📣 چه خبر از منافقین
...قبلا از همکاری منافقین با داعش اخباری مخابره شده بود، اما کسی به این فکر نمی کرد که این گروهک جنایتکار در ترور شهید بزرگ حزب الله لبنان
#حاج_مصطفی_بدرالدین نقش اصلی را داشته باشد!...
طبق اطلاعات موجود، منافقین به سفارش موساد ترور شهید بدرالدین را طراحی و روی میز داعش گذاشتند!...
لعنت خدا به گروهک جنایتکار داعش.
✅ مصباح : عاقبت منافقین سراشیبی سقوط همراه با بی آبرویی است. بزرگترین صفت منافقین ، خیانت است و خیانت کاران همواره عاقبت شوم دارند.!
@mesbah_313_ir
📣 چه خبر از پرونده امام موسی صدر
🔘گرهگشایی از پرونده امام موسی صدر
دادستان کل لیبی، از مقامات قضایی لبنان خواست تا هانیبال قذافی، پسر معمر قذافی، رهبر مخلوع لیبی را آزاد کنند، به ویژه که وضعیت وی نیاز به مراقبتهای پزشکی ویژه دارد.
دادستان کل لیبی با پیشنهاد همکاری مشترک در پرونده ناپدید شدن امام موسی صدر، درخواست کمک حقوقی دادستان عمومی لیبی را مطرح کرد که شامل ارزیابی مقامات قضایی لبنان درباره تدابیری است که به روشن شدن واقعیت ناپدید شدن امام موسی صدر و دو همراهش کمک میکند.
دادستان کل این کشور در این درخواست توضیح داد: «با توجه به چالش ناشی از تحقیقات ناپدید شدن امام موسی صدر و دو تن از یارانش ما متوجه هستیم که میتوان با انجام همکاریهای قضایی منصفانه و چارچوبدار بین دادسراهای دو کشور بر این چالش فائق آمد.»
✅ مصباح : ورود ایران به ماجرای لیبی در پی تحولات بین المللی محتمل است! در اینصورت می توان توقع داشت که وضعیت پرونده امام موسی صدر بعد از دهه ها به سرانجام می رسد!
@mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘پول زور😳
....تو سریال #برره، شخصیتی بود به اسم «کیوون»...پسر خان ده بالا برره که از رعیت، پول زور می گرفت!!...کیا یادشونه؟!😍😃
....حالا حکایت «پول زور» رو تو کشورهای اروپایی پر مدعی می بینیم!!🤫....
از غربی که می بینیم تا غربی که به ما گفتن ، فاصله خیلی زیاده!!.....
#غرب_واقعی
@mesbah_313_ir
در کوچه پس کوچههای جوانیام، نجوای دعای توست که میجوشد.
و میل رویش را در تمام وجودم ایجاد میکند.
برای سبز شدن و جوانه زدن، لابه لای صحیفهات آشیانه میکنم.
🏴شهادت بزرگ مرد مناجات، سید سجده کننده آل طه، امام عابدان و عارفان،بر همه جوانان جوینده راه سبز وصال تسلیت باد!
#مصباح
@mesbah_313_ir
امام سجاد علیه السلام؛
مِنْ اَخْـلاقِ الْمُؤمِـنِ، الاْنِفاقُ عَلى قَدْرِ الاْقِتـارِ وَالتَوَسُّعُ عَلى قَدِرْ التَوَّسُعَ وَ اِنـْصــافُ النـاسِ وَابْتِداؤُهُ بالسّلام عَلَيْهِمْ.
✅ از جمله اخلاق مؤمن؛
✔️ به قدر تنگدستى و توسعه خرج مى کند.
✔️ «بر اهل و عيال» توسعه مى دهد،
✔️با مردم به انصاف رفتار مى كند،
✔️ در سلام كردن پيشى مى گيرد.
[اصول كافى، ج ۳، ص ۳۳۸.]
#در_محضر_آل_طاها
@mesbah_313_ir
باسمه تعالی
دکتر رضا زمانی
ویژه انتخابات مجلس (شماره ۱۰)
#با_نویسندگان، #با_کارشناسان
🔘محاکمه مسوولان متخلف و مردمی کردن امور، به مثابه تقویت مقبولیت و قدرت نظام
#حمید_رسایی، نماینده سابق مجلس و فعال رسانه ای، معتقد است؛ از دلایل مشارکت کم مردم در انتخاباتها،عدم محاکمه مسئولانی است که فساد دارند یا ترک فعل کردند!.. اگر مردم رسیدگی به فساد مسئولان را ببینند پای صندوق رای میآیند.!
او در این راستا با انتقاد صریح از آقای محسنی اژهای! می پرسد؛ چرا مطابق اصل ۱۴۲ قانون اساسی، اموال حسن روحانی و وزرای متخلفش را رسیدگی نکردید؟!..
✔️«قاطعیت» در برخورد با متخلفین، بخصوص مسوولین متخلف و «مردمی بودن» حاکمیت، دو شأن حکمرانی نوین اسلامی است که قطعا 👈سرمایه اجتماعی می آفرینند، 👈توطئه ها را خنثی می کنند و 👈مقبولیت نظام را افزایش می دهند!
♻️ این دو شانیت، در نص صریح روایات و متون اسلام اهل بیتی علیهم السلام موجود است.
✔️انقلاب اسلامی مطابق فحوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، باید به سمت «پیشرفت» و «عدالت» حرکت اساسی و محوری داشته باشد.
ذات انقلاب اسلامی هم برگرفته از قرائت اسلام اهل بیتی است و باید وجوه قاطعیت و مردمی بودن آن تقویت گردد.
✅ در واقع یکی از عوامل ضعف و نقصان در زمینه پیشرفت و عدالت، عدم تعامل و تعادل در حوزه سیاست ورزی اسلامی است، جایی که سیاست ورزی اسلامی تحت تاثیر نگاه سکولاری و لیبرالی به دین اسلام قرار داشته و دارد!...
♻️ واقعیت این است که بیشتر عمر انقلاب اسلامی، با قرائت لیبرالی_سکولاری از دین سپری شده است! دراین نگاه، حضور کمرنگ مردم در انتخابات، به تاسی از نظام های لیبرال دموکراسی غربی، ریشه های دموکراتیک دارد!....
عمری است که رسانه های اصلاحات چی، همراه و همنوا با رسانه های غربی، توده های مردم را اغوا می کنند و با آدرس های غلط، معایب و نقائص سیاست ورزی خود را متوجه حاکمیت و نظام سیاسی ولایی میکنند!
✅ آنچه باعث شده مردم و نقش آنها از الگوی حکمرانی اسلامی حذف یا کمرنگ شود، نوع سیاست ورزی لیبرالی در جمهوری اسلامی است!
🔼 کارویژه جریان انقلابی در ساخت حکمرانی نوین اسلامی، در حوزه مردمی،
⬅️ بازگرداندن مردم به میدان تصمیم و عمل است. مردم باید در بطن و متن کنشکری های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی قرار گیرند!
🔼 کار ویژه جریان انقلابی در ساخت حکمرانی نوین اسلامی، در حوزه مدیریتی؛
⬅️ ۱) قاطعیت در برخورد با متخلفین، هر چند مسوول عالی رتبه باشند!
⬅️ ۲) شفافیت در عملکرد، حتی در سطح مقامات عالی و مسائل مهم!
⬅️ ۳) جدیت در اجرای قانون، حتی قوانین غیر مهم و ضعیف!
✅ در نظام اسلامی، #مردم_سالاری_دینی موضوعیت دارد نه دموکراسی غربی!
🔼 مهمترین مولفه های مردم سالاری دینی؛
⬅️ ۱) مردم داری،
⬅️ ۲) مردم محوری،
⬅️ ۳) دینداری،
⬅️ ۴)دین محوری،
⬅️ ۵) عدالت محوری.
✅ برای تحقق✔️مردم داری✔️دینداری ✔️عدالت محوری، 👈مبارزه با فساد 👈مبارزه با تبعیض👈مبارزه با ظلم، ضروریست!
#حکمرانی_نوین_اسلامی
#مردم_سالاری_دینی
@mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘ما ترکناک یابن الحسین❤️
✋لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است!
@mesbah_313_ir
باسمه تعالی
حماسه حسینی(قسمت ۲۴)
.... این دیگر در اختیار خود پیغمبر است که به حکم اختیارات زیادی که رهبر دارد، این کار را انجام میدهد و البته نباید از کادر قانون خارج شود. این امر مثل تاکتیکها و استراتژیهایی است که فرماندهان لشکرها به کار میبرند که به ابتکار خود آنها بستگی دارد. مثلاً در وقتی که متفقین با دول محور در مصر (اسکندریه، العلمین) میجنگیدند و آیزنهاور فرمانده متفقین بود. البته مقرراتی بود که او نباید از آنها تجاوز میکرد. ولی بسیاری از قضایا به ابتکار او بستگی داشت؛ او باید ابتکار به خرج میداد تا پیروز میشد. دشمن هم عیناً همین حالت را داشت.
حال ببینیم معنی جمله عبدالرحمن بن عوف و همچنین پاسخ علی علیه السلام چیست. عبدالرحمن به علی علیه السلام گفت: تو باید متعهد شوی که قانون کتاب الله و سنت رسول الله باشد ولی روش رهبری همان روش رهبری شیخین باشد. اگر علی علیه السلام روش شیخین را میپذیرفت، در این صورت مثلاً چنانچه عُمر پیش خود خیال میکرد که حق دارد متعه را که پیغمبر تحلیل کرده است تحریم کند. علی علیه السلام باید میگفت من هم میگویم حرام است؛ و یا در مورد بیت المال که عُمر تدریجاً آن را از تقسیم بالسویه زمان پیغمبر خارج کرد و تبعیض روا داشت، باید متعهد میشد که بعد از این به همین ترتیب عمل میکند؛ و باید بدعتهایی را که عمر در زمان خودش به عنوان اینکه من رهبرم و رهبر حق دارد چنین و چنان بکند به وجود آورده بود، میپذیرفت. میخواستند علی علیه السلام را در کادر رهبری ابوبکر و عمر محدود کنند و این برای علی امکان نداشت، چرا که در این صورت او هم باید - العیاض بالله - مثل عثمان برای خودش تیپی درست کند و بعد مطابق دل خودش هر کاری که خواست بکند و هر کس را هم که اعتراضی کرد، کتک بزند، فتقش را پاره کند. علی که میخواهد بر اساس کتاب الله و سنت پیغمبر عمل کند، نمیتواند روش رهبری آن دو را بپذیرد. لذا گفت من روش رهبری آنها را نمیپذیرم، به خاطر این یک کلمه حاضر نشد با عبدالرحمن بن عوف بیعت کند.
پس معلوم شد که مسئله روش رهبری با مسئله کتاب و سنت متفاوت است. کتاب و سنت یعنی خود قانون. روش رهبری به متن قانون مربوط نیست؛ به کیفیت رهبری مردم، به اختیاراتی که یک رهبر دارد و به تصمیماتی که رهبر اتخاذ میکند مربوط میشود.
حال معنی آن جمله امام حسین علیه السلام که در وصیتنامه خود به محمد بن حنفیه مینویسد: "اُرِيدُ أن آمُرَ بِالْمَعرُوفِ و أنهي عَنِ الْمُنكَرِ و أسِيرُ بِسيرَةِ جَدّي وَ أبي " روشن میشود.
در آن زمان در دنیای اسلام، گذشته از امر به معروف و نهی از منکر، مسئله دیگری وجود داشت و آن اینکه: اکنون سال ۶۰ هجری است. از سال یازدهم هجری تاکنون حدود ۵۰ سال است که پیامبر از میان مردم رفته است. در چهار سال و چند ماه از این ۵۰ سال یعنی از سال ۳۶ تا ۴۱، علی بن ابیطالب رهبری کرده است که در آن مدت رهبری به روش پیغمبر بازگشت کرده است. تازه آن هم به این صورت بوده است که چون ابوبکر و عمر و عثمان سنتهایی را به وجود آورده بودند. علی علیه السلام در بسیاری از موارد اصلاً قدرت پیدا نکرد که روش پیغمبر را اجرا کند. وقتی در مقام اجرا برآمد، خود مردم علیه او اقدام کردند. گفت: فلان نمازی که شما به این شکل میخوانید (نمازهای شبهای ماه رمضان که به جماعت میخواندند) بدعت است، نخوانید. گفتند: سی سال از زمان عمر رایج است. وا عمرا! وا عمرا! جای عمر خالی. عمر کجاست که سنتش دارد از بین میرود. خواست شریح قاضی را برکنار کند، گفتند: تو میخواهی کسی را که از ۲۰ سال پیش، از زمان عمر، قاضی محترم کوفه بوده است برکنار کنی؟! بنابراین ۵۰ سال بر امت اسلام گذشته است که علاوه بر مسئله کتاب الله و سنت رسول الله، روش رهبری تغییر کرده و عوض شده است....
ادامه دارد...
#کتاب_بخوانیم 📚
@mesbah_313_ir