eitaa logo
مصباح
243 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
5.7هزار ویدیو
68 فایل
#مصباح، کانال سیاسی_اسلامی، با رویکرد انقلابی. تولید و تحلیل محتوا، جریان شناسی سیاسی، تحولات محور مقاومت، ترویج سبک زندگی اسلامی_ایرانی و... بانک جامع مقالات > وبلاگ سروش فرهنگ👇 http://soroushfarhang.blogfa.com ارتباط با مدیر مصباح @Reza177
مشاهده در ایتا
دانلود
✍✍✍ باسمه تعالی دکتر رضا زمانی تحلیل روز مصباح (شماره ۳۲) اختلاف در جبهه انقلابی، لازمه بالندگی، ائتلاف در جبهه انقلابی، نهایت بالندگی. از منظر فلسفه سیاسی، جبهه انقلابی در مسیر رشد و تعالی است! هر چند در طی این مسیر، شاهد بی تقوایی،کوتاه نظری، ناهماهنگی و تشتت آرا هستیم و سبب نگرانی دلسوزان انقلاب شده است!. تفکرات جبهه انقلابی، هیچگاه جز این چند ساله اخیر، در راس قدرت اجرایی نبوده (حتی در دولت انقلابی شهید جمهور هم کل بدنه دولت، تفکر انقلابی نداشته!) و حداقل برجستگی نگاه انقلابی در حکمرانی نظام اسلامی تداوم نداشته است!. اختلاف نگاه جبهه انقلابی در انتخابات ریاست‌جمهوری به دو چهره عمده این جبهه، لازمه بالندگی است! اختلاف سلیقه و نگاه، هیچگاه از بین نخواهد رفت و اصولا این پدیده کاملا طبیعی است! حکایت اختلاف دو نامزد از جبهه انقلابی، همچون حکایت جالب امتحان کردن دو رفیق توسط شاه عباس در راه مشهد است؛ ...در راه مشهد شاه عباس تصمیم گرفت دو بزرگ را امتحان کند؛ ابتدا به شیخ بهایی که اسبش جلوتر می رفت، رو کرد و گفت: این میرداماد چقدر بی عرضه است! اسبش دائم عقب میماند!. شیخ بهائی در پاسخ گفت: کوهی از علم و دانش برآن اسب سوار است، حیوان کشش اینهمه عظمت را ندارد! .... ....ساعتی بعد به سمت میر داماد رفت و به او‌ گفت: این شیخ بهائی رعایت نمی‌کند! و دائم جلو می تازد!... میرداماد در پاسخ گفت: اسب او از این که آدم بزرگی چون شیخ بهائی بر پشتش سوار است سر از پا نمی شناسد و می‌خواهد از شوق، بال در آورد!...   جناب میرداماد و شیخ بهایی، قطعا اختلاف دیدگاه داشته اند اما هر دو شخصیت، سیاست همراهی با شاه عباس را دنبال می کرده اند. حال رسم رفاقت را در “غیاب” یکدیگر ،«حفظ آبروی» یکدیگر می دانند. رفاقتی که پشتوانه عقلانیت و بزرگی دارد هیچ‌گاه به اختلافات عمیق و مسأله دار منجر نمی شود! ✳️ اختلاف نظر و سلیقه درون جناحی، لازمه عقلانیت و سیاست ورزیست! الگوی این رقابت، باید احترام به رقیب و رعایت اخلاق و تقوای سیاسی باشد. ✳️ نامزدهای مختلف طیف های همسو باید بر مبنای رفاقت و در اوج احترام متقابل، رقابت کنند و به وقت لزوم وارد ائتلاف شوند. ❇️ وحدت نامزدهای طیف های همسو بر مبنای اصول تعریف شده خواهد بود؛ آن کسی که از اقبال بیشتری برخوردار است و حمایت بزرگان و شخصیت های اثرگذار را با خود همراه دارد، محور اجماع خواهد بود. «گذشت سیاسی» به هنگام لزوم، نهایت بالندگی جبهه انقلابی است و مصداقی از« وحدت در عین کثرت» خواهد بود. ❇️ به زعم نگارنده، رقابت اصلی در جبهه انقلابی میان جلیلی_قالیباف شکل گرفته است.عقلانیت، احترام، سعه صدر، گذشت و اعتقاد به نظر جمع و اجماع باید از دو بزرگوار شروع و در میان طرفدارانشان گسترش یابد. حمایت علما، روحانیون مشهور و شخصیت های برجسته از طرفین باید به وقت اجماع باشد. ♨️هرگونه تخریب رقیب همسو نوعی خودزنی و تضعیف جبهه خودی محسوب می شود. 💥رقیب گفتمانی جبهه انقلابی، به اختلافات غیر سازنده و تخریب نامزدهای همسو توسط خودیها دل خوش کرده است! ⚠️مراقب باشیم! @mesbah_313_ir
رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی _ اندیشکده راهبردی سعداء.pdf
29.41M
🔘معرفی کتاب «رئیس جمهور تراز انقلاب» 📚 پژوهش اندیشکده سعداء ویژه انتخابات ۱۴۰۳ با موضوع: محورهای تبیین شخصیت و دستاوردهای دولت مردمی شهید آیت‌الله رئیسی 📚 @mesbah_313_ir
باسمه تعالی دکتر رضا زمانی 🧩 یک پازل تحلیل 🎯عمرو عاص های زمانه ما !! شهید جمهور رئیسی عزیز، هنگام تبلیغات انتخاباتی و بعد از آن در دوران ریاست جمهوری، بسیار مورد هتاکی و بی احترامی قرار گرفت! او که دکترای فقه و حقوق داشت، بی سواد و شش کلاس سواد لقب گرفت!...سید شهید، با نجابت، متانت و مناعت طبع از حق خود در گذشت تا جامعه بیش از این در مسیر بی اخلاقی سیاسی قرار نگیرد!.... ....اما امروز، همان معاویه صفتان و فرصت طلبان، ذکر چند آیه قرآن و چند فراز نهج البلاغه از زبان آقای پزشکیان را نشانه تسلط بر دروس حوزوی و منابع دینی می دانند و آن را تحسین می کنند!... امروز عمرو عاص های زمان، با فریب و‌ نیرنگ، منافقانه، قرآن بر سر نیزه کرده اند! و چه ساده و بی بصیرتند؛ آنان که زود باورند!!.... ⚠️مراقب باشیم! @mesbah_313_ir
🌷 🌷 شهید آوینی: «روشنفکران این مرز و بوم، اگر صداقت داشته باشند و شجاعتی که با آن به غرب و شرق و عُجب و کبر ملازم با روشنفکری پشت کنند، آنگاه همچون مرحوم جلال آل احمد و شهید دکتر شریعتی و بسیاری از اقرانشان که هنوز در قید حیات هستند، خواهند توانست هویت تاریخی خویش را بازیابند و از عهده انجام وظیفه ای که درخور آنهاست برآیند.»  📚منبع: کتاب «حلزون‌های خانه به دوش»، مقاله «روشنفکران و معاصر بودن» @mesbah_313_ir
🔘 ۲۹ خرداد سالروز شهادت یا رحلت دکتر شریعتی و صحبت های دقیق رهبر معظم انقلاب در خصوص ایشان 🔹به نظر من شریعتی برخلاف آنچه که همگان تصور می کنند یک چهره همچنان مظلوم است و این به دلیل طرفداران و مخالفان اوست. یعنی از شگفتی های زمان و شاید از شگفتی های شریعتی این است که هم طرفداران و هم مخالفانش نوعی همدستی با هم کرده اند تا این انسان دردمند و پرشور را ناشناخته نگه دارند و این ظلمی به اوست. 🔹مخالفان او به اشتباهاتش تَمَسُک می کنند و این موجب می شود که نقاط مثبتی که در او بود را نبینند. بی گمان شریعتی اشتباهاتی داشت و من هرگز ادعا نمی کنم که این اشتباهات کوچک بود اما ادعا می کنم که در کنار آنچه که ما اشتباهات شریعتی می توانیم نام گذاریم، چهره شریعتی از برجستگی ها و زیبایی ها هم برخوردار بود. پس ظلم است اگر به خاطر اشتباهاتش، برجستگی هایش را نبینیم. 🔹من فراموش نمی کنم که در اوج مبارزات که می توان گفت مراحلِ پایانیِ قال و قیل های مربوط به شریعتی محسوب می شد، امام در ضمن یک صحبت بدون اینکه از کسی نام ببرند، اشاره ای کردند به وضع شریعتی و مخالفت هایی که در اطراف او هست. نوار این سخن همان وقت از نجف آمد و در فرونشاندنِ آتش اختلافات مؤثر بود. 🔹در آنجا امام بدون اینکه اسم شریعتی را بیاورند چیزی نزدیک به این مضمون بیان کرد که: «ما نباید کسی را بخاطر چهار تا اشتباه در کتاب هایش بکوبیم، این صحیح نیست.» این دقیقاً نشان می داد موضع درست را در مقابل هر شخصیتی و نه تنها شخصیت دکتر شریعتی. ممکن بود او اشتباهاتی بعضاً در مسائل اصولی و بنیانی تفکر اسلامی داشته باشد مثل توحید، یا نبوت و یا مسایل دیگر اما این نباید موجب می شد که ما شریعتی را با همین نقاط منفی فقط بشناسیم. 🔹در او محسنات فراوانی هم وجود داشت که البته مجال نیست که الان من این محسنات را بگویم، برای اینکه در دو مصاحبه دیگر درباره برجستگی های دکتر من مطالبی گفته ام، این درباره مخالفان. اما ظلم طرفداران شریعتی به او کمتر از ظلم مخالفانش نبود؛ بلکه حتی کوبنده تر و شدیدتر هم بود. طرفداران او به جای اینکه نقاط مثبت شریعتی را مطرح کنند و آنها را تبیین کنند، در مقابل مخالفان صف آرایی هایی کرده اند و در اظهاراتی که نسبت به شریعتی کردند سعی کردند او را یک موجود مطلق جلوه بدهند. 🔹سعی کردند حتی کوچکترین اشتباهات از او نپذیرند. یعنی سعی کردند هرگز اختلافی را که با روحانیون یا با متفکران بنیانی و فلسفی اسلام دارند در پوشش حمایت و دفاع از شریعتی بیان کنند. در حقیقت شریعتی را سنگری کردند برای کوبیدن روحانیت و یا کلاً متفکران اندیشه بنیانی و فلسفی اسلام. خود این منش و موضع گیری کافی است که عکس العمل ها را در مقابل شریعتی تندتر و شدیدتر کند و مخالفان او را در مخالفت حریص تر کند. 🔹بنابراین من امروز می بینم کسانی که به نام شریعتی و به عنوان دفاع از او درباره شریعتی حرف می زنند، کمک می کنند تا شریعتی را هرچه بیشتر منزوی کنند. متأسفانه به نامِ رساندن اندیشه های او یا به نامِ نشر آثار او یا به عنوان پیگیری خط و راهِ او، فجایعی در کشور صورت می گیرد. فراموش نکرده ایم که یک مشت قاتل و تروریست به نام «فرقان ها» خودشان را دنباله رو خط شریعتی می دانستند! 🔹آیا به راستی شریعتی کسی بود که طرفدار ترور شخصیتی مثل شهید مطهری باشد؟ او که خودش را همواره علاقه مند به مرحوم مطهری و بلکه مرید او معرفی می کرد. من خودم از او این مطلب را شنیده ام. در یک سطح دیگر، کسانی که امروز در جنبه های سیاسی و در مقابل یک قشری یا جریانی قرار گرفته اند، خودشان را به شریعتی منتسب می کنند از آن جمله هستند، بعضی از افراد خانواده شریعتی. اینها در حقیقت از نام و از عنوان و از آبروی قیمتی شریعتی دارند سوءاستفاده می کنند برای مقاصد سیاسی و این طرفداری و جانبداری است که یقیناً ضربه اش به شخصیت شریعتی کمتر از ضربه مخالفان شریعتی نیست. 🔹مخالفان را می شود با تبیین و توضیح روشن کرد. می شود با بیان برجستگی های شریعتی، آنها را متقاعد کرد و اگر در میان مخالفان معاندی وجود دارد او را منزوی کرد اما اینگونه موافقان را به هیچ وسیله ای نمی شود از جان شریعتی و از سر شریعتی دور کرد. بنابراین من معتقدم چهره شریعتی در میان این موافقان و این مخالفان چهره مظلومی است و اگر من بتوانم در این باره یک رفع ظلمی بکنم به مقتضای دوستی و برادری دیرینی که با او داشتم، حتماً ابایی ندارم. 🔸منبع: «مصاحبه با مجله سروش در تاریخ ۱۳۶۰/۳/۳۰، سایت تابناک، ۱۳۸۹/۳/۳۰، کدخبر: ۱۰۵۳۳۳» @mesbah_313_ir
باسمه تعالی تاریخ تحلیلی اسلام (قسمت ۵۲) جنگ خندق چنانکه دیدیم ابوسفیان در سال چهارم هجرت گروهی را به بدر آورد، اما در وسط راه پشیمان شد و برگشت. این بازگشت موقعیت فرماندهی او را در نظر بزرگان قریش ضعیف کرد و ناچار شد به تهیه سپاه بزرگ و منظمی بپردازد. سرانجام در سال پنجم هجرت سپاهی بین ۷ تا ۱۰ هزار تن فراهم آورد که ۶۰۰ تن سواره جزء آنان بود. این لشکر بزرگ رو به مدینه نهاد. چون سپاه از قبیله‌های مختلف عرب تشکیل شده بود این جنگ را احزاب نامیده‌اند. به علاوه در این جنگ گروهی از یهودیان بنی نضیر که در خیبر به سر می‌بردند با قریش و قبیله غطفان علیه پیغمبر صلی الله متحد شدند. یهودیان بنی قُرَیظه نیز که پیرامون مدینه سکونت داشتند و متعهد بودند که قریش را یاری نکنند، پیمان شکنی کردند و با مردم مکه همدست شدند. در مقابل این لشکر انبوه پیغمبر صلی الله فقط ۳۰۰۰ سپاهی داشت که به جز چند تن، بقیه پیاده بودند. مردم مدینه بر خلاف جنگ احد این بار پذیرفتند که شهر حالت دفاعی به خود بگیرد. در این جنگ بود که به که به صلاح دید سلمان فارسی برای حفاظت شهر خندقی کندند. مدینه از سه سو به وسیله نخلستان و ساختمان محفوظ بود و دشمن نمی‌توانست از این سه جانب به شهر حمله برد و با کندن خندقی در شمال، آن سمت نیز از هجوم سواران دشمن محفوظ ماند. پیش از آنکه سپاه مکه به نزدیکی مدینه رسد کار کندن خندق پایان یافت. چون دشمن بدانجا رسید در شگفت ماند، چه تا آن روز چنان مانعی برای پیشروی جنگی ندیده بود. سواران نمی‌توانستند از خندق بجهند و چون پیش می‌آمدند تیراندازان به آنها مجال نمی‌دادند. عمروبن عَبدِوَد و عِکرِمَه بن ابی جهل تصمیم گرفتند از خندق عبور کنند. عمرو که شجاعی نامدار بود به دست علی علیه السلام کشته شد. به صورت ظاهر جنگ خندق برای مدینه زیان آور بود. سپاه اندک مسلمانان در مقابل آن لشکر انبوه چه می‌توانست بکند؟ پیغمبر صلی الله نخست خواست قبیله غَطفان را از جمع لشکریان جدا کند. بدان‌ها پیام داد یک سوم محصول مدینه از آن شما به شرطی که با قریش همکاری نکنید. انصار مدینه از پیغمبر صلی الله پرسیدند: این مصالحه وحی آسمانی است؟ گفت: نه، گفتند: در این صورت ما تن به چنین شکستی نمی‌دهیم. آن روزها که خدا ما را به دین اسلام هدایت نکرده بود به خواری تن نمی‌دادیم، امروز که خدا به سبب تو ما را رستگار ساخته چگونه ممکن است خود را زبون سازیم؟؛ در نتیجه آن معامله انجام نشد. اما یک دو تن از مسلمانان که اسلام خود را آشکار نمی‌کردند، از یک سو با بنی قریظه و از سوی دیگر با غطفان مربوط شدند، و آن دو را نسبت به هم بدبین کردند. قضای آسمانی هم یاری کرد، باد و سرما درگرفت و کار بر سپاهیان مکه دشوار شد. ابوسفیان دستور بازگشت داد و مدینه پس از ۱۵ روز محاصره از خطر جست. پایان جنگ احزاب آنچنان که برای مسلمانان امیدبخش بود برای مکه مصیبت‌های فراوانی به بار آورد. مسلم شد که بازرگانان قریش بازار مدینه را برای همیشه از دست داده‌اند، به علاوه قدرت مدینه راه بازرگانی مکه به سوریه را به خطر انداخته است و بازرگانان قریش دیگر نمی‌توانند آسوده به کار خود مشغول باشند. موقعیت فرماندهی ابوسفیان در نظر قریش متزلزل شد. حشمت قریش در دیده دیگر قبیله‌ها در هم شکست. پدید آمدن حوادث غیر منتظر که سپاهی بدان بزرگی را از دروازه‌های شهر ناکام برگرداند، بعضی عرب‌های بدوی را نسبت به اسلام متمایل ساخت و یقین کردند نیروی خارق‌العاده‌ای مسلمانان را یاری می‌کند و پس از این جنگ بود که جریان کار به نفع مسلمانان تغییر کرد... ادامه دارد... 📚 @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌وقتی با تمام وجود باور کنی که همه چیز دست خداست، حتی یک برگ بدون اجازه خدا نمی افته دلت آروم میگیره ☘وقتی دستت در دست خدا باشه تو رو به زیباترین مکان‌ها هدایت میکنه حتی اگر از مسیری سخت عبور بده . آروم باش و همه چیز و به خودش بسپار و ببین که چطور از دل سیاهی برات یک تیکه نور رو بیرون میکشه. تو فقط تمام تلاشت رو انجام بده و بعد صبر کن و یقین داشته باش به وعده های خداوند و توانایی و مهربونی بی‌حدشِ.. ❤️🌿 💎 " وَعِندَهُ مَفَاتِحُ الْغَيْبِ لَا يَعْلَمُهَا إِلَّا هُوَ وَيَعْلَمُ مَا فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَمَا تَسْقُطُ مِن وَرَقَةٍ إِلَّا يَعْلَمُهَا وَلَا حَبَّةٍ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ وَلَا رَطْبٍ وَلَا يَابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُّبِينٍ" 💎"ﻭ ﻛﻠﻴﺪﻫﺎﻱ ﻏﻴﺐ ﻓﻘﻂ ﻧﺰﺩ ﺍﻭﺳﺖ ، ﻭ ﻛﺴﻲ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻧﻤﻰ ﺩﺍﻧﺪ . ﻭ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺧﺸﻜﻲ ﻭ ﺩﺭﻳﺎﺳﺖ ، ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ ، ﻭ ﻫﻴﭻ ﺑﺮﮔﻲ ﻧﻤﻰ ﺍﻓﺘﺪ ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﺪ ، ﻭ ﻫﻴﭻ ﺩﺍﻧﻪ ﺍﻱ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﻳﻜﻲ ﻫﺎﻱ ﺯﻣﻴﻦ ، ﻭ ﻫﻴﭻ ﺗﺮ ﻭ ﺧﺸﻜﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺑﻲ ﺭﻭﺷﻦ [ ﺛﺒﺖ ] ﺍﺳﺖ ."(٥٩) (سوره انعام) ✏️مرجان ضمیری @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 «مدیر باید خلاق باشد، نوآور باشد، مبتکر باشد، از دل بحران خلاقیت ایجاد کند. بحران را دور بزند، بحران را سرکوب کند، بحران را به ضد بحران تبدیل کند».... @mesbah_313_ir
، دکتر رضا زمانی 💬 بازار سفسطه و مغلطه داغ است! سفسطه و مغلطه، ویژگی جریان تحریف و تسلیم است. این توئیت، مصداق سخن گوهر بار امیر کلام،مولای متقیان است که در ماجرای خوارج و مطالبه آنها، با استفاده از آیه «ان الحکم الا لله» در واکنش به کج فهمی خوارج فرمودند:«کلمة حق یراد بها الباطل». آنها با این شیوه، تلاش می کنند از نقطه ضعف اساسی نامزد خودشان، نقطه قوت بسازند!! رئیس جمهور، یک کلان مدیرست! او باید خود درباره موضوعات کلان و مهمی همچون تورم، نرخ بهره، قیمت انرژی، یارانه ها، بورس و...نظرات شفاف و روشنی داشته باشد. رئیس جمهور باید بر اساس دیدگاه های خود، مشاوران و کارشناسان را به خط کند تا نظرات او را تبیین و تشریح کنند نه اینکه کارشناسان و مشاوران ایده کلان را به نامزد ریاست جمهوری دیکته کنند! و اما در این اثنا دو موضوع، مهم و قابل تامل است؛ ۱. جریان اصلاح طلبانی که پزشکیان را عَلَم کرده اند و قصد حمایت بی محابا از او را پیشه کرده اند، در واقع بدعت خطرناکی را در سپهر سیاسی ایران ایجاد خواهند کرد که قطعاً عقب گردی مفتضحانه خواهد بود!. ۲.اندیشمندان، دلسوزان و بزرگان جریانات سیاسی مسوولیت دارند به موضوع ورود کنند! این یک ماموریت تاریخی است که پیش روی آنها قرار گرفته و باید جوابگوی آیندگان باشند!. جهادگران تبیین باید نقش اساسی خود را ایفا کنند و مردم را در جریان بدعت در حال شکل گیری قرار دهند! @mesbah_313_ir
🇮🇷 پرتکرار ترین ویژگی‌های فرد اصلح در کلام رهبری انقلاب @mesbah_313_ir
، دکتر رضا زمانی که کارشناس نام آشنای فضای مجازی است، در ویراستی، پرده از یک راز مهم بر می دارد و دست به افشاگری می زند! اسم رمز دی کد شده، آقای است؛ کسی که دیروز رئیس مطبوعات و اطلاع رسانی دولت روحانی بود و از همفکران آذری جهرمی محسوب می شود، امروز دبیر ستاد انتخابات صدا و سیماست! حال با ارائه یک سند زنده و مهم، می توان جانب‌ مومن نسب را گرفت؛ ...با بررسی کارشناسان میزگردهای اقتصادی نامزدها، متوجه شدم هر سه کارشناس از یک طیف فکری اقتصادی هستند و تفاوت آنها، تنها در میزان افراطی بودن آنهاست!! آقایان دانش جعفری، آل اسحاق و حجت الاسلام بحرینی(عضو کمیسیون اقتصادی مجلس) هر سه رویکرد نولیبرالی در اقتصاد دارند! مثلا آقای دکتر دانش جعفری وزیر اقتصاد دوره احمدی نژاد و استاد دانشکده اقتصاد، نظریات و افراد مخالف ایده های نولیبرالی را کمونیست می داند!!... برای نگارنده سوال بود که چرا صدا و سیما از میان این همه کارشناس زبده اقتصادی با طیف های مختلف نگاه اقتصادی، سه نفر از یک مکتب دعوت کرده؟!... و امروز با دیدن ویراستی مومن نسب، پاسخ روشن شد!...و جمله عجیب آذری جهرمی هم رمز گشایی می شود! موضوع اصلی ثروت است! موضوع اصلی کانون های قدرت و ثروت هستند که پشت تمام این ماجراها، به دنبال حفظ مکتب نولیبرالی در اقتصادند! مکتبی که حامیان قدرتمندی پشت خود دارد! همانهایی که اجازه نمی دهند کشور روند دلار زدایی را پیش ببرد! و... اگر خاتمی، روحانی و...سر کار نیستند اما اعوان آنها همچنان فعال ما یشا هستند! @mesbah_313_ir
19.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎼🎥«فلسطین بلادی» (فلسطین کشور من است) | حمود الخضر تقدیم به 16000 کودک شهید غزه💔 @mesbah_313_ir
🧩‌ یک پازل تحلیل مصباح دکتر رضا زمانی 🎯 خط دَورانی از«نمی گذارند» تا «نمی شود» تا «غیر ممکن» است! پزشکیان در اظهار نظری درباره وقت پاسخگویی به سوالات اقتصادی معتقد است «غیرممکن است» در۴ دقیقه بشود به همۀ سوالات اقتصادی پاسخ داد! و باید کلی‌گویی کرد. کارشناسان باید هفته‌ها بنشینند و در مورد این سوالات صحبت کنند. آدم فقط می‌تواند مسیری که به طرفش می‌رود را مطرح کند!» .... این ادبیات نوشته و نا نوشته اصلاحات چی است؛ یک خط سیر دَورانی ؛«از نمی گذارند تا نمی شود تا نمی توانیم و سرانجام غیر ممکن است»!... و امروز پزشکیان این گزاره مفهومی مشهور را لخت و عریان به مردم و مخاطبین عرضه می کند. اما جالب آنجاست که اولاً این مفاهیم سراسر تسلیم و تضعیف، با تِم انتقاد از وضع موجود و با ادبیاتی عامیانه عرضه می شود! ثانیاً با کمک و پشتیبانی رسانه های مافیایی و زنجیره ای، همراهی مردم را جلب می کند!...و ثالثاً این ادبیات تهی، به اسم صداقت به خورد مردم داده می شود! جریان اصلاحات با بحران خلاء گفتمانی عمیقی دست و پنجه نرم می کند. امروزه علم عمومی در سواد مجازی خلاصه شده؛ مختصر و همراه با مستندهای غیر واقعی و یا بدون مستند! و چقدر اصلاح طلبان با این ویژگی همسو هستند! آنها بدعتی را پایه گذاری می کنند که به عوام زدگی جامعه بیشتر دامن خواهد زد.... و بدتر از همه، این مهم، زمانی در حال وقوع است که ما در حساس ترین مرحله پیچ تاریخی قرار داریم و می خواهیم سهم واقعی خود را از تقسیم دنیا و مناسبات قدرت بگیریم! و مثل همیشه، این مردم هستند که باید ماموریت تاریخی خود را به بهترین شکلی نشان دهند! @mesbah_313_ir
12.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😃طنزستان 🔘انتخابات ریاست جمهوری 😂 @mesbah_313_ir
بین -الملل.pdf
677.4K
🔘مصباح در سالی که گذشت 📘مجموعه مقالات و نوشته های مصباح در بستر پیام رسان ایتا کتابچه دوم ؛ موضوعات بین الملل @mesbah_313_ir
باسمه تعالی تاریخ تحلیلی اسلام (قسمت ۵۳) .....پس از پایان نبرد احزاب پیغمبر صلی الله به سر وقت یهود بنی قریظه رفت. چنانکه نوشتیم این یهودیان به موجب پیمان مدینه مادام که علیه مسلمانان قیام نمی‌کردند در امان بودند، اما آنان در جنگ احزاب با دشمنان اسلام متحد شدند. معلوم بود که باید خطر این دسته نیز آسان گرفته نشود. پیغمبر صلی الله به سر وقت ایشان رفت و آنان را محاصره کرد، سرانجام پس از ۲۵ شب تسلیم شدند. قبیله اوس که با بنی قریظه پیمان داشتند به پیغمبر صلی الله گفتند بنی قریظه هم پیمان‌های ما هستند و از کاری که کرده‌اند پشیمان شده‌اند هم پیمان‌های ما هم مانند هم پیمان‌های خزرج (بنی قَینُقاع) رفتار کن. چنان که دیدیم پیغمبر صلی الله آن دسته از اسیران یهود را به عبدالله بن ابی که هم پیمان آنان بود، بخشید. پیغمبر صلی الله داوری اسیران بنی قریظه را به سعد بن مُعاذ رئیس قبیله اوس واگذار کرد. بنی قریظه نیز رضا دادند. چون سعد به مجلس درآمد پیغمبر صلی الله حاضران را گفت برای حرمت آقای خویش از جا برخیزند و حاضران برپا خواستند. یکی از آن مجلس گفت قصد پیغمبر صلی الله از آقای خویش انصار بود نه مهاجران. سعد از بنی قریظه پرسید آیا به داوری او گردن می‌نهند؟ آنان گفتند: آری؛ سپس رو به سویی کرد که پیغمبر صلی الله نشسته بود و به احترام او بی‌آنکه نام پیغمبر صلی الله را ببرد گفت از جانب حاضران این سو نیز پیغمبر صلی الله گفت: آری. سعد گفت رای من این است که باید مردان آنان کشته و زنان و فرزندان آنان اسیر گردند. بر طبق داوری سعد خندق‌ها کندند و مردان بنی قریظه را کنار آن خندق گردن زدند. در حالی که ابن اسحاق پایان داستان بنی قریظه را چنین نوشته و طبری هم عین نوشته او را در کتاب خود آورده است. واقدی، متوفی ۲۰۷ هجری صورت دیگری را نیز ضبط کرده و عبارت او مضطرب است. وی از یک سو می‌نویسد: خندقی کندند و اسیران را دسته دسته به کنار آن خندق بردند، علی علیه السلام آنان را گردن زدند، و از سوی دیگر می‌نویسد سعد بن عُباده و حباب بن مُنذر نزد پیغمبر صلی الله آمدند و گفتند طایفه اوس، که هم پیمانان بنی قریضه‌اند، کشته شدن آنان را ناخوش می‌دارند. سعد بن معاذ گفت: چنین نیست. هر کس از اوس این کار را خوش ندارد، خدا از او خشنود نباشد. سپس پیغمبر صلی الله را گفت این اسیران را به خانه‌های اوس قسمت کن و خداوندِ هر خانه موظف باشد اسیر خود را گردن زند و نخستین دسته را به خانه من بفرست و پیغمبر چنین کرد. ابن شهاب زهری متولد سال پنجاه و یکم هجری و متوفی سال ۱۲۴، حکمیت سعد را می‌نویسد، اما از شمار محکومان چیزی ننوشته است. تنها قتل حُیی بن اَخطب را تصریح کرده است. چنانکه می‌دانیم این داستان که گرد آن را هاله‌ای از ابهام و بلکه تاریکی فرا گرفته در قرن اخیر دستاویزی برای شرق شناسان مخصوصاً یهودیان اسلام شناس شده است. حقیقت داستان چیست؟ آیا علی بن ابیطالب علیه السلام در یک روز یا نیمی از روز ۷۰۰ تن را به دست خود گردن زد؟ باور کردن این خبر بدین صورت دشوار است. نخست، چیزی که ما را به تردید می‌اندازد شماره کشته شدگان است ۶۰۰ ، ۷۰۰ ، ۸۰۰ تا ۹۰۰ تن نوشته اند. این ۹۰۰ تن را یک تن (علی علیه السلام) یا دو تن علی و زبیر در یک روز چگونه سر بریدند؟ ۹۰۰ تن مرد بالغ در قومی به طور تقریب نشانه ۴۰۰۰ یا بیشتر انسان است! آیا شمار بنی قریظه بدین عدد می‌رسید؟ مگر در آن روزگار در مدینه و پیرامون آن چند هزار تن زندگی می‌کردند که تنها ۴ هزار تن در آبادانی‌های بنی قریظه ساکن باشند؟!... ادامه دارد.... 📚 @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نَشَـوَدصُبـح‌اَگَـرعَـرض‌ِاِرـٰادَت‌نَڪُنَم . . نـٰام‌ِزیبـٰاےِتـورـٰاصُبـح‌تِـلآوَت‌نَڪُنَم!💐 السَّلامُ‌عَلَيْكَ‌يَاحُجَّة‌اللّٰهِ‌فِى‌أَرْضِه @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎بسم الله الرحمن الرحیم " إِنَّ فِي ذَلِكَ لَعِبْرَةً لِمَنْ يَخْشَى ﴿۲۶﴾أَأَنْتُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَمِ السَّمَاءُ بَنَاهَا " ﴿۲۷﴾ در حقيقت براى هر كس كه [از خدا] بترسد در اين [ماجرا] عبرتى است (۲۶)آيا آفرينش شما دشوارتر است‏ يا آسمانى كه [او] آن را برپا كرده است (۲۷) (سوره مبارکه یوسف ، آیات٢۶و٢٧) @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 بعد از شھادت علے خوابش‌رو دیدم⇩ بهم گفت: « اگہ مےدونستم این دنیا بہ‌خاطر صلوات این‌ همہ ثواب‌ و‌ پاداش میدن، حالا حالاها آرزوۍ شھادت نمےکردم! مےموندم توۍدنیا و صلواټ مےفرستادم.. ❣️ @mesbah_313_ir
28.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕛 ساعت تحلیل دکتر رضا زمانی ⏳....این بار تنش در میزگرد فرهنگی! ....اصلاح طلبان لیبرالی و ساختارشکن، با پزشکیان چه خواهند کرد ؟!...دیروز ظریف را روانه میدان کردند و با تبلیغات و هیاهو اعلام کردند که آرا پزشکیان افزایش یافته! امروز هم محمد فاضلی معلوم الحال! پزشکیان فشار زیادی را متحمل می‌شود! او می خواهد «خودش باشد» اما طیف اصلاحات چی رادیکال، از او توقع ساختارشکنی دارند! مهمترین بهانه آنها هم افزایش سبد رای است! آنها با حضور حداکثری ژنرال های خود، تمام قد از پزشکیان حمایت می کنند! و توقع چرخش و نرمش پزشکیان را حق خود می دانند! محمد فاضلی، یکی از آن رادیکال های برچسب داری است که برای افزایش سبد رای آمده بود! اما دیدیم که چه شد؟!.. این، نهایت افتضاح در اردوگاه اصلاحات است که ریشه در مخدوش شدن اصول گفتمانی آنها دارد! در دولتی که با اسم دولت ملی، سعی در جلب آرا خاکستری جامعه دارد، یک عضو از کارشناسان او، غیر اصلاحاتی شناسنامه دار نیست!... اینها با ایجاد تنش و با فرستادن پری بلنده ها (!) و شعبان بی مخ ها (!)، از وفاق و انسجام ملی می گویند!... مبادا میراث دار شهید جمهور و عزیزمان، جبهه لیبرال ها و ضد انقلاب ها باشد! روزهای آینده را دریابیم! @mesbah_313_ir
دکتر رضا زمانی کوته قامتان را دریابید! محمد فاضلی بعد از خلق افتضاح فرهنگی در میزگرد فرهنگی، در توئیتی، به پزشکیان توهین می کند و او را « نامزد کوتاه قامت» لقب می نهد!...و بلافاصله حذف می شود اما چشمان تیزبینی هستند که وقایع را ثبت و ضبط کنند!!.... آقای پزشکیان! این بود استفاده از کارشناس و متخصص؟! راستی! چرا هیچ یک از کارشناسان دولت ملی (!) شما، غیر اصلاحاتی نیستند! چرا همگی شناسنامه دارند؟!... کارشناس شما معترف است که شما کوتاه قامتید! مردم! آیا می شود تقدیرات مملکت را دست کوتاه قامتان پر مدعا داد؟!... @mesbah_313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👥 برخورد ضد فرهنگی محمد فاضلی در میزگرد فرهنگی، با تحلیل های متفاوتی مواجه شده است. 👤گفت؛ این حرکت از قبل تدوین و هماهنگ شده بوده و با هدف حرکت دادن جماعت برانداز برای صندوق های رای است تا پزشکیان رئیس جمهور شود! 👤گفتم؛ با توئیتی که بلافاصله از فاضلی منتشر شد و پزشکیان را کوتاه قامت ( شما بخوانید کوتوله سیاسی) خطاب کرد،این تحلیل را ضعیف می کند، اما مهم این است که بدنه رادیکال اصلاحات چی، می تواند از این اتفاق در راستای منافع خود استفاده کند! خلاصه اصلاح طلبان، فرصت طلبانی ماهرند!... ⚠️مراقب باشیم! این روزها را دریابیم! @mesbah_313_ir