سلام جناب استاد
ممنون میشم اشکالات روبفرمایید.
موضوع: رجعت
تحقیق پایانی
معادجسمانی ازآموزه های دینی ومنصوص است ودرطول تاریخ، بحث های فراوانی رارقم زده است. بحث رجعت به بحث معادجسمانی بازمیگردد و ازدیرباز بسیاربحث پیچیده واختلافی میان علمابوده است. اگربراساس قواعدفلسفی بخواهیم پیش برویم، بازگشت به زندگی دنیوی پس ازمرگ، دورازنظراست ووقتی به نصوص دینی مراجعه میکنیم، نوعی ازبازگشت به زندگی دنیوی رامیبینیم. مفهوم وبحث رجعت بسیاربحث مهم واساسی میباشد وعلمادراین زمینه اختلاف نظردارندولی میتوان بایک معیارهایی نگاه های علمای اسلام راتقسیم کرد. دراین نظریه، علمای اسلام دودیدگاه دارند. دیدگاه اول، دیدگاه علمای شیعه است ودیدگاه دوم، دیدگاه اهل سنت میباشد.
یکی ازدیدگاه های علمای اسلام، دیدگاه علمای شیعه است. علمای شیعه، بحث رجعت راپذیرفته اندومعتقدندکه ضرورت رجعت به اقتضای اصل حکمت الهی وبرای کسب کمال حقیقی وهمچنین بحث معادجسمانی میباشد. زیرا همه افرادی که از دنیا می روند به مرگ طبیعی نمی میرندو تکامل آن ها ناتمام می ماند و نمی توانیم ادعا کنیم که اجل آن ها درست در لحظه مرگشان بوده است. از این رو، حکمت الهی ایجاب می کند که با بازگشت نفس به حال سابق و تعلّق آن به بدن، مجدداً قوا و ادوات آن را به کار اندازد تا به واسطه افعال جدید، به مرحله ای فوق مرحله سابق برسد.همچنین با وجود حاکمان ستمگر،انسان، آن گونه که شایسته و بایسته است، به کمال مطلوب خود نمی رسد، و چون حکومت حقیقی با تشکیل حکومت حضرت مهدی(علیه السلام) بروز می نماید، لازم است زمینه رجعت افرادی که کمال آن ها تنها در آن حکومت امکان پذیر است فراهم شود تا به سر حد کمال برسند.
دیدگاه دوم، دیدگاه علمای اهل سنت میباشد. آنهادرمواجه شدن بامسائلی شبیه رجعت درمنابع خود، علی رغم تصریح واذعان به غریب وتعجب آوربودن آنها، آن راقابل پذیرش دانسته اندوتوجیه عقلایی کرده اند. مسائلی ازقبیل زنده شدن آمنه س وعبدالله ع که والدین پیامبرگرامی اسلام بودند وحتی زنده شدن عبدالمطلب ع، که درچندین تفسیرسنی مذهب، بدان اشاره شده است.ولی بااین وجود، بحث رجعت رابدون دلیل، غیرممکن میدانندونمیپذیرند.
درنتیجه علمای اسلام درموردبحث رجعت، دودیدگاه دارند. عده ای طرفدارآن هستندوعده ای دیگر، آن رانفی میکنند. علمای شیعه، باتوجه به معادجسمانی وقواعدفلسفی، رجعت راقبول دارند، ولی علمای اهل سنت، باوجوددلایلی که خودشان درموردزنده شدن برخی بزرگان دین، می آورند، مساله رجعت رانمیپذیرند.
سلام و وقت بخیر
#اصلاح_نهایی
عده ای روزهداری را موجب تاثیرات مخرب روانی بر روزهداران و روزهخواران میدانند. در حالیکه آداب و سنن اسلامی نه تنها بهداشت و سلامت بدن را تضمین می کنند بلکه موجب رشد روحی و معنوی انسان نیز میگردند. از جمله دستورات خداوند که این اهداف را محقق میسازد روزه است. که با توجه به ظرفیت وجودی افراد اثرات تربیتی ویژه نیز خواهد داشت. چنانچه پیامبر بزرگ اسلام هر عمل و احکامی را در زمان خویش ارائه نمود آثار آن را در فرد و جامعه مشاهده می کرد و هیچکدام بدون دلیل و حکمت نبودند. به عبارتی آثار مادی و معنوی آن عمل یا عبادت در فرد و جامعه متجلی می گردید. که می توان تاثیرات تربیتی روزه را به دو دسته فردی و اجتماعی تقسیم کرد
با سلام.
سلام و وقت بخیر
[. که می توان تاثیرات تربیتی روزه را به دو دسته فردی و اجتماعی تقسیم کرد]
بعد از نقطه که جمله تماممی شود، حرف اضافه که برای توضیح نمی آید. جمله ادعا را مستقل از قبل بنویسید یعنی (که ) را بردارید.
اخر جمله هم نقطه بگذارید تا واحد کنترل کننده بند یعنی جمله را بهتر نشان دهد.
شما ادعا را با طرح بحث ادغام کردید.