هدایت شده از خبر فوری و مهم
ما میخواهیم منابع این کشور از انحصار در آید و ملی شود.
جهانیسازی قیمتها، خصوصیسازی انفال، رهاسازی نرخ ارز و اعطای امتیاز خلق پول به بانکهای خصوصی، ملت ایران را از داراییهای خود محروم و ایرانیان ثروتمند را فقیر کرده است.
#نه_به_نئولیبرالیسم
📌به کانال #خبر_فوری_و_مهم بپیوندید :
https://eitaa.com/joinchat/2787246158Ca2fb9c99be
هدایت شده از برتر خبر
برای سیستان
دست به دست هم دهیم و
از مهربانی قابی بسازیم
┄┅═○◇✧❀💠❀✧◇○═┅┄
📡 اخبار #مهم و #حوادث را با ما دنبال کنید↙️↙️↙️
#برترخبر
🆔️ @bartarkhabar
✍:سلیمان مدنی تنکابنی
سیستان در آخرالزّمان
جغرافیای سیستان
سِیسْتان سرزمینی شنزار و پهناور در جنوب خراسان و شمال بَلُوچِستان است، و اکنون بیشتر آن در افقانستان و بخشی از آن در شمال پاکستان و شرق ایران جای دارد، و مرکز آن شهر زَرَنْگ بوده است(1).
ویران شدن سیستان و نکوهش و ستایش زیندگانش
در کتاب ابو حُذَیْفَه از مُقاتِل آورده شده است که وی گفت:
پس از مرگ ضَحّاک، در کتابهای گردآوری شده نزدش، در بارۀ گفتۀ خداوند( عزّ و جلّ): «و هیچ آبادی ای نیست، مگر آن که ما پیش از روز قیامت نابودگر یا شکنجه کنندۀ آن می باشیم، شکنجه ای سخت، و آن، در کتاب (لوح محفوظ) نوشته شده بود»(2)، خانده ام: ... ویران شدن سیستان با بادها، شنها و مارهایی است...(3).
چنین می نماید که این حدیث از سخنان پیامبر(صلّى الله علیه و آله) باشد، اگرچه ضَحّاک خراسانی تابعی پسر مُزاحِم آن را به وی نسبت نداده است.
بدان که مراد از «روز قیامت» در برخی آیات قرآنی و بسیاری از روایات اسلامی، همان روز قیام قائم(علیه السّلام) می باشد.
بنا بر آن چه هویداست، مقصود از «مارهایی» در این روایت، همان شهابها و سنگهای آسمانی ای می باشند که در پی درخشیدن بزرگ ستاره ای دنباله دار در ماه رمضان سال پیش از قیام امام مهدی(علیه السّلام)، بر برخی سرزمینها پرتاب می شوند.
امیر مؤمنان علی(علیه السّلام)، در یادآوری برخی سرزمینهای مشرق و رویدادهایش، فرمود:
... ولی سیستان، بی گمان، [در آن جا](4) گروهی می باشند که قرآن می خانند، در حالی که از گلوهایشان درنمی گذرد، از آیین اسلام بیرون می روند، همان گونه که تیر از کمان بیرون می رود. سپس در آخرالزّمان شن بر آن جا چیره می شود و آن جا را بر همۀ کسانی که در آن می باشند، ویران می کند...(5).
شایان یادآوری است، هرچند سیستان هر ساله با بادهای موسمی 120 روزه (از پایانه های خرداد تا پایانه های مهر) رو به روست که توفانهای شن را در پی دارند، در سالهای کنونی، برای روی دادن خشکسالی در آن جا و کاهش آب دریاچۀ هامون و افزایش بازۀ زمانی وزش آن بادها و شتابشان، بی گمان، فراوانی توفانهای شن همراه با آسیبهای جانی، مالی و سرزمینی را دیده است.
ابو عبدالله فقیه هَمَدانی در کتاب البُلْدان آورده است:
بی گمان، ابو موسی اشعری روایت کرده است که وی از علی پسر ابو طالب(علیه السّلام) از آسوده ترین شهرها و بهترین جایگاهها هنگام فرودآمدن آشوبها و آشکارشدن شمشیر پرسید؟ فرمود: آسوده ترین جایگاهها در آن روز سرزمین کوهستان می باشد. پس، هر گاه خراسان آشفته شود، میان گرگانیها و تبرستانیها جنگ درگیرد و سیستان ویران شود، آسوده ترین جایگاهها در آن روز شهر قم است؛ آن، سرزمینی است که بیرون می آیند از آن جا یاورانِ بهترین مردمان از سوی پدر و مادر و پدر بزرگ و مادر بزرگ و عمو و عمّه...(6).
سرزمین «کوهستان» یا «کوهستانها» که به آن «عراق عَجَم» نیز گفته می شود، بخشهایی گسترده و کوهستانی از میانه ها تا غرب کشور ایران است که در شرق سرزمینهای «جزیره» و «عراق عرب» جای دارد، و شهرهای بسیاری، مانند تهران، کرج، قزوین، زنجان، قم، ساوه، کاشان، اسفهان، اراک، همدان، خرّم آباد، کرمانشاه و سنندج، را در بر می گیرد، و «خراسان» سرزمینهایی پهناور در آسیای میانه است که از شمال شرقی ایران آغاز و تا مرزهای غربی چین و هند کشیده می شود، و اکنون بیشتر افقانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و بخشی از ایران و قرقیزستان را در بر می گیرد، و «گرگان» سرزمینی میان تبرستان و خراسان بود که اکنون استان گلستان را در خد جای داده است، و «تبرستان» سرزمینی میان گرگان و گیلان بود که اکنون استان مازندران در شمال کشور ایران را در بر می گیرد(7).
سزاوار است در این جا اشاره شود که آشفتگی خراسان از سخت شدن آشوبها در سرزمینهایش می باشد، و درگرفتن جنگ میان گرگانیها و تبرستانیها یا برخاسته از ناسازگاریهای درونی میان دو گروه از گروههای سه گانه در حکومت جمهوری اسلامی ایران است و یا از گرایش تبرستانیها به حسنی گیلانی و ناسازگاری گرگانیها با این قیامگر سرچشمه می گیرد، و خداوند داناتر است.
از شگفتیهای سخن امام علی(علیه السّلام) این است که از آن بهره گرفته می شود کشور ایران در سنجش با دیگر کشورهای خاورمیانه در آخرالزّمان جزیرۀ آسودگی و آرامش خاهد بود، و آسودگی و آشتی در آن جای می گیرد، و این همان چیزی است که ما اکنون آشکارا آن را می بینیم، و بی گمان، ناآرامی اش تنها در سال پیش از ظهور امام مهدی(علیه السّلام) می باشد، و مراد از «بهترین مردمان از سوی پدر و مادر...» در این حدیث، همین امام است.
از اَعْمَش روایت شده است که جعفر پسر محمّد(علیهما السّلام) فرمود:
شانزده دسته از گروه مردمان (مسلمانان) نیای من(صلّى الله علیه و آله) ما را دوست ندارند و ما را نزد مردم دوست داشتنی نمی کنند ... زیندگان شهری که سجستان نامیده می شود، آنان برای ما مایۀ دشمنی و گرفتاری اند، و آنان بدترین مردمان و آفریدگان اند، بر آنان آن چیزی از شکنجه است که بر فرعون و هامان و قارون بوده است...(8).
برخی پژوهشگران باور دارند که نکوهش زیندگان سیستان در برخی روایات اسلامی برمی گردد به خوارج(9) و پیروان بنی اُمیّه ای که از سرزمینهای عربی به این سرزمین گریختند یا رفتند و بسیاری از سیستانیها را گمراه کردند، و بر درستی این باور گواهی می دهد آن چه که یاقوت حَمَوی در بارۀ سیستان گفته است: «در سیستان بسیاری از خوارج اند که روش خیش را آشکار می کنند، و از آن دوری نمی جویند و هنگام داد و ستد به آن می بالند»(10)، و افزون بر آن، گمانی نیست در این که سرزمین سجستان در آخرالزّمان از خوارج و پیروان بنی اُمیّه تهی نخاهد شد، و از برخی احادیث اسلامی و سخنان نویسندگان هویدا می شود یافت شدن مؤمنان دیندار در سیستان، از کسانی که امام علی(علیه السّلام) را در روزگاران کهن دوست می داشته اند یا کسانی که امام مهدی(علیه السّلام) را در آخرالزّمان یاری می کنند، چنان که یاقوت حموی، در یادآوری برخی ویژگیهای ستوده برای سجستانیها، آورده است: «رُهْنی گفت: و بزرگتر از همۀ اینها آن است که علی پسر ابو طالب(رضی اللّه عنه) بر منبرهای شرق و غرب ناسزاگویی شد، در حالی که بر منبر آن جا جز یک بار ناسزاگویی نشد، و بر بنی اُمیّه سرپیچی کردند، به گونه ای که در پیمانشان افزودند کسی بر منبرشان ناسزا گفته نشود ... و چه برتری ای بزرگتر از خُدْداریشان از ناسزاگویی برادر رسول خدا(صلّى الله علیه و سلّم) بر منبرشان، در حالی که وی بر منبرهای دو حرم مکّه و مدینه ناسزا گفته می شد»(11).
شورش دجّالی از سیستان
از پسر عبّاس روایت شده است که رسول خدا(صلّى الله علیه و آله) فرمود:
هنگامی که سوی سرورم(جلّ جلاله) بالا برده شدم، خداوند(عزّ و جلّ) پیام داد: ... آشکارشدن دجّال که در مشرق از سجستان برمی شورد..(12).
چنین می نماید، دجّالی که آغازگاه قیامش سیستان است، همان دجّال دوم از دجّالهای سه گانه در آخرالزّمان باشد که دجّال دروغگوتر نامیده شده است، و این دجّال سالهای بسیار پیش از ظهور امام مهدی(علیه السّلام) برمی شورد، و از نژاد بنی عبّاس می باشد، و سیستانی نیست.
قیام سیستانیان با رهبری قریشی سیستانی
قیام مردی قریشی از بنی عَدِی در آبُرِ سیستان یکی از پنج قیام حقّی است که در سال پیش از قیام امام مهدی(علیه السّلام) روی می دهند، و گمانی نیست در آن که این قیامگر و قیامگران چهارگانۀ دیگر هدف بنیادینشان از قیام، همان فراخاندن مردم به خشنودی خاندان محمّد(صلوات الله علیهم) و فرمان برداری از امام مهدی(علیه السّلام) و هم پیمان شدن با وی و واگذاردن پرچم به او پس از قیامش می باشد.
بنا بر آن چه از برخی روایات اسلامی بیانگر رویدادهای آخرالزّمان بهره گرفته می شود، قیامگر قریشی سیستانی و سربازانش با هاشمی چینی و شعیب تمیمی خراسانی و نیروهایشان به کمک حسنی گیلانی در ری می شتابند و وی را در رسیدن به هدفهایش یاری می کنند. سپس خراسانیان و سیستانیان همراه حسنی و سپاهش از ری به نیشابور و سیستان می روند و از آن دو جا به اصفهان و قم می آیند، و پس از چند روز، از این شهر می کوچند، و آنان پس از این که سپاه سفیانی را در استخر در هم می شکنند، از راه همدان، کرمانشاه، اهواز و بصره، سوی کوفه و نجف می روند، و سرانجام درون دمشق می روند و بیت المقدس را می گشایند، و خداوند داناتر است.
از مَعْروف پسر خَرَّبُوذ روایت شده است که گفت:
هرگز نزد ابو جعفر باقر(علیه السّلام) نرفتیم، مگر آن که فرمود: خراسان خراسان، سیستان سیستان! گویا ما را به آن مژده می داد(13).
بی گمان، امام باقر(علیه السّلام) با این سخن شیعیانش را مژده داده است به قیام زیندگان خراسان و سیستان کمی پیش از ظهور امام مهدی(علیه السّلام).
یاری دادن سیستانیها با تالقانیها به حسنی گیلانی
حسنی گیلانی پس از آن که در دیلم به پا می خیزد و زیندگانش وی را یاری می کنند، به ری می آید و در آرامگاه عبدالعظیم حسنی بانگ می زند: «ای خاندان احمد، ستمدیدۀ فریادگر و یاریخاه از پیرامون قبر را پاسخ دهید»(14)، و در این هنگام، زیندگان تالقان خراسان و زیندگان آبر سیستان به او پاسخ می دهند و یاریش می کنند.
از ابو عبدالله جعفر پسر محمّد(علیهما السّلام) روایت شده است که امیر مؤمنان -علی-(علیه السّلام) از چیزهایی که پس از وی تا قیام قائم خاهند بود، خبر داد. حسین گفت: ای امیر مؤمنان، خداوند کی زمین را از ستمگران پاک می کند؟ امیر مؤمنان(علیه السّلام) فرمود:
خداوند زمین را از ستمگران پاک نمی کند، مگر آن که خون حرام ریخته شود. سپس کار بنی اُمیّه و بنی عبّاس را در حدیثی دراز یادآوری کرد، سپس فرمود: هر گاه قیامگر در خراسان به پا خیزد و بر سرزمین کوفان(15) و مُلْتان(16) چیره شود و از جزیرۀ بنی کاوان(17) بگذرد، و قیامگری از ما در گیلان به پا خیزد، و آبُر و دَیْلَم به وی پاسخ دهند...(18).
مراد از «ریختن خون حرام (ناروا)» در این حدیث، همان کشتن انسان پاک، فرستادۀ امام مهدی(علیه السّلام) سوی مکّیان، کمی پیش از قیامش می باشد، و «قیامگر در خراسان» هاشمی چینی، و «قیامگری از ما در گیلان» همان حسنی گیلانی است.
یاقوت حَمَوی گفته است:
«آبُر آبادی ای از آبادیهای سیستان است»(19)، و اکنون در آن جا آبادی ای با این نام نمی شناسیم، و گمان می کنم که آبُر یا اَبَر همان شهر کهنی است که «اَبَرْشَهْرْیار» یا «رامْ شَهْرِسْتان» نامیده شده و میان کِرْمان و زَرَنْگ جای داشته و پایتخت استان سیستان بوده و سپس ویران و رها شده است و نشانه ها و تپه هایی از آن در بخش زَهَک کنونی مانده اند و زرنگ مرکز استان گردیده است.
«دَیْلَم» سرزمینی کوهستانی از شرق سرزمینهای گیلان است که در جنوب رشته کوههای البرز جای دارد.
تالَقان خراسان شهری است که مرکز استان تَخار در شمال شرقی افقانستان می باشد.
امیر مؤمنان علی(علیه السّلام)، در بیان نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام)، فرمود:
... پس، هر گاه قیامگر که از چین و مُلْتان آمده است، در خراسان به پا خیزد، سفیانی سربازانش(20) را سوی او می فرستد، پس، بر وی چیره نمی شوند. سپس قیامگری از ما در گیلان به پا می خیزد، و مشرقی او را برای دورکردن پیروان عثمان یاری می کند، و آبُر و دَیْلَم به وی پاسخ می دهند، و از وی بخشش و خُشی می یابند...(21).
مقصود از «مشرقی» در این روایت، همان هاشمی چینی است که جنبش خیش را از استان سِین کِیانْگ در چین می آغازد، و با سپاهش به ملتان و خراسان می آید، سپس سوی ری می رود و گروهی از نیروهایش را با فرماندهی شعیب تمیمی خراسانی برای یاری حسنی گیلانی درون این شهر می فرستد، و «پیروان عثمان»، گروهی از لشکریان عثمان سفیانی پسر عَنْبَسَه اند که بر برخی بخشهای ایران یورش می برند.
شایان یادآوری است، پاسخ دادن سجستانیها به بانگ حسنی گیلانی که خیش را نزد مردم ستمدیدۀ فریادگر و یاریخاه می شناساند، برخاسته از ویژگی فریادرسی ستمدیده در درون این گروه است، و یاقوت حموی، در یادآوری برخی ویژگیهای ستوده برای سجستانیها، سوی همین اشاره می کند: «محمّد رُهْنی پسر بَحْر گفته است: سیستان یکی از سرزمینهای مشرق می باشد، و همواره ... تک است با زیباییها و یکتاست با کارهای نیکویی که برای سرزمینهایی جز خُدَش شناخته شده نیستند ... شتاب ورزیشان سوی فریادرسی ستمدیدۀ یاریخاه و رسیدگی به ناتوان...(22).
آمدن سیستانیها با خراسانیها به قم
از محمّد پسر خالد، از برخی همراهانش، از ابو عبدالله -صادق-(علیه السّلام) روایت شده است، گفت: نزد وی نشسته بودیم که ناگهان چنین آغاز فرمود:
خراسان خراسان، سجستان سجستان! گویا زیندگان آن دو جا را می نگرم در حالی که بر شتران نر سوار و سوی قم شتابان اند(23).
بدان که مراد از «شتران نر» در این حدیث و همانندهایش، برخی خدروهای جا به جاگر به کار رونده در آخرالزّمان اند که سوارانشان را بر پشتشان می کشند؛ مانند خدروهای نیروبر زرهی و خدروهای باری.
رسیدن سپاه سفیانی به سیستان
اَرْطَاَه گفته است: سفیانی، شش ماه، همۀ کسانی را که نافرمانی اش کنند، می کشد، و آنان را با اره ها اره می کند، و در دیگها می پزدشان. گفت:
و با دو مشرق و مغرب رو به رو می شود(24).
چنین می نماید که این روایت از سخنان پیامبر(صلّى الله علیه و آله) باشد، اگرچه اَرْطَاَه تابعی پسر مُنْذِر آن را به وی نسبت نداده است.
مراد از «دو مشرق» در این جا، همان سیستان در جنوب و خراسان در شمال است، و مقصود از «دو مغرب» همان مصر در جنوب و جزیره در شمال می باشد.
از جابر جُعْفِی روایت شده است که ابو جعفر [باقر(علیه السّلام)](25) فرمود:
سفیانی، پس از درون کوفه و بغداد رفتنش، سپاهیانش را در دوردستها می پراکند. از فرارود از خراسانیان ترسی(26) به او می رسد. مشرقیها با کشتار بر آنان روی می آورند و سپاهشان را نابود می کنند(27). پس، هر گاه خبر آن رویداد به وی برسد، سپاه بزرگی را سوی اِسْتَخْر می فرستد که بر ایشان مردی از بنی اُمیّه است. برای آنان نبردی در کُومِش، نبردی در دُولابِ(28) ری و نبردی در مرزهای زَرَنْگ خاهد بود...(29).
«زَرَنْگ» در روزگاران کهن پایتخت کشور سیستان بود که اکنون نشانه ها و آوارهایی از آن پیرامون دریاچۀ هامون مانده اند، و امروزه شهری با نام زرنگ یافت می شود که مرکز استان نیمروزِ افقانستان است و در شرق با شهر زابُل در استان سیستان و بلوچستانِ ایران همسایه می باشد(30).
کمک رسانی نیروهای قریشی سیستانی به نیروهای هاشمی چینی
از جابر جُعْفِی روایت شده است که ابو جعفر [باقر(علیه السّلام)](31) فرمود:
سفیانی، پس از درون کوفه و بغداد رفتنش، سپاهیانش را در دوردستها می پراکند. از فرارود(32) از خراسانیان ترسی(33) به او می رسد. مشرقیها با کشتار بر آنان روی می آورند و سپاهشان را نابود می کنند(34). پس، هر گاه خبر آن رویداد به وی برسد، سپاه بزرگی را سوی اِسْتَخْر(35) می فرستد که بر ایشان مردی از بنی اُمیّه است. برای آنان نبردی در کُومِش(36)، نبردی در دُولابِ(37) ری و نبردی در مرزهای زَرَنْگ خاهد بود. هنگام آن رویداد، سفیانی فرمان کشتار کوفیها و مدنیها را می دهد، و آن گاه، پرچمهای سیاه از خراسان روی می آورند که بر همۀ مردم جوانی از بنی هاشم است که در کف (پنجه) راستش خالی می باشد و خداوند کارش و راهش را آسان می کند. سپس برای وی نبردی در مرزهای خراسان می باشد، و هاشمی در راه ری می رود، و مردی(38) از بنی تمیم از همپیمانان را که به وی شعیب پسر صالح گفته می شود، به استخر سوی اَمَوی می فرستد. پس، وی و تمیمی(39) و هاشمی در بیضای(40) استخر رویاروی می شوند و میان آن دو نبرد پرکشتار بزرگی خاهد بود، [به گونه ای که اسبان تا مچهایشان خونها را لگدمال کنند. سپس لشکرهای بزرگی از سیستان نزد وی می آیند](41) که بر ایشان مردی از بنی عَدِی است، و خداوند یارانش و لشکریانش را پیروز می کند. سپس، در پی دو نبرد ری(42)، نبردی در مَدائِن(43) خاهد بود، و در عاقِرْقَوْفا(44) نبردی نابودگر و ریشه برانداز است که هر رهایی یافته ای از آن خبر می دهد. سپس، در پی آن، سربریدنی بزرگ در بابل می باشد، و در زمینی از سرزمین نَصِیبِین(45) نبردی است. سپس گروهی از سرزمین سیاه عراق(46) بر اَخْوَص می شورند، و آنان، بهترینان(47) می باشند که بیشترینشان از کوفه و بصره اند، تا آن که آن چه را از در بند افتادگان کوفه در دستان وی است، رها سازند(48).
مقصود از لگدمال کردن اسبان خونها را تا مچ دستها و پاها در این حدیث و همانندهایش، فرورفتن چرخهای خدروهای ارتشیِ به کار رونده در آخرالزّمان در خونهای کشته های نبرد است.
بنو عَدِی پسر کَعْب، شاخه ای از قریش، از خانواده های عرب عدنانی شناخته شده اند(49).
بدان که «اَخْوَص» (چشم فرورفته) از ویژگیهای عُثْمان سُفْیانی پسر عَنْبَسَه، رهبر شامیان و واپسین زمامداران اَمَوی از نژاد ابو سفیان در آخرالزّمان می باشد.
20.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هم اکنون ورودی آب از خاک افغانستان به داخل چاه نیمه سوم در سیستان را مشاهده می کنید.حجم ورودی آب بسیار بالا.روز چهار شنبه ۱۶ اسفندساعت ۱۷:۳۱
مجمع کنشگران سیستانی(مکس)
کمک رسانی نیروهای قریشی سیستانی به نیروهای هاشمی چینی از جابر جُعْفِی روایت شده است که ابو جعفر [با
سلام و عرض ادب
اگر فایل پی دی اف شود ومنابع هم همراهش باشد مفید است
هدایت شده از خلخالی
✨السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا دَاعِیَ اللَّهِ✨
💫انتخاب شده ای .آری
نه به تصادف و نه به اتفاق. که اسم تو را ،او، برای اینجا بودن امضا کرده است.📝
ازشما جهت شرکت در همایش رمضان مهدوی با هدف معرفی قرآن ناطق ( حضرت مهدی عج )دعوت بعمل میاید
🏢مکان : دانشگاه فرهنگیان روبه روی بیمارستان فلسفی
میزبان بنیاد مهدی موعود عج استان گلستان
📆پنجشنبه ۱۷ اسفند
🕰ساعت ۳:۳۰ الی ۵ عصر
❌❌با ظرفیت محدود لطفاً جهت حضور به این شماره 👇پیامک دهید
0911 794 4827
مجمع کنشگران سیستانی(مکس)
با سلام و ادب
عرض تسلیت به برادر عزیز و فرهنگی جناب دادفر و برادران و خاندان محترمشان
مجمع کنشگران سیستانی(مکس)
خداوند رحمت کند و با اولیا وصالحین محشور گرداند وبه بازماندگان صبر عنایت کند. با احترام بامری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ گفتوگوی جالب یکی از اهالی مناطق سیلزدۀ سیستان و بلوچستان با رئیسجمهور
🔹من مخالفتان بودم اما از امروز موافق سرسخت شما هستم.
🚨 به لشکر سایبری قدس بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/542441666C7e7c280a3b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ گفتوگوی جالب یکی از اهالی مناطق سیلزدۀ سیستان و بلوچستان با رئیسجمهور
🔹من مخالفتان بودم اما از امروز موافق سرسخت شما هستم.
مجمع کنشگران سیستانی(مکس)
سلام خدا بیامرزد و روحش شاد و یادش گرامی باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پاسخ دندان شکن یک مسلمان به آتئیست که قصد داشت اسلام رو ضدعلم جلوه بده!
دنیا پراست؛
از انسانهایی
به ظاهر زیبا که هر روز
لباسی نو برتن می کنند
ولی نزدیکشان که میشوی
بوی کهنگی عقایدشان
آزارت می دهد....
@sokhan_iw
هدایت شده از سیستانی ها
🔴کاووسی،مدیرکل دامپزشکی گلستان:
طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان در استان اجرا می شود.
🟣فاطمه سندگل کمیته جوانان #بنیاد_نیمروز_سیستانیها(گرگان)
🆔 @nimroozonline
🔰"نگارستان اقوام" کانالی متفاوت برای گلستانی ها
https://eitaa.com/joinchat/1128137393C341c3b8abd
❤️در انتظار همدلی | همراه با مردم سیل زده سیستان و بلوچستان باشیم...
📌جهت ارسال اقلام به مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی
به آدرس تهران، خیابان آیت الله طالقانی، روبه روی بیمارستان کودکان تهران،
ساختمان شهید آوینی وزارت جهاد کشاورزی مراجعه نمایید.
💳شماره حساب جهت واریز کمکهای نقدی
6273817010175283
به نام گروه جهاد حیدریون
🇮🇷به کانال مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/4171628710C34896950af
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر معظم انقلاب: کمکهای دولتی و غیردولتی به سیلزدگان سیستان و بلوچستان ادامه پیدا کند / کسانی که توانایی امداد دارند، وارد شوند
🔹️رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز با اشاره به وقوع سیل در بخشهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان تاکید کردند: کمکها و امدادهایی که از طرف بخشهای دولتی و غیر دولتی در حال انجام است، ادامه پیدا کند و کسانی هم که توانایی ورود به امداد و کمک را دارند، برای کمکرسانی وارد شوند.
مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی
┄┅┅🇮🇷@pab_channel🇮🇷┅┅┄
هدایت شده از سیستانی ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
نماز بی اثر
❇️مسلمونی به #نماز نیست.
🆔 @nimroozonline
🔶پیشنهادات؛سوالات،مطالب و حتی مشکلات و درد ودل هایتان را با ایدی فوق👆
در میان بگذارید
🔰کارگروه مذهبی
بنیادنیمروز سیستانیها
در آق قلا
هدایت شده از سیستانی ها
22.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ طنین فرهنگ کهن سیستانیها در صداوسیما @حسینیه_معلی
#بنیادنیمروز_سیستانیها به کلیه دست اندرکاران خداقوت و ادای احترام می کند
🔶آثار خودتان؛معرفی هنرمندان؛علاقمندی به همکاری با بنیادنیمروز سیستانیها در هر زمینه که تمایل دارید را به ما اعلام کنید
🆔 @nimroozonline
۰۹۱۱۳۷۲۱۹۲۱
0936-087-6222
🔷کانال سیستانیها 👇
@nimroozonline1
مجمع کنشگران سیستانی(مکس)
سلام ، خدا نکنه استاد سندگل عزیز، شما باعث افتخارید ، درد و بلای شما بخوره توی سر افراد منفعت طلب و
بزرگوارید استاد راه داری عزیز 🌺🌺❤️🙏
درود
عرض خسته نباشید وشب بخیر دارم خدمت همه سرورانم در مجمع کنشگران
سیستانی استان گلستان
جلسه امروز کانون پس از سپری نمودن یک مقطع زمانی نفس گیر وسلول کش را
پشت سر گذاشتیم.
آیا پاسخگوی هزاران پیام مردم که برای این حقیر ارسال نموده اند بود.
آیا ما پاسخگوی اعتماد مردم میتوانیم باشیم .
این حقیر شرمنده قومم هستم و هزاران بار سر تعظیم فرود می آورم.
آنچه قبل از اجماع در تصور بزرگان واین حقیر در مجمع امنا ومجمع کنشگران بود
متاسفانه محقق نگردید.
حداقل تصور این حقیر این بود که در روند تبلیغات میتوانیم تبلیغ درست وآبرومند با پوشش پوستر و بنر در کل حوزه را داشته باشیم ولی نشد و صدها پیام مردم را داریم که چقدر پوشش ضعیف هست.
حداقل ده همایش مانند همایش حسینیه ودیدار که این حقیر ومهندس پرویز بزی هماهنگ عمل کردیم البته با کمک فرزند برومندش در حوزه نیاز بود.
جای تشکر دارد از تقبل کردن هزینه سالن دیدار توسط خانواده مرحوم حاج اسماعیل دهباشی وخانواده بزرگ شهرکی.
ولی ضعف های متعدد وپی در پی ستاد کاندیدای ما نقش مهمی در عدم موفقیت دارد.
ستادی که حتی پیگیر انصراف کاندیداهایی که رسماً در مجالس به نفع کاندید ما کناره گیری کرده بودند هم نشده و اسمشان در لیست ماند و هرکدام چند صد وچند هزار تک رای را به دنبال داشتند .وحدت اقل هفت هزار رأی را از کاندید ما گرفتند.
تا بمانیم.
عدم برنامه ریزی ستاد برای پوشش دادن
صحیح و برنامه ریزی جلسات به نوعی که اکثر جلسات با سرپلها وکانونهای رای واقعی مردم نبود.
عدم پوشش مناسب فضای مجازی به نوعی که گاها جلسات چند نفره را پوشش کامل میدادند ولی .....
به عنوان نمونه چهار جلسه در مدت سه ساعت در شهر قرق این حقیر با کانونهای رای شهر برنامه ریزی کردم وبرگذار شد
ولی عوامل فضای مجازی که اندک جلسه دیدار را درج میکردند از بازتاب جلسات هیج درگروه نگذاشتند که باعث رنجش شدید فرزندان ما در شهر قرق شد.
وبا توجه به تذکر این حقیر به آقای لشکری ولی پوشش عمل نشد .
نمیدانم اگر با این حقیر مشکل داشتند چرا رای کاندید را ریزشی کردند.
عدم برنامه ریزی مناسب جلسات توسط مسول ستاد که از الفبای هماهنگی هم برخوردار نبودند.
به عنوان مثال
اگر جلسه ای در روستایی برگزار میگردد باید هیات همراه از متنفذین آن روستا که در شهر زندگی میکنند باشد. حتی پیش سخنران ولی با هیات همراه تکراری و سخنرانان تکراری وخسته کننده بخش اعظم پتانسیل قوم به فنا رفت.
ریس ستاد واعضا، ستاد باید از سیاسیون برجسته که علاوه بر تعاملات مردمی دارای پتانسیل روابط سیاسی با مسولین از جمله فرماندار معاون فرماندار واستان داری وسایر مراجع انتخاباتی باشند که نبود؟
در این دوره تا ده میلیارد تومان هزینه های متعارف انتخابات توسط سیستمهای نظارتی پیش بینی گردیده بود .
ولی ما نتوانستیم به دلیل مشکلات مالی امانت مردم را حفظ کنیم.
خوراک اطلاعاتی ضعیف به کاندیدا دادن توسط ستاد که سخنرانی های کاندیدا را کم محتوا وگاها ریزشی میکنددیگر ضعف مشهود است.
استفاده از افرادی در ارکان اصلی ستاد وهیات همراه که رسماً برای کاندیداهای رقیب کار میکردند ومذدور دیگران بودند
نیز قابل تامل است
استفاده از سخنرانانی که مردم پی به نیات آنان برده اند وکاملا آنها را شناخته اند که نیتشان چیست.
مثلا در تپه راهنمایی وقتی سخنران برای سخنرانی میرود نیمی از جمعیت مسجد را ترک میکنند واین برای کاندیدا ریزش دارد.
شرکت در جلساتی به اصطلاح ارزیابی کاندیدا که ارزیابی کنندگان چهره های فوق ضعیف وبعضا منفور جامعه هستند نیز میتواند ریزش آرا داشته باشد.
ووووووووو هزاران هزار دیگر
این حقیر به نوبه خودم از همه مردمم عذر خواهی میکنم.
ودلیل وسند ارایضم هزاران پیام شما مردم
دانای قومم هست که در گوشی من امانت هست .واگر نیاز باشد برای تحلیل بدون نام واگر فردی رضایت داشته باشد با نام
منتشر خواهم کرد.حقایق این است ولاغیر
فرزند کوچک قوم
خادم بی منت
مهندس غلامعلی بارانی
هدایت شده از برتر خبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وقتی رییسی در دشتیاری دل به اب می زند
🔹️آیت الله رییسی با پای پیاده مناطق سیل زده دشتیاری را سرکشی می کند و این نشان از عزم ایشان برای ایجاد زیرساخت در منطقه بلوچستان است.
┄┅═○◇✧❀💠❀✧◇○═┅┄
📡 اخبار #مهم و #حوادث را با ما دنبال کنید↙️↙️↙️
#برترخبر
🆔️ @bartarkhabar
مجمع کنشگران سیستانی(مکس)
درود عرض خسته نباشید وشب بخیر دارم خدمت همه سرورانم در مجمع کنشگران سیستانی استان گلستان جلسه امروز
رای سیستانیهای گرگان و آق قلا در کاندیدای ذیل تقسیم شده
۱- منصور خمری نام پدر غلامعلي دارای 47813 رأی
۲- عظيم هدايت پور نام پدر علي اكبر دارای 7407 رأی
۳- حميدرضا صادق پور نام پدر محمدرضا دارای 4112 رأی
۴- روح اله شيخ ويسي نام پدر عليرضا دارای 2142 رأی
۵- حسن سليماني نيا نام پدر گل خان دارای 1505 رأی
۶- فاطمه كوهكن نام پدر امير دارای 659 رأی
۷- اميد لكزائي آذر نام پدر اسمعيل دارای 645 رأی
۸- محمود سرابندی نام پدر محمد دارای 574 رأی
۹- جواد ملاشاهي نام پدر محمد دارای 276 رأی
۱۰- علي اميدپرور دارای 80 رأی
۱۱- محمد جان پرور دارای 46 رأی مي باشند.
جمع کل رای سیستانیهای گرگان و آق قلا که به صندوق انداخته شده
65259 رای
🆘⛔️ لطفا حساس باشیم
یک بیانیه در یک روز مانده به پایان تبلیغات از سوی ستاد یکی از کاندیداهای محترم در شرق و اکنون نیز یک بیانیه بدون اسم و رسم
ولی با یک رویکرد در حال بازنشر است
در این بیانیه ها یکی از کارآفرینان برترملی که از قضا همشهری و عزیز ماست مورد حمله قرار داده است
این قبیل امور به صلاح قوم نیست‼️
در بخشی از این مطلب به کذب ادعا شده که تصمیمات مکس به دستور آن عزیز کارآفرین بوده است.....
در حالی که به هرچه مقدسات است؛این موضوع کذب محض است‼️
از نگارنده متن خواهش عاجزانه دارم که این رویه را مختومه کنند
و از شما عزیزان که در جلسات مجمع کنشگران سیستانی
حضور داشتید عاجزانه خواهش دارم
با در نظرگرفتن خدا بفرمائید آیا این ادعا درست است؟
عزیزان مگر ما چند تا نیروی موثر ملی در حد آن عزیز کارآفرین داریم
که این چنین داشته های خود را تخریب کنیم؟
بخدا دیگران به ریش ما می خندن
انتخابات را از دست دادیم
بیائیم اخلاق را از دست ندهیم
این خاندان بخدا نیاز به جایگاه از طریق دخالت در انتخابات را ندارند
نمایندگان تهران و وزیران برای دیدار وتعامل و کسب تجربه و استفاده از ظرفیت هایشان در تولید کشور نیاز به وقت قبلی دارند آن وقت آنها بیایند در انتخابات فلان شهر و برای حذف فلان فرد دخالت کنند
دیگران ما را رصد می کنند
عاجزانه دستتان را می بوسم از خود زنی دست بر داریم ‼️‼️‼️‼️🔸🔸🔸🔸🔸‼️‼️‼️🌹🌹🌹‼️‼️‼️‼️‼️
ببینید چند رای توسط کسانی که گفتن بنفع آقای دکتر امیر منصور خمری رفتن کنار
اما در فرمانداری حاضر نشدن
خراب شده
به اسامی توجه کنید.
ببینید چه فامیل های واز چه طوایفی هستن؟!!
چرا با چند صد رای اینطوری یه قوم رو شکست دادن؟!!
بنظر شما نباید بزرگان شان پاسخگوی مردم باشند؟!؟؟