛ در جامعه مدنی زن مدرن می گوید من را می بینند پس هستم!.در جامعه مدنی لذت عینی اصالت دارد.! 😳 اما در جامعه مهدوی اصالت با کششهای روحی و معنوی است.☺️ ادامه دارد!.... @mesbah_313_ir
...بزرگترین هنر در دنیا تربیت چنین فرزندانی است!... @mesbah_313_ir
در روز چهارشنبه اول مهر ۱۲۸۱هجری شمسی مطابق با ۲۰جمادی الثانی ۱۳۲۰ ه. ق. یعنی سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، از سلاله پاک آن بانوی اطهر در شهرستان خمین مولودی پای به عرصه هستی نهاد که او را روح الله  نام نهادند که بعدها به امام خمینی (س) مشهور شد و با قیام الهی خویش سرنوشت ایران و جهان را دگرگون ساخت و از این پس نام ایشان در دفتر عدالت خواهان و ظلم ستیزان و مروجان اسلام ناب محمدی با درخشندگی بر دوام خواهد بود. @mesbah_313_ir
✍✍✍ باسمه تعالی دکتر رضا زمانی از منشور حسینی تا منشور مهدوی دکترین فاطمیت (۲) جامعه فاطمی، مدل خانواده مهدوی، سبک زندگی تراز . (بخش دوم) ۶. اصالت رفاه و برخورداری در مقابل اصالت مادری و همسری ؛ در جامعه مدنی، اقتصاد، فرهنگ و سیاست ، فرهنگ برخورداری مادی صرف است.تربیت بچه و زحمت نگهداری آن مقبول نیست!. برای کمبود موالید به سراغ باربی می روند.! 😳 امروزه «باربی نمودن دختران جهان» در دستور کار است! ....و ما شاهد سو تغذیه جهانی در دختران هستیم چون نمی توانند همچون باربی شوند!..... «سیندرلا»، «دیو و دلبر»، «سفید برفی» و....همگی در راستای باربی سازی است.....و هزینه های سرسام آور بهداشت و درمان تا باربیزاسیون پیاده شود.! این پروژه در ادامه برای تشویق بارداری، باربی باردار را ساخت!.... و یا در آلمان مکانیسمی برای رد فرزند است! کسانی که فرزند خود را نمی خواهند طی فرایندی به پلیس تحویل می دهند!....😳 اما در جامعه مهدوی «مادری» غلیان دارد. و همسری اصالت و موضوعیت دارد!😊 ۷. اصالت عقل خود بنیاد در مقابل اصالت پیوندهای روحی و مقدس ؛ در جامعه مدنی، عاطفه موضوعیت ندارد. آنها انتخاب می کنند که چه کنند. مثلاً زن وقتی بین دو نیاز از غیر همسر در مقابل یک نیاز از همسر قرار می گیرد، به سمت فساد می رود. محل نزاع، دو دو تای عقلانی است!. 😳 اما در جامعه فاطمی ، اصالت با پیوندهای روحی و قدسی است و اسیر تعینات مادی نیست...در جامعه مهدوی مبتنی بر گزاره فاطمی قاعده همسری را بر می تابند و ارتباط معنوی است نه صرفاً ریاضی!...لذت های ابدی موضوعیت دارد.😊 ۸. اصالت نسبی گرایی در مقابل مطلق گرایی. در جامعه مدنی مصلحت و نسبی گرایی اصل است اما مصلحت سنجی نسبی گرایانه در اسلام موضوعیت ندارد. 😳 اما در جامعه فاطمی اسلام، مشی مطلق گرایی دارد. زندگی فاطمه زهرا مصلحت گرا نیست و به عنوان یک همسر مصلحت سنجی نمی کند.😊 ۹. اصالت تقدس زدایی در مقابل اهمیت مقدسات. در جامعه مدرن آنچه تقدس دارد از بین می رود و هیچ امر مقدسی بر تافته نمی شود. آنها هیچ موضوعی را در هاله ای از‌ تقدیس نمی پیچند. تا بتواند نقد شود!....اما وقتی گزینه مقدسی نباشد مناسبات اجتماعی چه می شود؟!...😳 اما در جامعه مهدوی مقدسات مهم هستند و به آن پایبندند.😊 ۱۰. اصالت طبیعت انگاری در مقابل اعتقاد به ماورا طبیعت. در جامعه مدنی، اعتقادی به ماورا نیست! جامعه مهدوی مبتنی بر گزاره جامعه فاطمی اصالت با «یومنون بالغیب» است.بدون عالم غیب، انسان دچار تنهایی و وحشت است. انسان غیب گرا احساس تنهایی ندارد و در آن صورت روانکاوی معنا ندارد.!🤔 ۱۱. اصالت علم گرا در مقابل شهودگرا. در جامعه مدنی هیچ وقت زن فیلسوف بزرگی نداشتیم! زن انسان عاطفی است ولی آن را گرفته اند. زن سر پناه عاطفی مرد است حال آنکه به او القا می شود که این کشش های تو توهمات است! 😳 ۱۲. اصالت لذت محوری در مقابل عفت محوری؛ در جامعه مدنی و مدرن ، بشر امروز درگیر هری پاتر و جادو می شود چون او را دور از ماورا کرده اند. اما در جامعه فاطمی، وقتی خدا ناظر باشد، حیا و حجاب موضوعیت پیدا می کند. در حالی که جهان از آن تهی شده است!.😊 ۱۳. اصالت قدرت محوری در مقابل حقیقت محوری؛ در جامعه مدنی قدرت بر مدار و اساس زیبایی و جسم فروشی است. و اگر زیبایی نباشد به سراغ، علم ، ثروت و اسلحه می روند و خود را در مرتبه بالاتری از قدرت می خواهند! در جامعه مدنی وزن زن در قدرت تصرف مرد است.!😳 اما در جامعه فاطمی به عنوان گزاره ای از جامعه مهدوی، انسان حقیقت محور و ناموس مند است! در جامعه مهدوی وزن انسان دین مند چقدر است؟ او دغدغه حقیقت دارد این سنگینی ریشه در عالم خلقت دارد.😊 ...مسیر تحقق این پایه ها در جامعه مدنی جنبش است که با آن شأن تساوی بسازند و عاطفه زن را نابود کنند! اما نهضت آزادی زنان این است که عَلَم فاطمی را برای رهایی از اسارت نگاه غربی و آتش نفس در دست گیرند!....😊 ....امروزه وجود خانواده بخصوص تراز خانواده آل کسا ضرورت نجات جامعه اسلامی و زمینه ساز ظهور مهدوی برای تشکیل جامعه مهدوی است! 🌹اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و سر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک!🌹 @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗 گزارش هفتگی مصباح؛ مهمترین رویدادهای هفته: 📡 ۱)تجمع اعتراضی 🔹️حوزویان و مردم تهران در محکومیت اقدام شنیع و مذبوحانه نشریه صهیونیستی فرانسوی در توهین به مقام شامخ مرجعیت و ولایت، ۱۸ دی ماه ، مقابل سفارت فرانسه در تهران تجمع نمودند. 📡 ۲)گزیده ای از فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از مردم قم به مناسبت قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶: 🔹️در قضیه اغتشاشات می‌خواستند نقاط قوت ما را از بین ببرند. 🔹️کشور نیازمند کارهای بزرگ و تحولی است، انجام این کارها امکان پذیر است. 🔹️جهاد تبیین را جدی بگیرید.بارها گفتم،بازهم می گویم، در راس نقشه های دشمن تبلیغ است و علاج آن تبیین حقیقت است. 📡 ۳)بن‌سلمان به انصارالله: یمن مالِ شما، تضمین امنیتی می‌خواهیم؛ 🔹️️روزنامه لبنانی در گزارشی نوشت: «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به جنبش انصارالله یمن پیامی با این محتوا که «یمن برای شما باشد، ریاض تنها خواهان تضمین‌های امنیتی است»، ارسال کرده است. ️در این گزارش آمده است: براساس اطلاعات واصله از صنعاء، ریاض در مذاکرات اخیر که با میانجی‌گری عمان برگزار می‌شود، نرمش زیادی از خود نشان داده است. این پیام پس از آن از سوی ریاض به انصارالله داده شده که رهبران این جنبش در جریان مذاکرات اخیر هشدار داده‌اند در صورتی که پرونده‌های معلق مانده در یمن به همین وضعیت باقی بمانند، در آینده نزدیک بار دیگر به میادین جنگی بازخواهند گشت. 📡 ۴)گفتگوی رئیسی و پوتین 🔹رئیس‌جمهور روسیه و رئیس‌جمهور ایران درباره موضوعات در دستور کار مسکو و تهران با تاکید بر تقویت بیشتر همکاری‌های دوجانبه گفتگو کردند. دو طرف در جریان گفتگو درباره مسائل بین‌المللی از هماهنگی نزدیک ایجاد شده در چارچوب روند آستانه که نقشی کلیدی در حل و فصل سوریه ایفا می‌کند، ارزیابی مثبتی داشتند. روسای جمهور دو کشور حمایت خود را از اجرای مستمر پروژه‎های سودمند متقابل در بخش‌های انرژی، حمل‌ونقل و لجستیک ابراز کردند. 📡 ۵)علیرضا اکبری به جرم جاسوسی محکوم به اعدام شد! 🔹️مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه: اکبری یکی از مهم ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بوده است.! علیرضا اکبری به جرم افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق انتقال اطلاعات به اعدام محکوم شد. متهم، مدتی قبل در پی جاسوسی علیه کشور دستگیر شد. بر همین اساس و پس از تشکیل پرونده قضایی برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار شد و بر اساس مستندات این فرد به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد. دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام خواهی، حکم اعدام اکبری را تایید نمود. (علیرضا_اکبری معاون وزیر دفاع دوره اصلاحات و از افراد نزدیک به علی شمخانی ، دبیر شورای عالی امنیت ملی است! او ماه ها قبل توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد ولی خبر دستگیری این نیروی نظامی_ امنیتی مسکوت مانده بود.) 📡 ۶) حضور ۳۴۵ بانوی دانشمند ایرانی در بین پژوهشگران پُر استناد برتر دنیا   🔹️دکتر فاضل‌زاده رئیس ISC گفت: باعث افتخار است که در میان دانشمندان پُر استناد جمهوری اسلامی ایران، بانوان پژوهشگر نیز حضور دارند و سهم خود را در مرجعیت علمی ایران ایفا نمودند. 📡 ۷)بازگشت ۳۲۰۰ میلیارد تومان به خزانه بیت‌المال 🔹️سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: با پیگیری‌های انجام شده، پس از حذف ارز ترجیحی ۳۲۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال بازگشته است. با پیگیری‌های انجام شده تاکنون از محل اخذ مابه التفاوت از اعضای زنجیره پس از حذف ارز ترجیحی ۳۲۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال بازگشته است. @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
...آنگاه هدایت شدم 👇 (قسمت ۸۴) @mesbah_313_ir
بسم الله الرحمن الرحیم نزاع فاطمه زهرا با ابوبکر: اولین حادثه اي که فوراً پس از وفات رسول خدا «ص» رخ داد و اهل سنت و تاریخ نگاران، آن را برشتۀ تحریر درآوردند، نزاع فاطمۀ زهرا با ابوبکر بود که ابوبکر با حدیث «ما پیامبران، میراثی از خود بجاي نمی گذاریم و آنچه از ما باقی می ماند،صدقه است» بر او احتجاج کرد. و فاطمه زهرا با استناد به کتاب الهی این حدیث را تکذیب و باطل نمود، و پس از اثبات آن، بر ابوبکر احتجاج کرد که ممکن نیست پدرش رسول خدا «ص» ، کتاب خدا را نقض و مخالفت کند، همان کتابی که برخودش نازل شده و در آن می فرماید: " خداوند به شما سفارش می کند درباره فرزندانتان، پس براي هر پسري مانند بهره ی دو دختر است." (۱.مانند طبري و ابن هشام همان طور روایت مرسله را نقل کرده اند مانند مالک/ ۲. سوره نساء-آیه ۱۱) و این عمومیت و کلیت دارد و شامل پیامبران و غیر پیامبران می شود و همچنین احتجاج کرد بر او با سخن خداوند که می فرماید: "و سلیمان وارث داود شد." (سوره نمل-آیه ۱۶) و هر دوي اینها پیامبر بوده اند. و فرمود: "خداوندا به من فرزندي عطا فرما که از من و از خاندان یعقوب، ارث ببرد و او را-اي پروردگار من-پسندیده ساز." (سوره مریم-آیه ۵و۶) مخالفت ابوبکر با عمر: و اما دومین حادثه اي که براي ابوبکر در آغازین روزهاي خلافتش رخ داد و تاریخ نویسان اهل سنت آن را به ثبت رساندند، آن بود که ابوبکر با نزدیکترین افراد به خویش، یعنی عمر بن خطاب مخالفت کرد. خلاصۀ ماجرا این است که ابوبکر بنا داشت با افرادي که از زکات دادن امتناع کرده بودند بجنگد و آنها را به قتل برساند ولی عمر با او مخالفت کرده گفت: با آنان نجنگ زیرا شنیدم پیامبر «ص» را که می فرمود: «مأموریت پیدا کردم با مردم کارزار کنم تا اینکه بگویند: «لااله الاالله، محمد رسول الله» پس هر که این را گفت، مالش و جانش از نظر من در امان خواهد بود و حسابش با خدا است» . متن این روایت را مسلم در صحیحش آورده است که در آن آمده: «روز خیبر، حضرت رسول«ص» پرچمی را به علی داد، علی گفت: اي پیامبر! بر چه چیزي با آنها کارزار کنم؟حضرت فرمود: «با آنان بجنگ تا وقتی که شهادت به وحدانیّت خدا و رسالت محمد بدهند، پس اگر چنین شهادتی دادند، اموال و جانشان در امانت و خواهد بود، مگر آنچه به حق گرفته شود، و حساب و عقابشان با خداوند است» . (صحیح مسلم-ج۸-ص۵۱کتاب «ایمان») ولی ابوبکر با این حدیث قانع نشد و گفت: «به خدا قسم با آنان که بین نماز و روزه، فرق می گذارند، می جنگم زیرا زکات، حقی است که از اموال باید گرفته شود» . و یا اینکه گفت: «به خدا قسم اگر زکاتی که به پیامبر می پرداختند، از من باز دارند، بر آن باز داشتن، با آنان به شدّت می جنگم» و عمر پس از آن قانع شد و گفت: «همین که دیدم ابوبکر بر آن امر، مصمّم است،خوشوقت شدم» . من نمی دانم چگونه گروهی در مخالفت با سنت پیامبرشان، خوشوقت می شوند؟ و این تأویلشان فقط براي این بود که بهانه اي در جنگ و کارزار با مسلمانان داشته باشند، همان مسلمانانی که خداوند، قتلشان را در قرآن خود، روا ندانسته و حرام کرده است. می فرماید: " ای مومنان هنگامی که براي جهاد در راه خدا می روید،خوب تحقیق کنید و به آن کس که اظهار اسلام کرده و تسلیم شما می باشد، نگوئید که تو مؤمن نیستی(تا از این راه، مال و جانش را بر خود حلال کنید) و از متاع زندگی دنیا بهره ای ناچیز ببرید. و بدانید که غنیمت هاي بزرگ نزد خدا است شما هم در گذشته، اسلامتان چیزي جز تسلیم نبود ولی خداوند بر شما منت نهاد، پس باید خوب تحقیق کنید و بدانید که خداوند بر تمام کارها و اعمالتان، آگاه است." (سوره نساء-آیه ۹۴) از آن گذشته آنهائی که حاضر نشدند، زکات خود را به ابوبکر بدهند، هرگز وجوب زکات را منکر نشده بودند ولی مقداري تأخیر در پرداختن زکات کردند تا قضیه خلافت براي آنها روشن گردد..... ادامه دارد.... @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا حجه الله فی ارضه ❤ السلام‌اےهمه‌ے عشق‌ومسلمانےمن... 🤲🤲🤲 @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎بسم الله الرحمن الرحیم 💠 إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا 💠 خداوند فقط می‌خواهد پلیدی و گناه را از شما اهل بیت دور کند و کاملاً شما را پاک سازد. (احزاب/۳۳) @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا