#پدر_و_مادر
💕 #هماننده سوره ای از " قرآن " هستن
که هیچ کس نمیتواند #مانندش را
برایت بیاورد.
قدر #آئینه بدانید چو هست
نه در آنوقت که افتاد و #شکست
یه روز داخل مترو صندلیم رو به یک
پیرزن دادم ; در حقم دعا کرد و گفت:
جوان دعا میکنم پیر شی اما هیــــچ
وقت نوبتی نشی !
سوال کردم حاج خانم نوبتی دیگه چیه ؟
گفت :
فـــــــردا که از کار افتاده شدی و قدرت
انجام کارهای عادی روزانت رو نداشتی
بین بچه هات به خاطر نگهداریت دعوا
نشه که امروز نوبت من نیست.
من نگهش نمی دارم، نوبت توست😔.
⚡️امیدوارم هیـــــــــچ کدوم ما هیچ
وقت نوبتی نشیم .⚡️
#شبهه:
چرا رهبری در مقابل بسیاری از مفاسد و خیانتهای این زمان، سکوت کرده و عکس العمل انقلابی نشان نمیدهند؟!
#پاسخ:
مقام معظم رهبری:
🔺امام حسن (ع) و امام حسین فرقی با هم ندارند
اگر در زمان معاویه، امام حسین مىخواست قیام کند، پیام او دفن مىشد. این به خاطر وضع حکومت در زمان معاویه است. سیاستها به گونهاى بود که مردم نمىتوانستند حقانیت سخن حق را بشنوند.
👈لذا همین بزرگوار، ده سال در زمان خلافت معاویه، امام بود، ولى چیزى نگفت؛ کارى، اقدامى و قیامى نکرد؛ چون موقعیت آنجا مناسب نبود.
🔺بگیم یا نگیم؟!!/1
(بازخوانی امر به معروف و نهی از منکر در کلام رهبری)
❣️ گفتن با زبان، بر همه واجب است
"امر به معروف، یک مرحلهى گفتن و یک مرحلهى عمل دارد. مرحلهى عمل، یعنى اقدام با دست و با زور. این مرحله، امروز به عهدهى حکومت است و باید با اجازهى حکومت انجام بگیرد ولاغیر. اما گفتن با زبان، بر همه واجب است و همه باید آن را بدون ملاحظه انجام بدهند.
روزى بود که اگر کسى کار خلافى مرتکب مىشد و دیگرى به او اعتراض مىکرد، نظام حاکم آن اعتراض را مىکوبید. ما دیده بودیم که اگر گناهى انجام مىگرفت، گناهکار تشویق مىگردید؛ اما معترضِ به گناه کوبیده مىشد! امروز، به عکس است. امروز، نه اینکه گناه در جامعه نیست؛ هست. زمان حکومت امیرالمؤمنین(علیهالصّلاةوالسّلام) هم در جامعه گناه بود؛ اما مهم این است که نظام و تشکیلات حاکم بر جامعه - آن کسانى که اداره و مدیریت کشور را بر عهده دارند - میل به طرف صلاح دارند و با گناه و تخلف مخالفند."
(دیدار با مردم قم- )
🔺بگیم یا نگیم؟!!/2
(بازخوانی بیانات رهبری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر لسانی)
❣️نهی از منکر و انزوای گناه
"گفتن گناه به گناهکار با زبان خوش و با لحن مناسب و در جایى هم با زبان تند - در مواردى که مفسدهیى به وجود نیاید - گناه را در جامعه کم خواهد کرد و به ضعف و انزوا خواهد انداخت. چرا ما از این موضوع غافلیم؟ همهى آحاد مردم، در محیط کسب و خانه و جمع دوستان و در محیط درس و دانشگاه و کلاً در هر جایى که هستند، اگر خلافى را دیدند، به خلافکار بگویند: این، از نظر اسلام خلاف است؛ چرا انجام مىدهى؟ گفتن همین یک کلمه مؤثر است. اگر زبانهاى گوناگون و نفَسهاى مختلف گناه را تذکر بدهند، گناهکار به طور غالب از گناه و تخلف دست خواهد کشید؛ چه این تخلف، تخلف شرعى و چه تخلف از قوانین باشد." (دیدار با مردم قم- )
🔺بگیم یا نگیم/3
(بازخوانی بیانات رهبری در موضوع امربمعروف و نهی از منکر)
📌گناه عمومی باعث شکست دولت امیرالمؤمنین بود!
«وقتی در جامعه گناه منتشر شود و مردم با گناه خو بگیرند، کار کسی که در رأس جامعه قرار دارد و می خواهد مردم را به خیر و صلاح و معروف و نیکی سوق دهد، با مشکل مواجه خواهد شد؛ یعنی نخواهد توانست، یا به آسانی نخواهد توانست و مجبور است با صرف هزینه ی فراوان این کار را انجام دهد. یکی از موجبات ناکامی تلاش های امیرمؤمنان با آن قدرت و عظمت در ادامه ی این راه، که بالاخره هم به شهادت آن بزرگوار منجر شد، همین بود».
سال 1379 بيانات در خطبه هاى نماز جمعهى تهران
🔺بگیم یا نگیم/4
(بازخوانی بیانات رهبری در موضوع امربمعروف و نهی از منکر)
📌همه بگیم....
«قانون شکنی جرم است. تخلّف از قانون و خروج از مدار قانونی برای مقابله با هر چیزی که به نظر انسان منکر می آید- بدون اجازه ی حکومت- خودش یک جرم است؛ مگر نهی از منکر زبانی، که بارها گفتیم نهی از منکر زبانی جایز و واجب و وظیفه ی همه است و در هیچ شرایطی هم ساقط نمی شود؛ اما آنجایی که نوبت اجرا و عمل برسد، همه باید طبق قوانین عمل کنند. هیچ چیزی مجوّز این نیست که بگویند چون نیروی انتظامی و قوّه ی قضائیه عمل نکردند، خودمان وارد میدان شدیم؛ نخیر، آن روزی که لازم باشد مردم برای حادثه ای خودشان وارد عمل شوند، رهبری صریحاً به آن ها خواهد گفت»
سال 1380 بيانات پس از مراسم تنفيذ حكم رياست جمهورى آقاى سيد محمد خاتمى.
بگیم یا نگیم؟!/5
(بازخوانی بیانات رهبری در موضوع امربمعروف و نهی از منکر)
📌بالاترین تخلف
"تخلّف ها یک اندازه و یک نوع نیست. بالاترین تخلّف ها، آن تخلّف ها و جرایمى است که پایههاى نظام را سست مىکند. نومید کردن مردم، نومید کردن دل هاى امیدوار، کجنشان دادنِ راه راست، گمراه کردن انسان هاى مؤمن و بااخلاص، سوء استفاده کردن از اوضاع و احوال گوناگون در جامعه اسلامى، کمک کردن به دشمن، مخالفت کردن با احکام اسلامى و تلاش براى به فساد کشاندن نسل مؤمن."
(بیانات در دیدار جمعی از روحانیون- )