eitaa logo
انتقال یافت
140 دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
5.8هزار ویدیو
191 فایل
با سلام این کانال دیگر متعلق به اساتید نمی باشد لطفا جهت عضویت به آیدی @BasijAsatidhoze پیامک دهید‌.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طلبه انقلابی
مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی: شیاطین می‌گویند «انسان آزاد است» و با این آزادی، انسان را بندۀ همه چیز می‌کنند!! اما انبیاء می‌گویند: «انسان بنده است» و با این بندگی، او را از بندگی دیگران آزاد می‌کنند انبیاء با بندگی، انسان را از بندگیِ مخلوق آزاد می‌کنند و شیاطین به اسم آزادی، انسان را اسیر همۀ چیزهای پَست می‌کنند. انبیاء با بندگی، انسان را از زندان نجات می‌دهند و شیاطین به اسم آزادی، انسان را زندانی می‌کنند.
هدایت شده از طلبه انقلابی
🔆زنگ عبرت ♦️پلان اول : مختار: میخواهم فرماندهی سپاه را در جنگ با زبیریان خود بر عهده بگیرم. کیان: این کار را نکنید امیر مختار: برای چه؟ کیان: چون وقتی شما وارد عرصه ی نبرد شوید، دشمن میفهمد که ما برای مقابله با او با تمام قوا به میدان آمده ایم و این روحیه آنها را بالا میبرد[و ضعف ما را نشان میدهد] ♦️پلان دو : عمار در میانه های جنگ صفین به شهادت میرسد . علی علیه السلام تنها شده ، در میان لشکریان قدم میزند ، اشک میریزد و ندا میدهد : «أین عمار؟ ...... أین عمار؟» عمار کجاست؟ عمار کجاست تا تنهایی علی را در بین این همه حیله و نیرنگ معاویه و عمروعاص از بین ببرد . تا وقتی عمار بود ، با خطبه ها و روشنگری هایش راه را بر گزافه گویی های سپاه نفاق میبست ، اما حالا .. ♦️پلان سه : چند سال قبل حضرت آقا حمله دشمن را اعلام میکنند ؛ حمله فرهنگی ، ناتو فرهنگی ، شبیخون فرهنگی ، همه را میگوید اما ما فقط نگاه میکنیم . کار به جایی میرسد که ندای «أین عمار» شان به آسمان میرود ، اما باز هم فقط نگاه میکنیم . حالا خودش یک تنه به میدان می آید ، حرف های اشتباه همه را بیان میکند و پاسخ میدهد و همه را رد میکند ، ما هم کلی ذوق میکنیم که آقا دارد روشن گری میکند . اما .... ♦️حواسمان نیست ، که وقتی «ولی» خودش به میدان آمده یعنی دیگر از وجود «عمار» در بین ما ناامید شده . خودش یک تنه به جنگ میرود . خودش میگوید من سالهاست دارم شمشیر میکشم . می دانی وقتی فرمانده ، ولی ، خودش به میدان می آید یعنی چه ؟ یعنی حال و اوضاع لشکر خراب است . کاش به جای خوشحالی از حرف های این چند مدت حضرت آقا ، کمی گریه میکردیم که به خاطر بی حالی و بی عرضگی ما واختلافات موجود در جریانات خودی ....، دیگر خودش مجبور است در وسط میدان باشد أين عَمّار ؟
هدایت شده از طلبه انقلابی
لطفا یک دقیقه مطالعه بفرمایید 💚 حرمت پدر واجب است ! امام علی(ع) همیشه برای ما عزیز است. همانطور که میلاد امیرالمومنین را جشن گرفته و بنام روز پدر گرامی میداریم، حفظ حرمت شهادتش نیز لازم است. او پدر شیعه است.... ۱۳ فروردین، سالروز شهادت مولاست . من ندیدم کسی سالروز وفات پدرش به گردش و طبیعت و تفریح برود، آنهم پدری بالاتر از تمام مخلوقات! بالاخره تفریح رفتن، بگو بخند و شادی هم دارد، شاید آنروز اطراف شما توسط دیگران، روزه خواری و پایکوبی و... هم بشود، شاید دلتان به درد بیاید... شاید دل حضرت زهرا (س) بشکند... بیاییم یک امسال را به احترام و عشق مولا، ۱۲ یا ۱۴ فروردین به دامان طبیعت برویم و به حرمت نان و نمکش، روز ۱۳ را از تفریح و بگو بخند اجتناب کنیم... این یکروز میگذرد و تمام میشود اما ما تا قیامت با این پدر کار داریم... کاش رویمان بشود یاعلی بگوییم.... (نشر این مطلب، صدقه جاریه است)
هدایت شده از طلبه انقلابی
?ده ویژگی کاسبان عدالتخواهی 🔹این روزها با پدیده جدیدی به نام "کاسبان عدالتخواهی" مواجهیم. "سوپرمن های دست ساز" و "بتمن های تخیلی" که تلاش می کنند قهرمان مبارزه با فساد باشند و از این دکان کاسبی کنند. 🔹هرکس تخلف کرده است طبیعی است که باید در عدلیه پاسخگو باشد و البته نقش ما است. لذا سوال اصلی اینست که ما حق داریم افراد را بدون محاکمه وشنیدن و دیدن همه مستندات قضاوت کنیم و بدتر از آن حکم صادر کنیم و آبرو ببریم؟ با این مقدمه کوتاه لازمست مختصری درباره کاسبان این روزهای عدالتخواهی بدانیم. 🔹شناخت کاسبان عدالتخواهی کمک می کند مطالبه گری مومنانه را فدای خدعه خناسان نکنیم و زمین بازی آنها نشویم. 🔻کاسبان عدالتخواهی چند دسته اند: 🔸گروه اول پروژه بگیرهای افشاگری اند که برای دادزن، از دست کارفرما صله می گیرند. ▫️نحوه شناسایی اینها چیست؟ این افراد اساسا هیچ معیار و مبنای مشخصی ندارند و اگر سابقه اینها را چک کنید مملو از رفتارهای متناقض است. 🔸دسته دوم کاسبان لایک و فالور و دیده شدن هستند. اینها پول نمی گیرند اما گدایی توجه می کنند. ▫️نحوه شناسایی اینها چیست؟ تولیدات اینها بدون هرگونه محتوای عمیق است. اغلب احساسی و هیجان زده اند. بیش از دو خط توئیت نمی توانند بنویسند و برای خط سوم دچار لکنت می شوند. 🔸دسته سوم کاسبان سیاسی اند که دو دسته اول را به خدمت می گیرند تا به قدرت و مکنت برسند. ▫️نحوه شناسایی اینها چیست؟ شناسائی این افراد مشکل تر از بقیه است. اما اجمالا این افراد را بیشتر در ایام انتخابات و بزنگاه های سیاسی بشناسید. 🔹اما کاسبان عدالتخواهی چه ویژگی هایی دارند؟ شاخص کلان همان است که رهبری انقلاب درباره مطالبه گری فرمودند؛ اینکه مطالبه گری مذموم آنست که با دشمن مخرج مشترک پیدا کند. 🔻با این اصل کلیدی چند مورد قابل فهرست است: 🔸یکم. عدالتخواهی غیر اخلاقی: این جریان برای کاسبی در عدالتخواهی هیچ حد و مرزی نمی شناسند. آبروی افراد برای آنها از بی ارزش ترین هاست و هیچ مرزی برای حریم شخصی و عمومی افراد قائل نیستند. هتک و تهمت و دروغ و غیره بماند. 🔸دوم. عدالتخواهی شتابزده: هر چه دیدند و دست شان رسید، بدون تحقیق و بررسی به سرعت منتشر می کنند و به همین دلیل در اغلب موارد مورد سوء استفاده کارفرماهای سیاسی و ابرپروژه بگیرها قرار می گیرند. 🔸سوم. عدالتخواهی سوپرمنی: عدالتخواهی این افراد اغلب برای ایجاد قهرمان های دست ساز است. برای همین مهمترین هدف شان دیده شدن است و جائیکه عدلیه ورود کند و بخواهد عالمانه و منصفانه قضاوت کند، زیست عدالتخواهی آنها نیست و نابود می شود. 🔸چهارم. عدالتخواهی فریبنده: در این سبک عدالتخواهی یک مصداق را در فرد یا نهاد پیدا می کنند و آن مصداق را به کل تعمیم می دهند. این خطای شیطانی مهمترین ابزار برای تخطئه و حذف کامل افراد و بدتر از آن ایجاد تلقی فساد سیستمی است. 🔸پنجم. عدالتخواهی کاریکاتوری: مهمترین ویژگی این گروه جابجا کردن اصل و فرع است. یک حاشیه را تبدیل به اصل می کنند تا مخاطب از ظاهر فرعیات منکر اصول شود. 🔸ششم. عدالتخواهی در بن بست: پروژه نهایی این افراد القای بن بست است. اینکه عدلیه تعطیل است و نهادهای نظارتی خوابند و هیچ اراده ای برای مبارزه با فساد نیست، جز همین افشاگری های توئیتری. 🔸هفتم عدالتخواهی تخیلی: این جریان هیچ اعتنایی به واقعیت های زمانه ندارد و در یک رویای خیالی و توهمی هر نوع عقلانیتی را مصلحت اندیشی می دانند. برای این جریان، آرمان ابزار ظاهرسازی در عدالتخواهی کاسبکارانه است. 🔸هشتم. عدالتخواهی کور: این جریان اساسا به ثمره اقدامش در مخاطب توجه ندارد. اینکه مخاطب دچار تلقی فساد سیستمی شود یا از اصلاح ناامید شود اصلا و ابدا برایش مهم نیست. این جریان کور است چون حتی برایش مهم نیست با دشمن مخرج مشترک پیدا می کند و ابزار دشمنی می شود. 🔸نهم: عدالتخواهی متناقض: این جریان را باید در فرآیندها و در طول زمان تحلیل کرد نه در یک مصداق مشخص. این جریان اغلب نسبت به کارفرمای خود ساکت اند و هیچ سطحی از مطالبه را نمی پذیرند. بدتر اینکه درباره خودشان نیز حاضر نیستند پاسخگو باشند. از سوابق عدالتخواهی شان و دروغ ها و تهمت هایی که زدند تا سوابق کیفری و محکومیت هایی که داشتند و تا سوال هایی که اول از همه خودشان باید پاسخگو باشند. 🔸دهم. عدالت خواهی فصلی: این گروه ها اغلب در بزنگاه ها فعال می شوند. حالا این بزنگاه یا زمان انتخابات است یا زمانیکه یک مجموعه خوب می درخشد و باید تخطئه شود یا شرایطی که فرد باید تمام و کمال حذف شود تا پروژه ای که دست گرفته است ناتمام بماند یا چه و چه. خلاصه اینکه برای اینها عدالتخواهی پوسته ای برای پروژه های مهمتر است. 🔹این ده ویژگی باعث میشود بیشترین خوراک دشمنی ضدانقلاب را فراهم کنند و عملا آلت دست دشمن شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای قرائتی گنگش بالاس، فقط آخرش 🇮🇷اَللّهُــــمَّ‌عَجـِّــللِ‌وَلیِّــــکَ‌الفَـــــرج گروه‌رفقای‌با‌صفا‌ 🇮🇷 لطفا انتشار دهید 🙏 https://eitaa.com/joinchat/339017755C0300c38a99 🙏😍🌺
هدایت شده از طلبه انقلابی
🔸حکایت شیرین و درس آموز عارف واقعی و جوانان پرشور! 🔹مرحوم دكتر محمد جواد شریعت: 🔸سال 1332 بود، من و عده ‏اى از جوانان پر شور آن روزگار به این نتیجه رسیده بودیم كه چه دلیلى دارد نماز را به عربى بخوانیم؟ چرا نماز را به زبان فارسى نخوانیم؟ تصمیم گرفتیم نماز را به فارسى بخوانیم. 🔹خانواده هایمان كم كم از این موضوع آگاهى یافتند. ما را نزد یكى از روحانیان آن زمان بردند. او به شیوه ‏اى اهانت ‏آمیز، نجس و كافرمان خواند. این عمل او ما را در كارمان راسخ‏تر ساخت. 🔸عاقبت‏ یكى از پدران، افراد را به این فكر انداخت كه ما را به محضر حضرت آیت الله حاج آقا رحیم ارباب ببرند. در روز موعود ما را كه تقریبا پانزده نفر بودیم، به محضر مبارك ایشان بردند. 🔹در همان لحظه اول، چهره نورانى و خندان وى ما را مجذوب ساخت. آقا در آغاز دستور پذیرایى از همه ما را صادر فرمود. سپس به والدین ما فرمود: شما كه به فارسى نماز نمی خوانید، فعلاً تشریف ببرید و ما را با فرزندانتان تنها بگذارید. 🔸وقتى آن‏ها رفتند به ما فرمود: بهتر است ‏شما یكى یكى خودتان را معرفى كنید و بگویید در چه رشته ‏اى درس می ‏خوانید. آنگاه به تناسب رشته و كلاس ما، پرسش‏هاى علمى مطرح كرد و از درس‏هایى مانند جبر و مثلثات، فیزیك و شیمى و علوم طبیعى مسائلى پرسید كه پاسخ اغلب آن‏ها از توان ما بیرون بود. هر كس از عهده پاسخ بر نمی ‏آمد، با اظهار لطف وى و پاسخ درست پرسش رو به رو می ‏شد. 🔹پس از آن كه همه ما را خلع سلاح كرد، فرمودند: والدین شما نگران شده ‏اند كه شما نمازتان را به فارسى مى ‏خوانید، آن‏ها نمى ‏دانند من كسانى را مى ‏شناسم كه - نعوذبالله - اصلاً نماز نمى‏ خوانند. شما جوانان پاک اعتقادى هستید كه هم اهل دین هستید و هم اهل همّت. من در جوانى مى ‏خواستم مثل شما نماز را به فارسى بخوانم ولى مشكلاتى پیش آمد كه نتوانستم. اكنون شما به خواسته دوران جوانى ‏ام جامه عمل پوشانیده ‏اید، آفرین به همت ‏شما . 🔸در آن روزگار، نخستین مشكل من ترجمه صحیح سوره حمد بود كه لابد شما آن را حل كرده ‏اید . اكنون یكى از شما كه از دیگران مسلط تر است، بگوید بسم الله الرحمن الرحیم را چگونه ترجمه كرده است. یكى از ما به عادت دانش ‏آموزان دستش را بالا گرفت و براى پاسخ دادن داوطلب شد. 🔹آقا با لبخند فرمود: خوب شد طرف مباحثه ما یک نفر است؛ زیرا من از عهده پانزده جوان نیرومند بر نمى‏ آمدم! بعد به آن جوان فرمود: خوب بفرمایید بسم الله را چگونه ترجمه كردید؟ 🔸آن جوان گفت: طبق عادت جارى به نام خداوند بخشنده مهربان. 🔹حضرت ارباب لبخند زد و فرمود: گمان نكنم ترجمه درست ‏بسم الله چنین باشد. در مورد «بسم‏» ترجمه «به نام‏» عیبى ندارد. اما «الله‏» قابل ترجمه نیست زیرا اسم خاص خدا است و اسم خاص را نمى ‏توان ترجمه كرد. مثلا اگر اسم كسى «حسن‏» باشد، نمى ‏توان به آن گفت آقای «زیبا». 🔸خوب «رحمن‏» را چگونه ترجمه كرده ‏اید؟ رفیق ما پاسخ داد: بخشنده 🔹فرمود: این ترجمه بد نیست، ولى كامل نیست؛ زیرا «رحمن‏» یكى از صفات خدا است كه شمول رحمت او را مى ‏رساند و این شمول در كلمه بخشنده نیست. «رحمن‏» یعنى خدایى كه در این دنیا هم بر مؤمن و هم بر كافر رحم مى‏ كند و نعمت رزق و سلامت جسم و مانند آن عطا مى‏ فرماید. 🔸رحیم را چطور ترجمه كرده‏ اید؟ رفیق ما جواب داد: «مهربان‏». فرمود: اگر مقصودتان از رحیم من بودم بدم نمى ‏آمد «مهربان‏» ترجمه كنید؛ اما چون رحیم كلمه ‏اى قرآنى و نام پروردگار است، باید درست معنا شود. اگر آن را «بخشاینده» ترجمه کرده بودید، راهی به دهی می برد زیرا رحیم یعنی خدایی که در آن دنیا گناهان را عفو مى ‏كند. 🔹پس آنچه در ترجمه «بسم الله‏» آورده ‏اید، بد نیست ولى كامل نیست و اشتباهاتى دارد. تازه این فقط آیه اول سوره حمد بود، اگر به دیگر آیات بپردازیم، موضوع خیلى پیچیده ‏تر مى ‏شود. 🔸اما من معتقدم شما اگر باز هم بر این امر اصرار دارید، دست از نماز خواندن به فارسى برندارید؛ زیرا خواندنش از نخواندن نماز به طور كلى بهتر است. 🔹در این‏جا، همگى شرمنده و منفعل و شكست‏ خورده از وى عذرخواهى كردیم و قول دادیم ضمن خواندن نماز به عربى، نمازهاى گذشته را اعاده كنیم. 🔸فرمود: من نگفتم به عربى نماز بخوانید، هر طور دلتان مى ‏خواهد بخوانید. من فقط مشكلات این كار را براى شما شرح دادم. 🔹ما همه عاجزانه از وى طلب بخشایش و از كار خود اظهار پیشمانى كردیم. حضرت آیت الله ارباب با تعارف میوه و شیرینى مجلس را به پایان برد.
هدایت شده از طلبه انقلابی
⭕️ابراز رضایت ایران و روسیه از پیشرفت پروژه‌های مالی فی مابین 🔹 روز گذشته 9 فروردین ماه، «کاظم جلالی»، سفیر ایران در روسیه و «الویرا نابیولینا»، رئیس بانک مرکزی روسیه پیرامون کلیه موضوعات همکاری‌های بانکی و مالی ایران و روسیه با یکدیگر ملاقات و تبادل نظر کردند. 🔸 طرفین در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از اتصال و عملیاتی شدن پیام‌رسان.های بانکی دو کشور، از فرآیند پیشرفت و سرعت بخشی اجرای سایر پروژه های بانکی و مالی فی‌مابین ابراز رضایت کردند.
هدایت شده از طلبه انقلابی
⭕️تونل رسانه ای حماس از قلب غزه تا اعماق افکار عمومی جهان 🔹همدلی مردم جهان با مظلومان غزه و همسخنی افکارعمومی دنیا با آنها، حاصل روشنگری های رسانه ای در سطوح گوناگون بوده است. رسانه ها همپای رنج آوارگان و ستمدیدگان فعالیت کردند و راویان اثرگذاری برای تراژدی غزه بودند. درواقع، خاکریز دوم این جنگ، عرصه رسانه بود. 🔸 رسانه های رسمی، علاقه ای حرفه ای به نفس جنگ و درگیری و تنش دارند. ابررسانه ها از جنگ، یک تفنن و سرگرمی می سازند و در دل این سرگرمی "پیام"های مورد نظر خود را می گنجانند و به مخاطب القا می کنند. 🔹هرچند برخی از "اَبَررسانه ها" به پیچیده ترین ترفندها و شگردهای ارتباطی متوسل شدند تا جای ظالم و مظلوم را عوض کنند اما واقعیات کف خیابان در سراسر جهان نشان داد که با ظهور "انسان رسانه ها"، دیگر "دستکاری" در واقعیت، و "مهندسی افکار عمومی" پروژه ای آسان نیست. شهروندانِ بی یونیفورم و آماتور، با دوربین های موبایل غیرحرفه ای خود، هنگی از سربازان جنگ رسانه ای را شکل دادند که توانست سرنوشت میدان را عوض کند. 🔸درست است که در خلال جنگ 6 ماهه رژیم اسراییل با غزه، "روایت اول" از مظلومیت فلسطینی ها را "الجزیره" ارائه داده اما این نیروهای فلسطینی طرفدار حماس بودند که با سازماندهی و جمع آوری داده های خبری و تصویریِ "انسان رسانه" ها بسیار موفق عمل کردند و توانستند خوراک خبری مستندی در اختیار پایگاه های خبری و شبکه های اجتماعی قرار دهند. 🔹طراحان استراتژی رسانه ای حماس، تنگه احد در جبهه رقیب را شناسایی کردند و از میانبری کمترشناخته شده، جنگ را به پشت جبهه کشاندند و افکار عمومی جهانیان و مشخصا کشورهای حامی رژیم اسراییل را برانگیختند. آنها یکی از همان تونل های اسرارآمیز و معمایی خود را در عالم ذهنی مردم جهان حفر کردند و تصویر خشونت های وحشیانه صهیونیست ها را از طریق همین تونل های مجازی به افکار عمومی دنیا برساند. 🔸استراتژی رسانه ای فلسطینیان البته این درس بسیار مهم را خصوصا برای ما ایرانیان هم دارد که نباید نوآوری های تکنولوژیک را با سیاست های تنگ نظرانه مهار و محدود کرد. ابزارها و بسترهای فناوری مثل تلگرام و اینستاگرام و سایر شبکه ها و صفحات فضای مجازی، به شرط آنکه با تولید محتواهای هوشمند و هدفمند تغذیه شوند می توانند بسیار مؤثر و کارآمد باشند.
8.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ویدیو توضیحات آیت الله کاظم صدیقی درخصوص غفلت صورت گرفته در تاسیس موسسه‌ای در ماجرای ازگل/ از خدا استغفار و از مردم عذرخواهی می‌کنم/ توقع دارم به تخلف احتمالی آشنا و غیرآشنا رسیدگی شود 🔹صحبت‌های بسیار مهم کاظم صدیقی در رابطه با انحلال موسسه، سند زدن ملک مورد مناقشه به نام حوزه، ایجاد تغییرات در نفرات حوزه و‌ ماجرای اعتماد و‌ غفلتی که در این مورد شده بود 🔹آیت الله کاظم صدیقی: حوزه عملیه امام خمینی(ره) لازم داشت یک مرحله پیش حوزوی داشته باشد و تصمیم گرفتیم موسسه‌ای ثبت کنیم. در تاسیس موسسه غفلتی صورت گرفت که این غلفت از ناحیه من بود، نباید اعتماد می‌کردم. 🔹از اعضای موسسه آگاهی نداشتم و از وقوع غفلت در محضر خداوند استغفار می‌کنم و از مردم با همه وجودم عذرخواهی می‌کنم. اموال حوزه با تاسیس موسسه جابجا نشده است. موسسه منحل شد و ملک مزبور رسما به حوزه منتقل شده و به ثبت رسمی رسیده است. در افراد تغییراتی ایجاد شد. 🔹توقع دارم در نظارت اگر به موردی رسیدند که از نظر قانونی جای مواخذه وجود دارد اعم از آشنایان و‌غیر اشنایان در اجرای قانون حتما به حساب اشخاص رسیدگی شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تلخی مکرر مقام معظم رهبری(حفظه الله) در پیام نوروزی امسال در کنار ذکر اخبار شیرین متعدد سال گذشته، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را جزئی از خبرهای تلخ عنوان کردند جالب است بدانید ایشان همین نکته را در پیام نوروزی سال گذشته هم تذکر داده بودند!!!(فیلم بالا) مسئولین دولت و برخی از حامیان متعصب، به جای اینکه منتقدان را به صرف پیگیری مشکلات و انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت، مغرض یا ضدولایت بنامند، از تلخی های پی در پی تورم و گرانی که کام نائب و مردم را تلخ کرده خجالت بکشند و در سیاست های غلط اقتصادی تجدید نظر کنند که ناگهان چقدر زود دیر می شود ...