مسأله شر.pdf
187.1K
پاسخ به مساله شر؛ حجت الاسلام دکتر صفدر الهی راد 🔺https://eitaa.com/meshkatnoor
هدایت شده از دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
VID-20200326-WA0023(2).mp3
7.89M
📛 نقدِ آفات و خرافاتِ دکتر عبدالکریم سروش
❇️ ناقد: آیت الله ابوالقاسم علیدوست
🔹 فایل صوتی سخنان حضرت آیت الله علیدوست مسئول محترم انجمن فقه و حقوق اسلامی در پاسخ به دکتر سروش درباره خرافه در جامعه دینی و ...
#نقد_سروش
✅ کانال دروس استاد علیدوست
🆔 @alidost_fiqh
✅ شبهه : قرآن می گوید که بخوانید مرا تا شما را استجابت کنم ، پس چرا خداوند با این همه دعا و تضرع، این بیماری را برطرف نمی کند؟ ✅ پاسخ : 1. هر چند استجابت دعا قطعی است ولی استجابت دعا به معنای تحقق چیز خواسته شده نیست، بلکه به معنای جواب دادن خداست.
2. در احادیث، استجابت دعا به یکی از سه صورت، تفسیر شده است: الف. تحقق مورد دعا به صورت فوری. ب. تحقق ثواب و ذخیره در آخرت.ج. بر طرف شدن شری مثل خیر خواسته شده در دعا. از پیامبر اکرم چنین نقل شده است:
مَا مِنْ مُسْلِمٍ دَعَا لِلَّهِ سُبْحَانَهُ دَعْوَةً لَيْسَ فِيهَا قَطِيعَةُ رَحِمٍ وَ لَا إِثْمٌ إِلَّا أَعْطَاهُ اللَّهُ بِهَا أَحَدَ خِصَالٍ ثَلَاثَةٍ إِمَّا أَنْ يُعَجِّلَ دَعْوَتَهُ وَ إِمَّا أَنْ يَدَّخِرَ لَهُ وَ إِمَّا أَنْ يَدْفَعَ عَنْهُ مِنَ السُّوءِ مِثْلَهَا( وسائل الشیعه 7/27/2 ).
3.. در برخی روایات شرایطی برای استجابت دعا ذکر شده مانند معرفت خدا، وفا به عهدی که با خدا بسته ایم، و کسب روزی حلال.
✅حجتالاسلام والمسلمین دکتر رضا برنجکار 🔺https://eitaa.com/meshkatnoor
🔆 دکتر عبدالکریم سروش و نقل قول های خلاف واقع برای اثبات مدعیاتش و پاسخی به هجمه جدید وی به روحانیت شیعه
🔹چندین سال است که دکتر سروش مدعیاتی جنجالی را مطرح می کند. آن گاه برای اثبات مدعایش به نقل قول هایی خلاف واقع متوسل می شود که در ذیل به نمونه هایی اشاره می کنیم:
✅ نمونه اول:
آبان ماه سال 1393 دکتر سروش در مقاله ای که درباره اسیدپاشی در اصفهان نگاشت، خاطره ای از آقای عطاء الله مهاجرانی نقل می کند تا بر اساس آن، امام جمعه و حزب الله اصفهان را تخریب کند. اما سید عطاءالله مهاجرانی، نقل قول منسوب به خود در مقاله عبدالکریم سروش درباره ی انصار حزب الله اصفهان را تکذیب کرد و با طعنه به دکتر سروش می نویسد: " حتما ناقل خاطرهای که به نام اینجانب در مقاله دکتر سروش آمده است، فرد دیگری بوده است."
📡 سایت: جنبش راه سبز
www.rahesabz.net(1393؛ 16 آبان)
✅نمونه دوم:
در تیر ماه سال 1392 دکتر سروش در مقاله "بازی با دین مردم" که در باب نقد حکم فقهی " بهتان به مخالفان" نوشته، به دروغ به آیت الله مومن نسبت می دهد که وی وارد کردن اتهام لواط و زنا و ... به مخالفان را مجاز می داند.
این ادعای خلاف واقع سروش با واکنش مهاجرانی روبرو شده است. متن یادداشت آقای مهاجرانی در زیر می آید:
««دانشمند گرامی، جناب آقای دکتر سروش در مقاله تازه خود که در ۲۷ تیرماه، با عنوان: "بازی با دین مردم" در سایت جرس منتشر شده است؛ به عنوان شاهدی و مصداقی بر نوشته خویش مطلبی را از فقیه ارجمند آیه الله مومن روایت کرده اند:
(فقیهی چون آیت الله محمد مومن، عضو فقهای شورای نگهبان، صریحاً فتوا می دهد که جائز بل راجح است که به بد دینان و بدعت گذران تهمت زنا و لواط بزنیم تا از میدان به در روند و از شرّشان آسوده شویم.)
به گمانم دکتر سروش متن نوشته آیه الله مومن را ندیده اند، و یا دقیق نخوانده اند و یا نسخه مورد استناد ایشان به کلی متفاوت از نسخه ای است که اینجانب دیده ام و گرنه ممکن نبود چنین نسبتی را به آیه الله مومن نمی دادند.
📡 منبع: تامل درشیوه تدقیق یک متن فقهی، پاسخی به سروش ... - سایت جنبش راه سبز www.rahesabz.net
(1392؛ 31 تیر)
✅دکتر سروش در سال 1387 با خبرنگار هلندی میشل هوبینگ مصاحبه می کند. سروش در این مصاحبه اظهار داشته که قرآن کلام بشر است نه کلام خدا. سپس سروش مدعی می شود که معتزله نیز چنین دیدگاهی داشتند.
انتساب چنین دیدگاهی به معتزله برای کسی که اندک آشنایی با دیدگاه و آثار متفکران معتزله درباره قرآن داشته باشد، بسیار مضحک است؛ زیرا معتزلیان بر خلاف اهل حدیث، قرآن را مخلوق می دانستند نه قدیم؛ یعنی قرآن را مخلوق خدا می دانستند.(ر.ک: الفائق؛ شرح اصول خمسه؛ ذیل بحث وحی و قرآن) در حالی که دکتر سروش، دیدگاه معتزله درباره مخلوق بودن قرآن را به دروغ به این معنا معرفی می کند که آنان قرآن را مخلوق بشر می دانستند تا پشتوانه ای برای مدعایش در انکار الهی بودن قرآن دست و پا کند.
📡 منبع: کلام محمد -- گفت و گو با عبدالکریم سروش www.drsoroush.com
✅اخیرا نیز دکتر سروش، برای تخریب روحانیت شیعه، داستانی را نقل کرده است. طبق نقل سروش، وقتی که آیت الله جوادی آملی به شوروی سفر کرد تا نامه امام خمینی را به گورباچف بدهد مترجم روسی از آیت الله جوادی سوال می کند چرا خداوند زلزله را می فرستد که در اثر آن هزاران نفر کشته می شوند؟ و آیت الله جوادی آملی از پاسخ دادن عاجز می شود؛ چون تاکنون به این مسئله فکر نکرده بود.
📡منبع: عبدالکریم سروش: امروز قم بهدست مداحها افتاده است - رادیو فردا(1399؛ 4 فروردین)
www.radiofarda.com
🔆بدیهی است که نقل مزبور نادرست است؛ زیرا مسئله شرور یکی از مباحث اصلی علم کلام و فلسفه و تفسیر است که حتی طلاب متوسط حوزه بارها در طول تحصیل در حوزه آنها را می خوانند؛ چه برسد به آیت الله جوادی آملی که در تفسیر آیات ناظر به شرور و در مباحث فلسفی به طور عمیق و تحلیلی به مباحث شرور پرداخته اند(ر.ک: جوادی آملی، تفسیر تسنیم، تفسیر آیات مرتبط با شرور- رحیق مختوم، مباحث مرتبط با شرور)
⬅️ همچنین دکتر سروش، همان طور که در بالا به نمونه هایی اشاره شد، در نقل قول ها و انتساب های خلاف واقع، کارنامه سیاهی دارد و دستور قرآن مجید در این باره چنین است:
"یا ایها الذین آمنوا ان جائکم فاسق بنبا فتبینوا"(حجرات، 6)
📝حجت الاسلام دکتر جواد گلی
هدایت شده از مرکز مشاوره ماوا
خدمتی دیگر از مرکز ملی پاسخگویی:
📱تولید نرم افزار اندرویدی «پرسش کرونا»
✅پرسش و پاسخ هایی با رویکرد
🔹قرآنی
🔸حدیثی
🔹کلامی
🔸تاریخی
🔹اخلاقی
🔸مشاوره و روانشناسی
🔹احکام شرعی
✅ارائه پاسخ ها به دو صورت اجمالی و تفصیلی
✅ذکر منابع پاسخ ها
✅ارائه پاسخ ها به دو صورت متنی و صوتی
✅امکان ارسال پرسش
✅دریافت از سایت مرکز ملی پاسخگویی
لینک دانلود نرم افزار در کافه بازار:
https://cafebazaar.ir/app/com.pasokhgoo.corona
@moshaveremava
#کرونا
#درسهای_عمو_کرونا 😷 0️⃣1️⃣
ریزهای غول افکن😳
۱_ فیل های چند تنی ابرهه با کدام جنگ افزار قدرتمندی از پای درآمدند؟
۲_احزابِ (گروههایِ) مشرکان در حوالی مدینه با چه سلاحی درهم کوبیده شدند؟
۳_ بالگردهای نظامی در طبس با کدام سلاح فوق پیشرفته متلاشی شدند؟
۴_ قرن بیست و یکم عرصهٔ خود نمایی کدام ریزِ غول افکن دیگری است تا هیمنهٔ استکبار را در هم بکوبد؟
نمی دانم!
شاید covid19
#عمو_کرونا به ما یاد میده:
ریزها می توانند غولهای بزرگی را از پا در آورند، غولهای نظامی و اقتصادی و... 👍
✅ در سپاه خدا چه فرقی میان شن و ویروس در انجام «مأموریت» است؟
📝حجت الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی شیخ شبانی
کرونا و فرصت تعمیق باورهای دینی.mp3
15.84M
❇️کرونا و فرصت تعمیق باورهای دینی ؛ 📛 نقد و پاسخ به شبهات برآمده از بیماری کرونا
🔹 فایل صوتی سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد حسین شریفی ، عضو هیات علمی و استاد تمام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی در بیان مباحث معرفتی مرتبط به کرونا #نقد_سروش و سایر روشنفکران 🔺https://eitaa.com/meshkatnoor
6.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ طب اسلامی؛ پیش فرض ها، ابهامات و سئوالات / قسمت دوم
🔹آیا طب سنتی با طب اسلامی یکی است؟
🔸آیا پسوند اسلامی به جهت جذابیت به طب سنتی اضافه شده است؟
🔹اسلامی بودن طب اسلامی، از چه جهت است؟
🔸آیا طب سنتی می تواند ما را از طب جدید بی نیاز کند؟
👈بیانات علامه #مصباح در دیدار با اطبای طب اسلامی- 19 اسفند 95
@mesbahedustan
40.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ اجرای زنده سرود «جهاد سلامت» کار تولیدی از ٬٬٬ قرارگاه جهادی شهدای روحانیت استان قزوین٬٬٬ ( مرکز مدیریت و خدمات حوزه علمیه قزوین) با همکاری و اجرای گروه سرود مرآت قزوین.
🔷 پخش شده از شبکه استانی قزوین و شبکه سراسری شما.
#خدا_قوت_به_جهادگران_عرصه_ی_سلامت
#خدا_قوت_به_عزیزان_جهادگر_سلامت
#با_یاری_خدا_کرونا_را_شکست_میدهیم
#قرارگاه_جهادی_شهدای_روحانیت
👇👇👇👇👇👇👇👇
🆔 @howze_qazvin_ir
↪️ eitaa.com/howze_qazvin_ir
⬆️بعد از صحبت های مقام معظم رهبری که عنوان جهاد سلامت را مطرح کردند حجت الاسلام آقای رضا کشاوز ( از دانش پژوهان نخبه کارشناسی ارشد گروه کلام و فلسفه دین) شروع به تولید محتوا کرد و بعد از تایید شعر و سبک، کلیپ بالا را روی آنتن صدا و سیما برد؛ نمونه ای از طلاب جهادی
مردان علم در میدان عمل🌹
هدایت شده از مرکز مشاوره ماوا
13.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
7⃣ #وظایف_خانواده_و_همراهان_بیمار
👈 #کرونا_را_شکست_میدهیم
🔹حجت الاسلام #دکتر_رضا_مهکام، #روان_شناس_بالینی
✅مرکز مشاوره ماوا✅
@moshaveremava
✅همایش علمی_ فرهنگی چالش کرونا و زیست مومنانه
🔹در این روزهای فراگیری بحران کرونا و ایجاد سؤالات و نظرات گوناگون؛ بر اندیشمندان حوزه دین است که بیشتر بیندیشند که چگونه می توان در این بحران، دین و دانش را هدفمند بکار گرفت.
🔹از این رو، دانشکده الهیات پردیس فارابی دانشگاه تهران در نظر دارد؛ موضوع کرونا را در اندیشه ورزی دینی مورد توجه قرار دهد.
🔹لذا از کلیه استادان، دانشجویان و همه صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی درخواست می شود که در این زمینه اندیشه های خود را در قالب یک مقاله علمی _ فرهنگی به دبیرخانه همایش ارائه نمایند.
💎محورهای همایش:
_تأثیر باور مؤمنانه بر امید به آینده
_نقش مرگ باوری بر کاهش اضطراب
- نقش و ابعاد سرمایه اجتماعی در بیماریهای اپیدمیک
_ حق بر سلامت و حقوق بنیادین و بیماری های مسری
- ظرفیتهای معنوی در فضای شیوع بیماریهای مهلک
- مسؤولیت های اجتماعی در مواجه با بیماریهای اپیدمیک
- ریشهیابی و تحلیل بیاعتنایی به پروتکلهای بهداشتی و پیشگیری
- مراقبه فردی و دیگر مدلهای انگیزهبخشی برای التزام به قرنطینه خانگی
_نقش و آثار آموزش های مجازی در هنگامه بیماریهای اپیدمیک
- چالشهای اخلاقی کادر درمانی در مواجهه با بیماران کرونایی
- کارویژههای نهاد روحانیت در فضای کرونایی
✳️لطفا نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:🔻
1⃣مهلت ارسال مقالات تا آخر فروردین ۱۳۹۹ است و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.
2⃣ ساختار مقاله بر اساس ساختار رایج مقالات علمی پژوهشی باشد.
3⃣کلیه مقالات در قالب فایل ورد به آدرس sm.mmoqaddam@ut.ac.ir ارسال گردد.
4⃣پس از داوری مقالات با توجه به شرایط عمومی کشور و مراکز آموزش عالی، زمان برگزاری همایش و شیوه آن به صورت مجازی یا حضوری و نحوه تجلیل از صاحب نظران ارجمند اطلاع رسانی خواهد شد.
5⃣به بهترین مقالات در سطح یک 15 میلیون ریال، مقالات سطح دوم 10 میلیون ریال و مقالات رتبه بعد 7 میلیون ریال برای قدردانی از نویسندگان محترم تقدیم خواهد شد.
6⃣جهت موارد ضروری و اطلاعات تکمیلی با معاون پژوهشی دانشکده دکتر موسوی مقدم با شماره همراه 09126530658 تماس بگیرید.
💠دانشکده الهیات پردیس فارابی دانشگاه تهران