eitaa logo
مصباح
252 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
5.8هزار ویدیو
69 فایل
#مصباح، کانال سیاسی_اسلامی، با رویکرد انقلابی. تولید و تحلیل محتوا، جریان شناسی سیاسی، تحولات محور مقاومت، ترویج سبک زندگی اسلامی_ایرانی و... بانک جامع مقالات > وبلاگ سروش فرهنگ👇 http://soroushfarhang.blogfa.com ارتباط با مدیر مصباح @Reza177
مشاهده در ایتا
دانلود
✍✍✍ باسمه تعالی دکتر رضا زمانی ویژه انتخابات‌ مجلس تحلیل روز مصباح( شماره ۱۱) 🔘استراتژی کلی اصلاح طلبان تکراری است! عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و کاندیدای تأیید صلاحیت‌ شده انتخابات مجلس می گوید: "با شخصیت‌های همفکر خودمان که تأیید‌ صلاحیت شدند برای تهیه لیست انتخاباتی در حال گفت وگو هستیم." منتظر هستیم تا شورای نگهبان با دید بازتری به اعتراض‌ها رسیدگی کند تا برخی دوستان رد صلاحیت شده تأیید شوند و بتوانیم لیست کاملی را برای تهران معرفی کنیم. برخی دوستان ما در تهران ثبت‌نام کردند اما قصد تغییر حوزه انتخابیه به شهرستان را دارند و نمی‌توان فعلاً آمار دقیقی از تأیید صلاحیت‌ شدگان اعلام کرد.» 💥...استراتژی کلی اصلاح طلبان تکراری است؛! دوره ای که بر سر قدرت نیستند، با روش دو قدم به جلو، یک قدم به عقب بر امواج سوار می شوند!... مهمترین موضوع این روزهای ایران، مشکلات اقتصادی و تنگی سفره های معیشتی مردم است. معضلی که عاملین اصلی آن اصلاح طلبان لیبرالی و همفکران آنها هستند! اما این جریان از حافظه کوتاه مدت مردم استفاده می کند!. آنها با کمک قدرت رسانه های زنجیره ای خود، به خوبی توانسته اند به مردم القاء کنند که عامل ناکارآمدی و اوضاع بد معیشتی، دولت جاری است! و این طرح آدرس های غلط تازگی ندارد زیرا همواره کارساز عمل کرده است! 📣لیبرالها که تحت قالب اصلاح طلب، فعالیت های انتخاباتی خود را گسترش می دهند، «کشویی» برخورد می کنند؛! همواره پشت مردم پنهان می شوند و‌ علیه نظام موضع می گیرند و از طرفی دیگر، در بزنگاه انتخابات، رویکرد مصلحت جویانه حزبی می گیرند و بیشتر برای نظام هزینه سازی می کنند!... ♨️ «فشار از پائین و چانه زنی از بالا» استراتژی همیشگی و تکراری این جریان قدرت طلب جاه طلب است که با تاکتیک یک قدم به جلو، دو قدم به عقب آن را اجرایی می کند! 🔥حضور مشارکتی اصلاحاتیون در انتخابات مجلس تاکتیکی است! آنها حضور خود در این میدان را حضور در یک بازی دوسر برد می دانند! راهبرد این جریان کسب قدرت برای تغییرات اساسی در راستای پروژه نرمالیزاسیون است! ✳️ استراتژی اصلاح طلبان تکراری است! چون هنوز کارسازست!... @mesbah_313_ir
16.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 سوال روز خدمات اصلاحی امیرکبیر در دوران صدارت چه بود؟! @mesbah_313_ir
🔘بحرین و سعودی شریک جرم آمریکایی ها 🔹با توجه به مستندات موجود در وبسایت رهگیری پروازها، نیروی هوایی متجاوز آمریکا برای انجام عملیات امشب علیه انصارالله یمن از پایگاهی در بحرین و حریم هوایی سعودی استفاده کرده است! 🟢مصباح ؛ قلباً عربستان سعودی موفقیت یمنی ها را بر نمی تابد، اما ظاهراً از حمله آمریکایی ها حمایت نمی کند و ابزار نگرانی می کند! ✔️رفیق دزد و شیک قافله اما بحرین آنچنان به آمریکا و انگلیس دل بسته که علناً مواضع ضد مقاومت اتخاذ می کند! البته مقامات بحرینی قدرت تصمیم گیری هم ندارند و مجبورند! @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسمه تعالی                                                               دکتر رضا زمانی  از منشور حسینی تا منشور مهدوی دکترین باقری : نهضت علمی نام امام محمد باقر علیه السلام، با علم و حکمت آمیخته است! «خضر ائمه» امام باقر(ع) هستند! و گزاره کارکردی جامعه باقری در جامعه مهدوی، «علم و معرفت» است! سه حوزه معرفتی انسان :  ۱. حوزه تفکر: که حوزه عمل ذهن و اندیشه است و مامن «قوه ناطقه» است و منشا علم حصولی می شود. ۲. حوزه تعقل: که حوزه عمل قلب است و در سینه می جوشد و مامن «قوه ملهمه» است و منشا علم حضوری می شود. ۳. حوزه تذکر: که حوزه مشترک ذهن و قلب است و مامن «قوه مطمئنه» است. .....حاصل جمع سه گزاره فوق، معرفت انسانی را شکل می دهد... امروزه در غرب، که داعیه دار عقل و علم است، تنها در حوزه تفکر فعال است و عقل خود بنیاد را پرورش داده است و از دو حوزه دیگر محروم و مغفول است! و به قدری حوزه دانش و معرفت را تنزل داده که در حصار تعینات اسیر گشته و حتی فلسفه و منطق هم حمال حواس (مثل فیزیک) شده است! امام محمد باقر(ع) ایمان را به زینت علم مزین کرد و نهضت ایمانی امام سجاد(ع) با نهضت علمی امام باقر(ع) تقویت شد! در دوران امامت امام باقر(ع)، سه جریان عمده فکری وجود داشت؛ 👈۱. «معتزله»، که عقل گرا بودند و شرع را زیر رادیکال عقل می بردند و قشر روشنفکر آن زمان محسوب می شدند! 👈۲. «خوارج» که اشعری مسلک و اخباری گر بودند. این جماعت متحجر و مقدس مآب، ایمان عمیقی نداشتند و خشک اندیش بودند. 👈۳.«مرجئه» که مشی اباحه گری داشتند و در واقع، لیبرالیسم امروزی محسوب می شدند! این جماعت معتقد به ایمان بدون عمل صالح بودند! یعنی هم خدا را می خواستند و هم هوای نفس را!....ایدئولوژی حکومت، مرجئه بود! ....علاوه بر سه جریان فوق، امام باید با تفکر تهاجمی روم مسیحی هم مبارزه می کرد.!جواب به اینها و طرح پرسش های جدید، نیازمند«باقریت» بود!.... قدم اساسی امام، پرورش خواص علمی بود که پایه گذار جنبش نرم افزاری علمی بود، از جمله، پایه گذاری «علم کلام»! ......حرکت امام سه وجهی بود؛ ✔️نیازسنجی وتشخیص شبهات، ✔️پاسخگویی به آنها، ✔️فیلتر گذاری برای آنچه از بیرون وارد دنیای علمی اسلام می شد و اینکه کجا باید مطالب جدید ارائه شود( با توجه به اقتضائات جامعه). امام در هر سه حوزه پاسخ کافی دادند و در تبیین مسأله، ایمان ناب با علم ناب ممزوج شد.فلذا امام برای این مسأله، چهار اقدام اساسی انجام داد؛  ⬅️ ۱. ملغی نمودن گزاره های ناکارآمد! ⬅️ ۲. فعال کردن سنت جایگزینی.! ⬅️ ۳. درک ضرورت پاسخگویی! ⬅️ ۴. درک ضرورت تفکیک آنچه بیگانه می گفت!. .....طبعاً این اقدامات از طرف جریان حاکمیت اجازه فعالیت نداشت. لذا امام با تشکیل «هسته های مقاومت علمی» و «هسته های چریکی علمی» آن را رقم زدند! ❇️ بنابراین جامعه باقری از نظر تولید علم، بارور است.در جامعه مهدوی هم باید باروری علمی را محقق کنیم.! برای باروری علمی، محتاج تشکیل خانواده علمی هستیم!. معلم و متعلم در کنار هم، هسته اولیه خانواده علمی را تشکیل می دهند! ❇️ نظام سرمایه داری غربی که بر تمدن غربی استوار است، سرمایه ایمانی و علمی دینی ندارد! ولی سرمایه علمی تفکر شیعی در تفکر، تعقل و تذکر است و باروری علمی با جمع قوای سه گانه ناطقه، ملهمه و مطمئنه ممکن می شود!. 🔰جامعه مهدوی، جامعه سرمایه داری ایمانی، اخلاقی، اجتماعی و علمی است و ما باید به دنبال تحقق چنین نظامی باشیم! ✳️ برای ایجاد نهضت علمی و جنبش نرم افزاری علمی نباید منتظر حوزه و دانشگاه باشیم!... دانشگاهی که غرق پوزیتیویسم ( اثبات گرایی، آنچه با حس گرایی به دست آید و با حواس اثبات شود)است، اجازه جنبش علمی نمی دهد! متاسفانه از حوزه هم برای نهضت علمی، آبی گرم نمی شود!... ✳️همچون جامعه دوران باقری، و با الهام از ایشان، باید هسته های مقاومت علمی و جنبش های چریکی علمی را تشکیل دهیم تا بتوانیم جنبش نرم افزاری علمی را محقق کنیم! ✅تأسیس نهضت علمی، سبب باروری علمی می شود!....اگر این باروری صورت نپذیرد، جامعه جهل زده می شود و به سمت فروپاشی سیر می کند!.... ✳️رسالت ما تحقق جامعه مهدوی است و گزاره های جامعه باقری برای جامعه مهدوی، باروری علمی در کنار باروری ایمانی است! اللهم صل علی محمد و آل محمد! السلام علیک یا محمد بن علی الباقر! اللهم عجل لولیک الفرج!🤲 @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام‌ خمینی(ره): تربیت فرزند از همه‌ی شغل‌ها بالاتر است. اگر شما بانوان یک فرزند خوب به جامعه تحویل دهید، برای شما بهتر است از همه عالم. تأثیر در تربیت بچه‌ها، بالاتر از پدر، معلم، استاد و جامعه است. زیرا علاقه‌ای که بچه به مادر دارد به هیچ کس ندارد. از این جهت بچه‌هایتان را در دامنتان تربیت اسلامی، تربیت انسانی بکنید. @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسمه تعالی الغارات(قسمت ۶۷) تلاش امام(ع) برای جمع کردن نیرو وقتی نامه مالک بن کعب و خبر حمله نعمان بن بشیر به امیرالمومنین(ع) رسید بر منبر رفت و خطاب به مردم کوفه فرمود: " ای مردم کوفه همین که طلایه های لشکر شام پیدا می‌شود، درِ خانه‌هایتان را می‌بندید و همانطور که سوسمار به خانه‌اش می‌خزد یا کفتار به لانه‌اش پناه می‌برد، در خانه‌هایتان می‌خزید. به خدا قسم خوار و ذلیل کسی است که شما او را یاری کنید! کسی که یاری شما را بخواهد، مانند کسی است که با کمان شکسته می‌جنگد. اُف بر شما که از شما غم بسیار در دل دارم. وای بر شما! نه روزی که شما را آهسته فراخواندم و نه روزی که بلند صدا زدم کسی جواب مرا نداد. و نه کسی در برادری صادق بود. به خدا قسم من به دست شما گرفتار شده‌ام. کر هستید و نمی‌شنوید، لال هستید و سخن نمی‌گویید. کور هستید و نمی‌بینید، الحمدلله رب العالمین. وای بر شما! به یاری برادرتان مالک بن کعب بروید که نعمان بن بشیر با جمعی از مردم شام، که زیاد هم نیستند، به جنگ او آمده است. برخیزید و آماده جنگ شوید، شاید خدا به وسیله شما دست ستمکاران را قطع کند." حضرت این سخنان را فرمود و از منبر پایین آمد. اما کسی آماده جنگیدن با دشمن نشد. امام علی(ع) کسی را نزد سران و بزرگان کوفه فرستاد و به آنها فرمود که آنها کاری کنند و مردم را برای رفتن به جنگ ترغیب نمایند. اما آنها نیز کاری نکردند. تنها کسی که حاضر به یاری آن حضرت شد عَدی بن حاتم بود. او در مجلسی در حضور امیرالمومنین(ع) برخاست و خطاب به بزرگان کوفه گفت: " به خدا قسم این رسوایی قبیح و زشت است! ما با امیرالمومنین(ع) بیعت نکردیم که او را تنها بگذاریم." سپس رو به حضرت گفت: " یا امیرالمومنین! همراه با من هزار نفر از قبیله طَی هستند که از دستور من نافرمانی نمی‌کنند، اگر دستور بدهی با آنها به جنگ خواهم رفت." حضرت به او فرمود: " نمی‌خواهم یک قبیله واحد از قبایل عرب را به جنگ بفرستم. اما به نخیله برو و در آنجا اردو بزن ( تا دیگران هم به تو ملحق شوند)" عدی بن حاتم رفت و در آنجا ماند تا اینکه هزار نفر دیگر هم به او ملحق شدند. علی(ع) برای هر نفر ۷۰۰ درهم حقوق مقرر کرد. آنها به فرماندهی عدی بن حاتم از کناره رود فرات رفتند و به اراضی پایین دست شام حمله‌هایی کرد و برگشتند... ادامه دارد... 📚 @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا