eitaa logo
مصباح الفقاهه
721 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
181 ویدیو
262 فایل
مصباح الفقاهه- مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی(ره) #پژوهش #فقه #اصول 💢 نقل مطالب با ارسال لینک کانال مجاز است. @misbahulfiqahe ارسال مقالات فقهی و اصولی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی http://muf.journals.hozehkh.com ادمین: @misbahulfiqaha
مشاهده در ایتا
دانلود
سلسله نشستهای «کاربرد قواعد فقهی در فروع فقه ورزش» جلسه چهارم: 📝 موضوع : مسئولیت فقهی آسیب زدن به حریف ورزشی در پرتو قاعده اذن 🎤ارائه : حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا وحیدی (صدر) ( مدرس سطوح عالی حوزه علمیه خراسان) ✅ برداشت: از پایان نامه سطح3 حوزه علمیه خراسان ✅ استاد راهنما: حجت الاسلام و المسلمین مجتبی الهی خراسانی 🗓 چهارشنبه 31 شهریور ماه 1400 ⏰ ساعت 12 ✳️ واحدپژوهش مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی (ره) 🌐 بصورت آنلاین از سامانه آموزش الکترونیک lms۲ https://b2n.ir/a14215 ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🌷 هفته #دفاع_مقدس گرامی باد #رهبر_معظم_انقلاب : 🔹هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی زمانی نیست؛ گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی عظیمی است که تا مدتهای طولانی ملت ما میتواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری کند. ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
💢اولین تألیف امام خمینی در اصول فقه: انوار الهدایه فی التعلیقه علی الکفایه ✔️امام ‌(ره) آثار پرتعداد و پرتنوعی در ساحت دو دانش در هم تنیده و به هم پیوسته فقه و اصول فقه نوشته است. «انوار الهدایه فی التعلیقه علی الکفایه» اولین تألیف امام خمینی در اصول فقه‌ می‌‌باشد که بخشی از اولین دوره تدریس خارج اصول ایشان است و توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، پس از رحلت ایشان در دو جلد منتشر گردید. تدریس خارج اصول توسط امام خمینی از سالهای ۱۳۲۴-۱۳۲۳، ش پس از سالها تدریس سطوح عالیه فقه و اصول، یعنی تدریس کتابهای مکاسب، رسائل و کفایه بوده است. ایشان با آغاز تدریس خارج اصول برای دو تن از شاگردان اخلاق و فلسفه خود، آیات مطهری و منتظری که به تدریج و در سالهای بعد افراد اندکی به آنها افزوده شدند، نظرات خود را نخست و در چند سال اول به صورت «تعلیقه»‌های تفصیلی بر کتاب کفایه الاصول آخوند خراسانی‌ می‌‌نوشتند. خواننده در کتاب انوار الهدایه با مسائل تفصیلی فراوانی مواجه‌ می‌‌شود، مانند بحث جمع میان حکم واقعی و حکم ظاهری و مسئله مراتب حکم، چنانکه بعضی از مسائل عقلیه مانند مجعولیت آثار وجود و چگونگی عقاب و کیفر اخروی و نیز سعادت و شقاوت، مورد بررسی و مداقه قرار گرفته اند. ایشان در بحث «حجیت ظواهر» دیدگاه اخباریون در مسئله تحریف قرآن را به شدت به نقد کشیده و مورد هجوم سنگین خود قرار داده است. 👈 متن کامل یادداشت حجت‌الاسلام محمدکاظم تقوی را در «شبکه اجتهاد» مطالعه نمایید: https://b2n.ir/a45863 ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
📣📣 راهنماي ويرايش و ارسال اثر در شانزدهمين فراخوان آثار پژوهشي حوزه علميه خراسان (سال تحصيلي 1399- 1400): ♨️نکات قابل توجه: قالب ارائه آثار: (كتاب؛ مقاله؛ پايان نامه؛ طرح و ايده‌های پژوهشی؛ نرم افزارهاي پژوهشي) 1. هر طلبه شركت كننده، مي تواند 5 اثر ارسال نمايد. 2. طلاب شركت كننده مي بايست داراي پورتال طلبگي فعال باشند. 3. آثار نبايد در سال هاي قبل شركت داده شده باشد. 4. ارسال رساله هاي سطح سه و سطح چهار، و پايان نامه هاي مقطع ارشد و دكتري، بلامانع است. 5. رساله ها و پايان نامه مي بايست تا قبل از ارسال به فراخوان، دفاع شده باشد. 6. پايان نامه و رساله هاي دفاع شده، بدون نام نويسندگان و نام استاد راهنما و مشاور ارسال گردد. تائيديه جلسه دفاع مي بايست از طريق ايميل به آدرس dabirkh1400@gmail.com ارسال گردد. 7. مقالات در قالب word با سايز 14 و فونت Bbadr تنظيم گردد. 8. حجم مقاله،حداقل 15صفحه (300 كلمه اي) و حداكثر 25 باشد. 9. مقالات مي بايست بدون نام نويسنده و نويسندگان ارسال گردد. 10. ارسال مقالات چاپ شده در نشريات، بلامانع است. 11. به مقالاتي كه به صورت نويسنده مشترك ارسال گردد، در صورت برگزيده شدن، فقط به نويسنده مسئول و ارسال كننده، گواهي ارائه خواهد شد. 12. ارسال آثار به سه زبان فارسي، عربي و انگليسي بلامانع است. 13. آثار فاقد شرایط ذکر شده بایگانی خواهد شد. ⏳مهلت ارسال و ويرايش اثر تا جمعه 2 مهرماه 1400 🌐آدرس سامانه فراخوان آثار پژوهشي: http://spnf.hozehkh.com/account/LoginHoze ☎️ كسب اطلاعات بيشتر 05132008327 •┈┈•••🔅•••┈┈• 🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚 @howzehpajohesh
📚 چهارمین شماره دو فصلنامه علمی - تخصصی مصباح الفقاهه منتشر شد این نشریه دربردارندۀ مقالات علمی در حوزه مباحث فقه و اصول و با رویکرد انعکاس جدیدترین دستاوردهای علمی و نظریات فقهی و اصولی است که زمینه‌ای را برای تبادل اندیشه و همکاری دانش‌پژوهان، پژوهشگران، طلاب و اساتید حوزه علمیه فراهم می‌کند. 💠مطالعه بیشتر و مشاهده عناوین مقالات: 👇 https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=41151 علاقه‌مندان مي‌توانند آثار خود را با رعايت شرايط مندرج در بخش «راهنماي نويسندگان» در سامانه دو فصلنامه به آدرس http://muf.journals.hozehkh.com/ ارسال نمايند 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═
انا لله وانا اليه راجعون 🏴 در هنگامه دوران آخرالزمانی، عروج روح بلند علامه‌ی ذوالفنون حضرت آیةالله حسن‌زاده آملی، مصیبتی است بس گران. درگذشت این عالمِ عارف، به محضر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و همه علاقه‌مندان تسلیت باد. ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
انالله وانا الیه راجعون🏴 علامه حسن زاده آملی، جهانی بود که دار فانی را وداع گفت. 💠تفکیک آثار بر اساس موضوع: 🔺عرفانی الهی‌نامه رساله لقاءالله رساله آنه‌الحق شرح فصوص الحکم عرفان و حکمت متعالیه تصحیح رساله مکاتبات رساله مفاتیح المخازن رساله‌ای در سیر و سلوک تصحیح و تعلیق تمهیدالقواعد تصحیح و تعلیق رساله تحفه الملوک تصحیح و تعلیق شرح فصوص خوارزمی تصحیح و تعلیق شرح فصوص قیصری رساله نور علی نور در ذکر و ذاکر و مذکور شرح طائفه‌ای از اشعار و غزلیات حافظ قرآن و عرفان و برهان از هم جدایی ندارد کلمه علیا در توقیفیت اسماء مشکات القدس علی مصباح الأنس منشئات وحدت از دیدگاه عارف و حکیم ئلایت تکوینی 🔺فلسفی الاصول الحکمیه رساله جعل رساله رؤیا رساله مثل رساله نفس الأمر رساله نهج الولایه رساله فی التضّادّ الحجج البالغه علی تجرد النفس الناطقه النوذ المتجلّی فی الظّهور الظّلّی ترجمه و تعلیق الجمع بین الرّأیین ترجمه و شرح سه نمط آخر اشارات تصحیح و تعلیق شفا تصحیح و تعلیق اشارات تقدیم و تصحیح و تعلیق آغاز و انجام تقدیم و تعلیق راسله اتحاد عاقل به معقول دررالقلائد علی غررالفرائد درئس اتحاد عاقل به معقول رساله اعتقادات رساله العمل الضابط فی الرّابطی و الرابط رساله‌ای در اثبات عالم مثال صد کلمه عیون مسائل نفس و سرح العیون فی شرح العیون گشتی در حرکت گنجینه گوهر روان معرفت نفس مفاتیح الأسرار لسلّاک الاسفار من کیستک نثرالدّراری علی نظم الّئالی نصوص الحکم بر فصوص الحکم 🔺کلامی تقدیم و تصحیح و تعلیق رساله قضا و قدر محمد دهدار تقدیم و تصحیح و تعلیق کشف المراد فی شرح تجرید الاعتقاد رساله حول الرؤیه رساله خیر الاثر در رد جبر و قدر رساله فی الامامه فصل الخطاب فی عدم تحریف الکتاب ربّ‌الارباب 🔺تفسیری انسان و قرآن تصحیح خلاصه تفسیر منهج الصادقین 🔺روایی تصحیح نهج البلاغه تکمله منهاج البراعه رساله‌ای در اربعین انسان کامل از دیدگاه نهج البلاغه شرح چهل حدیث در معرفت نفس مصادر و مآخذ نهج البلاغه تصحیح سه کتاب ابی الجعد، نثراللئالی، طبّ الائمه 🔺رجالی اضبط المقال فی ضیط اسماء الرجال وجیزه‌ای در ترجمه و شرح زندگی علامه طباطبایی 🔺فقهی تعلیقات علی العروه الوثقی مجیزه‌ای در مناسک حج 🔺ریاضی و هیوی استخراج جداول تقویم تصحیح و تعلیق اکر مانالاوس تصحیح و تعلیق تحریر اقلیدس تصحیح و تعلیق شرح چغمینی تصحیح و تعلیق تحریر مجسطی تصحیح و تعلیق تحریر اکر ثاوذوسیوس تصحیح و تعلیق تحریر مساکن ثاوذوسیوس تصحیح و تعلیق شرح بیرجندی بر بیست باب تصحیح و تعلیق شرح بیرجندی بر زیج الغ بیک تصحیح و تعلیق الدّر المکنون و الجوهر المصون تعلیقه بر رساله قبله مولی مظفر دروس معرفت اوفاق دروس معرفه الوقت و القبله دروس هیئت و دیگر رشته‌های ریاضی رساله‌ای پیرامون فنون ریاضی رساله‌ای در مطالب ریاضی رساله ظلّ رساله میل کلی رساله تعیین سمت قبله مدینه رساله تکسیر دائره رساله فی الصبح و الشفق رساله فی تعیین البعد بین المرکزین و الاوج شرح زیج بهادری شرح قصیده کنوزالاسماء سی فصل در دائره هندیه 🔺ادبی امثال طبری تصحیح کلیله و دمنه تصحیح گلستان سعدی تصحیح و اعراب اصول کافی مصادر اشعار منسوب به امیرالمؤمنین(ع) تقدیم و تصحیح و تعلیق نصاب الصبیان تعلیقه بر باب توحید حدیقه الحقیقه تعلیقه بر قسمت معانی مطوّل دیوان اشعار قصیده ینبوع الحیات 🔺آثار متفرقه تقدیم و تصحیح و تعلیف خزائن ده رساله فارسی کشکیل مجموعه مقالات مصاحبات دروس معرفت نفس دروس هیئت هزار و یک نکته هزار و یک کلمه الهی‌نامه اشعار و....... ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢انتشار چهارمین شماره دوفصلنامه «مصباح الفقاهه» 📙چهارمین شماره دو فصلنامه علمی – تخصصی مصباح‌الفقاهه، دربردارندۀ مقالات علمی در حوزه مباحث فقه و اصول و با رویکرد انعکاس جدیدترین دستاوردهای علمی و نظریات فقهی و اصولی است که زمینه‌ای را برای تبادل اندیشه و همکاری دانش‌پژوهان، پژوهشگران، طلاب و اساتید حوزه علمیه فراهم می‌کند. 👈 عناوین مقالات: https://b2n.ir/a93250 ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
a143.7_2.pdf
2.83M
اولویت های پژوهشی دانش اصول فقه 970 موضوع در حوزه دانش اصول فقه جهت تدوین مقاله، پایان نامه و... ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
a143.8.pdf
2.63M
اولویت های پژوهشی دانش فقه 1114 موضوع در حوزه دانش فقه جهت تدوین مقاله، پایان نامه و... ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🔘 سوال شما 💠 مقاله نویسی واقعا برامون عذاب آور شده است. و امسال هم مشکل داشتم، نتونستم مقاله بنویسم، واقعا چه کنم در کوتاه ترین زمان به خوبی، مقاله نویسی را خوب یاد بگیریم. استاد حمیدرضا کامل نواب پاسخ می دهند. اگر در انتخاب موضوع مقاله مختار هستید، یکی از نکات مهم در نوشتن مقاله این است که دنبال گُم شده های ذهنی تون بگردید، یعنی موضوعاتی که برای شما دغدغه است و واقعا علاقه مند هستید تا ابهاماتی که در آن مسئله دارید، حل شود. تا زمانی که انسان به موضوعی که می خواهد پیرامون آن پژوهش کند علاقه مند نباشد، طبیعتا نوشتن مباحث مرتبط با آن موضوع برایش عذاب آور خواهد بود. اما اگر در انتخاب موضوع مقاله مختار نیستید و موضوعی را به شما داده اند که در ارتباط با آن باید بنویسید، در این صورت سعی کنید پیرامون آن موضوع زیاد مطالعه کنید. یعنی شرط اساسی برای نوشتن یک مقاله خوب، مطالعه زیاد است. سعی کنید تمام منابعی که پیرامون آن موضوع صحبت کرده اند را مطالعه کنید (حتی مقالات مرتبط تا با شکل مقاله نویسی آشنا شوید) و بعد از آن، مطالب ناب و کاملا مرتبط را فیش برداری کنید وبعد وقتی که کامل بر روی مطالب فیش برداری شده تامل کردید، به راحتی می توانید آنها را بر اساس ریز موضوعات عنوان بندی و فهرست بندی کرده و شروع به نوشتن مقاله کنید.
#وبینار_تخصصی سلسله نشستهای «کاربرد قواعد فقهی در فروع فقه ورزش» جلسه پنجم: 📝 موضوع : مسئولیت فقهی آسیب زدن به حریف ورزشی در پرتو قاعده تحذیر 🎤ارائه : حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا وحیدی (صدر) ( مدرس سطوح عالی حوزه علمیه خراسان) ✅ برداشت: از پایان نامه سطح3 حوزه علمیه خراسان ✅ استاد راهنما: حجت الاسلام و المسلمین مجتبی الهی خراسانی 🗓 چهارشنبه 7 مهر ماه 1400 ⏰ ساعت 12 ✳️ واحدپژوهش مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی (ره) 🌐 بصورت آنلاین از سامانه آموزش الکترونیک lms۲ https://b2n.ir/h40198 ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
با سلام قابل توجه طلاب محترم مدارس ثامن با توجه به تأکیدات متولی محترم مدرسه نوشتن یک مقاله فقهی یا اصولی در طول سال تحصیلی برای تمامی طلاب محترم ضرورت دارد لذا دانش پژوهان محترم جهت نوشتن مقاله تدابیر لازم از جمله (انتخاب موضوع، نظر اساتید محترم القائی و راهنما نسبت به موضوع، منابع مورد نیاز در مورد موضوع و ...) را از هم اکنون داشته باشند. جهت توضیحات بیشتر و راهنمایی می توانید به صورت حضوری به فازجدید طبقه دوم اتاق 334 و یا در ساعات اداری با شماره 09358597074 تماس بگیرید و همچنین از طریق ایتا به آیدی زیر پیام دهید. @K_pajouhesh_k دانش پژوهان محترم نهایت تا تاریخ 1 بهمن ماه1400 می بایست مقالات تکمیل شده و مورد تایید اساتید القایی و راهنما را به واحدپژوهش مدرسه تحویل نمایند. ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 عزیزان جوانان قدر خودتان را بدانید! آن دنیا ملائکه سرزنش می‌کنند که این چه وضعی است که شما محشور شدید؟ مگر آخوند و عالم نداشتید؟ ❗️ ملکات انسان بروز می‌کند و صورت‌های زننده ایجاد می‌شود و برادر از انسان فرار می‌کند! می‌بیند برادرش است ولی گرگ است! اسائه نشود به شما عزیزان؛ 🔹 آقاجان وقت را مغتنم‌بشمارید! خودتان را بسازید! 💬 مرحوم علامه حسن‌زاده آملی
احترام به بزرگان توصیه مرحوم امام .mp3
865.9K
🎙آیت‌الله جعفر سبحانی در جلسه ششم درس رجال خود در سال 1365 هنگام نقد مرحوم قهپایی فرمود: به خاطر حفظ احترام نگفتیم صحیح نیست، احترام بزرگان را باید حفظ کرد. من درس امام را می‌نوشتم روزی مطلبی را از مرحوم آیت‌الله حائری نقل کردم، امام به ایشان اشکال داشت و من در مقام نوشتن، نوشتم «والظاهر انه فاسد»، همه جزوه من را ایشان مطالعه می‌کردند دیدم زیرش نوشته‌اند «همه جا احترام مشایخ محفوظ باشد» و خط زدند و نوشته بودند «انه غیر تام». و لذا از آن زمان که سال 1373 قمری بود دیگر درباره مشایخ واژه «وهو مردود و هو فاسد» را نمی‌گوییم و خیلی بخواهیم جسارت کنیم می‌گوئیم «والظاهر انه غیر تام». ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
آیین نامه تدوین مقالات سال تحصیلی1400.pdf
794K
آیین نامه نحوه تدوین مقالات 🔺 سال تحصیلی 1400-1401 🔺 مدارس عالی ثامن - مدرسه آیت الله العظمی خویی (ره) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
لیست اساتید مشاور سال تحصیلی 1400.pdf
504.9K
اساتید مشاور جهت تدوین مقالات 🔺 سال تحصیلی 1400-1401 🔺 مدارس عالی ثامن - مدرسه آیت الله العظمی خویی (ره) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🔶 معرفی مقاله: بازکاوی تطبیقی مالکیت مراتع و جنگل‌ها در فقه امامیه و حنفیه 🔶 نویسنده مسئول: حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدعلی دلبری مدرس دروس خارج حوزه علمیه خراسان 🔻چکیده مطالب نویسنده: در فقه اسلامی، احکام خاصی برای منابع طبیعی از جمله مراتع و جنگل‌ها وضع شده است. انسجام بخشی و تبیین دیدگاه و مبانی فقهای امامیه و حنفیه پیرامون این موضوع، هدف اصلی این تحقیق قرار گرفته است که در نتیجه، مخاطب با آرا و دیدگاه‌های فقیهان هر دو مذهب آشنا می‌گردد و به شباهت‌ها و تفاوت‌های هر دو مذهب در این باره به شکل مقارنه‌ای دست می‌یابد. برای دستیابی به این هدف، مالکیت مراتع و جنگل‌ها طبق مذهب امامیه در زمان حضور پیامبر اکرم(ص) و معصومان(ع) و نیز زمان غیبت مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس مذهب حنفیه نیز از زمان پیامبر اکرم(ص) تاکنون مورد کنکاش قرار گرفته است. این جستار با روش توصیفی، تحلیلی و مقارنه‌ای نشان می‌دهد که در فقه امامیه، مراتع و جنگل‌ها جزء انفال و ملک حاکم اسلامی، و در فقه حنفیه جزء مباحات عامه است که ملک شخص خاصی نیست هر کس در دستیابی به ‌آنها نسبت به دیگران سبقت بگیرد مالک ‌آنها ‌می‌گردد. 🔺علاقه‌مندان مي‌توانند جهت مشاهده و دریافت اصل مقاله به سایت نشریه مراجعه و همچنین آثار خود را با رعايت شرايط مندرج در بخش «راهنماي نويسندگان» در سامانه دوفصلنامه به‌آدرس http://muf.journals.hozehkh.com/ ارسال نمايند و برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره 32230941 -051 تماس بگيرند. ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🔘 سوال شما 💠 از مشکلات موجود در مسأله مقاله‌نویسی، این است که چگونه در مورد پیشینه مسأله پژوهشی استقراء و جستجو کنم. هر چند در کتب روش تحقیق منابع برای تحقیق پیشینه پژوهش بیان شده است، اما برای استقرای کامل و اطمینان آور چه باید کرد؟ از چه روش‌هایی می‌شود استفاده کرد؟ 🔷️ استاد بلال شاکری پاسخ می دهند: سه گام را باید طی کنید: 🔸️ ابتدا شناسایی کلیدواژگان: برای این منظور از سایت معرفی شده جهت شناسایی کلیدواژگان بیشتر استفاده کنید. این سایت واژگان اعم، اخص، مترادف، متضاد، مرتبط و... را به شما معرفی می‌کند، تا برای جستجو دامنه بیشتری را در اختیار داشته باشید. 🔸️ جستجو بر اساس کلیدواژگان: پس از شناسایی کلیدواژگان، در سایت‌های اعلام شده در تصویر بالا بر اساس واژگان به جستجوی منابع مرتبط با مسأله پژوهشی بپردازید. 🔸️ بررسی اجمالی منابع: در گام سوم، جهت شناسایی پیشینه و تشخیص وجود جهت نوآورانه برای پژوهش، منابع یافت شده را بررسی و مطالعه اجمالی کنید. بدین صورت که چکیده، نتیجه، توصیه‌ها و پیشنهادات ارائه شده، فهرست مطالب یا تیترهای منابع را بررسی کنید، تا متوجه شوید مسأله پژوهشی مد نظر شما تکراری است یا خیر؟ دارای نوآوری هست یا نه؟ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• جهت دسترسی به شناسه و پیشینه علمی اساتید مشاوره به این‌جا مراجعه فرمایید. کانال مشاوره علمی https://eitaa.com/joinchat/3090022536Cbd09392c43 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @mashverat_elmi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ یادداشتی از آیت الله العظمی صافی 🏴 جهان بشریت در سوگ خاتم الانبیاء(ص) ◻️ وجود مقدس حضرت محمّد بن عبدالله صلی الله علیه و آله جامع انواع عظمت های انسانی و بزرگواری های یک فرد بی نظیر و بی مانند بشری بود که شرح هر یک از آن عظمت ها در این مقاله امکان ندارد و اجمالاً اگر انبیا و پیغمبران را بــه لقب قهرمانان خواندن مناسب شأن رفیعشان بود باید آن حضرت را چنانچه موّرخ شهیر انگلستان «توماس کارلایل» در بین تمام پیغمبران یگانه قهرمان خوانده، در همه عظمت ها قهرمان یگانه و موفّق و بی نظیر بخوانیم. متن کامل یادداشت: https://hawzahnews.com/xbmNm •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
💎 چند خصلت زیبا از رسول خدا (ص) 🔻امام حسن مجتبی علیه‌السلام: کانَ رَسولُ اللّه صلی الله علیه و آله فَخْما مُفَخَّما ... یَتَکَلَّمُ بِجَوامِعِ الکَلِ مِفَصْلاً لا فُضولَ فیهِ و لا تَقصیرَ. دمثا، لَیْسَ بِالجافی و لا بِالْمَهینِ تَعظُمُ عِنْدَهُ النِّعْمَةُ و اِنْ دَقَّت لا یَذُمُّ مِنها شَیئا غَیْرَ اَنَّهُ کانَ لا یَذُمُّ ذَواقا و لا یَمدَحُهُ و لا تُغضِبُهُ الدُّنْیا و ما کانَ لَها، فَاِذا تُعوطیَ الحَقّ لَم یَعْرِفهُ اَحَدٌ، و لَم یَقُمْ لِغَضَبِهِ شَی ءٌ حَتّی یَنتَصِرَ لَه ... ❇️ رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله (در نظرها) ◻️با شکوه و بزرگوار بودند... ◻️سخنانی کوتاه، جامع و بی‌چون‌وچرا می‌گفتند؛ بدون کم و زیاد ◻️نرم‌خو و مهربان بودند ◻️در حق کسی ظلم نمی‌کردند ◻️کسی را خوار نمی‌شمردند ◻️نعمت را اگرچه کم بود، بزرگ می‌دانستند و چیزی از آن را نکوهش نمی‌کردند ◻️از مزه غذا نه بد می‌گفتند و نه تعریف می‌کردند ◻️دنیا و آنچه به آن مرتبط است ایشان را خشمگین نمی‌ساخت ◻️هرگاه حقی ضایع می‌شد، احدی را ملاحظه نمی‌کردند و چیزی باعث رفع خشمشان نمی‌شد، تا آن که حق را حاکم سازند. 📚 عیون اخبارالرضا، جلد ۲، صفحه ۲۸۳ ‌ ‌ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
💢حکم فقهی آسیب زدن به حریف ورزشی در پرتو قاعده‌های «لاضرر»، «اقدام»، «ضمان»، «اذن» و «تحذیر» ✔️سلسله نشست‌های «کاربرد قواعد فقهی در فروع فقه ورزش» با ارائه حجت‌الاسلام محمدرضا وحیدی صدر، از سوی واحد پژوهش مدرسه علمیه آیت‌الله خویی (ره) برگزار شد. این مدرس سطوح عالی حوزه علمیه خراسان در این نشست‌ها به تبیین حکم فقهی آسیب زدن به حریف ورزشی در پرتو قاعده‌های «لاضرر»، «اقدام»، «ضمان»، «اذن» و «تحذیر» پرداخته است که خلاصه‌ای از آن پیش‌رویتان قرار می‌گیرد. 👈 در «شبکه اجتهاد» بخوانید: https://b2n.ir/f89130 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢مسؤولیت فقهی حقوقی آسیب زدن به حریف ورزشی 📚کتاب «مسؤولیت فقهی حقوقی آسیب زدن به حریف ورزشی» به قلم حجت‌الاسلام محمدرضا وحیدی صدر، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه خراسان از سوی انتشارات واژه‌پرداز اندیشه به زیور طبع آراسته شد. 📗در این کتاب سعی شده است که آسیب‌هایی که ورزشکاران در حین ورزش بر یکدیگر وارد می‌آورند، مورد بررسی فقهی و حقوقی قرار گیرد و بدانیم که این نوع آسیب‌ زدن ورزشکاران بر یکدیگر که در حین ورزش در باشگاه‌ها و اماکن ورزشی و به‌ویژه در مسابقات ورزشی ایراد‌ می‌‌نمایند، چه مسؤولیت فقهی و حقوقی دارند؟ از نظر حقوق، در چنین ایراد صدمه‌های به حریف ورزشی، چه مسؤولیت کیفری و یا مدنی وجود دارد؟ پاسخ فقه و فقها چیست؟ قانون و حقوق مدون چه نظراتی دارد؟ ارزیابی فقهی و حقوقی در این امر، موجب تدوین این کتاب گردید. 👈 اطلاعات بیشتر: https://b2n.ir/j77658 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🌙 پیش‌بینی رؤیت‌پذیری هلال ماه ربیع الأوّل ۱۴۴۳ قمری ✔️طبق مبنای «کفایت رؤیت هلال با چشم مسلّح» و «اشتراط اتّحاد افق» (مبنای فقهی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای) و مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «اشتراط اتّحاد افق» (مبنای فقهی مشهور فقهاء مانند حضرات آیات عظام امام‌خمینی(ره)، گلپایگانی(ره)، اراکی(ره)، سیّدمحمّد صدر(ره)، بهجت(ره)، سیستانی، شبیری زنجانی، مکارم شیرازی، سیّدمحمّدتقی مدرّسی) 1️⃣ رؤیت هلال با چشم عادی و مسلّح در غروب چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ شمسی برابر با ۶ اکتبر ۲۰۲۱ میلادی، در سراسرِ ایران، ممتنع و ناممکن است. 2️⃣ در غروب پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ شمسی (۲۹ و ۳۰ صفر ۱۴۴۳ قمری در ایران) برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۱ میلادی، هلال در سراسر ایران با چشم عادی و مسلّح دیده می‌شود و جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ شمسی برابر با ۸ اکتبر ۲۰۲۱ میلادی، روز اوّل ماه ربیع الأوّل ۱۴۴۳ قمری خواهد بود. ✅ طبق مبنای فقهی حضرات آیات: خویی(ره)، تبریزی(ره)، فاضل لنکرانی(ره)، لطف‌الله صافی گلپایگانی، محمّداسحاق فیّاض، بشیرحسین نجفی، سیّدکاظم حائری، وحید خراسانی و نوری همدانی: 👈https://b2n.ir/j88406 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🔷باز نشر بیانات آیت الله شبیری زنجانی هشدار مراجع تقلید نسبت به برپایی دهه‌های پیاپی عزاداری؛ 💠آیت‌الله ‌شبیری زنجانی: افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‎انجامد. 🔺آیت‌الله ‌العظمی شبیری زنجانی نسبت به ترویج دهه‌های پیاپی عزاداری هشدار دادند و گفتند: افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‌انجامد. 🔺به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی، آیت الله شبیری زنجانی نسبت به ترویج دهه‌های پیاپی عزاداری هشدار دادند و گفتند: افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‌انجامد. از آن‌جا که جامعه نمی‌تواند نسبت به همه عزاداری‌های پیاپی مراقبت داشته باشد سرانجام به انکار مجموع عزاداری روی می‌آورد. 🔺این مرجع عالی‌قدر عصر روز چهارشنبه (۲۱/۱۲/۹۲) در جمع تعدادی از روحانیون و طلبه‌های حوزه علمیه قم که در دفتر ایشان حضور داشتند، ترویج دهه‌های پیاپی عزاداری را زمینه‌ساز روی‌گردانی جامعه از عزای اهل‌بیت(علیهم‌السلام) دانستند و گفتند: همین‌طور پشت سر هم دهه درست‌کردن، توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان زمینه انکار مجموعه عزاداری‌ها را به وجود می‌آورد. افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‌انجامد. 🔺ایشان با ابراز نگرانی از این‌که عده‌ای امروزه با افراط در عزاداری‌ها، زمینه هتک حرمت را فراهم می‌کنند فرمودند: این افراد در این زمینه مسئولند. آیا واقعا کسی که مدعی محب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بودن است موظف به چنین کارهایی است؟! 🔺این فقیه وارسته با تاکید بر این‌که موضوع هتک عزاداری را عرف تشخیص می‌دهد و مسأله‌ای شرعی نیست، خاطرنشان کردند: حدیث خاصی راجع به مدت زمان عزاداری‌ها وجود ندارد. از نظر شرعی هتک حرمت عزای اهل‌بیت(علیهم‌السلام) خلاف شرع است، اما این‌که چه کاری هتک حرمت است را خود افراد باید تشخیص بدهند. ایشان افزودند: عقیده ما درباره این‌که آیا شادی در ایامی غیر از روز شهادت، موجب هتک حرمت می‌شود یا خیر، حجت نیست بلکه تشخیص این موضوع بر عهده عرف است جامعه مشخص می‌کند تا چه زمانی باید عزا نگه داشته شود. 🔺امروزه برخی از منبری‌ها و بعضی از مداح‌های بی‌تقوا حرف‌های بی سند و مجالس بی سندی را ترویج می‌کنند نظر عرف، پس از ترویج آن در جامعه، ممکن است به این‌که هرگونه مجلس شادی در این ایام، هتک حرمت باشد تغییر کند البته در این صورت موضوع هتک حرمت محقق است و افراد هم شرعا موظفند هتک حرمت نکنند ولی آیا ما باید دنبال این باشیم که آن‌قدر در اذهان مردم بعضی از مصادیق را به عنوان هتک عزاداری مطرح  کنیم و آن را تبلیغ کنیم تا واقعا عرف آن را هتک بداند؟ آیا شرع چنین سفارشی به ما کرده است؟ 💠همچنین در بخش استفتائات پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله ‌العظمی مکارم شیرازی از این مرجع عالی‌قدر سوالی در مورد برگزاری مراسم ایام محسنیه شده است و ایشان در پاسخ، افراد را از برگزاری چنین مراسمی پرهیز دادند. نظر حضرت‌عالی در مورد برگزاری مراسم ایام محسنیه چیست؟ توسل به ذیل عنایت معصومین(علیهم‌السلام) و فرزندان آن‌ها کار بسیار خوبی است ولی بهتر این است که برنامه‌های جدیدی که در میان شیعه سابقه نداشته است ترتیب داده نشود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
#معرفی_منابع 🔰 معرفی منابع علم #درایه و #اصحاب_اجماع 💠 حضرت آیة الله العظمی سید موسی #شبیری_زنجانی (حفظه الله): 🔸 حاجی نوری در آخر مستدرک در مورد اصحاب اجماع بحث کرده است، کتاب سماع المقال و آیت الله خوئی در مقدمه ی معجم الرجال و امام رحمة الله هم در بعضی از نوشته های خود این بحث را مطرح کرده است. 🔹 همچنین از کتب مربوط به درایه، یکی درایه‌ی شهید است و یکی درایه‌ی پدر شیخ بهایی و درایه‌ی سید حسن صدر می باشد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🔘 سوال شما •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 💠 برای نوشتن مقاله علمی، بسیار مشتاق هستم، لطفا روش مقاله نویسی را بیان بفرمایید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 💠 استاد علی حسینی سی سخت پاسخ می دهند: 🔹️ تحقیق و پژوهش در قالب مقاله، نیازمند به علاقه و درک ضرورت پژوهش است. ▪️ باید توجه داشت که پژوهش از اموری است که دیربازده است و چون مهارت اموزی آن و عملیاتی کردن آن، زمانبَر است، نباید موجب سرخوردگی پژوهشگر شود. باید حوصله به خرج داد. 🔸️ در قدم اول مهارت های پژوهشی را کسب کنید، سپس به صورت عملی زیر نظر استاد، بحثی را به صورت قدم به قدم شروع کنید. به این صورت که : 🔶️ موضوعاتی که بدان علاقمند هستید را برای خودتان مکتوب کنید و تا می توانید بر روی یک بحث متمرکز شوید. از پراکندگی بپرهیزید. 🔷️ بعد از رسیدن به موضوع واحد با نظارت استاد مشاور خود، موضوع را تبدیل به مسئله کنید. 🔶️ سپس جمع آوری منابع و فیش برداری را در دستور کار خود قرار دهید. 🔷️ سایر مراحل بعدی ( تجزیه و تحلیل، جمع بندی مطالب و نگارش) را زیر نظر استاد ادامه دهید. 🟢 نکته آخر اینکه:👇👇 برای رسیدن به مسائل پژوهشی حتما مطالعه مقالات علمی پژوهشی را در دستور کار خود قرار دهید، بسیار موثّر است و برکات خوبی دارد، هم روش و مهارت یاد می گیرید، هم محتوای علمی کسب می کنید. با مطالعه مقالات علمی پژوهشی در حوزه علاقه مندی خود به خلاها و چالش های علمی می رسید که می تواند زمینه ساز پژوهشی نو باشد. کانال مشاوره علمی https://eitaa.com/joinchat/3090022536Cbd09392c43 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @mashverat_elmi