eitaa logo
مصباح جمعه
236 دنبال‌کننده
12 عکس
276 ویدیو
2 فایل
خطبه‌های نمازجمعه شهر شاهدیه یزد در این کانال به صورت هفتگی بارگذاری می‌گردد.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دو توصیه معلم اخلاق شهیدمحراب آیت الله دستغیب برای آسودگی در دنیا و آخرت. https://eitaa.com/mesbah_jome
خطبه های نماز جمعه شاهدیه ۹ / ۹ / ۱۴۰۳ خطبه اول  «وَ لِينِ الْعَرِيكَةِ». در این بخش از دعای شریف مکارم الاخلاق از خداوند متعال درخواست داریم که به ما «لِينِ الْعَرِيكَةِ» عنایت کند. عريكة در لغت به معناى طبيعت است. یعنی خدایا به من کمک کن تا بتوانم با طبع نرم و ملايم، با مردم رفتار نمايم. نرم گويى و نرم خويى دو صفت از صفات پسنديده است که در قرآن کریم بر آن تأکید شده است. وقتی حضرت موسى و هارون ع از طرف خداوند متعال مأموريت يافتند تا نزد فرعون بروند، خداوند به آن دو پیامبر چنین دستور داد. «اذْهَبَا إِلَىٰ فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَىٰ فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَّيِّنًا لَّعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَىٰ» شما دو نفر نزد فرعون برويد كه به طغيان و سركشى روی آورده است، با او به نرمى سخن بگوييد، شايد متذكر شود و از عذاب الهى بترسد. بنابراین یکی از شرائط امر به معروف و نهی از منکر با نرمی سخن گفتن است. اثر ملایم و نرم حرف زدن به حدی است که ممکن است دل سخت فرعون طاغی هم نرم کند. به رسول گرامى اسلام ص می فرماید: از جمله عوامل جلب قلوب و نفوس مردم نرم خویی تو است. و این نرم خویی تو هم جلوه ای از رحمت خدا است.  «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ» اى پيامبر! تو در پرتو رحمت خداوند، با مردم برخورد نرم و ملايم دارى، اگر تند خو و سخت دل مى بودى، مردم از اطرافت پراكنده مى شدند.  البته این بدان معنا نیست که ما در دین اسلام اصلا خشونت نداریم که برخی تصور کردند و شعار اسلام بدون خشونت و اسلام رحمانی سر دادند. نخیر خشونت هم در جای خودش لازم و ضروری است.  در جهاد خشونت داریم. در حدود و دیات خشونت است. در مواردی از امر به معروف و نهی از منکر خشونت است. https://eitaa.com/mesbah_jome
خطبه های نماز جمعه شاهدیه ۹ / ۹ / ۱۴۰۳ خطبه دوم  حدیث اخلاقی  «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص یا فاطِمَةُ، مَنْ صَلّی عَلَیک، غَفَرَ اللّهُ لَهُ، وَأَلْحَقَهُ بی حَیثُ کنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ». یکی از ذکر های اساسی و بسیار مهم و پر فضیلت دینی، صلوات فرستادن بر محمد و آل محمد است. دو نکته در باره صلوات عرض کنم:  ۱- فرستادن صلوات ریشه قرآنی دارد و خداوند متعال به آن دستور داده و می فرماید: «إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا». ۲- در روایات اسلامی برای صلوات آثار معنوی بالایی ذکر شده است. از جمله آنها این است که رسول خدا ص به دختر بزرگوارش زهرای مرضیه س فرمود: ای فاطمه، هر که بر تو صلوات بفرستد، خداوند دو چیز به او عنایت می نماید: یکی آنکه او را می آمرزد، و دوم اینکه او را در هر کجای بهشت باشم، به من ملحق می کند. بنابراین توصیه من این است که هرگاه نام مقدس هر یک از ائمه معصومین ع را شنیدید، ذکر شریف صلوات را فراموش نکنید. در هفته های قبل گفتیم که ایام فاطمیه فرصتی است که ما روی دو موضوع مطالعه جدی داشته باشیم. یکی آشنایی با مکتب فاطمی بود و دوم عبرت گرفتن از این بخش تاریخ اسلام که از عبرت آموز ترین دوران تاریخ اسلام است. چرا که حادثه ای به دست مسلمانان که افتخار همراهی پیامبر را داشتند و از سابقین در اسلام و نزدیکان آن حضرت بودند اتفاق افتاد که مسیر حرکت اسلام را تغییر داد و منشاء اکنون جای این پرسش است که چه عاملی باعث شد که فتنه گران بتوانند خواسته های شیطانی خود را عملیاتی سازند و مسلمانان آن روز هم این انحراف عظیم را بپذیرند و هیچ اعتراضی نکنند. و حتی وقتی امیر مؤمنان و زهرای مرضیه ع هم اعتراض می کنند به آنها جسارت می شود و مردم این جسارت و اهانت را می بینند و می شنوند و هیچ کس عکس العملی از خود نشان نمی دهد. به چند عامل آن در این خطبه اشاره ای داشته باشم: ۱- فتنه‌گران شاخص راه حق و صراط مستقیم را از مردم گرفتند. رسول خدا ص در بیانی شاخص راه حق را دو چیز معرفی نمود: «إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْنِ كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي ما إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بهما لَنْ تَضلُّوا أبَداً». ولی فتنه گران، شاخص صراط مستقیم را که «قرآن و عترت» بود از مردم گرفتند و به جای آن «حسبنا کتاب الله» گذاشتند.  ۲- حرمت شکنی و عبور از خط قرمز.  خداوند متعال برای هر چیزی حریمی قائل شده و می فرماید: «تلک حدود الله» این خط قرمز خداوند است. میان زن و مرد نامحرم حریم قرار داده است. میان والدین و فرزندان، میان کوچکتر و بزرگتر، میان امام و مأموم حریم قائل شده است. ولی افراد جاهل می گویند ما هیچ خط قرمزی نداریم، و همین اندیشه باعث شد که خیلی راحت به خانه وحی جسارت کنند آنها نخست حرمت امیر مؤمنان علی ع را در افکار عمومی شکستند، سپس دستهای او را بستند و شمشیر بالای سر او گرفتند. آنان اول حرمت زهرای مرضیه س را شکستند، آنگاه به خود اجازه دادند پهلویش را بشکنند و به صورتش سیلی بزنند. ۳- سکوت خواص و بعضاً خیانت و همراهی آنان با فتنه‌گران، برخی هم با مصلحت اندیشی فتنه سقیفه را توجیه کرده و آن را یک امر عادی و طبیعی جلوه دادند. در حالی که رسول خدا ص فرمود: «إذا ظَهَرتِ البِدعُ في اُمّتي فلْيُظهِرِ العالِمُ علمَهُ، فمَن لَم يَفعلْ فعَلَيهِ لَعنةُ اللّه» چه بدعتی بالاتر از اینکه غدیر خم که فرمان خدا و پیامبر اسلام ص مجری فرمان خدا بود، کنار زدند و به جای آن سقیفه گذاشتند. خواصی که این بدعت عظیم را دیدند و سکوت کردند باید بگوییم «فعلیهم لعنة الله»  ۴- بی تفاوتی مردم اینها آسیب‌های جدی نظام جمهوری اسلامی است که مردم شاخص راه حق را گم کنند، حرکت‌ها و حریم‌ها شکسته شود، علما و خواص جامعه مصلحت اندیشی کنند و سکوت کنند. مردم بی تفاوت باشند، اینها آسیب است. https://eitaa.com/mesbah_jome
هدایت شده از مصباح جمعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍎 حلما دختر خردسال شهید پوریا احمدی خطاب به رهبر معظم انقلاب: 🍎 حالا که به سن تکلیف نرسیدم، میشه شمارو یه کم بغل کنم؟ https://eitaa.com/mesbah_jome
خطبه های نماز جمعه شاهدیه ۱۶ / ۹ / ۱۴۰۳ خطبه اول  «وَ خَفْضِ الْجَنَاحِ وَ حُسْنِ السِّيرَةِ» دو مطلب در باره «خفض الجناح» عرض کنم: مطلب اول این است که تعبیر «خفض الجناح» ریشه قرآنی دارد. در سه آیه از آیات قرآن این تعبیر به کار رفته است که دو موردش در رابطه با پیامبر گرامی اسلام ص است، و یک مورد آن هم یک دستور همگانی در باره شیوه برخورد با پدر و مادر است. مورد اول خطاب به رسول خدا ص می‌فرماید: «وَ اخْفِضْ جَناحَكَ لِلْمُؤْمِنِينَ». حجر / ۸۸ در آیه دیگر خطاب به آن حضرت می فرماید: «وَ اخْفِضْ جَناحَكَ لِمَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِين». شعراء / ۲۱۵ مورد سوم خطاب به همه مسلمان‌ها می‌فرماید: «وَ اخْفِضْ لَهُما جَناحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَة» اسراء / ۲۴ مطلب دوم اینکه «خفض» به معنای پایین آوردن است، و «جَناح» به معنای بال است. بنابراین «خفض جناح» یعنی، پایین آوردن و گستراندن بال، که کنایه از نهایت خضوع و تواضع است. تواضع از صفات حمیده و پسندیده اخلاقی و اجتماعی است که از عوامل محبوبیت و مقبولیت انسان در میان مردم است. نقطه مقابل آن تکبر و برتری جویی نسبت به دیگر که عامل سقوط انسان می شود. بدین جهت در این فراز از دعا از خداوند متعال می خواهیم که به ما خصلت تواضع را عنایت کند. https://eitaa.com/mesbah_jome
خطبه های نماز جمعه شاهدیه ۱۶ / ۹ / ۱۴۰۳ خطبه دوم  حدیث اخلاقی  «قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ ص إِيَّاكُمْ وَ دَعْوَةَ اَلْوَالِدِ فَإِنَّهَا تُرْفَعُ فَوْقَ اَلسَّحَابِ، يَقُولُ الله عز و جل اِرْفَعُوهَا إلی حَتَّى أَسْتَجِيبَ لَهُ، وَ إِيَّاكُمْ وَ دَعْوَةَ اَلْوَالِدة فَإِنَّهَا أَحَدُّ مِنَ اَلسَّيْفِِ» رسول خدا ص فرمود: خود را از نفرین پدر بپرهیزید چرا که به بالای ابرها می رسد و خداوند می فرماید: آن را به نزد من آورید تا مستجاب گردانم، و همچنین از نفرین مادر بپرهیزید چرا که از شمشیر برنده تر است. مجموعه ورام / ۱۲ امروز شانزدهم آذر یاد آور روزی است که دانشجویان دانشگاه تهران در سال ۳۲ که به عنوان اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران در دانشگاه تجمع کرده بودند و مورد حمله قرار گرفتند و چند نفر شهید شدند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی این روز به نام روز دانشجو نامگذاری شد. در واقع روز دانشجو یادآور دو مطلب است یکی اینکه دانشجوی ما هر گز نباید یاد و خاطره شهدا را فراموش کند باید بداند که این امنیت و این عزتی که داریم مدیون همین شهدا است. و دوم اینکه مقابله با آمریکا یک اصل حیاتی و اساسی است و نباید آن را فراموش کرد، زیرا تجربه سال ۳۲ تا کنون  نشان داده که آمریکا جز خسارت برای مظلومان جهان چیز دیگری نداشته است. امروز جنایتهای سنگینی که صهیونیستی ها و تروریست ها در غزه و لبنان و سوریه انجام داده و می دهند، همه اجرای سیاست‌های آمریکا است. ولی امروز سیاست آمریکا برای ایران تغییر کرده و با ابزار جنگ نرم وارد میدان است. مهمترین وظیفه دانشجویان ما این است که با هوشیاری و بصیرت نقشه ها....ی شیطانی دشمنان اسلام به ویژه آمریکا را خنثی نمایند. چند نمونه از برنامه هایی که دشمن برای دانشجویان ما دارد عرض کنم. ۱- زیر بنای تمام مسائل اقتصادی، نظامی، فرهنگی علم و دانش است. بدین جهت دین مبین اسلام به علم و عالم طالب علم اهمیت ویژه‌ای قائل شده است. یکی از برنامه های دشمن این است که دانشجویان و جوانان ما را به مسائل حاشیه ای سرگرم کند و فرصت تحصیل و تحقیق را از آنان بگیرد.  ۲- امید مهم‌ترین ابزار پیشرفت یک کشور و موتور محرکه یک ملت است. دشمن روی همین موضوع متمرکز شده و با همه‌ توان خود تلاش می کند تا در میان جوانان ما بخصوص دانشجویان القای ناامیدی کند. ۳- ‏محور سوم کار دشمن این است که روحیه انقلابی و جهادی و اعتماد نفس را در دانشجویان ما تضعیف کند. ۴- برنامه چهارم دشمن تضعیف ایمان و باورهای دینی و اعتقادی در دانشجویان ما است. https://eitaa.com/mesbah_jome
خطبه های نماز جمعه شاهدیه ۲۳ / ۹ / ۱۴۰۳ خطبه اول  یکی از درخواست های ما در پیشگاه پروردگار متعال در این بخش از دعا حسن سیرت است. «وَ حُسْنِ السِّيرَةِ» انسانها از سه طریق با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند یکی از طریق گفتار است و دوم از طریق رفتار و سوم از طریق عمل است. و «حُسْنِ السِّيرَةِ» یعنی در معاشرت با مردم با روش خوب سخن بگویید، و با روش خوب رفتار کنید، و با روش خوب عمل کنید. البته حسن سیره از حسن سیرت سرچشمه می گیرد. امیر مؤمنان علی ع فرمود: «حسن السيره عنوان حسن السريره» خوبى سيره ‌ظاهر دليل بر حسن سريره ‌باطن است. https://eitaa.com/mesbah_jome
خطبه های نماز جمعه شاهدیه ۲۳ / ۹ / ۱۴۰۳ خطبه دوم  حدیث اخلاقی  امیر مؤمنان على ع فرمود: «وُصولُ الْمَرْءِ اِلى كُلِّ ما يَبْتَغيهِ مِنْ طيبِ عَيْشِهِ وَ اَمْنِ سِرْبِهِ وَ سَعَةِرِزْقِهِ بِحُسْنِ نيَّتِهِ وَ سَعَةِ خُلْقِهِ» انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب است که می تواند، به تمام آنچه می خواهد از جمله زندگى شیرین و امنيت محيط و روزى زياد، دست پیدا کند. غررالحكم / حدیث ۱۰۱۴۱ رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دام ظله در دیدار مردمی سخنان جامع و راهگشا در باره حوادث سوریه داشتند. این سخنرانی را همه باید چندین بار با دقت گوش کنند. من فقط به دو جمله آن اشاره می کنم. ۱- در آغاز سخنرانی فرمودند من حوادث سوریه را تحلیل نمی کنم، بلکه تبیین و ترسیم می کنم. میان این‌ها تفاوت است. تحلیل آن که انسان واقعه ای را بر آسان فهم و درک خودش تحلیل می‌کند، شاید دیگری تحلیل دیگر داشته باشد و یا حتی ممکن است این تحلیل با واقعیت همراه نشود. ولی تبیین یک حقیقت محض است که همه از آن خبر ندارند باید برای آنها بازگو کرد و ترسیم بیان کننده نقشه راه آینده است. ۲- فرمودند حوادث سوریه برای مسئولان کشور و عموم مردم باید مایه عبرت باشد. از کارآمدترین روش تربیتى قرآن کریم و پیشوایان دین ع توصیه به عبرت گرفتن از سرنوشت دیگران است. در قرآن کریم بارها کلمه «عبرت» و اعتبار تکرار شده و صاحبان عقل را بر عبرت گیری ترغیب کرده و می فرماید: «لَقَدْ کَان فِى قِصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لاِوُلِى الالْبَاب» درسرگذشت آنان درس عبرتى براى صاحبان عقل و خرد است. از مهم‏ترین آثار تربیتی عبرت گیری این است که به انسان آگاهی و بصیرت می بخشد. چنانچه امیر مؤمنان علی ع فرمود: «مَنِ اعْتَبَرَ اَبْصَرَ وَ مَنْ اَبْصَرَ فَهِمَ وَ مَن فَهِمَ عَلِمَ» کسى که از سرنوشت دیگران عبرت بگیرد، آگاهى می یابد و کسى که آگاهى یابد، مى‏فهمد و آنکه بفهمد، دانش‏آموخته است. در بیان دیگر فرمود: «رَحِمَ اللّهُ اُمْرَئً تَفَکَّر فَاعْتَبَرَ وَ اعْتَبَر فَأبْصَرَ» رحمت خدا بر کسى که بیندیشد و سپس عبرت بگیرد، و عبرت بگیرد و آنگاه بینا گردد. آن حضرت در سخنى دیگر انسان بصیر را چنین توصیف مى‏کند: «اِنّمَا البَصِیرُ مَنْ سَمِعَ فَتَفکَّرَ، وَ نَظَرَ فَأبْصَرَ، وَانْتَفَعَ بِالْعِبَرِ» همانا بینا کسى است که به درستى بشنود و سپس در آن بیاندیشد، و به درستى بنگرد و بینا شود و از عبرتها سود ببرد. یکی دیگر از آثار عبرت گیری این است که راه درست را به انسان نشان می دهد. حضرت علی ع فرمود: «اَلاِعْتِبَارُ یَقُودُ اِلَى الرُّشْدِ» عبرت گرفتن انسان را به سوى راه رشد و درست مى‏کشاند. در بیان دیگر فرمود: «مَنْ کَثَّرَ اعْتِبَارُهُ قَلَّ عِثَارُهُ» هر کس عبرت گرفتنش بیشتر باشد، لغزش و اشتباهش کمتر خواهد بود. آثر دیگر عبرت گیری این است که چراغ راه آینده انسان است. حضرت علی ع فرمود: «وَلَوِ اعْتَبَرْتَ بِمَا مَضَى حَفِظْتَ مَابَقِىَ» اگر از آنچه گذشته است عبرت بگیرى، آنچه را که باقى است حفظ خواهى کرد. رهبر حکیم انقلاب اسلامی فرمود: مسئولان ما باید از حوادث سوریه عبرت بگیرند. چون در سوریه مسئولان آن از دشمن غافل شدند، دشمن را دست کم گرفتند، در مقابل دشمن ایستادگی نکردند، به وعده های آمریکا و اذناب آن اعتماد کردند، نتیجه آن شد که انتظار نمی رفت. اینها برای مسئولان ما باید مایه عبرت باشد. https://eitaa.com/mesbah_jome
خطبه های نماز جمعه شاهدیه ۳۰ / ۹ / ۱۴۰۳ خطبه اول  «وَ سُكُونِ الرِّيحِ وَ طِيبِ الْمُخَالَقَةِ»  یکی از درخواست های ما در طب زیور صالحین و پوشش متقین «سُكُونُ الرِّيح»است. سکون به معنی آرامش و ریح به معنی باد است. باد یکی از آفریده های خداوند متعال است که در حد اعتدال بار نعمت خدا است و اگر از حد اعتدال بگذرد تبدیل غذاب الهی می شود. لذا بسیاری از اقوام گذشته به وسیله طوفان و باد سوزان به هلاکت رسیدند. بنابر این تعبیر ریح کنایه از قدرت است. بدین جهت قرآن کریم یکی از پیامدهای اختلاف و نزاع که از دست دادن قدرت است، با تعبیر ریح آورده و می فرماید: «وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ». پس سکون ریح یعنی حفظ اعتدال در قدرت. یعنی انسان باید سوار بر قدرت شود نه اینکه قدرت سوار بر او شود. همانند امیر مؤمنان علی ع که او سوار بر قدرت بود. چنانچه ابن عباس می گوید: در جنگ صفین علی ع را دیدم که مشغول وصله کردن کفش خود بود، عرض کردم شما رئیس مسلمین هستید باید کفش بهتر بپوشید. فرمود: این کفش چند می ارزد؟ گفتم: قیمتی ندارد. فرمود: به خدا سوگند ارزش این کفش در نزد من بیشتر از این حکومتی است که تو دم از آن می زنی. مگر اینکه بتوانم با این حکومت، حقی را زنده کنم و یا باطلی را نابود نمایم. https://eitaa.com/mesbah_jome
خطبه های نماز جمعه شاهدیه ۳۰ / ۹ / ۱۴۰۳ خطبه دوم  حدیث اخلاقی  بیستم ماه جمادی الثانی برابر با سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه س و فرزند بزرگوارش امام راحل و عزیز است. حضرت زهرا س تنها زنی است که لقب ام ابیها از رسول خدا ص دریافت کرد. زیرا برای پدر بزرگوارش، همچون مادری دلسوز و فداکار بود. به همین دلیل زاد روز این بانوی نمونه را روز زن و روز مادر نام گرفت. بدین جهت حدیثی از محضر پیامبر گرامی اسلام ص. در این باره عرض کنم. آن حضرت فرمود: «مَنْ دَخَلَ السُّوقَ فَاشْتَری تُحفَةً ، فحَمَلَها إلی عِیالِهِ، کانَ کَحامِلِ صَدَقَةٍ إلی قَومٍ مَحاویجَ، و لیَـبدَأ بِالإِناثِ قَبلَ الذُّکورِ، فَإنَّهُ مَن فَرَّحَ اُنثی فَکَأنَّما عَتَقَ رَقَبَةً مِن وُلدِ اسماعیلَ مُؤْمِنَةً فِی سَبِیلِ اللّهِ، و مَنْ أقَرَّ بِعَینِ ابنٍ فَکَأنَّما بَکی مِن خَشیَةِ اللّهِ، وَ مَن بَکی مِن خَشیَةِ اللّهِ أدخَلَهُ اللّهُ جَنّاتِ النَّعیمِ» کسی که وارد بازار شود و هدیه ای برای خانواده خود بخرد و به منزل ببرد، پاداش او مانند کسی است که برای نیازمندان صدقه می برد. و هنگامی که هدیه را به خانه برد، قبل از پسران، به دختران هدیه بدهد. پس کسی که دخترش را شادمان کند، مانند کسی است که یک بنده مؤمنی از فرزندان اسماعیل در راه خدا آزاد کرده کند. و هر کس با هدیه ای چشم پسرش را روشن کند، گویا از ترس خدا گریسته است و کسی که از ترس خدا بگرید، خداوند او را داخل بهشت نعیم سازد. أمالی صدوق/ مجلس ۸۵ / حدیث ۶ یکی از ارکان مهم جهاد تبیین شناخت برنامه های دشمنان اسلام است، زیرا دشمن همیشه با یک شیوه وارد میدان نمی شود. گاهی با پوشش دوستی و خیرخواهی جلو می آید. در داستان حضرت آدم و حوا آمده است که شیطان برای فریب دادن آنها به ذات اقدس خداوند قسم یاد می کند که خیر آنان است. «وَ قَاسَمَهُمَا إِنِّي لَكُمَا لَمِنَ النَّاصِحِينَ».  از دیدگاه اسلام زنان مهمترین عامل سعادت و بدبختی انسان است. رسول خدا ص فرمود: «السَّعيدُ مَن سَعِدَ في بَطنِ اُمِّهِ، وَالشَّقِيُّ مَن شَقِيَ في بَطنِ اُمِّهِ» بنابراین اگر زنان یک جامعه متدین و انقلابی و عفیف باشند از دامن آنها مرد به معراج می رود. و اگر زنان یک جامعه بی بند و بار و فاسد باشند، آن جامعه به تباهی و فساد کشانده می شود. این است که دشمنان این نظام، در جهت به تباهی کشاندن زنان ایرانی سرمایه گذاری کرده است. نقشه راه آنها برای رسیدن به این هدف چند چیز است: ۱- بی حجاب کردن زنان  مهمترین فلسفه حجاب پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی است. زیرا غریزه شهوت از قوی ترین غرائز انسان است که با کمترین ارتباط با جنس مخالف تحریک می شود. بدین جهت دین مبین اسلام برای حضور زنان در جامعه ضوابطی گذاشته است: الف- زینت خود را آشکار نکنند. «وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ».  ب- با حجاب وارد اجتماع شوید. «وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ».  ج- با چهره آرایش کرده وارد اجتماع نشوید. «وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَىٰ». د- در حرف زدن با نامحرم با طنازی و ناز و عشوه حرف نزنند. «فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَض». ه‍- در راه رفتن با ناز و عشوه راه نروید. «وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ»  ۲- ترویج بی حیایی در بین زنان و بی غیرتی در مردان. حیا سرچشمه بسیاری از فضائل اخلاقی است. لذا در روایات پس از شمارش برخی از فضائل اخلاقی می فرماید: «و رأسُهنَّ الحياءُ». حیا هم مانع انسان از انجام گناه می شود و هم اگر مرتکب گناه شداو را سرزنش می کند. نقطه مقابل آن پرده دری است و دشمن به دنبال بی حیا کردن زنان ایرانی است که به خود اجازه دهند با هر شکل که بخواهند وارد اجتماع شوند. ۳- سرگرم کردن زنان به حیوانات به جای فرزند. زن وجودش سرشار از احساس و عاطفه است. به جای اینکه این احثو عاطفه را خرج شوهر و فرزند خود سازد، برای حیوانات خرج می کند. از این طریق اشباع می شود و دیگر میلی به ازدواج و فرزندآوری ندارد. این نقشه دشمن است لذا ببینید پیشترین افرادی که در خانه ها با حیوانات سر و کار دارند زنان هستند. https://eitaa.com/mesbah_jome