eitaa logo
📚|میراث علمی سَلَف|
5.9هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
52 ویدیو
38 فایل
❁﷽❁ 💢 تحصیل علوم حوزوی با رویکرد سنتی 💢 تشکیل حلقه های علمی 💢 نشر سیره علما ❇️ نرخ تبلیغ عادی: ساعت ۲۲ تا ۹، ۴۵ هزار، تجاری: ۷۵هزار. *ارتباط و خرید کتاب میراث علمی سلف: @hm1370 وبگاه رسمی (دانلود صوت): http://mirath.blog. تلگرام(صوت جدید): @mirath
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 یتیمان حقیقی ما هستیم که از وجودتان محروم شدیم. نسل شما، تکرار نشدنی است. ⚠️ نظام دانشگاهی شده، اندک اندک در جانمان رسوخ کرد و ما را به سان پرنده ای کرد که در وصفش گفته اند: پرنده ای که دگر آشیان، نخواهد دید قضا همی بَرَدَش به سوی دانه و دام ————————————- ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺 راه ارتباطی: @hm1370 🌐 کانال 🔰🔰 ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️http://mirath.blog.ir
✅ تحول در تحصيل (29) ⚠️ سند بیست و نهم: گفتاري از حضرت استاد حشمت پور دام عزه 🔹 از اساتيد مبرز حوزه علمیه ——————————————————- 🔺(در علم کلام)، از قدیم چنین رایج بود که به ترتیب اول شرح باب حادی عشر فاضل مقداد خوانده می‌شد. بعد از آن، کشف المراد علامه حلی کتاب خوبی است. به نظر می‌رسد اللوامع الالهیه فاضل مقداد بهتر است. اگر بهتر نباشد، کمتر نیست. این کتاب، کتاب درسی نیست؛ ولی بسیار جا دارد که درسی شود. بحث‌هایی در این کتاب هست که در کشف المراد نیست. همچنین بحث‌هایی در کتاب کشف المراد آمده است که در این کتاب نیست. در مجموع عباراتش روان‌تر از کشف المراد است. کشف المراد هم شرح و هم متن است؛ اما متن کتاب اللوامع یکدست است. در کل می‌توان گفت بعضی از قسمت‌های کشف المراد بهتر است و بعضی از قسمت‌های اللوامع الالهیه. حال اگر طلبه‌ای بتواند هر دو را بخواند و مکمل هم قرار دهد، بد نیست؛ چون می‌توانیم بگوییم قسمت‌هایی از لوامع، کشف المراد را توضیح می‌دهد؛ اگرچه ربطی به کشف المراد ندارد؛ درست، مثلِ المباحث المشرقیه فخر رازی که کاری به شفا ندارد؛ ولی گویا شرح شفا است. ————————————- ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺 راه ارتباطی: @hm1370 🌐 کانال 🔰🔰 ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️http://mirath.blog.ir
✅ تحول در تحصيل (30) ⚠️ سند سی ام: گفتاري از حضرت استاد حشمت پور دام عزه 🔹 از اساتيد مبرز حوزه علمیه ——————————————————- 🔺بعد از اینکه کشف المراد (یا اللوامع الإلهیة) تمام شد، شوارق الإلهام لاهیجی(1) و شرح مطالع (2) با هم یکجا خوانده می‌شود. گویا اول شرح مواقف (3) و شرح مقاصد (4) خوانده شود، شوارق راحت‌تر فهمیده می‌شود. همچنین می‌توان شوارق الإلهام را در کنار شرح مواقف خواند؛ چون برخی از مباحثی که مرحوم لاهیجی در شوارق نقل می‌کند، در شرح مواقف با توضیح بیشتر آمده است. (1) شوارق الإلهامِ فیّاض لاهیجی، شرحی مزجی بر کتاب "تجرید الإعتقاد" خواجه نصیر الدین طوسی. لاهیجی شاگرد و داماد ملاصدراست اما مشرب وی، مشائی بود و منتقد استادش بود که در حکمت متعالیه نفس می کشید. کتاب گوهر مراد در علم کلام نیز از لاهیجی است. لازم به ذکر است که دیگر داماد ملاصدرا، فیض کاشانی، صاحب تفسیر صافی و کتاب "المَحَجّة البیضاء" (شرح و اصلاح کتاب «اِحیاء علوم الدین» نوشته ابو حامد غزالی است) است. همچنین لازم به ذکر است که علاوه بر شرح ایشان بر تجرید الإعتقاد، دو شرح دیگر نیز حائز اهمیت است: کشف المراد علامه حلی/ شرح فاضل قوشجی (2) مطالع الأنوار، اثر سراج‌الدین محمود ارموی است. شرح آن توسط مرحوم قطب الدین رازی نوشته شده است. (3) المواقف اثر قاضی عضد الدین إیجی است. شرح مواقف اثر میرسید شریف جرجانی است. دو حاشیه قوی در پاورقی‌اش دارد. یکی از عبد الحکیم سیالکوتی هندی است و دیگری از حسن چلپی عثمانی مذهب. سیالکوتی هندی و چلپی ترک است. حاشیه سیالکوتی قوی‌تر است. (4) مقاصد از بی نظیرترین کتب تفتازانی است که خودش آن را شرح نموده است. ————————————- ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺 راه ارتباطی: @hm1370 🌐 کانال 🔰🔰 ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️http://mirath.blog.ir