eitaa logo
میز نیوز
2.8هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
675 ویدیو
26 فایل
اخبار و تحلیلهای سیاسی و فرهنگی روز را در میزنیوز بخوانید. آدرس تلگرام: T.me/miznews آدرس سایت: Miznews.ir آدرس ایتا: Eitaa.com/miznews
مشاهده در ایتا
دانلود
📷گردش و تفریح در روز تاسوعا و عاشورا؟؟؟ برنامه #مرحوم_مغروق در استخر فرح در روز تاسوعا: آموزش اسکی روی آب در سد لتیان! در این روز عزیز برای عاقبت به خیری خود دعا کنیم 🙏 @ansoyesiasat
میز نیوز
📷گردش و تفریح در روز تاسوعا و عاشورا؟؟؟ برنامه #مرحوم_مغروق در استخر فرح در روز تاسوعا: آموزش اسکی
🔴 اشرافیگیری و حرمت شکنی زیر لباس روحانیت‼️ ⏪غرق شدن در اشرافیگری و فاصله گرفتن از اسلام و انقلاب آنجا دردناک میشود که مسلمانان جهان در روز تاسوعا و عاشورا غرق در ماتم حسین ابن علی هستند اما حاکم جامعه اسلامی غرق در خوشگذرانی و اشرافیگری !!! خاطرات رفسنجانی از دهه های اول محرم 🔻یک‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۷۰ (تاسوعای حسینی): «با هلی‌کوپتر به سد لتیان آمدیم. بچه‌ها هم تا ظهر کم‌کم رسیدند. مهدی و فاطی نیامدند. هوای خوبی دارد. عصر همراه بچه‌ها، خواستم اسکی روی آب یاد بگیرم. کمی دنبال قایق کشیده شدم. بدنم آمادگی برای چنین ورزشی ندارد. گر چه آسان است. آب لتیان پایین‌تر از سطح آن در سال گذشته است. یک نفر چینی پیش‌بینی کرده است که ساعت ۸ امروز زلزله‌ای به قدرت ۸/۶ ریشتر در تهران روی خواهد داد. به همین خاطر بسیاری از مردم از تهران سفر کرده یا از خانه بیرون رفته‌اند... آمدن ما به لتیان هم بی‌ارتباط با این نیست. گر چه خودم اصلاً قبول ندارم فقط به خاطر بچه‌ها آمدم.»[۱] 🔻دوشنبه ۳۱تیر ۱۳۷۰ (عاشورای حسینی) امروز عاشورا است. تا ساعت هشت و نیم صبح خوابیدم. روز را به «استراحت» و انجام کارهایی که با خودم به «لتیان» برده بودم، گذراندم. نزدیک غروب به خانه برگشتم.[۲] 🔺مطابق خاطرات سال ۱۳۷۲ رفسنجانی و خانواده‌اش سفر تفریحی خانوادگی را با جمعی از بستگان از سوم محرم (برابر با سوم تیر ۱۳۷۲ آغاز می‌کنند و تا ششم محرم که به تهران برمی‌گردند در سواحل خزر به تفریح می‌پردازند؛ و دوباره روز یازدهم محرم (برابر با ۱۱ تیر) برای تفریح به دریاچه سد لتیان می‌روند. او در این ‌باره می‌نویسد: 🔻سوم تیر ۱۳۷۲: (سوم محرم) «...زیر نور مهتاب مقداری شنا کردم، با حال و آرامش‌بخش بود؛ شام را دیر وقت خوردیم و کمی پیاده‌روی و خواب...» [۳] 🔻پنجم تیر ۱۳۷۲: (پنجم محرم) «بعد از نماز در ساحل دریا قدم زدم و منظره جالب بالا آمدن خورشید را تماشا کردم...با اتوبوس به‌سوی فرودگاه رشت حرکت کردیم. در خیابان‌های شهر دسته‌های عزاداری محرم مشغول عزاداری بودند.»[۴] 🔻یازدهم تیر ۱۳۷۲: (یازدهم محرم، فردای عاشورا) «امروز به سد لتیان رفتیم. بچه‌ها و بستگان هم آمدند. عفت و یاسر نبودند. پیش از ظهر همراه عماد و علیرضا و جلال، مدتی قایق پدالی در دریاچه سد راندیم. بعدازظهر نیم ساعتی شنا کردم و بقیه روز را استراحت و قدم زدن و مقداری مطالعه و استماع گزارش‌ها داشتم...»[۵] [۱] - خاطرات هاشمی رفسنجانی، سال ۱۳۷۰، سازندگی و شکوفایی، صفحه ۲۳۶ [۲] - خاطرات هاشمی رفسنجانی، سال ۱۳۷۰، سازندگی و شکوفایی، صفحه ۲۳۶ و ۲۳۷ [۳] - کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی، صلابت سازندگی، خاطرات سال ۱۳۷۲، صفحه ۱۸۵ [۴] - همان، صفحه ۱۸۶ [۵] - همان، صفحه ۱۹۳ @ansoyesiasat
🔻آیت الله میرزا جوادآقا ملکی تبریزی(ره) ▪️سزاوار است حال دوستان آل محمد(ص) در دهه اول محرم تغییر نموده و در دل و سیمای خود آثار اندوه و درد این مصیبت های بزرگ را آشکار نمایند. ▪️باید مقداری از لذایذ زندگی را که از خوردن و نوشیدن و حتی خوابیدن به دست می آید، ترک نموده و مانند کسی باشند که پدر یا فرزند خود را از دست داده است. ▪️اگر کسی نتواند در تمام دهه محرم این کار را انجام دهد، حداقل در روز تاسوعا و عاشورا و شب یازدهم، دست از برخی لذایذ بردارد. 📕المراقبات، ص ۴۵-۵۰ @ansoyesiasat
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13970628_23960_64k.mp3
24.2M
🎙 بشنوید| صوت کامل مداحی آقای میثم مطیعی در مراسم عزاداری شب عاشورا در حسینیه امام خمینی (رحمه‌الله). ۹۷/۶/۲۸ 🏴 @Khamenei_ir
🔺 "بشار اسد"، رئیس‌جمهوری سوریه با صدور پیامی به پوتین، ضمن تسلیت سقوط هواپیمای روسی و کشته شدن ۱۵ نظامی این کشور، رژیم صهیونیستی را مسبب این حادثه اعلام کرد. @ansoyesissat
شاخ های اینستاگرام و دلقک های برانداز که ده روز بکوب نگران تمیز کردن خیابونا بودین. آروم باشید چون: #بسیجیان_مشغول_کارند @ansoyesiasat
منابع مطلع می گویند سرکرده گروهک تروریستی جبهة النصره شامگاه چهارشنبه و پس از اعلام توافقنامه سوچی در مورد ادامه آتش بس و ایجاد منطقه بی طرف در استان ادلب با نمایندگان گروه های تروریستی جيش العزة، أنصار التوحيد، حراس الدين، ايغور، چچنی ها، اوزبك ها و آلبانی ها نشستی را برگزار کرد که دو خروجی مهم داشت: ۱) مخالفت با خروج هر نوع سلاح سنگین از منطقه مورد نظر، ۲) در شرایط فعلی هیچ به جدیدی علیه ارتش سوریه تا زمان مشخص شدن وضعیت منطقه بی طرف باز نخواهد شد! با توجه به این دو مورد می‌توان گفت که توریست ها در شمال غرب سوریه با توافق سوچی به شکل سهل ممتنع در حال برخورد هستند از یک سو مخالفت خود را با خلع سلاح و یا انتقال سلاح های سنگین از منطقه مورد توافق اعلام می کنند و از سوی دیگر می گویند که به آتش‌بس اعلام شده پایبند هستند تا به این ترتیب نه جواب رد داده باشند و نه جواب موافق. @syriankhabar
چند روز پیش ضمن توییتی موضع رسمی ایران در قبال حمله نظامی به ادلب را مطرح کردم و در آن یادآور شدم که موضع ایران نسبت به روسها ملایم تر است، و به عبارتی متفاوت است!! @syriankhabar
شهید مطهری : ما شرقيها مقام را فقط به اين مىدانيم كه گفته شود فلان شخص اهل مكاشفه است، اهل كرامت و معجزه است، جن در تسخير دارد، با فرشتگان تماس دارد. شك نيست كه امام حسين داراى مقام ملكوتى است اما او داراى مقام جمع الجمعى است، انسان كامل است، مقام انسان از مقام فرشته بالاتر است. حد اعلاى كمال انسان در اين نيست كه با فرشته در تماس باشد. حد اعلاى كمال انسان اينست كه انسان كامل باشد. ما مىگوئيم در معراج جبرئيل از تك فروماند. اگر امام حسين با راهنمائى مستقيم فرشته حركت كرده باشد معنايش اينست كه با عقل و تشخيص شخص خودش قادر نبود كه وظيفه خود را تشخيص دهد. اما اگر با عقل خود تشخيص داده باشد معنيش اينست كه عقل و ادراك شخص خودش از همه بالاتر بود و كار الهام را كرد. الهام در جايى است كه هدايت عقل و شرع وافى نباشد، در صورتى كه هدايت عقل و شرع براى امام حسين كافى بود. حماسه حسینی @ansoyesiasat
«مکن ای صبح طلوع»، آخرین چانه‌زنی «انسان» با طبیعت و جبر و قانون و زمان چرخشی و تکرار شونده‌ طبیعت است. کورسوی امید در شب طولانی تا شاید آن بنیانی ترین رخداد تاریخ به «تاخیر» بیفتد. چرا که اگر نیفتد، ظهر روز بعد، او، انسان، مجبور به انتخاب؛ و مسئول سرنوشت و تقدیر کلیت تاریخ میشود. 🔹تابلوی عجیبی است. هر سال همین موقع. در آن شب طولانی. انسان در یک سو و زمان طبیعی در سوی دیگر. چشم در چشم یکدیگر. انسانی که ملتمسانه میخواهد زمان متوقف شود و صبح طلوع نکند. مواجهه‌ای که هر سال با شکست انسان و پیروزی «زمان طبیعی» به پایان میرسد. و صبح میرسد. و ظهر میرسد. و انسان شاهد گرفته میشود و آنچه رخ داده و هر سال باز رخ میدهد را به یاد می‌اورد و با به یاد آوردنش واقعه را مشاهده میکند. 🔸و «زمان طبیعی» با این واقعه قطع میشود، و پس از آن، نه انسان و نه زمان هرگز از کابوس آنچه دیده‌اند رها نمیشوند. و این آغاز «زمان تاریخی» است. و این آغاز تاریخ است. تاریخی بالذات منتظر. و انسان به سرنوشتی هبوط میکند که او را مجبور به انتخاب میکند. انسانی که بر حقیقت آن واقعه شهادت میدهد و انسانی که شهادت نمیدهد. انسانی که انتخاب میکند سوگوار-مبارز شود و انسانی که انتخاب میکند ردای فراموشی بر سر کند و تظاهر کند زمان طبیعی و چرخش تکرارشونده‌اش هنوز ممکن است. اما این رخداد، هر رخدادی نیست. آنچه در مقام انتخاب است سرنوشت کلیت تاریخ است. 🔹عاشورا واقعه‌ای «در» تاریخ نیست. عاشورا بنیان هستی‌شناسانه تاریخ است. عاشورا رخدادی است که بواسطه آن، «تاریخ» ممکن میشود. علی علیزاده. تکه‌ای از مقاله عاشورا و متافیزیک زمان @ansoyesiasat
رهبر انقلاب غیر از درس، یک است. انسان باید به این صحنه نگاه کند، تا عبرت بگیرد. یعنی چه، عبرت بگیرد؟ یعنی خود را با آن وضعیت مقایسه کند و بفهمد در چه حال و در چه وضعیتی است؛ چه چیزی او را تهدید می‌‌‌کند؛ چه چیزی برای او لازم است؟ این را می‌‌‌گویند «عبرت». شما اگر از جاده‌‌‌ای عبور کردید و اتومبیلی را دیدید که واژگون شده یا تصادف کرده و آسیب دیده؛ مچاله شده و سرنشینانش نابود شده‌‌‌اند، می‌‌‌ایستید و نگاه می‌‌‌کنید، برای اینکه عبرت بگیرید. معلوم شود که چطور سرعتی، چطور حرکتی و چگونه رانندگی‌‌‌ای، به این وضعیت منتهی می‌‌‌شود. این هم نوع دیگری از درس است؛ امّا درس از راه عبرت‌‌‌گیری است. این را قدری بررسی کنیم. اوّلین عبرتی که در قضیه‌‌‌ی عاشورا ما را به خود متوجه می‌‌‌کند، این است که ببینیم چه شد که پنجاه سال بعد از درگذشت پیغمبر صلوات الله و سلامه علیه، جامعه‌‌‌ی اسلامی به آن حدی رسید که کسی مثل ، ناچار شد برای نجات جامعه‌‌‌ی اسلامی، چنین فداکاری‌‌‌ای بکند؟ این فداکاری حسین بن علی علیه‌‌‌السّلام، یک‌‌‌وقت بعد از هزار سال از صدر اسلام است؛ یک‌‌‌وقت در قلب کشورها و ملتهای مخالف و معاند با اسلام است؛ این یک حرفی است. اما حسین بن علی علیه‌‌‌السّلام، در مرکز اسلام، در مدینه و مکه مرکز وحی نبوی وضعیتی دید که هرچه نگاه کرد چاره‌‌‌ای جز فداکاری نداشت؛ آن هم چنین فداکاری خونین باعظمتی! مگر چه وضعی بود که حسین بن علی علیه‌‌‌السّلام، احساس کرد که اسلام فقط با فداکاری او زنده خواهد ماند، و الّا از دست رفته است؟! عبرت اینجاست. روزگاری رهبر و پیغمبر جامعه‌‌‌ی اسلامی، از همان مکه و مدینه پرچم ها را می‌‌‌بست، به دست مسلمانها می‌‌‌داد و آن‌‌‌ها تا اقصی نقاط جزیزة العرب و تا مرزهای شام می‌‌‌رفتند؛ امپراتوری روم را تهدید می‌‌‌کردند؛ آن‌‌‌ها از مقابلشان می‌‌‌گریختند و لشکریان اسلام پیروزمندانه برمی‌‌‌گشتند؛ که در این خصوص می‌‌‌توان به ماجرای «تبوک» اشاره کرد. روزگاری در مسجد و معبر جامعه‌‌‌ی اسلامی، صوت و تلاوت قرآن بلند بود و پیغمبر با آن لحن و آن نفس، آیات خدا را بر مردم می‌‌‌خواند و مردم را موعظه می‌‌‌کرد و آن‌‌‌ها را در جاده‌‌‌ی هدایت با سرعت پیش می‌‌‌برد. ولی چه شد که همین جامعه، همین کشور و همین شهرها، کارشان به جایی رسید و آن‌‌‌قدر از اسلام دور شدند که کسی مثل یزید بر آن‌‌‌ها حکومت می‌‌‌کرد؟! وضعی پیش آمد که کسی مثل حسین بن علی علیه‌‌‌السّلام، دید که چاره‌‌‌ای جز این فداکاری عظیم ندارد! این فداکاری، در تاریخ بی‌‌‌نظیر است. چه شد که به چنین مرحله‌‌‌ای رسیدند؟ این، آن عبرت است. ما باید این را امروز مورد توجه دقیق قرار دهیم. ما امروز یک جامعه‌‌‌ی اسلامی هستیم. باید ببینیم آن جامعه‌‌‌ی اسلامی، چه آفتی پیدا کرد که کارش به یزید رسید؟ چه شد که بیست سال بعد از شهادت امیرالمؤمنین علیه الصّلاة و السّلام، در همان شهری که او حکومت می‌‌‌کرد، سرهای پسرانش را بر نیزه کردند و در آن شهر گرداندند؟! کوفه یک نقطه‌‌‌ی بیگانه از دین نبود! کوفه همان جایی بود که امیر المؤمنین علیه‌‌‌السّلام در بازارهای آن راه می‌‌‌رفت؛ تازیانه بر دوش می‌‌‌انداخت؛ مردم را امر به معروف و نهی از منکر می‌‌‌کرد؛ فریاد تلاوت قرآن در «آناء اللیل و اطراف النهار» از آن مسجد و آن تشکیلات بلند بود. این، همان شهر بود که پس از گذشت سالهایی نه‌‌‌چندان طولانی در بازارش دختران و حرم امیر المؤمنین علیه‌‌‌السّلام را، با اسارت می‌‌‌گرداندند. در ظرف بیست سال چه شد که به آنجا رسیدند؟ اگر بیماری‌‌‌ای وجود دارد که می‌‌‌تواند جامعه‌‌‌ای را که در رأسش کسانی مثل پیغمبر اسلام و امیر المؤمنین علیهماالسّلام بوده‌‌‌اند، در ظرف چند ده سال به آن وضعیت برساند، این بیماری، بیماری خطرناکی است و ما هم باید از آن بترسیم. ۱۳۷۱/۰۴/۲۲ @t_manzome_f_r
بخشی از کتاب "سربلند" زندگی نامه شهید شجاع، #محسن_حججی @ansoyesiasat
KoveitiPoor-Be-Karbala-Abe-ravan.mp3
6.81M
به کربلا آب روان قیمت جان شد. نوحه قدیمی و زیبای کویتی پور @ansoyesiasat
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 روایت خطبه‌خوانی تاریخی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در شب عاشورای۱۳۵۷ «به نام امام خمینی» در دوره طاغوت؛ در حرم مطهر امام‌رضا(ع) 🔍بخوانید👇 http://l1l.ir/ashura1357
⚫️ (ویژه محرم) 🔳 قسمت نهم: نتیجه ی کوتاهی خواص جبهه ی حق 🔻 ◾️وقتی خواصِ طرفدارِ حق، یا اکثریت قاطعشان، در یک جامعه، چنان تغییر ماهیت میدهند که فقط دنیای خودشان برایشان اهمیت پیدا میکند؛ وقتی از ترس جان، از ترس تحلیل و تقلیل مال، از ترس حذف مقام و پست، از ترس منفور شدن و از ترس تنها ماندن، حاضر میشوند حاکمیت باطل را قبول کنند و در مقابل باطل نمی ایستند و از حق طرفداری نمیکنند و جانشان را به خطر نمیاندازند؛ آن گاه در جهان اسلام فاجعه با شهادت حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام - با آن وضع - آغاز میشود. @ansoyesiasat
: البته مردم ما با کسانی که در سال ۸۸ به روز عاشورای حسینی اهانت کردند و با قساوت و لودگی و بی‌حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهرند و با آنها آشتی هم نمی‌کنند. ۸۸ @ansoyesiasat
🔴 عراق، سفیر خود در ایران را فراخواند 🔹وزارت خارجه عراق، سفیر این کشور در ایران را فراخواند و علت آن را «رفتار غیرمسئولانه وی در قبال عراقی‌های مقیم ایران» اعلام کرد. 🔹هفته جاری فیلمی از دیدار تعدادی از شهروندان عراقی مقیم ایران با "راجح صابر عبود الموسوی" در برخی رسانه‌ها منتشر شد و رفتار سفیر عراق با مردم کشور خود در این دیدار مورد انتقاد قرار گرفت @ansoyesiasat
میز نیوز
مراجع بزرگوار؛ فتنه‌ی ۸۸ سکوت کردید ربا و دزدی و اختلاس فراگیر شد، سکوت کردید، برجام و پالرمو و ۲۰۳۰ تصویب شد، سکوت کردید، حداقل در برابر توهین سریالی به مقدسات سکوتتان را بشکنید. (سپیده گلریز، مترجم وزارت امور خارجه) +رزنانس+ @ansoyesiasat
میز نیوز
وزارت خارجه هرگونه وابستگی این شخص به این وزارتخانه را تکذیب کرده است و گفته چنین فردی هیچگاه کارمند وزارت امور خارجه نبوده و نیست و دامان وزارت امور خارجه از لوث چنین افکار و افرادی کاملا مبرّی است | تسنیم 🔻وزارت خارجه صرفا رسمی بودن را تکذیب کرده نه اینکه پروژه ای هم با وزارت کار نکرده باشه! @ansoyesiasat