eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
138 ویدیو
232 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸امام باقر عليه السلام: «از كسى كه تو را مى گرياند اما خيرخواه توست پيروى كن. و از كسى كه تو را مى خنداند اما با تو رو راست نيست پيروى مكن.» 📖المحاسن جلد۲ صفحه۴۴۰ 🆔 @meshkatehedayat
❌قهرمان در مقابل زنان، ترسو در میدان نبرد❌ 🔸بر اساس منابع معتبر اهل تسنن، یکی از کسانیکه زنان را به وسیله شلاق مورد ضرب و شتم قرار می داد، عمر بن خطاب بوده است. به دو مورد از آن اشاره می نماییم: 1⃣ «کنیزی در نزد عمر بن خطاب حجاب کرده بود. عمر هنگامی که او را دید از او پرسید: آزاد شده ای؟ کنیز جواب داد: خیر. عمر گفت پس چرا حجاب کرده ای و خودت را پوشانده ای؟ آن را از سرت بردار، زیرا که حجاب برای زنان مومنه آزاده است. کنیز توجهی نکرد. در این هنگام عمر به سمت کنیز رفت و با شلاق چنان بر سرش زد که پوشش را از سرش انداخت.» 📚(المصنف ابن ابی شیبة ج۴ ص ۳۵۴) 2⃣ «هنگامی که ابوبکر از دنیا رفت، بعضی از زنان همانند عایشه و ام فروة خواهر ابوبکر برای او نوحه سرایی و گریه کردند. هنگامی که خبر به عمر بن خطاب رسید دستور داد که زنان و ام فروة خواهر ابوبکر را از خانه بیرون بیاورند. هنگامی که آنان را از خانه بیرون آوردند، عمر بن خطاب چنان ضرباتی را با تازیانه به ام فروة و باقی زنان زد که همگی متفرق شدند.» 📚(المصنف عبدالرزاق الصنعانی ج۳ ص۴۱۵) ✅ در این دو روایت مشاهده نمودیم، عمر بن خطاب از زور و بازو و شلاق خود برای زدن زنان استفاده کرده است. اما از طرفی در جنگ خیبر مشاهده می نماییم، عمر بن خطاب به جای اینکه از این زور و بازو، شلاق و شمشیر خودش در میدان نبرد در برابر کفار استفاده کند، بشدت می ترسد و در میدان نبرد به عنوان یک فرمانده جنگی به خاطر ترسش شکست می خورد، و اصحاب پیامبر هم او را ترسو خطاب می کنند. این زور و بازوها در میدان نبرد کجا بوده است⁉️ 👈برای مشاهده ترس عمر بن خطاب در جنگ خیبر به لینک زیر مراجعه نمایید.👇👇 https://eitaa.com/meshkatehedayat/759 🆔 @meshkatehedayat
🏴 شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام تسلیت باد 🏴 من و توسل به صحن و سرای موسی بن جعفر سر ارادت نهادم به پای موسی بن جعفر جهان هستی و جانش فدای موسی بن جعفر که لب گشاید به مدح و ثنای موسی بن جعفر 🆔 @meshkatehedayat
🌸امام کاظم علیه السلام: 🍃از ما نیست هر کس هر روز محاسبه ی نفس نکند. 📖میزان الحکمة، ح۴۰۰۳ 🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
‍ #شبهه #عبد_النبی_عبد_الحسین #جواز_نامگذاری #شرک 🔴جواب نقضی: اگر وهابیت بگویند هر که خود را عبد ال
🔴جواب حلی: کلمه عبد دارای مصادیق مختلف می باشد: 1⃣ یکی از مصادیق آن عبد بودن همه انسان ها در برابر خداوند هستند. یعنی اینکه انسان خالقش خداوند متعال است و فقط باید او را بپرستد. که اگر کسی خالق خود را غیر خدای یگانه بداند و غیر او را بپرستد یقنا مشرک شده است. 2⃣ ولی یکی دیگر از مصادیق کلمه «عبد» همان معنای مملوک است که در فقه بحث می شود. مثلا می گویند فلانی، «عبد زید» است یعنی همان غلام و برده که باید تابع اوامر و نواهی مولا و صاحب خود باشد. آیه قران و روایات مختلفی به این مصداق از «عبد» اشاره نمودند. مثلا خداوند در سوره مبارکه نور آیه ۳۲خطاب به بندگانش می فرماید: «وَأَنْكِحُوا الْأَيَامَى مِنْكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ» 📌ترجمه: «مردان و زنان بی همسر و همچنين غلامان و كنيزان صالح و درستكارتان را به ازدواج در آورید...» ✅در نتیجه کسانی که خود را عبد النبی و عبد الحسین و... نامگذاری می کنند هیچگاه العیاذ بالله قائل به خالقیت اهل البیت نمی باشند. بلکه منظورشان اینست، همانطور که یک «عبد» باید مطیع فرمان مولا وصاحب خود باشد، آنها هم همانند یک «عبد» مطیع فرمان و دستورات پیامبر و اهل البیت علیهم السلام می باشند. 👤انور شاه کشمیر یکی از بزرگترین علمای هندوستان در رابطه به مطالب ذکر شده می نویسد: «برای کلمه عبد در کتب لغت دو معنا ذکر شده است. یکی برای مخلوقات {که در برابر خداوند است} و معنای دوم مملوک(برده و غلام شخصی بودن) است. بنابراین نامگذاری به عبد النبی و عبدالرسول شرک نمی باشد. {چون بمعنای دوم است}» 📚(العرف الشذی شرح سنن الترمذي ج۴، ص۲۶۴) 👈حال چطور یک مسلمان که شهادت به وحدانیت خداوند می دهد و هر روز در تشهد نمازهایش، پیامبر اکرم را عبد خداوند متعال خطاب می کند بیاید در نامگذاری مصداق اول از کلمه عبد که در بالا اشاره نمودیم، را اراده کند؟؟؟؟ ای کاش وهابیت بجای تکفیر مسلمین اندکی در قرآن و روایات تامل می کردند. 🆔 @meshkatehedayat
🏴سالروز وفات حضرت ابوطالب علیه السلام را تسلیت عرض می نماییم. 🔹امام باقر علیه السلام: ⬅️اگر ایمان ابوطالب علیه السلام را در کفه ترازو قرار بگیرد و ایمان این خلق در کفه دیگر قرار گیرد حتما ایمان او بالاتر است. 📚بحار الانوار ج ۳۵ ص۱۵۶ 🆔 @meshkatehedayat
❌تهمت ناجوانمردانه{۱}❌ به مناسبت مبعث نبی اکرم و نزول پیک وحی بر ایشان، خوب است به تهمتی مضحکانه و ناجوانمردانه که در طول تاریخ برخی از بزرگان و عالمان مکتب سقیفه بر علیه پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام نسبت دادند را اشاره کنیم. و آن هم این تهمت است، که شیعیان از جبرئیل کراهت دارند. چون قرار بود وحی و اسلام را بر حضرت علی علیه السلام نازل کند، اما بر پیامبر اکرم نازل کرد. و از این باب مرتکب اشتباه و خیانت شد!!! که به دو نمونه اشاره می نماییم: 1⃣ ابن تیمیه در این رابطه می نویسد: «يهود بغض جبرئيل را در دل دارد و مي‌گويد: جبرئيل در ميان ملائکه دشمن ما يهود است؛ همچنين شيعيان مي‌گويند: جبرئيل در نزول وحی بر پيامبر اشتباه کرده است!!!» 📚(منهاج السنة ج۱ ص۲۷) 2⃣ ابراهیم بن سلیمان الجبهان وهابی معاصر در کتابش که بدستور هیئت افتای عربستان سعودی به چاپ رسیده است، می نویسد: «شیعیان گمان می کنند، همانا خداوند به جبرئیل فرمان داد که رسالت اسلام را به علی بن بن ابی طالب برساند، در حالیکه جبرئیل مخالف کرد و این رسالت را به حضرت محمد رساند.» 📚 (تبدید الظلام وتنبیه النیام، ص ۲۲۲) ❌نقد: 1⃣ ما در اینجا به تمامی مخالفین مذهب شیعه امامیه تحدی می کنیم، که فقط یک روایت معتبر از مصادر شیعی بیاورید که بیان گر چنین اعتقادی در میان امامیه باشد!! 2⃣ آیا براستی می توان به دیگر ادعاها و گفتار های عالمانی که فراوان این چنین دروغ ها و تهمت های ناجوانمردانه و مضحکانه را که به مخالف خودشان می زنند را با دیده راستی و اطمینان نگریست؟!! 3⃣ از اعتقادات مسلم شیعه امامیه اینست که جبرئیل را عاری از هر گونه اشتباه و خطا می دانند. مثلا علامه طباطبایی در این رابطه می نویسد: «همانا جبرئیل مورد اعتماد خداوند متعال و امین در رساندن رسالت او به پیامبر است، نه چیزی از پیام او را تغییر می دهد و نه جابجا و تحریف می کند، نه عمدا و نه سهوا و نه دچار فراموشی می گردد.» 📚(المیزان، ج۱۵ ص۳۱۶) 🆔 @meshkatehedayat