MESBAHYAZDI.IR
شیخ فهمید!
🔸️سوال می شود که دین با حکومت چه ارتباطی دارد؟ دین نباید در [سیاست] دخالت کند! این تفکری است که از صدر مشروطیت، مشروطه خواهان سکولار و تربیت شده های انگلستان و فرانسه اظهار کردند. تقیزاده ها از آن درآمدند که می¬ گفتند: «ما وقتی به سعادت می رسیم که از فرق سر تا ناخن پا فرنگی بشویم. دین هم حسابش جداست.»
🔸️آن کسی که مخالف این کار بود، یک آخوند بود. گفت: «این راه خطرناکی است. مشروطه ای که شما می گویید به کلی جدای از دین باشد را قبول نداریم. مشروطه ای را قبول داریم که با دین آمیخته باشد؛ مشروطه مشروعه باشد.» ایشان را (#شیخ_فضل_الله نوری) زود دارش زدند تا قضیه را تمام کنند و این فکر رواج پیدا نکند.
🔸️همه نقشه ها را کشیدند برای اینکه دین را از جامعه جدا کنند. این را شیخ فهمید و داد زد که: «این گونه درست نیست. من تا به حال از مشروطه حمایت می کردم اما مشروطه ای که مشروعه باشد. اگر شما مشروطه منهای دین را می گویید، من قبول ندارم.» گفتند پس تو ضد مشروطه و ضد انقلاب هستی، فوراً اعدامش کردند! در همین میدان سپهر تهران، شیخ را اعدامش کردند و بسیاری از مشروطه خواهان مسلمانِ نمازخوان، کف زدند.
🔸️حتی پسر شیخ فضل الله برای دار زدن پدرش کف زد. مدرس هم می گفت: «دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ماست.» یعنی آن تئوری تفکیک نهادهای اجتماعی باطل است. دین را نمی شود از سایر نهادها تفکیک کرد. دین باید در همه جا حضور داشته باشد. اگر نظام، نظام اسلامی است، باید آموزش و پرورش هم اسلامی باشد. فرهنگ و هنرش هم باید اسلامی باشد.
۱۳۸۸/۰۹/۲۴
🗓 به مناسبت ۱۴ مرداد ، صدور فرمان مشروطیت
#مشروطه
#شیخ_فضل_الله_نوری
🏴 @mesbahyazdi_ir
بزرگان مقید بودند زیارت عاشورا را ترک نکنند.
#زیارت_عاشورا_بخوانیم
#چله_زیارت_عاشورا
🏴 @mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله بهجت(قدس سره) زیر لب چه می گفت؟
📜متن زیارت عاشورا
🎧صوت زیارت عاشورا
📔گزیده بیانات علامه مصباح درباره زیارت عاشورا
🎞 درگاه اینترنتی آپارات، جهت مشاهده و دانلود کامل جلسه
https://www.aparat.com/v/qvbh84v
#زیارت_عاشورا_بخوانیم
#چله_زیارت_عاشورا
🏴 @mesbahyazdi_ir
مسجد الاقصی پاره تن اسلام!
🔸از ديدگاه قرآن كريم دو مكان به عنوان نماد توحيد هستند. يكى از آن دو، مكه است: إِنَّ أَوَّلَ بَيْت وُضِعَ لِلنّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبارَكاً وَ هُدىً لِلْعالَمِين (آلعمران، آیه 96)
در حقيقت، نخستين خانهاى كه براى عبادت مردم نهاده شده، همان است كه در مكه است كه مبارك و براى جهانيان مايه هدايت است.
🔸مكان دوم، مسجدالاقصى است قبله اول مسلمین، مكانى كه قرآن كريم از آن اين گونه ياد مىكند: سُبْحانَ الَّذِي أَسْرى بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بارَكْنا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آياتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِير (اسراء، آیه 1)
منزه است آن خدايى كه بندهاش را شبانگاهى از مسجدالحرام به سوى مسجدالاقصى ـ كه پيرامون آن را بركت دادهايم. سير داد، تا از نشانههاى خود به او بنمايانيم، كه او همان شنواى بينا است.
🔸اين دو مسجد همانند دو چشم در جهان اسلام هستند. ما نمىتوانيم از اهميت يكى از اين دو بكاهيم و شاهد طمع دشمنان اسلام و جدايى هر يك از اين دو مسجد عظيم از پيكر اسلام باشيم. اسلام به ما اجازه نمىدهد كه مسجدالاقصى به يك پرستشگاه كفر تبديل شود.
علامه مصباح، نظریه حقوقی اسلام، ج ۲، ص ۸۹
🏴 @mesbahyazdi_ir
به اسم اسلام، ریشه اسلام را هدف گرفته اند
✅️ شخصیت جناب مالک اشتر(رحمه الله) و شگردهای اسلام ستیزان در بیان آیت الله مصباح یزدی(قدس سره)
🗓یکم صفر، آغاز #جنگ_صفین در ۳۷ ه.ق
#مالک_اشتر
#بصیرت
🏴 @mesbahyazdi_ir
MESBAHYAZDI.IR
به اسم اسلام، ریشه اسلام را هدف گرفتند
🔹️هنوز بسیاری از ما از جنگ صفین و اینكه چه كسانی درگیر جنگ بودند و چند نفر كشته شدند، اطلاع كافی نداریم؛ درحالیكه تاریخ ساسانیان و افرادی مانند اردشیر بابکان، اردشیر دراز دست و شاپور ذوالاکتاف را بهخوبی می شناسیم! جنگ صفین، جنگ بسیار عجیبی بود؛ جنگی كه در آن هر دو طرف به نام اسلام می جنگیدند. هر دو طرف هنگام ظهر در صف نماز جماعت می ایستادند و به فرمانده شان اقتدا می کردند. این جنگ مدت زیادی طول کشید و بیش از صدهزار نفر در آن کشته شدند؛ آن هم در جنگ تن به تن، نه با بمب.
🔹️مورخان آورده اند كه در این جنگ، در یک شبانهروز، بیش از 36 هزار نفر كشته شدند. در چنین موقعیتی مالک اشتر وقتی می دید كه بسیاری از یارانش در حال كشته شدن هستند (زیرا آنها تجربه و شجاعت جنگی مالك را نداشتند) به گریه افتاد. امیرالمؤمنین (علیه السلام) وقتی دیدند مالک گریه می کند، گفتند: «ما یُبْکیکَ یا مالک؟؛ چه چیزی موجب گریه تو شده است؟» «لا اَبکَی الله عَینَیک؛ خدا چشمان تو را نگریاند؟» مالك گفت: آقا می بینم یاران به شهادت می رسند و به بهشت می روند؛ ولی من از بهشت محروم هستم. امام علی (علیه السلام) فرمود: «اَبْشِر بِخَیر؛ بشارت باد بر تو به خیر» مژده ای دادند که تو به خواسته ات می رسی.
🔹️مالك کسی بود که با این قدرت و شهامت، وقتی دشمن نام او را می شنید، لرزه بر اندامش می افتاد. وقتی مالک می گفت «هل من مبارز؛ کسی بیاید با من بجنگد» بسیاری از شجاعان شام می لرزیدند و جرئت نمی کردند با او مواجه شوند؛ اما چنین کسی گریه می كند و می گوید می بینم این ها دسته دسته به بهشت می روند و من جامانده ام. از سوی دیگر، وقتی لشكر امیرالمؤمنین (علیه السلام) در آستانه پیروزی قرار داشت و در لشکر معاویه آثار شکست ظاهر می شد، عمروعاص دستور داد قرآن ها را سر نیزه کنید و بگویید ما با شما جنگ نداریم و هر چه قرآن می گوید عمل می کنیم.
🔹️قرّاء و حافظان قرآن با پیشانی های پینه بسته، دست از جنگ کشیدند امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود: «من قرآن ناطقم. این ها حیله است.» اما گوش ندادند و گفتند ما با قرآن نمی جنگیم. کار به آن جا رسید که گفتند به مالک بگو برگردد «والا قَتَلْناک نَقْتُلُک کَما قَتَلنا عُثمان؛ همانطور که عثمان را کشتیم، تو را نیز میکشیم!»(ابن اعثم، الفتوح، ج ۳، ص ۱۸۶) بگو مالک برگردد؛ ما با قرآن نمی جنگیم!
🔹️مالک به امام (علیه السلام) پیغام داد اگر یک ساعت به من مهلت دهید، کار را تمام می کنم. امام (علیه السلام) فرمود: «اگر می خواهی علی را زنده ببینی برگرد!» یعنی مالك هم آن قدر بصیرت داشت که فریب نمی خورد. وقتی امام (علیه السلام) با قاطعیت فرمود برگرد، گفت حال كه شما میفرمایید، چشم. ایمان، اخلاص، تواضع، شهادتطلبی، و در نهایت اطاعت از رهبری، مجموعه ویژگی های تشكیل دهنده شخصیت مالک اشتر است.
🔹️اینكه مقام معظم رهبری می فرمایند شما چنین سربازانی باشید، یعنی بكوشید این ویژگی ها را در خودتان کسب کنید تا بتوانید در راه حق استقامت داشته باشید و فریب مذاکرات دشمنان و پیشنهاد صلح و... را نخورید؛ آن ها هیچ گاه دلشان به حال شما نخواهد سوخت. بهترین شگردهایشان این است که در نهایت قرآن را سر نیزه می کنند. ماركسیسم، بزرگ ترین دشمن ما در عصر اسلام است؛ اما شاید روزی برسد که بگویند ما اسلام را قبول داریم. ما نباید فریب آنها را بخوریم. باید اهداف آنها را شناخت؛ باید دید پشت پرده با هم چه صحبت هایی می کنند و چه قول هایی به هم می دهند.
۱۳۹۲/۱۲/۲۲
🗓یکم صفر، آغاز #جنگ_صفین در ۳۷ ه.ق
#مالک_اشتر
#بصیرت
🏴 @mesbahyazdi_ir
جنایت عظیم علمی
🔸️بسیاری از مزایا و مهارت های انسانی در اثر شرایط نامناسب فرهنگی، تأثیر عکس می گذارد. در هر عامل طبیعی، اجتماعی و انسانی، تأثیر عوامل بستگی به ظرفیت و مقدار و شرایط خاص دارد. مثلا دارو با یک دُز خاصی شفابخش است ولی اگر اندکی دز آن بالاتر برود، کشنده خواهد بود. همه چیز در این عالم در یک حدی، در یک قالب خاصی و با شرایط خاصی، اثر خودش را می بخشد. اگر آن شرایط و حدود رعایت نشود، نه تنها اثر مطلوب را ندارد بلكه گاهی اثر ضد خودش را می بخشد.
🔸️علم، فلسفه، صنعت، مهارت های مختلف و هنر، همگی اینگونه است. کسانی که هیروشیما را بمباران کردند، از چه چیزی استفاده کردند؟ از پیشرفت علم و صنعت استفاده کردند. اگر فیزیک اتمی پیشرفت نکرده بود، بمب اتم ساخته می شد؟ اگر تکنولوژی پیشرفت نکرده بود، می توانستند از آن بمب استفاده کنند؟ چنین جنایت عظیمی که مبدأ جنایت های دیگری شد، به برکت علم حاصل شد! علمی که نور و افتخار انسانیت است. اما وقتی از مرز خودش گذشت و در راه غیر صحیح به کار گرفته شد، چنین خطری را به بار می آورد که هیچ چیز دیگری جانشین آن نیست.
۱۳۸۸/۰۵/۲۱
🗓 ۱۶مرداد، سالروز انفجار بمب اتمی آمریکا در هیروشیما با بیش از ۱۶۰ هزار کشته و مجروح(۱۹۴۵ میلادی)
#علم
#اخلاق
#هیروشیما
🏴 @mesbahyazdi_ir
چگونه تسلیم دشمن نشویم؟
🔸️ما اگر بخواهیم راه انسانیت را طی کنیم، باید آماده جهاد باشیم. اول جهاد با نفس، بعد هم با سایر مظاهری که انسان را از خدا دور میکند. آن چه ما را به این ذلت میکشاند، دل بستگی به لذتهای دنیاست. تا این دلبستگی هست مانع ما میشود؛ کندمان میکند؛ نمیگذارد پیش برویم. اول تسلیم نفس میشویم و بعد تسلیم دشمن. دشمنترین دشمنان نفس است. وقتی هر چه دلم میخواهد میکنم یعنی تسلیم دشمن درونی شده ام بعدش هم تسلیم دشمنان بیرونی می شوم.
۱۳۹۷/۰۹/۲۰
🏴 @mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از امام حسین(علیه السلام) چه بخواهیم؟
#امام_حسین (علیه السلام)
#محبت
🎞 درگاه اینترنتی آپارات، جهت مشاهده و دانلود با کیفیت بالا
https://www.aparat.com/v/xrsd75i
🏴 @mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر چی تو بگی
🔺️۱۸ مرداد، روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم
🏴 @mesbahyazdi_ir