eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
136 ویدیو
231 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
❌تحریف با هدف حفظ آبروی ابوبکر و عمر❌ 🔹جریان خواستگاری ابوبکر و عمر از حضرت زهرا سلام الله علیها و عدم پذیرش آن ها توسط رسول خدا صلی الله و علیه و آله، در کتاب «الطبقات الکبری» ابن سعد (متوفای ۲۳۰ق) جلد ۸، ص۱۶ به این صورت نقل شده است: «وَأَخْبَرَنَا مُسْلِمُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ. حَدَّثَنَا الْمُنْذِرُ بن ثعلبة عن علباء بن أحمر اليشكري أَنَّ أَبَا بَكْرٍ خَطَبَ فَاطِمَةَ إِلَى النَّبِيِّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - فَقَالَ: يَا أَبَا بَكْرٍ انْتَظِرْ بِهَا الْقَضَاءَ. فَذَكَرَ ذَلِكَ أَبُو بَكْرٍ لِعُمَرَ. فَقَالَ لَهُ عُمَرُ: 👈رَدَّكَ يَا أَبَا بَكْرٍ.👉 ثُمَّ إِنَّ أَبَا بَكْرٍ قَالَ لِعُمَرَ: اخْطُبْ فَاطِمَةَ إِلَى النَّبِيِّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - فَخَطَبَهَا فَقَالَ لَهُ مِثْلَ مَا قَالَ لأَبِي بَكْرٍ: انْتَظِرْ بِهَا الْقَضَاءَ. فَجَاءَ عُمَرُ إِلَى أَبِي بَكْرٍ فَأَخْبَرَهُ. فَقَالَ لَهُ: 👈رَدَّكَ يَا عُمَرُ.👉 ثُمَّ إِنَّ أَهْلَ عَلِيٍّ قَالُوا لِعَلِيٍّ: اخْطُبْ فَاطِمَةَ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - فَخَطَبَهَا فَزَوَّجَهُ النَّبِيُّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - ...». 📌ترجمه: «علباء بن احمر گوید: ابوبکر، فاطمه را از پیامبر خواستگاری کرد. پیامبر فرمودند: ای ابوبکر! منتظر قضاء الهی باش. ابوبکر جریان را به عمر گفت. عمر به او گفت: رسول خدا پیشنهاد تو را رد کرده است. سپس ابوبکر به عمر گفت: برو فاطمه را از پیامبر خواستگاری کن. عمر این کار را کرد. رسول خدا همان جواب را به عمر نیز داد. عمر نزد ابوبکر برگشت و جریان را گفت. ابوبکر گفت: رسول خدا پیشنهاد تو را رد کرده است. سپس خانواده علی بن ابی طالب به او گفتند: فاطمه را از پیامبر خواستگاری کن. او این کار را کرد و رسول خدا نیز او را به همسری فاطمه در آورد...». 👈نکته مهم در این حدیث این است که رسول خدا صلی الله علیه و آله پیشنهاد ابوبکر و عمر مبنی بر ازدواج با دختری گرامیشان را نپذیرفتند، اما بلافاصله پس از خواستگاری امیرالمؤمنین از حضرت زهرا علیهما السلام، ایشان را به عقد دخترشان در آوردند. 🔰اما همین حدیث با سند «ابن سعد» در کتاب «المنتظم فی تاریخ الملوک و الامم» تألیف ابن جوزی (م ۵۹۷ق) جلد ۳، ص۸۵ با متنی مشابه آمده است. اما عبارات مهم «رَدَّكَ يَا أَبَا بَكْرٍ» و «رَدَّكَ يَا عُمَرُ»، به معنای «پیشنهاد تو را رد کرده است»، به «للَّه دَرُّكَ يَا أَبَا بَكْرٍ» و «للَّه دَرُّكَ يَا عُمَرُ» تغییر یافته است تا معنای حدیث چنین شود: «عمر به ابوبکر گفت: خداوند تو را خیر دهد ای ابوبکر». «ابوبکر به عمر گفت: خداوند تو را خیر دهد ای عمر». 🔺مشاهده نمودید که چه تحریف عجیبی در این متن رخ داده، و عباراتی که دلالت بر عدم پذیرش شیخین توسط رسول خدا علیه الصلاة و السلام داشته اند، به عباراتی تغییر یافته اند که چنین برداشتی را نداشته باشد. ✔️ کاری از کانال مشکات هدایت به همت استاد جلال رضایی ‎🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #عدالت_صحابه 🔴پاسخ: 🔰بنا بر دلائل متعددی، این آیه شامل همه اصحاب پیامبر اکرم نمی ش
🔴 ادامه پاسخ: 3⃣ از جمله ادعاهای اهل تسنن و وهابیت در این آیه (فتح،۱۸) رضایت دائمی خداوند از صحابه است. که چنین ادعایی بنابر دلایل ذیل باطل می باشد: ✅ خداوند در رابطه با بیعت کنندگان روز حدیبیه در آیه ۱۰ از سوره مبارکه «فتح» می فرماید: «إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ ۚ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّمَا يَنْكُثُ عَلَىٰ نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَىٰ بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا» 📌ترجمه: «کسانی که با تو بیعت میکنند تنها با خدا بیعت می نمایند، و دست خدا بالای دست آنهاست؛ پس هر کس پیمانشکنی کند، تنها به زیان خود پیمان شکسته است؛ و آن کس که نسبت به عهدی که با خدا بسته وفا کند، بزودی پاداش عظیمی به او خواهد داد». 👤 مفسران مختلفی از جمله «ابن کثیر» که مورد قبول اهل تسنن و وهابیت می باشد، در ذیل این آیه می نویسد: «بیعت در این آیه همان بیعت رضوان در حدیبیه می باشد که در زیر درخت اتفاق افتاده بود». 📚(تفسیر القرآن العظیم ص۱۷۲۶) ❌ سوال: اگر خداوند رضایت دائمی از بیعت کنندگان دارد، چرا در این آیه قید « پیمان شکنندگان» را می آورد؟ و از طرفی اعلام می کند که اگر کسی پیمانش را بشکند به ضرر خودش می باشد و کسی که پایبند به عهدش بماند در نزد خداوند اجر عظیمی دارد؟ 👈بنابراین این قید نشان دهنده آنست که رضایت خداوند نمی توان دائمی باشد. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #عدالت_صحابه 🔴 ادامه پاسخ: 3⃣ از جمله ادعاهای اهل تسنن و وهابیت در این آیه (فتح،۱۸
✅ بر اساس روایات صحیح پیامبر قاتل «عمار» را اهل آتش می داند. و از طرفی از جمله قاتلین «عمار» شخصی بنام «ابوالغادیه» می باشد. برای مشاهده مستندات بهمراه اسکن به لینک ذیل مراجعه فرمایید. https://eitaa.com/meshkatehedayat/1260 👈جالب اینجاست که علمای اهل تسنن «ابوالغادیة» را به عنوان یکی از بیعت کنندگان در روز حدیبیه بر می شمارند. «ابن حزم» از بزرگان اهل تسنن در این زمینه می نویسد: «أبو الغادية از شاهدین بیعت رضوان بوده است». 📚(الفصل فی الملل و الاهواء ج۴،ص۱۲۵) ❌سوال: بنا بر نظر اهل تسنن و وهابیت اگر رضایت خداوند از اصحاب رضوان دائمی باشد، پس چرا پیامبر اکرم کسی را که خداوند از او راضی بوده است را جهنمی معرفی کرده و جایگاهش را در آتش جهنم قرار می دهد؟ آیا پیامبر اکرم خلاف کلام الهی می‌تواند صحبت کند؟ یا اینکه باید گفت کلام رسول الله همان کلام خداوند است و این عقیده (رضایت دائمی خداوند به صحابه) نسبت به این آیه اشتباه است. 🔺 ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
🏴شهادت امام جواد علیه السلام بر همه شیعیان و محبین ایشان تسلیت باد.🏴 مظلوم تر از جواد، بغداد نداشت آن مظهر داد، تاب بیداد نداشت می خواست که فریاد کند تشنه لبم از سوز عطش، طاقت فریاد نداشت 🆔 @meshkatehedayat
📚کتاب: گزارش لحظه به لحظه از ازدواج حضرت زهرا علیها السلام 📌مولف: محمد رضا انصاری 🔰معرفی کتاب: از ویژگی ها بسیار جالب این کتاب اینست که مولف، مجموعه روایات شیعه و اهل تسنن در زمینه ازدواج حضرت زهرا علیها السلام با حضرت علی علیه السلام را بصورت داستانی تألیف نموده است. و به خواننده از لحظه به لحظه این ازدواج گزارش می دهد. 👈خواندن این کتاب جذاب را از دست ندهید. ✔️فایل الکترونیکی این کتاب را با کم ترین هزینه در لینک زیر خریداری نمایید. https://www.faraketab.ir/content/6689/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%84%D8%AD%D8%B8%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%84%D8%AD%D8%B8%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7-%D8%B3 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #عدالت_صحابه 🔴 ادامه پاسخ: 3⃣ از جمله ادعاهای اهل تسنن و وهابیت در این آیه (فتح،۱۸
🔴 ادامه پاسخ: ✅ طبق منابع اهل تسنن و وهابیت حتی اصحاب رضوان هم چنین عقیده ای (رضایت دائمی خداوند به صحابه) را قبول نداشتند. «بخاری» درکتاب صحیحش ص۱۰۲۵ نقل می کند: «از علاء بن مسیب از پدرش، روایت است که گفت: براء بن عازب را ملاقات کردم و گفتم: سعادت باد تو را، که از مصاحبت پیامبر بهره مند شدی و با او در زیر درخت (حدیبیه) بیعت کردی. وی گفت: ای پسر برادر ،تو نمی دانی که ما پس از آن حضرت چه اتفاقاتی را رقم زدیم». ❌سوال: اگر واقعا خداوند از اصحاب رضوان رضایت دائمی دارد، چرا براء بن عازب بجای خوشحالی از اینکه خداوند رضایت دائمی از او و اصحاب رضوان دارد، ناراحت شده و به خاطر کارهایی که بعد از پیامبر اکرم انجام دادند نگران می باشد؟ آیا این نشان دهنده آن نیست که حتی اصحاب رضوان هم قائل به چنین عقیده ای (رضایت دائمی خداوند به صحابه) نبودند؟ 🔰بنابراین طبق مطالب گفته شده در این سه پست روشن شد که خداوند از هیچ شخصی ( به غیر از معصومین) حتی از اصحاب رضوان هم بصورت همیشگی رضایت ندارد.بلکه رضایت دائمی خداوند شامل حال کسانی خواهد شد که همیشه اهل ایمان و عمل صالح و وفادار به بیعت پیامبر بوده باشند. 🔺پایان 🆔@meshkatehedayat
❌ بزرگترین توهین به پیامبر (۶)❌ 🔹از دیگر توهین ها و تهمت هایی که نسبت به پیامبر اکرم در منابع معتبر اهل تسنن وجود دارد، حدیثی است که در کتاب «سنن الترمذی» از عایشه نقل شده است. عایشه می گوید: « رسول خدا نشسته بود كه هياهو و صداى كودكانى را شنيديم. پیامبر اکرم ایستاد و ديد زنی حبشی می رقصد و كودكان هم اطراف او هستند. در این هنگام پیامبر فرمود: عايشه! بيا و تماشا كن. آمدم و چانه ام را بر شانه پيامبر اکرم گذاشتم و از فاصله بين شانه تا سر آن حضرت، به مجلس نگاه می کردم. پیامبر دو بار فرمود: آيا سير نشدى. خواستم بگويم: نه، تا ببينم كه چقدر نزد او منزلت دارم كه در این هنگام عمر بن خطاب ظاهر شد و مردم از اطراف آن مجلس پراكنده شدند. رسول خدا گفت: به شياطين انس و جن نظاره مى‏كنم كه از عمر بن خطاب فرار می كنند». 📚( صحیح سنن الترمذی،ج۳،ص۵۱۲) ❓سوال❓ 1⃣ چرا با وجود اینکه پیامبر اکرم آن رقاصه و مردم را شیاطین انسی می نامد، عایشه را تشویق به دیدن آنان می کند؟ مگر قرآن نمی‌فرماید که از نشانه های مومنان آن است که از لغو و بیهودگی پرهیز می کنند؟ (وَالَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ «مومنون ۳») پس چرا پیامبر اکرم (العیاذ بالله) به همین مقدار ایمان نداشته و از لغو پرهیز نکرده است؟ 2⃣ اگر شخصی از اهل تسنن ، مشاهده نماید که علماء و مولوی هایشان، زنان خودشان را به دیدن چنین مجالسی تشویق می کنند، آیا با این وجود پای حرف ها و خطابه های اخلاقی آنان می نشینند؟ آیا آنان را به عنوان أسوه اخلاقی خود و خانواده شان قرار می دهند؟ 🆔@meshkatehedayat