eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
798 ویدیو
293 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
حضوری(بسیار محدود) و مجازی 📌موضوع عام: تاملات فلسفی در باب تجربیات بیرون از بدن 💠 موضوع خاص: تفاوت زمان و احساس زمانمندی در عوالم مختلف 5️⃣ نشست پنجم 🔰با ارائه: جناب آقای دکتر عباس جوارشکیان (مدیر گروه فلسفه دانشگاه فردوسی مشهد) ⏰زمان: ۵ شنبه، (۲۵ شهریور ۱۴۰۰) ساعت: ۱۰ صبح ✅ لایو اینستاگرام: Instagram.com/isin_ir مکان: شهید کاشانی 25، موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام ..🌿....🌿....🌿....🌿 🏫مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام 🔰@nhrazavi 🏫موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🔰@isinir 🆔@meshkatnoor
🔖 | جوهر متافیزیک ✍️ 🔹 رساله دکتری پروفسور لگنهاوزن درباره یکی از مهمترین مباحث متافیزیک، یعنی بحث جوهر بوده است. 📖 کتاب 📍 برای تهیه این کتاب ارزشمند (https://poiict.ir/19103) کلیک کنید. 🆔 @iictchannel 🆔@meshkatnoor
8.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹برسد به دست کسانی که می گویند وضوی اهل سنت که پا را می شویند بهتر از وضوی شیعه ها است که پا را مسح می کنند. # نقد هتاکان قرآن # حسن آقا میری 🆔@meshkatnoor
◾️ اجتهاد روشنفکرانه شبستری ✍️ ▪️ مجتهد شبستری معتقد است، انقلاب مردم برای استقرار اسلام فقاهتی نبوده است. 📖 کتاب 📍 برای تهیه این کتاب (https://poiict.ir/19068) کلیک کنید. 🆔@meshkatnoor
AUD-20210913-WA0044.mp3
8.49M
🎤 دکتر ابوالفضل ساجدي ( استاد تمام گروه فلسفه دین موسسه امام خمینی) 🔴 نقد قرآن، تئوريزه و ترويج اباحيگري و نفي عمل به احكام وحياني در سخنان دكتر سروش 2️⃣ ☘️☘️، (42)☘️☘️ 🔹 به گفته آقاي سروش: 99 درصد احكام قرآن به درد زمان ما نمي خورد چون عَرَضي دين است نه ذاتي آن. 🔹 مهمترين معيار وي براي تفكيك ميان ذاتي و عرضي در دين چيست؟ شرطيات كاذبه المقدم 👈🏼 توضيح اين معيار و پاسخ آن را در اين جلسه مي شنويد. 📚 براي توضيح بيشتر رجوع كنيد به: فصل (زبان قوم) در كتاب: زبان قرآن با نگاهي به چالشهاي كلامي تفسير، نشر سازمان سمت 🔸 درسگفتارهاي "زبان قرآن" در جامعه الزهراء ارائه و توسط اين مركز به صورت فايل صوتي و تصويري تهيه و تدوين شده است. Eitaa.com/Sajedi_ir/ 🆔@meshkatnoor
elahirad_Default_1629906895.mp3
5.21M
🔈 صوت نشست تبیین مبانی اندیشه اسلامی ✅ موضوع: 🔻معرفت دینی نظام مند آری یاخیر؟ 🔹 ملاک ها و معیارها 🔰 ارائه توسط استاد: حجت الاسلام و المسلمين دكتر الهی راد ( عضو هیات علمی گره کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی) 👈 زمان : ٢٢ مردادماه @Elahirad_ir 🆔@meshkatnoor
تشکیک در واکسیناسیون مبنای عقلایی ندارد آیت‌الله «رجبی» رئیس موسسه امام خمینی: 🔹همه اعضای موسسه طبق برنامه واکسن دریافت کرده‌اند. 🔹تزریق واکسن مطابق با قواعد عقلی و دینی است، تشکیک در واکسیناسیون مبنایی عقلایی ندارد. 🔸علامه مصباح نظر واحد پزشکی را حجت شرعی می دانست. @TasnimNews 🆔@meshkatnoor
15.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 چرا به جای رفع نیاز فقرا ، این همه هزینه برای زیارت می نماییم ؟ 🔸پاسخ را از زبان استاد مطهری بشنوید. 🆔@meshkatnoor
🔰به مناسبت درگذشت مرحوم استاد محمد رضا حکیمی 🔷نقد عقل خودبنیاد دینی (4) 🔸در بخشهای قبل گفتیم که مرحوم آقای حکیمی و مکتب تفکیک تاکید بر عقل برآمده از دین دارد؛ سوالی جدی در این جا رُخ می نُماید که وقتی قرآن کفار، مشرکان و منکران را به تعقل دعوت می نماید، این روش تعقلی آیا باید در خود قرآن دنبال شود یا خارج از آن؟ اگر در خود قرآن باید دنبال شود، که این دوری روشن است و اساسا زمنیه دیالوگ و تفاهم را از بین می برد! 🔸اگر مراد روش عقلانی بین الاذهانی و مرتکز در فطرت و هویت انسانی ماست، که با ادعای روش مستقل قرآنی حکیمی سازگاری نخواهد داشت!!! حال اگر کسی در مقام دفاع از سخن تفکیکی ها، از عقل فطری سخن بگوید که همه انسانها واجد آن هستند، این نکته ای است که دقیقا ما را به سمت روشهای مشترک عقلانی سوق می دهد که منطق و فلسفه از آن دم می زنند یعنی این که بر اساس بدیهیات عقلی، به سمت نظریات جهش پیدا کنیم. 🔸 آقای حکیمی تفکیک دین از فلسفه و عرفان را به دو دلیل مستند می نماید: الف) جدایی روشها ب) جدایی و عدم همخوانی محتوا. جدایی روشهای فهم بشر، امری است پذیرفته اما به هیچ وجه به عدم ارتباط خروجیها منجر نمی شود. طبعا همه این معارف در صدد کشف و نیل به واقعند و لذا ما باید نگاهی منظومه ای به واقعیت داشته باشیم که روشهای مختلف علوم هر کدام ، ما را به بخشی از قطعات این پازل می رساند. 🔸اما در بخش جدایی محتوا، دو معنا می تواند مورد نظر باشد. الف) قرآن ، کتاب فلسفه و عرفان نیست و لذا نوع ادبیات و مباحثی که در این سه رویکرد معرفتی مطرح می شود ، با هم یکسان نیست. این سخن کاملا صحیح و پذیرفته است. ب) محتوای این سه کتاب ربطی به هم ندارند. این سخن کاملا مردود است زیرا مضاف بر اشتراک فی الجمله برخی مباحث، فهم مضامین بخشهای متعددی از آیات و روایات، مبتنی بر فهم و مبانی عقلانی بیرونی است و در غیر این صورت ما به یک نحوه ایمان گرایی اسلامی خواهیم رسید . 📌بخش اول این نوشته 👈👈https://eitaa.com/meshkatnoor/3491 📌بخش دوم این نوشته 👈👈 https://eitaa.com/meshkatnoor/3498 📌بخش سوم این نوشته 👈👈https://eitaa.com/meshkatnoor/3511 ✍️ محمد جعفری
💠مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات (حوزه های علمیه) به صورت مجازی برگزار می‌کند: 🔵 نشست علمی مجازی «اعتبارسنجی احادیث طبی» 🔰 با حضور: 🎤 حجت الاسلام والمسلمین سعید باقری 🎤 جناب آقای دکتر غلامرضا نورمحمدی 🔰 دبیر علمی نشست: 🎤 حجت الاسلام و المسلمین حسن رضا رضایی ⏰زمان: پنج شنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ الی ۱۲ 📺 پخش زنده از طریق سایت پاسخ تی وی از طریق لینک زیر: ►pasokh.tv 🆔@meshkatnoor