سلام.
کمتر از عطف های توضیحی استفاده کنید. سعی کنید از پشتیبان های فرعی هم بیشتر استفاده کنید.
نکات اصلی را بگویید و بقیه را بعدا اگر لازم باشد در فرعی ها تدارککنید.
یک بند را بارها و بارها بازنویسی کنید و هر دفعه سعی کنید چند کلمه کمتر بشود.
اکثر علما ودانشمندان اهل سنت درباره جواز توسل دیدگاههای مشابهی دارند.دکترمحمدطاهر القادری، دانشمند اهل سنت پاکستانی در کتاب عقیده توسل مینویسد:توسل مسئلهای است که به نص صریح و احادیث صحیح و متواتر ثابت شده است و اکثر مسلمانان از قدیم تا امروز به آن عمل نمودهاند همچنین سمهودی می نویسد: مقام استغفار رسول به علت موت او پایان نمییابد، چون استغفار رسول خدا برای همه مومنان است. دانشمند دیگر اهل سنت، زرقانی، میگوید:به پیامبر توسل جویید و از خدا به جاهش سؤال کنید؛ چون این کار کوههای گناه را میریزد. بنابراین علمای اهل سنت در خصوص جواز توسل نظرات مشابهی دارند.
موضوع:«راه های چیره شدن شیطان از منظر آیات و روایات»
طبیعت انسان این است که هرگز از وسوسه و نفوذ در انسان به طور کامل مأیوس نمیشود اما هیچگاه انسان را مجبور به انجام کاری نمیکند. از این رو بین وسوسه و اجبار تفاوت های اساسی وجود دارد؛ وسوسه به معنای تلقین، تحریک و بد اندیشی است، اما اجبار به معنای اکراه، زور و فشار میباشد. وسوسه شیطان، تحریکات و اغواهایی است که به صورت صدایی آرام و پنهانی به منظور پیدا شدن اندیشه بد در دل انسان برای روی گردانی از یاد خدای سبحان صورت میگیرد تا از این طریق به سمت گناه متمایل شود.اما شیطان انسان را مجبور به انجام کاری نمیکند؛ زیرا اجبار کردن کسی به این صورت است که فرد را وادار کند که بدون اراده و اختیار مبادرت به انجام عمل یا ترک آن نماید، در حالی که انسان در برابر شیطان که هیچ قدرتی ندارد، دارای اراده و اختیار کامل است.
سلام استاد ببخشید لطفا نظرتون رادر مورد بند اغاز بفرمایید
تبلیغات دینی حضرت خدیجه
سبقت حضرت خدیجه از میان زنان به اسلام بیانگر ارج و مقام این زن در رسالت پیامبر است و پابهپای پیامبر تا زمانیکه باید اسلامشان را مخفی کنند کاری بر خلاف آن انجام نداد و جزء اولین مسلمانان قرار گرفت •
از دیگر مقامات شامخ حضرت خدیجه مبلغه بودن ایشان در امر دین و ترویج آن در میان مردم است ایشان فقط به سبقت در ایمان و تصدیق پیامبر اکتفا نکرد بلکه در نشر و شکوفایی دین نیز همسو با نبی اکرم کوشید و جان و مال و راحتی و آسایش خود دریغ نداشت تلاشهای تبلیغی ایشان را میتوان به دو دسته تبلیغات زبانی و تبلیغات عملی تقسیم کرد