eitaa logo
در محضر آیت‌الله میرباقری
32.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
384 ویدیو
136 فایل
💠 پایگاه اطلاع‌رسانی و نشر دیدگاه‌های آیت‌الله میرباقری ☑️ @mirbaqeri_ir 💠 کانال نشر آثار چندرسانه‌ای (صوت، فیلم، پادکست، سخن‌نگاشت) ☑️ @mirbaqeri_resane
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️ امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با به مبارزه برخاستند و يک در را بنیان نهادند. ⚡️ یکی از مکاید در طول تاریخ، مکتب‌سازی‌های بدلی بوده است. 💠 : 🔸 مکتب‌سازي و ايجاد يک معنويت مبهم در مقابل گرايش توحيدي، از مکايد درازمدت است که هميشه دنبال مي‌کند. اين مکتب‌سازي از «حَسبُنا کتاب الله» شروع مي‌شود تا بعد در دوره بني‌اميه و معاويه به جايي مي‌رسد که کاملاً وجود مقدس اميرالمومنين(ع) را رصد مي‌کند و هر کاري حضرت مي‌کنند بدلش را مي‌سازد. فرقه‌هاي کلامي و گرايش‌هاي معنوي منحرف که الان پيدا می‌شود تصادفي نيست و همان‌طور که الان دستگاه شياطين جن و انس تفرق معنوي و ايجاد گرايش‌هاي باطل را مديريت مي‌کنند، در دوره‌هاي قبل هم همين‌طور بوده است. من در کتاب توحيد صدوق، انحرافاتي که در دنياي اسلام در موضوع توحيد شده است را ديدم. در تفسير توحيد يک طيف، از کساني هستند که به «تعطيل» يا «تشبيه» رسيده‌اند. اينها مکتب‌سازي است و ريشه‌اش به دستگاه طواغیت و شیاطین برمي‌گردد. درواقع، يکي از کارها ايجاد کالاي جايگزين است که در آن دوره هم به‌شدت اتفاق افتاده است، مثل تحريف اسلام، تحريف و حتي روش فقاهت، تحريف که در همه اين‌ها مکتب‌سازي‌هاي متعدد انجام شده است؛ از اشاعره و جبريه بگيريد تا مرجئه. اين‌ها همه ساخته و پرداخته عملي دستگاه طواغیت و بني‌اميه است و تصادفاً ظهور پيدا نکردند. شأني که وجود مقدس امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در اين زمينه دارند چيست؟ 🔸 همان‌طور که شيخ مفيد نقل کرده‌اند قبل از امام باقر(ع)، تشيع که مکتب حق است يک روشن و حتي يک و يا داراي چارچوب روشن نداشت و ما گاهي در فقه نيازمند اهل سنت مي‌شديم، ولي امامین صادقین(ع) يک درست کردند. در صدر اسلام واقعا اين گونه بود و نبض فرهنگ در دست امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بوده است. ایشان هم مبارزه با گرايشات منفي مي‌کردند و جلوي آن معنويت باطلي که بعد مبدأ پيدايش گرايشات صوفيانه شد ايستادند، و هم به‌شدت با گرايشات انحرافاتي و ظاهري‌گري مبارزه کردند و به دنبال ايجاد يک عقلانيت استوار شيعي در کلام و در اعتقادات بودند. ايشان يک بناي عظيمي را در فقه و کلام و عرفان و اخلاق گذاشتند.» ☑️ @mirbaqeri_ir
1400-03-15.mp3
13.85M
🎧 استاد میرباقری | برنامه مخاطب خاص، ۱۴۰۰/۳/۱۵ 📺 https://www.telewebion.com/episode/2588437 ☑️ @mirbaqeri_ir
💥 نشر تمدن نوین اسلامی منتشر کرد: 📘 نهر عظیم (آداب و مراحلِ درایت در روایات اهل‌بیت علیهم السلام) 📝 اثر استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری 📜 امام باقر(ع) فرمودند: «يَمُصُّونَ الثِّمَادَ وَ يَدَعُونَ‏ النَّهَرَ الْعَظِيمَ» (مردم، با اشتها، از آب راکدِ برکه می‌مکند و نهر عظیم را رها می‌کنند!). سؤال شد نهر عظيم چيست؟ فرمودند: وجود مقدس رسول‌‌الله(ص)، که همه علوم و معارف الهی يکجا به ایشان عطا شده است، نهر عظيم هستند. سپس فرمودند هر علمی که خداي متعال به نبي‌اکرم(ص) عنایت فرمود، نبی‌اکرم(ص) به اميرالمؤمنين(ع) عطا کردند. بنابراين، اميرالمؤمنين (ع) و يک‌یکِ ائمه(ع) نهر عظيم‌اند و دیگران ثمادند. اين روایت، هشداری به همۀ ماست که مصداقِ «يَمُصُّونَ الثِّمَادَ وَ يَدَعُونَ‏ النَّهَرَ الْعَظِيمَ» نشویم. ✉️ فروش پیامکی، به‌زودی...
💠 نکاتی از آیت‌الله میرباقری در تبیین حکمرانی رهبر معظم انقلاب 🔹 از نگاه رهبر انقلاب، پیروزی انقلاب اسلامی آغاز عصر جدیدی است. این انقلاب داعیه مبارزه با عصر روشنگری غرب را دارد که با صدای بلند با دین مخالفت می‌کند. بعضی‌ها می‌گویند غرب سرمایه‌داری مخالف دین نیست که البته کاملاً اشتباه می‌کنند. 🔹 مقصود حضرت آقا از دولت‌سازی، دولت به معنی قوه مجریه نیست، بلکه مجموعه نظامی است که در آن حکمرانی اسلامی محقق شود. رهبری به الزامات این نظام اعم از نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آگاهی دارند و می‌دانند که باید نیروی انسانی متناسب با این نظام تربیت شود. 🔹 یکی از خدمات حضرت آقا ایجاد زیرساخت‌های حکومت اسلامی است و ایشان در این راستا کمک شایانی به شکل‌گیری نهضت نرم‌افزاری و بحث کرسی‌های نظریه‌پردازی و علوم انسانی اسلامی کرده‌اند. 🔹 یکی دیگر از خدمات حضرت آقا محافظت از انقلاب اسلامی در مقابل استحاله شدن و فاصله گرفتن از اهداف اصلی است. ایشان با تئوریزه کردن انقلاب اسلامی، آن را از افتادن در دام اشرافیت و خوی پادشاهی نجات دادند. رهبریِ چنین نظامی، نیازمند فرد توانمندی است که در این مقیاس می‌اندیشد و اراده‌ای پولادین متناسب با این مقیاس دارد. 🔹 رهبری با ارائه مراحلی پنج‌گانه، انقلاب اسلامی را در مقیاس عصر جدید در مقابل عصر روشنگری قرار داده و با هوشیاری پیش برده‌اند. ایشان به‌خوبی می‌دانند که حرکت‌های بزرگ برای رسیدن به نتیجه، زمان می‌برد. به همین دلیل هم با دولت‌ها مدارا می‌کنند، زیرا می‌دانند در کنار کارهای روزمره‌ دولت‌ها، کار بزرگ‌تری به عهده انقلاب اسلامی است و این انقلاب با ظرفیتی که دارد، از این دولت‌ها عبور می‌کند. متاسفانه دولت‌ها تا کنون هم‌تراز انقلاب اسلامی نبوده و آسیب‌هایی را به انقلاب اسلامی وارد آورده‌اند. بنابراین، جوشش انقلاب اسلامی ارتباطی به رئیس‌جمهورها ندارد، بلکه یک حرکت عظیم الهی است که از رئیس‌جمهورها و دولت‌ها عبور می‌کند. آقا هم چندان سر به سر دولت‌ها نمی‌گذارند، چون انقلاب اسلامی ترمز آنها را کشیده است. بعضی می‌خواستند انقلاب اسلامی را استحاله کنند، اما نتوانستند و انقلاب اجازه نداد دولت‌ها فرمان آن را به دست بگیرند. 🔹 رهبر انقلاب با تئوریزه کردن انقلاب، آن را در مقابل چالش‌های بزرگ جهانی اعم از منافقین دنیای اسلام و کشورهای عربی و داعش و چالش‌های داخلی غرب‌گراها و منافقین حفظ کردند. 🔹 من معتقدم خدای متعال ایشان را برای این مأموریت ساخته است. دوران جوانی ایشان را ببینید که چه امتحان‌های بزرگی را از سر گذراندند. مطالعات ایشان در اسلام‌شناسی یک نگاه اجتماعی است و ایشان به دنبال تحقق دین در جامعه هستند. بنابراین خدای متعال ایشان را به لحاظ اندیشه‌ای و به لحاظ کارآمدی کامل کرده است. (۱۴۰۰/۲/۳۰، مصاحبه با نشریه پاسدار اسلام) ☑️ @mirbaqeri_ir
شخصیّت رهبر انقلاب .MP3
18.71M
🎧 آیت‌الله میرباقری | تبیین شخصیت رهبر معظم انقلاب و شیوۀ حکمرانی ایشان در پیشبرد انقلاب اسلامی، ۱۴۰‌۰/۲/۳۰ 💥 رهبر انقلاب با ارائه مراحل پنج‌گانه (انقلاب، نظام، دولت، جامعه، تمدن)، انقلاب اسلامی را در مقیاس عصر جدید در مقابل عصر روشنگری قرار داده و با هوشیاری پیش برده‌اند. ایشان به‌خوبی می‌دانند که حرکت‌های بزرگ برای رسیدن به نتیجه، زمان می‌برد؛ به همین دلیل هم با دولت‌ها مدارا می‌کنند، زیرا می‌دانند در کنار کارهای روزمره‌ دولت‌ها، کار بزرگ‌تری به عهده انقلاب اسلامی است و این انقلاب با ظرفیتی که دارد، از این دولت‌ها عبور می‌کند. متأسفانه دولت‌ها تا کنون هم‌تراز انقلاب اسلامی نبوده و آسیب‌هایی را به انقلاب اسلامی وارد آورده‌اند. 💥 من معتقدم خدای متعال ایشان را برای این مأموریت ساخته و تربیت کرده است. دوران جوانی ایشان را ببینید که چه امتحان‌های بزرگی را از سر گذراندند. مطالعات ایشان در اسلام‌شناسی یک نگاه اجتماعی است و ایشان به دنبال تحقق دین در جامعه هستند. بنابراین، خدای متعال ایشان را به لحاظ اندیشه‌ای و به لحاظ کارآمدی کامل کرده است. 🔗 eitaa.com/mirbaqeri_ir/3837 🔗 eitaa.com/mirbaqeri_ir/3838 🔗 eitaa.com/mirbaqeri_ir/3852 ☑️ @mirbaqeri_ir
در محضر آیت‌الله میرباقری
🔗 انتشار صوت و متن جلسات "تفسیر سوره مبارکه حجرات" در پایگاه اطلاع رسانی استاد میرباقری 🔸جلسه اول ت
🔗 انتشار ادامه جلسات «تفسیر سوره مبارکه حجرات» در پایگاه اطلاع رسانی استاد میرباقری 🔸جلسه چهاردهم تفسير سوره حجرات/ تبیّن و تبعیت از رسول الله راه نجات از فتنه جریان نبأ فاسق 🔹https://b2n.ir/w29612 🔸جلسه پانزدهم تفسیر سوره حجرات/ تبیّن، وظیفه مومنین در مقابل خبر فاسق/ تولی و تبری، سرمایه مومن برای رشد 🔹https://b2n.ir/a35444 🔸جلسه شانزدهم تفسیر سوره حجرات/ اعتصام جامعه مومنین به حبل الهی و تأثیر خبر فاسق بر آن 🔹https://b2n.ir/n49751 🔸جلسه هفدهم تفسير سوره حجرات/ معنای اخوت و تاثير آن در جامعه مومنین/ اخوت و عداوت ذیل امام حق و باطل 🔹https://b2n.ir/y74240 🔸جلسه هجدهم تفسير سوره حجرات/ معنا و محور اخوت/ نحوه شکل گیری جامعه ایمانی حول حبل الله 🔹https://b2n.ir/p77536 🔸جلسه نوزدهم تفسير سوره حجرات/ خصوصیات جامعه ایمانی حول اخوت و تقوا و تفاوت آن با جامعه ظلمانی حول خبر فاسق 🔹https://b2n.ir/u07906 🔸جلسه بيستم تفسير سوره حجرات/ رابطه اخوت در جامعه مومنین ذیل اعتصام به حبل الله/ تبیین عبادت اجتماعی در جامعه مومنین 🔹https://b2n.ir/r13920 🔸جلسه بيست و يكم تفسیر سوره حجرات/ جریان اخوت و عاملان برهم زدن اخوت/ مُصلح و نحوه اصلاحِ درگیری در جامعه مومنین 🔹https://b2n.ir/q98160 🔸جلسه بيست و دوم تفسير سوره حجرات/ راه ایجاد مناسبات اخوت و مدار کرامت در جامعه مومنین و مناسبات برهم زننده آن 🔹https://b2n.ir/w16500 🔸جلسه بيست و سوم تفسير سوره حجرات/ طرح منافقین در برابر طرح امت سازی حضرت بر مدار تقوا/ سیمای مومن در سوره های قرآن 🔹https://b2n.ir/w59251 🔸جلسه بيست و چهارم تفسير سوره حجرات/ شکل گیری امت بر محور تقوا بر مدار امام المتقین/ معنای اعرابی در سوره 🔹https://b2n.ir/f69336 🔸جلسه بيست و پنجم تفسير سوره حجرات/ تقابل جریان مهاجرین و جریان اعرابی/ تبیین وادی ایمان، اسلام و کفر 🔹https://b2n.ir/z86929 🔸جلسه بيست و ششم تفسير سوره حجرات/ اعرابی مومن، اعرابی مسلم و اعرابی منافق و تبیین خصوصیات آنها 🔹https://b2n.ir/n95544 🔸جلسه بيست و هفتم تفسير سوره حجرات/ پيچيدگي طرح منافقين براي بر هم زدن امت/ پرده هاي غيبي وقايع عالم 🔹https://b2n.ir/y94108 🔸جلسه آخر تفسير سوره حجرات/ طرح هدایت بشر بر اساس علم غیب توسط رسول الهی و طرح گمراهی بشر بر اساس خبر فاسق توسط شیاطین 🔹https://b2n.ir/d78871 ☑️@mirbaqeri_ir
🔗 لینک برنامه "حرم امن حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها" در تلوبیون: 📺 http://www.telewebion.com/episode/۲۵۹۲۸۹۹ ☑️ @mirbaqeri_ir
سخنرانی_آیت_الله_سید_مهدی_میرباقری_میلاد_حضرت_معصومه_سلام_الله_علیها.mp3
16.92M
🎧 استاد میرباقری | سخنرانی در حسینیۀ آیت‌الله حق‌شناس در روز میلاد حضرت معصومه (سلام لله علیها)، ۱۴‌۰۰/۳/۲۲ ☑️ @mirbaqeri_ir
1400-03-22(mirbagheri).mp3
10.8M
🎧 استاد میرباقری | فایل صوتی برنامه سمت خدا، ۱۴۰‌۰/۳/۲۲ 📚 موضوع: قم، حرم امن الهی ☑️ @mirbaqeri_ir
📺 برنامۀ تلویزیونی با حضور آیت‌الله 🕰 دوشنبه ۲۴ خرداد، ساعت ۲۲، شبکۀ 🔍 نقش در اعتلای جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 جریان‌های تحول‌خواه ایرانی به روایت آیت‌الله میرباقری 👈 آیت‌الله میرباقری در گفت‌وگوی دوشنبه شب برنامه «جهان‌آرا»: دو جریان تحول‌خواه در ایران هست: یکی جریانی که به‌دنبال ایجاد تمدن اسلامی است و دیگری جریان سکولار مسلمان. ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 آیت‌الله میرباقری: «معیار انتخاب رئیس‌جمهور، اعتقاد به اصول اساسیِ جمهوری اسلامی همچون استکبارستیزی، عدالت اسلامی، نفی تبعیض و اشرافیت، باور به مردمسالاری و... است و اگر شباهت‌ها زیاد باشد، باید به کارنامه افراد نگاه کرد». (۲۴ خرداد ۱۴۰۰، برنامۀ جهان‌آرا) ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 آیت‌الله میرباقری: اگر ظرفیت انقلاب اسلامی نبود، خارجی‌ها سلامِ بعضی مدعیان ما را هم جواب نمی‌دادند. 👈 آیت‌الله میرباقری در گفت‌وگوی دوشنبه شب برنامه «جهان‌آرا»: در این دوره از مذاکرات هسته‌ای، در عین اینکه نقاط مثبتی وجود داشت، از موضع قدرت برخورد نکردیم وگرنه توفیقات بیشتری پیدا می‌کردیم. اگر ظرفیت انقلاب اسلامی نبود، خارجی‌ها سلامِ بعضی مدعیان ما را هم جواب نمی‌دادند. ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی در بیان آیت‌الله میرباقری (۲۴ خرداد ۱۴۰۰، برنامۀ جهان‌آرا) ☑️ @mirbaqeri_ir
برنامه جهان‌آرا .mp3
10M
🎧 صوت برنامه تلویزیونی «جهان‌آرا» با حضور آیت‌الله میرباقری، ۲۴ خرداد ۱۴‌۰۰ 🔍 نقش انتخابات در اعتلای جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی 📺 http://www.telewebion.com/episode/۲۵۹۴۸۴۷ ☑️ @mirbaqeri_ir
🔰 رهبر معظم انقلاب اسلامی: 💥 کسانی که سخن نافذی دارند، مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند. 💥 تک‌تک آحاد مردم خودشان را موظّف بدانند که علاوه بر شرکت در انتخابات، دیگران را هم به شرکت در انتخابات دعوت کنند. farsi.khamenei.ir/news-content?id=48010
كمپين تواصي تلفني انتخابات-ستاد ملت امام حسين ع.pdf
10.65M
📜 روش‌های تشویق مردم به حضور در انتخابات با تماس تلفنی 💠 خانه طلاب جوان
💥 ملاک اصلیِ برای «رأی دادن» این است که موازنۀ موجود را به‌نفع جبهه انقلاب تغییر دهد. «اصلح» کسی است که درمجموع، بهتر می‌تواند موازنه موجود را به‌نفع اسلام و جبهه انقلاب تغییر دهد. 💥 به‌صرفِ این‌که کسی تخصص بیشتری دارد، کافی نیست که در مقام مدیریت و تصمیم‌گیری و در مقام ایجاد هماهنگی بین شئون مختلف جامعه، اصلح باشد. 💠 آیت‌الله میرباقری: «درباره معیار اصلح بودنِ کاندیداهای ریاست جمهوری باید به چند نکته توجه کرد. نکته اول این است که ملاک اصلیِ رأی دادن در انتخابات این است که موجود به نفع جبهه حق و جبهه انقلاب تغییر کند. اگر نمی‌خواهیم موازنه را تغییر دهیم برای چه رأی می‌دهیم و این رأی چه خاصیتی دارد؟! ما باید به‌گونه‌ای رأی دهیم که موازنه تغییر کند. به‌صرف این‌که در تشخیصِ فردیِ ما کسی «اصلح» است کافی نیست که به او رأی بدهیم، بلکه عوامل و متغیرهای مختلفی را باید ملاحظه کنیم تا رأی ما به برتری جبهه حق و جبهه انقلاب در موازنه منتهی شود. درست است که ما باید به و وظیفه عمل کنیم، اما تکلیف و وظیفه، معطوف به چنین ‌ای هم هست. ما اگر به رأی دهیم و نتیجه‌اش سر کار آمدنِ فرد غیرصالح باشد مقصریم. ما مکلفیم به‌گونه‌ای رأی دهیم که فرد غیرصالح بر سر کار نیاید. حتی در شرایطی، اگر فرد غیرصالحی هم در بین نباشد، ممکن است تقویت پایگاه و پشتوانه اجتماعی آن کسی که می‌خواهد مسئول شود موضوعیت داشته باشد و ما به او رأی دهیم تا قدرت عملکرد بیشتری داشته باشد. نکته دوم این است که اساساً کسی است که درمجموع، بهتر می‌تواند موازنه را به نفع جبهه حق و جبهه انقلاب تغییر دهد. چنین کسی باید شاخص‌های مختلفی را داشته باشد. به‌صرف این‌که کسی بیشتری دارد، کافی نیست که در مقام مدیریت و تصمیم‌گیری و در مقام ایجاد هماهنگی بین شئون مختلف جامعه هم اصلح باشد. هرچند تخصص یکی از شئون است اما نباید مدیریت را در حد تخصص تنزل دهیم و بگوییم هر کس متخصص‌تر است او مدیرتر و صالح‌تر است! به عبارت دیگر، تخصص‌های مختلف، هرچند امتیازی برای مدیریت می‌آورد، اما مدار تشخیص در مقام اداره کشور نیست. کمااینکه توان‌مندی در مدیریت بیمارستان غیر از متخصص بودن در رشته‌های مختلف پزشکی است. نکته سوم این‌که هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی شود که در همه شئون جامعه، دارای تخصص است. کشور با ده‌ها رشته پشتیبان ارتباط دارد و یک فرد نمی‌تواند در آن ده‌ها رشته تخصص داشته باشد و به‌ناچار نیازمند استفاده از توانمندی متخصصین دیگر است. البته یک فرد می‌تواند در نفس _ که دانش است و به مدیریت نزدیک‌تر است _ تخصص داشته باشد ولی تخصص در برنامه به‌معنای تخصص در همۀ امور وابسته به برنامه نیست، و باز هم نمی‌توان مدیریت را در حد تخصص در برنامه‌ریزی تنزل دهیم و بگوییم هر کس که بهتر می‌تواند برنامه‌ریزی کند، مدیرتر و صالح‌تر است؛ مگر کسانی که برنامه‌های توسعه پنجم و ششم کشور را نوشته‌اند برای ریاست‌جمهوری اصلح هستند؟». ۱۴۰‌۰/۳/۲۴ ☑️ @mirbaqeri_ir