آیت الله میرباقری.mp3
29.85M
🎧 سخنرانی آیتالله میرباقری در همایش تبلیغ نو
☑️ @mirbaqeri_ir
اندیشه و تفکر در پرتو قرآن .mp3
7.59M
🎧 استاد میرباقری | قطعۀ صوتی با عنوان «اندیشه و تفکر در پرتو قرآن»
☑️ @mirbaqeri_ir
📢 وقتی حق و باطل ممزوج میشود، شیطان فرصت استیلا پیدا میکند.
💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
🔹 «وجود مقدس امیرالمومنین در خطبه پنجاه نهجالبلاغه فرمودند: «إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْكَامٌ تُبْتَدَعُ يُخَالَفُ فِيهَا كِتَابُ اللَّهِ وَ يَتَوَلَّى عَلَيْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَى غَيْرِ دِينِ اللَّهِ فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ إ وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِينَ وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى».
هیچ وقت باطل، خودش را به صورت خالص عرضه نمیکند. آغاز فتنهها از پیروی از اهواء است و بدعتها از همینجا شروع میشود. اگر حق، خالص از آمیختگی با باطل عرضه بشود آنهایی که دنبال حق هستند هیچ وقت اشتباه نمیکنند و اگر لباس باطل را از پیکره حق بردارید، زبان معاندین قطع میشود و نمیتوانند بر علیه حق حرف بزنند.
🔹 کار جبهه باطل در تاریخ همیشه این است که باطل را با حق آمیخته میکند و سعی میکند یک لباس باطلی بر آن بپوشاند که با هم خلط و ممزوج میشوند. دستگاه باطل با این کار، هم زبان اعتراض را به حق باز میکند و هم باطل را به اسم حق به مردم تحمیل میکند. این فتنه آنقدر سنگین است که کار سخت میشود و استیلای شیطان اینگونه واقع میشود. در این فتنه ابلیس آنهایی که از قبل خدای متعال برای آنها خیری در نظر گرفته فقط اهل نجاتاند.
🔹 تفکیک این آمیختگی هم فقط کار امام معصوم است، زیرا آنها به هیچ وجه حاضر نیستند خودشان را از حق جدا کنند، چون اگر خالص شوند دیگر مورد قبول نیستند و منزوی می شوند و جایگاهشان هم جهنم است. این آمیختگی در ارواح و مظاهر عینی حیات اجتماعی کفار است که باید تفکیک بشود. در سوره بینه همین مطلب توضیح داده شده که حضرت این اختلاط و آمیختگی را بر مدار کتاب و بینه و امام جدا میکنند.
☑️ @mirbaqeri_ir
📢 عرفه جزو افضل ايام سال است، و افضل اعمال عرفه، زيارت سيدالشهدا(ع) است.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«عرفه جزو افضل ايام سال است، و افضل اعمال عرفه، زيارت سيدالشهدا(ع) است و آثار خاصی هم دارد.
در روايت آمده: کسی که در روز عرفه سيدالشهدا(ع) را زيارت کند زائر خدا در فوق عرش میشود («زار الله فوق عرشه»).
لذا خود را آماده زيارت کنيم که محور سلوک و تهذيب ما همين زيارت است. إن الحسين مصباح الهدی و سفينة النجاة.
در دريای طوفانی که ابليس و شياطين ايجاد کردهاند و در فضای ظلمانی و امواج فتنههای آنها و در مقابل اين شدت ظلمت آنها، تنها چراغ و پناه، وجود مقدس سيدالشهدا(ع) است.
در روز عرفه خودمان را به امام حسين(ع) برسانيم؛ اگر اين کار را کرديم انشاءالله درب سلوک عرفات و بعد با عيد قربان باز بشود».
☑️ @mirbaqeri_ir
«کسانی که در شب و روز عرفه از وادی سیدالشهداء بهسمت خدای متعال میروند، مقربتر از کسانی هستند که از وادی عرفات بهسمت خدای متعال میروند. اگرچه در آنجا هم واسطۀ در حرکت ما بهسمت خدای متعال، معصوم است، ولي باز هم اگر کسی از وادی کربلا حرکت کند زودتر مورد توجه و عنایت خدای متعال قرار میگیرد.»
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
📢 روز عید، روز رجوع به امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) و روز تجدید عهد با آن حضرت است.
«روز عید رجوع به امام و توجه به ایشان است. در این چهار تا عیدی که ما داریم، جمعه، فطر، قربان و غدیر، دعای ندبه خواندن وارد شده است و توجه به امام زمان از طریق این دعا فوقالعاده است.»
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
فلسفۀ رسانه .pdf
8.79M
📜 گفتاری از آیتالله میرباقری با عنوان:
«فلسفۀ رسانه و نسبت دین و رسانۀ مدرن (PDF)
⚡️ فناوریها پیکرۀ منفصلِ ارادههای اجتماعی هستند که: کاملاً ایدئولوژیک احساس میکنند، ایدئولوژیک فکر میکنند و ایدئولوژیک عمل میکنند.
یعنی شما روح ایدئولوژی مدرنیته را در فناوریاش میبینید.
☑️ @mirbaqeri_ir
6.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 شکر نعمت غدیر این است که در کاروان امام زمان(عجل الله فرجه) قرار بگیریم و در چارچوب طرح امام زمان(سلام الله عليه) حرکت کنیم و در مقابل طرح آن حضرت، طرح دیگری مطرح نکنیم.
☑️ @mirbaqeri_ir
📢 برنامهريزیها در خصوص مبارزه با بدحجابی، اگر معطوف به فعاليت دشمن نباشد و به شناخت ميدانهای جنگ با دشمن منتهی نشود، توفيق چندانی حاصل نخواهد شد.
«مسئله پوشش يکی از لبههای تيز درگيری تمدن اسلام و تمدن غرب است. اگر اين دوران، دوران جنگ تمدنها معرفي شد، منظور فقط جنگ نظامی نيست بلكه مهمترين عرصۀ آن، جنگ فرهنگی است. يکی از مهمترين ابعاد جنگ فرهنگی نيز مسئله پوشش و آرايش است. اگر برنامهريزیها در اين خصوص معطوف به گسترش فعاليت دشمن نباشد و به شناخت ميدانهای جنگ با دشمن منتهی نشود، توفيق چندانی حاصل نخواهد شد. البته با اين بهانه كه مسئله لباس يک مقوله فرهنگی است نبايد مانع اقدامات اجتماعی شد؛ با اين وجود، اقدامات اجتماعی نيز بدون داشتن يک نقشۀ جامع فرهنگی، بینتيجه يا کماثر خواهد بود.
بنابراين چنانكه گفته شد يكی از مهمترين عواملي که به بدحجابی بدلباسی دامن میزند، امپراطوری استکبار جهانی و عامل ديگر، ادامه آن جريان در دنيای اسلام، به ويژه سکولاريستهای ميانهرويی هستند که معتقد به يک مذهب حداقلی میباشند؛ جريانی که در نهايت به اباحهگری مطلق منجر میشود. متأسفانه اين جريان در رسانههای عمومي كشور از جمله رسانههای تصويری نفوذ کرده است.
البته اقدامات فراوان و ارزشمندی که مديران و هنرمندان كشور برای اسلامی کردن رسانه و هنر انجام دادهاند قابل قدردانی است اما ترديدی نيست كه يک جريان سکولاريسم پنهان در رسانههای كشور بهويژه در رسانههای تصويری در حال فعاليت است. به عبارت دیگر، غرض، ناديده گرفتن تلاشهای مثبت و فراوان مسئولان و هنرمندان رسانهها نيست. اما بیترديد در مجموعه برنامهريزان و تصميمسازان رسانهها يک شبکۀ خودآگاه و ناخودآگاه سکولاريستی وجود دارد که برای گسترش بدحجابی، بدلباسی، تغيير فرهنگ عفاف و حجاب و تغيير فرهنگ رابطۀ زن و مرد برنامهريزی میكند.
امروز چه کسانی و با چه پوشش و حجابی در رسانههای نوشتاری و مجلات به عنوان الگو و قهرمان معرفي ميشوند؟ با اين اوصاف چگونه میتوان به جوان گفت که مانند اين شخصيت باش ولی مانند او لباس نپوش و مانند او آرايش نکن! چرا به جوان گفته میشود که مدل پوشاک، مدل و مدل لباس تو نبايد مدل غربی باشد در حالی که در برنامههای ديگر، غربیها مدام بهعنوان افراد توسعهيافته و پيشرفته به او معرفی میشوند! اگر غربیها پيشرفته هستند، پس لباس، پوشاک، روابط اقشار و روابط اجتماعی آنها هم خوب است!!». (۱۳۹۲)
🖇 eitaa.com/mirbaqeri_ir/4638
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir